Gå til innhold

Ned 15 kg innen 2010!


Gjest Innen

Anbefalte innlegg

Hei Soleia,

 

Ja, hun er jo flott! :) Og jeg likte veldig godt måten hun skriver på inne på bloggen sin, leste noen helt andre innlegg også på random, mens jeg lå her på sofaen. Må si jeg liker henne!

 

Jeg har satt 'fase 1' startdato til imorra tidlig. Hihi.. Måtte liksom få tenkt litt gjennom det, og forberedt meg litt mentalt, pluss at jeg kan innrømme at det ble litt trøstespising i dag. :( Syk, og sliten og vondt i hodet, også sprakk jeg litt, men da er det veldig greit å begynne med noe nytt og spennende. Pleier jo alltid å være aller flinkest i starten! :D

 

Du teller ikke mengder på SB dietten. Du spiser til du er mett, og du småspiser hvis du er sulten. Du skal aldri være sulten, for da er risikoen større for at du plutselig spiser mye. Så, du har en liste med matvarer som er tillatt og en liste med matvarer som ikke er tillatt. Jeg tror ikke babybel osten er tillatt, det er vel en fast fet ost, det er bare magre oster og myke oster som er tillatt. I de første to ukene er det strengest (fase 1), også i ukene etter det (fase 2) kan man gradvis spise mer av en del matvarer igjen.

 

Så fra og med imorra teller jeg ikke kalorier, gram eller antall. Jeg bare spiser så mye jeg vil av det som står på den ene lista, og ingenting av det som står på den andre lista. :) (Det finnes noen få unntak på lista, noen spesielt fete myke oster som brie osv + avokado + oljer + nøtter - disse må man holde seg innenfor noen grenser på hver dag.)

 

Jeg har søkt litt på engelske forum, og forstår at det står en del detaljer i boken som ikke ligger på den norske nettsiden, så jeg skal bruke tipsene der for å passe på at jeg får i meg nok karbohydrater og mineraler i fase 1. Dette er ikke en lavkarbodiett i så måte at du skal komme over i ketose. Det lar seg fint gjøre å unngå det ved å spise nok av grønnsakene som er tillat i fase 1, men greit å være litt oppmerksom på det. Blir mye lettere i fase 2 når man gradvis skal vende seg til å spise brød/poteter/ris og frukt igjen (skal bygge opp mengdene fra 0 og opp til 3 porsjoner pr. dag i løpet av noen uker).

 

Jeg skal holde deg oppdatert. Jeg kommer sikkert til å veie meg nesten hver dag i starten, fordi jeg aldri har gjort dette før. Hehe..

 

Nattaklem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 353
  • Created
  • Siste svar

Jeg har startet fase 1, og merker at kroppen ikke er helt vant med dette kostholdet. Det stod på den ene siden at de to første dagene er "verst", men jeg opplever det ikke som ille, bare uvant.

 

Må på butikken, trenger flere matvarer som står på listen. Hehe.. Har nok til i dag altså, men trenger mat imorgen og, og vil ha litt å velge mellom hvis jeg blir småsulten - har jo faktisk lov å småspise (prøver å la være da, men skal IKKE gå sulten, det er en hovedregel).

 

Dagen i dag har bestått av;

Frokost; røkt ørrett, stekt egg, stekte kokt skinke skiver, salat og agurk, tomatjuice

 

Lunsj; cottage cheese med kanel og litt natreen, kålrot og salat og skummet melk

 

Mellom; røkt ørrett

 

Middag (den har jeg ikke spist enda da); ovnstekt form med tomat, aubergine, squash og kyllingfilet

 

Merker at proteiene og fettet gjør meg mett, og det vet jeg jo fra før av at det skal være sånn, burde nok bli flinkere med proteiner og fett når jeg går tilbake til vanlig kosthold senere.

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette skal gå helt fint. Jeg blir mett på en annen måte enn jeg er vant til. Hmm.. Det er nok fordi protein og fett jo faktisk gir mer metthetsfølelse enn karbohydratene, men jeg er glad det bare er snakk om 2 uker før jeg skal gradvis reintroudsere karbohydrater. :) Jeg er nok et lite karbohydrat-monster. Hehehe.. Det gikk i alle fall nedover i vekt i dag, men det var jo ingen overraskelse, siden jeg trøstespiste i forriggårs. Går alltid opp i vekt "dagen derpå" etter en skikkelig sprekk, men hvis jeg fortsetter å gå ned i dagene framover blir det gøy. Veier meg jo hver dag nå, for å holde litt øye med denne nye dietten. ;) Må føle at jeg har litt kontroll før jeg kan veie meg ukentlig igjen.

 

God helg alle sammen!!

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange av oss her inne på forumet. Vi som nesten er i mål, men har noen kilo igjen. Vi som har nærmet oss mållinjen, men ikke riktig greier å gå over. Det er litt skremmende og litt trist, men så har vi jo også disse inne på Hold Vekten, som faktisk har greid det. Det er ikke så mange tråder der inne, men det er da noen.

 

Jeg skal bli kvitt de siste kiloene. SKAL! Jeg har 6 veiedager før påske, og innen den tid skal jeg ha gått ned såpass at jeg føler meg komfortabel med å vektlogge her inne igjen. Jeg har 15 veiedager før juni, og innen den tid, ja, da bør jeg egentlig være i mål.

 

Sånn. Ny avtale, nytt håp. ;) Jeg SKAL! Det kommer sikkert til å koste svette og tårer, men det er da verdt det. Det beste er jo om jeg er i mål 5 uker før juni, så jeg får stabilisert litt til sommeren.

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er virkelig mange av oss her inne som er snublende nær målstreken i laaaang tid. Uten å komme over den. Vet ikke helt hvorfor, men prøver meg på et par teorier:

 

* begynner å bli ganske fornøyd og slipper opp litt på opplegget- bevisst eller ubevisst

 

* kroppen har over lang tid ligget på samme lave kaloriinntak og jevnlig trening. Kroppen er tilpasningsdyktig, og man må gjøre noen endringer for å få den til å slippe igjen.

 

Dette må imidlertid ikke få oss til å miste håpet eller troen. Dette SKAL vi klare, innen. Vi gir oss ikke. Og det er tross alt denne laaaangsomme vektnedgangen som skal gjøre at vi skal holde vekta etterpå.

 

Hvordan går det med matopplegget ditt??!! Spent! Håper at vekta di rikker seg snart igjen- plutselig skjer det....

 

Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok rette begge de to tingene du sier! :) I tillegg trenger kroppen min veldig lite kalorier nå. Hehe.. Det er jo ille at mitt totale kaloriforbruk på dager uten trimpoeng er stakkars 1600 kcal! Hehe.. 10 trimpoeng og jeg er oppe på 2000, men ja, det er jo ikke mye, vi snakker meny 1 for alle uker med lite aktivitet hvert fall! Men sånn er det å være lav og normalvektig. Hihi..

 

Jeg har avsluttet det prosjektet, kroppen min taklet det ikke. Jeg ble litt gal. Fulgte med på et forum i amerika (er jo nesten ingen som følger dietten i Norge), og ser at det er noen som får en del problemer i startfasen, så jeg var jo ikke noe unntak, men følte ikke at det var så mange som hadde like mye problemer som meg. Jeg ble kvalm, fikk forstoppelse, fikk kramper i muskler, og hodepine. Så, da fant jeg ut at jeg ikke gadd mer. Dessuten stod vekta helt stille sånn totalt sett. Gikk litt ned de første dagene, men så gikk jeg tilbake opp, så det virket mer som naturlig svigning enn noe annet. Tror dietten er bra for de som greier det da, mange flinke på det amerikanske forumet, men det blir vel sånn - fin en diett som passer for deg, og Grete Roede passer nok best for meg. Det er jo mitt kosthold! Hehe.. :) MEN hvis jeg har flaks så har denne uka fått skapt såpass mye ubalanse i kroppen min at den nå gir slipp når jeg er tilbake på gode gamle GR takter?? Hehe.. *Krysser fingrene* :o

 

God helg!!

-innen (som holder motet oppe! Jeg gir meg ikke, skal ha en naboleilighet til deg i HV forumet, bare må vente en liten stund før jeg dukker opp der!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en mandag! :)

 

Helgen er over, den gikk litt over styr. Syntes synd på meg selv i helgen innser jeg. Fortsatt syk. :o

 

Det er greit å være tilbake på GR kosten igjen, eller - normal mat for meg! Jeg jobber med motivasjon nå, må nesten bruke tiden på kostholdet og tankene enn så lenge, gleder meg til å bli frisk å få jobbet med trimpoeng igjen. :) De kommer snart!!!

 

Glemte å telle onsdager forrige uke, så hvis vi teller i dag så teller vi med den som kommer om to dager;

5 onsdager igjen før påske

14 onsdager igjen før juni

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har du ihvertfall funnet ut at den dietten ikke passer for deg. Når alt kommer til alt har jeg stor tro på GR-konseptet. Vanlig, sunn mat i begrensede mengder :o Noen inne på 10-20 kg -forumet har begynt på pulver via Easy Life. Ja, kiloene raser av i rekordfart. Men holder det? Og er det noe "gøy" med pulver? Nope!

 

Oj, 1600 kcal i forbruk er ikke mye.....men det er vel som du sier, du er jo lav og normalvektig nå. Smak på den du, innen, normalvektig!! Da er det vel viktig at du trener en del, slik at du i alle fall kommer opp på 2000. Men det fikser du- bare bli frisk nå, så.....

Jeg tror jeg forbruker ca 2200-2300 kcal per dag med 7 trimpoeng i uka. Har ikke finregnet på det enda, men gleder meg til å gjøre det når jeg kommer over på HV.

Har i samråd med kursleder bestemt meg for ett siste kurs nå før jeg begynner på HV i mai. Som hun sier ( litt strengt- se det for deg!): ikkeno tull nå!!

Og det er jeg enig i. Føles trygt å ikke gi slipp på kurs helt før jeg er i mål. Om en kilo. Jippi- om en kilo!

Så har jeg i det siste tullet litt med tanken på å kanskje gå ned litt mer....? Kanskje til 74 eller 73? Så jeg har noe å gå på? Eller skal jeg si meg fornøyd med 75, tro?? Jeg har jo fortsatt litt mage, men så har jeg jo også født to barn....når blir man egentlig 100% fornøyd? Aldri, tror jeg. Man må bare finne det ut når man kommer dit.

 

Opps- dette ble mye snikk-snakk!

 

Klem til innen- min fremtidige gode nabo! Gleder meg til innflytningsfest! Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du,

 

Jeg brukte den internettkalkulatoren for å regne ut kaloriforbruket, gidder ikke å sitte å regne ut selv for ulike trimpoeng og ulik vekt! :) Veldig greit å kunne trykke og finne ut av hva 0 trimpoeng faktisk betyr og hva 15 trimpoeng utgjør! Det er store forskjeller! (Her er siden forresten; https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi)

 

Ja, du, vi skal da absolutt ikke klage over lavere kaloriforbruk når årsaken er ordet NORMALVEKTIG! Fantastisk ikke sant? Vi har vært super flinke. Og pulver er ikke gøy. Grete Roede er jo den riktige greia, vi lærer oss å spise passelige mengder. Det er jo det vi må greie senere og, hvis vi skal beholde vekta. Det er jo på ferie, i selskap osv osv. at vi skal greie å forsyne oss sånn passe, og være mett og fornøyd, og holde vekten (og noen ganger gå litt opp, men bare innenfor rimelighetens grenser). Det er nok veldig greit å få øvd seg mye på det, for vi har jo genene som ønsker å beholde fettet - og de genene skal vi nok måtte leve med resten av livet. :o

 

Hva er målvekten ja. Det er fryktelig vanskelig tror jeg. Forstår godt at du ikke klarer å bestemme deg helt. Du er jo bare 1 kg unna! Det er så flott!! Bare du ikke setter deg nye mål som vipper deg ut av systemet så må du jo gjerne endre litt på målet ditt. Men du har nok også rett i at vi ALDRI blir helt fornøyd, og dessuten må vi nok bruke en del tid på å forstå hva vi faktisk har oppnådd tror jeg. Det er mange som er i mål som fortsatt tenker i hodet at de er litt større enn de faktisk er, vi må jo få med hodet i prosessen også.

 

Aldri noe snikk-snakk, min tråd er din tråd! :) Vi skravler da i vei ubekymret her inne? :cool: Blir bra med innflytningsfester etterhvert ja. Vi tar din først i mai, så skal jeg komme smygende etterhvert. Det virker som du har en veldig bra kursleder, til å motivere deg videre på veien. Forstår godt at du vil være helt i mål før du er ferdig med vanlig kurs, hvert fall så lenge motivasjonen er på topp (og det virker det jo som den er for tiden?!)

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. Jeg har brukt tiden hjemme en god del på internett og sniktittet på ulike forum. Og jeg blir så imponert av alle menneskene der ute som greier å nå målene sine gang på gang, f.eks. har jeg latt meg fascinere av trimutfodringer osv. Så nå gikk jeg amok og lagde "mosjonsutfordringen" på "Trim og trening" her inne, og reklamerte like gjerne med den på masse av de andre forumene. Hihi.. Blir gøy å se om noen har lyst å henge med på å utfordre seg for én måned av gangen. Én måned er liksom litt oppnåelig føler jeg, uansett om målet er å gå 10 minutter hver dag eller trene 2 timer om dagen, så klarer man å opprettholde motivasjonen i én måned. :o

 

Vi får se!

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser at mitt sofaliv har ført til vektøkning! Ingen vei utenom å innrømme det nå. ÆSJ! ;)

 

Tror kanskje jeg bare skal publisere alle vektene på veiedag nå. Like greit å innrømme at det ikke går helt riktig nå. Så har jeg forhåpentligvis formen klar til mars - og mars utfordringen. :)

 

Forhåpentligvis vil det å komme opp av sofaen hjelpe, jeg registrerer matinntaket svært nøye nå, men det hjelper jo lite når jeg har så lav forbrenning uten trening. Og jeg går ikke under 1300 kcal om dagen, det synes jeg blir stusselig og dessuten blir jeg sulten! Sulten som en ulv! Hehe..

 

Jeg har planlagt mange morsomme ting i sommerferien nå, og det betyr jo at kroppen SKAL være på plass!

 

Motivasjonen er egentlig på topp, men kroppen henger ikke helt med for tiden.

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg er også nede i en liten bølgedal etter den fiiine vektnedgangen forrige uke. Jeg vet ikke hva som skjer, men det er akkurat som om jeg slipper litt opp, og så kommer grammingene veeeeldig lett på igjen akkurat nå. Kroppen suger til seg alt ekstra. Håpløst ;)

Denne uka har vært ekstremtravel med guttas hockeycamp og maten har blitt uregelmessig og feil, samtidig som jeg ikke har fått trent skikkelig. Og det er alt som skal til. Deprimerende, egentlig.

Vel, vi vet begge hva som skal til for å snu skuta, innen. Jeg gleder meg til mars og den eminente treningstråden din. Mange som heiv seg på og det er superkult!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia,

 

Jeg har ikke sett innlegget ditt før nå??? Skjønner ikke noe, jeg er jo her hver dag, hvordan har jeg ikke sett at det har vært noe nytt i tråden min!

 

Jeg skal skrive et skikkelig svar imorra, men nå må jeg legge meg. :D Du fortjener et mye bedre svar (og et raskere svar!)

 

Stooor klem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mars måned, og jeg er i gang med mosjonsutfordringen ("Trim og trening"), det virker som mange synes det er gøy! :) Og det jeg synes er bra er at når det varer "bare" én måned av gangen blir det sikkert litt færre som melder seg på og ikke er med enn på tråder som skal vare lenge. Ny tråd hver måned! (Bare å henge seg med!)

 

Jeg trenger treningen sårt nå. Sykdom over lengre tid har ført til;

* trøstespising

* ikke noen trimpoeng

* lavere nivå av hverdagsaktivitet enn vanlig (jeg har "lav" til vanlig og, jeg er student og sitter stort sett stille, men når jeg er syk så går jeg jo ikke på butikken en gang, da blir det tilnærmet lik ingenting)

* vektoppgang

 

Dette er ikke ment som en unnskyldning, men det er det som har skjedd. Jeg ville ikke publisere vekta allikevel, den har gått opp, men jeg vil helst se at den kan begynne å gå litt nedover igjen (nå som jeg trener igjen) før jeg publiserer. :D

 

Denne uken; 15 trimpoeng er målet! :)

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg er også nede i en liten bølgedal etter den fiiine vektnedgangen forrige uke. Jeg vet ikke hva som skjer' date=' men det er akkurat som om jeg slipper litt opp, og så kommer grammingene veeeeldig lett på igjen akkurat nå. Kroppen suger til seg alt ekstra. Håpløst :D

Denne uka har vært ekstremtravel med guttas hockeycamp og maten har blitt uregelmessig og feil, samtidig som jeg ikke har fått trent skikkelig. Og det er alt som skal til. Deprimerende, egentlig.

Vel, vi vet begge hva som skal til for å snu skuta, innen. Jeg gleder meg til mars og den eminente treningstråden din. Mange som heiv seg på og det er superkult!

 

Klem[/quote']

 

 

Hei Soleia!!!

 

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor jeg ikke har sett innlegget ditt før, som jeg skrev i går kveld.. (Men da var jeg så trøtt at jeg måtte sove!)

 

Jeg kjenner meg veldig igjen på at det skal fryktelig lite til før vekta går opp (og humøret går ned). Jeg tror kroppen savner fettet sitt noe voldsomt, og at det forter seg å hente inn med en gang det er en sjanse, den vet jo at den har vært sultet en stund nå.

 

Samtidig så har vi jo begge sagt mange ganger at vi vet at vi må passe på sannsynligvis for alltid. Huff.. Det er hardt arbeid dette her! Jeg tror vi bare må fortsette å ta det en dag av gangen, og ikke tenke på det store bildet hele tiden - for det kan bli litt overveldende.

 

Nå er utfordringen i gang - og jeg håper at trimpoengene skal hjelpe meg ned i vekt (igjen).

 

Jeg heier på deg! Dette ordner seg! Det er jeg helt sikker på!!! :) Jeg håper du har kommet deg litt oppover på en ny bølge igjen nå! Ny måned - nye muligheter. Hihi.. Februar var en fryktelig dårlig måned for meg.

 

Klem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også en liten reminder til meg selv, her teller jeg med onsdagen som kommer imorra;

 

4 onsdager igjen før påske

13 onsdager igjen før juni

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Det gjør da ingenting om det tar litt tid før du svarer- ikke stress med det :D

Jeg har også opplevd at jeg ikke har sett det nyeste innlegget -aner ikke hvordan det skjer.

Anyhow- alltid koselig å høre fra deg. Etter sykdom og medfølgende sofasliting er det ikke rart at vekta har krøpet litt oppover for deg i det siste. Men det kverker du når du nå er i gang med trening! Jeg har samme klokketro på deg, som du har på meg! Vi er seigere enn de fleste her inne, og er også veldig fokuserte på at dette er en jobb for livet. Vi vet at vi må ta en dag av gangen, nesten som alkoholikere....Derfor vet jeg også at vi skal lykkes!

 

Sola skinner, det er mars, snøen smelter og våren er rett rundt hjørnet. Jeg går alltid mer ned i sommerhalvåret, og i så måte er jeg stolt og glad over at jeg i dette vinterhalvåret er et par kilo lettere enn når høsten begynte. Håper du også ser lysere på det meste i den tiden vi nå går inn i :)

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Neida, men det er jo typisk at jeg "mister" et nytt innlegg akkurat når du har en litt dårlig dag! Det viktige her er jo å kunne hjelpe til å dra hverandre gjennom denne kvikksanden vi sitter fast i? :(

 

Treningen kommer seg, det er hardt etter så mange uker på sofaen! Så fort man mister formen, men jeg vet jo at den kommer fort tilbake når man har vært i god form! Så jeg er ikke redd, men jeg har ikke vært helt i hundre i kroppen enda, så jeg har startet litt rolig. Tenkte å prøve litt hardere trening i ettermiddag. ;) Du har vært flink! Gøy å se kalenderne oppdateres i tråden der inne! Gøy!

 

Likte sammenligningen din av oss med alkoholikere. Du har helt rett. Hehe..

 

Ja, våren og SOMMEREN er jo din tid! Jeg går ofte mest ned på våren, tror jeg er bedre på å motivere meg når sommeren nærmer seg - klærne skal av, og det tas så utrolig mange bilder om sommeren! Hehe.. Full skjerpings framover med andre ord! :) Og det er jo utrolig deilig med sola ute og fuglekvitring! VÅR VÅR VÅR!

 

Vårklem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det at kroppen ikke var helt i hundre slo ut den ettermiddagen (istedet for den timen jeg hadde tenkt å dra på...) ;)

 

Jeg har litt lyst å bytte immunsystem med noen nå. Kroppen min er visst helt mottakelig for ALT som går av bakterier og viruser. Jaja..

 

Håper det gir seg nå snart. Nytt forsøk med en gang kroppen er klar. Og jeg har ikke tenkt å endre målet for mars - så da må jeg jobbe desto hardere resten av måneden. :)

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...nå synes jeg faktisk synd på deg! Alle basseluskene spolerer jo de fine treningsplanene dine....

Håper du snart er oppegående igjen, og at du hiver deg på mars-målet igjen. Savner deg her inne, vet du!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm back! :D

 

Godt å se at noen savner meg og, det drar meg jo litt mer opp. Hehe.. Jeg er litt sånn "alt eller ingenting" menneske. Jeg har prøvd å skru det litt av det siste året, men så kom det tilbake for fullt. Synes plutselig fryktelig synd på meg selv som var mye syk osv osv osv. Jeg har igjen innsett at det er ikke alt eller ingenting, jeg må bare være sånn nokså flink, så holder egentlig det. Ingen kan være superflinke ALLTID. :( Og det fungerer jo greit nok det og. Derfor bretter jeg opp ermene, og hiver meg inn igjen. Jeg må trene MYE fremover, for jeg skal i mål i mars-tråden!

 

Stoor klem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede blitt 18. mars.

 

Sommerferien er her om ikke altfor lenge,

det er;

1 onsdag igjen før påske

10 onsdager igjen før juni

 

Planen framover nå er;

- Veie og registrere alt matinntak

- Registrere trimpoeng igjen, klare mosjonsutfordringen hver måned

- Jobbe aktivt med motivasjon hver dag (sette av tid til dette)

- Lage planer for middager og trening for hver uke

- Komme meg gradvis nedover igjen (både det jeg har gått opp i det siste, og det som gjenstod til målvekt)

---> Nesten alle disse punktene krever at jeg setter av mer tid til dette prosjektet, jeg har ikke vært flink nok til det heller på en stund nå. Så det må være et nøkkelord; TID

 

Jeg har tatt fram et sommerplagg som motivasjon.

 

Heia heia heia!

 

Burde kanskje endre nick til innen2011. Hihi.. Blir ikke innen(påske)2010 hvert fall. Kanskje det blir innen(august)2010.

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Det nærmer seg påskeferie! :) Jeg gleder meg til april og vår!

 

Motivasjonen svinger for tiden, og vekta er litt høy, men på vei nedover igjen. Det har vært mye å ta igjen etter sykdom (studier, jobb og trening), så jeg føler jeg kan trenge en påskeferie (les; pause) nå. :)

 

Jeg håper å klare å samle sammen mer mot og motivasjon i løpet av påsken, og forhåpentligvis gå litt ned i vekt også. Det skal jeg klare!

 

:)

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...