Gå til innhold

Kurset er over, nå er jeg på egenhånd siste halvdel av svangerskapet


Koalamamma

Anbefalte innlegg

Enig, spesielt etter kveldsstellet med ungene er det som om jeg "fortjener" litt kos før leggetid. Men små stenfrie druer gjør også susen, er sikkert mye fruktsukker i dem... Er hjemme med begge idag, eldstemann er nesten helt pigg og minsten er veldig snørrete og ute plaskregner det. Så siden jeg har fridag likevel har jeg dem begge hjemme. Skulle vært på bekkentrening men dropper de da. Men Mannen og jeg skal til Oslo til helgen og vil gjerne ha dem friske til de skal på overnattingsbesøk ellers blir vel turen avlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Noe spesielt dere skal i Oslo da?

 

Druer er veldig godt som kveldskos. Men jeg kjøpte en kurv her om dagen og de var så sure at det nesten var vondt... jeg tenkte å kjøpe ananas. Synes det er godt med noe søt frukt, som stiller søthungeren :-)

 

Jeg er kjempespent på vekten min denne uka. Hadde ikke du veiing i dag? Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal i 40-års lag på lørdag men reiser inn fredagen og ser fram til en helg på hotell alene :o

Glemte å veie i morges men veide meg før lunsj og da var det 94,9 så det er jo ned fra i går (95,4) Mye vann som kommer og går tenker jeg.

Ellers synes jeg de stenfrie druene i boks er best, gjerne bend it som de har på Rema 1000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig tabbe i kveld... Åpnet en chipspose og greide ikke stoppe! Åt opp hele posen på 200g, sukk... Selv om det smakte deilig så er samvittigheten ganske svart nå, endte opp på 3100kcal i dag og uten denne utskeielsen ville det vært 2000kcal. Og jeg som aldri pleier fyse på chips, men leste en test av ulike typer i avisen i dag og det lå sikkert og lurte i underbevisstheten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda... Men bare man ikke lar seg knekke så gjør det ingenting...

 

Du har jo vært flink og stått på ellers, og man må nok regne med at man ikke klarer å være like sterk til alle tider...

 

Jeg er på min dag 4 uten sjokolade og godteri. Når uka er omme starter jeg på mandag med litt sunnere kosthold. Litt mindre fett og sukker i den ordinære kosten håper jeg skal hjelpe på. Jeg har virkelig lyst å få dette til nå, for å gi vesla en god start på livet. Selv om jeg har vært usunn de 2 første delene av svangerskapet hjelper det helt sikkert på om jeg blir sunnere i siste delen. Det er jo da de vokser mest også, så et kosthold med mindre sukker og fett minsker risikoen for å få en gigantbaby...

 

Veiedag i morgen... Forventer ikke den helt store endringen da det kun er 4 hele dager jeg har "strevet". Blir kanskje mer utslag neste fredag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant vektregistreringene mine fra tidligere svangerskap og vektøkningen frem til uke 28 var ganske lik på dem og dette selv om første gang spiste jeg alt jeg kom over (ulvehunger), andre gang spiste jeg godt men sunt og trente styrke 3-5 ganger i uken og denne gang har jeg vært mer nøye med hva jeg har spist og desverre ikke trent like mye men litt. Rart? Hvis dette holder tritt så ender jeg vel opp på 24kg denne gang også til slutt, men virker som om uansett hva jeg gjør så er det det kroppen min mener jeg trenger :o

I dag har jeg vært uggen og kvalm og spist mine to skiver til frokost og lunsj men orket ikke salat som jeg pleier. Sikkert en reaksjon på fett og saltbomben i går kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde håpet på å holde meg under 20 kg i alle fall. Men blir det nå over så er det jo ikke verdens undergang. Bare å hive seg i selen og ta i litt for å få det av igjen :-)

 

Det viktigste fremover nå synes jeg er å forsøke å leve litt sunt, for babyens skyld... Kan i alle fall ikke ha samme inntak av sukker som jeg har hatt til nå, det fører jo til økt risiko for svangerskapsdiabetes, høy fødselsvekt, svangerskapsforgiftning ++

 

Legen min er veldig frempå med det at jeg ikke burde legge på meg så mye, mens jordmor pleier å si at så lenge man spiser sunt trenger man ikke tenke på det.

 

Så jeg skal spise sunnere enn jeg har gjort, så får nå vekten bli hva den blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bare" opp 0,4... Det er det minste jeg har gått opp de 12 siste ukene. Dette var oppløftende! Var på bim-treff i går, og der spiste jeg vel 2-3 kjeks. Ikke så sunt, men jeg holdt meg unna sjokoladen som en av jentene hadde dratt med seg :-) Det er jeg superfornøyd med!

 

Viljestyrken ser ut til å ha kommet på plass, og sjokoladehungeren har avtatt. I går ble det jordbær til kveldskos. Veldig godt!

 

Nå skal jeg begynne å se litt mer på matvanene. Jeg skal til legen i dag og blir sannsynligvis sykemeldt 50%, så da får jeg litt bedre tid til å planlegge middagen og lage sunnere mat. Hvis jeg klarer å ikke legge på meg mer enn 0,5 kg i uken resten av sv.skapet blir det max 6 kg til opp, og det kan jeg leve med :-) Det blir jo ca 10 kg mer enn nødvendig da, men... det kunne vært verre tenker jeg. Er jo i grunn ikke så unormalt å gå opp rundt 20 kg i et svangerskap, selv om det ikke alltid er ideelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, grattis! Jeg fråtser i frukt om dagen og med unntak av onsdagen har det gått bra ;) Ungene er også hekta på små skåler med oppkuttet agurk, paprika, cherrytomat, eple,banan, drue, fersken og jordbær. Litt av hvert etter hva vi har i hus, og iblant litt sviske og aprikos i nistematen. Så de får jo også sine 5 om dagen og vel så det :D Vil helst ha det til kveldsmat for tiden.

Har vært 50 og så etter en måned 60% sykemeldt og det har vært deilig, men regner med å bli 100% nå om en ukes tid. Var hos legen på tirsdag og vi snakket om det da men ville prøve å strekke det ut neste uke for til mandag kommer min avløser og jeg vil gjerne hilse på henne og vise den mest viktige arbeidsoppgaven hun skal ha (er bare meg og en vikar som kan det og er ganske vesentlig oppgave) Så legen sa det var greit sålenge jeg kjente etter og ringte med en gang det ble for mye. Så neste uke blir slitsom men så er det fri! Blir godt å få litt mer overskudd til å ordne ting til den lille og leke med ungene når de kommer hjem, nå sover jeg mest eller sløver om kvelden foran tv...

Har dere BIM treff privat? Har vært på et par men foreløpig bare på kafe/restaurant og nå er det jo snart ferietid så vet ikke hvor mye aktivitet det blir. Litt synd for det er veldig koselig måte å treffe nye folk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bim-treffene er det familiesenteret her som står for. Vi bruker deres lokaler, men er der alene. Treffene er for de som har termin innenfor samme tidsrom. Vi har ikke hatt de store oppmøtene, så det er litt synd. Er mange som er gravide, men som kanskje ikke tør å komme... Vi må vel prøve å rekruttere noen fler...

 

Frukt er jo så godt, og selv om det er litt fruktsukker i det, så er det jo så sunt! Jeg har kjøpt inn mye frukt nå, så skal jeg bli flinkere og kutte opp og sette frem skåler, så blir det spist av hele familien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...