Gå til innhold

Ned 25kg, noen som vil være med??


Trine004

Anbefalte innlegg

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar
Gjest Snillmedmegselv

Hei Topsi.

Jeg meldte med inn i vektklubben for 1 år siden, etter å ha tatt ett nettkurs hos Grete Roede. Jeg gikk ned 6 kg. De kg er på igjen nå.... Av det har jeg lært at det ikke er bra for meg å gå ned så fort. Jeg har slanket meg ved 5 GR kurs siden 1992, og en nå tyngre enn noen gang... Ikke fordi det er noe galt med GR kurs, men fordi jeg ikke klarer å leve på en diett hele tiden. Nå har jeg fokus mot å endre livsstil. For å få litt hjelp i starten, har jeg fått tablettene xenical av legen min. Men, etter å ha brukt disse 1 mnd, uten å gått ned mer enn 1 kg, så synes jeg ikke de er verdt pengene. Den kg kunne jeg fint klart uten. I "GR-kurs-verden" er 1 kg uken det "normale". Jeg tror ikke en så rask vektnedgang blir varig, iallefall for meg. Nå tenker jeg at om jeg kutter ut alt søtt og fett i ukene (snop og snacks), trener mer og spiser normalt og sunt, så må vekten gå ned. Jeg har gått inn noen cm siden nyttår, men har ikke målt. Kjenner det bare på klærne. Snillmedmegselv-nicket har jeg tatt fordi det å legge meg til en ny livsstil innebærer dette. Og tidligere har jeg spist sjokolade og chips når jeg skulle være snill med meg selv - som trøst eller belønning. Nå har jeg innsett at dette er det motsatte av å være snill med meg selv. Jeg må gi kroppen min det den trenger, sunt "drivstoff" og fysisk aktivitet. Jeg har hatt en trimsykkel som i lange perioder har fungert som klesstativ. Jeg har ikke funnet tid for å bruke den. Har prøvd med morgentrim, men var for trett. Nå koder jeg hodet mitt inn på at etter middag skal jeg sette meg rett på sykkelen - før sofaen "tar meg". Jeg sykler 30 min, hard trening - bruker pulsklokke for å presse meg selv litt. I tillegg er jeg 2 dager i treningsstudio, og går noen turer utenom. Bor blant flotte fjell om nå har vi glimrende snøforhold. Jeg går på langrennsski, og har gått i 1.5 time i dag. Dette gir energi!!

Jeg skal til kostholdsveiledning hos legemedhjelperen min (sykepleier) på tirsdag. Da har jeg ikke stor vektnedgang å vise til, men jeg kan fortelle om en tankegang som er i ferd med å omstille seg. Ikke til "slanking", men til en ny livsstil. Hvordan tenker du at du skal gå ned dine 25 kg? Jeg veier nesten 89 kg nå og er 169 cm. Min drømmevekt er 65 kg, en vekt jeg holdt stabil i flere år før jeg fikk mine 3 barn....

 

 

 

 

QUOTE=Topsi]Hei.

Jeg håper på å klare 25kg. Det er målet mitt...en dag.

Skal til syden med familien min i mai og vil egentlig mest mulig til da, men vil jo gjerne at det jeg går ned skal holde seg vekke. For sånn der "jojo" slanking har jeg fått mer enn nok av.

Så jeg er egentlig bare fornøyd med det jeg klarer.

Har hatt en kjempe fin start på året med 1,5kg og 3,5cm ned den første uken, og det gir pågangsmot. Men gidd ikke leve slavisk etter noen som helst kur eller diett for da gir jeg opp, det vet jeg. Men har lyst å ha en el. flere som kan være med å gjøre det beste vi klarer sammen. Er tobarnsmor til to små så jeg har nok å henge fingrene i.

Noen som har lyst å være med?? Trenger jo ikke å skulle gå ned akkurat 25 kg altså gjerne mer eller mindre...det betyr ingenting. Trenger bare noen å gjøre det sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er kjempe flink jeg. Beundrer deg for at du klarer å faktisk klarer å være så flink at du både går på treningsstudio 2ganger i uken og sykler og ski og i tillegg har tre barn.

Jeg har to, en på tre og ett halvt og en på 7 mnd., og syns egentlig at det er hektisk nok. Går masse tur, vanligvis vel og merke, men skulle gjerne hatt tid og penger til treningsstudio og litt aerobic også. Men dagene strekker ikke til.

Nå har vi vært syke her alle fire i over en uke og er framdeles ikke frisk. Så jeg føler meg helt utslått og nesten bare vært inne. Så jeg kvir meg til veiing imorgen.

 

Vel, jeg har tenkt å ta av mine 25kg over tid, skulle gjerne tatt de av før mai, men begynt å bli litt mer realistisk enn det. Vet jo at det ikke holder og nå VIL jeg ned. Vil kunne henge med ungene litt mer, ha giddis til å leke og løpe sånn som eldste jenten min så gjerne vil at vi skal gjøre. Var slank når jeg ble gravid og trodde at kiloene ville "renne av" når jeg ammet sånn som alle sa. Så å spise for to ble nesten ett motto for meg første graviditet og la på meg 30kg. Siste gang la jeg bare på meg 7kg, var mye mer bevisst. Men startet også der jeg slapp sist på 84kg.

Har prøvd all slags mulige slankekurer og tatt av noe men lagt på meg det dobbelte og nå er jeg lei.

Er mye mer bevisst på hva jeg spiser. Spiser mindre av det usunne og masse av det sunne. Prøver å holde meg i jevn aktivitet med alt det daglige og trøstespiser mindre. Har ikke latt det går over stokk og stein for da vet jeg at jeg gir opp. Prøver å veie maten (bare sånn ca) og det har til nå gått veldig fint. Har siden nyttår tatt av 8cm rundt livet, noe jeg er veldig fornøyd med og nesten 2,5kg. Har bestemt meg for å være fornøyd med det jeg klarer til ferien.

 

Må avslutte...sulten baby.

 

Lykke til så snakkes vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye badevekten går heldigvis nedover. Resultatet denne uken sier -1,2kg, og midjemål -1 cm.

En liten anelse mindre trimpoeng dvs 26. Men det er jo høyt, og jeg vet at jeg ikke kommer til å holde trimmingen på det nivået hele tiden. Men jeg holder på så lenge det er gøy, deretter reduserer jeg til 3 ganger pr uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower

Jeg skal slanke meg rundt samme kilo som deg. Har blitt overført til Internet kurset, da det ble litt problemer for meg å følge fast ukedag. Jeg er 32 år, student og har 1 barn. Skriv da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rockebolla

Hei.

Jeg vil gjerne være med jeg også om det er greit.

Har planer om å gå ned 20 kg totalt, helst innen juli siden jeg skal i bryllup da og har lyst til å se litt bra ut.

Jeg meldte meg inn her 01.01.06 og har siden den tid gått ned 4 kg og tatt av 4 cm, så jeg er positiv til å klare iallefall 15 kg frem til slutten av juni.

 

Jeg har veiedag på fredager og veier meg kun hver 14. dag sånn at det skal synes litt godt at jeg går ned.

 

Det er ikke sikkert jeg klarer å henge helt med, men jeg skal prøve så godt jeg kan (det er ikke alltid helt lett med ting som er nye for en) ;)

 

Lykke til alle sammen.

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å kunne gå ned 25 kilo!? Jeg er ny i klubben, men har 20-25års erfaring med slanking og påfølgende vektøking. Og det blir stadig værre... Gått et GK-kurs i -91, ellers holdt på for egen maskin. Problemet er i og for seg ikke å gå ned i vekt. Det er nesten som om at jeg må leve på "diett" hele tiden for å unngå å gå opp igjen og det blir jeg så lei av. Etter ei stund skilles hode og kropp og da bærer det utfor igjen. Kan fint dra på meg 3 kilo i løpet av ei helg. Ikke sikkert ALT er fett, men dog! Har periodevis trent mye spinning uten at det har gjort noen forskjell på vekta. Formen er heldigvis noenlunde bra.

Nå vil jeg ikke lenger bo i kroppen min. Den er 172 lang og 94 tunge kilo. Hvis vi kan støtte og motivere hverandre er jo det supert.

Jeg startet på min "kur" 23.01 og har en drøm om 5-8 kg til påske. Blir helt YR av lykke med tanke på at jeg kanskje en vakker dag kan være 25 kg lettere. Da skal jeg ALDRI slippe hodet mer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å kunne gå ned 25 kilo!? Jeg er ny i klubben' date=' men har 20-25års erfaring med slanking og påfølgende vektøking. Og det blir stadig værre... Gått et GK-kurs i -91, ellers holdt på for egen maskin. Problemet er i og for seg ikke å gå ned i vekt. Det er nesten som om at jeg må leve på "diett" hele tiden for å unngå å gå opp igjen og det blir jeg så lei av. Etter ei stund skilles hode og kropp og da bærer det utfor igjen. Kan fint dra på meg 3 kilo i løpet av ei helg. Ikke sikkert ALT er fett, men dog! Har periodevis trent mye spinning uten at det har gjort noen forskjell på vekta. Formen er heldigvis noenlunde bra.

Nå vil jeg ikke lenger bo i kroppen min. Den er 172 lang og 94 tunge kilo. Hvis vi kan støtte og motivere hverandre er jo det supert.

Jeg startet på min "kur" 23.01 og har en drøm om 5-8 kg til påske. Blir helt YR av lykke med tanke på at jeg kanskje en vakker dag kan være 25 kg lettere. Da skal jeg ALDRI slippe hodet mer!!![/quote']

Ja eg kjenner meg VELDIG godt igjen :) Mistar hovudet gong på gong eg og, men no SKA eg klara det. Har ein mann som og er SVÆRT overvektig og har heldigvis god oppbakking ifrå han. Kjekt å vera innom her og lesa alle motiverande meldingar :) STÅ PÅ ALLE SAMAN ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte innom og se om det var liv i "klubben". Ser ut som de fleste nyter helga og tar livet med ro. Jeg har klart meg igjennom helga uten utskeielser og er veldig glad for det. Skal på besøk til noen venner i kveld, har spart "kosemerker" - det vanker sikkert kake. Har egentlig ikke lyst å spise kake, men føler meg litt forpliktet hvis de har baka til vi skal komme. Jeg er litt av eller på, enten er jeg veldig streng eller så spiser jeg ALT. I morgen er første veiedag, er spent. Ønsker alle slankevenner ei flott uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hatt en fin helg alle sammen??

 

Jeg har tatt det ganske med ro denne helgen. Skeiet litt ut både igår og idag. Igår spiste jeg en halv kokosjokolade, sånn 70%kakao, så det ble 50gr på meg og 50gr på min kjære. Smakte veldig godt men ikke så godt som jeg ville, mest sansynlig fordi jeg fikk dårlig samvittighet. Idag har jeg spist et bitte lite kakestykke i bursdagsbesøk.

Det å holde seg vekke fra snop og kaker har IKKE vært noe problem for meg ennå jeg er en skikkelig sjokolademons. Var helt forferdelig første uken men så gikk det over. Nå tenker jeg egentlig lite på det.

 

Det største problemet mitt går på å klare å spise nok. Og det sliter jeg virkelig med. Er den som spiser mye og sjelden og har gjort det i mange år (sikkert noe av grunnen til at jeg har flyteringer rundt magen), men det å snu det til å spise ofte og lite har vært vanskelig. Føler jeg klarer det litt, men klarer likevel ikke komme opp i det antallet kalorier jeg skal ligge på. Men å leve sånn som jeg lever nå, resten av livet vist det må til, går helt fint. Spiser såpass ofte at jeg sjelden blir VELDIG sulten, så da spiser jeg ikke så mye heller hver gang. Men denne uken føler jeg ikke at jeg har gått noe ned og er faktisk litt redd for å miste motivasjonen, selv om at jeg får så mye positive tilbakemeldinger på at folk rundt meg ser at jeg har gått ned i vekt og det er jo i seg selv veldig motiverende.

Lurer litt på hvorfor jeg forrige uke gikk ned 1,5kg men ikke noe i cm rundt livet...noen som vet om det er vanlig?? Vel uansett bør jeg vel være fornøyd med det jeg evt.klarer og om jeg ikke har gått ned noe denne uken så skal jeg være fornøyd med å ikke ha gått opp. Vi får se...

 

Godt å få ut litt nå før jeg skal på vekten (savner litt smiley som jeg kan sette inn).

 

Men ok...lykke til imorgen alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med å spise ofte nok. Det blir som oftest 3 måltider pluss en banan. Dermed blir det ofte forlite antall kalorier pr dag. Bortsett fra om helgene da, for da blir det gjerne et ekstra måltid om kvelden som kos.

 

Det blir ikke bedre av at min strek av en samboer spiser ennå færre måltider. Fikk han bestemme så hadde vi spist et diiigert måltid til kvelds og ingenting annet. Bortsett fra utallige småsjokolader han putter i munnen hver gang han går forbi kjøkkenskapet da.... Han har i det minste av hensyn til meg flyttet skålen ut av syne fra kjøkkenet og inn i et skap.

 

Det dumme er at jeg synes jeg nesten må trumfe gjennom at vi f.eks skal spise lunch i helgene. Jeg får litt følelsen av at han tenker " skal vi spise nå igjen, det trenger du virkelig ikke"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer å spise ganske ofte, blir fort sulten igjen av å spise lettere føde. Har en mann som gumler peanøtter daglig. Har en boks stående i skapet og den er stadig i drift. Og han går lenge på nøtter + en frokost og middag. Jeg føler nesten at jeg spiser som et monster. Og så har store jenter i huset som har helt passelig vekt. Vil derfor fokusere så lite som mulig på slanking og stress rundt spising og vekt. De er heldigvis glad i grønt-for og forsyner seg godt at skåler med gulrøtter og andre grønnsaker.

Ja,ja,- en gang er vi vel slanke og pinglete vi også??? Føles som om jeg har en livsvarig SYKDOM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 25 kg er mitt mål også... alt over 20 kg er jeg fornøyd med :) Jeg har god tid på dette, men håper på 10-15 kg i løpet av dette året i hvertfall. Jeg har sortert buksene mine og laget en bunke med synkende størrelser jeg skal ta frem etterhvert som de passer igjen...;)

 

Jeg har gått på GR kurs tidligere med god effekt, men har lagt på meg igjen ved kursets slutt :) så jeg prøver igjen nå. Hovedproblemet mitt er tid til å trene. Jeg prøver å få tid til å gå på treningsstudio, men det skjærer seg til stadighet så jeg tror kanskje jeg er henvist til å gå tur og etterhvert jogge når vekten er nede på et nivå som tillater det. Vurderer å kjøpe sånne gåstaver, men synes det ser så dumt ut.... spørs om jeg bare må bite det i meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp gåstaver du, ikke bry deg om hva andre tenker! Og det er jo etterhvert en del som bruker det. Det er en ganske herlig form for trening, du føler at du får brukt hele kroppen. Og så klarer du også å gå litt fortere enn vanlig.

 

Jeg fikk mine til jul for 1 år siden, men nå er de "kommet ut av skapet" Jeg forsøker å ta dem med meg ut, så når ungene er på lekeplassen "pigger" jeg meg noen runder rundt plassen. Eller som da det var sne og ungene var i akebakken tok jeg meg noen runder rundt fotballbanen like ved. Nå forsøker jeg hele tiden å finne på nye måter å trimme på med eller uten staver. Benytte de anledningene jeg får i en travel hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei uke er gått og 2 kilo er forsvunnet, hurra! Må sette meg korte mål, høres helt groteskt ut hvis jeg sier til meg selv at jeg skal SLANKE meg i kanskje ett år. Jeg har trent en del denne uka, men ikke særlig mer enn jeg pleier egentlig. Mitt problem er at jeg spiser veldig feil og alt for mye. Har faktisk vært på 10 spinningtimer på ei uke uten av vekta rikka seg en millimeter,- vel og merke spiste jeg det som falt meg inn. Så jeg må vel bare innse at det handler om MAT+ trim. Og nå er jeg i gang. Har brukt denne siden hver dag denne uka, har fått veldig mye info og tips. Og så kjenner jeg at det gir meg motivasjon. Takk til alle dere som skriver på siden, lykke til videre til hver og en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei uke er gått og 2 kilo er forsvunnet' date=' hurra! [/quote']

 

2 kg! Du må være stolt! Jeg har også trent mer enn normalt denne uken, 33,1 trimpoeng. Og jeg har gått ned -1,1 kg og -2 cm rundt midjen. Tilsammen har jeg gått ned -7 cm rundt midjen siden jeg startet i romjulen. Det totale vekttapet er ikke noe å skryte av - totalt -0,9 kg. Men så fikk jeg jo ny vekt etter at jeg startet målingen og som viser mer enn den gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jenter...hva sa vekten deres til dere idag da???

 

Jeg har gått ned 0,5kg og ingen cm. Litt skuffet, men føler nesten jeg ikke har lov til å si det engang. Men skjønner ikke hvorfor vekten går sakte men sikkert nedover men ingenting skjer med cm rundt livet?? Noen som har et logisk svar på den??

 

Ellers har vel uken begynt bra, vært ute å gått lang tur idag og fikk 1,1 trimpoeng for den. Går ikke så fort når mine små nydelige prinsesser er med, men det er veldig koselig likevel. Og turen har vi godt av begge to. Minsten ligger i vognen og nyter turen derfra men så tar vi min mor med så da får jeg litt voksent selskap også.

 

Ha en fin kveld da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youcandoit

Hei

Jeg er klar nå. Etter endeløse kurs/ internettkurs (med gode resultater....DENGANG) er jeg nå klar for å gå ned 25 -28 kg.

Og - 10 kg / - 15 cm midje....ja det må vi klare til påske....trur eg....

Viljen er der, betalt trening på jobben 2 ganger i uka ( utrolig heldig).....hva kan gå galt. hehehe.... (panikk)

Siden jeg ikke følger noe kurs, ble jeg glad for å se at jeg er langt fra alene om å ville nå målet.

Og sammen er vi sterke...(huff...det var klisjee.....)

Jeg er 35 år, samboende, mor til to jenter på 2 og 7 år.

Vitale mål er 90 kg/ 108 cm midje og 160 cm høyde.

Start dato 30. januar 2006

 

Hei så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg håper på å klare 25kg. Det er målet mitt...en dag.

Skal til syden med familien min i mai og vil egentlig mest mulig til da' date=' men vil jo gjerne at det jeg går ned skal holde seg vekke. For sånn der "jojo" slanking har jeg fått mer enn nok av.

Så jeg er egentlig bare fornøyd med det jeg klarer.

Har hatt en kjempe fin start på året med 1,5kg og 3,5cm ned den første uken, og det gir pågangsmot. Men gidd ikke leve slavisk etter noen som helst kur eller diett for da gir jeg opp, det vet jeg. Men har lyst å ha en el. flere som kan være med å gjøre det beste vi klarer sammen. Er tobarnsmor til to små så jeg har nok å henge fingrene i.

Noen som har lyst å være med?? Trenger jo ikke å skulle gå ned akkurat 25 kg altså gjerne mer eller mindre...det betyr ingenting. Trenger bare noen å gjøre det sammen med.[/quote']

 

Heisann eg er 33 år mor til tre barn , skal selv ned 25 kg, sliter for og komme igang men håper på å klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jenter...hva sa vekten deres til dere idag da???

 

Jeg har gått ned 0' date='5kg og ingen cm. Litt skuffet, men føler nesten jeg ikke har lov til å si det engang. Men skjønner ikke hvorfor vekten går sakte men sikkert nedover men ingenting skjer med cm rundt livet?? Noen som har et logisk svar på den??

 

Ellers har vel uken begynt bra, vært ute å gått lang tur idag og fikk 1,1 trimpoeng for den. Går ikke så fort når mine små nydelige prinsesser er med, men det er veldig koselig likevel. Og turen har vi godt av begge to. Minsten ligger i vognen og nyter turen derfra men så tar vi min mor med så da får jeg litt voksent selskap også.

 

Ha en fin kveld da!!![/quote']

Jeg var selv på vekta i dag og har gått ned en halv kg, ble skuffet da jeg har sykklet hver dag og vært ganske flink med maten. Jeg har heldigvis ei vennine som jeg er og veier meg hos hver mandag og det hjelper på litt. er litt usikker på hvor mye en egentlig må trimme pr dag for og gå ned mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har gått ned 0,4 kg denne veka og. ;) 2,4 kg på to veker får eg vel vera fornøgd med. Og så har eg jo minka 5 cm i midjen på dei to vekene og det er bra. Det går ABSOLUTT rette vegen :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...