Gå til innhold

*Jeg skal ned 20 kilo!*


Gjest heleHelle

Anbefalte innlegg

Gjest heleHelle

Heihei!

Nå er jeg hjemme igjen, etter ei helt forferdelig helg. På matfronten, hvertfall :) Det har blitt lite av de faste måltidene mine, mye småspiing av godteri, potetgull og brus... Og lite trim. Vi var på en times gåtur på lørdag, ikke noe trim i går og kun en liten runde i dag... Håper det har berget meg litt! Er spent på morgendagen, men jeg kjenner at håpet er heeelt borte altså... Jeg vet liksom at jeg ikke har gått ned et gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar
Gjest heleHelle

Hurra hurra, jeg har gått ned! Ikke så mye, men det var jo mye bedre enn forventet :) Det ble 200 gram ned, hihi... Råbra når jeg tenker på at jeg ikke har vært så aktiv denne uka, pluss at helga var en stor godterifelle... :( 82,3 kg, jeg GLEDER meg til å se 81! Det blir neste uke, basta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere helehelle. det kan nå ikke ha vært så alt for forferdelig da. ikke at jeg skal snakke da, jeg har hatt helg siden fredag og fram til nå jeg. men nå er det slutt. Imorgen skal jeg være suuper sunn, har jo veiiedag på fredag så må prøve og iallefall holde vekta. men jeg skal inrømme at jeg har mista litt håpet om det. imorgen skal jeg ha viljestyrke igjen. det er den som har forsvunnet, det er jo tross alt påske. :) ikke rører jeg meg så mye heller, ikke nok at en har treningsforbud, jeg hakke hatt mulighet til å trent pga ankelen. var en tur igår med kjærest, broren min og to hunder da. alt er bedre enn ingenting. lykke til videre da, så skal jeg prøve å bli flinkere resten av påska. både til å oppdatere og til å spise riktig:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det veiiedag igjen, og jeg har ALDRI vært så nervøs og så sikker på og gå opp før. trur jeg har gjort det til en større krise enn den egentlig har vært den uka her jeg har jeg funnet ut etter å sett resultatene og tenkt litt over det:p 0,3 kg ned og 1,5 cm mindre:D jeg har jo spist godteri hver dag, men det er jo ikke så mye. 3-4 biter fra påskeegget mitt mer nøyaktig når jeg tenker meg om. har jo hatt det påskeegget i snart en uke og det er ikke tomt ennda, så kan ikke ha spist så mye:p

 

Hvordan går det med dere da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Her har det vært lite oppdateringer den siste tiden du! ;) Vi er vel alle opptatt med å kose oss sammen familie og venner tenker jeg :) Det er enda litt for vanskelig for meg å holde rutiner med mat, trim og resten av dette opplegget når kjæresten er hjemme. Han har jo hatt fri hele påska, og nå begynner jeg faktisk å bli litt lei, haha :P Ikke av å ha han hjemme, det er jo kos det, men av at rutiner viskes ut og erstattes med godteri til frokost, ikkenoe lunsj, en stor prosjon middag (gjerne på burger king) og mer godteri til kvelds. Lite med tur også når jeg tenker meg om. Håper hvertfall det ikke er så store forandringer at det går utover vekta på mandag!

Vi var på tur i går, og jeg mistenker at jeg faktisk spiser for lite. Ikke for mye. Men som sagt altfor mye godteri, brus og snacks... Hmmmm ;)

 

Kjempebra veiedag da enrt :D 300 gram ned er jo tross alt 300 gram ned, og det er hvertfall deilig når du har glidd litt ut av den sunne linjen din ;) Men 3-4 biter godteri må være lov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elizabeth86

Heisann, tusen takk for den hyggelige velkomsten :(

Jeg har klart å komme ned på 71 kg nå, wohoo. Jeg prøver å trene 5 ganger i uka + å gå til jobb (1 time fram og tilbake) Nå jobber jeg ikke så mye at det gjør noe, men blir en gåtur i uka, hehe. Er det noen av dere som trener på treningsstudio?

Jeg har lyst å gå ned 1 kg i uka. Med et sunt kosthold og trening nesten hver dag, vil det være greit å gå ned 1 kg i uka?

Hvor mange cal er det dere får i dere hver dag?

Jeg sjekket nemlig ut hvor høyt, eller skal jeg si hvor lavt mitt basale stoffskifte var, det lå på 1400cal. Det er ikke mye. Så jeg prøver å ikke overstige 1000cal dagen pga det lave stoffskiftet mitt. Det går veldig bra. Det blir mye salat og bønner :( Metter magen og inneholder lite cal.

Jeg har lett litt rundt og sett at 1 kg fettvev inneholder ca 7000 cal. Så hvis jeg ligger på et underskudd på 7000cal i uka (diett og trening) vil jeg i teorien gå ned 1 kg rent fett?

Det er et dumt spørsmål, men det har vært så mye snakk om det og ingen kan gi konkrete svar. :)

Nå ble jeg ivrig på spørsmålene her, hehe.

Stå på folkens!!! en dag nærmere målet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Heisann elizabeth! :( Det virker jo som om du har 100% kontroll på dette! Kjempebra :( Jeg skal ha 1600 kcal hver dag, men når/hvis jeg begynner å trene mer enn det jeg gjør nå skal jeg sikkert ha mer... Nå trener jeg nesten ikke noenting, bare tur og litt spinning.

 

De siste dagene har vært sååå dårlige! Jeg har spist og spist og spist... Vi har vært på et par lange turer, men jeg tror nok ikke det holder. Jeg kjenner jeg gruer meg for veiedagen i morgen! jeg frykter for at jeg er tilbake til start. Jeg har jo ikke gått ned mer enn 2,2 kg til sammen på disse ukene jeg har vært her inne! Om jeg går opp de to kiloene igjen nå, tror jeg at jeg gir helt opp... :)

 

Hvordan står det til med resten av dere?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

ÅÅÅH, jeg hater påske, ferie, mat og alt annet som gjør at jeg ikke går ned! det er vel mest min egen viljestyrke jeg er sur på akkurat nå... Jeg har gått opp 1,1 kg på seks dager, hurra for det. Nå er jeg tilbake på 83,4 kg, og der var jeg for en måned siden! Jeg har brukt en hel måned på å komme meg ned en kilo, og nå går jeg farsken meg opp igjen.

Jeg skal jobbe beinhardt denne uka! Jeg har jo glemt bort sykkelen min litt de siste to ukene. Men nå skal den fram på gulvet og brukes! SÅ DET SÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elizabeth86

Hei hei! Det er ingen grunn til å bekymre seg heleHelle, de 1,1 kg er ikke rent fett du har gått opp, kun maten du har spist som gjør deg tyngre. Vent en ukes tid, spis sunt, tren, så skal du se, du vil enten veie 1,1 kg mindre eller ennå mindre, sannsynligvis mindre. Bare stå på denne uka. tren litt mer enn vanlig for å ta igjen litt :) Gå en tur hver dag f.eks. Mye bedre å gjøre litt mosjon hver dag en 1 dag med spinning f. eks.

Har alt under kontroll foreløpig. Må bare holde ut!

1600cal om dagen høres veldig bra ut.

Tur og spinning er kjempegod trening. Jeg hadde aldri trodd å gå seg en tur forbrant så mange kalorier. Det er deilig å ta seg fri fra den harde treninga og bare kunne gå seg en behagelig tur og ha god samvittighet etterpå!

Hadde veiedag idag, gått ned 1,5 kg denne uken. Så nå ligger jeg på 70,1. JIPPI.

Har gått ned 2,9 kg på 3 uker. 17 kg igjen!

Et lite tips for å få opp forbrenningen heleHelle, prøv omega 3 kapsler og proteinshakes. 1 eple eller 1 appelsin om dagen, øker visst også forbrenningen. Dette funker kjempebra for meg! Går ned 1 kg i uka. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helehelle: som elizabeth86 sier, jeg tror ikke de 1,1 kg er en reel oppgang. det kan godt være at det har blitt mye salt mat så det har samlet seg en del vann i kroppen og slike ting. bare vent, om ei uke eller to så er de borte igjen:D har funnet ut at det som kommer fort på kan forsvinne like fort hvis en tar seg sammen:)

 

elizabeth86: jeg ligger iføge grethe roede på 1900 kcl, men har funnet ut at hvis jeg trener veldig mye ei uke må jeg opp til 2100 kcl. men 1000 kcl hørtes veldig lite ut da. hvis en ser på grete roede menyene så er jo den minste på 1300 kcl. men det basale stoffskite er jo ikke medregnet trening er det? treningen påvirker jo det også. har du mange trimpoeng i uka da? de sier jo at sunn vektnedgang er 0,5 - 1 kg i uka, så hvis du klarer å ligge på 1 kg i uka så er jo det bra. du må bare passe på at du ikke blir for skuffa hvis det ikke går. dte er jo ganske mye, og kroppen trenger tid til å venne seg til nedgangen underveis også:) Men det går nok bra skal du se:)

 

Hvordan går det med deg sofus? kosa deg på hytta? har sykkelsete ditt kommet? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Takk skal dere ha jenter :( Hjelper SÅ MYE å kome hit og se hva dere har skrevet!

Jeg skal stå på denne uka og være superflink! Kanskje vi skal få til den turen enrt? :)

Hittill i dagtror jeg det har gått fint. Vi var ute og gikk en times tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært fint helehelle. er litt opptatt uka her, med jobb, skole og at venninna mi er på besøk fra london. hva med neste uke da? ååh, jeg også vil ut å gå tur. er jo så sinnsykt herlig vær, det har det jo vært i hele påska da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

I dag er en bra dag, jeg kjenner det :) Jeg har hvertfall vært strålende flink! Sunn og god frokost, lunsj og mellommåltid. Laks til middag, og en halvtimes gåtur. Skal gå kveldstur også :)

I morgen skal jeg sette meg på sykkelen og tråkke ivei over stuegulvet! Haha :) Gleder meg faktisk! Wow liksom. Jeg som hater å trene! Jeg gleder meg til mandag og ny veiedag allerede, jeg skal vinne over den hel*etes vekta denne gangen!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så herlig helle:D slike dager er herlig, når motivasjonen er på topp og alt går slik det skal:) bare vent når kroppen din har vent seg til det nye kostholdet så vil det gå mye lettere med kg også.

 

ellers så har ikke dagen min vært noe prakteksempel. var i byen med ei vennine, ble boboli til lunch og en halv muffins. vi var veldig flinke og delte en muffins. og så hadde lillebroren min bursdag idag og da bruker vi bestandig og gå ut og spise, og dermed ble det kebab der. retta det opp med 1 1/2 timers håndball trening da. imorgen er det da en ny dag og nye muligheter:D dette skal gå. har funnet ut at bilder er en veldig fin måte og se hvordan det går med slankinga. dobbelhaka vises ikke like godt på bilder nå som før:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Så fint enrt :) Herlig å faktisk SE at det går nedover med kroppen, ikke bare i kilo på vekta! Jeg er sikker på at håndballtreninga gjorde opp for maten i går, jeg. Du er jo råflink til å trene, mest sannsynlig har du fått opp forbrenninga di noe enormt :) Og da har det liksom ikke så mye å si om du tar en halv muffins innimellom... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det går bra med dere, og dere har hatt en fin påske! Vi er med ennå, ikke verst bare det:) Jeg har ikke vært på nettet i det hele tatt før i dag:) veldig ulikt meg...;)

 

Her har jeg kosa meg i påsken ja! Grudde meg skikkelig til å veie meg i dag, og med rette, har gått opp 1,6 kg! :( Men jeg håper at det har noe med at jeg spiste salt kjeks og drakk et glass rødvin sent i går kveld..., så kan jo håpe at noe av det er vann som har samla seg opp...

Så du er ikke alene Helle:) Men vi skal ikke gi opp!

Sykkelsetet mitt har kommet! Jeg har fått testa det litt, men det er litt uvant, og så har jeg ikke vært bra nok til å virkelig sykle på det, men tar det litt etter litt:). Nå beynner det jo virkelig å våres!

Et tips når man hater trening, legg en lydbok inn på Mp3 spilleren, så går tiden fortere! På vårt bibliotek kommer nesten alle de nye bøkene på lydbok, så de har masse å velge i. Det samme gjelder husarbeid og hagearbeid og alle andre kjedelige ting:)

Jeg skal være superflink denne uka, men neste uke skal jeg på 2 konferanser, og en bursdag, så lurer på hvordan det skal gå.... hm, det ene hotellet vet jeg har softice maskin, og popcorn, ta så mye du vil i alle pauser....hmmmm. Det blir ikke enkelt...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, og velkommen hjem igjen sofus:) høres ut som du har hatt det bra i påska du også, men ville ikke brydd meg så mye om det du har gått opp. skjønner at det er kjipt nå, men er vel borte til neste veiing igjen. spesiellt siden du drakk vin og spiste salte kjeks. vin og annen alkohol kan jo sitte i kroppen i opp til tre dager etterpå hvis jeg husker riktig.

 

det var en veeeldig god ide. jeg ahr bestemt meg for å sykle til jobb hver onsdag, og da skal jeg låne meg lydbok og finne i den gamle discmanen min og høre på. da får jeg høre bøker og trimmen. at jeg ikke har tenkt over det før, jeg elsker jo bøker :)

 

høres ut som du får en tøff uke neste uke. men har lest noe som jeg synes var bra sagt her på gr et sted: en planlagt sprekk er ingen sprekk. spiser man litt is, så lenge man ikke tar helt av så gjør jo ikke det noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Heisann sofus :) Fint at du har kost deg i påska, og jeg tror også på at rødvin og salt mat er synderen for oss to! Jeg hadde jo gått opp 1,1 kg etter påska...

Dagens trim i dag ble å gå tur en halvtime med to hunder! Herregud, jeg tror det var litt av et syn. Begge to er like sterke og like lekne. Skal snuse på hvert tre og hver lyktestolpe... Så jeg ble dratt i begge retninger og måtte jobbe skikkelig for å holde dem :)

Det var jo et kjempebra tips med lydbok! Jeg pleier å sykle foran tv-en, men det går jo ikke når jeg er ute på tur og sånt :) Smart!

Lenge siden tasha har vært her nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, høres ut som du har hatt det virkelig artig på tur idag helehelle:p ble svømming som trening her idag, tror aldri jeg har vært så klar i kroppen etterpå. dte var nå virkelig god trening:p

 

tasha ja, det er lenge siden. håper ikke hun har droppa helt ut da:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det veiiedag igjen. har gått opp 0,3 kg og står stille på cm. ser egentlig ikke så tungt på at jeg har gått opp, for det første er det siste rest av påska som kan henge igjen og jeg føler meg ganske sikker på at det egentlig er pga mensen. har opplved før at jeg har gått opp pga det. og dessuten har jeg gått ned så mye de siste ukene så jeg har sikkert litt godt av at det ikke bare renner av uten at jeg gjør noe for det:p jeg må ærlig innrømme at jeg trodde alt dette kom til å være mye tyngre. selfølgeli møter en jo motgang og det er tungt til tider, men jeg hadde fryktet at det var værre:p tror våren har gått til hode på meg for tiden jeg, ser ikke mørkt på noe :) kan ikke være bra å være for fornøyd heller:p luksusproblem;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Bra veiing enrt :) Du ser jo at det har mye verre med oss andre, hihi! Selv spiste jeg yoguhrtis i går.... Det ble nok over 2000 kcal samlet, men i dag har jeg tråkket på sykkelen igjen :) Så satser på at det jevner ut litt? I morgen skal jeg feire bursdag sammen ei venninne (skal på cafe og spise), søndag får vi kaffebesøk av svigers og på mandag kommer mine foreldre.... Så tror nok det blir en del kake! Jeg skal bake en sjokoladekake jeg har funnet her inne faktisk, med 80 kcal på et stykke (40gram)! Men kjæresten har tenkt å bake en eller annen kaloribombe på søndag, så.... Håper det ikke går altfor galt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen følelsen med å se lyst på alt! Har det litt sånn om dagen jeg også. Har ikke fått syklet så mye som jeg hadde tenkt, men håper det går seg til etterhvert. Nå kommer mai, og da har halve slekta bursdag, og det er 17 mai. Heldigvis er det ingen konfirmasjoner i år:) Det er ikke lett å ikke spise kaker i selskap! Har noen et godt tips? En strategi? Første bursdag om en uke, og så går det bare slag i slag....

Har forresten hørt at ekstra vann i kroppen pga mens eller annet kan utgjøre 2 kg! Så vi får ikke ta den enkelte veiing så tungt, men heller se på resultatet over tid:)

Nå skal jeg jammen ta til meg mitt eget tips og gå en tur med lydboka jeg har lagt inn i telefonen min, vingetyven av Tove Nilsen:). Det er fantastisk strålende sol og 14 grader! Kanskje jeg trenger litt solkrem tilogmed.... hehe

Ha en topp helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...