Gå til innhold

Ned 15 kg innen 2010!


Gjest Innen

Anbefalte innlegg

Vekta stod stille denne uken også. Hmm.. Jeg skal prøve å kutte ned litt mer på kaloriene. Jeg har vel ligget sånn ca på 1500 kcal per dag, og kun spist 2 sjokoladebiter denne uken! :( Jeg er veldig fornøyd med det. Jeg har mye trimpoeng også.

 

Fram til neste onsdag skal jeg forsøke meg med 1300 kcal, og kun noen dager med 1500 (de dagene hvor jeg trener mye). Så får vi se. Jeg må nok sparke kroppen over denne vekta, som den ser ut til å like veeeldig godt.

 

Siden jeg er "tilbake" med veiing, så må jeg nesten telle ned også da, sånn som jeg "pleier".

 

Det er:

13 onsdager igjen før 2011!

 

Altså må jeg gå ned ca. 400 g i uka. Den hastigheten har jeg klart før! Bestemmer meg herved for å klare det igjen. ;)

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 353
  • Created
  • Siste svar

Hei hei,

 

Siden sist har jeg vært skikkelig lav på energi, småforkjøla og litt sånn at jeg noen dager har lurt på om jeg har litt feber. Skikkelig sånn kjedelig "småsyk". Det har ført til mye sofa/senge-ligging, og dessverre: "trøstespising" eller "kjede-seg-spising". Hmm.. Også føler jeg meg mislykka igjen da. Grusom sirkel dette her. Jeg blir oppgitt over at kroppen ikke er i stand til å drive med hard trening, og at jeg må rett hjem og sove når jeg har "kjempet" meg gjennom en arbeidsdag siden jeg er hanglete i utgangspunktet. Og isteden for å være stolt av meg selv for at jeg greide å stå opp i det hele tatt så er jeg rett og slett litt kjip mot meg selv, og kjefter fordi jeg ikke har mer energi igjen. Hmm.. Det er irrasjonelt. Hadde det vært noen andre hadde jeg bedt dem legge seg ned og ta det med ro, treninga kan utsettes én uke når man ikke er i form.

 

Vekta gikk opp i forrige uke pga dette. Jeg er i bedre form nå, men jeg tør ikke håpe at vekta er nede igjen riktig enda (veiedag imorra). Det er først i dag jeg føler meg helt på topp! :) Skal trene etterpå!

 

Håper alle andre har hatt en bedre start på oktober. :)

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg tok litt i da jeg skrev forrige gang, trodde jeg var kvitt det verste. Samme ettermiddagen ble jeg dårligere igjen, og måtte avlyse treningen jeg hadde booket. ;)

 

Skikkelig kjedelig med sånn halvveis sykdom. Kanskje det er noe med kroppen min + slanking + høst? Jeg mister jo en del energi når mørket kommer til vanlig også, men disse to årene her har jeg blitt mye småsyk i tillegg. Det er mye hodepine, magekramper, kvalme, fordøyelsesproblemer (uten å gå inn i for mange detaljer), feberperioder osv. Det gjør sitt til at motivasjonen daler enda lenger ned, og jeg får ikke rumpa opp av sofaen de dagene jeg egentlig er ganske "pigg" (føler meg generelt ALDRI pigg om høsten.)

 

Vekten står noenlunde på stedet stille. Ikke så rart med så lite trening. Jeg må jo trene for å ha noen som helst sjangs til å gå ned i vekt, hvert fall så lenge jeg er normalvektig og "bare" vil lenger ned på normalvektig skalaen.

 

Jeg skal forsøke å avtale mer trening med bekjente, det hjelper med avtaler med andre.

 

Jeg er klar over at det ikke ser ut som jeg når målet innen 2011. Jeg har holdt på i 2 år den 22. januar. Jeg skal forsøke å være i gang med siste "runde" av vektnedgangen da (jobben mot hovedmålet).

 

- innen (som ikke er helt oppe på topp for tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der fikk jeg endelig litt oppdatering på hvordan det går med deg. Har tenkt og lurt masse, og savna deg.

 

Så kjipt å høre at formen er laber. Vært hos lege for en check-up? Kan være lurt å kontrollere feks jernstatusen din.

 

Sliter litt om høsten selv, jeg. Er på ingen måte noen fan av høst og vinter og det er da jeg sliter mest med vekta. Blir spennende tider i møte kjenner jeg.

 

Kjære, kjære innen- jenta mi. Håper at formen kommer seg, så du klarer å jobbe deg litt nedover i vekt igjen. Som du selv påpeker er du normalvektig, så det er nok ikke så lett å presse kroppen. Den gir deg nok kamp til døra, ja. Kanskje en liten ned-i-vekt- pause nå, frem til du kommer deg ovenpå? Bruke energien på å bli helt frisk, og så evnt sette inn nådestøtet i januar, eller når du har overskudd?

 

Du er uansett ei fantastisk jente, som har gitt og gir meg enorm støtte her inne. Jeg unner deg så å komme i mål. Men først og fremst håper jeg du nå kommer deg ovenpå igjen, og at du kanskje starter med et lite legebesøk ;)

 

Stor varm klem til innen- jenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' der fikk jeg endelig litt oppdatering på hvordan det går med deg. Har tenkt og lurt masse, og savna deg.

 

Så kjipt å høre at formen er laber. Vært hos lege for en check-up? Kan være lurt å kontrollere feks jernstatusen din.

 

Sliter litt om høsten selv, jeg. Er på ingen måte noen fan av høst og vinter og det er da jeg sliter mest med vekta. Blir spennende tider i møte kjenner jeg.

 

Kjære, kjære innen- jenta mi. Håper at formen kommer seg, så du klarer å jobbe deg litt nedover i vekt igjen. Som du selv påpeker er du normalvektig, så det er nok ikke så lett å presse kroppen. Den gir deg nok kamp til døra, ja. Kanskje en liten ned-i-vekt- pause nå, frem til du kommer deg ovenpå? Bruke energien på å bli helt frisk, og så evnt sette inn nådestøtet i januar, eller når du har overskudd?

 

Du er uansett ei fantastisk jente, som har gitt og gir meg enorm støtte her inne. Jeg unner deg så å komme i mål. Men først og fremst håper jeg du nå kommer deg ovenpå igjen, og at du kanskje starter med et lite legebesøk :D

 

Stor varm klem til innen- jenta![/quote']

 

Hei,

 

Jeg tok noen blodprøver forrige runde hvor jeg hadde det sånn her. "Dessverre" var alt på topp, så legen min og jeg sammen konkluderte med at det nok var generelt at etter at jeg pusher kroppen mye, og har en god del stress i livet i tillegg (harde studier, jobb, venner, familie osv.), og at jeg aldri har taklet mørketiden spesielt godt så var det nok bare normalt med en litt dårligere periode også. Hvis jeg blir ordentlig dårlig skal jeg gå til legen på nytt altså, men jeg venter litt siden vi har vært gjennom det samme før. ;)

 

Jeg tror ikke jeg helt klarer å sette ned-i-vekt på ordentlig pause, det opptar meg ganske mye. Likevel endrer jeg noe på målsetningen, for jeg får jo ikke akkurat strålende resultater for tiden uansett. :D Jeg pleier å få best resultater på våren, så jeg skal klare så mye jeg klarer fram til januar - også setter jeg inn nådestøtet da! Greit? Det blir nesten sånn som du foreslo, jeg er jo egentlig helt enig i at jeg må passe på meg selv. Dessuten har jeg fått en ganske sprek, stram og normalvektig kropp allerede, så det er ingen nedtur å ta vare på de resultatene jeg har oppnådd.

 

God helg!

 

Stor klem tilbake fra Innen, som har en litt bedre dag akkurat i dag - det går litt opp og ned dette her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig plan du har.....prøve å ta litt frem til januar, og så satse på full guffe fra da ;)

 

Jeg er sikker på at du ser ganske så smashing ut allerede, men jeg skjønner følelsen med å ville komme heeelt i mål. Og dit kommer du!

 

Fint å høre at prøvene var bra hos legen. Da er det vel ikke annet å gjøre enn å pleie deg selv godt i høst- og vintermånedene.

 

Ha en fin søndag!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig plan du har.....prøve å ta litt frem til januar' date=' og så satse på full guffe fra da ;)

 

Jeg er sikker på at du ser ganske så smashing ut allerede, men jeg skjønner følelsen med å ville komme heeelt i mål. Og dit kommer du!

 

Fint å høre at prøvene var bra hos legen. Da er det vel ikke annet å gjøre enn å pleie deg selv godt i høst- og vintermånedene.

 

Ha en fin søndag!

 

Klem[/quote']

 

Ja. Skal forsøke. Likevel hopper jeg på med store trimplaner for november også. ;) Jeg må liksom pushe meg selv litt også. Vi får se. Jeg fortsetter jo å oppdatere vekten nå, like greit det. Kanskje det skjer noe en dag.

 

Ha en fin søndag du og!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

November blir høstens trim-måned. Det har jeg bestemt! :)

 

Jeg har vært fryktelig opptatt i det siste, men skal forsøke å komme innom å oppdatere litt etter hvert. Det burde roe seg ned til uka kanskje. Vi får se. Noen perioder er jo bare sånn, tusen prosjekter oppå hverandre. :)

 

Nattaklem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fortsatt ganske opptatt! Det skjer så mange ting for tiden, og jeg har tusen prosjekter på gang. I tillegg har jeg ikke klart helt treninga denne uken - og med mitt ambisiøse trimpoengmål så faller jeg da fort bak. Det skal tas igjen! Jeg har tenkt å trene MYE denne helgen og uka som kommer. :D Det SKAL gå for november (bank i bordet, jeg får IKKE lov å bli syk nå!)

 

God helg til alle andre som jobber med livsstilen sin. Klapp på skulderen! Fredagskos i løpet av dagen: yt sjokoladedrikk etter trening og lang varm dusj. ;) Det fortjente jeg på en fredag.

 

Klem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk så vidt å begynne litt med innsatsen for å ta inn de par dagene uten trim før jeg møtte veggen. Våknet i går med feber og vondt, virusinfeksjon. Så jeg skal innom legen nå. :D Det er bare å avbooke timene med andre ord, trimmen må vente litt igjen. Nok en gang. Dumme kroppen min, den er ikke alltid så god lagspiller altså. Og jeg som SKREV i forrige innlegg at jeg ikke måtte finne på å bli syk nå. Kanskje jeg er synsk? ;)

 

-Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette viruset satte seg godt fast altså! Jeg er heldigvis begynt å bli bedre, men kroppen er ikke helt på lag enda. Siden jeg er lei av å være syk bruker jeg nå litt paracet for å kunne være litt aktiv. Det kjennes foreløpig ut som det skal gå greit. Jeg var en del og fartet i går og skal prøve å trene litt i dag.

 

Vekten har gått litt opp igjen mens jeg har vært syk. Det synes jeg ikke er så sjokkerende, da jeg er veldig avhengig av trimpoeng for å komme opp i et levlig kalorinivå. Ved 0 trimpoeng så skal jo nesten kroppen min bare ha det jeg pleier å spise for å gå ned i vekt, så da når jeg i tillegg er syk og litt fysen av og til.... :D

 

Jeg håper veldig på å greie å komme ned til under 57 kg, slik at jeg får begynt på veien mot fjerde delmål før 2011. Derfor må jeg få i gang kroppen igjen. Trim trim trim!

 

Nå i adventstiden er målet å gå ned i vekt, leve så hverdagslig som mulig med mye trim. Det er 3 veiedager igjen i denne perioden.

 

I julen er målet å holde vekten, trimme mye, noen utskeielser på juleaften og nyttårsaften. Julen betyr 23. desember til 2. januar. Fra 3. januar vil jeg gjerne gå nedover i vekt igjen. ;) Det er veiedag 29. desember (hvor jeg har lov å stå stille), og veiedag 5. januar (hvor jeg helst skal veie litt mindre enn 22. desember).

 

Ha en fin dag!

 

-Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på om jeg greier avdents- og julemålene mine! :D Det krysser jeg fingrene for, også skal jeg jobbe hardt og energisk med både mat og trim fram til veiedagene som er avgjørende i forhold til målene mine (22. desember og 5. januar).

 

Helgen har gått bra, jeg har fått vært i mye fysisk aktivitet og kost meg masse med familie og venner. ;)

 

-Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....i førjulstiden' date=' innen- dette fikser du :)

 

Stooor klem!!!!!![/quote']

 

Takk for hilsen! :)

Jeg er inne i en fin periode jeg nå. Det kjennes hvert fall sånn. Jeg skal jobbe aktivt for å få det til å fortsette.

 

Ha en flott førjulstid du og, du er veldig flink!

 

Stoor adventsklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun 3 veiedager igjen i 2010. Deretter er det ny vår, og ny sommerinnspurt på programmet for de fleste her inne. Det blir jo alltid ekstra kjør på forumet i januar hvert fall. :)

 

Jeg jobber fortsatt med julemålet mitt. Litt av gangen nå. Kroppen lagrer og hamstrer, og jeg tror den egentlig prøver å fortelle meg at den synes dette er en fin idealvekt. Det synes ikke jeg, jeg vil enda lengre ned. Det kan hende jeg må gi opp etterhvert. Hmm.. Nei, det vil jeg ikke tenke på enda.

 

Ny uke! Jeg har laget meg treningsplaner for uken, så ikke det skal skli ut som det har en tendens til å gjøre for meg - setter opp en kanskje plan for trening på ettermiddagen, også er det noen som vil finne på noe med meg - VIPS hadde jeg ingen treningsplaner allikevel. :)

 

Ha en fin uke alle andre også!

 

Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....til deg fra meg :)

Gleder meg til din vår- og sommerinnspurt- da skal du i måååål!!!!

 

Ellers vet du at jeg har tenkt samme tanker som du gjør akkurat nå: kanskje du har funnet idealvekta di? Jaja, det finner du ut av selv. Men med en BMI på 23(?) tipper jeg at du er ganske så smashing allerede, :)

Men for all del- jeg heier på deg til du er fornøyd selv!!!

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....til deg fra meg :)

Gleder meg til din vår- og sommerinnspurt- da skal du i måååål!!!!

 

Ellers vet du at jeg har tenkt samme tanker som du gjør akkurat nå: kanskje du har funnet idealvekta di? Jaja' date=' det finner du ut av selv. Men med en BMI på 23(?) tipper jeg at du er ganske så smashing allerede, :)

Men for all del- jeg heier på deg til du er fornøyd selv!!!

 

Stor klem![/quote']

 

Du er god!!! :) Jeg jobber fortsatt mot det målet jeg har satt meg, også skal jeg ta en ordentlig evaluering en stund etter jul. Det er hvert fall ikke noe poeng i å gjøre det nå, rett før jul. Jeg pleier jo alltid å gå opp i vekt i julen. I år er målet å holde vekten da, så jeg SKAL greie det. Likevel er ikke dette tidspunktet å vurdere det "store og det hele", nå må jeg ha fullt fokus på trim og mat gjennom jula.

 

Jeg føler også at jeg er ganske smashing, men du vet det der med å være helt fornøyd. Det ekstra jeg fortsatt har skulle gjerne blitt litt mindre.

 

Stor klem fra Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet alt om å ikke være 100 % fornøyd. Jeg ga meg heller ikke før jeg var DER jeg ville vektmessig. Det tok sin tid, men sånn måtte det bare bli.

Håper og tror ( eller forresten, vet) at du kommer i mål ila våren.

 

Ønsker deg en riktig god jul kjære innen-mor :D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våren må bli bra ja! :D Jeg er enig med deg; jeg SKAL i mål i løpet av våren.

 

Nå har jeg ikke gått på vekta, ønsker det ikke heller kjenner jeg - huff, jeg har falt i sukkerfatet, og ikke klart å klatre ut. Leste på tråden din istad Soleia, du er super flink.

 

Har ikke tid til å legge inn lang hilsen, er en annen som står og tripper etter å få bruke pcen her. Skjer så mye nå om dagene at jeg knapt får sittet på en data, og når jeg først får lånt en er det flere andre som også vil bruke. Det er likevel hyggelig med familie og selskaper og alt sammen.

 

Reiser bort for nyttårshelgen imorgen tidlig, så da er jeg nok ikke på nett igjen før jeg kommer hjem. Godt nytt år Soleia! Jeg heier på deg! Du får hilsen på egen tråd når jeg kommer hjem.

 

Om meg selv og vekt; ny friskus fra og med nå, første veiing blir til uka når jeg kommer hjem. Jeg er skadet for tiden, men kan forhåpentligvis begynne å trene igjen snart. Det gjorde jo sitt til at min plan om økt aktivitet + litt økt inntak ble omgjort til redusert aktivitet + høyt økt inntak = IKKE BRA! (Trøstespising + julespising????) Det finnes altså fortsatt en idiot oppe i hjernen min.

 

-Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Ny giv, ny lyst og imorgen skal jeg forsøke å trene ordentlig igjen. Det virker som den strekken/skaden min har fått tid på seg nå, og jeg kan gå rundt uten at det er smertefullt. Så da gir jeg et mer reelt forsøk imorgen. Jeg har nok fått noen små trimpoeng siden jeg fikk skaden, men det er veldig få - for det har vært en del smerter når jeg har gjort forsøk.

 

Denne dumme skaden gjorde jo sitt til at juleplanen min gikk i vasken.

Planen var: øke aktivitet og spise litt ekstra = holde vekten over jul.

Det som skjedde ble: ingen aktivitet og spise litt ekstra + trøstespsising = opp i vekt over julen.

 

Jeg har skjerpet inn på inntaket allerede, og nå gjenstår det å få i gang trimmen. Deretter SKAL jeg hele veien til mål! Våren 2011! ;) Jeg gir meg aldri!

 

Gjennomsnittsvekten min i 2010 ble 59,1 kg. Det er 7 kg over målet.

 

-Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål og tanker for våren;

 

Det er 14 veiedager til påske.

Det er 21 veiedager til juni.

 

Jeg bør ha en målsetning om 400-500 g ned per uke i gjennomsnitt. Jeg skal også huske på at det igjen er nedtelling til BIKINISESONGEN! Så at det ordet har begynt å dukke opp igjen på forumet nå, selvfølgelig. Greit å ha det klart for seg fra start.

 

;)

 

Jeg tror at jeg til sommeren MÅ vurdere målene mine i forhold til hva jeg faktisk kan få til, og om det kan hende jeg må revurdere hva kroppen min faktisk mener er idealvekt. Sånn. Da har jeg sagt det også.

 

Innen ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forsøke å trene en del i helgen, for da har jeg god tid til å ligge utslått utenom treningen (føler at det kommer til å bli sånn i forhold til formen min). Tar det derfor fortsatt rolig i dag og imorgen. :) Det er skummelt med sånne skader altså. Jeg har heldigvis fagfolk som kan hjelpe meg å vurdere dette.

 

Utenom det så er jeg i veldig godt sig med sunn mat igjen. Det er digg etter å ha tatt litt for hardt i på inntaket.. ;)

 

Jeg satte nye målsetninger for våren. Hoho.. Siste forsøk, så hvorfor ikke:

57,0 kg - 16.02 -

54,5 kg - 06.04 -

52,5 kg - 25.05 -

 

-Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Ned 800 g denne uken. :) Det er fint dette, bare jeg klarer å fortsette nedover nå. 5 uker til første vårmål (16.02).

 

Nedtelling;

Det er 13 veiedager til påske.

Det er 20 veiedager til juni.

 

Ha en fin dag!

 

-Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jaja.. Det går virkelig opp og ned altså. Hmm.. Jeg har virkelig ruslet en tur helt ned i kjelleren jeg, og vekta har gått motsatt vei - det skjer jo hver gang jeg føler at jeg går på en trøkk.

 

Dette er refleksjoner jeg har gjort meg mange ganger;

- mat fungerer jo ikke som trøst, det blir bare en dårlig sirkel

- jeg burde absolutt finne bedre løsninger på dårlige dager, dumt at jeg lar "alt" kollapse når jeg sliter med ting

 

Uansett, det er som å tryne på isen. Vondt og flaut, men det er bare å reise seg opp og børste av snøen. Ikke noe å gjøre med. Heldigvis smelter isen snart. ;)

 

Vel altså, veien framover utsettes litt, men jeg lager en seriøs ny startplan fra og med nå!

 

Nedtelling (utenom imorgen);

Det er 11 veiedager igjen til påske

Det er 23 veiedager til juli.

 

Jeg satte nye målsetninger for våren. Hoho.. Siste forsøk, så hvorfor ikke (redigert):

57,0 kg - 16.03 -

54,5 kg - 11.05 -

52,5 kg - 22.06 -

 

Trening:

2 økter kondisjon

3 økter styrke

15 trimpoeng per uke

 

Sukker og kosemat:

"godteriavtale" fram til juli, få unntak per måned som SKAL planlegges (mengde, hva) på forhånd (f.eks. bursdag, middagsavtale, fest).

 

-INNEN (kampklar, teller nå ned til sommeren på ORDENTLIG! Begynner jo å bli passe flaut med alle disse rundene mine...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...