Gå til innhold

10 kilo på 10 uker?


Gjest MissAsh

Anbefalte innlegg

Gjest Saftsuse

Tror det har vært veldig lurt av meg å bli med i denne gruppa! Dere er kjempeflinke og det er veldig motiverende å se hva dere får til :) Har tro på at dette skal gå bra for oss alle sammen!

 

Jeg er litt nysgjerrig på hva det er dere egentlig gjør dere som har så mange treningspoeng? Det er jo helt utrolig! Holder dere på veldig lenge, eller er det en spesielt energikrevende sport dere driver med? Jeg ligger på mellom 1,5 og 3 hver dag, og synes det er tiltak nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar
Gjest Marthe123
Tror det har vært veldig lurt av meg å bli med i denne gruppa! Dere er kjempeflinke og det er veldig motiverende å se hva dere får til :) Har tro på at dette skal gå bra for oss alle sammen!

 

Jeg er litt nysgjerrig på hva det er dere egentlig gjør dere som har så mange treningspoeng? Det er jo helt utrolig! Holder dere på veldig lenge' date=' eller er det en spesielt energikrevende sport dere driver med? Jeg ligger på mellom 1,5 og 3 hver dag, og synes det er tiltak nok :)[/quote']

Sånn som i går, da jeg fikk 7,0 trimpoeng var det spinning jeg holdt på med, i underkant av to timer. Foruten oppvarming, og nedtrapping ligger på 80-90% av makspuls hele veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest intensiv

Er skikkelig imponert over listen.

 

Dette gir virkelig inspirasjon......sliter skikkellig om dagen med å holde fingrene borte fra alt søtt......men har klart meg gjennom denne dagen også, takker for godt samhold her inne, DET FUNKER!!!

 

Ha en herlig kveld jenter med trim, hopp og sprett fra Intensiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netti82
Velkommen så mye' date=' Netti82!

Jeg kjenner meg igjen i mye av det du sier! Nå har jeg ikke et svangerskap bak meg, men etter 5 år med betennelse i IS-leddene (smilehullene på korsryggen) kan jeg si at jeg kjenner meg meget godt igjen i det å ha så vondt i bekkenet at man bare må ligge! Hvis det er noe du fortsatt sliter med så har jeg etterhvert lært mye om hvordan det kan holdes i sjakk!

 

Jeg kan heller ikke noenting om GR-kurs, bortsett fra at moren min gikk på kurs for 13 årsiden og tok mye av vanene inn i hjemmet. Jeg var jo ikke så gammel da (11), men fikk med meg mye. Nå begynte hun på nytt kurs i januar, og det var hun som tipset meg om vektklubben.no. Så her er jeg, og gjør mitt beste selv også!

 

Håper du får nytte av gruppa! Jeg har akkurat blitt med i gruppa selv, men har store forhåpninger om støtte og motivasjon! (så langt definitivt innfridd!)

 

Lykke til![/quote']

 

Takk :-)

Er ganske god i bekkenet nå. Men kan våkne stiv som en stokk og må "gå meg i gang". Hva slags triks er det du har lært? Tar gjerne i mot :-) Er litt redd for at bekkenet ikke tåler en løpetur... Og det må jeg nesten for å klare å gå ned noen kg...

 

HAr gått til kiropraktor, hun sa jeg måtte trene opp bekkenet før hun kunne knekke mer... Ellers falt det bare ut igjen... Eller noe sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet
Hvor mange kcal bør man ligge på daglig egentlig? Jeg er jo helt blank... Men så ar jeg aldri hatt en slik kalkulator som her heller da...

 

Hvis du finner ut av ca hvor mange trimpoeng du er på i løpet av uka så finner du lett ut av dette på denne siden:

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Det er en lang formel på hvordan du kan regne det ut, men er det ikke bare mye lettere når man ikke trenger å gjøre det selv? :)

 

Husk at du skal ligge 500-800 kcal under behovet ditt når du skal ned i vekt, og ALDRI mer enn 1000 under, da går du på sparebluss, noe som er skikkelig usunt!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hurmul

Jeg er målløs!! så flinke vi har vært :)

 

Tror jeg snakker for alle her da jeg sier at det :)

 

men, et lite forslag, hva med å starte en ny tråd..? er en del sider å holde styr på her inne nå... kan jo starte ny tråd hver mandag eller noe...?

 

fiskebollene venter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netti82
Hvis du finner ut av ca hvor mange trimpoeng du er på i løpet av uka så finner du lett ut av dette på denne siden:

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Det er en lang formel på hvordan du kan regne det ut' date=' men er det ikke bare mye lettere når man ikke trenger å gjøre det selv? :)

 

Husk at du skal ligge 500-800 kcal under behovet ditt når du skal ned i vekt, og ALDRI mer enn 1000 under, da går du på sparebluss, noe som er skikkelig usunt!

 

Lykke til![/quote']

 

Takk takk! Genialt.. Mye enklere enn å gjøre det selv ja... Så om man en dag ikke gjør en dritt og skal slanke seg optimalt spiser man ca 1200kcal...

 

Er det en slags fordeling av kcal som er best? Liksom hvordan fordele morgen middag kveld? Noen som vet? I tillegg... Hvis jeg en dag ikke har planer om å trene, men gjør det allikevel sånn rundt seks tida på kvelden... Da har jeg jo ikke "spist meg opp" til å trene... Er det da dumt å hive innpå etterpå eller? Vil jo ikke komme i sparebluss ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet
Takk takk! Genialt.. Mye enklere enn å gjøre det selv ja... Så om man en dag ikke gjør en dritt og skal slanke seg optimalt spiser man ca 1200kcal...

 

Er det en slags fordeling av kcal som er best? Liksom hvordan fordele morgen middag kveld? Noen som vet? I tillegg... Hvis jeg en dag ikke har planer om å trene' date=' men gjør det allikevel sånn rundt seks tida på kvelden... Da har jeg jo ikke "spist meg opp" til å trene... Er det da dumt å hive innpå etterpå eller? Vil jo ikke komme i sparebluss ihvertfall...[/quote']

 

Sånn jeg har forstått det så skal man spise jevnt hver dag, ut fra hvor mange kalorier man forbrenner i løpet av uka. Med treningspoengene mine ligger jeg på ca 2600 kcal om dagen, dvs spise min. 1800, maks 2100 mens jeg går ned. Jeg vet at kroppen har et minimum av hva den trenger av energi for å kunne forbrenne kcal, som ligger på 1300, derfor skal man ikke spise under dette antall kcal om dagen, for da ender man på sparebluss. Alt dette står godt forklart på forumet "ny i vektklubben", husker ikke hvilken tråd det var, men den ligger alltid høyt oppe! der står også forklaring på hvordan kcal skal fordeles utover dagen i forhold til hvilken meny man ligger på (som man finner ut av gjennom kalkulatoren jeg sendte link til tidligere.)

 

Håper dette forklarer litt ihvertfall.

 

Når det gjelder bekkensmerter og stivhet går de fleste rådene på å trene opp kjernemuskulaturen, med spesielt fokus på bekkenmuskulaturen, og på å tøye. Å stramme opp bekkenmuskulaturen er en ganske grei sak når man får dreisen på det, men litt krunglete i begynnelsen. Men hvis du gjør vanlige kjernemuskulaturøvelser, feks sit-ups/fuck-ups, og fokuserer på å stramme bekkenmuskulaturen så er det veldig greie øvelser. (stramme bekkenmuskulaturen gjør du ved å tenke at du stopper strålen når du tisser, veldig greit for jenter å skjønne!) I tillegg til å hjelpe rygg, mage og holdning så vil det hjelpe mot inkontinens! Det er hva man kaller å slå to fluer i en smekk! :)

 

Tøyeøvelser trenger litt mer forklaring, så tenkte jeg ikke tok det på denne tråden, men send meg gjerne en privat melding hvis du er interessert! Det viktigste er å bevege seg, og sitte minst mulig, og ihvertfall ikke med dårlig holdning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Glemte treningspoengene... Det er anbefalt med min 7 treningspoeng i uka, når man skal ned i vekt er det også viktig å bevege seg, og som et pluss så man blir litt strammere. Det er utrolig hvor lite som skal til. Ved å gå litt mer, og gjerne legge i litt mer kraft når man går (så man går "raskt 6km/t" istedenfor "middels 4km/t" så går mye bort! På 40 min rask gange går det over 300 kcal=1,5tp!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 40 min rask gange går det over 300 kcal=1' date='5tp!)[/quote']

 

Det er ulikt hvor mye man forbrenner avhengig av hvilken vekt man har lagt inn på vektklubben. :) Så det er ikke alle som vil få 1,5 trimpoeng ved 40 min rask gange. :)

 

Og den tråden på "Ny i vektklubben" heter "så mye skal du spise i løpet av en dag".

 

Da sniker jeg meg ut igjen. Stå på jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Jeg må bare beklage, vo5, tror du gikk meg hus forbi, men selvfølgelig er du

velkommen om du fremdeles er interessert?

 

Hvordan går det jenter, alt vel?

La ut på min første joggetur i går på evigheter, kroppen min føles ødelagt i dag, men jeg liker det. Det krever disiplin for å utføre det vi holder på med, så bare fortsett dere, så ser vi frem mot kommende vegning på mandag.

Bare til å fortsette og poste. Jeg vurderer en slik en puls klokke, men jeg må se an pris først, er ikke her i mye mer enn 7 uker til, og hvor mye vil jeg få brukt den i trope klima?

 

Ps, den som anbefalte grønn te er min nye helt. Jeg har aldri drukket te, men alltid hatt lyst til å kunne like det. Grønn te er faktisk utrolig godt, og smaker lite urter, noe som fungerer veldig bra for min del.

 

TIPS JENTER!!!

 

Hva er lette kalori fattige måltider, anyone? Må ha noe annet enn den chili suppen min å spise.

 

Håper dere får en fin dag dere, og ps, kjempe flotte resultater.... vil bare si det igjen.

 

Ash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marthe123
Jeg må bare beklage' date=' vo5, tror du gikk meg hus forbi, men selvfølgelig er du

velkommen om du fremdeles er interessert?

 

Hvordan går det jenter, alt vel?

La ut på min første joggetur i går på evigheter, kroppen min føles ødelagt i dag, men jeg liker det. Det krever disiplin for å utføre det vi holder på med, så bare fortsett dere, så ser vi frem mot kommende vegning på mandag.

Bare til å fortsette og poste. Jeg vurderer en slik en puls klokke, men jeg må se an pris først, er ikke her i mye mer enn 7 uker til, og hvor mye vil jeg få brukt den i trope klima?

 

Ps, den som anbefalte grønn te er min nye helt. Jeg har aldri drukket te, men alltid hatt lyst til å kunne like det. Grønn te er faktisk utrolig godt, og smaker lite urter, noe som fungerer veldig bra for min del.

 

TIPS JENTER!!!

 

Hva er lette kalori fattige måltider, anyone? Må ha noe annet enn den chili suppen min å spise.

 

Håper dere får en fin dag dere, og ps, kjempe flotte resultater.... vil bare si det igjen.

 

Ash[/quote']

Jeg tar æren for grønn te, hehe.

Hvor mange kalorier skal måltidet ditt bestå av? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom flere ganger daglig og får med meg det som skjer her inne, utrolig hvor mange flinke jenter som er her på denne tråden. Helt imponert over innsatsen til dere alle :) Veide meg igjen i går, nå viser vekten 67 kg og når jeg startet for 6 uker siden var jeg 75,3 kg. For en herlig følelse!! Har i tillegg til mine daglige gåturer og aktive jobb, begynt å trene aerobic og styrke hjemme på stuegulvet. Begynte i går og regner med å få trent 3-4 ganger i uken. Det merkes idag for å si det slik :)

 

Så over til antall kalorier per dag, tror nok jeg ligger litt lavt når jeg sjekket linken som var skrevet inn i innlegget her nettopp. Kan noen hjelpe meg? 167 cm, 67 kg og ca 20 trimpoeng i uka, noen ganger har det blitt hele 25 trimpoeng. Ut i fra det jeg skjønner nå, bør jeg holde meg til meny 3 og det er jo ganske mye kalorier daglig egentlig. Nå spiser jeg 1300-1400 daglig.

 

Håper på snarlig svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest intensiv
Jeg må bare beklage' date=' vo5, tror du gikk meg hus forbi, men selvfølgelig er du

velkommen om du fremdeles er interessert?

 

Hvordan går det jenter, alt vel?

La ut på min første joggetur i går på evigheter, kroppen min føles ødelagt i dag, men jeg liker det. Det krever disiplin for å utføre det vi holder på med, så bare fortsett dere, så ser vi frem mot kommende vegning på mandag.

Bare til å fortsette og poste. Jeg vurderer en slik en puls klokke, men jeg må se an pris først, er ikke her i mye mer enn 7 uker til, og hvor mye vil jeg få brukt den i trope klima?

 

Ps, den som anbefalte grønn te er min nye helt. Jeg har aldri drukket te, men alltid hatt lyst til å kunne like det. Grønn te er faktisk utrolig godt, og smaker lite urter, noe som fungerer veldig bra for min del.

 

TIPS JENTER!!!

 

Hva er lette kalori fattige måltider, anyone? Må ha noe annet enn den chili suppen min å spise.

 

Håper dere får en fin dag dere, og ps, kjempe flotte resultater.... vil bare si det igjen.

 

Ash[/quote']

Knekkebrød med magerost med mye grønnsaker, tomat, agurk, paprika funker bra som mellommåltid for meg. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet
Det er ulikt hvor mye man forbrenner avhengig av hvilken vekt man har lagt inn på vektklubben. :) Så det er ikke alle som vil få 1' date='5 trimpoeng ved 40 min rask gange. :)

 

Og den tråden på "Ny i vektklubben" heter "så mye skal du spise i løpet av en dag".

 

Da sniker jeg meg ut igjen. Stå på jenter! :)[/quote']

 

Glemte helt at det måles forskjellig på hver profil. Vel, uansett så er det ihvertfall ca 100 kcal forskjell hos meg med middels og rask gange 40 min, og det er ganske stor forskjell! Så da har jeg funnet ut at det er desidert verdt å presse opp tempoet littegrann når jeg er ute og går! "mange bekker små, gjør en stor å" som de sier, det blir markante forskjeller i kcalforbrenning over lang tid! :)

 

Jeg har fått inn 5 tp så langt idag, og regner med at det blir ihvertfall 1 til etterhvert, så jeg er rimelig fornøyd med dagen så langt. Så da er det bare for meg å stikke nesa tilbake i bøkene!

 

Ha en super dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. alle sammen. :)

 

Dagen i går er jeg ikke særlig fornøyd med.. :) Greide ikke å stå imot søtsuget og sprakk så det holdt. Sutre, sutre... 1,2 trimpoeng i går.

 

I dag er jeg mer fornøyd med meg selv, har spit sunt hittil i dag og har planen klar for resten av dagen kvelden også. Så får tro det går bra i dag. Har gått inn 1,2 trimmpoeng så langt i dag, men er på farten ut for å gå tur nå. Så det blir vel flere før dagen er omme. :)

 

Var på Europris å kjøpte meg "proff" vekt i går, litt artig.. Regner ut fettprosent osv. Det ble mitt lille leketøy for tiden. Hihi, jeg blir litt opphengt i denne slankingen. Kosta "bare" kr 299, så jeg slo til.

 

Ha en fortsatt god dag, å stå på!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Stakkars meg..... Kjempevondt i halsen, absolutt ALT gjør vondt å svelge, energinivå på null, orker ikke tanken på å trimme.... greier i det minste å svelge tabletter så nå tar jeg c-vitaminer, jerntabletter, rosenrot, omega3 og enaxin(multivitamin).... Magen rumler konstant, ikke så rart.... Får i meg litt mat og litt sjokolade som jeg sutter i meg, men det går aller mest på te med en dråpe melk i... Sutre sutre.... Skal på jobb i morra tidlig + hele helga så dette blir bra-IKKE!

Bare jeg ikke får halsbetennelse, det er i så fall første gang i mitt liv og jeg håper jeg slipper....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hurmul

æsj æsj æsj!

etter at jeg sto på slalom i helga har jeg fått tett nese og vondt i halsen (og blitt tett i hue ?)

prøver i allefall å gjøre det beste ut av det! blir nok ingen trim poeng i dag, men får ta det inn med å spise sunt :) er faktisk blitt veldig positivt overrasket over dette opplegget, har ikke følt noe ordentlig søtsug siden vi begynte.. i dag foreksempel hadde jeg litt lyst på sjokolade, og siden jeg ikke har spist det på to-tre uker, fant jeg ut at jeg skulle unne meg en liten bit. og det ble bare en liten bit! Det er det lenge siden jeg har klart :)

 

hvordan går det med dere da?

uff *Daisy*, får håpe du også blir bedre snart!!

 

oog, kalorifattige måltider?

i dag hadde jeg for eksempel wok til middag:

 

to porsjoner (til to personer :))

 

1 boks wok mix (225 g. grønnsaker)

en gulrot

en halv løk

litt brokkoli

500 g. kyllingfilet

blue dragon wok saus (chop suey, sweet and sour...)

 

 

skjær kyllingfileten i strimler og krydre de med salt, pepper og litt oregano. Skjær opp grønnsakene i strimler.

Brun kyllingen i en wok panne. bruner du litt og litt slipper du at det begynner å koke. brun så løken, før du tilsetter resten av grønnsakene. La frese i 2 minutter. Tilsett så kyllingen og sausen.

 

kaloriinnhold:

til sammen i hele woken : 650 kcal.

per porsjon: 325 --> MASSE mat!!!

 

du kan evt ha ris ved siden av, men det øker kcal innholdet betraktelig !

 

 

God kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netti82

Veide meg i dag... 1 kg mindre enn jeg startet på :-) hi hi... Sunnere mat og mindre snop lønner seg!

 

God bedring til alle syke!!! Kjipt å være syk... :trøsteklem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Gratulerer Netti82!

All nedgang er positivt, og en hel kilo er jo helt supert! Et lite triks jeg har lært er å se for seg de kiloene man har mistet som smørpakker. En kilo er jo allerede 2 stk! Tenk deg hvor mange det blir etterhvert! Det er lite fristende å skulle få de kiloene på seg igjen!

Jeg må vel innrømme at jeg har snikmålt litt jeg også, og nedgang er det, men hvor mye vil jeg vente med å vite eksakt fram til mandag! Har prøvd å ikke se altfor nøye etter, noe som ikke er så innmari lett!

 

God bedring til alle dere syke! Hold motet oppe mens dere er dårlige, og ikke fall for fristelsen til å spise altfor mye usunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest intensiv

Hallo girls.

 

Skjønner nå at jeg ikke holder meg helt til reglene...hi-hi.....

Jeg veier meg faktisk hver dag!!!! Har gjort det siden 1/1-09.

Vet jo at det ikke er så lurt men det gjør ikke så mye, vekten går jo litt opp og ned likevel.

 

Ja,ja, kanskje jeg skulle skjerpe meg å holde meg til bare mandager?????

 

Synespunkter????

 

Ha en herlig kveld, Intensiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netti82
Sånn jeg har forstått det så skal man spise jevnt hver dag' date=' ut fra hvor mange kalorier man forbrenner i løpet av uka. Med treningspoengene mine ligger jeg på ca 2600 kcal om dagen, dvs spise min. 1800, maks 2100 mens jeg går ned. Jeg vet at kroppen har et minimum av hva den trenger av energi for å kunne forbrenne kcal, som ligger på 1300, derfor skal man ikke spise under dette antall kcal om dagen, for da ender man på sparebluss. Alt dette står godt forklart på forumet "ny i vektklubben", husker ikke hvilken tråd det var, men den ligger alltid høyt oppe! der står også forklaring på hvordan kcal skal fordeles utover dagen i forhold til hvilken meny man ligger på (som man finner ut av gjennom kalkulatoren jeg sendte link til tidligere.)

 

Håper dette forklarer litt ihvertfall.

 

Når det gjelder bekkensmerter og stivhet går de fleste rådene på å trene opp kjernemuskulaturen, med spesielt fokus på bekkenmuskulaturen, og på å tøye. Å stramme opp bekkenmuskulaturen er en ganske grei sak når man får dreisen på det, men litt krunglete i begynnelsen. Men hvis du gjør vanlige kjernemuskulaturøvelser, feks sit-ups/fuck-ups, og fokuserer på å stramme bekkenmuskulaturen så er det veldig greie øvelser. (stramme bekkenmuskulaturen gjør du ved å tenke at du stopper strålen når du tisser, veldig greit for jenter å skjønne!) I tillegg til å hjelpe rygg, mage og holdning så vil det hjelpe mot inkontinens! Det er hva man kaller å slå to fluer i en smekk! :)

 

Tøyeøvelser trenger litt mer forklaring, så tenkte jeg ikke tok det på denne tråden, men send meg gjerne en privat melding hvis du er interessert! Det viktigste er å bevege seg, og sitte minst mulig, og ihvertfall ikke med dårlig holdning![/quote']

 

Takk for gode råd :-)

 

Så gjenstår det bare å begynne å trene...

 

Holder på å lære jenta mi å sovne av seg selv. Nå har det gått bra i to dager... Så derfor tar jeg ikke en vogntur når ho skal sove... Men om ho fortsetter like bra som dette og over helga... Så må en turbotur med vogn når ho sover bli fast flere ganger i uken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netti82

Takk Takk:-) JA vektnedgang er motiverende... Må bare passe på å ikke veie meg for ofte... Blir fort litt deppa om den går opp... Og så blir det litt trøstesnop på kvelden...

 

Merker nå som helga kommer at jeg får litt godtesug... Hmmm... Hva er "sunt" godteri??? Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...