Gå til innhold

*Jeg skal ned 20 kilo!*


Gjest heleHelle

Anbefalte innlegg

Fra å ha vært i utrolig godt humør i dag tidlig er jeg nå ganske langt nede igjen, som så mange ganger før. Jeg kom til å tenke på en ting. Man veier jo minst når man står opp. Forrige uke, da jeg veide meg for første gang veide jeg meg ganske midt på dagen, og hadde da antageligvis mat i magen o.l. Det er jo i så fall mulig at jeg ville ha veid like mye den morgenen som jeg gjorde i dag! Jeg prøvde å veie meg igjen nå, og var oppe igjen mellom 1 og 1,5 kilo.. "Ikke mist motet, tasha!"

 

Jeg målte rundt midja i stad, da, ettersom jeg glemte det i dag tidlig. Hvis jeg ikke gjorde noe feil forrige gang (noe som er sannsynlig), så har jeg mista 4(!!) cm rundt der..!

 

Nei, jeg får finne meg flere kalorier.. Mangler nesten 1000 for i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

nå har jeg egentlig valgt å ta hele vekttingen her litt på min egen måte. såeh, jeg teller kalorier sånn ca men ikke slik at jeg veier maten osv. å vet med meg selv at jeg sliter egentlig med å komme opp i 1900 kcl. så er sjeldent noe problem at jeg overskrdier, heller motsatt.

 

Etter å ha sett treningsplanen min uka her så har jeg funnet ut at jeg ikke har så dårlig samvittighet uansett. Fant ut i tilleg til trening hver ukedag har jeg kamp på søndagen, så blir bare lørdag som er trenigsfri. Men jeg er veldig glad i å trene så gleeder meg :)

 

Mamma og pappa er veldig greie i forhold til dette her. Ingen av de vet det ved at jeg har sagt det til dem, men mamma har garantert skjønt det. Hun gikk på GR kurs for ca et år siden, og har gått ned ca 20 kg etter det så hun skjønner saken. og bruker ofte lettvariantene og sunne middager så det gjør alt så mye lettere.

 

Det kan tyde på at vektnedgangen din stemmer da siden du har mista 4 cm rundt midja!! Det er jo KJEMPE bra :) Har ikke målt midje og sånnt før, men målte det for første gang på søndagen (smart dag å gjøre det på:)), så skal begynne å følge med på det no. problemet er at jeg ikke har nå målebånd, så brukte en tråd og målestokk faktisk. alt duger. Måler du midja di helehelle?

Leste forresten idag om at både BMI og målene de bruker på midja ikke bestandig stemmer helt. BMI er jo det verste, siden det ikke tar hensyn til muskler. Og så er det at en kvinner over 88 cm (var iallefall noe rundt der) var i faresonen. de foreslo da midje-høyde-ratio (eller hva det nå het, glemsk sa du?) du tar midje (cm) delt på høyde (cm) verken kvinner eller menn burde være over 0,5. For eksempel er du 170 cm og veier 75 kg tar du 75:170 =0,44. altså er en da innenfor normalen. Kom så vidt utanfor jeg. 0,51 noe. Blir sjokkert over hvor stor jeg egentlig er. bestandig skyldt på tung benbygning og benektet ovenfor meg selv hvordan jeg egentlig ser ut:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror din måte å gjøre ting på er bedre, enrt! Jeg kommer til å være skikkelig streng (så godt det lar seg gjøre) til jeg har tatt halvparten av det jeg ønsker å fjerne (sier jeg i hvert fall nå), også heller gradvis gå over til sånn som du gjør det senere..! Jeg har hatt mellom 1800 og 1900 kcal hver dag, selv om jeg da ofte ender opp med å spise en stor kveldsmat, nøtter e.l. bare et par timer før jeg legger meg..!

 

Jeg må sette opp flere treningsposter på programmet mitt.. Jeg har bare to (hvis vi ikke teller med gymtimene) i uka, og begge er svømming. Jeg har en betennelse i ankelen som jeg venter på at skal forsvinne, også skal jeg virkelig kick ass!

 

Den midje-høyde-ratioen, den likte jeg! Nå er jeg vel og merke over grensa der også (5,4), men BMI har jeg aldri vært komfortabel med..!

 

Jeg har sikkert allerede nevnt det, men fra jeg gikk i 7. klasse, til i høst (6 år) har jeg unngått vekta så godt det lot seg gjøre, så jeg har sett mer på det "estetiske" enn noe annet. Jeg har grov beinbygning, det er ingen unnskyldning engang. I tillegg er jeg stor! Det er egentlig helt forferdelig å tenke på hva vekta viser, men det går i hvert fall riktig vei enn så lenge! (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet med meg selv at det er ikke noe vits i å være så streng med meg selv, da går jeg bare lei. såeh, for at jeg skal holde må jeg være litt "snill" med meg selv, og ikek forvente for mye.

 

svømming er jo kjempe bra trim da, du trener alle musklene i kroppen. og iallefall når du er skada da. det blir jo bare værre hvis en ikke slapper av. sliter selv med leggene, og kan derfor ikke jogge. tar 5 min så har leggene mine stivnet helt og resten av treninga er ødelagt.

 

er helt enig med deg angående bmi. har bestandig veid mer enn andre på min alder til og med når jeg var tynn, rett og slett for at jeg har tung beinbygging. og bmi tar ikke hensyn til slikt. Å så tar det hensyn til mer enn vekta, og vekta er ikke min beste venn! Var å trente med ei vennine, som har en ekstrem forbrenning og er kjempe tynn. begynte å snakke om vekt, og slikt. hun er jo over 1,7 og veier så vidt over 50 kg og så begynner hun å spørre om hva jeg veier. turte ikke å svare jeg. Jeg og vil ha en kjempe forbrenning, urettferdig ass!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømming er den eneste formen for trening jeg holder ut med. Det er jo mulig det er fordi det er det eneste jeg har følt at jeg har kunnet hevde meg i -hvem veit. Jeg var aktiv svømmer i mange år, før jeg ble skada, så..

 

Du, enrt, hvor gammel er du egentlig? Jeg kom på at det var ikke du som hadde presentert deg sånn til å starte med, men at det var ei som bare har skrevet det ene innlegget..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. har ikke tenkt over at jeg ikke har introdusert meg selv, har bare tatt det som en selvfølge at jeg gjorde det i begynnelsen:p

Iallefall, jeg er 20 år, 170 høy og veier nå 81,5 kg (forhåpentligvis litt mindre imorgen:D) Jeg bor i Trondheim, og studerer psykologi ved NTNU:) Er håndballkeeper og har to treninger i uka der, men følte likevel ikke at det var så veldig effektiv med kun håndballen, siden det ikke blir så mye løping osv på meg. Begynte egentlig med nyttårsforsett om at jeg skulle trene 1-2 ganger mer i uka og ikke spise godteri i ukedagene, og endte opp her ved en tilfeldighet egentlig.

Sånn, kort og godt: det var meg:)

 

det er ikke noe vits i å prøve å begynne å trene hvis en ikke liker det, merker selv at jeg får ikke så fryktelig mye ut av treningen de gangene jeg ikke har motivasjon. men trente veldig mye for 5 år siden og er derfor vant til å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i morgen for dere to! ;D Jeg gleder meg til å høre hva dere begge sier!

 

Ohh! Psykologi har jeg alltid synes har virka spennende! Tror bare ikke at en med problemer kunne ha hjulpet andre, så jeg skal satse på et anna felt! (:

 

Jeg har aldri vært spesielt glad i å trene, eller i det hele tatt bevege noe særlig på meg..! Liker så mye bedre å sette meg ned med en god bok, og bare nyte livet..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Veiedag!!!

Gått ned til 82 kg ;):) Herlig! Ikke har jeg gått like mye som jeg skal denne uka heller. Spist ganske vanlig mat, føler jeg. Ikke noe godteri, brus og snacks. Men is på onsdagkveld. Også nøtter!

 

I kveld blir det gryterett og salat, kanskje hvitløksbrød til :) Fortsatt ikke brus... Hvordan ble veiedagen din enrt?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, heleHelle! (:

Det er da det er best, når man spiser mest mulig vanlig..!

 

Seriøst, jeg har omtrent kunne regnet meg som alkoholiker, bare vi bytter ut alkoholen med appelsinjuice. Jeg kunne drikke en kartong om dagen (1,5 liter)! I går drakk jeg juice igjen.. Det kommer ikke til å gå like mange kartonger som før, altså!

 

Nå, enrt, vi venter i spenning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Pepsi max er min store avhengighetsdrikk... Greit nok at det ikke er noe kcal i den, men man blir visstnok mer sulten, i tillegg til at det er aspartam og masse annet usunt for kroppen der.... Men nå er det to uker siden jeg drakk brus!! :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen, og sorry at jeg ikke har vært her siden torsdagen. Veiiedagen gikk ikk eså veldig bra, sto på akkurat det samme som forgje fredag. I tillegg klart ejg å bli syk natt til fredag, og det er årsaken til at jeg ikke har vært her før. har rett å slett ikke orket. jeg blir ikke ofte ordentlig syk så jeg er ikke vant til det og når jeg får feber blir jeg helt slått ut så har ikke vært i den helt store formen i helga. ikk ehar jeg hatt matlyst heller, så bare siden fredags morgen til lørdagskveld hadde jeg gått ned 0,8 kg. problemet er at det kun er muskler som har forsvunnet og at det vil komme tilbake som fett når jeg begynner å spise normalt. får vel bare ikke ha så store forhåpninger til neste fredag. Håper dere har hatt en bedre helg enn meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Sender masse positiv energi til deg enrt! Det ordner seg på neste veiedag for deg, vet du :)

Selv har helga mit vært fin, litt mange kcal til frokost (sånn blir det vel med helgefrokost?) og litt få måltider. Kylling og chips i går, gryterett med salat på fredag. I dag har vi vært ute i finværet og gått lang tur:) 1, 5 timer gikk vi i sola! Herlig. Føler meg kjempesprek, hihi. Håper det gir litt utslag på vekta om en uke!!!

Hvordan har helga di vært tasha? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, enrt! Slenger meg sammen med heleHelle og sender masse positiv energi! (:

 

Helga mi har vært, vel, en helg! Jeg har vært så utrolig sliten pga. alt for mye skolemas, så da helga, og vinterferien, kom, vel.. Jeg har slappa av! Jeg har sovet, sittet stille, og ikke gjort spesielt mye, verken godt eller vondt.

I går ble det litt godteri (=en håndfull non stop), så sånn sett bra, men jeg tror ikke jeg har fått i meg nok kalorier. Det får så være..! I morgen er det framskyva veiedag..! Ikke like skummelt som sist, men dog!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På framskyndet vektdag, ned 1 kg, og nesten 6 cm rundt midjen! Jeg skjønner ikke at det er mulig, men har sjekka flere ganger, så..! :)

 

Da blir jeg borte en stund, jenter. Helt til fredag for å være nøyaktig..! Ønsk meg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Oj, kjempebra tasha! Grattis masse med stor nedgang :):D Tenker det er kjempedeilig.

Selv dreit jeg kraftig på leggen i går, gitt. Det ble tur på McDonalds... Men jeg begynner på nytt denne og skjerper meg kraftig!! Denne uka blir det masse turgåing også, har laget avtaler for tre dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere tasha. Kjempe bra! Ble nesten litt misunlig jeg nå ja! Kos deg masse i London da:)

 

Takk for det:) Var til legen idag, så ble sykmelding og masse forskjellig oppløsende for luftveiene osv osv. ikke blir det trening på meg den uka her heller, men, men.. får nå bare gå som det går. er jo bare ei uke:)

 

helehelle: en må få lov til å skeie ut en gang iblant! å det var jo i helga, så da er det lov til å skeie ut litt ekstra. jeg føler det iallefall slik. føler meg nesten som jeg var 8 igjen når det gjelder lørdager. Lørdagsgodter;) hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Ojoj, nå er det lenge siden jeg har oppdatert! Det har vært litt mye de siste dagene, og tiden strekker ikke til. Jeg har helt glemt å veie og registrere maten også. Så vi får se hvordan det går i morgen på veiedag :) Jeg gikk tur i to timer i går da, så litt flink har jeg jo vært!! :o:D

Hvordan har det gått enrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går kjempe bra! Jeg er OVERLYKKELIG! Av forskjellige grunner, slik som at jeg var på rørosmartnan idag, og at jeg på torsdagen om to uker drar til london har jeg de neste tre ukene veiedag på torsdager. (ville ikke at rørosmartnan skulle ødlegge, siden det sikkert ikke kom til å bli så veldig bra med mat og slikt. vil ikke at en dag jeg ikke kunne gjøre noe med skulle ødlegge vektnedgangen den siste uka) Så imorges var jeg ENDELIG under 80 kg! 79,2, altså en nedgang på 2,3 den siste uka. Fatter ikke at det går, så må vel ta en ekstra veiing imorgen bare for å se. det er jo kun pga at jeg har vært syk, så er vel sikkert litt muskler som har forsvunnet, men ifølge den andre vekta vår som også måler fettprosenten har den sunket med 2%. Var plutselig ikke så ille å være syk mer.

Lykke til imorgen da, håper du også får noen fantastiske tall!

 

Nå blir det blender på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbake! (:

 

Det er jo kjempebra, da, enrt! Det er ikke alltid ille å være sjuk, ser man..!

 

Jeg tror det er bedre å ikke fokusere så mye på det, jeg, heleHelle! Synes også at det høres ut som om du har vært kjempeflink! Så, det er bare å fortsette!:)

 

Rørosmartnan, faktisk! Det eneste jeg forbinder med den er en fyr som jeg gikk i franskklasse med i fjor, og som gleda seg til å komme seg hjem i vinterferien, til Rørosmartnan og dama..! :)

 

Kommer til å bli dårlig med trening for meg framover er jeg redd.. Mens jeg var i London tok jeg piercing i tragus (den lille flippen i midten av øret på innsida, inn mot ansiktet -om dere skjønte det), og nå må jeg unngå svømmebasseng..! Jeg vil tro det gjelder til det har grodd, noe som er 2-3 måneder..! Litt idiotisk i forhold til at treninga mi er svømming, og at jeg er svømmetrener i tillegg.. Ja, ja.. Jeg får finne noe annet, som også ankelen kan tåle.

 

London, forresten! Vi var innom McDonalds to ganger, og jeg kjøpte salat med kylling, og spiste ikke dressingen, så litt skryting synes jeg at jeg bør få ytre! :o Utenom det var jeg flink, men ikke flink nok, for å si det sånn.. Ble nok litt mye iskrem og gjærbakst. Åhh, som jeg elsker gjærbakst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen tilbake tasha:)

 

Nei, hvis det er slik det er å være syk tror jeg at jeg vil være dårlig oftere enn hvert 6. år

 

haha, men var faktisk koslig på rørosmartnan. jeg mener jeg aldri har vært der før, men mamma mener jeg var der når jeg lå i bagvogn. er, iallefall for min del, ikke så mye å kjøpe men stemninga er så kosli. er nesten som å gå 100 år tilbake i tid følte jeg:)

 

skjønner hvor du har tatt ja. tok det i london regner jeg med? treningsmessig er det kanskje ikke så lurt, men man skal jo leve ved siden av også. hele livet skal ikke dreie seg om slankingen og vekta. det blir jo ikke noe liv. går det ikke bra å sykle eller å gå tur da? Tur er jo trening, som jeg iallefall føler at ikke er trening:p er vel fordi jeg liker å gå tur da.

 

tror ikke min oppsummering av london kommer til å være så positiv som din. du har jo vært kjempeflink. Gleder meg kjempe mye nå, om to uker er jeg i London. ELSKER London!! er lov til å skeie ut når man er bortreist, og det blir jo ofte ganske mye gåing når man er på slik tur, så veier opp for det.

 

Jeg har et lite forslag jeg, så på begynelsen av tråden at helehelle har en tråd der hun følger opp vekta fra uke til uke. Hva om vi andre også legger inn en slik tråd? er lettere å følge med hvordan det går med hverandre da. gir mer oversikt, isteden for å fortelle om tallene hver uke. hva mener dere?

 

Venter i spenning hvordan det gikk med deg helehelle?? *Håper på store tall*:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det heleHelle? (:

 

Jeg melder meg på den med å bli sjuk oftere enn hvert 6. år, når det fører til noe såpass bra! Jeg har tenkt på det et par ganger at da bestefaren min opererte hjertet for mange år siden gikk han ned en masse, og det samma med mamma da hu hadde ganske ille lungebetennelse..! Det er nesten så jeg ønsker meg sjøl sjuk -på de tyngste dagene vel og merke.

 

Vi har noe lignende her, og det er koselig, bare man er der på de riktige tidspunktene. Det spørs liksom helt hva man er ute etter i forhold til opplevelser..! (:

 

Tok piercingen i London, ja! Er kjempefornøyd, og krysser alle fingre, tær, blodårer o.l. for at det ikke skal bli noen infeksjon! :)

Jeg kommer nok til å følge opp idéen om å gå tur hver dag! Jeg pleide å gå tur hver dag en hel sommer for et par år siden. Jeg gikk med sånne gå-staver, og trivdes veldig godt med det! Det er bare litt kjedelig å gå alene, for når jeg først går vil jeg gå langt! Også er det veldig lett at det blir den samme ruta, så det ligger en liten utfordring i det å variere på hvilke veier man tar!

 

Jeg tror det kommer til å gå bra i London, jeg, enrt! Det er hva man gjør det til! Selvfølgelig skal det være lov til å spise godt, men det jeg gjorde da vi skulle gjøre det enkelt var at i stedet for å kjøpe en diger fettklump av en hamburger på McDonalds, ble det heller en salat med kylling, hvor jeg hev dressingen i søpla (ødelegger gjerne posen skikkelig så jeg ikke skal angre), før jeg i det hele tatt tar opp salatboksen..! Bare sånn for å vise hvordan jeg tenker.

 

Den tråden det snakkes om, blir det da sånn at hver gang du har en ny vekt å registrere, så redigerer du det gamle innlegget? Ja, jeg er litt treig, men jeg hadde jo ikke blitt meg om jeg ikke var det! :)

 

Nu har jeg ikke veid en matbit på en uke, og selv om jeg synes det nesten er skummelt har jeg bestemt meg for å fortsette med det ut dagen i dag, for så å se hva vekta sier i morgen. Om det er mulig å fortsette å gå ned, eller om jeg har bomma noe helt sjukt..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Herregud, jeg har jo bare vært heeelt fraværende den siste uka.... Jeg glemmer å veie meg! Hvorfor???

Jeg orker ikke å veie maten heller, men prøver å passe på litt hva og hvor mye jeg spiser. Dårlig med trening/tur også...

 

Hører det har gått supert med begge dere to! Grattis med fin nedgang enrt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja.. Det går ikke alltid som man vil.. Det har jeg opplevd den uka her også..

 

Jeg har spist så mye kake, og alt mulig rart av god gjærbakst den siste uka.. Det er nok all gåinga mens jeg var i London som har redda meg fra å gå opp mer enn den halvkiloen (og 1,1 cm rundt midja) som jeg har.

 

Så, det er tilbake til veiing av maten, men det hadde jeg bestemt på forhånd..!

 

Håper det er bedre med dere!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...