Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest charliemor

59.5 kg. Dvs. en nedgang på 0.2 kg. Det går da rett vegen, selv om nedgangen var minimal!

 

Fire uker til bunaden skal på. Jeg gjør meg et realistisk mål til den dagen: Ned 0.4 kg i uka x 4 = 1.6 kg - dvs. at jeg ser for meg å veie 57.9 kg om fire uker.

 

Jeg har funnet ut en en grunn til for at jeg ønsker meg ned i vekt: Er rett og slett ikke så glad i bilringen min! Jeg ønsker å kunne gå i mine trange singletter uten å måtte holde inn magen eller føle på at det disser der i mageregionen; det gjør det nå.

 

Sist ukes trimming: En joggetur på 6.7 km og en sykkeltur på 51.8 km. Jeg ønsker å ha tre treningsøkter i uka, så dette ble litt snaut. Sliter veldig med løpemotivasjonen nå. Nesten så jeg har løpt fra meg i løpet av det siste halvannet året! Nå ser jeg frem mot sykling av Fredagsbirken om halvannen uke og Rallarvegen i slutten av september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 200 gram rett vei! Litt av noen sykkelturer du tar, over 5 mil :-) Trenger vel ikke jogge hele tiden, kondisjonen holdes jo ved like med all syklingen. Tøft at du fortsetter å delta i ritt og løp. Må være kjekt å være så sprek.

 

Bilringen er du ikke alene om å føle. Jeg også drømmer om å slippe pølsen over bukselinningen, særlig om sommeren når det er for varmt med en beskyttende jakke utenpå. Gleder meg til at den skal forsvinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at dere tar utfordringen, det er oppmuntrende at vi er flere som er topp motiverte!

 

Min bilring skal også vekk!! Noen har tung benbygning fra naturens side, det har IKKE jeg. Tvert imot er jeg ganske slankt bygd. Jeg har litt muskler. Men har faktisk fortsatt overflødig fett på usunne steder, dvs. typisk eplefasong med magefett. Har også pupper som fortsatt er store (D-cup), og de skulle gjerne vært litt mindre for optimal trivsel. Jeg skal ila to måneder inn i mine dyre Tiger of Sweden jeans jeg kjøpte i fjor i str 28. Jeg kommer såvidt inn i dem, men de er for trange til å brukes nå, og bilringen kommer god fram i den buksa..

 

Jeg øver meg fortsatt på å si "Ja takk, men litt" og å unngå overspising innimellom. For meg å komme ned i trivselsvekt og holde meg der, vil bety en sunn sjel i et sunt legeme. Det er det optimale!! Det er det aller viktigste med denne prosessen.

 

Jeg kommer plutselig tilbake med en vekt jeg er mer fornøyd med.. ;)

 

STÅ PÅ, ALLE SAMMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Torsdag og veiedag. Ny vekt 60,9 kg, altså minus 0,4 siste uken. Har holdt meg til skjemaet bortsett fra på mandag da det var klubb og da er det lov å kose seg litt ekstra. Har vært ute med hunden i ca 2 timer daglig.

 

Jeg skimter 5-tallet i det fjerne, og er jeg like disiplinert de neste ukene er jeg under 60 om ca. 5. september. Får se om jeg klarer det :-)

 

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott resultat for uken, Soettan! Du er kommet godt i gang allerede og jeg tipper at du er kommet ned på 50-tallet neste gang det skal veies.

 

Jeg spiser kake i dag da det er fødselsdagen min. Regner med at kaloriene gjør et unntak og ikke legger seg rundt magen siden det er en slik spesiell dag for meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Gikk på en skikkelig sprekk i går: Tok hunden med til et område der jeg ikke er så godt kjent. Planen var en tur på 1 til 1,5 timer, men jeg kom inn på en ringrute som gikk opp og ned av topper, over myrer og heier. Hunden ble helt svart av jord og sølevann, og da jeg måtte bære han over gjerder og store steiner ble jeg også ganske svart. Hadde ikke tatt med mat og var trøtt og skrubbsulten da jeg kom tilbake til bilen etter 2,5 timer.

 

Vel hjemme igjen disket mannen opp med hjemmelaget lasagne, pils og resten av bursdagskaken, og gjett om det smakte! Ble sikkert tusen kalorier ;-).

 

Men det føles som en ganske god lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

... med en sprekk innimellom. Saken er vel å ikke bli i den sprekken! Jeg hadde selv en real sjokoladesprekk her i uka. Gnafset i meg en hel, stor plate med Stratos... Godt der og da, pyton et sekund etter ferdigspist.

 

Vært på tur i helgen og stort sett sittet i ro i bilen. Antar at vekta vil bære preg av det i morgen. Me fer sjå. Hvorfor har jeg veidag mandager?!

 

Grattis til Søttan og 2rill; dere ser 5-tallet først nå, ikke så langt der fremme!!! 5-tallet er et herlig tall! Jeg skal holde hardt på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2rill: Det er jo bedre med sprekk både når det gjelder kostholdet og når det gjelder trening (altså en mye lengre treningstur enn tenkt) enn kun sprekk i kostholdet! Trøst deg med det.

 

Når det gjelder sprekker generelt, er utfordringen å tenke "pytt, pytt" og gå videre som om ingenting har hendt istedenfor å få katastrofetanker om at "nå er alt ødelagt, så da kan jeg likegodt fortsette å spise" og fortsette i samme spor i flere dager. Slike perioder hadde jeg spesielt før i tida, som førte til flere kilo opp før jeg klarte å skjerpe meg og snu på det. Det går mye lengre tid mellom slike dager nå, og jeg snur fortere enn før, så tankegangen sånn sett har jeg endret på. Det er jeg veldig stolt av.

 

Jeg er for tiden sykemeldt, er utslitt av jobben, står foran videre utredninger for å se om det kan være noe annet galt fatt også. Får ikke trent i disse dager. Vurderer å spise så lite som 1200 kcal i døgnet for å kunne gå ned likevel. Tror jeg skal forsøke selv om det blir hardt. Håper jeg snart er i form til å trene igjen, iallfall gå tur!

 

GOD NY UKE TIL DERE SPREKE DAMER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

....at du ikke er i form, Søttan :) Håper utredningene bringer deg et steg nærmere en opplagt kropp :)

 

Veldig klokt det du skriver: "Når det gjelder sprekker generelt, er utfordringen å tenke "pytt, pytt" og gå videre som om ingenting har hendt istedenfor å få katastrofetanker om at "nå er alt ødelagt, så da kan jeg likegodt fortsette å spise" og fortsette i samme spor i flere dager." Jeg har også hatt den innstillingen mang en gang. Gratulerer til deg som har klart å snu den trenden!

 

Veiedag: Jeg tar den nå på tirsdager, trenger ikke plage meg selv med mandager!

 

Har fått snufsete nese og vond hals. Fredag kommer Fredagsbirken med øs-pøs regnevær. Hm.... sier jeg bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...at du bytter veiedag! Mandagen drar vi med oss litt av helgekosen. Blir spennende å se hvordan du gjør det i fredagsbirken! Været kan fort snu til det bedre :-). Du trenger vel litt ekstra mat for å yte best mulig?

 

Søttan, håper det ikke er noe mer alvorlig enn "utslitt", selv om det er alvorlig nok dersom man ikke kan gjøre noe med arbeidssituasjonen. Arbeidsgiver har ansvar for at vi ikke blir syk av jobben, det skal tilrettelegges for at men skal kunne stå i en jobb. Håper du har en god arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jeg har et mål: Bedre tid enn i fjor :)

 

Jeg sykler altså med min søster. Hun er en real stayer, vel vant med å gå på høye fjelltopper rundt i verden. Dog er hun ikke et veldig hurtigtog npår det kommer til sykkel. Så da blir målet under syv timer. I fjor brukte vi 7:16. Da var været heller dårlig, regn og kaldt.

 

Neste år er min søster i utlandet. Da planlegger jeg å gjennomføre Birkebeinerrittet, altså den saken på lørdag, "alene" og se hva jeg er god for. Håper det er ned mot seks timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

58.9 kg. Ned 0.6 fra forrige mandag.

Det er jo artig å se 58-tallet igjen! Tror jeg blir her en stund. Det blir selvsagt en utfordring å skulle gå ned en kilo til i løpet av de knappe tre ukene til konfirmasjonen, men det er altså planen.

 

Er blitt skikkelig snørrete det siste halve døgnet og kroppen verker... Kan jeg tro på raskere bedring, skal jo sykle en viss Fredagsbirken om tre dager...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

damer! Jeg satser på at jeg ila 2-3 uker er meg selv igjen. Ganske rart å være hjemme hele dagen uten å ha overskudd til en times trening engang. Vel, vel, det tar jeg igjen senere. Vanskelig å gå ned i vekt i denne situasjonen da jeg må ned på 1200-1300 kcal daglig for å få et vekttap. Men jeg prøver. Så får jeg være fornøyd med å holde vekta hvis jeg ikke får til en nedgang nå. Dette er en typisk situasjon hvor det kan være fristende å trøstespise, men det gjør jeg ikke! Jeg legger heller inn litt kos i regnskapet. :-)

 

Har forresten bursdag idag!

 

Gratulerer med vekt på 58-tallet, Charliemor! Du ligger faretruende nær å vinne konkurransen vår! Er imponert, og spesielt imponert over at du skal sykle Birken! Lykke til med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, grattis med dagen, Søttann! Og grattis for at du klarer å unngå trøstespising! Jeg kan mye om det å trøstespise... Vel, det er et tilbakelagt kapittel i mitt liv.

 

Spent på uken vi nå er i. Klarer jeg å gå ned 4-500 g til neste mandag? Synes kroppen har vært grei mot meg. Jeg har gått sakte og sikkert nedover i høst, uten å notere noe som helst. Har systemet liggende på "harddisken", ser det ut til. Vet hva som må til for å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Søttan! Fint at du holder motet oppe og fortsetter den gode livsstilen selv om du er syk. Kos deg med dagen din!

 

Og gratulerer med flott vekt, Charliemor. Ser ut til at du når målet ditt som vanlig... det blir vel du som vinner konkurransen, tenker jeg. Og på fredagsbirken er du en vinner ved å stille til start :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kun 200 gram i minus på meg denne uken. Men det går jo nedover i hvert fall. Som sagt er det blitt litt ekstra mat denne uken. Og to av dagen gikk jeg ikke lang ettermiddagstur med hunden fordi mannen tok han med på joggetur.

 

Skal gjøre det bedre i uken som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og framleis 65 kg.

Går litt opp og ned ser eg, men er jamnt over trivselsvekt.

Har gått ned til 14-1500 kcal denne veka og trappa opp trening. Drar til "Syden" på ferie på laurdag, så med mindre eg blir veldig dehydrert så er det ikkje mykje håp om nedgang då. Skal halde fokus så eg ikkje går meir opp, og satse på nokre joggeturar. Elles er eg realistisk og ventar til etter ferien med innsats for å halde meg i trivselsbelte. Det burde gå bra! Ferien skal nytast, heilt hysterisk må eg ikkje bli!

 

De er flinke og fokuserte damer, pass på å ha det kjekt innimellom òg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

I går koste jeg meg med Fredagsbirken. Dagen i går ble lang, slitsom og gøy! Søster og jeg syklet sammen i år som i fjor. Slo oss selv med over en time. I fjor var det jeg som måtte vente på søster, i år drev hun meg hardt, i hvert fall på flatene. Været var svært så varierende. Mye regn, men også litt solskinn.

 

Et lite bilde av en skitten Charliemor kan sees på min blogg, http://charliemor.blogspot.com.

 

Neste år er ikke søster i landet, men jeg skal sykle. Håper å få meldt med på lørdagens løp da .

--------

 

To uker til sønnens konfirmasjon og målet på 58 kg blankt. Bør gå. Veiedag tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Gratulerer med glimrende resultat i Fredagsbirken! En hel time forbedret tid!!! Vi blir bare bedre og bedre med årene.

 

Har også kost meg i helgen. Hyttetur til Mandal. Nydelig sensommervær, flotte turer i havgapet, deilig grillmat. Klar for en ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dritgod på å slanke meg, men litt mindre god på å holde vekta, så i år som sist år har jeg havarert på sommeren. Men nå kan jeg ikke bedra meg selv mer, og buksene mine som har ligget i skapet i hele sommer taler sitt tydelige språk. Jeg må ned i vekt, eller i alle fall øke i muskelmasse. Formen er tilbake igjen, og hverken intensiteten eller hyppigheten i treninga er det noe å si på. Nå skal maten til pers. Det er så slitsomt å leve med straffebukser..

 

Hvorfor har jeg gått opp i vekt? Hvitvin.. det er en dødare for både form og forbrenning, men du verden så koselig det er å sitte på trappa på hytta med et glass og nyte stillheten.

 

Nå har jeg svidd av 800 kcal på trening. Og spist 600. Så jeg må inn med litt mat.

 

Charliemor, det er en skikkelig forbedring. Du har blitt i knallform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charliemor: Gratulerer med kjempeinnsats på Birken, må være gøy å forbedre tiden sin så mye! I det hele tatt imponerende å stille til start, spør du meg!

 

Doppler: Velkommen tilbake, gøy å høre fra deg!

 

SUKK.. Fikk ikke sove i natt, lå i flere timer og vred meg.. Jeg ble sulten. Hva gjorde jeg? Jo, istedenfor å ta meg ei skive, gikk jeg amok i fryseren.. Dvs jeg spiste MASSE is, altfor mye! Når det er sagt: Hvis man først skal gå amok, kan jeg anbefale Dream is med karamell og nøtter, kun 150 kcal pr 100g! :) Hva er moralen? Å ta ei skive eller spise en banan hvis en er sulten, det er så mye bedre! For min del er det nok lurt å spise ganske nærme sengetid slik at jeg ikke blir liggende våken fordi jeg er litt sulten. Og hvis jeg ikke kan klare å ligge unna isen, får jeg droppe å ha is i fryseren.

 

Dagens vekt.. er 61,5 kg.. :P Håper virkelig ikke jeg reellt har gått opp 1 kg i fett. Det skal jo 7000 overtallige kalorier til, så kan ikke forstå at det er tilfellet. Håper det er andre faktorer som spiller inn slik at jeg lett er nede på 60,5 igjen. Har forresten gitt opp å gå ned i vekt nå som jeg ikke er i aktivitet overhodet. Har ligget på 1500-1700 kcal daglig, som jeg bør holde en stabil vekt på. Dog er det ikke rom for utskeielser. Ikveld skal jeg i middagsselskap, så satser på 1500-1700 totalt idag.

 

Videre plan: Fra i morgen skal jeg holde meg til 1400-1500 kalorier daglig for å kompensere for overspisingen i natt. Det er et greit nivå å ligge på også når jeg begynner å bevege meg og trene slik at jeg da kan få en nedgang. Skal dessuten klippe håret i morgen, skal ta litt av lengden slik at sveisen blir litt annerledes. Det kan være symbolet på NY GIV fra min side.

 

For øvrig er jeg fortsatt sykemeldt, men kreftene begynner å komme tilbake smått om senn. Det er deilig.

 

Stå på videre, mine slanke medsøstre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Vekta nå: 59.8. Det er opp 0.9 fra forrige uke. Så det. Hva har skjedd? Kan jeg skylde på mensen? Helt klart, men trolig ikke for hele oppgangen. Forrige uke var jeg rimelig innaktiv, om jeg ser bort fra FredagsBirken. Jeg liksom fetet meg opp til det rittet. Nå må jeg "nedfete" meg :)

 

Velkommen tilbake til doppler!

 

Søttan: Nattmat er en ukjent greie for meg. Jeg sovet om natten omtrent åkke som. Så en plan er ikke dum, og du skisserer en. Den høres ok ut for meg, i hvert fall hvis det er slik at det er sikt som holder deg våken. Har andre erfaringer med dette? Godt at kreftene dine begynner å komme tilbake da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Ser ta det går litt opp og ned med både den ene og den andre :-)

 

På sikt skal vi gå ned - og vi må ikke miste langtidsmålet vårt av syne. Jeg veide meg i dag, en dag for tidlig i forhold til planen, for i morgen tidlig drar jeg til Budapest på en liten ferie med venner. Det blir ikke tid til veiing og rapport i morgen. Så neste uke vet jeg at vekten blir "dårlig", for jeg vil nye ferien min sammen med de andre - men uten fråtsing.

 

Resutat: -0,5 kg og ned til 60.2 kg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...