Gå til innhold

Ned 15 kg innen 2010!


Gjest Innen

Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Da var innen tilbake fra påskeferie! ;) Det har vært fint, altfor mye god mat - hmm.. MEN jeg har fått fantastisk mye trimpoeng, det ble jeg bare nødt til - måtte forsøke å nå målet for mars (jeg greide det nesten). Hehe.. Dessuten var jeg jo ikke toppmotivert for å være streng med matinntaket nå heller. Sukk. Så da ble trening redningen. Hmm..

 

Jeg er jo helt opp og ned for tiden (følelses - ikke vekt), det er fryktelig slitsomt. Jeg må jobbe med motivasjonen. Det har jeg sagt hundre ganger denne våren, men det er jo der det ligger. Hvis ikke forblir det stabil vekt, og det er ikke greit nok for meg. Jeg vil mer ned i vekt.

 

Sommerferien er her om ikke altfor lenge, det er;

8 onsdager igjen før juni

 

Sykkelen og joggeskoene er tatt fram, det er vår, og jeg er klar! Med mange trimpoeng kan det jo hende vekta kan liste seg litt nedover igjen denne våren og sommeren.

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 353
  • Created
  • Siste svar

Det ble stillestand over påske. I og for seg en nedtur, men hmm.. Jeg har stått mye stille så jeg merker at jeg ikke greier å bygge opp den helt store skuffelsen ut av dette.

 

Dessverre har jeg blitt syk igjen! Snakket med legen, sier at det er dessverre ganske vanlig at hvis man først har blitt en del syk, så er immunforsvaret redusert, og man blir lettere syk på ny. Kroppen må rekke å komme seg 100% før man er tilbake til før sykdomsperioden. Og det tar visst egentlig ganske mye tid. ;) Det hjelper jo ikke meg! Jeg som skulle trene og være super flink fram til sommeren.

 

Nå skal jeg snoke litt rundt her inne, har ikke så vondt i hodet i dag! :)

 

Det er 7 onsdager igjen før juni.

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er flink til å trene for tiden! Roser meg selv for det! :)

 

Vekta er dessverre høy og kjedelig stille. Jeg får håpe våren og sommeren, økt trim og hverdagsaktivitet skal ta litt knekken på den igjen. :)

 

Ikke helt sånn super på å være i tråden min her inne lenger. Litt lei kanskje. Særlig siden jeg ikke er superflink. Jeg veier meg fortsatt hver uke (følger reglene mine!!) og passer på maten, og dessuten rapporterer jeg trim i utfordringen inne på trim og trening. Der går det unna!

 

:)

 

God helg!

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå laget meg en skikkelig "matplan" for tiden fremover. Det blir ikke så mye variasjon i frokoster og lunsjer, men det blir veldig enkelt å få 1600 kcal hver dag! :)

 

Så får vi håpe jeg klarer å være skikkelig flink med maten framover og, for det sammen med all treninga MÅ jo gi litt resultater igjen! :)

 

Heia oss!

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Jeg tror jeg skal begynne å rapportere ukes oppsummering av trimpoeng her inne igjen. Det svinger litt fra uke til uke, og jeg må prøve å holde det litt stabilt, jeg vil jo helst ha minst 12 trimpoeng pr uke, og egentlig 15 i gjennomsnitt per uke.

 

Jeg har fått nytt nick! :)

Det var på tide, og det er litt godt egentlig. Jeg har jo ikke gått nedover i vekt siden desember, og det gikk jeg jo rett opp igjen dessverre. Så nå har jeg jo litt som skal av. Det har jeg i utgangspunktet hatt hele tiden, men jeg liker bedre tidfristen på 2011.

 

Det er 5 onsdager igjen før juni, så det er fortsatt muligheter for å stramme opp litt til før bikinien skal på! :)

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Denne sommeren skal jeg gjøre som Soleia gjorde i fjor - og rase ned i vekt ;)

 

Planen er i hvert fall at det blir slanking over sommeren. Jeg har begynt å planlegge så smått allerede nå, slik at jeg er godt innstilt og veldig forberedt når sommeren faktisk er her! Jordbær og vannmelon, ja takk, iskrem og fløte på jorbæra, nei takk! :D

 

Ny mosjonsutfordring på gang. Jeg må ha 2,3 trimpoeng i snitt per dag. Jeg har greid det gjennomsnittet for de første tre dagene!

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

2,3 i snitt er superbra. jeg har mål på 2 trimpoeng pr uke, og har klart det greit i de to ukene som har gått etter at jeg satte det målet.

 

Har du tenkte noe på hvor du går feil ettersom vekta står stille? Hvis du vet hvor, men ikke fikser å gjøre noe med det akkurat nå, så er det jo greit, men vet du ikke hvorfor, så bør du forske litt på det.

det er alltid lettere å rette opp noe man vet hva er enn å bare tro noe og ikke være sikker.

 

jeg vet at hvis jeg ikke veier så blir brødskivene for tykke, potetrasjonen for stor. I tilleg trenger jeg trim.

Får jeg disse tre tingene under kontroll, så forsvinner kiloene. Så lett og så vanskelig, men jeg vet jo i alle fall hva jeg gjør feil hvis vekta skulle vise tall jeg ikke liker.

 

Kom igjen innen, vi jobber oss nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2' date='3 i snitt er superbra. jeg har mål på 2 trimpoeng pr uke, og har klart det greit i de to ukene som har gått etter at jeg satte det målet.

 

Har du tenkte noe på hvor du går feil ettersom vekta står stille? Hvis du vet hvor, men ikke fikser å gjøre noe med det akkurat nå, så er det jo greit, men vet du ikke hvorfor, så bør du forske litt på det.

det er alltid lettere å rette opp noe man vet hva er enn å bare tro noe og ikke være sikker.

 

jeg vet at hvis jeg ikke veier så blir brødskivene for tykke, potetrasjonen for stor. I tilleg trenger jeg trim.

Får jeg disse tre tingene under kontroll, så forsvinner kiloene. Så lett og så vanskelig, men jeg vet jo i alle fall hva jeg gjør feil hvis vekta skulle vise tall jeg ikke liker.

 

Kom igjen innen, vi jobber oss nedover.[/quote']

 

Hei ninass!

 

Jeg regner med du mener 2 trimpoeng per dag? ;) Har jo sett at du trener en del. Det er bra! Jeg har hatt det som mål hittil, men jeg økte litt nå i mai. Trimmen er viktig, dessuten synes jeg det er veldig gøy å trene. Godt å kjenne at kroppen orker, og at man er i god form.

 

I høst hadde jeg en periode hvor jeg ikke gikk ned i vekt selv om jeg gjorde alt riktig, og det tok litt motivasjonen fra meg. Det kan vi kanskje kalle en periode med en ekte vektterskel? Jeg greide etterhvert å gå ned igjen, men det gikk jeg opp igjen i jula. Tror jeg rett og slett var blitt lei - etter å ha stått stille så leeenge først. Hmm.. Det er ikke ment som en dårlig unnskyldning, bare en slags forklaring.

 

Etter januar har jeg slitt med motivasjon til å hente meg inn igjen. Jeg har gått opp litt, for jeg var syk veldig lenge rett etter jul. Det viser seg at når jeg ikke får trent går jeg VELDIG fort opp i vekt.

 

Jeg har ikke så problemer med å feilberegne størrelsene mine, men jeg har problemer med at jeg ikke blir ordentlig mett lenger, og at jeg er fryktelig søtsugen. Så det er vel heller at det kommer inn noe ekstra utenom de måltidene jeg har planlagt. Fra påske av omtrent har jeg jobbet ganske hardt igjen for å få på plass riktig meny igjen, men med 1-3 sprekker per uke har det vel endt opp med at jeg omtrent har stått stille i vekt. Det skal tydeligvis ikke så mye til før jeg ikke går ned i vekt, og det var erfaringen min da jeg gikk ned i vekt og. Da spiste jeg ikke NEI-mat i det hele tatt i flere måneder, for både alkohol og sukker gjør at vekta mi står stille, selv i små mengder. :D

 

Jeg føler at jeg begynner å få mer kontroll nå, så forhåpentligvis vil vekta begynne å krype nedover igjen nå fremover. Målet er endret til innen 2011, så jeg ikke skal stresse med det, men det hadde vært deilig å komme i mål f.eks. innen september!

 

Lykke til du og!

 

-innen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Ninass fikk meg til å tenke litt ordentlig gjennom dette her. Hva fungerer faktisk for meg. Jeg mener det er dette;

 

- Veie og registrere alt matinntak

- Registrere trimpoeng, klare mosjonsutfordringen hver måned

- Jobbe aktivt med motivasjon hver dag (sette av tid til dette)

- Lage planer for middager og trening for hver uke

- Komme meg gradvis nedover igjen (både det jeg har gått opp i det siste, og det som gjenstod til målvekt)

- Telle Gulldager igjen. En Gulldag er en dag med: riktig mengde kalorier, minst 30 min fysisk aktivitet og ingenting NEI-mat.

---> Nesten alle disse punktene krever at jeg setter av mer tid til dette prosjektet, jeg har ikke vært flink nok til det heller på en stund nå. Så det må være et nøkkelord; TID

 

Jeg har aldri latt være å veie meg heller, men jeg publiserer ikke vekten for tiden. Det er greit nok. Jeg får ikke lov å la være å gå på vekta, og det skal jeg aldri tillate igjen. Jeg vet også at jeg egentlig burde melde meg på et kurs, men så forsøker jeg desperat å spare de pengene. Hvis ikke jeg klarer å hente meg inn igjen NÅ heller så blir det kurs!

 

Det er;

3 onsdager igjen før juni

16 onsdager igjen før september

 

-innen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt takk til ninass! :) Du ga meg et spark i ræva. Gjør jeg virkelig alt helt riktig? Hvordan kan jeg unngå sprekkene? ;) Tankemaskinen jobbet i hele går, og jeg kom stadig tilbake til innlegget ditt. Det var kanskje ikke helt planen din, men jeg tror det var helt det rette tidspunktet for meg å få et kick i riktig retning.

 

I går ble min første gulldag nå som jeg har begynt å telle igjen. Så da sier vi; 1 gulldag. Jeg tar oppsummeringen på onsdager jeg, for det er jo da jeg veier meg også.

 

Ha en fin dag alle andre også!

 

-innen2011 (helst en god stund før!) :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble ikke en gulldag, men det var planlagt. Jeg skulle nemlig få en liten porsjon NEI-mat. Hehe.. ;) Men jeg hadde 30 min fysisk aktivitet, og hvis jeg er flink nå så har jeg ingen andre planer om NEI-mat, så da blir det 6 gulldager til første oppsummering!

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble gulldag i går, men jeg må skjerpe meg litt på aktiviteten igjen. Denne uka har gått litt i ett, og det har skjedd mye moro! ;) Det hjelper jo på humøret, men det stjeler tid, og da har det gått utover treninga. Det er ikke så moro. Hihi..

 

Skjerpings! :) Kostholdet derimot - der går ting bra.

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble gulldag både lørdag og søndag! ;)

Og jeg fikk 15,5 trimpoeng forrige uke, så alt i alt er jeg egentlig fornøyd.

 

Ny uke, jobber videre. Nå føler jeg at jeg er tilbake i sporet. Akkurat som jeg har karret meg gjennom kratt og buskass i lang lang tid, og endelig finner en godt opptråkket sti igjen. Gode gamle stien, den tar meg til mål, jeg må bare ikke tro at jeg kan finne noen snarveier ute i krattet - eller gå meg vill underveis. Hehe..

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Så glad jeg ble da jeg leste de siste innleggene dine! Gratulerer med å ha funnet tilbake til den smale sti!!!!! Jippey!! Her er det bare bånn gass- sommeren er en super "slanke-tid"....

 

Akkurat som deg har jeg funnet nøkkelen til svaret. I alt for lang tid har jeg "strutset" og spist en halv bolle her, og en is der, og en sjokoladebit der....uten å notere det. Og sånt går man ikke ned i vekt av. Det er bare å innse, det, innen. Ingen av oss er akkurat bælfeite, og derfor må vi ha 100 % fokus.

Heretter skal hver smitt og smule noteres ned i en bok. Ferdig med den saken.

Det er så deilig å finne svaret! Jeg følker meg nesten yr, og gleder meg masse til å faktisk glede meg til å trå på vekta.....Teit setning, men du forstod den sikkert....

 

Les gjerne tråden min, har skrevet noen refleksjoner ifht hva jeg har bestemt meg for.

 

Keep on, go`jenta!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Jeg skulle oppsummert gulldager i går, jeg kan fortelle at det ble 6 stk! :)

 

Denne uken blir det nok bare 5, fordi jeg sprakk litt i går kveld - huff da, spiste litt uplanlagt og lot være å trene. Det gikk ikke heeelt over styr, men men. Og 17. mai blir det nok en liten porsjon med dessert, MEN - det skal være ÉN planlagt porsjon, og det er lov. ;) Så da satser jeg på 5 gulldager.

 

Også var det deg da Soleia - kjæreste Soleia! :) Jeg har lest i tråden din, og er glad for å se at du har laget en plan. Det er nok egentlig best å bestemme seg for om man vil ned eller om man vil holde vekten en stund. Blir så nedtur å ville ned, men egentlig bare ha krefter til å holde vekten - da blir man jo skuffet hver uke.

 

Føler at vi har så mye like refleksjoner omrking dette her altså. Ja, alle de små tingene er EKSTREMT viktig merker jeg, når vekta skal gå nedover og ikke bare stå stille. Og det skal bli godt å glede seg over veiing, jeg forstår hva du mener. Litt naturlige svigninger kan vi tåle, men å vite at vi egentlig bare har gjort en halvhjertet jobb - og så se svart på hvitt, gang på gang, at det faktisk ikke gir noen drømmeresultater. Hehe.. Det er kjedelig.

 

Vi skal fikse dette! Vannmelon, jordbær, smoothies, grillet laks - vi har da mye godt i vente i sommer vi og, når det gjelder mat! Dessuten vet vi jo at sommeren er SÅ mye annet enn maten, vi skal nyte solskinn, saltvann, sommerklær, brunfarge, solkrem, fritid, gode bøker, late dager, sykkelturer, treningsøkter som gir overskudd osv osv osv - vi er da blitt noen riktig så flinke livsnytere. :)

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Oppsummering av gulldager: 4 - det ble 1 dag med planlagt NEI-kos, 1 dag med uplanlagt NEI-kos og 1 dag uten fysisk aktivitet. Bedre lykke denne uken! :)

 

Det er;

1 onsdag igjen før juni

14 onsdager igjen før september

 

Det går nedover med vekta for tiden, sakte men sikkert. Håper på å nå mitt gamle vektterskelnivå i starten av sommerferien. Så kan jeg angripe det gode, gamle platået i sommerferien og tidlighøsten. Denne gangen skal jeg gå sakte, men sikkert nedover til mål. Jeg må være fast og bestemt hele veien her nå. Alt logges, og det gir jo resultater - det må jeg huske. :D

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Deilig å lese at vekta di stadig tipper nedover, og at du nærmer deg der du var ved juletider. Vektplatået tar du knekken på denne gangen, det er jeg bombesikker på. Jeg tror det handler litt om det mentale også. Hver gang jeg nærmer meg målvekt, så slapper jeg litt av, og innbiller meg at jeg står på et vektplatå. Kanskje jeg synes det er skummelt å nærme seg mål..? Jeg vet ikke. Men denne gangen føles det annerledes. Jeg er ikke lenger redd for å komme helt i mål. In fact; jeg gleder meg!! Forsøk denne gangen og gi full gass når du kommer på dette platået, ha hodet på plass til hvert eneste måltid, så skal du se at du kanskje ikke blir der så lenge! :D

 

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia!

 

Jeg er helt enig med deg i det der å plutselig begynne å slappe litt av. Jeg får en sånn; "Jeg er jo ikke så pløsete lenger, jeg er normalvektig og trener mye - da er det helt i orden å ta et stykke kake/en bit sjokolade/litt ekstra middagsmat". Det fungerer jo ikke sånn at jeg da blir noe slankere. Hehe.. :) Jeg vet dette veldig godt, men nå må jeg bare minne meg på det hele veien i mål. Og dit skal vi jo, du kommer garantert til å være der før kurs-slutt denne gangen. Det er jeg helt sikker på!

 

Stoor klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering av gulldager: 3 - det ble noe kos både fredag,lørdag,søndag og mandag - og dessuten ikke noe trim på søndag og mandag. Snakk om pinsehelg! :) (Jeg skriver "noe" kos, for jeg begrenset meg faktisk ganske mye, og er fornøyd med egen innsats. Poenget er jo bare at gulldag = null NEI-mat, så gulldag blir det ikke for det.)

 

Det er;

13 onsdager igjen før september

 

Da var det straks sommer. Juni er første sommermåneden - og vips er det 3 lange sommermåneder foran meg. Sommerferien begynner ikke før i slutten av juni for meg denne gangen, så jeg har fortsatt litt hverdager foran meg - det er godt. Jeg SKAL helt ned til gode gamle vektterskelen min før ferien. Deretter skal jeg "ta en Soleia" og knekke koden i sommerferien! Målvekt - her kommer jeg (sakte, men sikkert!) Vekta gikk nedover denne uka også, det går altså fortsatt gradvis riktige veien - og jeg er kjempefornøyd med det! Jeg trenger ingen lyn-nedgang, bare det fortsetter å tippe riktige veien uke etter uke så er jeg veldig fornøyd. :)

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helg! Snart juni måned. Jeg er ikke helt i mål med mosjonsutfordringen for mai enda, men det kommer seg - jeg skal i mål før tirsdag. :)

 

Jeg er i godt humør, full av motivasjon og tro på at jeg kommer meg helt i mål. Heia meg! Hehe..

 

God helg til alle andre! Heia dere også! :)

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Oppsummering av gulldager: 5 - det ble noe kos på torsdag, og i går ble det ikke 30 min fysisk aktivitet.

 

Det er;

12 onsdager igjen før september

 

Vekten har gått nedover denne uken også. Hipp hipp hurra! Jeg er på god vei til min "gode gamle vektterskel" igjen, og nå skal jeg aldri legge på meg på nytt. Så kjedelig å jobbe med de samme kiloene på nytt. :( Uansett, jeg fortsetter hele veien i mål jeg nå! Fortsatt topp motivert og helt klar for dette her. (Når jeg når min gode gamle vektterskel skal jeg publisere hele opp- og nedturen min. Hihi.. Slik at kampen mot de siste kiloene kan logges her inne ukentlig igjen.)

 

For å begynne å logge tall litt ukentlig igjen i min egen tråd har jeg oppdatert trimpoeng tellingen for 2010 (se innlegg nummer to, på førstesiden).

 

-innen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på trening. Nå er jeg glad og svett, skal straks hoppe i dusjen! :) Måtte bare innom her for å beregne litt hva jeg skal lage til middag når jeg kommer ut igjen av dusjen. Hihi.. Dessuten måtte jeg jo oppdatere mosjonsutfordringen. :(

 

Kroppen er glad og fornøyd på grunn av treningen, og hodet (sinnet) er glad fordi himmelen er blå, sola skinner, og om ikke så altfor mange dager har jeg sommerferie (fra studiene i det minste. Jeg må jobbe litt, men for en student så føles vanlig jobb ut som ferie etter mange lange kvelder på lesesalen.)

 

Ha en riktig god helg alle sammen!

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Hold på lykkefølelsen, den er velfortjent kjære deg! :)

 

Du er virkelig i siget om dagen, fortsett sånn så flytter du inn sammen med meg på HV til høsten. Det skal bli så bra :(

 

Ønsker deg en riktig god junihelg, og fin vektnedgang til mandag!

 

Klemmiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold på lykkefølelsen' date=' den er velfortjent kjære deg! :)

 

Du er virkelig i siget om dagen, fortsett sånn så flytter du inn sammen med meg på HV til høsten. Det skal bli så bra :(

 

Ønsker deg en riktig god junihelg, og fin vektnedgang til mandag!

 

Klemmiser[/quote']

 

:) Tusen takk for hilsen! Jeg henger meg på din plan om at juni skal være en fantastisk måned når det kommer til trening og matvaner. Jeg skal holde på godfølelsen! Jeg kommer rett etter deg inn på HV, det er planen ja. I løpet av høsten har vi leiligheter i samme oppgang. Det blir stas!

 

Nå skal jeg lage meg en herlig lunsj, og bare nyte livet (les; lese til eksamen), men eksamensjaget er ikke så fælt når man har så mye annet å være fornøyd med. For eksempel klarer jeg helt fint å spise sunt og trene selv om det er kun få dager igjen til eksamen - det har ikke vært helt min historie tidligere. Jeg har vel heller stresset, kuttet ned på trening og økt inntak av diverse (usunne) matvarer. Og for å si det sånn; det gir ikke bedre leseøkter, heller dårligere. Med positiv godfølelse etter trening, ny giv, energi og sunn mat som gir meg stabilt blodsukker - vips; bedre konsentrasjon (litt koffein må man uansett ha, men allikevel!)

 

:)

 

Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Oppsummering av gulldager: 6 - det ble én dag uten 30 min trim.

 

Det er;

11 onsdager igjen før september

 

Vekten er på vei nedover fortsatt. Det er utrolig digg! Jeg føler meg helt rusa på dette her nå. Jeg lever sunt, trener jevnt og går nedover i vekt. :D Og alt føles digg. Det gir mye mer overskudd å spise sunt og trene jevnt!!!

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...