Gå til innhold

Julemål 2009


Gjest tronderpi1

Anbefalte innlegg

Jeg har jo holdt siden slutten av februar' date=' så litt tid er det dog, men JA HELDIG, har en kropp som tydligvis liker å gå ned ( men den går også FORT opp)

Du kan jo lese i bloggen min hvordan de gikk sist jeg gikk ned ekstremt for 3 år siden ( 3 år er ikke lenger siden !!) http://www.tirben.blogspot.com.

Når det gjelder kalorier variere jeg mellom meny 3 og 2. spørs hvor mye trimpoeng. Gjennomsnittet er mellom 1400 - 1700 pr uke og trimpoeng fra 7 -20 , spørs hva jeg driver på med . Akkurat nå har det vært oppussing og kaoskontroll i heimen. Maling flere timer for dagen drar på seg en haug av trimpoeng :)

Tatt i betraktning min tidligere slankehistorie er jeg nå urolig ops på at slik jeg lever nå er slik mitt liv skal være. Og jeg er ikke lei meg for det!! For jeg har det utrolig godt og kan unnvære sjokoladen pga av det. Det er nemelig min aller aller største last. EN BIT så er jeg hekta - jeg er som alkholikeren - må bare holde unna!![/quote']

 

Ja, faren i å bli hekta på jo-jo slanking er jo absolutt tilstede. Den virkelige utfordringen ligger vel i å holde en stabil vekt når man er ferdig slanket. Forrige gang jeg gikk ned, holdt jeg vekta i et halvt år. Så oppdaget jeg at den hadde økt med to kilo, og så ble jeg så deppa at to ble til tjue det neste året... Ho, ho. Never again! Tror nok jeg har mer kontroll nå.

Lykke til ihvertfall! Du er en inspirasjon for meg her inne ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Ja, sånn tenker jeg også Tirben, dette er sånn livet mitt må bli, en varig livstilsendring og ikke noen kur. Men så enkelt er det jo ikke, for i ferier og sånn "glemmer" jeg dette helt fullstendig, og så går jeg selvfølgelig opp igjen. At det går an!!!.....:) Det er nok der jeg må "legge inn skytset" framover, for i de andre periodene går det veldig bra med meg.

 

Så er det selvfølgelig også viktig å kunne slappe av og kose seg av og til og da tror jeg at det er visse ting jeg rett og slett bare må holde meg helt unna, som du sier, man blir helt hekta og klarer ikke stoppe. Får heller finne sunnere alternativer og så holde seg helt fanatisk til dem. Ååå dette er vanskelig dere, hjææælp!!!!:eek:

 

Men, jeg kommer IKKE til å gi opp! dette VIL og SKAL jeg klare, for jeg trives absolutt ikke med å være tjukk!!!!!!!

 

Go girls!!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke mine egne øyne, men det var sannelig gått av 1,9 kilo denne uken :)

 

Det har vært uhyggelig hektisk de siste dagene, så jeg hadde ikke tid til å veie meg før i dag. Trimpoengene klarte jeg å skrape sammen med et nødskrik, og spisingen har vært i hht plan med unntak av søndag. Var skikkelig sulten og søthungrig hele dagen... Men, uansett gikk det bra.

I snitt disse to ukene blir det ca 1kg /uke - for noen er det normalt, for meg er det helt fantastisk!!

 

Har ikke målebånd med meg ut, så jeg får ikke tatt midjemålet. Tror ikke tommestokk er noe sjakktrekk, he he.

 

Startvekt 87,1 kg (etter nyttår)

Julemål 81,0 kg

Vekt uke 37: 84,2 kg, ned 2,9 kg totalt

Rest sommermål 3,2 kg

 

Midjemål uke 36: 96 cm, inn 1 cm totalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Først vil jeg få si takk for all støtte!!! Dere er supre!!! Og gratulerer til alle de med nedgang sist uke!!! Og håper motivasjonen når de som strever!!!

 

 

Ned 0,5 kg denne uken og minus 17 kg hittil. Bare 3 kg igjen til de først 20 er unnagjort.

 

Trenger et snitt på 0,86kg/uka hvis jeg skal klare "julemålet" til uke 49.

 

Vi har bestilt neste års sommerferie og har avreise i slutten på uke 28. Dvs at det er 43 (:)) uker til vi reiser. Hmmm, hvor mange kg har jeg mål om å gå ned innen den tid? Tenkte litt på det da jeg sykla til jobb i dag og det frister litt å sette 70 kg som mål! Dvs. at jeg trenger en snittnedgang på 0,44 kg/uka. Og det skal gå an det mener jeg. Er iallefall motivert for det akkurat nå!!! Uansett, det viktigste er jo at jeg ikke mister all motivasjon og går opp, men har trua på at denne gangen skal jeg klare å gjøre meg ferdig. MÅ ha TRUA!

 

 

Lykke til med ukas veiing til dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 2 uker med flytting og fokus på det er det nå tilbake til julemålet mitt. Har ikke vært mye tid til fokus på verken mat eller trening disse to ukene, men nå er vi inne i det nye huset og kommet såpass i orden at jeg kan klare å tenke mer på hva jeg spiser, ikke bare gafle innpå det første jeg kommer over. Trening er det vel også håp om å få til nå. Starter i morra. "Stram Opp-time" på treningssenteret i morra kl 10.

 

Uansett så har jeg faktisk gått ned 1,2 kg på disse to ukene med flytting så pappeskebæringen har vel gjort nytten den også ser det ut som :-)

 

Julemål

Startvekt 27.07: 108 kg

Uke 7: 102,8 ( -0,6 kg siste uke)

7,8 kg igjen til julemålet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare tusler meg litt ned denne uka, 0.3 kg ned er en tusle tusle nedgang. MEN det er NED. Hatt overgang mellom kurs 3 og 4 denne uka. Har prøvd å ikke veie og registrer mat. Vært i 60 årsdag og der spiste jeg både desser og kaker , drakk vin:) Egentlig greitt å se at det går ann uten at vekta går til himmels. MEn i dag starter kurs 4, da blir på ny veiing av mat, registerer og UT PÅ TUR:)

 

Julemål

Startvekt 25.02: 115 kg

Startvekt 05.08: 90.8

Uke 1: 89.1 ( -1.7)

uke 2. 88.4 ( -0.7)

Uke 3: 86.9 ( -1.5)

Uke 4: 85.8 (-1.1)

Uke 5: 84.8 (-1.0)

Uke 6: 84.5 ( -0.3)

8.7 kg igjen til julemålet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, klart vi må ha TRUA Trønderpi, dette skal vi klare!!

(bare vi slipper vektplatåer selvfølgelig!!:) )

 

Opprinnelig julemål: ned 10 kg (0,6 i snitt)

Revidert julemål: ned 14

 

u 34: ned 5,5

u 35: ned 0,6

u 36: ned 0,9

u 37: ned 1,0

 

Rest til jul: 6

 

Til helga er det festligheter her i gården så da spørs det vel hvordan det går,

for vin vil jeg ha :cool:, men jeg MÅ og SKAL være nøye med maten!!

 

 

Stå på alle sammen!!! :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Ikke så mye ned denne uka som sist, men det var da heller ikke forventet. Det ble 200 gram ned og 13,2 TP registrert. Håper jeg får et gjensyn med 83-tallet til uka ;) !!

 

Gratulerer til alle sammen som har gått ned, ser ut som om alle sammen er godt i rute!

 

Startvekt 87,1 kg (etter nyttår)

Julemål 81,0 kg

Vekt uke 38: 84,0 kg, ned 3,1 kg totalt

Rest sommermål 3,0 kg

 

Midjemål uke 36: 96 cm, inn 1 cm totalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 35: 99 kg- 15 kg igjen

uke 36: 97,5

uke 37: 91,1

uke 38: 96.1 - 12,1 kg igjen

 

Det skulle bli 930 g i uka. Håper det går.. kiloet i uka kan kanskje bli litt mye i lengden. Jeg har vært litt "slapp" i de 4 første ukene, så der er det et bra forbedringspotensiale, både med trening og mat. Satser på at det holder:-)

Har fått crosstrainer i hus, nå skal jeg se om jeg finner en bra treningsvideo å bestille.

Lykke til med vektnedgangen, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er,gratulerer til dere alle som har gått ned:-))flinke..jeg har vært ute og spist idag,feiret bursdagen min..og da ble det is til dessert:(men jeg kjørte ihvertfall så jeg klarte holde meg unna vinglasset:-)

men er spent på vekta imorgen tidlig...

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Så flinke dere er' date='gratulerer til dere alle som har gått ned)flinke..jeg har vært ute og spist idag,feiret bursdagen min..og da ble det is til dessert:(men jeg kjørte ihvertfall så jeg klarte holde meg unna vinglasset:-)

men er spent på vekta imorgen tidlig...

klem[/quote']

 

 

Gratulerer med dagen :) og lykke til med veiing i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært borte i litt over 1 uke nå men har ikke falt av lasset, har bare gått litt fort i svingene med både skolearbeid, reise og annet. kjekt å se at det går bra med dere, mange fine nedganger å lese om, og jeg er spesielt glad på trønderpi´s vegne! stå på.

 

ønsker alle en super helg. nå blir det filmkveld her i heimen, for dagens gåtur er unnagjort. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Minus 1,5 kg sist uke.

Minus 18,5 kg hittil :)

 

Legger 90-tallet stadig lengre bak meg. Trenger 0,8 kg/uka for å nå målet jeg har satt til uke 49 (julemål, men med "fri" i desember).

 

Nå er jeg virkelig glad!

 

Lykke til med veiing til dere andre også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen..ja lenapena nå er motivasjonen på topp håper bare den holder:-))men ny uke nye muligheter:-)gratulerer med kjempefin nedgang tronderpi1, kjempeflink er du:-))

har første innsending på kurset på torsdag..så nå vil jeg og skal klare de siste kiloene...får ihvertfall masse motivasjon her inne,dere er så flinke alle sammen:-)

ha en fin dag alle sammen.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått masse ned i cm!!

 

Detaljene er ført inn lengre opp, men oppsummert har jeg siden sommeren gått inn 3,5 inn i midjen og -7 resten, totalt 10,5 cm!! ;)

 

Det er lite og ingenting av magen som er borte, men overraskende mye av bakenden og lårene så tidlig. Midjen er jeg glad for å begynne å få igjen

 

Herfra er det "nye" cm som skal av, ikke bare de som la seg ekstra i sommer...

 

Kommer tilbake med veieresultater i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 1' date='5 kg sist uke.

Minus 18,5 kg hittil :)

 

Legger 90-tallet stadig lengre bak meg. Trenger 0,8 kg/uka for å nå målet jeg har satt til uke 49 (julemål, men med "fri" i desember).

 

Nå er jeg virkelig glad!

 

Lykke til med veiing til dere andre også ;)[/quote']

 

Nå har det virkelig løsnet for deg! Det er så utrolig fortjent!! Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom den motgangen jeg nesten har venta på...... Siste uke har jeg bare ikke klart å motstå de fristelsene som har dukket opp. Spist aaaalt for mye sjokolade og annen dritt. Motivasjonen min har liksom forsvunnet, men jeg vet jo at jeg MÅ dette da. Hvordan skal jeg finne igjen motivasjonen da? Akkurat nå er det bare pes å følge menyer, telle kalorier og trene.

 

Ikke rart det bare ble 0,4 ned denne uka................

 

Julemål

Startvekt 27.07: 108 kg

Uke 8: 102,4 ( -0,4 kg siste uke)

7,4 kg igjen til julemålet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom den motgangen jeg nesten har venta på...... Siste uke har jeg bare ikke klart å motstå de fristelsene som har dukket opp. Spist aaaalt for mye sjokolade og annen dritt. Motivasjonen min har liksom forsvunnet' date=' men jeg vet jo at jeg MÅ dette da. Hvordan skal jeg finne igjen motivasjonen da? Akkurat nå er det bare pes å følge menyer, telle kalorier og trene.

 

Ikke rart det bare ble 0,4 ned denne uka................

 

Julemål

Startvekt 27.07: 108 kg

Uke 8: 102,4 ( -0,4 kg siste uke)

7,4 kg igjen til julemålet[/quote']

 

 

Hei Surfinia

 

Det er lov å ha noen svarte øyeblikk - det tror jeg vi alle har hatt! Du forteller om at det 'ulovlige' du har gjort, men samtidig har du gått ned nesten en halvkilo - det er jo kjempebra! Det betyr også at du har gjort noe bra også :)

 

Hvis du er lei av å telle kalorier så ta en pause fra det - men IKKE ta en pause fra treninga. Ikke helt i allefall (vet ikke hvor mye du trener)...

Du har allerede gått ned nesten 6 kilo - kjempebra!! Tenker du husker hvilke klær du ikke passet da, men som du passer nå --> du vil vel ikke tilbake dit???!?

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...