Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Anniken81

Hva skal jeg si...en liten seier om gangen? Jepp, kjøpt meg sykkel - veldig fornøyd med den altså. Tror jeg kan få brent unna noen kalorier der :) Men så kom regnet - imidlertid har jeg vært på spinning både i går og i dag!! Så det blir tre ganger denne uka, nå bare en gang i helga for å få fire totalt. På den litt kjipere siden - hadde bursdagskake for kompis i går, og restene gikk med i dag...sammen med pizza, vin og seigmenn med to venninner... USJ! Får satse på en superlang sykkeltur på søndag! I morgen skal jeg til Sverige....det er bare å holde seg unna godterihylla!

 

Jeg har plutselig fått en ekstremt hoven ankel...aner ikke hvorfor eller siden når, men ankelen ser ut som den har svelget en ballong! Hm. Ikke vondt, bare stivt. Får prøve å roe den ned i morgen og se hva som skjer :)

 

God helg!

 

PS: en bit av dessert er knallbra! Jeg kan ikke ta en bit, da spiser jeg alt - så hvis jeg skal stå over må jeg unngå å smake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

 

Uka har vært så sykt travel, er ikke til å tro!

Trente sist på søndag, når jeg ser bort ifra sykling til/fra jobb én dag.

Huff.

 

Relativt sunn mat dog, mottoet mitt blir "spis mat", ikke snop eller kake.

Satser på sykkeltur til/fra middagsbesøk idag, og til jobb imorgen. Så ser vi hvordan det går. Ei venninne har lånt vekta mi, mulig jeg må hente den hjem.

 

Må huske på å komme inn her så jeg ikke detter helt bort.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fingeren i jorda. Kjennes ikke akkurat ut på buksene som om "spis mat" er godt nok. Må kombineres med mere trening.

Problemet er hvordan jeg skal klare å ha et "normalt" forhold til mat... Kjenner at når jeg fører inn her har jeg fokus på matinntak, faktisk for sterkt fokus, slik at jeg blir småstressa av sosiale situasjoner der jeg ikke får spist som jeg vil.

Samtidig innser jeg jo at å føre inn her gir god kontroll, og jeg får sett balansen mellom trening og matinntak.

 

Tror iallefall jeg skal hente den vekta.

 

 

Hm, hadde redigert ivei her, uten at det oppdaterte seg :(

 

La inn mat, på den positive siden har jeg riktig metthetsfølelse (ie: veldig mett etter middag) som på den negative siden inneholdt altfor mange kalorier. For stor porsjon, mao.

2150 kcal idag. For mye.

 

Ideelt bør jeg spise 5-6 måltider per dag, da klarer jeg å motstå fristelser, holder stabilt blodsukker og går ned i vekt.

 

Kjenner motivasjonen kommer tilbake, planen for uka er:

Mandag: jogging + styrke

Tirsdag: Sykkel + pilates

Onsdag: som tirsdag

Torsdag og søndag: som mandag

Fredag og lørdag er jeg på kongress, blir pilates på hotellrommet.

 

Håper å melde tilbake med positive oppdateringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag klarte jeg altså å jogge på morgenen. Hadde hjemmekontor, og presset fram tanken "det er alltid så deilig å være ferdig, bare gjør det".

I tillegg måtte jeg innom jobb, ble en times bonussykling. Riktig så fornøyd, med andre ord. En knalldag er jo ikke vanskelig, er 100 på rad (eller 9 av 10) som er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Dytt, dytt!

 

Rapport:

Mandag: etter plan, pluss 1,5 time sykling

Tirsdag: etter plan

Onsdag: sykling og gange

Torsdag: etter plan

 

Så gjenstår det å se hvordan det går på konferanse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Så bra uke! Jeg er deppa - vekta viste 79 kg i dag tidlig også blir jeg deppa...så kan man spørre seg selv hva hadde jeg forventet etter nachos på fredag og tre retters med masse vin i går kveld? Og et treningsprogram nesten lik nada denne uka - en liten gåtur tirsdag, spinning fredag og cross lørdag. Var to dager i nederland så fikk ikke trent midt i uka.

 

MEN nå har jeg meldt meg på et sånt bootcamp prosjekt som er to ganger i uka (mandag og torsdag morgen) i 8 uker framover. Men visstnok litt rart sa en venninne som begynte forrige uke - de har oppvarming og 8 minutter intensiv trening også avspenning...kan jo umulig være en fullverdig treningsøkt!

Men bestemt meg for at nå skal jeg skjerpe meg på matfronten - målet er nå ned til 75 før 6 juni! Skal føre alt inn her - må se svart på hvitt hvor mye jeg propper i meg!

 

Treningsplan:

 

Mandag - bootcamp før jobb

Tirsdag - begravelse så ikke jobb/trening - muligens en sykkeltur på kvelden for motivasjon

Onsdag - crosstraining på sats

Torsdag - bootcamp før jobb

Fredag - Spinning evt. joggetur/sykkel ute

Lørdag - Crosstraining evt. joggetur

 

Jeg tror de morgentreningen tilsammen vil utgjøre en fullverdig trening - så det vil si at jeg må ha tre økter til i uka for å nå fire økter i uka. Som helt klart må skje framover.

 

Skal prøve å få til en joggetur evt. gåtur senere i dag - er fint vær og jeg er redusert men må jo bare bite tenna sammen! Tror muligens jeg er allergisk, kroppen er bare helt daff hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Veldig bra å legge inn her ja, svart på hvitt er tingen;)

79 kilo er iallefall under 80, men jeg håper jo også å veie mindre...

 

Jeg har ikke fått igjen vekta mi, så jeg aner ikke hva den er. Kom tilbake på kvelden idag, tvang meg ut på joggetur. Har lest litt om sånn høy-intensitetsintervaller, så jeg modifiserte det litt. Har ei skikkelig kort løype på 4 km, ganske kupert, så der hadde jeg 5 intervaller, løp alt jeg hadde til jeg måtte gi meg, jogga videre, osv. På pulsklokka ser det iallefall veldig effektivt ut, 400 kcal på 30 minutter er jo bra...

Sånn sett har jeg klart å holde treningsplanen denne uka, veldig fornøyd med det.

Matmessig har jeg stort sett klart å bare smake på dessertene, tilsammen denne uka har det blitt 3 glass vin og 2 øl, det må vel og kunne være greit (selv om det beste er ingenting).

Denne uka er det minst like mye jobbing, planen blir:

 

Mandag og tirsdag: jogging og styrketrening

Onsdag: Pilates, ev jogging

Torsdag: jogging og styrketrening

Fredag: (ev jogging) sykling og pilates

Lørdag og søndag: sykling og pilates.

 

Imorgen er det middag med venninner, har lagt inn en vinkvote der, men tror det er alt denne uka.

 

Krysser fingrene for at vi begge får bra uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Rapport så langt:

Mandag - bootcamp på morgenen (oppvarming og 8 minutter intervall...veldig rart opplegg men vi prøver!)

Tirsdag - hvile

Onsdag - bootcamp i frognerparken 1 time - veldig bra!

Torsdag - bootcamp på morgenen (samme som mandag)

 

Kroppen er støl og jævelig, men har klart å ha fokus på å spise sunt..litt fornøyd med meg selv så langt. Nå bare ha fokus på å ikke fucke opp helga!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Rapport:

mandag: jogging

tirsdag: hvile

onsdag: tur

torsdag: ingenting

fredag: sykle til jobb

idag: sykle hjem fra jobb, og tilbake dit i kveld

 

 

Prøvde bunaden idag, den gikk igjen. Ikke med god margin, men uten å puste helt ut heller. Så da så.

Mai er så sykt travel, og nok engang kjenner jeg at jeg lett nedprioriterer trening. Men det er altså bare 24 timer i døgnet, det kan ikke være bare jobb og søvn, jeg må noen ganger velge venner også.

 

Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Dytt dytt (både på tråden og meg selv)

 

Lørdag og søndag ble det sykling, mandag morgen sykling hjem fra nattevakt. Resten av mandag og hele tirsdag ble tilbragt i møte og bil, presterte tilogmed å invitere en venninne på vin på kvelden istedenfor å jogge som jeg opprinnelig hadde planlagt.

Idag hadde jeg lovet meg selv å jogge på morgenen, men så ble jeg trukket inn i hjemmekontoret, og her sitter jeg nå da. Sur på meg selv og været og tidsklemma, som selvsagt ikke blir bedre av at jeg ikke får trent - jeg VET jo at jeg konsentrerer meg bedre når jeg trener.

 

Det er bare så utrolig mye å gjøre om dagen:(

 

Nå skal jeg drikke mer vann, lese to dokumenter og så jogge. Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Huff, her sitter jeg på hjemmekontor og gjør ingenting...hehe!

Veide 77.8 kg på onsdag men etter i går er det mer 80! Shit fuck!

Var på nye bootcamp treningen mandag - det er 10 min oppvarming og 8 min intervall...

onsdag var jeg på vanlig bootcamp, i dag skal jeg svømme på frognerbadet og i morgen skal jeg reise igjen. ÆSj. Men er tilbake på torsdag kveld så bør nok klare å få pressa inn en del trening neste uke! Må prøve det iallefall!

Fortalte jeg at jeg tok bodyscan? sånn hvor du får vite hva kroppen din består av! Jeg har normal fettprosent (31%), høy muskelmasse!!! og veldig lite vann i kroppen - veldig lite så må drikke masse. Jeg har hvileforbrenning på 1790 kalorier (Så har spist altfor lite) men spiser altfor mye karbohydrater så har metabolismen til en 37 åring (jeg er 30!). Så må kutte karbohydrater og drikke masse vann. Jaja...vi prøver da...fikk iallefall ikke sånn fettprosenten er på 50% og du er sykelig overvektig!

 

Ha en fin helg og en fin uke, skal rapportere mot slutten av uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Normal fettprosent er jo kjempebra! Jeg skulle gjerne tatt en sånn scan, er selvsagt bare å ordne det, men høy muskelmasse og normal fettprosent - ja da kan man jo heller ha litt høyere BMI.

Jeg har fortsatt ikke fått igjen vekta, og det er kanskje like greit.

 

Idag var det tur på morgenen, har ført til en effektiv dag, så jeg er fornøyd. Tvinger meg selv til å være fornøyd selv om jeg hadde tusen andre ting jeg tenkte å gjøre før avreise konferanse imorgen. Usj.

 

Rare greier det der med mat. Skal lese litt bakover i tråden og registreringene mine for å se hva jeg lå på ifjor da jeg gikk så greit ned. Nå var det iallefall skikkelig lavkarbo middag, men unntak av et ørlite glass hvitvin som jeg "fortjente". Gammel vane og så videre.

Rapport følger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Anniken81

Dytte dytte!

 

Var en uke i Jordan der som gikk ad skogen! Gjorde 2*8 minutter på hotellrommet ellers ingenting! Men kom hjem torsdag, hadde fri fredag for var utslitt og på lørdag dro jeg på fjellet. Gikk 4.5 timer på søndag, men spiste og drakk til den store gullmedalje også!

Gjorde ingenting på mandag (er deilig å ikke gjøre noe på fjellet også...hehe..).

Tirsdag - syklet 2.5 time

Onsdag - bootcamp i frognerparken 1 time

Torsdag - 30 min bootcamp på morningen

 

Så planen videre:

Fredag - Bikram yoga 90 minutter! I know - kjøpte på groupon sånt tilbud 10*90 minutter for 450 kroner. Ligger ved siden av jobben min så tenkte hvorfor ikke prøve. Men er i 40 varmegrader - ergo blir en heit opplevelse. Fikk beskjed om å drikke type 3-4 liter vann før timen! Skal rapportere hvordan det gikk!

 

Lørdag eller søndag - joggetur!

 

Matveien - går ok. Spiste en kule ben&jerrys i dag, men føler at det må være lov når jeg satt i sola med en kompis. Hvor kjip skal man være liksom!?

 

Vekta i dag - 76.9, men bikker nok over 77 sånn utover dagen.... Satser på sakte men sikker nedgang og har 75 i sikte før 15 juni!

 

Håper du har det bra og ikke jobber deg i hjel! Og har kommet i orden i leiligheten igjen :)

 

God fredag og god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Heisann, der var du jo!

 

Jeg kjenner det litt som om jeg jobber meg ihjel, men fra slutten av juni blir det roligere. Gjør så godt jeg kan med mat og littegrann trening, må på ettellerannet vis klare å få meg selv til å skjønne at det ikke er ok å droppe treninga når tida kniper! Jeg vet jo at jeg jobber mer konsentrert og effektivt når jeg har trent, jeg sover bedre, og har bedre kontroll på maten.

Idag har jeg vært slakt på sofaen etter nattevakt, ikke så ille ettersom sommerværet lar vente på seg. Resten av vennegjengen er tydeligvis også slakt etter fest - hehe;)

 

Må få oppdatering fra Bikramyoga! Høres spennende ut. Jeg har en halvveis plan om å kjøpe yoga-abonnement til høsten, er sånn fleksi-greie der en kan ta igjen timer en ikke får gått på, så kanskje det går?

 

En liten tv-serie-episode til nå, så er det ut i regnet for å få nattevakta ut av kroppen.

 

God uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

æsj! fjernet en føflekk under foten på tirsdag og har ikke fått trent hele uka pga vondt. Sydd noen sting og da er det vanskelig å få gjort noe fornuftlig!

I går var jeg på utdrikningslag og spiste og drakk i 12 timer...jaja...

Skal prøve å ta ut stingene i kveld eller i morgen og kjøre hardcore uke.

Mandag: enten bootcamp på morningen eller jogge/sykle på kvelden

Tirsdag: bikram yoga eller jogge

Onsdag: bootcamp på kvelden i frognerparken

Torsdag: bootcamp på morningen

Fredag: bikram yoga eller spinning

Lørdag: cross på sats

 

Som du skjønner er det fokus på trening neste uke, må klare gode tralten - har enda tre uker til 1 juli og troa på 75 kg før det....nå ligger jeg og bikker rundt 77+. Men hjelper jo ikke at jeg stappet i meg sjokolade og pottis til store gullmedalje i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Hei!

 

Er det noen trøst var det vin og potetgull her igår også. Hadde nattevakter, så det ble "lørdag" på etterskudd.

Måtte inn her for å motivere meg selv.

Sår under foten er absolutt siste sort, det er jo så innmari vondt og irriterende! Er det ikke vondt så klør det, du har virkelig min fulle medfølelse!!

 

Jeg har da klart å sykle til jobb, om ikke annet, og er flinkere til å kontrollere porsjonene. Har fremdeles ikke fått igjen vekta, men kjenner meg ikke helt lett i kroppen akkurat. Hm.

Vi får se, hadde planer om en supersunn ferietid, men nå ligger det an til en uke med festival med en meget vinglad venninne - ikke akkurat bra for vekta;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Rapport dag 1 - trening : ingenting! Bra start ja! Tok ut stingene under foten og sitter igjen med et åpent sår! Satser på at det blir mye bedre i morgen...da er det bikram yoga...tror muligens det ikke går når jeg har åpent hull inn i foten...æsj! Sykling kanskje da!

 

Skal både på festival og til Kypros på jentetur...kan jo gå alle veier for å si det mildt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Her er det "back to basics": alt er bedre enn ingenting.

Idag har jeg hjemmekontor, gikk tur og trente pilates før frokost. Planen var selvsagt å jogge, men kjenner på kroppen at det er bra å ha bevegd seg.

Målet er HVER dag. Og kalorikontroll.

Urk.

 

Er iallefall bra at spreke overvektige har mye bedre helse enn inaktive overvektige;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Anniken81

Ok, det er lørdag, jeg sitter på jobb....og det er sthansaften..bummer!

Uansett her er ukesrapporten:

 

Mandag: morgen bootcamp (er 8 minutter men funker sånn ok)

Tirsdag: 2 runder rundt sognsvann (ca. 6,5 km)

Onsdag: Pause

Torsdag: Morgen bootcamp

Fredag: Pause

Lørdag: Svømte 1000 meter på Frognerbadet

 

Ikke så aller verst fornøyd med uka egentlig, selv om det har vært litt utskeielser på matsiden. Onsdag grillet jeg i parken - go og mager grillpølser og speltlomper (og en bulmers cider...). Torsdag ringte en kompis, han hadde fått tak i reker på aker brygge og ville sitte på akershus festning i sola og kose seg. Hva pokker gjør man? Kan jo ikke si jeg spiser ikke loff!? Så da ble det reker, loff (uten majones!) og hvitvin i sola. Og jordbær...men det kan jo ikke være feil!

I går lagde jeg pizza....en calzone med grovt mel og skinke..og bare litt ost...var jo fredag og jeg lå på sofaen og slappet av...og spiste en sjokolade...men fuck altså! er fredag! Ok, så nå er det lørdag og prøver å være supersunn for vet kvelden blir litt usunn...skal på kosekveld med film og middag...jaja...får prøve å slenge inn en treningstur i morgen også.

 

Skal jobbe ut uka så er det FEM uker ferie! Hurra! Håper du har en fantastisk helg og henger i stroppen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Hei!

 

Her har det vært sommer og sol, vin og grilling på balkonger og i hager, drinker og sene morgener. Idag har jeg ligget på balkongen i sola, ikke noe pent syn i bikini, men veldig deilig.

Har bestemt meg for at sånn er det idag, spist sunt og drukket masse vann. Nå har sola forsvunnet derfra og jeg skal rydde inne etter noen hektiske uker. Imorgen er det jogging på morgenen, er det som må til. Og så MÅ jeg få den vekta tilbake.

 

Syns du er flink jeg. Må jo leve, kan ikke komme tilbake til vennene og livet om 2 år med trening og helsekost, sylslank og prøve å koble seg på igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Jadda...

Tur før frokost imorges, nå sitter jeg pal på kontoret. Kjenner meg ikke mye fresh, besluttet å ta en "tur" inn her for å prøve å motstå lysten på iskrem og hvitvin i sola.

Skal stå imot!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Da prøver jeg meg på bodyrock 30-day challenge. Så får vi se. Må ha noe å holde meg til, sånn sett lett å ha en oppgave hver dag.

Ferieplanene ser ut til å falle litt i fisk, lurer på hva jeg skal gjøre nå. Må jo komme emg litt bort og kjenne at jeg har ferie...

 

En uke jobb igjen, inkludert imorgen, så jeg får vel nitenke da.

 

Hvordan går det med deg? Klar for ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Dag 3 av BR- challenge. Kjennes godt i armer og bein, spesielt støl i rompa. Men 12 minutter er helt klart gjennomførbart, gjør modifisert utgave av de fleste øvelsene (og selv det er superdupertungt). Veldig motiverende at det går så raskt, og at målet er å gjøre så mange en klarer på 50 sek, så er den over.

Skjønner ikke hvordan jeg klarte å falle av lasset, var så godt ignag atte, men sånn er det. Bare å komme seg igang igjen.

 

Hvordan er det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Dytt, dytt.

Utrolig så kjedelig det er å registrere mat! Iallefall når en registrerer på feil dag;)

 

Idag: intervalløping og styrke før frokost. Fornøyd med det, svetten silte. Klar for nattevakt, da blir det iallefall ikke vin, får prøve å holde meg unna is og sjokolade som det til tider er flust av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest snart30

Jada, jeg er her fortsatt. Har hatt ferie i litt over en uke, blitt mye vin, men har trent litt de fleste dagene. Idag hadde jeg invitert en venninne på frokost etter hennes nattevakt, så da kom jeg meg opp og trente først gitt. VELDIG bra start på dagen:)

Så får vi se om jeg klarer å skape en ny vane i ferien, trening hver morgen (jeg veg jo at det gjør dagen bedre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...