Gå til innhold

Ned 25kg, noen som vil være med??


Trine004

Anbefalte innlegg

Det er jo greitt hvis du klarte å stoppe med kosemerkene! Jeg tør ikke røre disse fordi jeg vet at "godis" gir skikkelig mersmak. Jeg går jo ikke kurs, men holder meg til ca samme opplegget,-har gått GK-kurs før... FLott at du er så bestemt på å ikke gi deg, klart du (og vi andre) klarer det!!!

 

Ja' date=' ja, så va d på an igjen :) Åt opp ALLE kosemerka mine i går kveld rett før eg la meg! Veldig lurt :( JA, ja eg får halda meg på matta resten no då! Vil og skal klara d! Inspirerande å vera her inne på sidene og lesa. Godt å veta at eg ikkje slit åleine. Stå på og lukke til alle saman. SAMAN ER ME STERKE!!!![/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Hei.

Hatt en fin dag??

 

Jeg har hatt en fin dag, sliter litt med å komme opp i nok kalorier i det daglige så idag har jeg faktisk drukket ett glass ekstra lett lettmelk. Og det er ganske flott for å være meg ettersom at jeg ikke er noe spesielt glad i melk, nei. Vel nok om det.

 

Vi er kommet til onsdag og ser at der er kommet noen nye. Velkommen til dere!! Vi har en motivasjons plan denne uken om jeg kan kalle det det. Vi er sammen her en hel gjeng om å klare 1kg eller mer til neste veiedag, ettersom at hvertfall jeg har hatt litt problemer i det siste. Både med motivasjonen og med å klare å holde meg til dette her.

Dere er hjertelig velkommen til å henge dere på.

Elmelin: Du skal se det går bra. Hold deg litt i trøyen nå når det nærmer seg helg gå deg en ekstra lang tur om du har tid. Har hatt litt problemer i det siste jeg også. Ikke noe særlig gøy. Heng deg på "1kg eller mer til neste veiedag" planen vår så har du noe å holde deg fast ved.

Vi skal nok alle nå målet vårt tilslutt!! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare bake noen rundtstykker i går... De lukta rett og slett sinnsykt godt, måtte bare spise ett. Og det var veldig godt, mååååttte bare ha et til,- med brunost- siden jeg først hadde gitt etter. Følte meg ikke HELT mett og klarte derfor å proppe i meg enda ett før jeg la meg. Og de var store! Huff og huff, ble rett og slett sur på meg selv. Og så krevde familien pølse og mos til middag i dag... Laga en salat til og åt mest av den... Har nå vært og trena, skal få meg en del trimpoeng sånn at jeg kanskje kommer ajour igjen. Jobber nå for å få tilbake "følelsen". Fort gjort å slippe ALT når jeg først har glippa...

Henger meg fortsatt på 1 kilos-planen selv om det glapp litt. Må ha noe å strekke meg mot. Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld holdt det hardt. Jeg fikk så utrolig lyst på noe godt, jeg var til og med i skapet for å se om jeg det var noe jeg hadde lyst på. Til alt hell var det ikke det.

 

Etter en lang uke på jobb og når jeg ikke har vært helt pigg ;) så var jeg så utrolig sliten. Og det er når jeg er så sliten at jeg bare vil sitte å stirre tomt på TV`en at sprekkene kommer. Men det gikk bra denne gangen.

 

I kveld skal jeg lage meg 2 herlige tacoer med masse grønt, så da tenker jeg det går bra i kveld. Samboeren min er borte i 2 1/2 mnd, men jeg har bestemt meg for å lage noe skikkelig selv om han ikke er her. Ellers har jeg lett for å tenke at jeg gidder ikke lage noe for meg selv, og da blir det chips og sjokolade istedenfor.

 

Jeg har bestilt hotell til bryllupsreisen til Venezia! Rom med utsikt til kanalen :D Dette har jeg lagt inn på favoritter, så jeg lett kan gå inn å se, drømme meg litt bort og holde motivasjonen oppe. Etter at jeg bestilte hotellet begynte jeg endelig å glede meg til bryllupet. Vi har bodd sammen i 10 år og har 2 unger, så vi gifter oss først og fremst pga det juridiske. Så hittil har holdningen min vært sånn " ja, ja vi skal gifte oss" hva så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rockebolla

Ikke så bra denne gangen, men det må man jo regne med. Har ikke gått ned noe i kg denne gangen, men jeg har da gått ned 1 i cm. Det er jo noe det også. :D

 

Så totalen ser nå slik ut:

 

CM: 9

KG: 8 kilo

 

Så jeg er fornøyd med framgangen, men jeg håper selvfølgelig jeg klarer å gå ned litt til neste uke.

 

Kjempebra Piggen og lena36, det går jo bare fremover. Stå på!!

 

Det er ikke alltid like lett å la fristelsene være så når det er altfor ille tar jeg meg en Nutrilett Bar Karamell istedet for annen kveldsmat og da er det helt greit igjen.

Dette er også noe jeg bruker istedet for å ta annet godteri i helgene, de er kjempegode. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdagsfeiring over mange dager ødela hele opplegget. Holdt ut i 2 dager/2 selskaper. Ble lei og gav meg over til bløtkaka og brownies... Har trimma brukbart, berga derfor noenlunde. Har gått ned 0,2 kilo/1 cm. Har ikke mista motet. Heldigvis ble det mandag og jeg er i gang igjen. Jeg skal ta den dær kiloen DENNE uka nemlig! Til tross for 3 dager på kurs/hotell. Gir meg ikke så lett. Jeg er imponert over dere som klarte det, og til deg Rockebolla som i lag med meg IKKE gikk opp. Gratulerer,- vi skal nå målet.

Har bestilt meg treningstimer hele uka,- så det må vel gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mista motet. Heldigvis ble det mandag og jeg er i gang igjen. Jeg skal ta den dær kiloen DENNE uka nemlig!

 

Jeg er med!!!

For de som har sett vekt og mål som jeg la inn igår tidlig nådde ikke jeg heller helt målet....0,7kg men 5,8cm (noe jeg ikke skjønner helt) men må vel være fornøyd med det ;) Buksene mine detter av!!??!! Dette går rette veien og det er kjempe gøy. Noen fler som vil prøve igjen til neste uke??

Kjempe fint alle sammen...foruten ett par småglipper står vi jo virkelig på her...syns ikke dere?? Jeg syns hvertfall vi er flinke.

Lykke til alle sammen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med i denne tråden om det er plass til fler.

Er ganske ny i vektklubben men synes det er mye inspirerende og mange flinke her. Passer dårlig å gå på kurs for tiden så da virker dette som et meget godt alternativ.

Ut i fra BMI bør jeg gå ned ca 25 kg, men realistisk for meg i første omgang er nok 15 kg så får vi se hvordan det går.

Startet denne uken og vil veie meg på tirsdager.

Ikke mye tid til trening med 3 aktive barn så det blir med 1 times rask gange hjem fra jobb hver dag.

Stå på alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på GR kurs siden september i fjor og har gått ned 12 kg. Begynte på kurs 3 nå i januar, men klarer liksom ikke helt å finne tilbake til motivasjonen. Har fremdeles rundt 12 kg. som skal av til sommeren. Skal veie meg igjen på mandag, så jeg håper at jeg har gått ned denne gang. Hadde 100g. forrige uke, er jo ikke så mye å rope hurra for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har hatt sykt barn så jeg har ikke hatt tid å konsentrere meg om dette på noen dager.

 

Men her er plass til alle som vil være med!!! ;)

 

Er veldig spent på denne uken, har jo ikke hatt muligheter til å tenke på meg selv med minsten innlagt pga. dehydrering etter over 1uke med oppkast og diarè. Men nå er jeg igang igjen. Bare to dager som har gått vekk.

Lykke til alle sammen resten av denne uken...ikke så mye igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Jeg skal ned en ca 30 kg totalt. Er 171 og begynte med en vekt på 100,6 og vil gjerne ha en trivselsvekt på ca 70 når jeg er ferdig. Jeg har i grunnen ikke satt noen dato for når jeg skal komme dit, men skal virkelig slanke meg ferdig denne gangen, OG ta et kurs i vektstabilisering!

 

Jeg går på GR hver tirsdag. Hittil har jeg gått ned 6,3 og 26 cm, og det gir jo motivasjon til å fortsette. Den største utfordringen min er å komme i aktivitet. Er litt for glad i å sitte i sofa'n! Nå har jeg imidlertid begynt på Body Balance, og det var akkurat passe for meg, foreløpig. Det gir jo litt trimpoeng, da! Ellers har jeg en liten vov som jeg må gå tur med, selv om jeg ikke går så fort, så blir det da noen skritt i løpet av dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at det er kommet nye folk i tråden, slik at jeg ikke lenger er ferskest. Er nå inne i min 4 uke og holder på med min fjerde kilo, og DEN SKAL AV! Tenk Topsi, 5,8 cm. Nå må du kjøpe deg belte, herlig følelse. Jeg utsettes stadig for fristelser, har vært på hotell/kurs i 2 dager, med UENDELIG mange meter med mat, kaker,middager, desserter. Det vanskeligste med å holde meg unna "godsakene" er at alle skal kommentere det. Har klart meg noenlunde. I kveld skal vi på fest med masse mat. Overalt bombarderes jeg med mat, kaker og godis!!! Det er vel derfor jeg går rundt med "vinterdekk". Har nå kontroll over søt-behovet, virker som blodsukkeret har stabilisert seg. Jeg kjenner faktisk forskjell på minus4 kg, buksa er ikke like stram som i midten av januar. Den følelsen maner jeg fram når det røyner på. Jeg er så imponert over deg lise68 som har slanka deg så lenge, skjønner godt at du blir litt umotivert. Flott at du er med her, kanskje du kan sette deg korte delmål. F.eks hive deg på når noen her setter ukesmål....

Og jeg skal også slanke meg ferdig denne gangen! Uansett hvor lang tid det tar!!! Mål 1 er ett-kilos-planen, deretter har jeg et mål til påske og ett til sommeren. Kanskje jeg må justere underveis,- tar det som det kommer.

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at det er kommet nye folk i tråden' date=' slik at jeg ikke lenger er ferskest. Er nå inne i min 4 uke og holder på med min fjerde kilo, og DEN SKAL AV! Tenk Topsi, 5,8 cm. Nå må du kjøpe deg belte, herlig følelse. [/quote']

 

Hei jess!!

Har ett belte som jeg har kjøpt for lenge siden...har faktisk brukt det endel, men det er jo i str. flodhest føler jeg :D Men ja...det føles helt fantastisk at det faktisk er blitt flere cm for stort til meg :) skulle så absolutt hatt noen nye hull, men det motiverer meg VELDIG hver gang jeg tar det på. Har bare en bukse igjen som passet meg når jeg begynte her 1.januar og den detter snart av....herlig å kjenne at det etter så mange andre mislykkede forsøk at det virkelig begynner å skje noe med kroppen min. Men de 5,8cm forrige uke tok meg litt på sengen....veier meg alltid først og der hadde jeg jo ikke helt klart å nå målet vi hadde i 1-kg planen (0,7kg) men også måle seg og se 5,8cm. Målte flere ganger og fikk hjelp av samboeren for jeg trodde det var feil :)

Er veldig glad for at jeg har denne siden og noen å fortelle det til for det gir en fantastisk følelse å få noe til.

Ha en deilig kveld!!

 

Og takk jess for at du la merke til mine forsvunne cm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1/1-06

84kg

106cm

 

Uke 1 2/1-06

82,5kg

105 cm (-1cm)

 

Uke 2 9/1-06

81kg (-1,5kg)

101,5 cm (-3,5cm)

 

Uke 3 16/01-06

80,3kg (-0,7kg)

97cm (-4,5cm)

 

Uke 4 23/1-06

79kg (-1,3kg)

97cm (0cm)

 

Uke 5 30/1-06

78,5 (-0,5kg)

97 (0cm)

 

Uke 6 6/2-06

78,5 (0kg)

94,5 (-2,5cm)begynt å måle rett over navlen istede for under kan være derfor

 

Uke 7 13/2-06

77,8kg (-0,7kg) Nådde nesten målet...bare 0,3kg fra

88,7cm (-5,8cm)

 

Uke 8 20/2-06

77,3kg (-0,5)

91cm (+2,3cm)

 

Sånn ser altså mine resultater ut!! Ikke helt fornøyd med resultatene...så glad jeg ble forrige uke når jeg hadde gått ned 5,8cm i livet også går jeg opp igjen 2,3cm denne uken ;)

 

Vel vist jeg ser på resultatet jeg har hatt de 7 ukene jeg har holdt på, akkurat begynt på 8uke så denne regner jeg ikke med, så ser det sånn ut:

 

Uke 1-7:

84kg -77,3kg = -6,7kg og det er jo nesten en kg i uken, må være fornøyd med det :D

106cm -91cm = -15cm som er 2,1cm i uken...skal være fornøyd med det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka nådde jeg målet og litt til,- 1,3 kg. Har nå klart 4,5 kilo på 4 uker og det er jeg veldig fornøyd med. Fant ikke målbåndet i dag så jeg vet ikke hvordan det står til med omkretsen. Kjenner at buksa er blitt løsere, men det er langt igjen til den faller av. Ser iallefall ut til at delmålet til påske er innen rekkevidde. Føler meg pigg og rask og det er deilig. Sola er begynt å gi fra seg en sped liten varme og sommeren kan bare komme til oss som da vil være mye lettere enn vi var i januar. Og kanskje nesten "perfekt" til neste jul.

Gled dere over et stadig lettere liv, nyt hvert gram som faller til jorden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har gått ned og til dere som har stått i ro: Slapp av det løsner nok til neste uke.

 

Alle står vel i ro eller går opp innemellom og det er da det gjelder å ikke gi opp. Så lenge vi spiser sundt og nok skal vi ha god samvittighet selv om vekten ikke vil samarbeide.

 

Jeg klarte målet denne uke også: - 1,2 kg Totalt 8,8 kg siden 2 januar. Jeg har virkelig seilt i medvind de siste ukene og jeg er såå glad for. Neste mandag gjør jeg ikke regning med å gå ned pga mensen da pleier jeg å gå opp 2 til 3 kilo og det er helt greit, det forsvinner jo når mensen er over.

 

Ha en flott kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOPSI: Det er virkelig kjempebra!!! Det gjør jo ingenting om du går ned på kilo og cm annenhver uke når resultatet blir så bra!

 

Sant nok ;) glemmer av og til litt at det går jo nedover og det har det ikke gjort på flere år....og det i seg selv er jo ganske deilig. Hadde håpet på å klare 10kg til 13.mai nå vi farer til syden i 2uker og har jo til nå klart 6,7kg...SKAL klare 2,3kg til fram til det og forhåpentligvis litt til. Har bestemt meg for å kjøpe ergometer sykkel og trø for harde livet når jeg ser TV. Jeg er snart lettere enn jeg var en uke etter føste fødsel. Fødte på 84 el 86kg (husker ikke helt) gikk ned i 76kg første uken men spiste meg fort opp igjen til 84kg. Men ikke langt igjen nå til jeg er der igjen :D

 

JESS: Ikke værst det...1,3kg er jo kjempe bra. Du har vært kjempe flink :)

 

LENA36:Skal si dere har fått det til...1,2kg på deg også. Syns dere gjør en kjempe jobb.

 

Vet at Piggen var begynt å få tilbakemeldinger fra omverden at vekten peker nedover. Det har jeg også, og det er så gøy. Noen andre også som har fått positive tilbakemeldinger??

 

Ha en fin kveld!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte målet denne uke også: - 1' date='2 kg Totalt 8,8 kg siden 2 januar. Jeg har virkelig seilt i medvind de siste ukene og jeg er såå glad for.

[/quote']

Jeg gleder meg sinnsykt til jeg når 8,8 kilo. Jeg synes du er kjempeflink, det er ikke lenge siden det var 2.januar. Du kom igang 3 uker før meg,- men jeg skal henge meg på som en klegg :-)

Hva skyldes medvinden??? Tar gjerne i mot gode råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

 

Jess du lurte på medvinden min.Jeg beit i det sure eple og gikk til fastlegen min og la frem vektproblemet mitt for han. Jeg ble kommandert opp på vekten for kontroll og den viste 92 kilo og med min fantastiske lange kropp som måler hele 160 cm på strømpelesten og med en bmi på 36, hehehe sa legen min at her måtte det gjøres noe, må bare legge til at legen min er utrolig streng men veldig grei når det gjelder. Jeg må også legge til hvorfor jeg er blitt så overvektig, det skyldes fire store kneopperasjoner det siste året, dette har vært et smertehelvete og jeg har levd på veldig sterke smertestillende medikamenter samt steorider og kortisoner de siste to årene og det er derfor jeg er blitt feit.Før jeg ødelagte foten min hadde jeg lagt om livstilen min og begynt å trene og spise sundt jeg hadde da en grei vekt på 65 kilo som jeg hadde virkelig slitt meg til. Hele min historie hadde jo legen min, han har jo fulgt meg de siste 20 årene. På grunnlag av all medisinbruk og stillesitting som har ført til min vektoppgang de siste to årene ble jeg og legen enig om at jeg skulle kutte ut alle steorider og kortisoner og KUN bruke smertestillende. Vi trodde det skulle hjelpe vekten min nedover men neida så heldig skulle jeg ikke være. Så etter nøye vurdering av blodtrykk, blodprøver og div andre faktorer fikk jeg en medisin som fjerner matlyst,snopelyst og øker forbrenningen. Jeg må være like nøye med matinntaket og passe på og få nok væske som andre slankere selv om jeg har fått denne medisinen. Det er min forklaring på hvorfor jeg klarer å gå jevnt og trutt ned i vekt. Ha en strålende dag alle sammen. Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gått ned 0,5 kg denne uken, og er litt men bare litt motløs. Kan det være alderen som spiller inn? For 2 år siden da jeg skulle ned i vekt var jeg under 40, og det var ikke noe problem å gå ned 1 kg i uken. Som oftest var det mer enn det. Nå synes jeg det går mye tregere.

 

Riktignok har jeg spist 1 lite kakestykke, men det skulle vel ikke gjøre slike utslag? Jeg hadde ikke spesielt lyst på kake, men når du er i bursdagsbesøk er det ikke bare bare å si nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rockebolla

Vel så var det tid for å veie seg igjen da.......det ble en skikkelig nedtur denne gangen. Jeg har klart å gå opp en kilo, så jeg ble skikkelig skuffa....men håpet er at det er fordi jeg har fått mensen at vekten viser 1 kg pluss. Det eneste positive er at i cm har jeg gått inn enda 1 cm.

Jeg kan vel uansett ikke være misfornøyd når jeg har gått ned 7 kg(nå da) siden 2 januar, men det er så utrolig skuffende når vekta viser 1 kg i pluss. Jeg bare MÅ klare en del kg til jeg skal i bryllup i juli og det er det eneste jeg klarer å tenke på til tider.

 

Men, men, jeg gir ikke opp enda, skal nok klare det til slutt.

 

Stå på nok en uke alle sammen.

 

 

Slik ser det ut for meg til nå:

 

02/01.06

Vekt: 86 kg

Cm: 99 cm

 

09/01.06

Vekt: 83 kg (-3 kg)

Cm: 96 (-3 cm)

 

16/01.06

Vekt: 80 kg (-3 kg)

Cm: 94 cm (-2 cm)

 

23/01.06

Vekt: 78,5 kg (-1,5 kg)

Cm: 93cm (-1 cm)

 

30/01.06

Vekt: 78 kg (-0,5 kg)

Cm: 92,5 (-0,5 cm)

 

06/02.06

Vekt: 78 kg (-0 kg)

Cm: 91,5 cm (-1 cm)

 

13/02.06

Vekt: 79 kg (+1 kg)

Cm: 90,5 cm (-1 cm)

 

 

TOTALT:

- 7 kg

- 8 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...