Gå til innhold

10 kilo på 10 uker?


Gjest MissAsh

Anbefalte innlegg

Gjest blidsomeisol

Så flink du er til å skrive MissAsh. Og nå skal du ikke dvele så mye ved at vekten ikke viste det du ønsket, det er nettopp det som gjør at man vil gi opp. Å legge om livsstilen er ikke gjort i en vending, nye vaner skal innarbeides og det tar tid. Selv har og er jeg syk (bronkitt) så trimmingen kan jeg bare glemme foreløpig, men kommer sterkere tilbake.

 

Så forresten på Puls ikveld, angående riktig type joggesko. Tror jeg skal dra til en skikkelig butikk hvor jeg kan få sko som passer akkurat min fot og som passer til mine bevegelser. De viste fra Löplabbet på Puls, er sikkert dyrt, men trolig verdt det. Jeg er sånn at litt kule treningsklær og sko er en motivasjonsfaktor på lik linje med skritteller og pulsmåler:-)

 

Lykke til videre alle sammen.

P.s Jeg likte godt tipset om å danse lettkledt foran speilet, skal gjøre det når snopet roper høyt etter meg..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar
Gjest Sviskesiri

Hva spiser dere på skiva til frokost, eller spiser dere andre ting?

jeg spiser frokost rundt kvart på syv, og det eneste jeg får i meg er sjokopålegg..

:S er det rart vekta står stille? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillemyMa

Vi er flinke vi!!

Bare å ha det i hodet, klikke seg inn hit hver dag. Og Motivere hverandre.. Bare det syns jeg er toppen! Så gode mennesker vi er, med +1-20 kilo, vi er jo de samme menneskene. Selvom jeg må si jeg trives bedre med meg selv når klærne ikke strammer, fettet ikke henger og disser og formen er på topp!

 

Men jeg syns det er så viktig å huske dem vi er med eller uten xtra kilo.

Jeg er imponert av dere som tar av kilo, og føler med de som ikke klarer det eller sprekker. Jeg vet ennå ikke hvilken av kategoriene jeg vil tilhøre, men håper og tror på at jeg når målet mitt.

 

Gikk en times trilletur med snuppa mi igår, og det var deilig i fint "påskevær" og med sikkert ti kilos tyngde foran meg, ble det en god treningsøkt vil jeg tro. Vært ganske flink med maten den første dagen også, men sliter med å komme opp i riktig antall kalorier. Noen tips til hvordan få i seg 2-300 kalorier ekstra som er sunne kalorier?

 

Spiser polarbrød extreme til frokost og lunsj, m salat,skinkepålegg en osteskive, paprika, løk og bittelitt hvitløkdressing... Nam nam.. Det blir ca 300 kalorier, vet ikke om det er mye til ett måltid, men er veldig godt. Noen som kan gi meg tips på om dette er en god frokost/lunsj for vektnedgang?? (har ikke så god peiling på kosthold)

 

MissAsh, du går ned vettu, 70-tallet er ikke det værste, og snart, veldig snart er jeg sikker på at 6-tallet står først på vekta di :)

 

Ha en flott dag allesammen, og husk hvor fantastiske vi er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg henge meg på her, skal riktignok ikke ned mer enn 2,8 kg, men forventer å bruke 5 uker på dette.

Personlig data:

31 år, gift, 2 barn, pulsklokke-avhengig;), vekt 67,8, høyde 1.76.

 

Jeg er normalvektig, men jeg lever i min drøm om å komme ned til vekta jeg hadde når jeg var 18, nemlig 65 kg. Etter 2 svangerskap (og gjentatte fetekurer før det) har jeg endelig målet i sikte, jeg går mye turer nå som det er vinter og trener også power-plate. Gleder meg til våren slik at jeg kan ta fram sykkelen igjen! Prøver å ligge på 15 trimpoeng i uka

 

 

Daisy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag godt folk.

 

Etter en noe kjedelig dag i går, er formen og humøret bedre. Nettopp

spist med en bolle med skummel suppe, men i dag ble jeg ikke kvalm av den.

Denne kuren skal kun pågå i en uke, deretter er det 6 uker build up med mye mosjon og sunn mat, før en uke rense igjen. Ser lyst på det, forsøker i allefall.

 

Noen har inne som har gmail? Bare lurte på om serveren var nede?

 

Velkommen Sviskesiri, kledelig navn, har du en ting for svisker ;-)

Sjokoladepålegg er digg det, men kanskje ikke så fryktelig sunt?

Frokost må man ha, og slik jeg har fått med meg så er det greit med soldige frokoster med proteiner og andre fargerike uttrykk. Jeg vil i grunn anbefale

knekkebrød fremfor vanlig brød. Eller, enda bedre, sånn fullkorns blanding, men det smaker bare plastikk for min del. Men klarer du å få ned det, så er dette en perfekt frokost. Jeg spiser gjerne 2/3 knekkebrød med lettost og skinke, bruker gså sennep for å få litt smak, + en yoghurt, vann og svart kaffe. Føler dette smaker noe i det minste, også avslutter jeg med et eple eller noe. Jeg tror det bare er til å se over sunne matvarer og egentlig sette sammen din egen frokost, noe du liker.

Gratulerer med forlovelsen. Jeg er kanon misunnelig. tenk å snart skulle gifte seg.

Oi, oi, oi, oi, - håper det blir dagen du alltid har drømt om.

Bare det å være forlovet hadde gitt meg en god dose mitivasjon til å hive på meg løpeskoene. Tror det online kurset er veldig bra, virker sånn. Bare følg det, og ikke unnvik en eneste dag så skal du nok bli fornøyd til slutt.

'Dessuten, så syntes jeg det er er herlig å kunne styre maten, og ikke la den styre meg, det er vi som bestemmer må dere huske.

 

Blidsomeisol- takker for den. Jeg er klar over det, me noen ganger hjelper det bare å være litt irritert på seg selv, for min del så øker i allefall lysten til å komme i mål enda mer.

 

tips: folkens.

Nye joggesko.... skal sjekke den ut.

Noen andre som har noe?

Likte for øvrig også den med å se for seg, seg selv naken foran speilet mens man spiser sjokolade.

 

Make me proud folkens.

6 dager igjen til ny vektmåling.

La oss satse på -, alle sammen, ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagen godt i gang, og jeg ser lyst på fremtiden!

Til frokost i dag ble det tre knekkerbrød (det var altså kl 9), også spiste jeg en appelsin nå kl 12, blir vel heller ikke lenge til lunch!

 

I går hadde vi altså den "svin tikka pita" til middag, og det var UTROLIG godt!!!! Jeg skjærte opp kjøttet i strimler, og krydret det en hel del mer enn oppskriften sa, men ellers fulgte jeg den til punkt og prikke. Og det verste var at ett pitabrød med fyll, 330 kcal, gjorde meg veldig mett! det føltes som om jeg hadde sittet og stappet i meg i flere timer :) så den anbefaler jeg absolutt!

siden det ble igjen noen pitabrød fra i går, tror jeg vi skal fylle de med noe godt i dag også :)

 

og til sviskesiri: det hørtes ut som en deilig frokost, men er kanskje greit å kutte den ned til 250 kcal? det gjør du fort ved å bytte ut polarbrødet med knekkerbrød! vi må huske at vi som regel får i oss litt mer kalorier enn vi tror. Jeg satser på et kaloriopplegg som ser slik ut:

 

frokost: 250

mellom: 100

lunch: 300

middag: 450

kvelds: 150

 

sum: 1250

 

hvordan høres det ut?

 

Og, om du mangler 2-300 kalorier en dag, har jeg bare en ting å si : smoothie!!! bland sammen frukt, isbiter og yoghurt, og KOS deg!! mm, deilig :)

 

ha en forsatt fin dag jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sviskesiri

Nei, liker egentlig ikke svisker en gang, jeg, men mormoren min har alltid kalt meg sviskesiri! :)

Jeg trodde forøvrig også at et nært forestående bryllup, også mitt eget attpåtil skulle være nok motivasjon i seg selv.. men jeg er rett og slett for bedagelig.. Jeg veier ikke Såå mye for mye liksom, det er liksom bare "pyntekg" som jeg helt klart ønsker å være for uten, men som tydelig ikke plager meg nok til at jeg gidder å gjøre noe med...

Men nå er det tolv uker igjen til min store dag, og nå SKAL jeg ned! :)

Dere er veldig motiverende her inne! Stå på jenter!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sviskesiri

Salat til til lunsj må vel være bra?

skal koke meg et egg å ha oppi også, så blir det litt "kjøtt" å.

Skal bli flinkere til å spare på middagsrester som man kan bruke i en salat til lunsj.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemyma, flott innlegg!

Du har så rett, så rett, vi er så fatastisk flotte alle sammen, skulle hatt vårt eget supertrooper emblem skulle vi.

Ang dine 200-300 kalorier ekstra.

Ok, jeg syntes dette er veldig godt, men ikke sikkert du gjør det.

Kjøp deg sånne "Sjarken" fiskeburgere. Nettopp oppdaget de, kanon gode. Fire pakning kr 40 ca. Har forskjellig smak, den med laks og ørret er god, eller, ost og bacon.

Stek deg en sånn på svak varme uten olje. 160 kalorier.

Deretter lager du deg en salat á la MissAsh:

1 avocado, del den og bruk en gaffel til å få ut innmaten.

sylteagurk, håper du liker det, fordi blandet med avocado smaker det nam nam.

Feta ost og gjerne grønn paprika.

Deretter kan du bruke litt av "Kraft" sin "cream fraiche og purløg" sin 5% fett dressing, strø på litt hvitløks krydder og voila.... under 300 kalorier og det smaker deilig.

 

Dette er noe jeg har funnet på selv, så det er ikke sikkert du liker alle ingrediensene, men om du gjør det, så forsøk, er virkelig godt.

 

Daisy, du er modell emne med dine 1.76, stilig altså.

Og selvsagt er du velkommen. Hiv deg på og post som bare det.

 

HeyhÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Daisy' date=' du er modell emne med dine 1.76, stilig altså.

Og selvsagt er du velkommen. Hiv deg på og post som bare det.

 

HeyhÅ.[/quote']

 

En hofteskjev hjemmehobbymodell som prøver å trøkke seg inn i strl 36, mens svangerskapsslasket henger på utsiden - det er meg;) Jeg er nok litt feil proposjonert, desverre så samler overskuddet seg ALLTID rundt magen, men slik går det når man har megalange bein (må ha 88cm i beninnerlengde på bukse) og kort i overkroppen, slik kan det gå når slekta består av utrolig mange fasonger og defekter. Hehe!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hofteskjev hjemmehobbymodell som prøver å trøkke seg inn i strl 36' date=' mens svangerskapsslasket henger på utsiden - det er meg;) Jeg er nok litt feil proposjonert, desverre så samler overskuddet seg ALLTID rundt magen, men slik går det når man har megalange bein (må ha 88cm i beninnerlengde på bukse) og kort i overkroppen, slik kan det gå når slekta består av utrolig mange fasonger og defekter. Hehe!:)[/quote']

 

 

Så fint at det ikke bare er meg som har bein på 160cm og overkropp på 15 cm, hvor alle kiloene er plassert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går meg rett og slett litt vill i alle disse trådene på "under 10 kg. forumet" men her var det litt mer oversiktelig:-)

 

Jeg startet opp med et nytt og bedre liv 1/1-09 og har gått ned 1 kg per uke, vektapet er nå på 8 kg, så det er mulig men kanskje litt for raskt??

 

Jeg trener hver dag, spiser veldig mye grønntfor og føler jeg har mer energi enn på lenge. Helt herlig.

 

Jeg veide 67,5 og er nå nede på 59,5. Min trivselsvekt er 55 kg, men hadde et mål om å gå ned 10 kg. Jeg får se hvordan det blir etterhvert som ukene går.

Utfordringen blir helt klart å holde seg på ønsket vekt......

 

Lykke til alle dere der ute som enten skal på jordomseiling, møte drømmemannen eller stå hvit brud:-)

 

Hilsen fra Intensiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimpoeng i dag = 3,1

Jeg teller ikke kcal, men jeg spiser når jeg er sulten, ca hver 3 time, har gått ned 2,7 kg på 4 uker og det er igjennomsnittlig 675g pr uke. Er fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sier pokker altså.. :)

 

Etter nok en uke i "flinkisland" så todde jeg at vekten fortsatt var på vei nedover, men nei da.. Når jeg tok "mandagsritualet" på morningen i går morrest, (dvs veiing og måling på mandager) viste vekta 76 kg.. Hallo altså, jeg har jo gått opp et kg igjen, MUMLE!!! Jeg som har vært så flink hele uken, med 18,8 trimmpoeng og holdt meg innenfor dagelige kcal rasjon har jeg også. Hrfmfhh..

 

Det eneste er at jeg på Søndagen ikke holdt dagsrasjonen min. Jeg fikk besøk av mine foreldre og da blir det vanskelig å holde seg innenfor dagens kcal inntak. Men, at jeg skulle gå opp 1 kg av den grunn??

 

Ja, ja... Får bare brette opp armene og fortsette på vegen mot et sunt liv. Har fortsatt besøk, så blir litt småkos med mat og drikke enda. Grøss, men de reiser igjen i morgen så da skal jeg nok sørge for å komme meg på rett kjøl igjen. Har gått tur både i går og i dag, sammen med "besøket" så jeg har greid å få til 12 trimpoeng mens de er her. Ikke verst bare det.. :)

 

Vel, status på mål og vekt er da som følger:

 

76 kg, midjen målte jeg ikke (ble så sur og skuffet over vekten at målbåndet fikk bare ligge)

 

Skal prøve å få til å skrive her hvær dag fremmover.. Og da med bedre resultater på vektkurven får jeg håpe..

 

Uansett jenter, dere er flinke ser jeg. Stå fortsatt på, det har jeg planer om å gjøre. SKALL klare dette. Vi "snakkes" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Panikken!

 

Husk at ca 1 uke før "Tanta" kommer går de aller fleste opp i vekt, på det meste dro jeg på meg 3 kg uten noe ekstra inntak, bare vann. Stort sett så ligger det mellom 500g-2kg, men disse går vekk etter at "Tanta" er ferdig!

 

Klem Daisy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter!

hvordan går det ?

har dere klart målene deres i dag også?

Det har i allefall jeg, foreløpig :) til frokost spiste jeg tre knekkerbrød, så slang jeg i meg en appelsin litt senere på dagen, før jeg igjen spiste tre knekkerbrød. Så tok jeg jammen enda en appelsin (dette høres ensformig ut :)), før jeg gikk meg en grei halvtimes tur. Merker at jeg ikke trener like hardt som alle andre her inne, men man gjør vel det man har tid til :)

til middag i dag spiste jeg ett pitabrød, med 1/4 av en go' og mager kjøttpølse, en osteskive, mais, tomat og ananas på :) toppet det med litt stekt krydret kylling og litt rømmedressing (av lett creme fresch)! mm, deilig!!

så får jeg vel ta meg en frukt til for å fylle opp dagsbehovet!

 

håper det har gått bra med dere andre også jenter, vi må stå på nå!!

husk, bikinisesongen nærmer seg :)

 

stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know, I know, klokken er midt på natten, men føler for å svare folk, og jeg er nettopp kommet hjem fra arbeid, så hvorfor ikke. Jobber som tidligere nevnt døgnet rundt, sosial livet er for lengst gått til h/&(%¤#, og da er datamaskinen er laber trøst.

 

Velkommen Intensiv. Håper du liker deg her inne. Ser folk er blitt mer ivrige og dette liker vi. Først og fremst. 1 kilo i uken??? Damn girl, utrolig imponert. Del litt med oss andre hvordan du gjorde dette, fordi etter denne uken, så MÅ jeg ned 1 i uken i 7 uker for å nå målet mitt.

DEL MED MEG; O'Slanke mester! ;-)

Drit bra.

 

Panikken, 18 og noe treningspoeng?? You are crazy woman. Tøft av deg, skikkelig tøft. Har en liten anelse her, bare en liten en, det kiloet som du la på deg, vet du hva det er??? Muscles baby, pure muscles og de veier dobbelt så mye som fett, men de er også dobbelt så bra å ha i seg. Kle av deg og se på deg selv i speilet, ikke vær negativ og bare se.... Jeg lover deg at etter selvkritikken har lagt seg så ser du hva de 18 og noe treningspoengene gjorde for kroppen, fuck vekten... helt alvorlig.... jeg liker ikke det der instrumente, det er styggdom rett og slett. Jeg ser meg selv i speilet og ser slank og pen jente, men etter måling er jeg bare irritert.... så hvorfor gjøre det da?

Vi her inne MÅ til en vis grad dette, men ikke la den avgjøre resultatet, la speilbildet tale for seg, det er min anbefaling.

 

Klar for seng.

 

Daisy, our new post master, gi oss noen gode råd, tror du har noen, har det på følelsen...

 

ps: Morgendagens tema chicks.......

Gentlemen, finnes de, eller er det bare en myte. Få litt inputs her.

Viktig å snakke om annet, IKKE bare gram kcals og jogging,....

 

Fortsett bare alle sammen. Her inne er dere velkommen til en hver tid, og her inne så føler jeg også at ALLE sammen kan være ærlige om alt, absolutt alt. Se på det som et positivt aspekt i en ellers så gråskalert og travel hverdag.

 

Dere er flinke!

 

ps igjen: Bruk speilet, IKKE vekten.

 

Ash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... jeg har ikke trent på en uke, jeg renser meg hahaha... vel, står så i menyen,

får ikke inntak av noe så kan ikke gjøre annet, men jobber og er veldig effektiv så det går for denne uken.

anyway, måtte bare kommentere på noe.

De der middagene dine... noter ned et par gode forslag med kal oversikt, så kan andre se dem også. Jeg trodde pita var usunt jeg, der kan du se.

Bring out the juice babe... vi trenger OPPSKRIFTER!

 

ps, Marths 11,1, er ditt nye navn. Kanon jobbet. Jeg ligger langt etter, men jeg skal la deg være mitt nye forbilde i neste uke, gleder meg. Godt jobbet!

 

night night people!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marthe123
... jeg har ikke trent på en uke' date=' jeg renser meg hahaha... vel, står så i menyen,

får ikke inntak av noe så kan ikke gjøre annet, men jobber og er veldig effektiv så det går for denne uken.

anyway, måtte bare kommentere på noe.

De der middagene dine... noter ned et par gode forslag med kal oversikt, så kan andre se dem også. Jeg trodde pita var usunt jeg, der kan du se.

Bring out the juice babe... vi trenger OPPSKRIFTER!

 

ps, Marths 11,1, er ditt nye navn. Kanon jobbet. Jeg ligger langt etter, men jeg skal la deg være mitt nye forbilde i neste uke, gleder meg. Godt jobbet!

 

night night people![/quote']

Hehe, jepp !:)

Ingen trening i dag, men en bytur til Oslo med familie. Jeg teller bare trening som trim, og alt annet får jeg ta som en bonus.

Tenker det blir 5 trimpoeng på torsdag, også er det en fare for at det blir 10(!!) trimpoeng på fredag( det blir i allefall 5, vet ikke om jeg skal trene to økter eller ikke enda) , 0 på lørdag, og 5 på søndag.

Så da skal jeg være godt fornøyd :)

=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo i luken:-)

 

Å gå ned 1 kg per uke er vel ikke å anbefale, man kan gå fort opp igjen sier de som har greie på det......men dette er den eneste måten som funker på meg. Skal jeg spise antall kalorier kurset anbefaler går jeg ikke ned i vekt (been there).

 

Jeg spiser ca.1200 kcal per dag og beveger meg mye. Spiser IKKE poteter, pasta elle ris men masse grønt i stede, salat og wok, bruker masse krydder så det smaker skikkelig. Jeg spiser ikke mye kjøtt heller, er ikke så glad i det, liker godt vegetarmat. Jeg spiser IKKE sjokolade, kaker ol, men litt godteri innimellom (bare må ha det). Er jeg skikkelig fysen på noe, særlig kveld, tar jeg en kopp lettkakao. Varm drikke metter veldig, et godt tips. Ta en rett i koppen feks når sulten kommer.

 

Håper det går nedover med vekten og LYKKE LYKKE til:-)

 

Hilsen fra intensiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Daysi :)

 

Ja jeg vet at man bruker å gå opp litt før "Tanta" kommer, men det er bare det at tanta har netopp reist.. Huff, litt skuffet.. Men, har ikke tenkt å la det stoppe meg. Det er vel sånn med oss alle innimellom. Får tro og håpe at resultatene kommer etterhvert.

 

Takk for gode og trøstende ord uansett. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marthe123

Når vi først snakker om te, jeg drikker grønn te fra løs vekt.

Grønn te er vel kjent som noe av det sunneste man kan drikke, også sunnere enn vann ( så sant man ikke drikker for store mengder). Max ti kopper om dagen, jeg drikker rundt 3-4.

 

Står mer om grønn te her:

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=569

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1081

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.3204065

 

Det noen av oss kanskje er mest interessert i her er at det øker forbrenningen.

Utdrag fra treningsforum.no :

 

"Det er gjort noen veldig interessante og gode studier på grønn te og vektreduksjon/fettforbrenning. Disse studiene har målt hvor mye forbrenningen har økt ved tilskudd av grønn te, og har henholdsvis funnet en økning på 100, 180 og 200 kcal per døgn. Dette virker kanskje ikke som så mye ved første øyekast, selv om det over tid kan utgjøre mange kilo fett. En annen effekt er at grønn te øker forbrenningen av fett på bekostning av karbohydrater. Med andre ord, selv om grønn te bare øker forbrenningen med 100-200 kalorier daglig, vil forbrenningen av fett øke uproporsjonalt mer.

Den siste effekten grønn te bidrar med i denne sammenheng er via en reduksjon av appetitten. Altså, totalt øker grønn te antallet kalorier man forbrenner daglig, i tillegg til å øke prosentandelen av disse kaloriene som kommer fra fett og som om ikke dette skulle være nok, så gjør grønn te at vi også inntar færre kalorier som en konsekvens av mindre appetitt." :)

( Det med at man inntar mindre kalorier er vel ikke gunstig for oss som har et kalorinivå vi skal ligge på,men fordet :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...