Gå til innhold

*Jeg skal ned 20 kilo!*


Gjest heleHelle

Anbefalte innlegg

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar
Gjest heleHelle

det skjønner jeg godt tasha. Det er jo vekta du vil ha ned :) Men cm rundt midja tyder jo også på at du har vært flink!

I går kveld ble det biff, chips, brownie, løkringer og litt bernaise... Kremt. Men jeg spiste salat også da! Hvis det hjelper, haha...

Nå sitter jeg faktisk og spiser salat :) Det ble så jeg laget meg det i dag, hihi. 320 kcal. Da har jeg salat, agurk, paprika, tomat, 40 gram lettrømme og 60 gram norvegia. Jeg må virkelig si at jeg ofte glemmer salat. Salat er liksom ikke fullverdig mat. Men det er jo det! Og kjempegodt, varierende og sunt. :) Skal jammen spise mer salat framover. NAM!

Har du veid deg sofus?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg veier 83,5 kg, dvs ned 1,5, det hadde jeg ikke trodd... men, jeg hadde på klær sist jeg veiet meg, og hadde spist frokost. I dag var det uten klær og uten frokost, det kan jo forklare 1 kg det kanskje?

Jeg har ihvertfall ikke gått opp:)

Det hjelper nok å være bevisst på hva man spiser! Det er ikke lett da....

Så bra du koste deg med salat! Det kan bli forskjellig for hver gang, etter hva man finner i kjøleskapet!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, S0fus! Den første veiinga mi hadde jeg midt på dagen en gang, men jeg fortsatte allikevel å gå ned uka etterpå, så det at det var en større vektnedgang den første uka enn senere var det allikevel nedgang!

 

Salat er godt! Når jeg er på jobb spiser jeg faktisk salat, mais og BITTElitt hamburgerdressing! Jeg elsker salat, men tar meg sjelden tid til å lage det sjøl..! I dag blir det to brødskiver, med makrell i tomat (+"jobbsalat") mens jeg er på jobb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makrell i tomat er også veldig sundt da :)

Jeg glemte å si at dersom du trener mer enn før, så vil muskelmassen øke, og selv om man går ned i fett, så vises det kanskje ikke noe særlig på vekta, for muskler veier mer enn fett. Det er like bra å gå ned i cm!

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Kjempebra sofus! Det kan ha litt å si at du veide deg med klær og frokost i magen, men ikke så mye som 1,5 kg :) Nedgang er nedgang, du kan være stolt over det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var jeg hjem fra london, og håper å fått utskeielsene ut fra systemet, håper vi:D ser dere har pratet masse, og at det virker som det går bra med dere alle.

 

Velkommen SOfus, bestandig morsomt å få nye folk. du er jo kanskje ikke så ny nå, men jeg har jo ikke fått med meg noe den siste uka. har veiedag imorgen, så vi får se hvor ille det har gått. ble alt for mye dårlig mat, alt for mye mat, og alt for mye desser. det ble jo også rundt 20 000 skritt hver dag, så håper det har redda meg litt. siden jeg har skeia helt ut før london og i london har jeg nå bestemt meg for å begynne på nytt igjen. godteri i hverdager er fyfy, trening minst tre ganger i uka og være flink.

 

jaja, ellers noe nytt hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde jeg nesten glemt, mens jeg var i london kjøpte jeg meg en tunika i str 38 :) det er ei god stund siden jeg har gjort det, så ble overlykkelig. fikk også en kommentar fra vennina mi om at jeg hadde tyntes:D blir så overlykkelig over å høre slikt. Hvordan kunn e jeg nesten glemme det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enrt, jo! :) Godt å ha deg tilbake! Vi har vært så flinke, så! Kremt, ikke hele tida for min egen del, kanskje, kremt.. Ja, ja..

 

Str. 38 er jo kjempebra!! Jeg har en topp i 42, og ellers er vel omtrent alt mitt i 44 eller 46. Det er også noen ganger at jeg ikke får på meg ting i 46.. Huff, den tid er forhåpentligvis snart forbi! Jeg har liksom mista litt av gnisten min, merker jeg.. Trenger nok en nytt spark bak! Jeg klarer jo ikke delmålene mine engang! 1 kg i uka, vel, det var de to første ukene, det..

 

Jeg trener svært lite, men jeg liker det jeg hører, S0fus, om at muskler veier mer enn vekt, og at cm er viktig også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Velkommen tilbake enrt :) Høres ut som du har hatt det fint i london! Håper bare det ikke vises så altfor mye på vekta, hihi. Det høres jo kjempeflott ut med 20 000 skritt hver dag! Stå på :)

Her i gården ble det kjøpt en liten pose smågodt i kveld. Hadde jeg holdt meg unna den, hadde jeg holdt meg under 1600 kcal i dag. Men den gang ei... Jeg merker jeg er inne i en god periode nå, motivasjonen for å trene litt er der også! I morgen er det klart for en ny runde på trimsykkelen min, kanskje jeg skal prøve å holde ut 45 minutt denne gangen? :) hihi... I dag har jeg vært flink og gått 1 time og 20 minutt! 2,2 trimpoeng rett i kassa. Herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så ofte du er i London og skeier ut...hehe, men det er som du sier, det blir mye trasking rundt omkring, og det veier vel opp litt!

 

Tasha, jeg tror at å gå ned 1 kg i uka, når man skal ned mange kg, kanskje er litt mye, det er alltid lettest å gå ned i starten. Kanskje du bør justere delmålene litt, så du ikke får stadige nedturer. Jeg tenker sånn at vi skal jo ikke bare ned 3-4 kg for at vi skal få på bikinien til våren, vi skal jo ned mange kg og holde oss der. Da må vi ha litt langsiktige mål, og sakte endre "livsstil". Jeg har ikke satt noe mål ennå (kanskje jeg ikke tør...hehe), men har tenkt på ca en halv kg i uka, alt over blir bonus! Da har jeg større sjans for å lykkes, og færre nedturer! Så tar det jo dobbelt så lang tid da, men det er større sjans for at jeg ikke gir opp på veien...

 

Så fint at du får trent masse helehelle! Jeg har også trent i dag, pilates i 1 time! Håper på å få gått noen korte turer i helgen! Jeg spiste eplekake med is i kveld, men orker ikke noe kveldsmat, så da er det nesten ok? hjemmelaget eplekake da, med masse epler i! kommer litt over 1500 kalorier om dagen, tenkte at 1500 skulle være maks, men jeg orker ikke telle så veldig, så da blir det litt over. Ser det ikke før jeg registrerer det her på nett. Men tenker at jeg "husker" mer etterhvert så det blir lettere å holde orden på det... må liksom komme inn i det, kanskje det blir helt naturlig! hehe, hadde vært bra da;)

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er super fornøyd med str 38 :) Er yndlings tunikan min, KUN pga str:D bruker egentlig str 40 eller M i topper. Bukser vet jeg egentlig ikke, hater å kjøpe bukser. det er helt umulig for de passer ikke rundt magen eller lårene, og hvis den passer er den så lav i livet at halve rumpa henger ut.

 

Så flink dere er til å trene helehelle og SOfus. Har du noe spesiellt du trener SOfus? Flere som merker at trimpoeng er skikkelig motiverende? Synes det er kjempe morsomt å legge inn treningen og se hvor mange poeng det blir.

 

er helt enig med SOfus når det gjelder målet om å gå ned 1 kg i uka. å selv om det passer for noen å gå ned så mye så fort er det ikke sikkert det gjelder alle. ingen er like. se på meg, sjeldent jeg går ned mye hvis det ikke har skjedd noe spesiellt. jeg vet at jeg går sakte ned og har dermed satt meg god tid på målet mitt. å nå som jeg faktisk ligger forran planen er det kjempe motiverende. så heller sett deg en for lang frist så du ikke mister motivasjonen. men skjønner at det er lett siden vi skulle vel alle sammen helst blitt tynn over natten, gjelder iallefall for meg:p

 

Hadde forresten veiiedag idag, var egentlig ganske fornøyd med tanke på den siste uka. 300 g opp, så er nå på 79,9 kg. Bestemte meg når jeg kom under 80 at jeg ALDRI skal over 80 kg igjen så nå må jeg virkeli stå på.

GOD HELG:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Skjønner godt at det er motiverende å kjøpe små str! Bruker stort sett 42-46 jeg. Kjempebra med så liten oppgang da, enrt!

 

Jeg trener vel ikke så mye, skjønner ikke helt hva dere skryter sånn av...? :) Jeg har gått litt turer denne uka, that´s all. Også en halvtime på sykkel, da. Skulle egentlig sykle igjen i dag, men det ble det ikke tid til når jeg sto opp klokka ti :)

 

Ikveld står kyllingsalat på menyen, også litt tortillachips. Brus er en selvfølge for meg i helgene, men drikker kun light da!

 

Forresten er jeg helt enig i at 1 kg er mye å gå ned hver uke. Selv går jeg jo nesten ikke ned noenting. Det holder seg rundt 200g - 1 kg, de ukene jeg faktisk går ned og ikke opp.. Haha. Uff, det var kjempe-umotiverende...

 

Jeg skal være flink å gå noen turer denne helga, på mandag er det ny veiedag for min del! Spennende å se om jeg har vært flink eller ikke så flink, hihi. God helg jenter, og pass på snopet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du ahr jo tatt fram sykkelen og er motivert for å trene. Å du trener jo mer enn før. å gå er god trening det også:)

 

Det hørtes kjempe godt ut. skal ha filmkveld m kjærest og et vennepar jeg, så blir vel litt utskeielse kan jeg tenke meg. men, det er jo helg. er litt for snill mot meg selv i helgene.

 

Jeg klarte selvfølgeli å ødelegge dongribuksa mi istad, så da må jeg vel på shopping snart. Jaja, kommer noe godt ut av det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener ikke så mye da, men pilates hver torsdag, prøver å få gått tur, og så skal jeg egentlig trene i basseng hver mandag, men det har ikke vært noe særlig av det i det siste. Sliter med en funksjonsnedsettelse som gjør at jeg ikke allitd får rørt noe særlig på meg, men jeg er like sulten!

I går var det sjokolade i huset, så da gikk det som det måtte...hehe, håper ikke det blir alt for store utslag...

I kveld blir det taco, og lørdagsgodt, som jeg egentlig bør kutte pga i går... men kjøper meg sånn 70%, for da orker jeg ikke så mye forhåpentligvis;)

Jeg hater å kjøpe klær, men når jeg har gått ned skal jeg kjøpe meg masse klær! Kanskje lurt å begynne å spare nå, så bli det som en ekstra motivasjon! Det var ikke dumt! :)

Ha en fin helg!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt nedbrutt en periode nå (ikke pga. mat, vekt o.l.), så jeg har ikke orka å svare her.. Jeg beklager, men jeg tør ikke å la min nedbrutthet, som pleier å vise seg som sinne, gå utover noen andre.

 

Jeg har ikke vært noe spesielt flink, eller veldig lite flink i det siste. Jeg har vel vært rundt grensa mi på 1900 kcal hver dag, så det er i hvert fall bra..! Jeg gikk til svømminga igjen på tirsdag, men på torsdag snødde det så fælt at jeg tok bilen.. Litt luksus er overraskende deilig!

 

Jeg klarer ikke å få i meg sjokolade med 70 % kakao! Det er noe av det beste bestevenninna mi veit om, mens jeg blir kvalm bare ved tanken på det..!

 

Medisterpudding, kål og poteter til middag i dag, så det er bare å passe seg skikkelig godt, og ta masse kål, litt potet, og bittelitt medister! Huff..

 

Treningsmotivasjon mangler jeg faktisk fortsatt! Selvfølgelig er det deilig med følelsen man får når man er ferdig med å trene, men jeg orker aldri å komme i gang! Det er jo ikke noe morsomt å starte!

Ja, kanskje 1 kg. i uka er for mye, det har jeg vel egentlig innsett. Jeg bare merker at jeg på en måte ikke lenger ser noe vits i det hvis jeg ikke er ferdig på lenge! For all del, det er MASSE vits i det, men allikevel.. Jeg skal forhåpentligvis flytte i midten av august, og begynne på internatskole. Jeg kommer til å slite vettet av meg med å holde orden på maten min der! Hvis jeg begynner der skal jeg også til Afrika i 6(!) måneder fra oktober til april, og da blir det enda verre! Jeg forbanner meg sjøl for ikke å ha starta med det her tidligere!

 

Jeg er verdens mest pessimistiske, utålmodige og irriterende menneske for tida, merker jeg..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida :)

Det er vel ganske vanlig å være utafor og pessimistisk i perioder, som regel varer det ikke så lenge :P. Nå blir det varmere og lysere!

Tror ikke internatskole er så ille jeg, det er vel folk med greie på mat som lager all maten. Jeg er sikker på at du kan be om at du får mat med lite karbohydrater og fett. Så lager de spesiell mat til deg B). Og reiser du til Afrika er jeg sikker på at det med mat løser seg selv, det er vel ikke et sted man sitter å propper i seg akkurat..., og så kan du ha som mål at du ikke skal gå opp noe, og så kan du fortsette nedgangen når du kommer hjem igjen.

Du henger jo med her ennå da Tasha, det er jo bra! Kjenner følelsen av at jeg har startet for sent med slanking, og da er det så lett å gi opp, men det er som når man skal bestille en time til noe som det er lang ventetid på, man gidder liksom ikke, for det er så lenge å vente.... men det blir jo ikke noe kortere når man ikke bestiller time!

Men det er lenge til august, og mange kilo kan legges igjen på veien dit!

Ikke gi deg!

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Det er så lett å gi opp, jeg tenker ofte at jeg staret for sent med slankingen min, spesielt i forhold til at vi prøver å bli gravide. Jeg har jo hørt så mye snakk om at det er lurt å ha idealvekt og alt det der når man går gravid, men så har jeg bare utsatt og utsatt. Og utsatt, utsatt litt til og enda litt til... Det er jo kjempebra at du er her inne, tasha! B) Og du gir deg ikke, det ser jeg jo. Kom hit når du trenger et spark bak, så skal jeg hjelpe deg på vei :)

 

Vi har vært på aketur i dag! Det ble 30 minutt gange i bakke, 30 minutt vanlig gange. Herlig å få brukt meg litt kjenner jeg. også er det jo kjempekos å gå tur sammen familie eller venner! Det ble en iskaffe og en kanelsnurr da vi kom fram til hytta vi gikk til, men det må jo være lov? :P

I går kveld gikk det ikke så bra med maten, jeg tror jeg endte opp med 1900 kcal... 300 mer enn jeg burde spise. Også spiste jeg kun frokost og middag, pluss potetgull til kveldskos. Jaja, bedre lykke neste helg!

 

I morgen er det veiedag, jeg har litt blandede følelser denne uka... Forrige uke gikk jeg jo ganske mye opp. Håper hvertfall at jeg ikke har gått opp enda mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Det ble ikke noe nedgang denne uka. Står bom fast på 83,4 jeg! :) Kommer meg hverken opp eller ned... eller, opp skal jeg da alltids klare å komme, hihi. Men nei! Denne uka skal jeg være superflink å gå tur hver dag, og få til minst en runde på trimsykkelen! B)

Dagen startet med en god salat med feta. Her holder vi den sunne linjen jenter! Hvordan går det med dere? Helgen byr som regel på en del utfordringer... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned nesten 1 kg! Eller, 0,9 gram i hvert fall!:) Jeg har nesten ikke gjort noe denna uka, og allikevel! Det fortjente jeg ikke!

 

Det ble en god start på dagen om ikke noe annet!

 

Det er vel bareå holde motet oppe -ikke det at jeg er riktig menneske til å komme med tips og råd, men..! Salat hørtes utrolig godt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,9 kg er kjempe bra tasha! Og du fortjener det, selv om du ikke føler det slik. du har slitt for å få det til, strevd å prøvd å hold motet oppe. bare at du da klarer deg gjør at en fortjener det:)

 

Kom igjen heleHelle. du har nå iallefall ikke gått opp, bedre det også:) samtidig så tar det kroppen litt tid til å venne seg til nedgangen og vekta kan da til tider stabilisere seg,. satser på at det er det som har skjedd.

 

Har hadd problemer med ene siden på bryste mitt de siste tre ukene, så idag kom jeg meg endelig avgårde til legen, livredd for å få treningsforbud. HELDIVIS fikk jeg ikke beskjed om å ta det en gang eller noe så da er det bare å kjøre på uka her:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! (: Det var et lite spark bak, på en positiv måte, så, i gymmen i dag var jeg faktisk kjempeflink! I stedet for å gi opp midt i alle styrkeøvelsene holdt jeg STORT sett ut hver eneste gang! :)

 

Ikke lov til å gi opp i hvert fall heleHelle! Om jeg så skal gi deg nummeret mitt og ha deg til å ringe hver gang du føler deg demotivert og trenger et spark bak, så skal vi igjennom det her sammen! Alle er på vei ned! Noen ganger kan det stoppe opp, eller stagnere, som det så fint heter, eller til og med gå opp! Uansett hva som skjer så skal vi ikke gi oss! Vi har ikke, som S0fus sa her tidligere, begynt med det her for å gå ned 3 - 4 kg for å passe inn i bikinien! Vi prøver å forandre livene våre, og vi er på god vei! BASTA! ;D

 

Problemer med brystet hørtes virkelig ikke morsomt ut, enrt..! Er det muskelplager, eller hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...