Gå til innhold

10 kilo på 10 uker?


Gjest MissAsh

Anbefalte innlegg

Gjest Krapylet

Hei, alle sammen!

Er det plass til en til her? Tror dette er et forum som passer veldig bra for meg. Jeg startet med dette opplegget for en uke siden, og håper at det vil fungere. Jeg er fulltidsstudent i utlandet, og har startet helt alene, og synes derfor det kunne være greit med litt støtte.

 

Litt om meg, jeg er 24 år, snart 25, og som sagt fulltidsstudent. Er på andre året av en toårig mastergrad, som medfører ihvertfall 10 timer studier 5-6 dager i uka. Jeg er veldig nøye på å ta en dag fri til å få hvilt ut. Ellers er jeg 168, og ble skremt da jeg tilfeldigvis var på en vekt i januar og oppdaget at den var på 75 kg! Så tok det litt tid før jeg kom igang, men forrige uke var vekta på 73.8 kg, så da hadde den jo allerede gått ned litt før jeg startet. Problemet mitt er ikke at jeg ikke liker å trene, eller at jeg spiser usunt, men at jeg til tider får kjempeproblemer med kroppen pga fibromyalgi. Fra august til januar kunne jeg såvidt gå, noe som selvsagt fører til økning av vekt. Så jeg går til behandling 1 gang i uka, men kan snart kutte ned til annenhver uke, pluss at jeg nå får lov til å trene ordentlig igjen, så bare forrige uke hadde jeg 20.5 trimpoeng!

 

Jeg håper jeg også er velkommen i forumet! Det hadde vært fint med litt ekstra støtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar
Gjest intensiv

Når dørstokkmila blir for lang og tung kan det være kjekt å bare hive på seg treningsklærne og et par gode sko, ta stavene fatt og GÅ i raskt tempo (bra fettforbrennningstempo).

 

Jeg digger denne formen for aktivitet, enkel, billig og krever ingen forberedelser. Jeg går ut grytidlig hver morgen og synes det er en fantastisk start på dagen, og ja, jeg er et utpreget A-menneske, passer kanskje ikke for alle men et tips likevel:-)

Ellers benytter jeg all form for lek med barna (dra akebrett, gå opp og ned akebakken mm) som trening, ingen grunn til å stå å se på.....da blir man jo bare kald:-), for ikke å snakke om snømåking, bra med trimpoeng der og......

 

Lykke til med mandagsveiingen jenter, her er det bare å stå på og støtte seg til alle de flotte og flinke girlsa!!

 

Hilsen fra intensiv som nyter sitt kosemerke, lettkakao, før natten kommer sigende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Staver ja, jeg har et par godt nedstøvet stående. Kjøpte for flere år siden, men fikk liksom ikke helt dreisen på det der. Her er det stor sjanse for at jeg ikke gikk riktig og/eller holdt stavene korrekt. Kankje du intensiv har noen råtips? Det med akebrett er jeg med på, jeg drar 3 åringe opp og løper ned igjen. Blir bra svett da ja. I går kveld begynte jeg med styrketrening på badegulvet. Har en sånn oversikt over enkle øvelser fra et Shape up blad. Og det kjennes i kroppen altså, spesielt fikk grevinnehenget seg en god runde kjenner jeg he, he.

 

 

Natti natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andeam

Det er veldig inviduelt hvordan man går ned i løpet av en uke. Det kommer ann på aktivitet og kosthold... Også er det stor forskjell fra ei dame på 60 og ei dame på 26 ... eller en mann på 50 og en fyr på 25... Det er veldig stor forskjell.. Men med riktig opplegg kan en dame gå ned 1 kilo i uka og en mann kan gå ned 2-3 kilo i uka hvis man virkelig kjører ett hardt opplegg....Men noen tar mer enn andre og det er også variabelt fra uke til uke..Så man må huske på at folk er forskjellige med forskjellige utgangspunkter og man reagerer på forskjellige ting slik at selv om den ene har mål som 5 kilo, så kan enannen fint klare 10 kilo på en uke...det har veldig mye med deg og din livssituasjon og gjøre og hva slags mulighet du har å få til både på kosthold og trening...Men stå på uansett ...^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chubchub

Det ble 19 trimpoeng på meg denne uka, og det er stort sett ved å gå. Jeg hører lydbok mens jeg går. På den måten slår jeg to fluer i en smekk. Får lest bøker og trimmet på en gang. Skikkelig balsam for sjela.

 

Lørdagskvelden ble det innkjøpt pizza fra den lokale leverandøren. Det lukter og smaker sinnsykt godt. Dermed sprakk jeg på noen kalorier der. Ellers har det vært en sunn uke innenfor kalorirammene. Så får vi se hvor nåla peker i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chubchub

Noen spurte om frokosttips her tidligere.

Om vinteren synes jeg havregrøt er topp. Havregryn er langsomme karbohydrater som metter lenge. Jeg dropper melka og lager en hurtigvariant med vann som ikke krever koking. Tar 50 gram (5 ss) lettkokte havregryn i en skål eller en termoskopp sammen med 1 ss rosiner. Heller over kokende vann, legger over en tallerken eller lokket på koppen og lar stå i 10 min eller til den har grøtet seg til den konsistensen du liker. Kan for eksempel gjøres når man står opp, så kan den stå mens man kler på seg. Med termokopp kan den tas med i bilen. Vet ikke hvor mye vann jeg bruker. Kanskje 2-2,5 dl. Det finner man ut med litt erfaring. Blir den for tykk og tørr er det bare å spe på med litt ekstra vann.

50 g havregryn + 10 g rosiner = ca 210 kcal

Ett billigere alternativ enn rett i koppen varianten og som metter bra fram til lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nemine

Ble litt inspirert av yoga DVD snakket og gikk til innkjøp av DVD og matte.

 

I dag stod jeg opp en halvtime før vanlig tid og tok en yoga økt. Hoppet i dusjen og spiste fornøyd frokost. Anbefales: )

 

Ny uke og nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Juhuu! Jeg har gått ned 600g til tross for at TR er på sitt verste i dag! Så nå stoppet vekten på 67,2!!!! 2,2kg igjen til målet!

Er 74 cm rundt livet i dag, inn en cm i forhold til forrige uke

 

Daisy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillemyMa

Da er det mandag igjen.. og litt skuffet over et vekttap på kun 300g. Det går nedover da, men ikke i det tempoet jeg ønsker... kan vel skylde på meg selv.. Søndager er ofte min "lørdag" da er det kosemat, mye tid foran tv og dytting av mat og snacks. Gikk en lag tur på 2,5 time. Deilig!!

Men dere... jeg lurer... når man går å dytter en vogn foran seg i snøen.. vognen veier vel rundt 10 kg. vil jeg da få flere trimpoeng enn det som regnes her?

Jeg er jo utrolig sliten.. og får kun 3 trimpoeng for 2,5 time.. ?? Noen som vet? Ellers vil jeg si at jeg syns dere er flinke, og det er utrolig motiverende å he dere her.

 

EN goklem til dere, med ønske om en fantastisk uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Da er helgen omme. Jeg har ikke tid til å skrive så mye akkurat nå, men har så langt mottatt 3 mail. Jeg håper jeg får flere i løpet av dagen, skal ikke legge ut før i morgen tidlig så er jeg sikker på at jeg får de fleste med meg.

Ha en fin dag jenter.

Skriver mer i kveld.

 

Ps, my god så flinke dere er. Noen av de der treningspoengene er skyhøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sviskesiri
Da er helgen omme. Jeg har ikke tid til å skrive så mye akkurat nå' date=' men har så langt mottatt 3 mail. Jeg håper jeg får flere i løpet av dagen, skal ikke legge ut før i morgen tidlig så er jeg sikker på at jeg får de fleste med meg.

Ha en fin dag jenter.

Skriver mer i kveld.

 

Ps, my god så flinke dere er. Noen av de der treningspoengene er skyhøye.[/quote']

PM sendt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Jaja, jenter. En ting skal sies, jeg trenger kanskje briller. Jeg SER resultater, men nok en gang...

Etter EN uke på chili suppe og annen sunn kost så gikk jeg ikke ned mer enn 900gram, men nå har jeg ikke trent heller. Så da kan det være det samme med den dietten, er iallefall ikke i pluss og nå har jeg det litt travelt. 10 kilo på syv uker skjer ikke, men, om jeg klarer noen og 1 kilo i uken i syv uker så er jeg godt fornøyd.

Skal som sagt sitte med ned i morgen tidlig å sette opp den mailen, gleder meg. Uansett jenter, dere vet like godt som jeg at dere er sinnsykt flike. Om noen gikk opp eller forble det samme, så IKKE gi dere, dere får simpelthen ikke lov.... punktum.

 

Krapylet, du er selvsagt hjertelig velkommen, kommer til å gå bra dette selv om du ikke har hatt en lett start, fortsett bare, og hver med oss... vi kjemper alle sammen sammen.

 

Chubchub, havregrøt skal forsøkes, tror ikke det blir bra siden jeg ikke liker rosiner, men har litt stående så jeg tenker med litt kanel på så kan det gå...

 

Jeg har mistet en tast på tastaturet den som gjør at man kan lage stor bokstav blant annet, er så slitsomt uten....

 

Håper dere får en fin kveld ladies... keep up the good work, og jeg lover å skrive mer når jeg har fått tilbake tasten min...

gleeed dere til i morgen...

 

Ash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest intensiv

Skal se du klarer neeeeesten 10 kg på 7 uker.

Sjekket vektkurven min min og den viste 8 kg på de første 7 ukene, så, min venn, det er håp......:-)

Kjenner at trangen etter søtsaker og digg på kvelden stiger for hver dag nå, jeg må nok spise mer på dagen for at suget skal forsvinne er jeg redd.

 

Håper alt går som planlagt med alle dere flotte jentene her inne, jeg er også dritimponert over alle trimpoengene dere klarer å sanke......skikkelig bra!!!!!

 

Ha en herlig og fettfattig uke, hilsen fra Intensiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Heisann alle sammen!

Takk for at jeg også er velkommen i denne gruppa! Har sendt oppdateringer til MissAsh jeg også. Tenkte jeg skulle ta en mage-rumpe-lår-økt før jeg spiser kvelds. Skal prøve å få en sånn vane hver kveld, tror det er eneste måten jeg kan greie å få i meg kveldsmat på! Aldri hatt noen vane med det, er generelt absolutt ikke sulten etter middag, så da håper jeg det funker med å trene litt først.

Jeg vet ikke hvordan dette er med dere, men etter at jeg har funnet ut av hvor mange kalorier jeg skal spise om dagen, og begynt å veie mat, så sliter jeg skikkelig med å komme opp i nok kalorier! Føler jo at jeg ikke gjør noe annet enn å spise dagen lang! Noen tips på hvordan jeg kan lage mat med mer kalorier uten å lage den usunn? (allergisk mot erter, bønner og nøtter, noe som ellers er en veldig grei måte å få opp kaloriinntaket på, i tillegg til at jeg bor i et land hvor det er nesten umulig å få tak i god avokado! Krise!)

Håper alle har hatt en fin og sunn uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marthe123

Jeg kom hjem fra treningsstudioet nå, og har trimmet bort 1400 kcal der i dag. Er 7 trimpoeng bare der det.

 

Ash: Jeg rapporterer ikke til deg denne uken, men fra neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

 

Snart er for min del uke to passert (i morgen) og alle regler (ifølge GR boken) er overholdt!

Jeg har bare trent to ganger denne uken, jeg tenkte jeg trengte litt forandring og jeg valgte feber, snørr og hoste - jeg kan røpe at det ikke er å anbefale.

 

Jeg er imponert over all treningstiden som blir nedlagt av enkelte, jeg kan nesten ikke forstå at det er mulig å få 7+ i trimpoeng ved å besøke et treningssenter EN kveld (for meg vil det tilsvare 2,5 timer med HARD aerobic). Nei jeg er kjempe imponert! For dere andre som ikke trener like mye, ta det helt med ro, dette er ikke snakk om en gjennomsnittlig treningsøkter men super flinke folk.

 

LilleMyMa: Å dytte barnevogn i snøfylte gater er super trening, jeg har selv erfaring med tvillingvogn og har mange ganger nærmest ligget vannrett oppover bakkene for å få vognen til å trille. Jeg er ganske sikker på at du får mer enn 3 trimpoeng for 2,5 timer heller nærmere 5

 

Husk all trening er topp!

 

Apprentice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marthe123
Da er det mandag igjen.. og litt skuffet over et vekttap på kun 300g. Det går nedover da' date=' men ikke i det tempoet jeg ønsker... kan vel skylde på meg selv.. Søndager er ofte min "lørdag" da er det kosemat, mye tid foran tv og dytting av mat og snacks. Gikk en lag tur på 2,5 time. Deilig!!

Men dere... jeg lurer... når man går å dytter en vogn foran seg i snøen.. vognen veier vel rundt 10 kg. vil jeg da få flere trimpoeng enn det som regnes her?

Jeg er jo utrolig sliten.. og får kun 3 trimpoeng for 2,5 time.. ?? Noen som vet? Ellers vil jeg si at jeg syns dere er flinke, og det er utrolig motiverende å he dere her.

 

EN goklem til dere, med ønske om en fantastisk uke![/quote']

Heisann! :)

Kanskje det hadde vært lurt å invistere i en pulsklokke, så du får nøyaktig antall kcal som du bruker? :)

Jeg selv har en pulsklokke fra Polar, og jeg anbefaler dette på det sterkeste :)

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Jeg setter ingen rekkefølge på disse listene, da dette kan være støtende for noen. Vil bare si at resultatet er mer enn hva jeg hadde forventet. Dere har vært super flinke, ALLE sammen. Vi trekker lasset sammen, og det har jeg fått til ved å ta med den samlede total vekten som alle sammen har gått ned på en uke og den er svin bra.

 

Godt jobbet folkes, kanon godt jobbet. Gi dere selv en klem før dere begir dere ut i dagen....

 

Ash

 

UKE 1

 

Nemine 73,2 – 73,2 1000 poeng i min bok

LillemyMA 68,5 – 68,2 - 300g

Intensiv 58,6 - - 8,7kg på 2 mnd og 2 dager

Apprentice 77,5 – 77,3 - 200g

Panniken 77,0 – 76, 0 - 1000g 1,0 kg

Daisy 67,8 – 67,2 - 600g

Blidsomeisol 62,0 - 61,3 - 700g

Saftsuse 71,6 - 70,2 - 1400g 1,4 kg

Sviskesiri 67,0 - 65,5 - 1500g 1,5kg

Hurmul 73, 6 - 73,2 - 400g

Krapylet 73,9 – 74,2 1000 poeng i min bok

Chubchub 65,4 – 65, 0 - 400g

MissAsh 72,8 - 71,9 - 900g

Marthe123

 

 

 

13 stykker har målt oss, og sammen så har vi kvittet oss med

 

8,2 kilo på 1 uke

GRATULERER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marthe123
Jeg setter ingen rekkefølge på disse listene' date=' da dette kan være støtende for noen. Vil bare si at resultatet er mer enn hva jeg hadde forventet. Dere har vært super flinke, ALLE sammen. Vi trekker lasset sammen, og det har jeg fått til ved å ta med den samlede total vekten som alle sammen har gått ned på en uke og den er svin bra.

 

Godt jobbet folkes, kanon godt jobbet. Gi dere selv en klem før dere begir dere ut i dagen....

 

Ash

 

UKE 1

 

Nemine 73,2 – 73,2 1000 poeng i min bok

LillemyMA 68,5 – 68,2 - 300g

Intensiv 58,6 - - 8,7kg på 2 mnd og 2 dager

Apprentice 77,5 – 77,3 - 200g

Panniken 77,0 – 76, 0 - 1000g 1,0 kg

Daisy 67,8 – 67,2 - 600g

Blidsomeisol 62,0 - 61,3 - 700g

Saftsuse 71,6 - 70,2 - 1400g 1,4 kg

Sviskesiri 67,0 - 65,5 - 1500g 1,5kg

Hurmul 73, 6 - 73,2 - 400g

Krapylet 73,9 – 74,2 1000 poeng i min bok

Chubchub 65,4 – 65, 0 - 400g

MissAsh 72,8 - 71,9 - 900g

Marthe123

 

 

 

13 stykker har målt oss, og sammen så har vi kvittet oss med

 

8,2 kilo på 1 uke

GRATULERER[/quote']

BRA JOBBET ALLE SAMMEN :) :) :)

Jeg er med fra neste uke av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Jeg må bare påpeke at selvom jeg faktisk har gått opp 300 g, så er det -1,7 cm på midjemålet!! -6cm totalt! så jeg er ganske fornøyd!

 

Veldig bra jobbet av alle sammen! Det er litt mer motiverende når alles redusering ble målt sammen! Det blir jo så mye!!

 

Tips, kanskje gjøre det med cm mål også? For jeg ble mye mer motivert da jeg så hvor mange cm jeg hadde gått ned i total! Og da regner jeg med at alle oss sammen blir en hel haug!!

 

Vel, da skal jeg ut og gjøre ukas matinnkjøp! Mye lettere å spise sunt når jeg skriver handleliste og kjøper kun det jeg har skrevet ned, spes hvis jeg gjør innkjøp for en uke av gangen, da har jeg nemlig ingen unnskyldning til å dra innom butikken og kjøpe masse småting i løpet av uka!

 

Ha en god og sunn uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netti82

Hei, så flinke dere er!

 

Ble tipset om tråden av LilleMyMA... Kan jeg også være med? Begynte i går...

Skal ned mellom 10-13 kg.. Dette tenker jeg å oppnå med å spise sunnere, sløyfe godis og trene mer... (det skal ikke mye til, trener jo ingenting nå hehe :flau:)

 

Tror dere kan klare å motivere meg til å gjøre noe.. I tillegg å måtte si hvor mye man veier og det kommer på "veggen" hjelper kanskje også...

 

Har ikke gått på kurs og vet egentlig ingenting om GR-kurs... Men skjønner jo man blir litt sunn i hodet når jeg begynner å telle kalorier...

 

Ellers er jeg snart 27 år. Veide i går 70.4 kg og er 167 cm høy... Vil helst ned på 56, men den vekta er nesten umulig for meg å holde om ikke jeg løper 4 dg i uka og spiser veldig lite... Så blir vel helst rundt 58 vil jeg tro... Kroppen ser totalt dass ut etter et svangerskap der jeg gikk opp 25kg eller mer (orket ikke veie på slutten).. Hadde vondt i bekkenet, så lå stort sett de siste mnd... Så trenger oppstramming her og der og mindre fett!!!

 

Håper dere slipper meg inn i det gode selskap... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marthe123
Hei' date=' så flinke dere er!

 

Ble tipset om tråden av LilleMyMA... Kan jeg også være med? Begynte i går...

Skal ned mellom 10-13 kg.. Dette tenker jeg å oppnå med å spise sunnere, sløyfe godis og trene mer... (det skal ikke mye til, trener jo ingenting nå hehe :flau:)

 

Tror dere kan klare å motivere meg til å gjøre noe.. I tillegg å måtte si hvor mye man veier og det kommer på "veggen" hjelper kanskje også...

 

Har ikke gått på kurs og vet egentlig ingenting om GR-kurs... Men skjønner jo man blir litt sunn i hodet når jeg begynner å telle kalorier...

 

Ellers er jeg snart 27 år. Veide i går 70.4 kg og er 167 cm høy... Vil helst ned på 56, men den vekta er nesten umulig for meg å holde om ikke jeg løper 4 dg i uka og spiser veldig lite... Så blir vel helst rundt 58 vil jeg tro... Kroppen ser totalt dass ut etter et svangerskap der jeg gikk opp 25kg eller mer (orket ikke veie på slutten).. Hadde vondt i bekkenet, så lå stort sett de siste mnd... Så trenger oppstramming her og der og mindre fett!!!

 

Håper dere slipper meg inn i det gode selskap... :-)[/quote']

Snakker vel på vegne av alle når jeg sier: velkommen skal du være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet
Hei' date=' så flinke dere er!

 

Ble tipset om tråden av LilleMyMA... Kan jeg også være med? Begynte i går...

Skal ned mellom 10-13 kg.. Dette tenker jeg å oppnå med å spise sunnere, sløyfe godis og trene mer... (det skal ikke mye til, trener jo ingenting nå hehe :flau:)

 

Tror dere kan klare å motivere meg til å gjøre noe.. I tillegg å måtte si hvor mye man veier og det kommer på "veggen" hjelper kanskje også...

 

Har ikke gått på kurs og vet egentlig ingenting om GR-kurs... Men skjønner jo man blir litt sunn i hodet når jeg begynner å telle kalorier...

 

Ellers er jeg snart 27 år. Veide i går 70.4 kg og er 167 cm høy... Vil helst ned på 56, men den vekta er nesten umulig for meg å holde om ikke jeg løper 4 dg i uka og spiser veldig lite... Så blir vel helst rundt 58 vil jeg tro... Kroppen ser totalt dass ut etter et svangerskap der jeg gikk opp 25kg eller mer (orket ikke veie på slutten).. Hadde vondt i bekkenet, så lå stort sett de siste mnd... Så trenger oppstramming her og der og mindre fett!!!

 

Håper dere slipper meg inn i det gode selskap... :-)[/quote']

 

Velkommen så mye, Netti82!

Jeg kjenner meg igjen i mye av det du sier! Nå har jeg ikke et svangerskap bak meg, men etter 5 år med betennelse i IS-leddene (smilehullene på korsryggen) kan jeg si at jeg kjenner meg meget godt igjen i det å ha så vondt i bekkenet at man bare må ligge! Hvis det er noe du fortsatt sliter med så har jeg etterhvert lært mye om hvordan det kan holdes i sjakk!

 

Jeg kan heller ikke noenting om GR-kurs, bortsett fra at moren min gikk på kurs for 13 årsiden og tok mye av vanene inn i hjemmet. Jeg var jo ikke så gammel da (11), men fikk med meg mye. Nå begynte hun på nytt kurs i januar, og det var hun som tipset meg om vektklubben.no. Så her er jeg, og gjør mitt beste selv også!

 

Håper du får nytte av gruppa! Jeg har akkurat blitt med i gruppa selv, men har store forhåpninger om støtte og motivasjon! (så langt definitivt innfridd!)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...