Gå til innhold

10 kilo på 10 uker?


Gjest MissAsh

Anbefalte innlegg

Gjest Netti82
Hallo girls.

 

Skjønner nå at jeg ikke holder meg helt til reglene...hi-hi.....

Jeg veier meg faktisk hver dag!!!! Har gjort det siden 1/1-09.

Vet jo at det ikke er så lurt men det gjør ikke så mye' date=' vekten går jo litt opp og ned likevel.

 

Ja,ja, kanskje jeg skulle skjerpe meg å holde meg til bare mandager?????

 

Synespunkter????

 

Ha en herlig kveld, Intensiv.[/quote']

 

Du ser jo jeg holder på å snikveie meg innimellom.. Hehe... Nei jeg vet ikke egentlig... Passer egentlig på å ikke veie meg de dagene jeg vet at jeg spiste mye dagen før... Da blir det nedtur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar

Hehehe, det var en kjempeide å regne kg i smørpakker. Takk til Krapylet for den. :)

 

1,9 trimpoeng på meg i dag. Ikke så mye annet å nevne, holder meg til dagens kvote med mat også. :)

 

Bare å slappe av Intensiv, jeg er også innom vekta flere ganger i uka. Å vekta varierer litt, noen ganger opp noen ganger ned. Men, samlet så blir det ned når vi er så flinke som vi er. :)

 

Ha en fortsatt god vektnedgang damer, og god bedring til de som er syke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Vi er nok alle innom vekta litt oftere enn planlagt ja.. Men det er jo greit å følge med da!

Personlig, så har ikke jeg luksusen med å kunne veie meg når jeg føler for det ettersom jeg ikke har en egen vekt, så jeg bruker den på treningssenteret. Er jo grei motivasjon for å få trent også da! Så jeg sjekker jevnt og trutt når jeg er innom der. Men jeg registrerer bare på mandager!

 

Ellers virker det som om alle er motiverte og fornøyde for tida! Det er jo strålende!

 

Jeg har vært skikkelig slapp idag. Torsdager er eneste dagen jeg leser kun hjemmefra, og ikke drar på treningssenteret eller noe. Hvile er jo også viktig når man skal ned i vekt. Så hittil er det 0 treningspoeng, men jeg tenkte jeg skulle ta en halvtime styrketrening snart, så får jeg ihvertfall gjort noe! Ellers er det trening igjen i morgen tidlig! Har mye bedre samvittighet for utskeielser i helga når jeg har fått inn en skikkelig treningsrunde på fredagen! (=mest sannsynlig en liten snikveiing...)

 

Og dette tipset jeg lærte med å se for seg kiloene i smørpakker er noe jeg lærte av mamma da hun gikk på GR-kurs for 13 år siden. Hun vektnedgangen i smørpakker (og hun gikk ned 18 kg=36smørpakker! ÆSJ!), og potetgull i forhold til olje (ca. 1 glass olje pr pose. se for dere å drikke dette!), og Cola i sukkerbiter (husker ikke hvor mange det var, men det var snakk om tosifret antall i en halvliter!) Alt blir litt mindre fristende da! Så hvis søtsuget virkelig kommer, bruk et av disse virkemidlene, så er det ikke så fristende lenger!

 

Ha en super kveld alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Jeg har hatt en dritt dag... Stod opp kl 05.30, leverte barna i barnehagen 06.55, var på jobb kl 7.30 og har vært slapp, sliten sur, muggen, giddalaus, og alt dette pga en hals som kjens ut som en blanding av skurebørste og piggtråd:mad:! Ikke noe trening foreløpig denne uka og ikke tror jeg det blir noe heller om dette forsetter.... Alt gjør vondt å svelge og det SVIR!!! Guffent, regner med stillstans til mandagen eller i verste fall opp som det pleier å bli når jeg ikke trener...:)

 

Daisy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Ja, da var jeg tilbake, og jeg skal skrive dere en solid en for å ta igjen det tapte.

Bare en ting, dere som er syk, spis jenter. Dere er ikke i stand til å trene og bør ikke gjøre dette når dere er syke, så spis, slik at dere blir frisk å kan begynne på an igjen. Kan være kun et virus, men kroppen kan også være overbelastet.... så ro dere ned, få i dere vitaminer og spis mat, det er en ordre !!!

 

- Dere som spiser mye frukt, HUSK, tyggegummi evt puss tennene oftere, fruktsyren sliter på emaljen. Viktig dere.

 

Ja, hva har jeg gjort på? Joda, jeg har begynt å trene, og for å si det mildt, I am loving it. De siste tre dagene har jeg vært ute å jogget ca 0,7 mil hver dag. Dette er ikke så dumt for en som aldri har mestret kunsten å jogge, men jeg har fått med meg selskap og da er det ingen problem. Fant ut at problemen var mer det mentale enn formen. Når jeg jogger med noen og vi holder samtalen i gang så glemmer jeg at jeg er sliten, og jeg tenker ikke at "nå er det nok, nå må jeg hvile" like enkelt. Dette er et godt tips dere. Vi har høy puls hele veien, i tillegg kjører vi spurt etapper når vi er i ferd med å knekke sammen, da gir vi jernet og vips, - kanon deilig følelse.

 

Men en ting, jeg er litt lost egentlig, fordi den vekten går meg på nervene. jeg spiser normalt igjen, ergo, ingen suppe. Ligger på rundt 1100-1300 kcal for dagen, jeg spiser ingen brød mat, pasta, potet, ris, alt dette, men frukt, grønt, soya, fisk, kylling etc...

anyway, etter tre joggeturer så ser jeg faktisk resultater, og vips ned 1,6 kilo i går om morgen, men i dag, vet - snikveining, samme som før, altså opp 1,6, gjorde akkurat det samme somi går, likevel??

Hva skjer? Har lyst å slutte å veie meg fordi vekten er så sinnsykt opp og ned, og demotiverende til tider.... jeg syntes det bare er dumt rett og slett....

skjønner heller ikke hvordan den kan gå ned 1,6 den ene dagen for deretter å gå opp igjen 1,6 andre dagen??

 

Men, bortsett fra dette, så kan jeg bekrefte at ALT strammes av denne joggingen. Har bare hatt meg tre turer, med to til denne uken, skal ha hvile dag i dag, likevel så merker jeg på mage rumpe og lår..... er bare så irriterende at vekten nekter å gi noe utelling---

jeg har dårlig tid, og er ennå ikke kommet meg under 70, hva gjør jeg galt?

Jeg jobber 8-12 timer hver eneste dag, jeg er aktiv og spiser ikke for mye eller usunt, jeg tar øvelser, sit-ups, push ups, vekter, jumping jacks etc, løper i 90 min, .... går ikke den vekten ned snart så gir jeg opp.... sulter heller ikke meg selv, føler jeg sitter med et eller annet it munnen hele tiden. Tviler på at kroppen min er på sparebluss... drikker inegn alkohol, brus, juice, - kun vann, kaffe og te...

 

HVA GJØR JEG GALT!!!!

 

Uffa, dette er slitsomt...

Håper dere andre har større fremgang enn meg. Jeg er disiplinert nok, og når jeg har bestemt meg så kan folk bare glemme å stoppe meg, så jeg mangler ikke motivasjon eller noe, likevel så uteblir resultatene....

 

HJELP MEG!!!!

 

 

Håper dere har det bra alle sammen. Digger te'en 123 Marthe, u rock my world. Trodde aldri jeg skulle like det, men der ser du!

 

Åååååh, gi meg noe oppmuntrende nyheter.

 

Klemmer til dere :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MissAsh!

 

Skjønner godt du blir frustrert når du gir så mye og at det ikke vises på vekta. Er jo liksom derfor man gjør som man gjør, for at vekta skal gå nedover :) Veier du deg alltid på morgenen eller? Tror nok som mange andre har skrevet i forskjellige tråder, at det kan være musklene som gjør at vekta ikke går så mye ned. Ser at du trener en god del styrkeøvelser. Hvor mye har du gått ned siden du begynte? Det kan godt hendedu bare må over den kjedelige "kneiken" som gjør at vekta står litt stille, men snart skal det nok gå nedover igjen.

 

Selv er det vel på tide med aerobic +styrkeøvelser for min del igjen idag. Hadde nesten problemer med å gå etter første dagen..hehe. Musklene fikk kjørt seg. det er helt klart :)

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet
Men en ting' date=' jeg er litt lost egentlig, fordi den vekten går meg på nervene. jeg spiser normalt igjen, ergo, ingen suppe. Ligger på rundt 1100-1300 kcal for dagen, jeg spiser ingen brød mat, pasta, potet, ris, alt dette, men frukt, grønt, soya, fisk, kylling etc...

anyway, etter tre joggeturer så ser jeg faktisk resultater, og vips ned 1,6 kilo i går om morgen, men i dag, vet - snikveining, samme som før, altså opp 1,6, gjorde akkurat det samme somi går, likevel??

Hva skjer? Har lyst å slutte å veie meg fordi vekten er så sinnsykt opp og ned, og demotiverende til tider.... jeg syntes det bare er dumt rett og slett....

skjønner heller ikke hvordan den kan gå ned 1,6 den ene dagen for deretter å gå opp igjen 1,6 andre dagen??

 

Men, bortsett fra dette, så kan jeg bekrefte at ALT strammes av denne joggingen. Har bare hatt meg tre turer, med to til denne uken, skal ha hvile dag i dag, likevel så merker jeg på mage rumpe og lår..... er bare så irriterende at vekten nekter å gi noe utelling---

jeg har dårlig tid, og er ennå ikke kommet meg under 70, hva gjør jeg galt?

Jeg jobber 8-12 timer hver eneste dag, jeg er aktiv og spiser ikke for mye eller usunt, jeg tar øvelser, sit-ups, push ups, vekter, jumping jacks etc, løper i 90 min, .... går ikke den vekten ned snart så gir jeg opp.... sulter heller ikke meg selv, føler jeg sitter med et eller annet it munnen hele tiden. Tviler på at kroppen min er på sparebluss... drikker inegn alkohol, brus, juice, - kun vann, kaffe og te...

 

HVA GJØR JEG GALT!!!![/quote']

 

MissAsh!

Jeg tror egentlig svaret er ganske enkelt ut fra det du skrev her! Kroppen trenger min 1300 kcal for å holde forbrenningen igang. Med å spise under dette antall, så vil du gå ned til å begynne med, men så vil kroppen tro at den sulter (dette handler ikke om mettehetsfølelse), og dermed vil den ta vare på alle lagrene den har, istedenfor å slippe dem så du mister vekt.

 

Jeg vet ikke om du testet den kcalkalkulatoren jeg sendte link på tidligere, men sjekk den, og trekk fra 500-800 kcal fra resultatet, så har du ditt optimale kcalinntak daglig for å gå ned i vekt.

 

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Håper dette hjelper!

Og hvis ikke, så sa du jo at du vil se bra ut for han typen du skal ut og reise med, og hvis ikke oppstrammingen hjelper på å se bra ut, så vet ikke jeg! Jeg er ikke like opptatt av kiloene som hvordan jeg ser ut og hvordan jeg føler meg, og jeg kan vel avsløre at jeg allerede har mistet 1 cm til rundt livet siden mandag (målte igår), så det gir jo tydelige resultater!

 

Lykke til!

 

Krapylet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler

 

Ja' date=' hva har jeg gjort på? Joda, jeg har begynt å trene, og for å si det mildt, I am loving it. De siste tre dagene har jeg vært ute å jogget ca 0,7 mil hver dag. Dette er ikke så dumt for en som aldri har mestret kunsten å jogge, men jeg har fått med meg selskap og da er det ingen problem. Fant ut at problemen var mer det mentale enn formen. Når jeg jogger med noen og vi holder samtalen i gang så glemmer jeg at jeg er sliten, og jeg tenker ikke at "nå er det nok, nå må jeg hvile" like enkelt. Dette er et godt tips dere. Vi har høy puls hele veien, i tillegg kjører vi spurt etapper når vi er i ferd med å knekke sammen, da gir vi jernet og vips, - kanon deilig følelse.

 

Men en ting, jeg er litt lost egentlig, fordi den vekten går meg på nervene. jeg spiser normalt igjen, ergo, ingen suppe. Ligger på rundt 1100-1300 kcal for dagen, jeg spiser ingen brød mat, pasta, potet, ris, alt dette, men frukt, grønt, soya, fisk, kylling etc...

anyway, etter tre joggeturer så ser jeg faktisk resultater, og vips ned 1,6 kilo i går om morgen, men i dag, vet - snikveining, samme som før, altså opp 1,6, gjorde akkurat det samme somi går, likevel??

Hva skjer? Har lyst å slutte å veie meg fordi vekten er så sinnsykt opp og ned, og demotiverende til tider.... jeg syntes det bare er dumt rett og slett....

skjønner heller ikke hvordan den kan gå ned 1,6 den ene dagen for deretter å gå opp igjen 1,6 andre dagen??

 

[/quote']

 

Jeg hører egt til i en annen tråd, men leser litt hos dere. Miss Ash. DU SPISER ALT FOR LITE! Jeg vet ikke hvor mange treningspoeng du har i uka, men om det du skriver stemmer bør du ligge over 20. Og da skal du spise minst 1600 om dag, fort 1900. Dette er ikke tull. Du får det dessuten bedre med deg selv om du spiser litt mer. Det inntaket du har passer for mennesker som sitter på rumpa hele dagen.

 

Bruk kalkulatoren du fikk link til, og les innlegget på Ny i vektklubben som forteller hvor mye du skal spise.

 

Og vei deg EN gang i uka, og da på samme tid. Du veier fort ett kilo mindre etter trening pga veskatap enn før. Og mindre på morningen enn kvelden.

 

Sånn som du driver nå ødelegger du deg selv, du kjører deg ned fysisk og psykisk. Og husk rekonvalens. Du må hvile selv om du trener. Ikke kjør fire dager med 80% puls på rad. Kjør noen rolige med 60% for å ta deg igjen eller slapp helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Hei, ja, ser du det ja.

Mitt totale energi forbruk var på nesten 2700... oi da, mulig 1100 blir for lite.

Veier ikke maten, men vil tippe mellom 1100 - 1300, siden jeg spiser i enheter på 100. så spiser ca 11 - 12 enheter daglig av enter frukt, grønt, litt laks, litt avocado, ....

ja,

IKKE BRA! Jeg burde i følge kuren ligge på 1900 kcal, men ... problemet mitt er at jeg er ikke sulten, og jeg blir fort mett. Dessuten så er det noe i det å skulle gå ned, og da er det nesten som om det i bakhodet er skrevet, "aldri bli mett...."

 

Skal se litt på det, men må spise mer.

Vet bare ikke hva, fordi jeg har kuttet brød, ris, pasta og potet, tror det er godt for magen min å avstå, tror den aldri har likt dette, fordi etter jeg sluttet så er den mye bedre generelt, pluss lite eller ingen sukker...

 

... må finne på noe lurt.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Pizza er godt, og jeg vil gjerne dele min favorittoppskrift med dere. Jeg veier ikke mat, så jeg aner ikke kaloriinholdet. I denne prosessen med å endre livsstil ligger fokuset mitt på å spise sunt og variert, uten å kutte ut enkelte matvaregrupper. Jeg har heller kke dårlig samvittighet når jeg nyter en godbit i ny og ned. Jeg vet at jeg kan spise all type mat i moderate mengder bare jeg trener. Og jeg er imponert over den treningsmengden dere utfører per uke her inne, flott motivasjon for meg. Så over til oppskriften.

 

Vegetarpizza

1 pk gjær

3 dl vann

1 ts sukker

1/2 ts salt

ca 9 dl sammalt hvete, grov og fin

 

Fyll

1 løk hakket

2 gulerøtter revet

1 rød paprika

1 grønn paprika

1 bx mais

1/2 aubergine

1/2 squash

4 stilker selleri

1 bx hermetisk tomat

tomatpure/ketchup

salt, pepper, annet krydder du liker godt

200 g ost

 

Skjær opp grønnsakene, surr i olje, tilsett hermetisk tomat/tomatpure, kok noen minutter, smak til med krydder, fordel fyll på ferdighevet pizzabunn. Ost over på 225 grader i 15-20 minutter

 

Ha en riktig flott helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doppler
Hei' date=' ja, ser du det ja.

Mitt totale energi forbruk var på nesten 2700... oi da, mulig 1100 blir for lite.

Veier ikke maten, men vil tippe mellom 1100 - 1300, siden jeg spiser i enheter på 100. så spiser ca 11 - 12 enheter daglig av enter frukt, grønt, litt laks, litt avocado, ....

ja,

IKKE BRA! Jeg burde i følge kuren ligge på 1900 kcal, men ... problemet mitt er at jeg er ikke sulten, og jeg blir fort mett. Dessuten så er det noe i det å skulle gå ned, og da er det nesten som om det i bakhodet er skrevet, "aldri bli mett...."

 

Skal se litt på det, men må spise mer.

Vet bare ikke hva, fordi jeg har kuttet brød, ris, pasta og potet, tror det er godt for magen min å avstå, tror den aldri har likt dette, fordi etter jeg sluttet så er den mye bedre generelt, pluss lite eller ingen sukker...

 

... må finne på noe lurt.![/quote']

 

Da kommer du neppe til å like det jeg skriver nå. Du trenger fett også. Med for lite fett i kosten vil du oppleve å feks miste hår. Du kan også få tørr hud etc. Selv spiser jeg rekesalat på skiva en gang om dag. Du kan jo prøve deg frem med knekkebrød fordi om du har kuttet brød, de groveste typene inneholder lite karbohydrater. Du bør også søke en annen kilde til karbohydrater ettersom du trener såpass mye. Feks en banan før trening.

 

Du vil også trives bedre om du spiser litt mer. Jeg lover, jeg lå selv på 1300 fordi jeg trodde det var lurt, var mye sulten, kald og sur. Etter å ha justert opp til 1600 er jeg mett og varm.

 

Kjøp deg vekt og vei maten sånn at du har kontroll. Forskning viser at vi har en tendens til å nedvurdere kaloriene i det vi spiser med mellom 800 og 1000 kal om dagen.

 

Og husk. Du ble ikke overvektig på 4 uker, du kan ikke forvente å bli slank på den perioden heller. Selv regnet jeg ut at jeg vektøkning på 80 gram i uka over halvannet år var det som brakte meg i uføret. Så nå er jeg fornølyd om jeg går ned 200 gram i uka, det er mer enn dobbelt så fort som jeg la på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chubchub

Like naturlig som jeg pusser tennene går jeg på vekta hver morgen etter å ha vært på do og alltid naken. Det er en fast referanse å forholde seg til. Dette gjør jeg selv om jeg ikke skal ned, men holde meg stabil. Det hjelper meg å stoppe i tide hvis det kryper sakte men sikkert oppover. Ellers så har jeg brukt det som et verktøy for å prøve å lære hva og hvor mye som gir utslag på vekta fra den ene dagen til den neste. Hvis man skal veie seg daglig må man ikke bli satt ut av at det går opp og ned. Det er helt vanlig og kan skyldes mange årsaker. Min erfaring er at ulike utskeielse ofte gir utslag på vekta to dager etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest intensiv
Like naturlig som jeg pusser tennene går jeg på vekta hver morgen etter å ha vært på do og alltid naken. Det er en fast referanse å forholde seg til. Dette gjør jeg selv om jeg ikke skal ned' date=' men holde meg stabil. Det hjelper meg å stoppe i tide hvis det kryper sakte men sikkert oppover. Ellers så har jeg brukt det som et verktøy for å prøve å lære hva og hvor mye som gir utslag på vekta fra den ene dagen til den neste. Hvis man skal veie seg daglig må man ikke bli satt ut av at det går opp og ned. Det er helt vanlig og kan skyldes mange årsaker. Min erfaring er at ulike utskeielse ofte gir utslag på vekta to dager etter.[/quote']

 

Hei.

 

Så fint at det er flere med meg som har veiing som en naturlig del av morgenrituale:-)

 

Jeg tror det er spesielt viktig med denne veiingen når man har nådd sin trivselsvekt, det holder fokuset oppe. Helt enig med deg!!!

Jeg blir veldig skjerpet av det.

 

Ha en topp helg jenter, jeg har per. i dag 0,5 kg igjen til mitt store mål som var 10 kg ned (startet ved årsskifte)....wræl....er veldig fornøyd!!!!

 

En fornøyd hilsen fra Intensiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt det samme som meg, spiser normalt 1300 kcal daglig, men har etterhvert skjønt at jeg har ca 20 trimpoeng i uken, noen ganger mer og ser nå at jeg bør spise minst 1700 kcal daglig.. så her må også jeg øke litt. Er noe med det hva man blir vant til også, jeg holder meg som oftest til 1300-1400 kcal og har på 6 uker gått ned hele 8 kg, men jeg ser jo nå at jeg bør øke litt når det gjelder mat. Har i tillegg begynt å bli litt mer sulten om dagene, så jeg kan med god samvittighet øke litt på noen måltid :D

 

I går skeiet jeg litt ut, men idag er jeg fit for fight igjen og tror nok ikke antall kalorier i går ble for mye. Blir nok både lang spasertur og 50 minutter aerobic med innlagte styrkeøvelser..yey! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saftsuse

Tre ting jeg har lært i dag:

 

1) Jeg får i meg for få kalorier. På samme måte som MissAsh har jeg holdt meg på under 1300 kalorier per dag. Har alltid hatt en ide om at man ikke skal spise seg helt mett når man slanker seg... Men nå har jeg jo bestemt meg for at jeg ikke orker "slanking" lenger. Hater det ordet! Prøver å bare spise sunnere og kutte ut godteri og snacks. Og de nye sunne vanene er noe jeg har lyst å opprettholde resten av livet, så da må man begynne å spise slik at kroppen får det den trenger, ellers fungerer det ikke i lengden. Så mere mat fra nå av! Det er jo ingen dårlig nyhet i grunn :D

 

2) Jogging er ikke så verst! I dag har jeg jogga for første gang på sikkert 10 år... Skulle egentlig bare gå meg en rask tur, men det er speilglatt her i byen og jeg fant ut at det er enklere å holde seg på beina dersom man har litt fart og spenst i skrittene. Så i dag ble det jogging i kordfløyelsbukse. Og til min overraskelse likte jeg det! Kjente ikke den belastningen på knærne som jeg har brukt å oppleve tidligere når jeg har jogga, og tror det må være all styrketreningen siste månedene som har hatt god effekt. Gledelig å oppdage :) Så nå blir det kanskje mer fart i meg også etter at våren kommer og isen forsvinner!

 

3) Det er sant som man sier: trening er terapi. Har aldri helt trodd på dette, men etter å ha levd med vinterdepresjon ca siden Sankthans, har jeg de siste ukene begynt å kjenne på denne endorfin-rusen som skal komme ved trening. Har så mye mer energi, er mer tålmodig, og rett og slett mye, mye gladere. Hvem trenger vel lykkepiller?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissAsh

Uff da, jeg har ikke vært flink å skrive. Jeg jobber en god del som tidligere nevnt, i tillegg så er det så mye som må ordnes og fikses før jeg føler jeg kan slappe av.

Vil bare si at det går veldig bra her. Jeg føler dette. jeg er litt bekymret fordi jeg føler jeg har mistet sult følelsen. Men jeg forsøker å spise hele tiden, spise sunt og variert selv om det i det siste må tvinges ned.

Jeg leste et sted at om du ligger på ca 25 mindre kalorier for dag så går du inn i et stadiet som heter ketose, (tror det var det det het) hvor sult følelsen forsvinner.

Mulig dette har skjedd med meg, men i stedet for å veie maten så forsøker jeg heller en litt mer, hva skal jeg si, utradisjonell taktikk, det er jo bare å se om noe kommer ut, jeg regner med at da holder ikke kroppen igjen...?? ekkelt tema, men sant skal sies... tenker jeg.

Uansett, jeg har nå funnet MIN kur, eller livsstil, det er rett og slett ikke å spise brød, pasta, ris, poteter, alt av dette, i tillegg jogge en time, halve annen 5 dager i uken. Jeg bare merker det på kroppen hvordan dette hjelper, hvor mye ekstra energi jeg har og hvordan cm for cm forsvinner. Jeg skal bry meg mindre om vekten, fordi jeg VET den vil begynne å synke når jeg får i meg nok mat.

Det er litt venskelig uten brød mat og dette her, du innser faktisk hvor mye av dette du spiser til vanlig. Nå er det mer frukt, grønt, salater og kjøtt... litt sukker her og der, må ta dopplers råd. Må ha litt karbo og fett, ellers går det ikke...

 

Uansett dere, jeg har snart bare seks uker igjen, gleder meg så utrolig til han kommer!!!

 

Hvordan går det med jentene mine? Har dere hatt en god helg? Apprentice, alt vell? Blidsomeisol? Hurmul?

Håper dere holder ut der inne. Husk at vi fremdeles må holde sammen her inne, om dere føler dere har behovet for dette. Vil bare si at dere er flinke, og dere gjør en god jobb alle sammen. Ny vektmåling på mandag, håper dere er klar.

 

Jeg vet at enkelte ønsker cm mål med, hva tenker dere? Tror da jeg kjører to innlegg, hvis ikke kan det lett bli rotete.

Dessuten, det er faktisk cm som betyr noe, da ikke alle har målt fett prosenten, og folk vet ikke hvor mye fett/ vs. muskler de har..

Men, la oss holde vekten også, fordi det er den som er den kjipe....

 

vo5, - your doing great girl, vi er i samme båt så SPIS NOE!! hahaha

 

intensiv, - du lever virkelig opp til navnet ditt, 9,5 kilo på noe og 9 uker, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet. Hva er det viktigste, tror du, som gjorde at du gikk ned??? Gi meg noe pointers, har 6 uker igjen og burde gått ned mer enn 6 kilo...Help me please.

 

chubchub- er så enig, så enig, men jeg tror jeg støtter forslaget om å veie meg en gang i uken, fordi hvis ikke risikerer jeg å synke sammen å tenke, dette er ikke verdt det, - før en joggetur, og derav ikke gidde...

men, en hver man gjør hva en hver man foretrekker..

 

panikken - good work girl!! % på en dag er veldig, veldig bra!

 

Blidsomeisol: Takker og bukker for oppskriften!

 

 

 

Dere, noe som har noen mettende retter til meg uten noe av de jeg ikke spiser?? Bare et spørsmål.

 

 

Kose dere masse.

Håper alt står til.

Gi meg noe feeback!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

eh, ja ble fristet. Har noen av dere prøvd? Er noe vanskelig å komme seg ut av huset for å trene når man har 3 småttiser, og må derfor prøve noe alternativt. Miss Ash fint å høre at du fortsatt står på, og ja man må finne sin egen vei. Men jeg skjønner ikke hvordan du klarer deg uten ris og poteter, er avhengig jeg skjønner du. Legger inn en ny smakfull oppskrift, den er med nudler da (sorry Miss Ash).

Bland følgende i wok:

600 g laksefilet

200 g nudler (grove) Kokes for seg og tilsettes

1 liten pose peanøtter

2 egg

1/4 kinakål i strimler

1 rødløk

2 vårløk

1 chili

salt og pepper

Tilsett så:

1/4 dl soyasaus

1 ss fish saus

1 ss chilisaus

1/2 lime

1ss ingefær

mmmmmm, god søndagsmiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest intensiv
Uff da' date=' jeg har ikke vært flink å skrive. Jeg jobber en god del som tidligere nevnt, i tillegg så er det så mye som må ordnes og fikses før jeg føler jeg kan slappe av.

Vil bare si at det går veldig bra her. Jeg føler dette. jeg er litt bekymret fordi jeg føler jeg har mistet sult følelsen. Men jeg forsøker å spise hele tiden, spise sunt og variert selv om det i det siste må tvinges ned.

Jeg leste et sted at om du ligger på ca 25 mindre kalorier for dag så går du inn i et stadiet som heter ketose, (tror det var det det het) hvor sult følelsen forsvinner.

Mulig dette har skjedd med meg, men i stedet for å veie maten så forsøker jeg heller en litt mer, hva skal jeg si, utradisjonell taktikk, det er jo bare å se om noe kommer ut, jeg regner med at da holder ikke kroppen igjen...?? ekkelt tema, men sant skal sies... tenker jeg.

Uansett, jeg har nå funnet MIN kur, eller livsstil, det er rett og slett ikke å spise brød, pasta, ris, poteter, alt av dette, i tillegg jogge en time, halve annen 5 dager i uken. Jeg bare merker det på kroppen hvordan dette hjelper, hvor mye ekstra energi jeg har og hvordan cm for cm forsvinner. Jeg skal bry meg mindre om vekten, fordi jeg VET den vil begynne å synke når jeg får i meg nok mat.

Det er litt venskelig uten brød mat og dette her, du innser faktisk hvor mye av dette du spiser til vanlig. Nå er det mer frukt, grønt, salater og kjøtt... litt sukker her og der, må ta dopplers råd. Må ha litt karbo og fett, ellers går det ikke...

 

Uansett dere, jeg har snart bare seks uker igjen, gleder meg så utrolig til han kommer!!!

 

Hvordan går det med jentene mine? Har dere hatt en god helg? Apprentice, alt vell? Blidsomeisol? Hurmul?

Håper dere holder ut der inne. Husk at vi fremdeles må holde sammen her inne, om dere føler dere har behovet for dette. Vil bare si at dere er flinke, og dere gjør en god jobb alle sammen. Ny vektmåling på mandag, håper dere er klar.

 

Jeg vet at enkelte ønsker cm mål med, hva tenker dere? Tror da jeg kjører to innlegg, hvis ikke kan det lett bli rotete.

Dessuten, det er faktisk cm som betyr noe, da ikke alle har målt fett prosenten, og folk vet ikke hvor mye fett/ vs. muskler de har..

Men, la oss holde vekten også, fordi det er den som er den kjipe....

 

vo5, - your doing great girl, vi er i samme båt så SPIS NOE!! hahaha

 

intensiv, - du lever virkelig opp til navnet ditt, 9,5 kilo på noe og 9 uker, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet. Hva er det viktigste, tror du, som gjorde at du gikk ned??? Gi meg noe pointers, har 6 uker igjen og burde gått ned mer enn 6 kilo...Help me please.

 

chubchub- er så enig, så enig, men jeg tror jeg støtter forslaget om å veie meg en gang i uken, fordi hvis ikke risikerer jeg å synke sammen å tenke, dette er ikke verdt det, - før en joggetur, og derav ikke gidde...

men, en hver man gjør hva en hver man foretrekker..

 

panikken - good work girl!! % på en dag er veldig, veldig bra!

 

Blidsomeisol: Takker og bukker for oppskriften!

 

 

 

Dere, noe som har noen mettende retter til meg uten noe av de jeg ikke spiser?? Bare et spørsmål.

 

 

Kose dere masse.

Håper alt står til.

Gi meg noe feeback!!![/quote']

 

Hallo i luken.

 

Håper taktikken din virker Ash, ser veldig godt her inne at det er mange veier som fører til Rom.

 

Jeg har ikke så mange flere tips å komme med ndg kjapp vektnedgang annet enn det jeg har nevnt. I tillegg til å kutte helt ned på poteter, ris, brød og pasta spiser jeg generelt lite av alt som har mye fett og karbohydrater. Bruker magre varianter, som feks kesam, spiser ikke majones, fløte, rømme osv. Å kutte ut brød og erstatte det med grove knekkebrød tror jeg er helt greit, vi kan klare oss fint uten hvitt mel (i følge Oprah W:-))

Tror du klarer deg helt fint med din nye livsstil, og vi vet jo begge to at du går ned i vekt selv om vekta ikke sier det sammen. Jeg merker det veldig godt på buksene mine, bruker det som trøst når vekten står stille.

Det jeg bittert angrer på er at jeg ikke har MÅLT meg fra starten av...grrrr...det er jo et mye bedre parameter, litt sent å begynne nå......

 

Stå på, om 6 uker er du skikkelig fast i fisken og smekker som aldri før, fyren kommer til å dåne:-)

 

Hilsen fra Intensiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest intensiv

Jeg synes jeg svetter meg gjennom daglig trening men får såååå lite trimpoeng. Stemmer det at jo mindre du veier jo mindre blir poengene??? Skjønner ikke helt det her....

 

I helgen har jeg brukt steppen min, med DVD fra Reebok. Jeg har holdt på i 1t og 10 min til skarve 3 poeng...jeg blir helt gjennomsvett, hopper,spretter, bruker armer flittig og er deilig sliten når jeg er ferdig.

 

Neste gang skal jeg ha på pulsklokken min for å sjekke......hhmmmm.

 

Noen med lignende erfaringer?

 

Lykke til med veiing i morgen folkens, STÅ PÅ!!!!

 

Intensiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krapylet

Nå må jeg helt ærlig si at jeg har skikkelig veienerver! Ganske sikker på at jeg umulig kan ha gått ned. Gikk på en kjempesmell på fredag! Bursdagsfeiring ja.. Jeg lå et stykke under kcalinntaket for dagen, så jeg tok en halvliter med god samvittighet, men så begynte folk å spandere, og vips så var det en helkveld ute! Og med helkvelden kom fyllemat midt på natta, kjempeklein dagen derpå, noe som endte opp med en dag i senga uten å bevege på seg, og bestille ferdigmat... Ingen god kombinasjon. Jeg bestilte ihvertfall relativt sunn kinesisk mat, istedenfor pizza som jeg først vurderte... Men jeg var smart nok igår til å legge inn alt jeg fikk i meg på fredag, LANGT flere kcal enn jeg først hadde trodd, så jeg regner med at jeg har lært nå. Kommer nok neppe til å la det skje igjen ihvertfall! Men jeg følte jeg måtte være ærlig her og innrømme min store utskeielse... Håper det ikke ødela alt det gode arbeidet jeg har lagt inn de siste ukene.. Så idag straffer jeg meg med treningsrunder (40 min styrketrening av gangen min 3 ganger idag.) Jeg liker ikke denne treningsformen, så effektiv avstraffelse for meg selv. I tillegg er det husarbeid til den store gullmedaljen! Heller ikke spes glad i det.. Men jeg må gi meg selv en lærepenge, og håpe det fungerer neste gangen fristelsene er der!

 

Håper dere har vært flinkere enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...