Gå til innhold

*Jeg skal ned 20 kilo!*


Gjest heleHelle

Anbefalte innlegg

Du er ikke den eneste som skulle ha flytta i går, altså! Eller forrige måned for den saks skyld!:)

 

Jeg liker egentlig å gå tur, jeg er bare ikke så flink til det lenger.. Jeg veit ikke om jeg har sagt det allerede, men for bare et og et halvt år siden gikk jeg omtrent 1 time hver dag med sånne morsomme staver..! Jeg veit egentlig ikke hvorfor jeg slutta.. Muligens fordi det ble mørkt ute, og jeg ikke "kunne" gå ute på kvelden lenger (det er ikke gatelys her). Må få gjort noe med det der, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar
Gjest heleHelle

Jeg elsker også å gå tur, men jeg "glemmer" det og det blir ofte nedprioritert. Det burde egentlig vært nummer en på lista mi!

I dag har jeg faktisk gått mye. En halvtime i tolvtida, så gikk jeg til jobben til mamma i firetida. Vi gikk tur i skogen da hun sluttet på jobb :) Til sammen 1,5 time! Klapper meg selv på skuldra for den gitt.

 

I løpet av uka skal jeg prøve å få henta den trimsykkelen min, kanskje jeg blir mer motivert av å se på den...? :) Jeg håper jeg greier å sykle hvertfall en gang i uka framover.

 

Taco er faktisk ikke så ille! Så lenge man holder seg unna masse rømme og saus, går det bra :) Det er jo ja-mat! da er det verre med pizzaen...

I dag har vi hatt laks, ris og (litt for mye) hollandaisesaus til middag, himmelsk godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke dere er! *klappe på skuldra* Liker egentlig å gå tur jeg og, men må bare komme meg ut. mangler motivasjon for å komme meg ut. Spesiellt når det er så mye snø ute og det er kaldt. mye bedre om sommeren. har forresten bestemt meg for at i sommer skal jeg sykle til jobb, iallefall en gang i uka. er rundt 8 km - 1 mil, så blir nå god trim det. GLEDER MEG TIL SOMMEREN! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også til sommeren! Seriøst, jeg er ikke et vintermenneske!! Åhh! Jeg fikk ny sykkel i fjor sommer, og jeg sykla til og fra jobb hver dag det ikke regna! Det er ganske deilig egentlig. Det er for mye snø her til å kunne sykle enda.. Får gå/kjøre imens, så får sykkelen se solen igjen når asfalten også gjør det..!

 

Jeg skal bort til helga, og alle må ha med seg brødmat sjøl, så jeg er fantastisk lykkelig for at jeg kan veie alt før jeg drar. Også veit jeg hva vi skal spise ellers, så jeg kan faktisk forberede meg litt..! (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke et vintermenneske, elsker sommer og våren. når det begynner å bli varmt, man kan bade, sole seg, utepils og alt det der. å så er det så kosli å planlegge alt man skal gjøre i sommeren, ikke at man gjør halvparten men er koslig å planlegge.

 

Det passa jo perfekt at det var slik da. da har en jo kontrollen og det er ikke bestandig like enkelt når en reiser bort.

 

men, jeg rekker ikke innom før jeg drar imorgen. så dere må kose dere i helga da. og lykke til på veiinga heleHelle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Ahh sommer! Jeg gleder meg. Hater vinteren...

 

I går gikk det jo strålende, jeg håper jeg kan fortsette i en like bra flyt i dag:D God tur Enrt! Og lykke til med maten;)

 

tasha, vi får backe hverandre litt opp den siste tiden før våren og sommeren kommer! Ut på tur, gå masse og sykle når den tid kommer.

Har du forresten noe andre tips til trening? Som ikke føles som trening, haha. Tur er perfekt. Jeg hater alt som har med jogging, løping, styrke, sånne ting å gjøre. Tur er jo midt i blinken, men motivasjonen er jo helt på bunnen om vinteren. Da koser jeg meg heller inne... Svømming drev jeg litt med før, i huseby. Men da det ble lagt ned slutta jeg :) Orker ikke dra til pirbadet for å svømme. Dessuten hater jeg å ha på meg bikini!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette synes jeg var en hyggelig og ærlig tråd!

Jeg skal også ned 20 kilo, trodde jeg veide 80, og skulle ned 15, men nei da, jeg har klart å gå opp til 85! Jeg er 164 høy, 37 år og bor i Vestfold. Tror trivselsvekta mi er 65, hvis jeg skal være realistisk :).

Jeg har en fysisk funksjonsnedsettelse som gjør at jeg ikke klarer å bevege meg så mye som jeg burde, og det er dermed veldig vanskelig å ikke legge på seg, og det at jeg elsker sjokolade hjelper ikke akkurat!

Jeg regner med at denne tråden blir langvarig, da det ikke er gjort i en fei å gå ned 20 kilo.

Angående vinterdepresjon/medstemthet i mørketiden som jeg har lest at noen her har, det har også jeg slitt med siden barndommen, men skjønte det ikke før jeg ble voksen. Jeg kjøpte meg en Phillips BrightLight, og det har virkelig hjulpet. 20-30 min foran den hver morgen de månedene som er problematiske har fungert bra for meg. Jeg har satt en dato på høsten som er før problemene dukker opp, slik at jeg ikke skal glemme å starte med lysbehandlingen. Lampa er jo litt dyr, men verdt pengene, og jeg har ennå ikke skiftet lysrørene i den, og jeg har brukt den i mange år!

Jeg håper det er greit at jeg henger meg på her:) Jeg har veiedag på onsdag har jeg tenkt, for da har jeg litt god tid.

Sofus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Klart du kan være med Sofus! :) Jo flere, jo bedre!

Det du sier om lyslampe høres bra ut, jeg skal kjøpe meg en sånn så jeg har til neste høst :)

Fortell litt mer om deg selv da:) Trener du noe i det heletatt, eller kan du ikke gjøre noe? Vet du hvilken meny du skal ligge på osv? veier du mat og teller kcal? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på GR kurs våren 06, gikk ned 4kg, for jeg var så veldig inaktiv. Jeg tenkte at jeg nå skulle prøve på egenhånd, og registrerer det jeg spiser inne på vektklubben, for det gir så god oversikt og så slipper jeg å telle og regne selv.

Jeg veier noe av og til hvis jeg ikke aner hva det veier, ellers tar jeg det litt på feelingen... ellers tror jeg det blir for slitsomt. Skal jo være gjennomførbart det her .

Jeg spiser egentlig ikke så usunt, men kanskje litt mer enn jeg trenger, og så er det sjokolade da... men forsøker å ikke kjøpe noe, så har jeg ikke noe å ta av... hehe.

 

Tenkte jeg skulle begynne med å registrere det jeg spiser, og så se hvor mange kalorier det blir, i dag ble det 1852. Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg bør ligge på, det står kanskje en artikkel om det her inne på GR?

 

Og så er det det med at jeg ikke får trent... det hjelper jo ikke... :)

Men jeg er med på forsiktig pilates en gang i uka, men er jo ikke noe kondistrening akkurat, og så skal jeg egentlig på basseng"aerobic" en gang i uka, men har vært for dårlig til det. Jeg klarer uansett ikke å få noe "hardtrening" ut av det heller... hehe. Men nå skal jeg forsøke å få gått små turer 2-3 ganger i uka, på ca 10-15 min. Det kan jo hende det gjør susen! Men det blir ikke så mange treningspoeng av det akkurat! Kvarters tur=0,4 trimpoeng! Jeg har kjøpt en liten trampoline for et par år siden, kan ikke hoppe på den, men nesten, sånn at jeg ikke "letter" hvis du skjønner :) da kan jeg bli litt andpusten etter en liten stund, kanskje jeg skal satse på det!

 

Jeg opplever at jeg har forbrenningen i orden, jeg er skikkelig sulten hver morgen og til hvert måltid, og det er jo bra da! Jeg liker salat og er ikke så glad i sauser og sånn heldigvis...

Dette ble jammen et langt innlegg!

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen S0fus! (:

 

Jeg tror det er første gangen jeg har logget på omtrent et døgn etter sist jeg skreiv, også har det kommet 5(!) innlegg! Fantastisk! :)

 

Veit at du ikke ser det før senere enrt, men god tur! Kos deg masse! :)

 

Sommer er den desidert beste årstida! Det er også så mye lettere (synes jeg) å være aktiv da! :)

 

Trening som ikker føles som trening, ja..! Vel, jeg har pleid å bruke trampolina om sommeren.. Utenom det så tror jeg ikke jeg har så mange andre idéer enn svømming og det å gå turer.. Jeg beklager, men det er litt det der jeg sliter med sjøl. Hva med å danse? Jeg eier jo ikke rytme, men det er gøy (om man bare føles at man får det til), også er det veldig god trening! Vi dansa swing i gymtimen på mandag. Jeg fikk 3,3 trimpoeng for å danse i 40 min! Såå.. Bra må det jo nesten være! Uansett, backing og pushing, jeg er med! ;D

Hater forresten bikini sjøl.. Jeg er vant til å gå i badedrakt når jeg er i svømmehallen, da.. Må det når du er der som svømmetrener..!

 

Hvis du vil finne ut hvor mange kcal du bør spise så kan du gå på forumet "Ny i vektklubben" (den øverste av alle diskusjonsforumene). Jeg veit at det er i hvert fall en av trådene der som forklarer hvordan du regner ut hvor mange kalorier du bør ha! :)

 

Jeg får løpe.. Skal ha engelsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg bør ligge mellom 1300 og 1600, så for enkelhets skyld tror jeg jeg prøver på 1500 i første omgang. Hvis jeg ikke spiser noe godteri, så ligger jeg nok på 1800-2200 kalorier med det kostholdet jeg har i dag. Så jeg får finne ut hvor jeg kan kutte, hjelp, kommer jeg til å klare det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en grei oversikt over fettprosenten/kalorimengden i de forskjellige matvarene du bruker? Jeg fikk f.eks. litt sjokk (nei, jeg pleier ikke å følge alt for mye med når det gjelder hva som er laga på hvilken måte) da jeg oppdaga akkurat hvor usunt medisterkaker er..!

 

Selvfølgelig kommer du til å klare det! Hvis du føler at du spiser fordi du faktisk er sulten, da er det veldig lurt å begynne å drikke mer vann, te (gjerne grønn), og svart kaffe. Det er "vomfyll", som min mor kaller det..! Du føler ikke sult så sterkt! I tillegg til å spise frukt og grønt (jeg sverger til gulrøtter) flere ganger om dagen som mellommåltider. Dermed kommer du heller ikke til å føle sult flere ganger om dagen, og i hvert fall ikke i like sterk grad som tidligere!

 

Det der hørtes veldig seriøst og voksent ut..!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Bra tips tasha :) Jeg er også fan av oppskjært frukt/grønt med dip :) Kjempegodt og ikke fult usunt som mye annet...

 

Jeg skal begynne å trene 1-2 dager i uka! Kjæresten henter trimsykkelen fra loftet i kveld, hihi. Så på mandag kjører vi på.

 

Sofus, det høres ut som du har greit oversikt over mat og trim! Fortsett sånn, og prøv å kutt ned litt her og der! og erstatt en del vanlig mat med vann, kaffe, te, grønnsaker eller frukt :)

 

Jeg har veiedag i morgen, ønsk meg lykketil:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig hadde jeg glemt å lagre siden jeg hadde registrert maten i går...hehe, men jeg vet jo hvor mange kalorier det var da, for det har jeg skrevet her i tråden :)

Prøver mest å kartlegge denne uken, så spiser som jeg pleier minus sjokolade og desserter, like greit å kutte ut det med en gang!, regner ikke med noen nedgang, men man kan jo håpe!

Leste her et sted at man kan lage gele av fun light og gelatin, det hørtes jo spennende ut! Ellers blir det mest frukt. Det finnes vel noen lette isvarianter også? Har dere noen erfaring med det?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Jeg har prøvd Frutz, den røde isen som er mer en sourbet med frukt enn iskrem:) Den er kjempegod! Og det er mye mindre kcal i den enn i vanlig is! Nam :)

 

Veiedag er virkelig ikke noe jeg er vant til enda... fredag funker liksom ikke helt for meg, hihi. Halve frokosten lå allerede i magen, klærne var på da vekta stoppet på 82,1 i dag. :)

Fra nå av flytter jeg veiedagen til mandag! Ny uke, nye muligheter. Kanskje husker jeg det bedre da? haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Alt som er ned er bra!

 

Mamma lagde gele av Fun light og gelatin, og det var visst bra, men smake fikk jeg ikke, for jeg var ikke hjemme..

Frutz er kjempegodt! :D Eller, jeg liker bare den rød, da, men..! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Takk :)

Jeg har bare smakt den røde frutz, finnes den i flere?!? :D Ååh, nå må jeg ut og smake!

Jeg er dårlig i dag, urinveisinfeksjon og greier. Så jeg løper på do heeeele tida, stakkar lille meg (eller var det store...?:D) altå. Skal kose meg med en kopp te nå, så får vi se hvordan det går utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, da! Hvordan er det med deg etter to dager, heleHelle? Hørtes ikke bra ut!

 

Det finnes tre forskjellige Frutz iskremer! Det var to i utgangspunktet. En med passjonsfrukt, og en til (rød og orange), og nå har det kommet en orange til, med mangosmak, tror jeg..!

 

Jeg har hatt en grei helg! Jeg har ikke målt noenting, drukket brus (litt) for første gang på mange uker, og spist litt godteri. Jeg tror det har gått fint, men vi får vente og se hva vekta sier i morgen tidlig!

 

Hvordan har helga vært for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Joda, her går det bra :D Jeg har hatt ei grei helg jeg også. Litt vin, to rusbrus, litt brus, litt potetgull, litt sjokolade, og litt tur. Alt i alt helt ok. Ikke noe som gir utslag på vekta, hverken i den ene eller andre retningen! Tror jeg da, hihi;) Det ble lite måling, har vært borte fra i går til i dag. SÅ vi får ta det på feelingen...

Jeg veier meg igjen i morgen, ny dag er mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Hmmmm... Oppgang i dag. er tilbake på 83,4, gitt.

Men jeg har brukt sykkelen i morges :D ble bare 30 minutt, men 400 kcal er borte! Jeg må begynne rolig, hvis ikke detter jeg av lasset med en gang.

 

Hvordan har det gått med dere i det siste?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta stod stille i dag, men har mista 1,3 cm rundt midja!

 

Ble litt galt da vi var på kafé i dag, jeg og noen venner. En kamerat skulle spandere på meg, og jeg skulle ha en rosinbolle, men endte opp med å få marsipankake -etter litt fram og tilbake. Huff.. Ellers bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på hytta og glemte å skrive opp hva jeg spiste, og nå orker jeg ikke tenke etter... sikkert fordi det ble mer enn jeg hadde tenkt...hehe :D Spennende med veiing i morgen!

Fant ut at fetaost ikke akkurat er tingen, og at det egentlig går ganske fort å lage seg en tallerken med salat. nesten like kjapt som å skjære brød og finne frem pålegg og sånn. Litt grønn salat på midten, en tomat i båter, noen agurkskiver, 2 ananasringer, 3-4 skiver skinke, litt fetaost(bør kanskje droppes...)kanskje et kokt egg hvis det er noen ferdigkokte er bedre... skulle gjerne tatt litt paprika, men er blitt allergisk:(. Og bittelitt lettrømme på toppen. Det ble veldig godt! kanskje det hadde gjort seg med noen pinjekjerner eller nøtter, men det er kanskje alt for mye kalorier i det også:D.

Håper det går bra med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinjekjerner, nøtter o.l. er veldig bra for hjertet, og SMÅ doser av det er bare bra! Også smaker det jo godt også! De ukene jeg spiste havregryn til frokost (bare de dagene jeg skulle trene fra morgenen av) hadde jeg gjerne LITT rosiner, solsikkekjerner e.l. oppi, for å få mer smak! Kjempegodt! Fikk høre at havregryn nødvendigvis ikke var det beste å spise, så jeg kutta det ut. Litt trist, men, men..

 

Det har gått bra med meg så langt! Jeg har hatt nynorsk tentamen i dag på skola, og i stedet for å ha med meg litt godteri (som jeg har gjort i alle år), hadde jeg kutta opp eple, gulrot og kålrot i en boks, som jeg spiste mens jeg jobba! Ohh..! Må passe meg litt når jeg kommer hjem igjen, da! Pappa skal lage pannekaker til middag!

 

I dag er det å gå ned til svømmetrening igjen! Blir godt! Jeg får fortsatt ikke være i vannet (pga. piercingen), men bare det å bevege seg ned dit er jo godt! Også skal jeg dele ut russekort til ungene jeg trener! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Så bra at du har gått ned i cm tasha! Vekta kommer neste uke skal du se. Havregryn og egentlig all annen frokostblanding er det masse kcal i, det skal ørsmå porsjoner til. Så det har jeg kuttet ut :D 20 gram havregryn er jo ingenting.. hihi.

Nøtter spiser jeg masse av, kanskje alt for masse når jeg tenker meg om? Og salat elsker jeg, men orker aldri å lage. Kanskje jeg skal begynne med det! Er det sant at det tar like alng tid som å smøre brødskive, sofus??? :D Da skal jeg faktisk lage meg salatlunsj i morgen!

 

Det blir spennende å se hvordan det går på veiedagen din i morgen, krysser fingrene for deg :)

Jeg skal ut og spise i dag, jeg og kjæresten har 3årsdag :) Det blir vel ganske mye kcal over grensa mi, men det er lov å kose seg innimellom. Har vært flink i går, så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...