Gå til innhold

Ned 15 kg innen 2010!


Gjest Innen

Anbefalte innlegg

  • Svar 353
  • Created
  • Siste svar

...jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si til deg. Jeg er akkurat i samme båt. Kroppen min liker seg tydeligvis øverst på syttitallet- og den rett og slett blånekter å gi slipp. Den slipper opp 0,5-1 kg for så å gå opp det samme igjen. Jeg har nå hatt samme vekt siden august.

 

Hva skal to " stakkarer " gjøre?

Det er jo fristende å komme med den samme gamle leksa : vi må bare fortsette som vi gjør, så vil det løsne tilslutt. Men vil det egentlig det??!! Hvorfor stopper kroppene våre nå? Vil den ikke mer ned i vekt?! Eller er det noe vi gjør " feil " ??

Jeg nekter å tro på at kroppen min ikke er i stand til å veie mindre. For det er den...Men hvorfor i heiteste er det så vanskelig nå? Arrrgh...

 

Måtte bare få ut litt frustrasjon. Hadde tenkt til å komme med noen trøstende ord og gode råd til deg innen- men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal presse ut av meg...Alt blir liksom bare dårlige klisjeer som tilslutt mister mening.

 

Annet enn dette selvfølgelig: du er ei herlig jente!

 

Varme klemmer fra ei samme båt. ( muligens Stena Saga.....)

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kjære Soleia!!!! :(

 

Dine ord hjelper alltid, uansett, bare en etterlysning er jo helt perfekt! Vi har ikke alltid noen perfekte trøstende ord. Hehe.. Og du, du er veldig herlig du og!!!

 

Her er jeg! Jeg nekter å forlate deg, og jeg nekter å gi opp dette prosjektet. Jeg har hatt en uke uten noen rammer eller regler, det betød veldig lite trening, mye usunn mat, mye vondt i magen, mye vondt i hodet, sliten og slapp, og litt uggen. Hehe.. Men det er helt greit, ingen dårlig samvittighet. Jeg trengte det nå. Jeg skal etterhvert komme meg i mål, gå hold vekten, lære meg å leve med sunne vaner, og jevne utskeielser. Men siden vekten har vist 57 evig lenge nå så trengte jeg en skikkelig utblåsning.

 

Jeg hadde ikke bestemt nøyaktig hvor lenge utskeielsen skulle vare, men nok er nok, og jeg er klar igjen. Så på lørdag, da jeg leste etterlysningen din Soleia, bestemte jeg meg for at mandag er ny startdato.

 

Så her er jeg! Nye regler for en periode fremover er:

ingen oppdatering av vekt eller trimpoeng før det skjer noe med vekta! Kanskje trimpoeng etterhvert, hvis jeg føler for det, men null press nå i startfasen min. Jeg er lei av å rapportere resultater jeg ikke er fornøyd med. Vekta regnes som stabil mellom 56,9 - 58,2 for der har jeg vippet i EVIGHETER! :D Når jeg får noen uker på rad hvor det skjer noe skal jeg publisere alle de "skjulte dataene" også, for jeg lagrer dem jo, jeg bare gidder ikke legge dem ut enda. Hihi..

 

Ok. Nå i starten teller jeg "gulldager". Dager hvor jeg har gjort alt riktig (ingenting NEI-mat, riktig mengde kalorier), og vært i minst 30 min fysisk aktivitet.

 

I dag har vært en gulldag!

 

-innen-juni?-2010 :) (datoen er uvesentlig, det vesentlige er målet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal legge meg. Det er onsdag, og jeg har nå holdt på 3 dager fra "ny startdato". :D

 

Det betyr faktisk 3 gulldager allerede! Holdt på å ikke bli en gulldag i dag, for jeg trodde ikke jeg orket noe fysisk aktivitet, men jaggu fikk jeg ikke sneket det inn allikevel. Hihi..

 

Jeg er glad og fornøyd i dag og. Det er deilig å vite at jeg ikke må publisere noe vekt før det skjer noe, jeg merker at det tok vekk noe fra toppen av mine skuldre.

 

Klem til alle andre som jobber mot disse fæle kiloene! :)

 

Hilsen innen (vet ikke innen hva lenger, men det spiller ingen rolle!) Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt enda 2 gulldager, 5 totalt nå! :D

 

Det hjelper at jeg tok med "30 min fysisk aktivitet" for å få en gulldag. 30 minutter er liksom ikke så mye, jeg kan bare tusle en tur. Men når jeg først kler på meg for å dra en tur, så kan jeg jo nesten like gjerne ta på treningstøy og dra på senteret en tur. Hehe.. :) Dørstokkmila blir nå lettere å passere fordi jeg VIL ha en gulldag. Hurra!

 

Og fokus på vekt er på vent, og det kjenner jeg at er litt deilig. Gir ikke slipp! Skal ned! Men ikke noe press eller mas.

 

God helg! :D

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det også 5 gulldager på meg :D

Merker at det hjelper på humøret- å bare fokusere på kosthold og trening- og ikke på vekta. Og dette betyr jo ikke at vi gir opp vektmålene våre, snarere tvert imot vil jeg si.

Dette funker!

 

Håper du har en fin søndag. Her er det grått & vått.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Så bra!

 

Jeg fant ut at jeg må oppsummere gulldagene også:

 

Uke 1: 6 gulldager, (den ene dagen som ikke ble gulldag var pga. inntak av NEI-mat. Jeg hadde trent over 30 min!)

Uke 2: 2 gulldager (falt ut igjen, dårlig motivasjon)

Uke 3: 2 gulldager (ble syk, orket ikke trene + noen dager med litt NEI-mat)

Uke 4:

 

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir 3 gulldager forløpig denne uka, eller kan si 2 enda da, men skal på trening etterpå, så ser ingen grunn til at denne dagen skal gå galt. :)

 

Det er deilig å være i aktivitet hver eneste dag, jeg får mer overskudd av det! Selv om jeg ikke nødvendigvis må trene mer totalt i løpet av uken, merker jeg at det er annerledes å være i noe aktivitet hver dag! :D Jeg tror slappfiskdagene ikke gjør meg noe veldig godt.

 

Her er humøret på topp, motbakken ser ut til å være langt borte, og det handler nok mest om innstilling - det hjelper å endre fokus!

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om forumtroll innen ? Det er personer som skriver innlegg på ulike forum bare for å skape reaksjoner/svar....de skriver ofte meningsløse eller provoserende innlegg. Bare kom til å tenke på om vår venn "detteskaljegklare1" er et sånt troll. Når jeg tenker meg om starter hun/han alltid tråder med desperate kurer for å gå ned 10 kg på to uker, type. Hun svarer aldri på innlegg rettet til henne, ei heller følger hun opp noen av trådene sine for å fortelle hvordan kuren/dietten/pillene virker. Nei- vet du hva? Dette tror jeg er trolling, gitt. Neste gang hun kommer med et intetsigende desperat innlegg rapporterer jeg det til moderator, så de blir klar over problemet.

 

Kan hende jeg tar feil- men en gryende mistanke er sådd :)

 

Klem fra frøken detektiv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sørgelig med de innleggene. Enig i at hun snart bør rapporteres, det er jo ikke slike dietter GR handler om i det hele tatt. Og de aller fleste her inne er jo opptatt av å snu på de vanskelige vanene sine, ikke kvitte seg med vann for at vekta skal vise et lavere tall i 1-2 uker. Hihi.. MEN på den annen side er det fryktelig trist hvis hun er 18 år, og har en BMI på 22 og driver og styrer med at hun MÅ ned 10 kg hele tiden, og aldri koser seg med den kroppen hun jo faktisk har. For da er det mest sannsynlig snakk om å spise passelig sunt og trene passelig mye så er hun jo der hun burde være mest sannsynlig, høres jo egentlig bare ut som hun kanskje trenger å stramme opp. Blir litt sliten av sånt, men kan ikke redde verden heller. Hehe.. :D

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei soleia!

 

Vært litt småsyk, eksamensstress og tja.. Hmm..

 

Forrige uke ble det kun 2 gulldager. Årsak; småsyk (orket ikke 30 min fysisk aktivitet) og noen dager med snop og alkohol (NEI-mat)

 

Denne uken satser jeg på at det går oppover med antallet igjen. Jeg skal prøve å skrive her selv om jeg er litt opptatt med eksamensjag nå, har glemt å registrere trimpoengene jeg har fått - og det er jo teit! Hehe..

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Det ble ikke gulldag i går heller. Merkelig med det, men følte meg dårligere igjen. Vet ikke helt hva som foregår men er både magevondt og øre/halsvondt. Hihi.. Får bare satse på det gir seg snart. Ble altså ingen trim eller gåtur i går, altfor kaldt for det siste når jeg har øre/halsvondt. Det kjennes bedre ut i dag igjen (kanskje dette er noe annenhver dag greier nå???) så da satser jeg på gulldag i dag!

 

Ellers er jeg i fin flyt føler jeg. Jeg er ikke i mål innen 2010. Og det har jeg akseptert for en god stund siden. Jeg er derimot veldig spent på hva jeg veier siste veiedag i 2010! Det skal bli spennende. Hehe.. Og jeg håper at jeg har begynt å publisere litt vekter før det. :) (Har jo lovet å publisere vekter når det går nedover på ordentlig igjen).

 

Den andre datoen jeg gleder meg til sånn vektmessig er 22 januar. Da har jeg holdt på i 1 år. Skal bli gøy å se hvor mye som gjenstår da.

 

Kanskje påske er et fint mål for å bli kvitt resten?

 

Jeg holder på med noen nye øvelser for å bygge opp motivasjonen, skal komme tilbake med info om hvordan det går!

 

Jeg har oppdatert "oppsummering av gulldager" - best å være ærlig her nå!

 

-innenpåske2010? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går vekta mi riktig veien endelig. Hvis dette fortsetter håper jeg å publisere noen vekter snart! :D Hihi..

 

Ble ikke gulldag i går - altfor mye på programmet, og eksamensnerver! Dårlig miks.

 

I dag BLIR det gulldag! :D

 

-innen2010 (holdt på å skrive 2020 i går. Haha.. Da hadde jeg hatt litt vel god tid, selv om jeg ikke rekker det innen 2010. :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. De greiene jeg slet med (og beskrev 3. desember) slo etterhvert inn for fullt. Nå har jeg jo snart vært syk i hele desember! KJEDELIG! Skulle liksom være glad og fornøyd da eksamenskjøret var ferdig, men da tok det helt kaka, for da ble jeg mye verre. Feber, kvalm og forkjøla. Hihi..

 

Det har ikke blitt mer enn 2 gulldager siden sist, og det har vært pga. spaserturer ute - men nå orker jeg ikke det heller, for jeg får så vondt i ører og nese av å være ute i kulda. Må bli frisk jeg nå. Så min store plan om MASSE trening etter eksamensperioden er blitt totalt sabotert.

 

Utover dette med sykdom så går vekt og matinntak greit. Jeg holder på motivasjonen, og det nytter! ;) Hvis det fortsetter slik det har gjort nå fram på neste veiedag onsdag, så tror jeg at jeg skal publisere vekter igjen. Like greit å få begynt med det før jul.

 

Håper dere andre er mer heldig med adventstiden deres!

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! ;)

 

Så kjedelig å høre at du fortsatt sliter med sykdom. Ønsker deg all mulig god bedring- det må jo snart slippe taket. Kjipt at du ikke får trent som du ville, men samtidig er det supert at du har kontroll på maten. At det funker vises jo på vekta, ikke sant?

 

Ønsker deg og dine en fin og fredfull jul- og gleder meg til å ta fatt på siste rest sammen med deg på nyåret!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 40, 28.10: 57,2 (+0,5 kg), + 2 cm (totalt; - 10,9 kg, - 11 cm)

Uke 41, 4.11: 57,7 (+0,5 kg), - 0 cm (totalt; - 10,4 kg, - 11 cm)

Uke 42, 11.11: 58,6 (+0,9 kg), - 1 cm (totalt; - 9,5 kg, - 12 cm)

Uke 43, 18.11: 57,8 (-0,8 kg), - 0 cm (totalt; - 10,3 kg, - 12 cm)

Uke 44, 25.11: 57,8 (-0,0 kg), - 0 cm (totalt; - 10,3 kg, - 12 cm)

Uke, 45, 2.12: 57,2 (-0,6 kg), - 0 cm (toatlt; - 10,9 kg, - 12 cm)

Uke 46, 9.12: 56,5 (-0,7 kg), - 0 cm (totalt; - 11,6 kg, - 12 cm)

Uke 47, 16.12: 55,8 (-0,7 kg), - 0 cm (totalt; - 12,3 kg, - 12 cm)

Uke 48, 23.12: 54,8 (-1,0 kg), - 1 cm (totalt; - 13,3 kg, - 13 cm)

 

wHJkjbs.png

weight.png

 

Her kommer oppdatering på vekta mi, helt siden 22.10 (som var forrige gang jeg publiserte). Jeg har holdt på i 48 uker nå totalt. Desember har vært en fabelaktig måned når det gjelder motivasjonen min - og det gir gode resultater på vekta! Det er akkurat som du sier Soleia. Når vi har full kontroll på matinntaket så synes det på vekta!

 

Jeg har ikke veid under 56.4 på 5 år. Så jeg er strålende fornøyd med det! Jeg var også strålende fornøyd med å passere 56.4, fordi det var der jeg stoppet opp på min forrige slanke"kur" for 2-3 år siden (da gikk jeg ned fra 63kommanoe til 56kommanoe, også raste jeg opp igjen + en god del ekstra de neste årene).

 

God jul til alle sammen! ;) Jeg har som mål å gå ned 300 g før nyttårsaften, slik at jeg når mitt neste delmål 54,5 (og siste delmål før kampen ned de siste 2 kiloene mot hovedmålet mitt!)

 

Stoor juleklem (og spesielt god klem og hilsen til deg Soleia - du er super!!!)

 

xmas-smiley-4616.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desember har jo vært rene supermåneden for deg! Gratulerer med flott vektnedgang!! ;)

Klart du fikser de skarve 300 grammene innen 2010. Bombesikkert!

 

Her i gården går det også fint. Vekta er grei, og på det laveste siden jeg startet opp med dette prosjektet i sept 2008. Det gir meg kjempemotivasjon for resten av året. Jeg skal (skal, skal, skal) ned 500 gram til innen 2010. Da ser jeg 76- tallet :)

 

Ønsker deg ei herlig kontrollert jul, innen. Vi snakkes, my soulmate!

 

Stoooore varme juleklemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

...på innen her nå, kjenner jeg :)

 

Håper du har hatt en deilig jul med både kos og litt trim.

Med meg har det gått ok. Var nede i 75,2 for en uke siden-som faktisk er måvekta mi- men det var etter tidenes fyllekalas- så den vekta var litt kokos. Men det var pent syn dog :D

 

Jeg balanserer på 77-tallet nå, litt oppover og nedover på det. Egentlig greit, for det vil si foreløpig ned 700 gram siden kursslutt rett før jul. Og litt mer skal det bli innen 12 januar :D

 

Gleder meg til å høre fra deg nå!

 

Masse gode nyttårsklemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Soleia,

 

Så bra du var nedom målområdet i 2009!!! Fantastisk! :)

 

Min plan gikk rett i juleribba, hihi.. Men det gjør ingenting. Jeg bretter opp ermene, og fortsetter videre. Jeg har alle motivasjonstriksene fra desember (før jul) i behold, og starter med blanke ark, klar for nedgang. Tanken om innen-påske-2010 virker mulig. Jeg satser på det! Så da er det godt å vite at du tråkker opp løypa for meg, så skal jeg komme i sporet etter!

 

Jeg har vært bortreist nesten hele jula, og det har vært veldig hyggelig, men jeg har ikke fått passet helt på meg selv slik som jeg ønsket. Uansett, gjort er gjort, og spist er spist. Jeg får lage enda bedre planer til julen 2010!

 

-innen2010 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.12 veide jeg 2 kg mer enn 23.12! Haha.. Jeg gadd ikke måle magen! Ærlig talt. Hehe.. Oppblåst julemage? :) Jeg håper det er en blanding av at den ekstremt lave vekten 23.12 kanskje var litt dehydrering osv. + at jeg selvfølgelig ser at jeg har gått opp! Spist mye fett, salt og søtt - det er ganske uvant for denne kroppen. Og det stoppet ikke før den helgen som var nå, så det blir spennende å se om jeg har gått enda mer opp til imorra!

 

Neste uke blir veldig spennende, da får vi se hva vanlig kosthold kan utrette på julekiloene. Hihi..

 

MEN: ingen sure miner, jeg har ikke tid til å gi meg selv dårlig samvittighet, her skal motivasjonen holdes på topp, og jeg må se fremover!

 

-innen - påske - 2010 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...