Gå til innhold

*Jeg skal ned 20 kilo!*


Gjest heleHelle

Anbefalte innlegg

Hei på dere, nå har jeg vært skikkelig sløv, men det har vært så mye greier, og bursdagene står ennå i kø, og så er det så mye godt som ligger her at det blir litt hver kveld i tillegg, klarer ikke styre meg. Tok mot til meg og veiet meg i dag da, nedslående... 84,5 kg... æsj. et skritt frem og to tilbake...

Nå er det skjerpings! bare vi kan bli ferdige med mai og alle bursdager og helligdager!

Jeg koser meg i hagen da, gjelder det som trim? Vanning og sånn hehe.

Skal få sykla etterhvert da håper jeg!

Fokus fokus fokus!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

synes du er flink jeg sofus, som selv om du føler at det går trått og at det er vanskelig så er du fortsatt onnom og skriver og er med likevel. og når det gjelder bursdager skjønner jeg deg. forgje helg var det to bursdager, det er en i helga og jeg har selv bursdag neste uke. vi er snart halveis i mai, og da er det verste over. iallefall for min del:)

var å skulle trene idag da, men måtte gi meg etter 45 min. hadde tydeligvis ikke spist nok og det merka jeg på kroppen. samarbeida ikke i det hele tatt, og var ganske så sikker på at jeg ville dette sammen en stund. så jeg skeia ut, jeg måtte å butikken, så jeg kjøpte med meg den minste sjokoladen de hadde bare for å få opp blodsukkeret igjen. jeg SKAL bli flinkere til å passe på å spise riktig og nok før trening nå. det var ikke morsomt:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Det går nok bedre neste uke Sofus! :) Du har jo vært kjempeflink tidligere, så det er helt klart lov å miste litt kontrollen innimellom.

Her har det vært litt utskeinger i det siste... Det ble litt potetgull og sjokolade igår. Men jeg har greid å trene to dager. Lite turer, været har ikke vært på topp de siste dagene. Eller bruker jeg det bare som unnskyldning.....? ;)

Trimpoengene mine er på 7,ettellerannet. Målet mtt var jo 16 poeng i uka! Uff uff... Vi får ta det igjen i helga. Gå gå gå!

I kveld har jeg min andre eksamen, herregud! Jeg prøver å ikke grue meg, men jeg føler ikke at jeg har helt kontroll på stoffet enda... Æsj. Det går som det går. Ikke verdens undergang om jeg får en litt dårligere karakter enn jeg vil ha ;) Hovedsaken er jo å stå! Og det tror jeg nok at jeg gjør.

Oj, dette ble langt ;p Haha. Mye på hjertet vet dere! Håper hvertfall det går bra med alle sammen og at dere får trent og spist nok :) Viktig å spise før trening enrt, fy skam deg ;) Jeg kjenner det så godt selv når jeg trener. Holder på å kaste opp midt i, det er ikke noe gøy...

Stå på, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om du ikke får 16 trimpoeng uka her synes jeg du har gjort det bra jeg helehelle. du har jo tross alt eksamener og slikt også. vet med meg selv at den uka jeg har eksamene mine blir det lite med trening du:p da er det andre ting som står i hode på meg.

skjønner godt at du ikke har gidda å gå i være som har vært de siste dagene. sesiellt igår regna det jo helt sinnsykt til tider. gikk 20 m fra bussholdeplassen og til butikken og ble klissbløt bare på det stykke:/

 

idag hadde jeg veiedag da. var nå nede på 78,1 igjen. altså 1 kg ned fra forgje uke, men fortsatt 200 g mer enn jeg veide for to uker siden. men igjen 0,5 cm ned. målte å alle plassene jeg bruker å måle idag, og fant ut at siden jeg begynte å måle har jeg gått ned 19 cm, 7 av dem rundt midja. høres ikke så mye ut, men fikk sjokk når jeg sjekka hvor mye det faktisk var på målebåndet:)

 

FOrtsatt god helg jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Det er jo kjempebra enrt! :) Du er råflink synes jeg! Tenk på meg som bare har gått ned litt over 2 kg til sammen på disse ukene (månedene faktisk!) jeg har prøvd å slanke meg..... Opp og ned, opp og ned igjen. Og enda litt opp :D Du har masse viljestyrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror alle går litt opp og ned, men det som hjelper på motivasjoen er å faktisk se at cm går av selv om vekta går opp ei uke. jeg hadde egentlig ikke tenkt å måle cm til å begynne med, men er utrolig glad for at jeg gjør det nå. redd jeg hadde gidd opp hvis ikke. da synes jeg faktisk du er enda flinkere, som ikke gir opp selv om det er motstand. en ting å fortsette når en ser resultatene, hvis en møter motstand og fortsatt holder på DA har man viljestyrke:D

 

jeg var på bursdag til morfar igår, og så et bilde av meg tatt i 7 klassen. jeg fikk helt sjokk jeg, jeg så helt annderledes ut i ansiktet siden jeg var så mye tynnere da. det var motivasjon det, og se at jeg ikke er skapt for å være overvektig, det er KUN pga matvanenen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Åååh veiedag igjen! Opp 100 gram, 82 kg, siden sist, jaja... ;) Det har blitt lite turer denne uka, i tillegg til en del sjokolade. I går kveld spiste vi burger, og det ble kyllingnuggets til middag på onsdag. Så jeg vet hvor feilen ligger ;)

 

I dag har jeg derimot fått av 600 kcal på sykkel og gått en halvtime! :D Neste uke skal jeg ha nedgang igjen! ;)

Hvordan er det med allesammen? Synes det er så lite oppdateringer for tida. Sikkert eksamen og jobb regner jeg med? :) Her har to eksamener gått greit, har igjen tre stykk enda. Neste er på torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en slapp dag...

Ser dere er flinke tross eksamener og greier:). Jeg har vært så mye ute pga fint vær, så har ikke vært så mye på nettet.

Dette blir en vanskelig uke, i morgen har jeg bursdag, og det blir selskap på fredag... 17mai på søndag... og jeg har null viljestyrke...

Jeg skal forsøke å bevege meg så mye jeg kan for å veie opp for kakene og isen!

Jeg skal være flink og veie meg på onsdag selv om jeg vet resultatet ikke gjør meg glad!

Dette er ukas mål! Jeg tar det som en seier dersom jeg ikke har gått opp i vekt!

I midten av juni skal jeg ta en operasjon, forhåpentligvis får jeg dårlig matlyst, hehe... må jo ihvertfall faste natta før operasjonen da, hehe, synd jeg ikke spiser så mye om natta ellers, hehehe...

Håper jeg blir såpass bra at jeg klarer å bevege meg, så ikke jeg blir liggende i ukevis... da blir det enda dårligere med trimpoeng, hvis det er mulig da! :).

Jaja, skal ikke klage,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 g opp er ikke så ille det da helehelle. kunne vært mye værre enn det. du så jo på meg, jeg gikk jo op 1 kg og 100 g for 1 1/2 uke siden. neste uke er de borte igen skal du se:D

 

ja, jeg vet. er litt lite oppdateringer for tida. ikke kan jeg skylde på været heller. her er det dritt vær:s men har eksamenlesing så jeg bor på skolen for tiden. frister ikke så fryktelig å være innpå her på skolen, der alle kan gå forbi og se hvilken side jeg er innpå:P ellers så er jeg og kjærest på utkikk etter leilighet da:D vi skal flytte sammen for første gang, og jeg gleder meg noe fryktelig:D selv om jeg vet at mange går i den fella der de går opp når de flytter sammen, så har jeg bestemt meg at jeg skal gå mer ned bare jeg. sånn sett passer det bra og flytte sammen mens jeg holder på med dette, så er jeg litt mer obs på det:)

 

skjønner problemet ditt sofus, jeg har bursdag på onsdagen selv og vi bruker bestandig å gå ut å spise når en har bursdag, så det blir ikke så sunn dag for å si det sånn:p og så er det 17 mai og jobbhelg. men vi skal klare oss fordi vi:D samvittigheten tar meg hvis jeg skeier for mye ut håper jeg!

 

er du like "heldig" som meg tåler du ikke bedøvelsa og spyr de neste ukene:p håer nå du ikke blir alt for dårlig etter operasjonen da! litt kjipt hvis en mister allt av trim, for da må man jo spise enda mindre igjen, og jeg synes ikke det er så enkelt å ikke spise usunt hvis man bare ligger der og ikke kan gjøre så mye:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med dagen sofus:) håper du får en fin dag!

 

ellers så har jeg bodd på skolen idag og, ti timer tilsammen, så nå er jeg lei! men hadde en spinning time iløpet av de timene også da, det var kjempe godt:) komme seg bort fra bøkene og rørt litt på seg:) føler at jeg har vært flink med mat iallefall. har nå iallefall spist for 6 gang nå nettopp så:P hvordan har dagen deres vært? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har en fin dag i dag!

Nedslående veiedag i dag for meg, det ble så mye spising og avsluttet med vin i går, at selvfølgelig veide jeg 84,9 i dag tidlig... tar det ikke så tungt, jeg skal være flink etter 17 mai!

Stå på!

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Gratulerer til begge to :)

Jeg har brukt noen dager nå på å tenke gjennom alt dette med slanking, trening, mat og diverse... Jeg har kommet fram til at det tar over livet mitt alt for mye. Derfor kommer jeg til å slutte å registrere mat og vekt fra nå av. Hvertfall for en periode. Jeg vil nok ikke slutte med treningen, for både sykkel og tur har blitt en del av livet mitt nå! :) Også kommer jeg innom nå og da for å se hvordan det går med dere, og for å dele litt av mitt liv uten den typiske "slankingen".

Jeg vil ikke slutte, og jeg har ikke "gitt opp", men jeg føler at det har tatt over hele hverdagen min, og det vil jeg ikke. Jeg vil kunne leve normalt og uten dårlig samvittighet hver gang jeg spiser en sjokolade. Jeg håper det går framover for dere, og for meg også :) Det kommer nok forandringer så fremt jeg fortsetter å trene!

Jeg vet at vi kan greie dette, alle sammen :) Ikke gi dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var synd å høre helle, men håper du kommer innom her likevel. og jeg skjønner valget ditt, for det kan lett ta over. håper du snart finner ut at du vil komme tilbake, om ikke for fullt sånn halveis iallefall. går ann å være her, veie seg, prøve å sise sunt selv om man ikke veier all mat og er helt fanatisk. du har nå iallefall gjort det bra så lenge du har vært her og gjort det du kan. og mye av dette handler egentlig ikke om å slanke seg (selv om det er der fokuset blir) men om å endre livsstil. og det har du gjort, og det bør du være kjempe fornøyd med. så kos deg med den sjokoladen når en gang iblant, og nyt våren og sommerne. MEN ikke glem oss da;)

 

sofus: sånn blir det til tider. slik vil det være i det virkelige livet og, man kan ikke leve etter dette bestandig. bare tenk at hadde det ikke vært for dette her så hadde vekta stoppa på enda mer:)

 

ha en fortsatt fin kveld jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men så kom det ikke med... hm

Teflonhjernen min husker jo ikke hva jeg skrev da, men det er jo leit det ble sånn for deg da Helle. Jeg har tenkt på det selv, at jeg ikke må veie alt og skrive ned alt, men forsøke å skrive litt her inne for å holde litt fokus, og å veie meg en gang i uka for å se om jeg går opp eller ned, og så trene mest mulig da, noe som det har vært alt for lite av;)

Jeg har et langt perspektiv på det, selv om jeg noen ganger føler at jeg skulle vært 20 kg letter IGÅR!

Du får stikke innom her og skrive litt av og til da:)

Ha en fin 17.mai!

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Hei jenter! :)

Hvordan er det med dere? Det ble en lang helg for min del. To grillinger, men kos var det :) Jeg synes det er SÅÅÅÅ godt å bare slappe av med mat og trening nå altså. Jeg trener fortsatt, men ikke "under press" fra meg selv. Og jeg tenker over hva jeg spiser, men ikke sykelig... Haha. :P Jeg orker ikke å veie meg heller. Jeg hører folk rundt meg sier at jeg har blitt tynnere, så selv om det ikke vises på vekta så må treningen ha noe for seg :D Og det er jo den beste motivasjonen av alle! Når andre sier at mage og rumpe er omtrent borte.... :D

Jeg kommer nok tilbake etterhvert, jeg må bare få slappet ordentlig av en stund og se hvordan det går :) Håper hvertfall dere fortsatt er flinke og får nedgang! :)

Stoor klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry at jeg ikke har vært her i det siste, men jeg har ikke gitt opp. er fortsatt med, og er kjeme glad at dere har ca samme holdningen til dette som meg:D passer perfekt når det er flere som gjør det på samme måte. jeg tenker på hva jeg putter i meg og prøver å få trent mer enn jeg ville før og håpe at vekta går nedover. 100 g ned er bedre enn 100 g opp, og tar det et år istede for 6 mnd så er jeg villig til å ta tiden til hjelp bare for å ha et normalt liv istede for å kun fokusere på å spise sunt. man lever kun en gang, og man må nyte det selv om man går ned i vekt:)

så herlig at du får kommentarer på det da helle:D viser at vekta har ikke alt å si, man kan krympe selv om det ikke vises på vekta:)

jeg møtte ei jeg vet av for noen dager siden, og kommenterte til henne at hun hadde tyntes, og hun kunne fortelle at hun hadde gått ned 10 kg. de siste TRE UKENE! jeg holdt på å fikk sjokk jeg. hun hadde brukt nutrilett og hadde nesten ikke spist normale måltider de siste ukene. skulle ønske jeg kjente henne bedre og kunne fortelle at det ikke er en smart måte å gjøre det på:/ stoler ikke på slike måter jeg, iallefall ikke når man får så høye tall på så liten tid. er jo dømt til å gå opp igjen:s

 

hvordan gikk det med 17 mai da sofus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg hatt en ny veiedag, og ned 300 g uka her. så, veier nå 78,2 og håper at vekta kommer under 78 neste uke. er jo lov til å håpe:D

syklet meg en tur igår også, skulle egentli sykle før jeg dro til kjærest men det rakk jeg ikke. resultatet var at jeg sykla til han, som bor i byen. dte gikk greit nedover, men var litt værre oppover. det er en eneste lang bakke nesten. holdt på å død den siste lille bakken. god trening var det nå iallefall, og så ble det 1 times sykling på meg. alt bra med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor er alle da? bare jeg her igjen eller?

uka her går slik jeg hadde frykta. ikke så veldig bra. men eksamen både på torsdag og fredag er jeg stressa, og har ikke tid til å spise. dessuten blir det litt for mye søtt. ikke at jeg har frika så veldig mye ut da, noen sjokoladebiter og en is. kunne vært værre, og hadde det vært for et år siden hadde det vært værre. jeg skal ta meg sammen når jeg er ferdig med eksamen, er ikke mange dager ijen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her, eller det vil si, jeg glemte å veie meg i dag....

Men, men, tar det ikke så tungt, kan jo veie meg i morgen tidlig da. Har egentlig vært ganske dårlig i det siste, fysikken har ikke vært på min side, så det har vært lite bevegelse, og så har det jo vært fint vær og grilling. Jeg satser på å være litt strengere etter jeg er ferdig på sykehuset. Jeg skal veie meg uansett, for å følge med.

Jeg synes dere er flinke!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dere vel ferdige med eksamener og sånn?

Jeg har vært kjempeslapp og glemt veiedag igjen!

Tror jeg bare hopper over det til etter operasjonen, og så får jeg fortsette da når jeg er i form til det igjen:)

God sommer!

Klem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry at jeg har vært fjern i det siste, har ikke gitt opp, men eksamen har tatt litt for mye av meg. har dermed ikke vært verdens flinkeste, og etter å ha sotte på dataen hver dag i lange tider har jeg gått lei, og dette er den første dagen på over ei uke jeg har vært her. resultatene er at jeg ligger ca på det samme som sist når det gjelder vekta (200 g opp) mens cm var akkurat det samme. hadde faktisk gått ned 0,5 cm rundt arma men ellers akkurat det samme over alt. neste fredag var datoen jeg satte meg for å nå målet mitt, men jeg tviler på at jeg rekker det, siden jeg har gått ned 6 kg til sammen nå. er fornøyd likevel jeg, jeg skal klare å gå ned de 2 kg før jeg begynner på skolen igjen og siden jeg har en ganske aktiv jobb i sommer tror jeg det kan være et håp for at det går. (jeg tror iallefall det er en ganske aktiv jobb:p) mamma og pappa har også kjøpt seg tredemølle som jeg har tenkt å bruke litt:p så, dette går veien:)

 

når er det du skal inn på sykehuset igjen? mener å huske du sa i juni eller juli en gang, men er litt glemsk:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at jeg ikke var helt alene her da;).

Sommeren er en fin tid:) Blir ikke mye pc da:)

Jeg skal inn i morgen og opereres på mandag. Håper at jeg ikke blir alt for dårlig etterpå, men at jeg kan nyte sommeren selv om jeg ikke kan bade på en stund.

Jeg tar litt "fri" nå, orker ikke veie meg før om et par uker. Kommer innom her innimellom tenker jeg:). hyggelig med en liten sommermelding innimellom da:). Skal jo reise på Norgesferie i slutten av juli, og da har vi nok ikke noe bredbånd med, så det kan jo bli litt tynt med meldinger.Men i august blir det vel på'n igjen:). Nyt hver minste glimt av sommeren, det er ofte ganske kaldt;).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

redd det blir lite med data på meg og i sommer. jobber opp til 43 timer i uka i 7 uker framover nå, så blir lite tid til mye annet enn jobb og venner også slik. men jobber fortsatt for at vekta skal gå nedover. sist uke gikk jeg ned 0,6 kg, og er nå nede i 77,7 kg og har gått ned 6,8 kg til sammen. mangler 1,2 kg for å nå målet jeg hadde satt meg men er fornøyd likevel. 6,8 er jo ganske bra likevel mener jeg da:) håper operasjonen gikk bra, og at du er på fotene fortsest mulig ijen:D

 

så, det er bare å oppdatere så fort du får tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...