Gå til innhold

*Jeg skal ned 20 kilo!*


Gjest heleHelle

Anbefalte innlegg

Gjest heleHelle

Jeg synes det er kjempevanskelig i selskap fordi det "forventes" at man skal spise kake og godt... Men så skal jeg ikke legge all skyld på alle andre, jeg synes kake er sinnsykt godt! Så jeg må nok skjerpe meg kraftig i morgen, overmorgen og dagen etter... tre dager med kake rett før veiing. Oh my god. Det kan ikke gå bra :)

Jeg vet ikke om jeg har noen tips for å unngå det jeg. Bak noe med mindre kcal, men det styrer man jo ikke når man inviteres bort... Spis ETT stykke, ikke en hel kake ;p Haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

ja, dte har jeg også hørt angående mens. 2 kg er mye da, og når vekta kan svinge så mye kun pga mens så synes jeg ikke dere har gått opp så mye i påska jeg. vekta svinger jo litt bestandig, pga mens, vann i kroppen, salt og slike ting.

 

er det du som har bursdag helehelle? :) når da isåfall? den sjokoladekaka med 80 kcl hørtes fryktelig smart ut, du må fortelle hvordan det smakte. tror jeg trenger et par tips angående selskap jeg også, jeg fant ut at de neste 6 ukene kjenner jeg 10 stk som har bursdag. eller, nå er det kun ni igjen da. og meste parten er gode venner, familie og kjæreste så jeg skal fakktisk i mange av bursdagene. hvis noen kommer over noen gode, sunne oppskrifter på kaker og slikt så må de si ifra;) godt å kunne unne seg noe med god samvittighet:)

 

forresten, jeg leste nettopp at stiv og nytrent kropp kan gjøre at det samler seg vann i kroppen. det kan også være en forklaring på at jeg har gått opp 300 g, jeg er KJEMPE stiv. var med ei venninne og svømte igår, svømte 1000 m, og så langt ha rjeg ikke svømt siden ungdomskolen. fint at jeg har mange årsaker å skylde på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Jeg har bursdag ja :):) På mandag, 20.april! Jeg var overlykkelig da jeg kom over den kaka på sidene her. Jeg elsker jo sjokoladekake (eller var det...alle kaker????) så det passer fint å finne en med litt færre kcal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER HELEHELLE:D det er kjempe bra, og da har du jo faktisk gått ned 0,3 kg de siste to ukene. Hatt en fin bursdag da? :D

 

regner med det går så det suser for resten, siden en ikke hører noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, hørtes bra ut. kan du ikke legge ut en link til den sjokoladekaka? :D jeg var på kafe IGJEN idag da, og skulle være så flink å kjøpe meg smoothie. ble litt skuffa når jeg dafant ut at de faktisk brukte sjokolade oppi smoothien. ikke så mye da, men rundt på glasset. så sunn var jeg liksom:p hehe.. da ska jeg å ordne håret mitt jeg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jammen prøve den sjokoladekaka jeg også!

Men i morgen bærer det avsted på konferansen med is og popcorn;)...

Får ikke veid meg på onsdag, men kanskje det er like greit, hehe. Uff, det blir skjerpings neste uke altså!

Ha en fin uke, vet ikke om jeg rekker innom her:).

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får ha en god uke på konferanse da sofus, og håpe at det ikke går så alt for hardt utover is og popcornmaskina.

 

var som sagtg å ordnet håret igår, og hun jeg var til hadde jo da vært så snill og handla inn potetgull, litt sjokolade og brus. er jo kjempe snillt gjort, men jeg må inrømme at jeg ble ikke så veldig glad:p ble noen små biter sjokolade, litt potetgull og et halvt glass brus. måtte jo nesten ta litt, men klarte å begrense meg iallefall. nå skal jeg og spise lunsj med kjærest, han har bursdag idag og så jobber han ikveld så må ta det nå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Sikkert for sent nå, men lykke til sofus!!!! :) Dette greier du vettu.

 

Jeg hadde besøk av farmor i går, så det ble nok litt mye snadder. Vi var på kafé, jeg spiste club sandwich. Sikkert dynket i hvitløkssmør og sånne deilige greier :D Men vi gikk både fram og tilbake (en time til sammen)! Så det må da veie litt opp???? I dag skal jeg slenge meg på sykkelen igjen, og være sunnsunnSUNN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine to dager er ikke akkurat å skryte av heller. igår gikk det i et fra 7 til 9. å det ble så som så med mat. sovnet av og fikk ikke sist frokost før to timer etterpå og da var resten av dagen ødelagt. var så å jobb før jeg dro på bursdag til kjærest. ble en bolle og to glass brus, men ellers klarte jeg å holde meg unna kaker og andre usunnesaker:p idag derimot. var på show gjennom jobb og det ble pizza, sjokolademelk og is. men ble en halvtime sykkeltur, så håper det gjør o for litt. er jo veiiedag imorgen. håper det går rett veien selv om jeg har skeiiet ut, jeg gikk jo tross alt opp forgje fredag.

 

ble det nå mye sykling å deg idag helehelle? jeg ligger iallefall etter med trimoeng så må ut å sykle litt imorgen også. har funnet meg en rute å rundt ei mil som jeg nå bruker 35 min på, og eter hvert håper jeg at jeg merker forskjell:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny fredag, nye veiedag. heldivis bedre den gangen her enn sist gang. men merker det at jeg bestandig går o uka jeg skal ha mensen og så er det borte igjen neste uke. så mye av vektnedgangen min er fra det egentlig. fornøyd likevl jeg. om 300 gram er jeg der jeg lå før sommeren, så målet er og komme dit neste uke:p lå på 76-77 i tre år så regner med at vekta mi snart stagnerer. er nå iallefall forberedt på det, og så er det bare å ta i litt ekstra:p

 

vekta idag viste 77,9 og minus 0,5 cm rundt midjen. veide meg også på vekta med fettprosen, og også fettprosenten har gått ned. fra 33,2 til 32,9. så, idag er dagen jeg hopper til neste hele dag ser det ut som;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Bra enrt! :D Det er sikkert lurt å være forberedt på stagnering nå... Men ikke gi opp av den grunn, her er det bare å stå på! Kjempefint at du har funnet deg en rute da, det hjelper sikkert på med en halvtimes sykling ;)

 

På onsdag ble det 40 minutt på meg, i dag ble det bare 30. Men 30 er bedre enn 0! :D I går kveld skeiet jeg heeeelt ut da.. Jeg var sulten, så jeg spiste masse mat. Knekkebrød, brødskive med leverpostei og druer. Så ble det film på kvelden, og da tok jeg meg potetgull og en liten sjokolade. Tror jeg endte opp på 2100 kcal.

 

Men jeg har funnet ut at jeg egentlig skal ha litt flere kcal enn 1600 om dagen fordi jeg har begynt å trene/gå turer nå Da jeg regnet ut 1600kcal regnet jeg jo ikke med mer enn et par trimpoeng i uka... Nå er jeg oppe i 9-15 poeng i uka! Da blir det sikkert litt mer. Så jeg tror jeg skal ha den regelen at på dager der jeg bare går tur skal jeg ha 1600, men når jeg sykler eller går langtur i tillegg må jeg opp på 1800/1900. Hva tror dere? :)

 

For tiden er det masse lesing til eksamen, så jeg er helt utafor... Står opp sent, finner ikke motivasjon og orker ikke noen ting. Håper det blir bedre etterhvert! Også håper jeg at jeg finner motivasjon av vekten på mandag. Det må da veie opp litt med masse turer og to dager med sykkel???? ;)

 

I morgen er det surpriseparty for kjæresten til mamma på 40 år :) Da blir det tapas og mest sannsynlig litt alkohol. Skal prøve å holde meg litt i skinnet da... ;) Kake og sånne ting skal jeg prøve å droppe helt. Vi får se.

 

Oj, ble langt dette... haha, lenge siden jeg har vært her. Håper det går bra med alle sammen :) Stå på, vi er råflinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke gi op nei. derfor jeg forbereder meg å å stagnere, så at jeg ikke skal gi opp når jeg møter motgang. nekter å gi opp før jeg er i mål:D

 

Jeg lever litt etter den regelen at alt er bedre enn ingen ting nå for tiden. begynnte å lese til eksamen idag, og jeg vet at det da blir så som så med både trening og matvaner. så at du får 40 min en dag og 30 min en dag er jo veldig bra da. alle monner drar så musa og pissa i havet :D:P og det å gå opp til 1900 kcl de dagene du trener høres smart ut. en annen ting du kan gjøre er å regne ut hvor mange trimoeng du må få før du må spise mer. jeg har faktisk akkurat sjekka det selv nettopp. får jeg fler enn 17 tp så må jeg opp i kcl. såeh, tror jeg må holde meg under der. klarer aldri i verden og få i meg 2200 kcl om dagen. det er jo så sinnsykt mye!

 

motsatt av meg når jeg leser til eksamen du ser jeg. står opp tidligere og tidligere jo nermere jeg kommer eksamen. så til slutt står jeg op før 6:p men synes nesten det er litt koslig å lese til eksamen jeg da, sitter på skolen og da er det masse folk. tar meg en pause for å gå på kafen med ei vennine, ha med meg god (og nå skal det også bli SUNN) mat og kose meg med;)

 

så fint at dt er flere som går på en utskeielse imorgen da. kjæresten skal feire bursdag (denne gangen for venner. ble utrolig mange bursdager for han på meg de siste dagene:p) og så skal lillebroren min feire familiebursdag. altså blir det både alkohol og kake her også. men en planlagt utskeiielse er ingen utskeielse har jeg lest et sted her;)

 

bare koslig at du skriver langt, så er ikke jeg den enesten:p men da skal jeg til kjærest, og forghåpentligvis får vi med hanns litt sære komiser på bowling:D er det noe man får trimpoeng for forresten? jeg trenger litt flere trimpoeng uka her, har blitt alt for få:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

For ei helg! Jeg har spist, drukket, spist litt mer og enda litt. Vekta stoppet på 83,1 kg i dag, noe jeg helt klart hadde regnet med. I tillegg til mye mat og alkohol, har jeg fått mensen, så... Håper på stor nedgang neste uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Så flinke dere er til å trimme! Jeg skal se om ikke jeg også skal klare litt mer fremover!

Det ble ikke så mye softis og popcorn heldigvis, men desto mer alkohol...hehe, kos det da, er ikke så ofte akkurat:).

Men jeg gruer meg skikkelig til veiing på onsdag, føler meg opphovna i hele kroppen... kanskje mensen kommer igjen, har vært hver 3 uke i det siste...

Får bare hoppe i det på onsdag! Jeg skal ned! Det er et mål for meg nå kjenner jeg, bare det går nedover! 100 gram eller 1 kg, bare det går nedover!

I min desperasjon lasta jeg ned en slags "selvhypnose" laget av Paul mckenna, I can make you thin! Har ikke hørt på det da, men det er en slags måte å snu tankene tror jeg, så man får lyst til å spise sunnere og trene mer. Jeg er skeptisk, men det er jo verdt et forsøk! Det hører jo til en bok jeg ikke har da, men, hehe. Skal gi rapport om hva han sier;).

Problemet mitt er at jeg har så sinnsykt lyst på sjokolade hele tiden! Har noen gode råd mot sjokolade?

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. ser ut til at vi alle har vært påvirket av alkoholen i helga. Helehelle: alkoholen ligger i kropen i opp til tre døgn og gjør deg tyngre, så du veier nesten garantert mindre enn det vekta stoppa ¨på. og jeg vet med meg selv at jeg går bestandig opp når jeg har mensen, så det egentlig tallet kan jo egentlig være noe helt annet:)

 

synes du har vært flink jeg sofus, du har hatt muligheten til å skeie ut rikelig, men har likevel klart å holde deg noenunde i skinnet. hadde det vært gamle meg hadde jeg rulla nå. så synes ikke du skal være alt for deppa hvis vekta ikke viser det du håper på. tenk heller hva du hadde gjort i helga hvis du ikke hadde vært her og alle de kcl du har spart. når det gjleder hypnosen er jeg litt skeptisk jeg også, men det skade ikke å prøve. funker det så er det jo kjempe bra, hvis det ikke gjør det så har du nå iallefall prøvd. tips mot sjokolade derimot, de kunne jeg også trengt. har jo noen som til tider funker iallefall. når jeg begynte spiste jeg gulerot hver gang jeg kjente godtersuget. dette kunne jo føre til mange gulerøtter iløpet av dagen, men etter at tiden gikk hadde jeg ikke det godtersuget mer. ellers så er det jo de typiske tipsene som å pusse tennene (smaker ikke like godt med sjokolade etter du nettopp har pussa tennene), nøtter, frukt, gå en tur eller lage deg smoothie.

 

jeg bytter forresten veiiedag uka her til torsdag:p bestevenninna mi har bursdag å torsdagen og jeg skal først til henne og spise kake, før vi drar ut og spiser, tar oss en øl og drar på byen etterpå. og gå å vekta dagen etter dette tror jeg ikke at jeg tør rett og slett;p er skummelt nok fra før;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gikk veiedagen din sofus?

 

Jeg er kommet igang med treningen igjen, har vært så treg med den de siste ukene. så har hitill 4,2 trimpoeng og skal nå sykle til jobb. håper bare at noe ekstremt skjer den siste dagen. snikveid meg idag og har gått op 0,9 kg siden sist fredag. fatter ikke hvorfor, har jo drukke i helgen men det bør være ut av kroppeng nå.. vi får nå bare se hva som skjer. *håper, håper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sitter nå her og skriver for meg selv jeg:p bare vent, imorgen kommer jeg til å gi op midlertidig så da hører dere ikke fra meg på et par dager:p hehe.. har sotte å tenkt litt på mål og belønning til meg selv. første delmål var jo å gå ned 8 kg innen 19 juni, der mangler jeg da 1,4 kg. hovedmålet var å gå ned 15 kg innen 2010. altså er det 8,4 kg jeg mangler. litt sykt at jeg mangler nesten like mye som jeg hadde som mål og gå ned det første halvåret, synes ikke det er så mye når jeg først har mistet det:p når jeg har gått ned de første 8 kg skal jeg unne meg shopping eller spa for 1200 kr. bestemte meg at jeg skulle legge av 300 kr for hver kg etter første belønning.

 

mål, ønsket mitt er å komme ned i en liten 38, str S eller 29 i bukser. har litt brede hofter :) enn dere, har dere noen tanker om hvilke str dere vil i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Heihei :)

Det har vært så mye lesing og greier på meg de siste dagene at jeg ikke har hatt tid til å stikke innom her! Det går bra, jeg har fått trent to dager og gått turer hver dag :) Jeg reiser bort i helga, så jeg lurer lit på hvordan det går...... ;)

Jeg har lyst til å gå ned til str 38! Det var det jeg var før jeg ble sammen kjæresten min (3 år siden) og der trivdes jeg godt. Jeg vil jo gjerne gå ned til enda litt mindre, men det får vi ta som det kommer :) Kanskje jeg skal prøve å gå ned litt mer enn et par kg tilsammen først!?!?!? ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Wohoo helga har gått bra :D Jeg har gått MASSE! Herlig. Det vises på vekta i dag :) 81,9 kg! HURRA:D Råfornøyd.

 

I ettermiddag har jeg min første eksamen i år, så det blir spennende! Tenker å ta med litt frukt og sånn som jeg kan kose meg med. Ønsk meg lykke til! ;)

Hvordan er det med resten av jentene? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Hvordan gikk eksamen? og gratulere med nedgang! :D sorry at jeg ikke har vært her på et par dager. har hatt ekstremt mye og gjøre med to bursdager og eksamenslesing. men ligger godt an så nå kan jeg kanskje slape av litt:p

 

veiinga mi på torsdagen gikk som forventa, helt revva! havna på 79,1 etter x'antall forsøk der alle viste forskjellige tall :s altså opp 1,2 kg på ei uka uten at jeg ikke hadde gjort noe spesiellt. hadde gått ned 0,5 cm rundt livet da, men ble så irritert at det tenkte jeg ikke over en gang:p men fant ut at jeg må bare ta meg sammen. men ser ut som vekta er på god vei der den var for snart to uker siden igjen nå da, så skjønner egentlig ingen ting jeg:p sånn er det vel bare til tider.

 

har du mange eksamener forresten helehelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleHelle

Heihei enrt!

Her går det bare bra, eksamen gikk greit :) Har igjen fire stykk før jeg er ferdig, så lesingen er jeg ikke kvitt enda...... :D

Uff, så dumt at du gikk opp! Men nedgang i cm er jo også nedgang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare tre jeg , heldigvis. synes det er nok og jeg da. spesiellt når de er spredt ut over en uke. men er ferdig med lesingen nå da, så mangler kun og skrive notater:D er vel fare for at jeg kommer til å henge mye innpå her for tiden;p er det virkelig bare oss igjen i forumet? får håpe det bare er mye å gjøre for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...