Gå til innhold

*Jeg skal ned 20 kilo!*


Gjest heleHelle

Anbefalte innlegg

Gjest heleHelle

Braaa :D Sånn skal det være!

Jeg spiste rundt 2000 kcal i går, haha... Det ble brownies til frokost, pizza til middag og usle 40 gram potetgull i gårkveld. jaja, det går sikkert bedre i dag :P Det skal det gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Ja, jeg skal ikke skryte på meg og ha vært så sinnsykt flink i helga, men var på aerobic på fredag og hadde kamp idag så satser på at det veier opp for alt det usunne. nå mer hva det usunne har gått ut på tror jeg ikke jeg vil gå inn på. det ble resturangpizza på middag på fredag og kino på lørdagskvelden og det er jo alt for mye bare der. men slipper at alkoholen ødelegger iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elizabeth86

Hallais! kunne jeg bli med på prosjektet ditt? Jeg vil nemlig ned 20 kg, helst til sommeren. Man kan jo alltid drømme, hehe. Er 22 år og bor i Trondheim. Jeg er drittlei og deppa, har gått opp 20 kg på 1 år. Så nå må jeg ta det av meg igjen! Startvekta er 74 kg. Jeg vil ned til 53 kg helst, er bare 157cm høy. Så nå er det fullt kjør!!!!

:D gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Så fint at du vil være med! Vi trenger små spark i rompa av og til, alle sammen... Motivasjonen er vel ikke alltid på topp?? ;) Men det fine er at her hjelper vi hverandre opp igjen.

 

Veiedag i dag :D Min kjære vekt stoppet på 82,4! Hurra hurra, ikke enda en uke med oppgang eller stillestående vekt, juhuu! :D

Denne uka skal jeg være flink til å trene. Målet er å gå minst en halvtimes tur hver dag, helst en time. Også bruke trimsykkelen tre dager. :) Tror dere det kommer til å gå? haha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små spark i rompa? trenger litt hardere spark en gang iblant og jeg tror jeg:p

 

kjempe bra heleHelle:D så herlig å se at det går nedover:D spesiellt når det går så mye nedover:D du har virkelig vært kjempeflink. Og jeg har troa på at du kommer til å klare dette. Bruke motivasjonen du garantert fikk av å gå på vekta idag til å trene videre.

 

er det noen av dere som har en vekt som også måler fettprosent? Vi har det, men siden den ikke viser samme vekt som den vekta jeg bruker til vanlig bruker jeg den en gang iblant for å sjekke hvordan det går med fettprosenten. har søkt rundt på nette nå, og folk sier at den er ikke 100 % riktig, men så lenge jeg bruker bare den så ser jeg jo nedgangen på fettprosenten iallefall. og idag bestemte jeg meg for å sjekke igjen idag. fettprosenten har faktisk gått ned 3% :o regnet på det og fant ut at det tilsvarte ca 4 kg, noe som stemmer ganske bra med nedgangen min, altså virker det som det stemmer ganske bra. det jeg egentlig lurte på da er om noen vet hva som er normal fettprosent for oss? jeg har søkt på nette og det er mye forskjellig svar. noen sier at man ikke skal være over 25%, andre 28. ellers har jeg også funnet to tabeller som virker ganske greie siden de ikke bare tar hensyn til kjønn men også alder. ifølge den ene skal fettprosenten være på 21-32 %. den andre ser slik ut:

 

Alder--- u.vekt/normal/overvekt/kraftig overvekt

20-39 år <21% 21-33% 33-39% >39%

 

Noe å tenke på dette også, at det ikke er kun vekta, men også fettprosenten som er viktig. og mye bedre enn bmi for å måle om en er normalvektig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Ja kanskje det enrt ;) Hihi vi trenger vel litt sterkere spark innimellom!

Jeg brukte motivasjonen ganske greit synes jeg! Trimsykkelen ble tatt fra fra kroken sin, og nå er 700 kcal borte :D Føler meg kjempebra og på topp igjen! Men det gjør jeg jo alltid på mandager, litt sånn "ny uke - nye muligheter"... Men denne uka holder det seg gjennom alle sju dagene, det vet jeg! :D

Sofus og tasha, har dere forsvunnet? ;) Er så spent på hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker!:) Seriøst, dere aner ikke hvor deilig det var å logge inn her og se at dere ikke har gitt opp! Jeg veit ikke hvorfor, men dere har på en måte blitt "vekt-vennene" mine! ;D

 

I dag var det veiedag, og jeg var møkknervøs! Jeg har jo vært bortreist i helga, og ikke veid en matbit. Jeg har spist veldig variert, og absolutt ikke så ofte som jeg burde ha gjort..! Uansett gikk det strålende! Jeg hadde gått ned 1,3 kg, og tatt av 1 cm! Jeg skjønner det ikke, men er utrolig glad! Så, nå har jeg snart nådd det andre målet mitt! Det første var faktisk bare det å begynne å miste noen kg! Det jeg nå sikter mot er under 90 kg! Etter det kommer det til å være mål og skulle ta 5 nye, også 5 nye igjen, helt til jeg er nede på 70 kg! Jeg har bestemt meg for å være fornøyd NÅR jeg har kommet meg til 75 kg, men hvis jeg fortsatt klarer 5 til, så tar jeg 5 til! (:

 

Velkommen elizabeth86! Jo flere vi er sammen, er sammen, er sammen. Jo flere vi er sammen dess gladere vi blir..! Fikk veldig lyst til å synge den sangen, bare..:P Huff, jeg må skjerpe meg litt..! Humøret er nemlig skyhøyt!

 

Det er kjempebra at det går nedover heleHelle! :D Også liker jeg å høre at dere begge har motivasjon så det holder! (: Sånt blir jeg motivert av!

 

Jeg er litt spent på å høre hvordan det har vært med dere to og turer, enrt og heleHelle! Har det skjedd noe, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her, eller, vet ikke helt hvor jeg har meg selv om dagen, humøret er fullstendig fraværende, og matlysta også, men det er jo greit nok, men kanskje kroppen skrur seg på sparebluss, det er jo ikke bra. Så jeg har ikke orka å logge meg inn her for å skrive bare :(:(:(.

Men, sliter med kroniske smerter, og da blir det noen motløse dager innimellom, og jeg vet at gleden kommer tilbake:). Særlig med det flotte været vi har, bare jeg orker å komme meg ut før sola går ned, hehe.

Så flott at det gikk bedre med veiinga denne uka Helle:) Det er bare å stå på! Og grattis Tasha! Det er jo gøy å få en bonus når man ikke venter det :)

Jeg har faktisk bestilt meg sykkel! Tråsykkel! Håper at jeg kan være bra nok til å sykle på den innimellom! Det er demping både foran og bak, men fikk den billig da det er fjorårets modell.

Det hjelper faktisk å lese og skrive her inne når man føler seg nedfor! Det er kjempekos at dere er her! Det blir litt sånn terapi! Blir det for mye klaging kan dere bare hoppe over den delen, hehe.

Velkommen til Elisabet86!'så koselig at du vil være med :)

Hvis vi klarer 20 kg før sommeren, da kommer jeg til Trondheim! Kanskje vi skal planlegge en fest når alle har nådd målet, hehe, hadde vært gøy!

klem:) (det ble alt for mange smilier ja, hehe) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅH! Nå ble ikke humøret mitt bedre. har nettopp kommet hjem fra kjæresten, der vi så rosenborg kamp med en kompis :D og så gikk vi en 40 min tur etterpå. Jeg droppet trening ikveld for å se rosenborg og det var verdt det, men måtte jo få trent litt så da ble det en tur. avtalte lang tur med kjæresten så fort det blir finvær. for dere som bor i trondheim så er planen å gå fra øya (ved sykehuse) opp til byåsen, ned til ila og til øya igjen. GLEDER MEG!

 

SÅ herlig at motivasjonen og trua er på topp helehelle. Kjenner meg virkelig på topp for dagen jeg også (uten fredagen da:p) og det virker som de fleste har det slik nå, det går mot vår<3 så da får vi bare prøve å få opp humøret til sofus også. men kan skjønne at det ikke er så lett når en har kroniske smerter. men er jo kjempe bra at du har bestillt deg sykkel da, det er jo kjempe god trim:D er det tråsykkel for å bruke ute eller trimsykkel? *dum* ser jo egentlig nå at de mest sannsynlig er utesykkel siden det er demping på den. får skylde på at det er sent og mitt nesten maniske humør. jehu.

 

Tasha: Gratulerer. Virkelig bra. det her går så det suser jenter:D kjenner meg igjen følelsen av at jeg blir glad når jeg kommer inn her å ser at folk har skrevet. deilig å ikke stå alene om det, men at en faktisk kan prate om det med folk som sliter med det samme.

 

Å samles til en fest hadde vært kjempe kult. Invasjon i Trondheim av tynne jenter med sommerkjoler. GLEDER meg til sommeren da jeg kan spankulere rundt i bikini og de herligste sommerkjoler og være fornøyd med kroppen min. jeg kommer sikkert til å veie ca det samme som jeg gjorde i fjor sommer, men kommer til å ha en mye mer trent kropp:D

 

Wow, her ble det mye du. dere har nå virkerli noe "kose" dere med her:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Kjempebra tasha :):) Godt å få sånne positive gleder når man kommer tilbake fra helgetur!

Fest i trondheim høres supert ut, haha :D Vi er alle sammen mye tynnere da enn vi er nå, det vet jeg!

Sofus, jeg sender masse energi og positive tanker til deg! Høres ikke bra ut å ha smerter hele tiden... Men flott at du har skaffet deg sykkel! Det hjelper, skal du se.

 

I går var jeg altså sååå flink! 1550 kcal inn, 800 kcal ut! :):):) Måtte faktisk "fylle på" kcal på slutten av dagen med et par glass sjokomelk, hihi... Og i dag er det jo DET fine været! Skal ut å gå tur etterpå, det blir deilig:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet, været er kjempe:D snart kan jeg ta fram sykkelen, så fort isen i min lille grusgate forsvinner er det sykkelvær:D

 

Så flink du var igår da helle:D jeg ble så glad i går jeg at jeg faktisk glemte hvor usunn jeg egentlig hadde vært. bestevennina mi var en dag i trondheim så det ble lunsj på egon med henne. men likevel holdt jeg på å få sjokk når jeg gikk på vekta imorges. etter fredagens flause tenkte jeg at jeg skal følge med litt så jeg kanskje skjønner meg litt mer på hvordan kroppen funker og hva som egentlig er reel nedgang/oppgang og ikke. Igår veide jeg 80,1, og imorgest viste vekta 79,3. Hva har skjedd der liksom? den er jo sikkert ikke så reel, og jeg veier jo garanter mer imorgen men er morsomt likevel:p

 

Ha en fin tur i f inværer da helehelle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Aah, er det flere som tenker på mat døgnet rundt? Jeg tar meg selv i å tenke på big bite, burger, kebab, godteri og alt annet godt og usunt flere ganger om dagen... Jeg blir så fokusert på vekt, kcal og trening at jeg ikke greier å tenke på annet, haha :) Siden jeg ikke "har lov" til å spise disse tingene får jeg bare enda mer lyst på dem! Argh...

Men jeg skal ikke bukke under! Neineinei, jeg skal holde meg hard for deres skyld! :) Fordi vi må være her for hverandre og være sterke for hverandre. Jeg MÅ greie dette!

 

I dag skal jeg ta meg en runde på sykkelen igjen, vi får se om jeg gidder en hel time i dag... Kanskje blir det bare 30-45 minutt, men det er jo myyye bedre enn ingenting! :) Finvær i dag også, så tur står på planen. Jeg skal gå langtur med kjæresten i ettermiddag/kveld også, så det blir da nok trimpoeng i dag, hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for oppmuntring, i dag går det bedre:)

Jeg har gått ned til 82,5! sist uke var det 84,2, men det har jeg tyeligvis glemt å registrere, pytt, jeg tror det må ha vært noe feil med den målinga uansett. Jeg har ihvertfall gått ned, så den dårlige matlysta hjalp på vekta om ikke annet! 2,5 kg på 4 uker, det er en halv kg mer enn jeg hadde regna med! Hurra!

Men det som er litt rart på registreringssidene mine er at det nå står at min startdato er i dag, 25 mars, så det ser ut som jeg ikke har gått ned noe.... hm, men jeg fant alt jeg har registrert til nå da, men... noen andre som har opplevd det?

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg opplevd også, S0fus! På forsiden din, ved siden av treet med eplene(?!) står det startdato. Hvis du trykker på kalenderen, ved siden av startdatoen, får du opp en tabell med datoer hvor du har registrert vekta di. For å sette ny startdato trykker du på "S" bak datoen du ønsker å ha som startdato..! Jeg hadde enda mer trøbbel enn som så, så jeg gikk tilbake, og måtte registrere alle ukene på nytt..

 

2,5 kg er jo helt fantastisk, da, S0fus!!!

 

Jeg gjorde en merkelig oppdagelse i går, da..! Jeg var skikkelig sur etter gjennomført tverrfaglig tentamen, men i stedet for å sette meg ned, spise, for så å bli deppa, gikk jeg ut og løp av meg sinnet..! Det har aldri skjedd før!

 

Jeg skjønner ikke hvorfor dere har lyst til å veie dere flere ganger innimellom..! Det er såvidt jeg tør å gå på vekta på veiedagen min! :)

 

Høres ut som om dere skikkelig motiverte alle mann! (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har det skjedd igjen, jeg sendte inn et inlegg som svar på helehelle sitt, og nå ser jeg at det ikke er her mer. jeg må virkelig begynne å forsikre meg at inleggene mine blir sendt. jeg kan tenke meg hva som har skjedd, jeg har hatt for mange smailys og så har jeg bare kryssa ut sida ettepå, jeg får nå skrive på nytt da:p

 

Helle: jeg blir alt for fokusert på mat, trening, kropp og vekt når jeg skal slanke meg. det er derfor jeg går på vekta så ofte, jeg blir helt oppslukt av det. spesiellt blir jeg alt for opptatt av kropp. jeg vil ha en slik kropp og helst over natten. dermed mister jeg motivasjonen, men har klart å holde den opp nå ved hjelp av dere og ved å se at ting går nedover, sakte men sikkert:) og når jeg plutseli ble 1,1 kg lettere over natta må jeg følge med så kiloene ikke sniker seg på igjen. jeg må ha vært fryktelig urolig den natta ass:p hihi.. men er livredd for at de skal komme tilbake, så idag har jeg gått meg lang tur. fant ut at jeg skulle gå hjem fra jobb, og det ble 1 mil. gleder meg til å se hvor mange trimpoeng det ble:D Jeg SKAL gå ned på fredag;D

 

KJEMPE bra sofus:) er så digg når man ser at det funker:)

 

Så flink du var tasha. jeg og vil ut å løpe, leggene er så fucka at jeg kan ikke løpe. og av den grunn har jeg skikkelig lyst til å løpe. hadde jeg kunnet gjort det hadde jeg sikkert ikke hatt lyst en gang. bra at du finner et alternativ istede for å trøstespise:) Hvor mange tp har dere i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Kjempebra veiing sofus :):) Kos deg med motivasjonen og kicket av å ha gått ned!

Tasha, det er jo supert! Jeg hater å løpe, og vil heller gå meg en tur... Men det er jo helt topp at du greier få ut sinne på den måten ;D

Enrt fortjener også skryt ;) 1 mil gange blir nok noen trimpoeng! Så flinke dere er allesammen :):)

 

Det gikk som det måtte gå med meg i går kveld. Det ble en tur på Mc Donalds. Men det skal sies at jeg ikke oversteg kcal-grensa mi med mer enn 250 kcal, så det er ikke så ille som det kunne ha vært! :P

Jeg har gått tur hver dag denne uka, to ganger om dagen også. Og i tillegg har jeg hatt to runder på trimsykkelen min. Hittill har jeg 9,7 tp... Det blir nok flere, skal du se :) Kjenner jeg gleder meg til veiedag på mandag, for jeg må da ha gått ned nå??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 mil er kjempebra, enrt! :)

 

Jeg har nok ikke så mange tp, du.. Ligger som regel i underkant av 7 poeng hver uke. Trener alt for lite! Denna uka her har det ikke blitt noe i det hele tatt enda! Første blir når jeg skal gå til svømminga igjen i ettermiddag!

 

Egentlig hater jeg å løpe jeg også, men den dagen var jeg så utrolig sint, at det eneste jeg tenkte på var å løpe!

 

250 kcal er jo ikke så mye, da, heleHelle! Man må få lov til å gå over noen ganger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250 kcl er ikke mye, og i forholdt til hvir flink du har vært til å trene uka her så tror jeg du har forbrent dem;)

 

Det ble 4,3 tp, så da er jeg oppe i 10 allerede uka her. så da ligger vi ganske likt der helehelle:) imorgen er det veiiedag, gleder meg. Har troa på nedgang uka her, kanskje for jeg har lurveid meg litt da men:p har jeg gått opp til imorgen dør jeg:p hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, krysser fingrene for meg selv også:) hehe.. alt som (jeg tror) kan hjelpe;)

 

ifølge der en registrerer trim poeng er 6 km rask gange da. jeg sliter litt når jeg skal registrere trimpoeng for igår når jeg gikk hadde jeg en gjennomsnittsfart på 7,2 km. er liksom så midt i mellom, men har på trening på mobilen så ser hvor mye jeg forbrenner så legger på litt ekstra tid så jeg kommer opp i riktig kcl forbruk iallefall:) Hvor fort går du helle?

 

Har dere noen store planer for helgen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var veiinga overstått, og har gått ned 0,9 kg :) Gått ned 0,5 cm rund magen, men de hadde kommet på sist uke så ligger vel ganske likt som for to uker siden der. så sinnsykt deili å få sånne tall etter å ha gått opp de siste ukene. men tror kanskje jeg har funnet en sammenheng på det. vekta begynte å gå opp etter at jeg hoppet over en mens, og så fort jeg fikk det så gikk jeg ned. oppi alt det der var jeg jo syk og gikk ned mye i muskler. men, jeg driter egentlig i årsaken, jeg har gått ned uansett :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Grattis enrt :) Herlig med så stor nedgang!

Jeg aner egentlig ikke hvor fort jeg går jeg... Jeg pleier å bruke den middels gange... Men jeg tror nok jeg går fortere enn det i vanlig tempo... ? Aner ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...