Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest SuperSlanker

Jeg har i hvert fall begynt å trene mer enn jeg gjorde før. 12 trimpoeng så langt denne uken, og det er jeg fornøyd med. Trente Pilates i dag og i går, pluss trim sykkel. Jeg har ikke vært sulten med 2150 kcal til dagen, synes egentlig at jeg er mett hele tiden. Men jeg er ganske godtesugen, og har lyst å spise bare for å kose meg med maten.

 

Merker at jeg liker bedre å trene enn jeg gjorde før. Før var det noe jeg brukte viljen på fordi jeg visste det var bra for meg, og gjorde godt etterpå, men nå kan jeg faktisk hygge meg og konsentrere meg om å bruke kroppen riktig.

 

Har stor tro på det med å legge om livsstilen på varig basis. Jeg tror det er viktig å få gode treningsvaner, og så synes jeg selv at det er greit å prøve ut nye oppskrifter, og kjøpe nye oppskriftsbøker. Har nylig kjøpt noen oppskriftsbøker om krydder i maten, og er spent på å prøve ut disse. Bruker så lite krydder til vanlig, men liker egentlig veldig godt krydret mat. :)

 

 

Jeg holder meg egentlig helst vekke fra sjokolade, for jeg har det med å overdrive. En plate er liksom ikke nok. Det har vel hendt noen ganger at jeg har sittet å stappet i meg snop etter at det ikke smaket godt lenger!

 

Nå spiser jeg gjerne en plate sjokolade i uka.

 

Lykke til med veiedag i morgen, snart30!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det! Lot være å veie meg siden jeg veide meg igår, blir så opphengt.

 

Tenkte på det du sa om å nyte treningen i seg selv da jeg slet meg rundt joggeløypa i øs pøs regnvær;)

Veldig fornøyd, løypa er 10 km og jeg jogga 4 av dem. Satser på å jogge hele iløpet av høsten. Noen deler er asfalt, og det vil jeg ikke jogge før jeg er under 80 kilo - blir litt vel tungt for knærne syns jeg...

Men iallefall, bra dag idag, nå må jeg få imeg litt middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :-)

 

Hyggelig å lese oppdateringer fra dere. Tommel opp for innsatsen !

 

Jeg har vært litt frustrert i dag, føler at jeg står skikkelig stille. Skal veie meg på tirsdag, men føler ikke at jeg har gått ned noe. Har ikke merket noe på klærne ihvertfall. Synes jeg gjør mye riktig og er flink til å trene. Synes det er rart at jeg ikke går ned. Det sies jo at de siste kiloene sitter godt, så det er vel bare at jeg er utålmodig ! Er litt mer motiverende når det skjer noe. (Hm.... kom på nå at jeg gikk jo ned 400 gram forrige uke, så er nok bare LITT utålmodig - og det før veiing..). Jaja, ikke noe nytt at jeg er utålmodig..

 

Håper dere har hatt en fin helg ! Ny oppdatering kommer på tirsdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Hold ut Tussa, tenk på alle de kiloene du har gått ned! Men jeg vet, jeg vet - det er ikke noe (stort) problem å være flink med mat og trening når man ser resultater, men jeg tåler ikke mange gangene uten vekt- eller centimeternedgang før jeg blir motløs.

 

Jeg har forflyttet meg hjem til mor noen dager, veldig fornøyd: vi spiste lunsj på kafé idag og jeg spiste 1 av pommes frites'ene som kom med sandwichen min, og lot resten ligge. Da vi hadde ost etter middag spiste jeg ørlitegrann, ventet, og foreslo at vi skulle sette den bort da de andre så ut til å være ferdige. Bra for dem også å ikke bli sittende å plukke :)

Så dagen igår ble på 2050 kcal (inkludert 2 store glass vin) og 2,2 trimpoeng.

Skal ta meg en lang tur idag og ta igjen litt for lørdagen da jeg stort sett satt i bil.

 

Lykke til med veiing Tussa!

Hvordan går det med deg da SuperSlanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

har tatt litt fri i helgen, uten å skeie ut, men det har gått bra. Veiet meg i morges, og var sikker på at jeg hadde lagt på meg en 3-4-5 kg, men så hadde jeg faktisk gått ned 3 kg siden sist veiing for en uke siden, og ett kg totalt siden jeg begynte å bruke vektklubben i høst. Vekten sto på 102 kg! Og forrige uke viste den 105 kg. Endelig begynner den nye livsstilen å vise resultater! Mye trim har gitt vektøkning i første omgang, men så har nok forbrenningen gått opp så mye at jeg har gått ned i vekt. Hadde ca 16 trimpoeng forrige uke, og det er det jeg har lagt meg på.

 

Første målsetting er å komme under 100 kg.

 

Hvor mange trimpoeng har dere andre i uka?

 

Flott joggeinnsats, snart30! Jeg jogget i en periode da jeg var yngre, nå er jeg nok ganske mye for tung, det blir for tungt for knærene, men jeg synes trimsykkel går bra!

 

Tussa3, ikke gi opp, nå er du snart i mål! kanskje du må beregne hvor mange kalorier du skal ha daglig på nytt, når vekta går ned, endrer regnskapet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er jenter ! Hyggelig at dere stadig kommer med oppdateringer også :-)

 

Jeg var på vekta i går. Står fortsatt bom stille. Frustrerende !!! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Synes ikke jeg skal ned mer i kalorier nå. Spiser 1600 i gjennomsnitt og når jeg har en såpass krevende hverdag kan jeg ikke fungere på mindre enn det. Tror ikke det er bra for forbrenningen å senke den mer. Jeg løper ca annenhver dag, de dagene blir det 3 trimpoeng. De andre dagene har jeg som regel 2 trimpoeng. Så tenker jeg har ca 16-17 trimpoeng i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

Så var det veiedag igjen, opp 2 kg siden forrige uke, til 104,0. Jeg ble ganske lei meg for det, men jeg hadde jo tatt litt fri i helgen, siden jeg begynner på nytt kurs i dag. Spiste en pose chips på lørdag, to kakestykker på mandag, og så telte jeg ikke kaloriene på lørdag/ søndag, utrolig at det skal gjøre sånn forskjell! Har litt vondt for å motivere meg til å trene i dag, det blir noen øvelser på stue gulvet, gå tur eller trimsykkel.

 

Håper å høre fra dere andre også, snart. Dette skal vi klare sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, SuperSlanker, vet akkurat hvordan du har det!

Jeg hadde en litt vanskelig avslutning på ferien, og som så ofte før når jeg gruer meg til noe spiser jeg feil. Jeg er fornøyd med at jeg iallefall klarte å kontrollere porsjonsstørrelsene, men likevel. Tror ikke det blir veiing før fredag, skal ut og spise middag med et par venninner imorgen kveld, og da blir det vin.

Idag sykla jeg til jobb, på et vist godt å være tilbake i hverdagen igjen, med matpakke og sykling til jobb og mindre vin og utskeielser.

Men vi skal klare det, om vi ikke blir veldig tynne blir vi sprekere!

Hvordan gikk det med kursstart?

 

Og Tussa, tror ikke du trenger å gå ned i kalorier nei, man skal jo tross alt fungere. Har du prøvd å variere litt, 1800 noen dager og 1500 noen? Kanskje det kan lure bort de siste kiloene?

 

Lykke til med nesten ny uke, nå skal jeg registrere helgens synder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at du har vært på tur Snart30 !

 

Blir bare en kort hilsen fra meg i dag, har vært en lang dag og skal bli godt å finne senga. Er fortsatt ikke helt frisk og ikke trent noe de siste dagene. Var på vekta i dag, 100 gram ned fra forrige uke. Skal prøve å spise 1700 kalorier hver dag i uken som kommer. Og igjen - mer vann, mindre kaffe, hehe !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

Tussa- mer vann mindre kaffe, det kan være løsningen! Vann setter systemet i gang, det er sikkert. Forbrenningen går opp, og vi er jo faktisk 80-90 % vann. Du kan regne at du trenger ett glass vann mer for hver kopp kaffe du drikker. Kaffe er vanndrivende, og da trenger du mer vann for å holde systemet i gang. Og så øker jo vann forbrenningen, det vet vi jo.

 

Andre dag med kurs, jeg har ca 7 trimpoeng på de to dagene. Det er så lett å sette seg på trimsykkelen og sykle i et kvarter, så har jeg et trimpoeng. Jeg kommer til å fokusere på de forskjellige matrasjonene, at jeg følger det så godt jeg kan. Er ganske inspirert nå til å klare dette. Jeg tror trimpoengene skal gjøre susen med kiloene! Så skal jeg passe på og spise fisk, det er jeg glad i, så finner jeg noen oppskrifter, og lager noe godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

86,4 igår. Hva skjer liksom!?!??

 

Egentlig vet jeg hva som skjer. Jeg har vært på middag 2 dager, en av dem med vin, og lagde boller og kakao til en venninne som trengte det på mandag. Men har syklet 16 km 3 ganger denne uken, og hatt én tur rundt løypa mi, så egentlig har jeg trent mer enn vanlig.

Centimetrene var som før.

Idag spiste jeg en banan før jeg la ut på løypa mi, brukte 1t 15 min idag, 5 min mindre enn sist :)

 

Så ja, det som trengs er jo

1) MER trening

2) mindre "kos" (altså mindre vin og boller og mindre porsjoner)

3) standhaftighet og rutiner

 

 

Men hvis jeg vet det så godt, hvorfor gjør jeg det ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

Godt gjort, snart30, å jogge i over en time. Vi må jo bare stå på, og gjøre de rette tingene, for å få kontroll med vekten. Det er ikke alltid like lett, men det dreier seg vel om å legge litt om i livsstil, og da gjøre forandringer som en kan leve med, også når idealvekten er oppnådd. For min del dreier det seg om å finne trim som passer for meg, og at jeg kan spise mat som både er sunn og smaker godt.

 

Jeg har vært på yoga trening i helgen, og har trent 11,5 timer yoga. Det utgjør ca 4000 forbrente kalorier. Kom opp i 32 trimpoeng denne uka, så det blir jo spennende å se om det viser på vekta i morgen! :D Jeg har veiedag på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei, jogget nok bare 30 min tilsammen :D

Havna på middag med vin igår, men utrolig nok bikket jeg ikke 2000 kcal, og hadde forbrent nesten 1100, så det går kanskje bra.

huff, sliter med å holde meg til planen, men det hjelper å skrive her, så jeg fortsetter.

Lykke til imorgen sUperSlanker!

 

Er du frisk igjen Tussa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann !

Jeg er på bedringens vei :D Begynte å trene igjen på fredag og hadde en løpeøkt i dag. Nyser og er ikke helt på topp nå, men mye bedre enn jeg var. Det er deilig. I dag har jeg spist marinert ørret og nypoteter til middag, helt nydelig. Planen er 1650-1700 kalorier daglig fortsatt. Klarte å sløyfe kaffen etter middag i dag, DET er jeg stolt av, hihi. Blir veldig mye kaffe på jobb, så må prøve å begrense der jeg kan.

 

Kurslederen min var opptatt av å gi kroppen (og psyken) en forutsigbar hverdag, dvs ha ca samme kalorimengde og ligge på et jevnt nivå med trimpoeng hver dag. Tror det er lurt. Det er mye nytt for kroppen og den trenger å komme inn i gode mønstre.

 

Synes dere er kjempeflinke til å få trimpoeng. Jeg trener hardt annenhver dag og føler at det fungerer bra for kroppen min. De dagene jeg dropper trening føler jeg meg lat, men er restitusjon er jo essensielt for å gjøre kroppen sterkere. Går tur med hunden og være i aktivitet, selv om jeg ikke trener-trener.

 

Tirsdag er det veiedag på nytt, da kommer nye oppdateringer :-) Krysser fingrene !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

I dag viste helgens trening utslag på vekt og mål! 2,6 kg ned i vekt, og 4,5 cm reduksjon i mål rundt livet! :) YES! De andre cm målene på kroppen var omtrent det samme, noen steder hadde jeg også gått opp en halv eller en cm, men reduksjonen totalt 2,5 cm. Nå er jeg kjempe motivert til å fortsette med trening og riktig kosthold. Vekten ligger på 101,4 og første mål blir å komme under 100 kg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig SuperSlanker ! Alltid morro når innsats gir resultater :-) Gir god motivasjon.

 

Jeg har vært på vekta i dag, opp 600 gram og skjønner svært lite. Trodde jeg hadde gått ned, synes jeg har blitt tynnere. . har økt litt i styrketrening, så mulig at målingen hadde sett bedre ut om jeg hadde registrert cm og ikke bare kg og gram.

Men men. Fortsetter som før og håper at jeg forstår mer etterhvert . . . :-)

 

Hvordan går det med deg Snart30 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg SuperSlanker!

 

Jeg har egentlig treng mye idag, ble iallefall 4,8 trimpoeng, og ikke har jeg nådd opp i mer enn 1450 kcal heller. Vet ikke helt hvordan det går, jeg er litt mismodig for tiden, men prøver å fortsette. Om jeg ikke går ned i vekt er jeg jo mye i aktivitet, og spiser sunt. Men jeg lurer jo litt da, registrerte hva jeg spiste før jeg startet på denne galeien, og da lå jeg på 2300-2500 kcal/dag, og hadde en god del mindre aktivitet enn jeg har nå. Nå ligger jeg alltid under 2000, og for det aller meste på 17-1900 kcal. Så sånn matematisk sett skulle jeg jo gå ned :)

 

Så jeg skjønner godt forundringen din Tussa, opp 600 g når man gjør alt som man skal.

 

Ikke mye optimisme å spore hos meg idag nei, men vi får se. Jeg er nå her en stund ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper optimismen bare har fortsatt å øke Snart30 ! Hvordan går det med deg SuperSlanker ?

 

Jeg er bare innom for å ønske god helg (og dytte litt på tråden vår, hihi). Kommer tilbake med oppdateringer etter vekt-besøk på tirsdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

Har tatt det ganske rolig med trimpoeng denne uken, 10 minutter til på trimsykkelen i dag så er jeg over 16 trimpoeng som er "minstekravet". Har vært ganske "flat" denne uken etter yogahelgen forrige helg, har hatt behov for å "absorbere" den både fysisk og åndelig. Så det har blitt noe yoga og en del trimsykkel denne uken. Jeg bør nok være mer nøyaktig med hva jeg spiser, at jeg følger rasjonene, for jeg har lett for å bare fokusere på antall kalorier, og det blir vel ikke alltid riktig for kostholdet. Det blir spennende å se i morgen om jeg har tatt av eller ikke. Vekten har gått opp og ned de siste ukene, og det hadde vært fint å presse den jevnt nedover. Er i hvert fall motivert til å begynne å trene mer i neste uke, og prøve å ta 15 minutters økter på sykkelen, helst flere til dagen.

 

Hvordan gikk det med veiing på fredag, snart30?

 

Lykke til på vekta på tirsdag, Tussa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene SuperSlanker ! Let us know !

 

Jeg har jogget langtur i dag, forbrent 780 kalorier i følge pulsklokka :-) I følge energiforbruk-utregningen ville jeg hatt 1200 i kaloriunderskudd i dag hvis jeg spiste 1600 kalorier, så la på et par hundre ekstra.

 

Ha en fin uke jenter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er ny på denne tråden, og ser at dere snakker om trimpoeng. Jeg lure på om noen kan svare meg på hvor mye trimpoeng er lurt i løpet av en uke. Vet at GR anbefaler minst 7pr uke, men hva anbefaler dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

Hei lille fugl! :) Jeg tror på "stor omstetning", med mye mat og mye trening. Er glad i mat, og trener gjerne litt ekstra. Jeg har lagt meg på minimum 16 trimpoeng per uke, og har regnet ut at jeg kan trene opp til maksimum 32 trimpoeng per uke, med et kaloriinntak på 2150 per dag + 350 kcal i "kosemerke" (=en sjokolade) per uke. Det er viktig å få i seg nok kalorier, ellers vil kroppen snart gå på "sparebluss", og vekttapet vil stagnere. Men det er også viktig å spise riktig. Jeg har gjort matlagningen til en hobby, og liker å finne inspirasjon i forskjellige kokebøker. Fisk og kylling er bra til middag, og mye grønnsaker. Og med over 2000 kalorier per dag, har jeg "råd" til en god saus eller lignende.

 

Når du spiser mye og trener mye vil du nok kanskje gå litt opp i vekt i begynnelsen, du må over en "bakketopp". Men du vinner på det i det lange løp. Så er det vel også flott med litt "kropp"?!

 

Jeg er ganske stor, veier rett over 100 kg. Jeg er atletisk og veltrent, og er først og framst ute etter en sunn livsstil, så får vekttap bli bonus. Det er viktig å tenke positivt og ikke "slå seg i huet" når en gjør noe feil. Men satse på å legge om livsstilen. Det må jo bli noe varig, ellers legger man bare på seg igjen. Du kan spise mye god mat med GR prinsippene, men kaker og snop er vel ikke så lurt. Så går det heller an å kose seg med god middag, gjerne invitere noen i helgene. Jeg lager gjerne fruktsalat, hvis jeg vil servere noe søtt.

 

Lykke til og velkommen til tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSlanker

hei igjen! ned 100 g til 101,3 kg. Jeg er egentlig glad for å holde vekten denne uken, siden jeg tok av 2,6 kg forrige uke, så da var jeg fornøyd med å stabilisere. Har faktisk tatt av 7 cm rundt midjen på disse to ukene jeg har gått på kurs, og det er jeg veldig fornøyd med.

 

Er hissig på å trene denne uken, for å presse vekten ned på tosifret tall. Vil prøve å klare det på to uker.Planen er å sykle en time hver dag på trimsykkel, i tillegg til den treningen jeg gjør fast. Har syklet 30 min så langt i dag. Jeg skal svømme torsdag morgen, så da satser jeg på en 1000 m.

 

Har fått kommentar av kursleder på kaloridagbok fra forrige uke, og det var virkelig god hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...