Gå til innhold

Ned 15 kg innen 2010!


Gjest Innen

Anbefalte innlegg

- ditt råskinn!! :D

 

Blir kjempeglad av å lese at du har så fine dager. Måtte det vare gjennom hele sommeren, og hjelpe deg heelt inn i mål!

Jeg surfer også på en go`bølge om dagen. Livet er så mye lettere om sommeren! Samtidig vet jeg at det er kort mellom topp og bunn i dette "gamet", så her gjelder det å fokusere på en dag om gangen.....

Skal du snart på hytta? Er du ferdig med eksamen??

 

Stor solskinnsklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 353
  • Created
  • Siste svar
- ditt råskinn!! :)

 

Blir kjempeglad av å lese at du har så fine dager. Måtte det vare gjennom hele sommeren' date=' og hjelpe deg heelt inn i mål!

Jeg surfer også på en go`bølge om dagen. Livet er så mye lettere om sommeren! Samtidig vet jeg at det er kort mellom topp og bunn i dette "gamet", så her gjelder det å fokusere på en dag om gangen.....

Skal du snart på hytta? Er du ferdig med eksamen??

 

Stor solskinnsklem![/quote']

 

 

Hei hei!!

 

Jeg er ferdig med eksamen! Det er digg, men det er fortsatt en del prosjekter som må fullføres, og litt jobbing, før sommerferien er helt i gang. Det blir nok noen hytteturer i juni, men ferien blir for alvor i juli! :)

 

Topp og bunn ja.. Hehe.. Jeg jobber mye med dette med svart-hvitt tanker for tiden, du vet den mailen jeg sendte deg i desember. ;) Det prosjektet begynner å gi meg litt resultater nå, det går vel mer på det mentale plan enn vekt det da, men det er godt det og.

 

Jeg også håper godflyten varer over hele sommeren, og helt i mål på høsten for meg!!

 

Heia oss!!

 

Klem fra innen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Oppsummering av gulldager: 5 - det ble to dager uten 30 min trim.

 

Det er;

10 onsdager igjen før september

 

Vekten gikk nedover nok en gang. Hmm.. Jeg begynner å føle meg mer og mer publiseringsklar angående vekten, men jeg gir det noen uker til for å være helt sikker. ;)

 

Jeg har noen små jobb-prosjekter igjen før jeg kan ta meg helt sommerferie, men studiene er over for sommeren, så det er godt. Likevel betyr jo det at jeg må være ekstra nøye. Sommer betyr alltid mer snikende kalorier, og mindre kontroll. Jeg kan ikke veie mat alle steder jeg skal, og det er ikke bare jeg som står for matlagingen - da blir det ikke alltid mine magre favorittprodukter.

 

Jeg har store treninsgplaner klare, og fortsetter med mosjonsutfordringen hele veien. Jeg skal nok hovedsaklig på ferie i juli, men blir sikkert mye moro i juni også.

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Veien er fryktelig humpete. Maten går ganske greit, ikke fullt så bra den helgen som akkurat var (fredag - lørdag - søndag). Det er allikevel ikke det jeg synes er det verste, for det er treningen - som bare "fordampet" den siste halvannen uken. Jeg har hatt så mange avtaler, og morsomme ting som skjer med venner osv osv osv. Etter eksamen-moro, og litt jobbing. "Tiden strekker ikke til", men det er bare en dårlig unnskyldning for dårlig planlegging.

 

Bedre planlegging framover, full skjerpings. Det skal ikke skli ut denne sommeren her! ;)

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Hei Soleia!

 

Sommerferien gikk faktisk ganske bra. Jeg hadde "avsluttende" veiing for sommeren 4 august. Jeg fikk ikke trent så mye som jeg drømte om, men jeg har hatt mye mer "hverdagsbevegelse", som ikke kommer med på trimpoeng - OG jeg har vært flink med maten. I hele sommer!!! Det er jeg stolt av. :D

 

Problemet var bare at den uken som kom etter 4. august til neste veiing 11. august - den gikk rett i høstfellen. For det første ble jeg invitert bort på hele 3 begivenheter, og for det andre hadde jeg min faste "høstdepresjon", savnet sommeren og syntes fryktelig synd på meg selv. Dermed raste vekta opp enormt. Vi får se hvor mye jeg har klart å bli kvitt igjen til imorgen. Jeg har vært ganske flink. Ikke super, men nå er normal-høsten i gang og jeg jobber videre.

 

Oppsummering kommer etterhvert, jeg må bare kommer over denne humpen i veien først. Hmm.. Jeg er virkelig sånn ett skritt frem, to tilbake person, men jeg mister nå ikke målet av syne for det. Treninga gikk også i kluss, så den må jeg også trappe opp nå. ;)

 

Jeg gleder meg til din HV-tråd Soleia, også er det kjekt at du får sjekket ut boligområdet ordentlig før jeg flytter etter. Det blir denne høsten, det SKAL det bli!

 

:)

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....jeg holder av leilighet til deg ved siden av meg. Den er rålekker, og verdt å jobbe litt for nå i høst.

 

Stå på videre min venn, og gratulerer med vel gjennomført sommer ( og så driter du i den ene teite uka nå, den er historie )

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den teite uka er allerede glemt, men dessverre bruker jeg tre ganger så lang tid på å komme meg ned igjen i forhold til hvor fort jeg går opp... BLÆÆ!! Hard lærdom. Gikk egentlig ned 3 kg over sommeren da. :D Bare ødela det når jeg kom hjem fra ferie. Hehe.. Typisk?!?

 

Det er vanlig hverdag nå, søtsuget begynner å forsvinne nå som jeg ikke gir etter for det. Deilig fiskemiddag i dag og spinning i kveld! Heia oss! Vi vet akkurat hva som fungerer.

 

Noen tanker til meg selv;

1) Jeg blir slapp og kvalm av å skeie ut

2) Det er fryktelig ubehagelig å være stappmett

3) Magen blir oppblåst og fæl med en gang jeg spiser mye usunt

4) Kroppen hopper RASKT opp i vekt ved utskeielser

5) Å kutte ut treningen gjør det vanskeligere å komme i gang igjen, jeg blir slappere og får mye mindre energi, og lavere forbrenning - og jeg MERKER alt dette, det er ikke bare noe jeg vet

6) Jeg får mer hodepine, luft i magen og fordøyelsesproblemer av usunt kosthold

 

;) - Ærlighet varer lengst, må bare huske dette neste gang! Først da kan jeg være helt ærlig med meg selv når jeg velger å gå helt bananas. "Ja, jeg vil ligge på sofaen og spise dette, og være slapp, kvalm, ha hodepine, mindre energi osv osv..." NEPPE!

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har min gode venninne Soleia flyttet inn på HV! Hun er helt rå! Jeg gleder meg til å følge etter. Satser på det blir i løpet av høsten, og minner derfor om at høstmånedene er september, oktober og november. Vinteren 2010 (desember, januar og februar) håper jeg at jeg kan bruke til stabilisering! :)

 

Greit, dermed må jeg brette opp ermene. Jeg er tilbake til mine gode teknikker fra før sommeren. Jobber nå hardt med planlegging og søtsug-taktikker. Dette SKAL gå! :)

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har min gode venninne Soleia flyttet inn på HV! Hun er helt rå! Jeg gleder meg til å følge etter. Satser på det blir i løpet av høsten' date=' og minner derfor om at høstmånedene er september, oktober og november. Vinteren 2010 (desember, januar og februar) håper jeg at jeg kan bruke til stabilisering! :)

 

 

 

-innen[/quote']

 

Ikke bruk ord som håper og satser på, men at det SKAL bli i løpet av høsten, og at du SKAL bruke vinteren til stabilisering! Ordenes og tankenes makt er stor :)

 

Heier så inderlig på deg kjære innen-vennen, champisen er innkjøpt til innflytningsfesten, serru :P

 

Bånn gass inn i høsten !!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk ord som håper og satser på' date=' men at det SKAL bli i løpet av høsten, og at du SKAL bruke vinteren til stabilisering! Ordenes og tankenes makt er stor :)

 

Heier så inderlig på deg kjære innen-vennen, champisen er innkjøpt til innflytningsfesten, serru :P

 

Bånn gass inn i høsten !!!!!!!!!!!!!!![/quote']

 

 

Takk Soleia! :) Var på tide med et spark i rumpa igjen nå. Trenger vist det med jevne mellomrom. Hmm.. Jeg er ikke supersterk alene, helt klart. Og jeg er enig med deg - jeg SKAL klare det denne høsten. Jeg vil ikke bytte nicknavn igjen, så det MÅ bli innen 2011! :)

 

Derfor, ny dag, nye muligheter! I morgen begynner det en helt ny måned, det burde jo være en grei mulighet for enda en "ny start". Det er også den første høstmåneden. Målet skal være å forsøke å få flest mulig gulldager denne høsten. Jeg begynner med det igjen altså.

 

Gulldag er altså en dag hvor jeg har greid alt dette;

- Rimelig innenfor menyen min (det er ca. 1400 - 1600 kcal)

- 30 min fysisk aktivitet

- Ingen NEI-mat utover frimerkene (utenom avokado, som jeg forstatt nekter å kalle NEI-mat). NEI-mat innenfor ukens FRIMERKER er lov som en del av gulldagene - bare kaloribudsjettet stemmer

 

Det skal bli spennende. Skal forsøke å rapportere her inne så ofte som mulig. Det fungerer best når jeg må innrømme alt jeg gjør, så daglig rapportering er aller best.

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ikke så bra i går. :) Fryktelig stressende dag, skjedde mye uplanlagt - jeg rakk ikke å spise alle måltider jeg burde. Og så endte det med at jeg til slutt var så sulten at jeg spiste litt ekstra.

 

Bedre dag i dag, roligere tempo, og jeg tror jeg kan følge planen. Skal trene etterpå. Ja, dette skal bli en gulldag! :)

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulldag i går og det skal bli gulldag i dag. Jeg spiste dog helfet ost istad, men jeg har gjort litt om på reglene. Hoho.. Jadda, jeg vet det er ikke helt ok, men NEI-mat innenfor FRIMERKENE er lov som en del av gulldagene - bare kaloribudsjettet stemmer!!! Det er jo innenfor Roede-metoden. :) Fant ut at det ble altfor strengt med helt totalt NEI til NEI-mat. Hvis ikke jeg går ned i vekt skal jeg droppe det helt. Prøver nå med littegranne av og til.

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble gulldag i dag, men ikke i går! :(

Jeg begynner å få bedre kontroll igjen føler jeg. Dette skal gå altså. Jeg skifter ikke nick til innen2012! Hehe.. Det SKAL bli denne høsten!!!

 

Hatt en fin dag i dag, med mye fysisk aktivitet - det er så deilig. Nå skal jeg spise en Skyr Frukt Vanilje, den er vist ny, jeg har aldri smakt den før. Kanskje det er godt med litt havregryn oppi? :)

 

Heia heia heia!!!

 

Klem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Den med vanilje var ikke så god med havregryn. Hihi.. :) Ble mett og god da.

 

Gulldag i dag, og i går! :(

 

Skal, etter planen, være mye fysisk aktiv denne helgen. Jippi! Det må gå. Denne kroppen skal bli så fin og flott til 2011. Hehe..

 

Klem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt en god del gulldager siden sist. Nå begynner endelig vanen med trening å komme smygende igjen. Det er SÅ GODT! :) Jeg må bare huske det hvis jeg skulle falle ut av det igjen. Kan nesten ikke vente til neste økt når jeg er på vei hjem. Har bare lyst på mere, sprette rundt, svette, kjenne at kroppen får pusha seg.

 

Vekta derimot, ikke noe spennende, stod stille denne uken. Virker som den trives her, og jeg vil mer ned. Den regla har jeg vært borti MANGE ganger før. I et helt år nå. Kjedelig. Jeg skal allikevel IKKE bytte nick en gang til, så det skal bli innen 31. desember. Jeg har noen måneder på meg. Mye trening, sunn mat - da MÅ det jo gå? ;)

 

Klem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det går! Kroppen gir slipp den' date=' bare du følger opplegget :D

 

Klem[/quote']

 

Du er god! :) Og jeg gir meg aldri - at det har tatt lang tid spiller ingen rolle, jeg lærer masse. Jeg må slutte og tenke "alt eller ingenting" (tror jeg begynner å nærme meg det litt nå). Dette er for resten av livet, jeg tar det en (gull)dag av gangen. Hihi.. Veldig koselig at du er stolt av meg og!

 

Vært på trening, skal i dusjen. Har Skyr i kjøleskapet som venter på meg. Dette blir en fin kveld!

 

Klem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunn helg? Kake i går, det serveres kake i dag og jeg regner egentlig med at det kommer til å bli forslag om kake i morgen og! Sånn er det når man legger for mange planer i helgen, alle synes kake hører med til helgeplaner... :mad: Vi får se. Jeg spiste i går, så jeg bør si nei takk i dag og i morgen.

 

Jeg skal forsøke å stå i mot, i tillegg til å trene! Krysser fingrene for nedgang til onsdag. Mye mulig jeg står stille pga. økning i treningsmengde - det har jo skjedd med meg flere ganger før. Utrolig demotiverende system egentlig, at vekten øker ved start på trening, MEN jeg vet jo at det er vann og melkesyre. :D Jeg ser at kroppen er blitt litt strammer igjen, så det hjelper å komme inn i gode rutiner på styrketreningen.

 

God helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei hei,

 

Jeg håper vekta går nedover på onsdag. Det synes jeg at jeg fortjener. :)

 

Bortsett fra det merker jeg endringer på kroppen min fysisk nå. Den er blitt mye strammere og mer muskuløs. Magen er jo faktisk omtrent flat. Det er jo fantastisk! Jeg fikk skryt for magen min i sommer og, så det her liker jeg. :)

 

Det går veldig greit med treningen for tiden, jeg har oppdatert trim-loggen i innlegg nummer to i denne tråden. Det ser bra ut for tiden. Skal avgårde å trene om et par timer. Gleder meg allerede!

 

Ha en fin mandag alle sammen!

 

Klem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er et råskinn!! :)

Håper også at vekta er snill med deg på onsdag, er det noen som fortjener det så er det deg! Hvor mange kilo er du egentlig unna mål?

Du er vel per def normalvektig, og ganske så veltrent også, høres det ut som :)

 

Klem og høye heiarop og bølgen

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er et råskinn!! :)

Håper også at vekta er snill med deg på onsdag' date=' er det noen som fortjener det så er det deg! Hvor mange kilo er du egentlig unna mål?

Du er vel per def normalvektig, og ganske så veltrent også, høres det ut som :)

 

Klem og høye heiarop og bølgen[/quote']

 

Ja, det er godt å se at centimetrene omfordeles littegranne. De forsvinner ikke så mye som jeg ønsker, men det ser helt annerledes ut enn før allikevel. Kanskje jeg bygger muskler? Jeg har noen bilder og, så jeg kan sammenligne, og man kan se tydelige endringer. Jeg har tatt fettprosentmåling for en stund siden, og tenkte å ta en ny en på nyåret. Det håper jeg at blir en positiv opplevelse. :)

 

Ja, de kiloene ja. Hehe.. Jeg har jo jogget opp og ned som en jojo. Huff.. Gikk jo langt opp igjen jeg, i våres, det skrev jeg jo her inne selv om jeg ikke publiserte vektene. Det gikk FORT! Skumle greier. Heldigvis greide jeg å snu det igjen, så nå er jeg tilbake i vektplatå-beltet mitt. Vet ikke helt hva som skal til for at kroppen vil ned derfra. Hmm.. Jeg noterer kalorier her inne, og trener mye. Kroppen har VIRKELIG lite lyst til å gi slipp. Det betyr jo at det er 1/3 igjen til mål, som før. Jeg skal publisere vektene mine etter veiedagen imorra. :) Like greit å få det gjort nå. Ja, normalvektig er jeg! Bare ikke helt nede der jeg vil være.

 

Klem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er vektene publisert. Uke 51 i kampen min var den siste som var der fra før. Uke 52 til 87 er dermed de nye på listen (se aller første innlegget mitt i denne tråden). Kos dere med lesing! :) Det har vært litt opp og ned. Både opp på våren, da jeg hadde en lengre dårlig periode, men også en brå-opp da høsten tok meg med en fryktelig dårlig uke i starten av august! Det var helt drøyt hvor mye kroppen klarte å samle opp på en uke forresten, men det var nok en del vann. Mesteparten forsvant de neste to ukene. :)

 

Lykke til meg selv med kampen videre! Håper at jeg klarer å komme vekk fra dumme 57-tallet nå! Krysser fingrene. :)

 

wHJkjbs.png

Vektgrafen min, fra starten (januar 2009) til nå... (Hvis du får opp en sånn boks hvor det står "Vil du kun se det sikre innholdet på websiden" må du trykke "Nei" for å se "img"-koder på dette forumet, det er en feil. Hvis du ikke får det til og bare ser et lite symbol der vektgrafen min skulle vært så kan du gå på denne siden for å se den: http://tickers.tickerfactory.com/WeightPlot/wHJkjbs.png, eventuelt logg deg ut og besøk forumet http://www.vektklubben.no/forum - uten å logge deg på først.)

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...