Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

Gjest HermineH

Ja, om resten av uka blir som helga begynte så gleder jeg med til torsdagen:-) I dag sto jeg opp tidlig og var klar på spinningsykkelen kl 06.30 - det er en utenpåsegselv opplevelse det også!

 

Jeg merker at store deler av nøkkelen til suksess er å skrive opp hva man spiser og trener - samt det faktum at jeg lager en treningsplan for kommende uke på mandag. Da MÅ jeg når jeg har satt opp trening. Og bra er det! Det begynner å bli deilig..

 

Tjo Ho!

 

Heia alle oss som snart skal bruke bikini igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar

Så utrolig FLINK du har vært Hermine! Kjempebra innsats på treningsfronten.

 

Her har det ikke blitt noe trening for jentene, mamma og jeg dro på spontantur til Vennesla og Dyreparken i helga. Og idag har jeg bare hvilt for å hente meg inn igjen sånn at jeg orker å gå på jobben imorra. Men jeg er veldig fornøyd med meg selv i matveien.

 

Blir spennende med veiing imorra, håper at jeg fremdeles har nedgang om bare litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag har dagen vært fin - jeg har både trent spinning i dag morges og fått gått meg en tur på 30 minutter i kveld - svett ble jeg også:-) Turen tok egentlig nesten en time for vi så en bever på vei forbi vannet bortenfor huset mitt! Stilig!

 

Nå skal jeg snart innta horisontalen for å lade opp til i morgen!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag har vi hatt møte på jobben, etter arbeidstid.... Jeg hadde bestilt opp rundstykker og kjøpt masse vannmelon og jordbær til møtedeltakerne og meg selv:-) Tidligere har jeg kjøpt sjokolade og kaker som tilleggsfor - mye bedre med dyre jordbær:-)

 

Jeg får ikke trent i dag, da klokka allerede er over halv ni - men kanskje en liten tur?

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Deilig med en kveld foran tv og på telefonen med ei venninne:-) Har klart meg på 1500 kcal i dag - også skal jeg trene i morgen i arbeidstiden! Planlagt også - det blir bra:-)

 

I morgen skal jeg spise bringebær som kos til frokost! Må tømme fryseren før årets bringebær sesong komme kastet på meg. I år skal jeg nemlig fylle fryseren med BÆR - bær for alle penga er saken. Jeg sverger til det i stedet for det meste av frukt rett og slett fordi det ikke er noe særlig kalorier i det. Og det er svinaktig godt. Blir bæra for sur tar jeg bare litt kunstig søtstoff i, så blir det så deilig atte:-)

 

Natta folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Ja jeg tømmer også fryseboksen for bær så jeg får plass for nye..

Har litt bær i hagen og så har jeg god tilgang på friske rips, bringebær og jordbær fra en gård i nærheten - det er deilig! Fryser ned i små bokser (ca 1-2 dl), de andre i familien er ikke så glad i bær og trenger jeg mer tar jeg opp flere bokser.

Nesten usøtet syltetøy kan jeg da lage ved behov - helt perfekt!

Jeg henter ofte en lite boks bær som jeg har til kveldskos, men i år hadde jeg litt lite og da sparte jeg så jeg glemte å spise dem...

 

Har du noen tips til hva gjøre med rabarbra forresten? Er ikke så glad i å bruke søtningsmidler men liker ganske "sur" mat (de andre får strø på ved behov).

 

Smart den maten på jobben. jeg er sikker på at alle følte seg mer opplagte etterpå også!!

 

Måtte nesten si fra i går da en kollega kom rundt for å spørre hvem som skulle ha overtidsmat 'jeg bestiller bare pizza for å gjøre det enkelt' - vel.. Heldig vis, jeg skulle hjem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Dagen før veiing er en viktig dag! Jeg drikker bøttevis med vann for i morgen SKAL jeg ned, selv om det føles som om jeg bare går ned bitte litt om gangen denne gangen så håper jeg på den store kladden.... hver gang. I dag har jeg trent. Første en time puls/styrke.... heavy saker med super instruktør. Deretter en time FLYT - en time med litt yoga og pilates blandet. Deilig og oppfriskende etter en hard time styrke først, må jeg si. En deilig dusj, også var jeg klar for jobb igjen. Og der var BEALOR (10-20 kg). Hun overrasket med HERBALIFE proteinbar. DRITDEILIG sjokolade som på 35 inneholdt ca 130 kcal. Både for bruk som snop og som et mellommåltid. Gjett om jeg kommer til å kose meg med de! Hun hadde kjøpt to esker som vi deler. Må innrømme at det ble nesten to sånne i dag, altså. Men det var godt. Det innebærer mye bær i dag. Bringebær er det eneste jeg kan frotse i. En stor kaffekopp er knapt 100 gram og bare 25 kcal..... Deilig!

 

NÅ skal jeg på søpla med en henger. Trim det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Hmmm - da ble det shopping i stedet. Jeg har gått forbi smaksprøver, jeg har passert isdisker med vanlig is, softis, yoghurtis, kuleis og ITALIENSK is - KONTROLL! Jeg har passert godterihyller og til slutt når jeg kom hjem lå det en DAJM sjokolade, med åpent papir rett i fleisen på meg. Men jeg sa LA VÆR LA VÆRE LA VÆRE LA VÆRE LA VÆRE LA VÆRE LA VÆRE LA VÆRE helt til jeg fikk fyllt opp et glass med vann og tint litt bringebær i microen:-) Og det funket! Jeg vil som MajaS ha KONTROLL. Men dæven, det er ikke lett. Jeg tenker på at jeg skal veies i morgen og at jeg skal på ferie til syden om en uke. Da er det bare å stå på. Jeg er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ flink!

 

Tjo Ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Flink flink flink!!!!!

Akkurat nå har du full kontroll..

 

 

Særlig nå som du trener så mye skriker sikkert tarmtottene litt ekstra!!

Jeg vet du går ned i morgen!!

 

Værre med meg. Min kjære (hah!) skulle lage middag - og endte opp med ferdigpizza.. Vel til hans forsvar en stor bolle grønn salat da med masse godt .. men .. Jeg var så sulten s det gled ned, heldigvis etter 1/3 pizza var det nok - og da ble kaloriene gale men kunne vært værre..

 

4 TP har brent opp pizzaen ihvertfall - og avtalt kveldstur med stavene og en nabo.

 

Den der proteinbaren din høres genial ut!! jeg sitter og nyter min cottage cheese/yoghurtblanding (100 g av hvert). Blir passe mett og veldig god etter-treningmat. Putter i litt frø eller bær hvis jeg er ekstra sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg har vært å tent med min PT i dag, og etter trening var det tid for nok en tur på vekta..... jeg hadde gått ned 2,2 kg siste uke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HURRA HURRA HURRA - det var jammen fortjent:-) Det vil si minus 2,9 kg de siste tre uker, det må vel sies å være greit. Det beste er at jeg føler meg så bra..... jeg tar i som en helt på treningen, og jeg KJENNER jeg er mye sterkere enn for tre uker siden allerede! Nå begynner ferien, men neste fredag er jeg hjemom, så da har jeg booket en time hos PT igjen for å klare å skjerpe meg også denne uken.

 

Tjo Ho!!! Heia meg:-) Jeg er såååååååååååååå flink for tiden. And I love it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monken

Kjerpmpeflott HermineH!!!! Supert når en har vært flink både på treningsfronten og i matveien når det endelig løsner litt på vekten også

 

Stå på videre!

 

Vitig å ha sånne milepæler og noe en må skjerpe seg mot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag leste jeg at det var 70% rabatt i en butikk jeg aldri tar meg råd (eller finner noe som passer) til å gå i. Unnskyldningen var at jeg kanskje fant noe til mannen i mitt liv eller sønnen min der..... Og ja, jeg fant akkurat den buksa han ønsker seg der med 70% rabatt! I tillegg fant jeg verdens kuleste sneakers og en Armani genser (enkel sort med utringet hals og lange armer) - alt til deilige 70% rabatt. Hmmm tenkte jeg, dette gikk da lett og jeg fant til og med noe til meg selv! Da var veien kort til nærmeste kjøpesenter som jeg vet har en butikk to voksne og selv litt store damer eier. Der fant jeg mer!!!!!!!!!!!Stativet med 70% bugnet av klær som var laget til meg. Jeg kjøpte meg en "haust" sommerkåpe, en strikkekjole med hals, en genser til og 4 bukser .... buksene til kr 100 pr stk, og jeg måtte faktisk kjøpe bukser i 42 og 40! Merkelig å måtte hente mindre bukser.... trening gjør underverker. I butikken ved siden av hadde de Claire - der var det oppmot 50% på alt - der ble det en dressjakke i lin, to topper og et par sko og skjerf i matchende farver. Jeg blir så fiiiiiiiiiiiiiin - det var herlig å føle seg fin hver gang man gikk ut av prøverommet. Og vet du hva som er forskjellen? Jeg har midje igjen:-) Det gjør underverker og kjenne at håndtakene forsvinner.

 

I høst ønsket jeg meg en Ilse Jacobsen regnjakke.... i brun XL - den "avbestilte" jeg.... heldigvis. For når jeg prøvde den nå så var den for stor! Jeg kunne fint bruke large - kanskje M om en stund?

 

Dette kommer jeg til å leve lenge på:- ) Nå skal jeg ta en tur for å feire innimellom pakkeslagene her.

 

Tjo Ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Det er neimen ikke lett med helg og avvik fra hverdagen gitt! I dag har jeg vært funksjonær på et stevne fra 8-12 - det ble løp opp og ned trapper og frem og tilbake hele tiden - førte det opp som en time gange, jeg:-) I tillegg var det supervarmt der, så vi alle svettet som bare det. Puh! Spiste en vanlig frokost med korn, yoghurt og litt nøtter. Greit - kom på stevne og der var det frukt tilgjengelig. Jeg har ikke spiste noe annet, men jeg har spist frukt. Sikkert 1,5 banan og 2 epler og en pære, men greit. Hjemover kjøpte jeg og frøken snupp en kurv jordbær HVER - utrolig godt med NORSK bær. nam nam.... Jeg var så sliten når jeg kom hjem at jeg svimte av i sofaen, selv om det egentlig var pakking på agendaen. Når man da våkner, da er man SULTEN!

 

Nå gir vi blaffen i alt å drar på jentetur på kino:-) Godis blir det også - en flaske imsdal pære vann og en proteinbar (sjokolade)

 

Tror jeg kommer til å overleve dagen jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Våknet frisk og uthvilt etter en god natt søvn, klar for å leve ett nytt liv mtp kostholdet mitt:-) Jeg leste nemlig ferdig boka til Allan Carr i går, "ENDELIG SLANK" - og jeg kan forstå hvorfor det han beskriver medfører at man faktisk blir slank. Filosofien gikk rett hjem hos meg. Det handler rett og slett om å følge instinkter og ha tro på at moder jord er i stand til å fø oss med alt vi trenger uten at vi nødvendigvis gjør så mye med maten i forkant. Tanken er virkelig noe som apelerer til meg. Jeg ser at jeg helt ubevist har vært sta nok til å følge mine instinkter, selv om jeg i hele mitt liv har blitt forsøkt lirket til å spise og drikke ting jeg egentlig ikke føler for. I følge boka så vegrer kroppen seg for å innta ting som ikke er bra, helt til vi har "vent" oss til det. f.eks sigaretter smaker jo PY de første gangene - til slutt tror man at man liker det!

 

Melk. Jeg ble visst sett på som spesielt sær og vanskelig når jeg som tre/fire åring nektet å drikke melk. Bestemor og legen var bekymret og mente at jeg ville få skjøre bein som knakk for ingenting. Nå er jeg 43 og han enda ikke knekt ett ben i kroppen, til tross for fall som virkelig burde medført at jeg ikke hadde ett helt beni kroppen. Så melk som jeg alltid har blitt kvalm av, det har jeg avstått fra.

 

Kaffe. Jeg har aldri klart å true meg til å drikke kaffe, knapt heller te.

Øl: Jeg truet meg til å drikke øl når jeg var 16-18 - etter det sluttet jeg! Øl gjør ikke noe bra for kroppen.

 

Vann: Vann er det viktigste vi putter i oss. Jeg elsker VANN og er kjent for å drikke vann i stedet for ALT annet. Pappaen min installerte til og med egen kran med rensing til meg når jeg var 7-8 år fordi jeg i følge han drakk faretruende mye vann og derfor var det viktig at vannet var bra:-) Snill pappa

 

Frukt og grønt. Jeg har alltid elsket å spise frukt og grønnsaker, kanskje litt mye i følge noen. Det er jo så dyrt! Særlig - det er jo livets viktigste mat. Jeg skal igjen begynne å overdrive - det er jo bra for meg!

 

Boka som het "endelig ikke røyker" gikk rett hjem hos meg og de fleste andre jeg kjenner som har lest den. Boka "endelig slank" er litt mer ekstrem, kanskje fordi det å slutte å røyke blir sett som et gode, men det å kutte ut mat som vi tror vi elsker er mye værre. (tror vi) Det handler helt om innstilling, det er jeg overbevist om nå. Så - jeg skal endre måten jeg spiser på etter boka litt etter litt.

 

Tjo ho! Snakker om å bli inspirert<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Ferie er tradisjonelt en tid da jeg IKKE har kontroll - men jeg har nå klart av første uke iallefall de 5-6 første dagene med fullkontroll. Deilig! Jeg har trent til den store gullmedaljen - dvs at jeg har gått 1-2 timer daglig i tillegg til at jeg alle dager har ligget på ca 1600 kcal - uten om en dag med litt høyt inntak av grillmat:-) I dag har jeg skeiet ut med 5 vaffelplater til lunsj.... ligger alikevel godt an på kaloriregnskapet.

 

Tror jammen det blir en gåtur på meg i kveld jeg.-)

 

Nå skal jeg pakke til sydentur på lørdag - håper jeg klarer å fortsette det fine treningsopplegget mitt der også:-)

 

Tjo ho! '

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I morgen reiser mann, barn og jeg til Kroatsia:-) En uke med garantert sol og varme blir herlig. I dag har jeg prøvd bikiniene mine og de sitter som et skudd! Det skader sikkert ikke om jeg tar av noen kilo til snart, men jeg ser faktisk bedre ut i bikini enn på lenge. Takket være de siste 5 ukene med trim og kostholdsfokus. Jammen godt jeg endelig kom i gang da:-)

 

I dag var jeg på siste PT time før sommerferien. Det er en måned til jeg skal til henne igjen, så jeg fikk kjørt meg skikkelig. Først tok jeg en gå test som var den samme som for 5 uker siden. Jeg hadde da en makspuls på 153 nå var maks puls 140. Forrige gang gikk jeg ned 22 slag første minutt nå gikk jeg ned 40! Altså har jeg kommet i mye bedre form. Samlet på de 5 ukene har jeg bare gått ned 3,5 kilo, men samlet på hals, bryst, midje, hofte, rompe, lår og legg har jeg gått ned 18cm! Hofte og rompe var hhv 3,5 og 4cm - ikke rart jeg kjenner at klærne passer bedre enn på lenge.

 

Nå får vi se hva jeg får til på ferie:-)

 

God ferie!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Jeg er tilbake fra ei uke i sol og varme! Det gjorde goodt for kropp og sjel... Noen små utskeielser men fokus på mat til måltidene og ikke desserter tror jeg er veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Ja, da var en uke i herlige kroatia unnagjort. Det ble mye is og brød til frokost, ellers ingen av de vante utskeielser. Og is,.... to is om dagen er 10 mindre enn på tidligere turer. Jeg elsker is!

 

Hver dag fikk jeg meg ca 1 times gåtur i godt tempo. Utrolig at utlendinger klarer å gå så sakte tenker jeg - vi travet gatelangs morgen og kveld og det var deilig. En tur i Dubrovnik var ukas trimhøydepunkt. 2 timers gårtur i 36 varmegrader var heftig - en av timene var i høyt tempo, så jeg var veldig happy etter det. Nå er jeg hjemme, barn skal sendes videre til sitt andre opphav - og jeg får to uker med kjæresten på hytta og rundt omkring. Litt avhengig av været så tipper jeg det blir en tur til fjells for å gå. Det blir deilig!

 

Jeg får nok ikke skrevet inn noe her på litt tid, men jeg skal prøve hver gang jeg er i nærheten av en pc - må tilbake på sporet nå!

 

Fortsatt god sommer til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manolowitch

Jeg mener jeg har vært inne og kommentert på tråden din tidligere. Da 10 kilo lettere enn hva jeg er i dag. Uff og huff. Etter to svangerskap på under tre år kan jeg dessverre ikke skylde på det. Jeg har kun gått opp fødselsvekt, så således bør jeg være fornøyd. Hvordan de ellers har kommet på vet jeg jo utmerket godt. 2 daim, pose seigmenn, kaker, hamburgere og NULL trening. Men NÅ er jeg tilbake igjen og denne gangen SKAL jeg klare det. Jeg klarer utmerket godt å gå ned masse i vekt, men jeg MÅ trene. Denne gangen blir det utfordringen. Som jeg nevnte, med to barn er det nesten umulig da jeg nekter å bruke barnepass på treningssentert og heller ikke har råd til å melde meg inn nå. Det jeg derimot kommer til å gjøre er å gjøre bruk av marka rett utenfor døren. To kvelder på rad har jeg gått rask gange i lysløypa her og blitt sliten (uff). Men, løypa er fin den, med god stigning og klatring i partier. Forhåpentligvis er dette godt nok for nå. Etterhvert tenker jeg å øke til jogging. Grøss.

Hovedfokus er å få ned midjemålet. Det skremmer vettet av meg og fettet MÅ bort. NÅ!

Heldigvis har jeg meldt meg på ridekurs igjen også, det gjør bra for både store og små muskler.

 

Som jeg kommenterte for vel et år siden på tråden din tror jeg, så er du inspirerende. Jeg er glad du fortsatt er her, nå har jeg lest litt på tråden din igjen og jeg merker allerede at jeg er mer motivert for å komme i gang.

Igjen, takk for inspirasjon og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hermine!

 

Takk for oppmuntende ord i dagboka mi. Her går det ikke så mye bedre med energien - har ikke gått ned noe i det siste men heller ikke opp så da er jeg igrunn fornøyd.

 

Forsett å være flink, men det virker som det ikke er et problem for deg for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, er bare innom her for å si hei - og at jeg er ferdig med ferie - og så spørre om hvordan det går! Du har motivert meg til å holdet et høyt aktivitetsnivå i ferien, takk!! Skulle sett meg på tur i nordnorsk høljeregn og 14 grader - smilende fordi jeg greidde dørstokkmila :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Så flott at jeg har klart å motivere deg til å bevege deg i sommer:-) Jeg var selv veldig flink de to første ukene av ferien, men så var det slutt:-( Nå er jeg derimot i gang igjen. Det var en forskjell denne sommeren i forhold til i fjor..... jeg har kost meg med mat (og is) men IKKE GOTTERI! Jeg har knapt rørt en sjokolade, bare tenkt tanken mange ganger, og jeg har ikke spist smågodt eller potetgull en eneste gang. Det er jammen fremskritt!

 

Jeg har ikke ide om hvor mye jeg har gått opp, det får jeg vite torsdag når jeg skal til min personlige trener.......... men noe må det ha blitt! Jeg har lovet meg selv å være flink fra i dag så kanskje jeg tar igjen noe av det tapte! Om 6 uker på onsdag reiser jeg på tur til sardinia med 9 venninner:-) Av det slanke slaget! Men, jeg har planer om å tre på meg en bikini å kose meg i sola jeg også, selv om jeg veier mest av alle. På seks uker kan det skje masse! Bare vent! hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...