Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Soettan og Propella- flinke dere!

 

Var også flink idag, trening før jobb. Deilie når ein berre kjem seg opp og ut!

Igår prøvde eg Piloxing på SATS for første gong, det var utruleg artig!

Både styrke/smidighet og kondis- i tillegg til at det var omtrent 1000 gonger kjekkare enn spinning! Det trur eg blir ein vinnar!

Eg håpar eg er under 65 på måndag/tysdag. Unnskyld meg, men kor j*** vanskeleg kan det vere. Har ikkje ete eit fnugg av verken godteri, snacks, øl/vin, kvitt brød, lys pasta eller brus denne veka...

 

Deilig med advent- hurra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok snart under 65 kg med den treninga di, Tinis! Du bygger sannsynligvis muskler som bare rakkeren, og det hjelper deg til å øke forbrenningen og holde vekta på sikt.

 

Jeg drar til Thailand søndag og blir borte i 14 dager! Satser på videre nedgang mens jeg er der. Oppskriften blir å gå turer på stranda, klatre og snorkle, og selvsagt spise sunt! Og ellers skal jeg bare slappe av!

 

Ha to gode uker, godtfolk! ;) Er spent på å høre resultatene deres når jeg er tilbake!

 

Klem fra Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

En stund siden jeg var her, og du verden så godt det er å titte innom nå! Her er det jo så mange positive folk fulle av pågangsmot!

 

Selv så surrer jeg stadig rundt 60 kg. Hadde min første joggeøkt på en måned i dag; Parksprinten - http://parksprint.blogspot.com. Har ikke klart å jogge ute pga. kulda og min astma, men i dag var det kun minus fem-seks grader! Hevder jo at det er joggingen som har vært årsak nr. 1 til at jeg det siste halvannet året har klart å holde vekta mellom 58 og 60 kg. Slik sett får jeg være fornøyd med at vekta ikke har gått oppover nå som jeg ikke har jogget.

 

Krøp til korset sist mandag og meldte meg inn på Elixia igjen; et år siden sist. Trener for det meste om morgenene, før jobb. Ble fem økter denne uka. Planen er tre-fire. Går i spinning og styrketrening, Får starte opp med jogging igjen når varmen kommer tilbake til landet :)

 

Tror jeg sier at 60 kg er ok i vinterhalvåret og at 58 er greia fra mai til oktober :)

 

Ha en strålende adventstid videre. Skal bli godt med noen fridager snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

64,7 idag. Etter kake 3 dagar på rad, tapas, ost&kjeks, julemiddag og mykje vin i helga kan eg ikkje klage på det.

 

Var på hold vekten kurs igår, det siste for i år. Har vore så flink å holde vekta at eg får bli med 6 månadar til. Det er ein god motivasjon det, så får eg holde fokus - både gjennom jule og utover våren.

 

Eg er enig med deg Charliemor, det blir lett 1 el 2 kilo meir som er akseptable i den mørke tida. Det er ikkje til å stikke under ein stol at det er litt vanskelegare å motivere seg for trening, og ikkje minst å holde fingrane frå fatet! :)

 

Ha ei fin treningsveke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Bare en kort status fra meg: Nå har jeg kommet meg helskinnet gjennom alle førjulsarrangementene, har kost meg masse og synes ikke at jeg har gitt avkall på noe som helst. Veier meg daglig og går lange turer med hunden daglig - og resultatet er at vekten ligger omkring 56 kg. Er storfornøyd, og gleder meg til å pynte meg til jul nå når huset har fått sitt.

 

Småkakene og masse annet godt er i hus, men heldigvis får jeg god avstening på godsakene da mine tre vokne barn har god apetitt og er så unge og slanke at ingenting biter på dem. Jeg klarer å begrense meg som aldri før, og det rareste er at jeg føler at jeg fråtser selv om opptellingen etterpå viser at jeg er svært så forsiktig i forhold til tidligere tider. Spiser seint og nyter hver bit.

 

Og så har jeg omsider funnet min trivselsvekt! Jeg var i tvil om jeg ville finne den eller om jeg ikke ville bli fornøyd dersom jeg ikke ble syltynn. men nå kjenner jeg meg vel på alle måter. Synes at klærene sitter veldig fint og føler meg rett og slett slank! Tror at denne gode kroppsfølelsen er med på å motivere meg til å begrense meg.

 

Da ønsker jeg alle trådvenner en riktig god og sprek julehelg med masse kos og frisk luft!

 

Hilsen 2rill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2rill, så flott at du har funnet trivselsvekta og klarer å holde den uten at du føler du forsaker noe! Og det enda du er forsiktig i matveien! Målet for oss alle er vel å komme dit - være 100% fornøyde med vekta og spise og trene helt passe så vi klarer å holde oss der.

 

Jeg har også kommet meg helskinnet gjennom førjulstida inkludert to fantastisk deilige uker i Thailand! Heldigvis var det mye morsomme aktiviteter å bedrive i Krabi, bl.a. klatring og snorkling, og så gikk jeg endel. Målet mitt var egentlig å gå ned i vekt mens jeg var der, men endte opp på samme vekt som da jeg dro: 60,5. Er fortsatt der ved veiing idag. Jeg er fornøyd selv om jeg ligger 3 kg over trivselsvekta.

 

Jeg har friskt i minne hvor skuffet jeg var over meg selv i fjor da jeg gikk opp fra ca 62 til 65 kg i jula. Derfor skal jeg IKKE opp i vekt i jula! Jeg kommer til å være fornøyd med å holde meg der jeg er, MEN - og dette høres sikkert sykt ut - jeg har faktisk en liten plan om å gå ned litt også.. Skal feire nyttår med flere kjekke menn og har en kjole som er ganske trang over mage-rumpe-lår. Det hadde vært fantastisk å være enda nærmere trivselsvekta til nyttår. Forøvrig satser jeg på å nå trivselsvekta på ca 57 kg ila januar-februar. I jula skal inntaket mitt ligge på 1200-1400 kcal daglig, men ikke julaften - da skal jeg ikke telle kalorier, men spise til jeg er mett og spise det jeg har lyst på. Jeg har planer om å gå endel turer langs stranda og håper ikke det blir snø og stiv kuling, som det er meldt.

 

Selv om jeg skal ha fokus på kalorier og mosjon i jula, vil jeg først og fremst slappe av, lese gode bøker og kose meg sammen med venner og familie.

 

Jeg ønsker dere alle en riktig god og fredfylt jul!

 

Klem, Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Håper dere alle har hatt en flott jule- og nyttårsfeiring! Det har jeg! Jeg har slappet av og kost meg med venner og familie. Selvsagt har det blitt endel usunn mat, men mindre enn tidligere. Jeg har også gått litt turer. Resultatet: 60,5 kg - som lille julaften. Jeg har altså holdt vekta gjennom både thailandstur, jul og nyttår, og er stolt av det! Trivselsvekta på 57 kg skal nås ila februar. Jeg har fått kreftene tilbake, skal begynne å jobbe 50%, gleder meg til å gå mye på ski, klatre og danse jazzballett i det nye året!

 

Det er deilig med et nytt år og blanke ark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Flott levert, Søttan! Som deg er også jeg i rute: Er fortsatt på 56-tallet, slik jeg var før julebordsesongen startet. Har virkelig kost meg med god mat, uten å overdrive. Nydelig vintervær har gjort turene til flotte naturopplevelser, bare så synd at det har begynt å regne nå. Farlig glatt føre!

 

Jeg ønsker trådmedlemmene et godt vekt- og trim-år! Nå skal trivselsvekten holdes i måned etter måned....

 

Hilsen 2rill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg lovet meg selv å rapportere vekten her på forumet den 6. januar, altså i dag. Resultatet er 56,0 kg :-) Jeg har ingen planer å endre noe nevneverdig på opplegget mitt fra i høst, bare spise LITT mer for å holde vekten stabli i stedet for å gå ned.

 

Fra august i fjor har jeg kvittet med med 6 kg. Totalt, fra jeg ble medlem i vektklubben i januar 2009, er resultatet -13,5 kg :-)

 

Jeg føler at jeg har kontroll for tiden, og jeg har funnet fram til mat- og mosjonsvaner som er sunne og holder meg både mett og opplagt. Skjeier ut en gang i blant og det ser det ut til at kroppen tåler bra. Håper at mine nye vaner er så godt innarbeidet i kroppen og hodet mitt nå at jeg ikke vil få plutselige tilbakefall til gammel livsstil.

 

Men jeg forstår at jeg ikke kan hvile på laubærene, men må holde fokus også i 2011. I året som kommer vil jeg rapportere vekt her på forumet hver første torsdag i måneden. Jeg trenger for min egen del å vite at jeg skal rapportere status for dere som har fulgt meg på veien :-) Mitt langsiktige mål er å veie det samme om ett år, eventuelt litt mindre dersom det går av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i balanse - både vektmessig og sikkert også på andre måter. Det er flott at du holder så stabil vekt når du faktisk har gått ned 13,5 kg! Et eksempel til etterfølgelse. Har du et inntak som iflg. kaloriregnskapet svarer til forbrenningen? Hvor mange kalorier ligger du på sånn cirka? Må si jeg er litt lei av å tenke slanking. Gleder meg til jeg - ennå en gang - har nådd trivselsvekta og kan stabilisere meg, etterhvert komme opp i ca 1900 kcal, som jeg skal ligge på når trivselsvekta er nådd. Jeg har i kun korte perioder det siste 1,5 år ligget såpass høyt. Jeg har nok ikke den høyeste forbrenningen, og må belage meg på å bruke lang tid på opptrapping av inntaket når den tid kommer.

 

Men først skal jeg ned til 57 kg! Dagens vekt er 60,5 kg. Satser på nedgang til neste uke siden jeg har planlagt trening de neste fire dagene: to dager klatring, en dag telemark, en dag langrenn. Det er gøy med vinter!

 

Håper det går bra med dere andre også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Søttan,

 

Du spør om jeg har balanse i kaloriinntaket. Svaret er vel at så lenge jeg holder vekten stabil, så har jeg balanse. Jeg ligger rundt 1500 kcal på hverdager, litt mer i helgen. Da holder vekten min seg. Det går greit med det lave inntaket da jeg er nøye på å spise riktig og sunt. Håper på sikt å kunne øke litt. Det tar sin tid, og jeg veier meg daglig for å følge med. Jeg er i en livsfase hvor jeg har mer tid til meg selv enn før da ungene mine trengte meg. Tror det ville vært vanskelig å holde samme fokus i tiden som dobbeltarbeidende mor.

 

Du også er på god vei, Søttan. Er spent på å følge resultatene dine fremover våren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest charliemor

2rill: Glitrende at du har kontroll og en super vekt ;) Må jo bare være en digg følelse på alle vis!

 

Søttan: Ja, vinter er gøy!

 

Selv har jeg ikke veid meg på et par uker. Kjenner kroppen min såpass at jeg vet jeg veier mer enn jeg ønsker. Er dog godt i gang med trening igjen etter jul, så satser på å nå ønsket vekt i løpet av relativt kort tid. Dvs. jeg vet jo det ikke holder kun med å trene, må tenke noe på hva jeg putter i meg også :D

 

Treningen for tiden ser slik ut: To-tre ganger i uka en økt på Elixia. Det går for det meste i spinning og noe styrke. Så har det seg slik at det nærmer seg Holmenkollmarsjen (også kalt Holmenkollen skimaraton). Denne uken startet jeg opp med ukentlig skitrening med Ingrid Kristiansen (http://www.ingrid-kristiansen.com). I tillegg fikk jeg en langtur torsdag (3.3 mil). Planen er å kjøre dette opplegget i ukene som ligger foran; en trening og en langtur. I morgen har jeg studiedag og planen er å gå trasseen til Holmenkollmarsjen. (Flott med studiedager! Vel, jeg kan lese når som helst på døgnet, skigåing liker jeg best på dagtid.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charliemor, hyggelig at du tok en tur innom forumet ditt :-)

 

Jeg blir fortsatt andpusten av å bare lese om all treningen din ;). Er innom treningsbloggen din av og til, og oppsummeringen fra 2010 er IMPONERENDE! Jeg kjenner ingen voksne kvinner som trener mer eller hardere enn deg. Lykke til med skimaraton og andre løp som kommer. Vekten i seg selv forteller ikke hele sannheten om en kropp. Det er trolig helt naturlig at du veier mer enn meg på grunn av muskelmassen. Jeg har sikkert mer fett på kroppen selv om vekten er lavere.

 

Ha en god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2rill: Glitrende at du har kontroll og en super vekt ;) Må jo bare være en digg følelse på alle vis!

 

Søttan: Ja' date=' vinter er gøy!

 

Selv har jeg ikke veid meg på et par uker. Kjenner kroppen min såpass at jeg vet jeg veier mer enn jeg ønsker. Er dog godt i gang med trening igjen etter jul, så satser på å nå ønsket vekt i løpet av relativt kort tid. Dvs. jeg vet jo det ikke holder kun med å trene, må tenke noe på hva jeg putter i meg også :D

 

Treningen for tiden ser slik ut: To-tre ganger i uka en økt på Elixia. Det går for det meste i spinning og noe styrke. Så har det seg slik at det nærmer seg Holmenkollmarsjen (også kalt Holmenkollen skimaraton). Denne uken startet jeg opp med ukentlig skitrening med Ingrid Kristiansen (http://www.ingrid-kristiansen.com). I tillegg fikk jeg en langtur torsdag (3.3 mil). Planen er å kjøre dette opplegget i ukene som ligger foran; en trening og en langtur. I morgen har jeg studiedag og planen er å gå trasseen til Holmenkollmarsjen. (Flott med studiedager! Vel, jeg kan lese når som helst på døgnet, skigåing liker jeg best på dagtid.)[/quote']

 

 

Jeg bøyer meg i støvet for treningen din, Charliemor! Enig med 2rill, du må ha stor muskelmasse, og den kan du være stolt over.

 

Jeg hadde en flott treningsinnsats den første uka i det nye året, men en kraftig forkjølelse med slapphet og forverring av astmaen satte en effektiv - men midlertidig - stopper for det. De siste dagene har jeg stort sett ligget på sofaen, men er bedre idag, heldigvis. De siste dagene har jeg forsøkt å ligge på 1200 kcal daglig, men det er nesten umulig, har endt opp på 1300-1600. Skal forsøke å ligge lavt i inntak til jeg begynner å trene igjen om noen dager (en uke?). Da skal jeg opp på 1500, som også er vanskelig når man trener godt. Jaja.. Gla'nyheten idag er at jeg er UNDER 60 KG for første gang på aldri så lenge (et år??)! 59,5 kg er dagens tall, HURRA! :D Jeg skal ned 2-3 kg til, det bør gå ila februar.

 

Ha en fin kveld, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hallo, damer!

 

Stikker innom av og til her, vet dere, for å minne meg selv om at det er ingen grunn til å hvile på mine laurbær! Vekta viser drøye 60 kg for tiden. Sånn er det med den saken. Jobber meg nedover mot 59. Muskler/fett: Jo da, helt sikkert noen muskler på denne kroppen som veier mer enn fett! Men det er dette magepartiet mitt da... Her kan jeg ikke bortforklare noe. Bilringen er der. Fett. Ikke mange muskler i den.

 

Ellers så synes jeg vel om kroppen min. De kraftfulle lårene plager meg ikke, ei heller overkroppen, fra navlen opp. Det er bare denne bilringen. Vet den er mye mindre når vekta er rundt 58. Spørsmålet er om jeg skal hige ned mot 58, eller slå meg til ro på rundt 60. Veide 60 da jeg var 16 år. Er det å tro på julenissen å tro at jeg nå, i en alder av 46, kan stabilisere meg på 58?

 

--

Jeg trener jo en del. Særlig i disse dager. Er student to dager i uka, og nå i januar har vi ikke hatt undervisning. I stede for å lese, har jeg gått på ski ;) Utrolig deilig i marka nå for tiden! Faren med å trene en del, er at noe i meg sier jeg bare kan kose meg i vei med dette og hint. Vekta forteller meg at så ikke er tilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

 

Du kan spørre, Charliemor, men det spørs om vi har svaret. Slik jeg oppfatter deg, så er du en type som når dine mål dersom du virkelig vil. Jeg tror derfor at det ikke er så viktig for DEG å veie mindre enn du gjør nå. Etter hva jeg husker oppga du i ditt første innlegg på "Ned under 10 kg" at du ville ned på din trivselsvekt på 60 kg. Og der er du nå :-)

 

Kjempeflott! Tenk å veie det samme som 45-åring som 16-åring. Det er fantastisk bra!

 

Vi er skapt forskjellig fra naturens side og kroppene våre skal ikke veie det samme. BMIen din er i det sunne området. Så hvorfor skal du streve deg ned mot 58? Bare du selv kan svare.

 

Selv ligger jeg jevnt på 55-tallet. Der trives jeg. Nå kan jeg endelig ta på en vanlig jeans uten at det tyter ut over linningen, slik at jeg kan ha tettsittende klær over. Jeg nyter å slippe jakken/dressjakken/tunikaen utenpå for å skjule valken. Det motiverer meg til å holde fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' hei!

 

Du kan spørre, Charliemor, men det spørs om vi har svaret. Slik jeg oppfatter deg, så er du en type som når dine mål dersom du virkelig vil. Jeg tror derfor at det ikke er så viktig for DEG å veie mindre enn du gjør nå. Etter hva jeg husker oppga du i ditt første innlegg på "Ned under 10 kg" at du ville ned på din trivselsvekt på 60 kg. Og der er du nå :-)

 

Kjempeflott! Tenk å veie det samme som 45-åring som 16-åring. Det er fantastisk bra!

 

Vi er skapt forskjellig fra naturens side og kroppene våre skal ikke veie det samme. BMIen din er i det sunne området. Så hvorfor skal du streve deg ned mot 58? Bare du selv kan svare.

 

Selv ligger jeg jevnt på 55-tallet. Der trives jeg. Nå kan jeg endelig ta på en vanlig jeans uten at det tyter ut over linningen, slik at jeg kan ha tettsittende klær over. Jeg nyter å slippe jakken/dressjakken/tunikaen utenpå for å skjule valken. Det motiverer meg til å holde fokus.[/quote']

 

Et meget godt svar 2rill! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, 2rill, du svarer som en klok dame! Takk for påminnelsen, den om at jeg ønsket 60 kilosvekta. Trolig ligger det ønsket hardt på harddisken, selv om jeg hadde glemt det, derfor er jeg også rimelig fornøyd med å ligge rundt 60! Skulle jeg finne ut at jeg ikke er fornøyd, at det er 58 som er lykken på jord, da må jeg nok omprogrammere harddisken.

 

Ser ellers frem til lørdagens Holmenkollmarsj med skrekkblandet fryd. 53 km er forferdelig langt. Jeg vet jeg kommer til å bli mektig sliten underveis, ikke minst i armene. Gikk en langtur i går, fra Mylla til Songsvann (45.8 km), godt drevet frem av to spreke kollegaer. Skulle ha hatt dem med meg til lørdag! Vel, jeg har klart å gå langt og "alene" tidligere (Birken i fjor). Skal komme gjennom dette også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge sidan eg har vore innom.

Vekta er stabil rundt 64-65 kg som den har vore ei stund. Det går med ein del trening og litt fokus på kostholdet, eg stort sett sunt i vekedagane og skeier litt ut ein dag i helga.

Har trent med PT 3 gonger sidan jul og merker at eg blir sterkare. Han sett også opp treningsprogram til meg mellom dei gongene eg treff han - det er ein god motivasjon!

 

Eg kjem ikkje til å vere så aktiv her inne no, skal prøve å ha fokus som før, men ikkje tenke så mykje på det - altså det skal gå litt av seg sjølv. Eg skal jo gifte meg til sommaren, så det er ikkje aktuelt å gå opp i vekt for å seie det slik! Og elles så er eg jo på Hold Vekten kvar 4. veke som er ei god nok påminning om moderasjon.

 

Lykke til alle saman, de er flinke! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Det må føles godt å kjenne at du blir sterkere; har en viss erfaring med det selv :(

Jeg er ei heller så aktiv her inne nå, men titter da innom nå og da. Hjelper meg til å holde fokus.

 

Spennende med giftemål da! Selv har jeg snart vært gift i syv år. Tenker tilbake på året forut for bryllupet. Det var en herlig tid, den tiden hvor vi planla alt! Selve bryllupsdagen er jo fort over, derfor synes jeg det var grådig kjekt å kunne glede seg og forberede seg til selve dagen i et år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Tinis, hyggelig å høre fra deg! Det høres ut som om du har full kontroll - uten å være altfor detaljfokusert. Det høres rett og slett sunt ut. Fortsett slik! Så gøy at du skal gifte deg! Kos dere med planleggingen. Har du begynt å se på kjole? Må være veldig gøy når en trives med vekta.

 

Hvordan gikk det på Holmenkollmarsjen, Charliemor??

 

Min vekt pendler rundt 60 kg, idag 60 kg blank. Jeg klarer ikke å gå ned når jeg ikke trener, det krever et inntak på ca 1200 pr dag, og det blir for vanskelig. Nå har jeg vært syk i over fire uker og ikke trent. Er imidlertid nesten frisk nå, og gleder meg til trening fra neste uke av. Trivselsvekta, 57,5 kg, skal nås ila mars! Vi har sykdom i nær familie nå som ikke er gøy, men jeg skal likevel trene og spise sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ikke så mye aktivitet på tråden, men vi holder koken hver for oss!

 

Jeg ligger stabilt på 55-tallet og trives med det. Er kjempefornøyd med mine 14 kg i minus på to år, men det er så rart at folk ikke kommenterer mer! Kun to personer har sagt til meg at jeg er blitt slank og fin. Jeg trenger litt skryt, så jeg har fortalt enkelte om resultatet mitt, men de kan ikke huske at jeg har vært litt lubben og forstår ikke at jeg var så mye tyngre for to år siden.

 

Kanskje fordi det har gått så langsomt? Og at jeg legger jevnt på meg på hele kroppen, alle steder, slik at det ikke blir så synlig.

 

Men her inne har jeg fått masse oppmuntring og positive tilbakemeldinger underveis, og det er kjekt :-) Takker og bukker!

 

Ha en fortreffelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 2rill: Det er kjempeflott at du holder deg på 55 kg! Det å gå ned 14 kg - og ikke minst og BLI DER - er veldig godt gjort. Husk at det bare er en brøkdel av dem som går ned i vekt som klarer å stabilisere seg på et lavere nivå. Det er en bragd!

 

Jeg for min del får av og til kommentarer på at jeg nå er slank. Fra starten var det mye kommentarer, selvsagt, men nå, nesten 2 år etter at jeg kom ned på 57-tallet for første gang ila mange år, hører jeg det bare av og til, og gjerne av folk jeg ser sjelden. Det er fordi de kanskje fortsatt husker meg som lubben? Uansett: Jeg vil bare være glad til om folk ikke husker meg som lubben! Den perioden da jeg var på det tyngste, 73 kg, vil jeg helst glemme. Andre vil jeg skal oppfatte meg som slank - gjerne "hun ser ut som om hun har vært slank hele livet". Selv oppfatter jeg meg som litt lubben fortsatt. Jeg ligger nå på 60 kg, SKAL NED IGJEN til 57-tallet iallfall. Da vil jeg være helt slank. Men jeg må ikke glemme at jeg aldri vil kunne spise alt jeg har lyst på.

 

ET FILOSOFISK SPØRSMÅL TIL DERE PÅ DENNE TRÅDEN:

Vi som har hatt endel kilo for mye en gang, skal selvsagt være glade for de kiloene vi har mistet og for at vi nå er slanke. Men betyr det at jeg, som har lett for å legge på meg og siden tenårene har vært mer eller mindre lubben, nødvendigvis skal slå meg til ro med å være slank mot litt lubben? Jeg har nesten ikke turt tenke tanken på å bli TYNN, for det har jeg ikke vært siden jeg var barn. Men jeg kunne faktisk tenke meg å bli tynn - selvfølgelig ikke anorektisk tynn, men mer på den tynne enn den lubne siden. For min del vil det nok si 55-56 kilo. Er det noe galt i å satse på det? Jeg har store bryster og bilring, typisk eplefasong, og jeg tror ikke det vil være usunt å bli skikkelig slank eller tynn. Det hadde vært deilig med litt mindre bryster, som jeg alltid har ønsket meg. C-cup istedenfor D hadde vært fantastisk. Da jeg lå på 57-tallet for halvannet år siden, sa to eller tre venner at nå måtte jeg ikke bli tynnere. Jeg husker en venninne sa det syntes tydelig i ansiktet at jeg var blitt tynn. Men man sammenlikner jo med slik jeg var før, og det er klart at jeg var tynn sammenliknet med da jeg veide 73 kg.

 

Noen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...