Gå til innhold

Julemål 2009


Gjest tronderpi1

Anbefalte innlegg

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Denne uka ble det bare pitte litte grann ned, 0.3 kg. Men jeg er fortsatt under 80 og det å leve videre på 70 tallet gjør meg glad. Har ikke gjort noen utskeilser, tror mer det er et tegn på at kroppen snart nærmere seg det målet jeg har satt for min vektterskel, og at jeg må innstille mitt hode på at disse siste kiloene kan ta tid å miste... Så nå må jeg bare håpe at tolmodigheten min holder...

Startvekt 25.02: 115 kg

Startvekt 05.08: 90.8

Uke 1: 89.1 ( -1.7)

uke 2. 88.4 ( -0.7)

Uke 3: 86.9 ( -1.5)

Uke 4: 85.8 (-1.1)

Uke 5: 84.8 (-1.0)

Uke 6: 84.5 ( -0.3)

Uke 7: 84 (-0.5)

Uke 8: 83,5 ( -0.5)

UKe 9: 81.9 (-1.6)

Uke 10/11: 84.5 ( +2.5!!!!!!!)

Uke 12: 81.7 ( -2.8)

Uke 13: 80.5 ( -1.2)

Uke 14: 79.8 ( -0.7)

Uke 15: 79.5 ( -0.3)

3.7 kg igjen til julemålet..., og hvis nissen er snill får jeg det til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke dere er alle sammen,jeg er ikke så flink..denne uken var det opp 2 kilo(fått mens så satser på det er vann i kroppen pleier få det de første dagene.skal veie meg over helgen igjen og håper det da er mere riktig:-) er nå ferdig på kurs 1 etter denne oppgangen idag gikk jeg ikke ned noe på dette kurset:(( så nå prøver jeg meg litt på egenhånd,og håper og få litt drahjelp fra dere:-) blir veiedag tirsdag fra uken..

ha en fin dag

klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke dere er alle sammen' date='jeg er ikke så flink..denne uken var det opp 2 kilo(fått mens så satser på det er vann i kroppen pleier få det de første dagene.skal veie meg over helgen igjen og håper det da er mere riktig:-) er nå ferdig på kurs 1 etter denne oppgangen idag gikk jeg ikke ned noe på dette kurset:(( så nå prøver jeg meg litt på egenhånd,og håper og få litt drahjelp fra dere:-) blir veiedag tirsdag fra uken..

ha en fin dag

klem.[/quote']

 

Hei synøve, skal gjerne være med å dra litt!! Kanskje vi kan dra hverandre, det går ikke egentlig på silkeføre her heller :D

Det er sikkert en god del vann det du har fått nå, men like irriterende uansett. Hva er det som ikke funker skikkelig for tida? Matregistrering? Trim? Generell motivasjon?

 

Legg en plan for helga - det skal iallefall jeg gjøre. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke det ønskede eller forventede resultatet denne uka! Klarer ikke å finne igjen 82-tallet, som jeg har sett flere ganger utenom de "offisielle" veiedagene. Ble ned 0,2 men siden dette er "gammel-kilo" kaller jeg det for stillstand i stedet for nedgang...

 

Når jeg slipper tak i skuffelsen og ser litt objektivt på de siste ukene, så ser jeg at jeg ikke har klart 10 TP de siste 3 ukene - mens ferie- og hytteliv selvsagt ikke har medført tilsvarende lavt kaloriinntak. Så da kan man kanskje bare si "som man reder så ligger man".

 

Neste veiedag blir tirsdag. Ligger an til en nøktern gjennomføring av denne helga, og trimplanen innebærer "stuetrim" imorgen og en liten fjelltur på søndag for å se at sola ikke kommer over horisonen...

 

Startvekt 87,1 kg (etter nyttår)

Julemål 81,0 kg

Vekt uke 47: 83,4 kg, ned 3,8 kg totalt

Rest sommermål 2,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei synøve, skal gjerne være med å dra litt!! Kanskje vi kan dra hverandre, det går ikke egentlig på silkeføre her heller :)

Det er sikkert en god del vann det du har fått nå, men like irriterende uansett. Hva er det som ikke funker skikkelig for tida? Matregistrering? Trim? Generell motivasjon?

 

Hei

ja vi må dra hverandre det er jeg med på..det er så kjedelig når vekta flyr sånn opp:(var innom vekta idag tidlig og det var ikke mye ned enda..men har bestemt meg for at jeg skal vente med vekta nå til mandag så får jeg se;)håper det er litt forandring ihvertfall... det er vel generell motivasjon som svikter her..men tror og håper den er på vei litt opp igjen nå:-)

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydligvis har kroppen min kommet i en vektterskelmodus nå går alt så meget sakte. Hele 100 gram ned denne uka :) Men har vært forberedt på det , så nå er det bare å brette opp armene , fortsette med de gode vanene og se på kurs 5 som en del av stabeliseringen. Etter jul starter jeg opp på hold vekten kurs og faktisk som kursleder selv:) Gleder meg:)

Startvekt 25.02: 115 kg

Startvekt 05.08: 90.8

Uke 1: 89.1 ( -1.7)

uke 2. 88.4 ( -0.7)

Uke 3: 86.9 ( -1.5)

Uke 4: 85.8 (-1.1)

Uke 5: 84.8 (-1.0)

Uke 6: 84.5 ( -0.3)

Uke 7: 84 (-0.5)

Uke 8: 83,5 ( -0.5)

UKe 9: 81.9 (-1.6)

Uke 10/11: 84.5 ( +2.5!!!!!!!)

Uke 12: 81.7 ( -2.8)

Uke 13: 80.5 ( -1.2)

Uke 14: 79.8 ( -0.7)

Uke 15: 79.5 ( -0.3)

Uke 16: 79.4 ( -0.1)

3.6 kg igjen til julemålet - og det skjønner jeg blir vanskelig, å gå ned 0.9 i snitt de siste 4 uker ser til og med opptimistiske meg som en umulighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså,

 

I ei ukes tid har jeg vært slapp og søtsugen og langt fra så motivert som vanlig. Vet ikke helt hvorfor, men etter ei hardtreningsøkt forrige uke ble jeg så gjennom-marg-og-bein sliten. Lørdag kom søtsuget veltende og jeg kjøpte en pose karameller som jeg spiste i løpet i helga....

Allikevel klarte jeg å skrape sammen litt over 13 TP. Veide meg på tirsdag og hadde gått ned 100 gram.

Onsdag denne uka reiste jeg ut på jobb, og klarte å tvinge meg til ei økt på tredemølla onsdag kveld. Plutselig var det som jeg kviknet til igjen! Veide meg på jobb på torsdag morgen som jeg pleier, og fikk sjokk for plutselig var over et kilo borte (og denne vekta pleier å viser mer enn mi hjemme).

 

Så,

 

Da ser jeg litt lysere på saker og ting igjen! Har hatt meg ei god treningsøkt i kveld med sykkel og vekter.

Og jeg tar meg den frihet å kombinere de to veiingene tirsdag og torsdag for å bruke dette på denne ukens resultat. En liten runde med kalkulatoren (typisk ingeniører :) ) viser at denne ukens resultat er ned 0,6 kg og alt er så meget bedre.

 

God helg til alle,

Spesiell hilsen til deg synøve - dra dra dra.... :) Hvordan gikk det med deg på mandag?

 

Startvekt 87,1 kg (etter nyttår)

Julemål 81,0 kg

Vekt uke 48: 82,8 kg, ned 4,3 kg totalt

Rest julemål 1,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydligvis har kroppen min kommet i en vektterskelmodus nå går alt så meget sakte. Hele 100 gram ned denne uka :) Men har vært forberedt på det ' date=' så nå er det bare å brette opp armene , fortsette med de gode vanene og se på kurs 5 som en del av stabeliseringen. Etter jul starter jeg opp på hold vekten kurs og faktisk som kursleder selv:) Gleder meg:)

[/quote']

 

 

Hei Tirben,

 

Gratulerer med ny jobb som kursleder!! Det er tøft gjort og meget forpliktende :) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag igjen..og imorgen er det vekta...spent på det. ferdig med kurs ja og prøver litt selv.

gikk ikke på vekta på mandag lenapena:( (hoppet over mens uke.) men imorgen skal jeg til pers,så da får vi se:-)

ha en fortsatt fin mandag alle sammen.

 

ja her går det opp istede for ned:((dette er ikke morsomt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra i dag var det en kjempe glæde å gå på vekta, viste 1.3 kg ned!!! Nesten som et vektras i forhold til hvordan de siste ukene har vært. Så jeg takker og bukker , spretter omkring og synger rokcing around the christmas tree:)

Startvekt 25.02: 115 kg

Startvekt 05.08: 90.8

Uke 1: 89.1 ( -1.7)

uke 2. 88.4 ( -0.7)

Uke 3: 86.9 ( -1.5)

Uke 4: 85.8 (-1.1)

Uke 5: 84.8 (-1.0)

Uke 6: 84.5 ( -0.3)

Uke 7: 84 (-0.5)

Uke 8: 83,5 ( -0.5)

UKe 9: 81.9 (-1.6)

Uke 10/11: 84.5 ( +2.5!!!!!!!)

Uke 12: 81.7 ( -2.8)

Uke 13: 80.5 ( -1.2)

Uke 14: 79.8 ( -0.7)

Uke 15: 79.5 ( -0.3)

Uke 16: 79.4 ( -0.1)

Uke 17: 78.1 ( -1.3)

2.3 kg igjen til julemålet, og enda er det tre uker til jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå,

 

Det rusler stadig litt nedover, 0,3 kg denne gang. Ikke så mye kanskje, men jeg synes det er en lettelse bare å se at jeg liksom har "setlet" meg på 82-tallet og at dette ikke bare var et blaff.

 

Neste veiedag blir tirsdag 8. og deretter reiser jeg hjem den 9. :-)

Juleferien starter så smått allederede den 15. fordi jeg har noen kontordager lengre sør før selve juleferien. Det betyr egentlig at jeg bare har to veiedager igjen!!

 

Hadde litt over 11 trimpoeng i uka som gikk og det er jeg ganske fornøyd med. Hittil i uka har det også gått ganske bra - tredemølle mandag, spinning tirsdag, treningsfri onsdag og ikveld blir det langtur i spinningrommet (1,5 timer!)

 

 

Tirben - du er som vanlig dødsrå!!

 

Synøve - er badevekta snill med deg denne uka?

 

Startvekt 87,1 kg (etter nyttår)

Julemål 81,0 kg

Vekt uke 49: 82,5 kg, ned 4,6 kg totalt

Rest julemål 1,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang på 2,7 kg på to uker. Jeg har nå klart julemålet mitt på 15 kg, har gått ned 17,2 :D Nå er målet å holde meg der og ikke gå opp i jula, så skal jeg fortsette på nyåret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man nå uttrykke en så sterk jublende glede som jeg føler i dag skriftelig: JIIIIIIIIIIIPIIIIIIIIII:) Nedgang på 1.9 kg denne uka. Jeg er nå NORMALVEKTIG når jeg klikker inn tallene mine på BMI testen. Det betyr at jeg er ved målet. Jeg er på oppløpsiden til å VINNE mitt eget løp. Det er så fantastsik følelse at jeg ikke vet helt om jeg forstår dette:) Skjønner jo at det snart stopper seg selv, men nå skal jeg bare nyte vektapet og cm som har forsvunnet.

Startvekt 25.02: 115 kg

Startvekt 05.08: 90.8

Uke 1: 89.1 ( -1.7)

uke 2. 88.4 ( -0.7)

Uke 3: 86.9 ( -1.5)

Uke 4: 85.8 (-1.1)

Uke 5: 84.8 (-1.0)

Uke 6: 84.5 ( -0.3)

Uke 7: 84 (-0.5)

Uke 8: 83,5 ( -0.5)

UKe 9: 81.9 (-1.6)

Uke 10/11: 84.5 ( +2.5!!!!!!!)

Uke 12: 81.7 ( -2.8)

Uke 13: 80.5 ( -1.2)

Uke 14: 79.8 ( -0.7)

Uke 15: 79.5 ( -0.3)

Uke 16: 79.4 ( -0.1)

Uke 17: 78.1 ( -1.3)

Uke 18: 76.2 (-1.9)

0.4 kg igjen til julemålet, og TO uker til JUL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nedgang på meg denne uka, men heller ikke noe opp - det er da noe.

 

Kjenner motivasjonen henger i en tynn tråd igjen... På hjemreisen i går kveld spiste jeg TO store sjokolader, men har det greiere i dag igjen heldigvis! Jeg går ikke inn i cm lengre, og jeg mistenker at det skyldes to forhold: Litt for lite styrketrening og situps og litt for mye av disse raske karboene.

 

Litt ujevn trimming forrige uke, men i sum var det over målet i TP og forbrente kalorier så det er bra. Skal på treningssenteret i kveld - nå har jeg skrevet det så da må jeg gjennomføre!! :D

 

Gjelder å fullføre denne siste uka med ordinær veiing og deretter holde stilen sånn nogenlunde fram til selve jula setter inn.

 

 

STORE OG ERBØDIGE GRATULASJONER TIL TIRBEN OG JANE76 - FANFARE!!! :D

 

Startvekt 87,1 kg (etter nyttår)

Julemål 81,0 kg

Vekt uke 50: 82,5 kg, ned 4,6 kg totalt

Rest julemål 1,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var stille og rolig på tråden for tiden. Bortsett fra våre to kjempeflinke som allerede har nådd målet sitt ( :D ) tror jeg det er mange som sliter på denne tiden...

 

Selv føler jeg det som en demning er i ferd med å briste, og jeg har tett sprekkene etterhvert som de har dukket opp. Men, denne uka var det slutt - og demninga brast. Har gjort mitt aller beste for å boikotte mitt eget opplegg med masse usunn mat og for lite trim. Det toppet seg i helga, med et privat lite julebord hos venner, alt for mye alkohol og søppelmat på søndag i tillegg. Følte meg som en flodhest x 2 på vekta mandag morgen - opp to og en halv kilo.

 

Har fått "rast fra meg" litt nå, men det er helt klart at det for de kommende uker blir mere mat og midre trim enn hva godt er for å holde vekta, men sånn er det jo gjerne.

 

Oppsummerer denne sesongen slik: Vekt uke 50: 82,5 kg, ned 4,6 kg totalt

 

Er ikke så værst fornøyd med det, og det braker løs igjen over nyttår. Jeg kommer til å stikke innom vektklubben gjennom jula også og oppdaterer litt på min egen tråd under "Ned 10-20 kilo", dere er velkommen inndom der :D

 

Takk for følget så langt i høst, en riktig God Jul og Godt Nytt år til alle dere i tråden vår, så ses vi igjen på nyåret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ble det bare et lite hopp på 0.2 kg ned- men veldig fornøyd at jeg har klart å holde det fantastiske tallet 76 og kanskje , kanskje klarer jeg å ta de siste 0.2 til neste uke!! I hvert fall hjelper det å holde opp motiavsjonen at en er så nære målet. Det er bare å jobbe videre helt fram til neste onsdag som er lille juleaften så får vi se om julenissen kommer med en førjulsgave og jeg får se 75 tallet!!

 

Startvekt 25.02: 115 kg

Startvekt 05.08: 90.8

Uke 1: 89.1 ( -1.7)

uke 2. 88.4 ( -0.7)

Uke 3: 86.9 ( -1.5)

Uke 4: 85.8 (-1.1)

Uke 5: 84.8 (-1.0)

Uke 6: 84.5 ( -0.3)

Uke 7: 84 (-0.5)

Uke 8: 83,5 ( -0.5)

UKe 9: 81.9 (-1.6)

Uke 10/11: 84.5 ( +2.5!!!!!!!)

Uke 12: 81.7 ( -2.8)

Uke 13: 80.5 ( -1.2)

Uke 14: 79.8 ( -0.7)

Uke 15: 79.5 ( -0.3)

Uke 16: 79.4 ( -0.1)

Uke 17: 78.1 ( -1.3)

Uke 18: 76.2 (-1.9)

Uke 19: 76.0 ( -0.2)

0.2 kg igjen til julemålet, og EN uke til JUL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte det virkelig. Jeg gikk ned 1.5 kg denne uka!!!!!!!!!!!!! og nådde mitt julemål og sprengte den med 1.3 kg ekstra. dette betyr også at jeg klarte mitt hovedmål med å gå ned 40 kg!!! Jeg er liksom ferdig!! Det er så ufattelig at jeg nesten sitter her å griner. Er jo realistisk og skønner at noen av disse kiloene kommer på i julen, men har også lært gjennom dette året at det går ann å kose seg en uke, men da ta tak med en gang etter uka så forsvinner de like fort som dekom på;)

Startvekt 25.02: 115 kg

Startvekt 05.08: 90.8

Uke 1: 89.1 ( -1.7)

uke 2. 88.4 ( -0.7)

Uke 3: 86.9 ( -1.5)

Uke 4: 85.8 (-1.1)

Uke 5: 84.8 (-1.0)

Uke 6: 84.5 ( -0.3)

Uke 7: 84 (-0.5)

Uke 8: 83,5 ( -0.5)

UKe 9: 81.9 (-1.6)

Uke 10/11: 84.5 ( +2.5!!!!!!!)

Uke 12: 81.7 ( -2.8)

Uke 13: 80.5 ( -1.2)

Uke 14: 79.8 ( -0.7)

Uke 15: 79.5 ( -0.3)

Uke 16: 79.4 ( -0.1)

Uke 17: 78.1 ( -1.3)

Uke 18: 76.2 (-1.9)

Uke 19: 76.0 ( -0.2)

Uke 20 : 74.5 ( 1-5)

 

Øsnker alle GOD JUL som har vært innom her og som har heiet og oppmuntret meg i mitt arbeid mot mitt nye jeg. Det har vært en stor motivasjon for meg å vite at dere er her. Så møtes vi i 2010 til nye sunne vaner og endret livstil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen som er med på påskemål 2010?jeg har ikke nådd målet og er vel egentlig tilbake til start:(((

gratulerer masse tirben:-))

og forresten godt nyttår alle sammen:-)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Synøve! Jeg er med på påskemål, selv om jeg håper at jeg er i havn før det :D. Jeg har jo vært på HV nesten et år, men så glapp det visst for meg i det siste og jeg vil ha av omkring 5 kilo!

 

Godt Nytt År til alle som er innom her! Jeg er imponert over at dere holder koken :D

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...