Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å gå ned vekt 3 august og gikk rasende raskt ned 16 kilo. Så ble jeg syk i slutten av november og da raknet alt - eller ikke alt kanskje' date=' men jeg sluttet å trene, og rett før jul ble det ikke tid til det - jeg gikk på vekta dag, da viste den opp ca 3 kilo. Altså på tide å gjøre noe igjen!

 

Jeg skal nå lese litt i loggen min fra i høst og begynne på samme måte. Kanskje jeg får glede av salget nå i januar? Det hadde vært fantastisk artig og deilig å være slank nå mot sommeren:-)

 

Klar, ferdig, GÅ!!!!!!!!!!!!!!![/quote']

 

Nå har jeg og hatt skikkelig ferie og har gått opp 3kg fra før jul og til sammen 5kg fra det minste jeg var i novemner!!! SKREMMENDE!!! Men har bestemt meg for at alt jeg har lagt på meg SKAL av i løpet av januar!!

jeg har til sammen (akkurat nå) 22kg jeg vil ha av i løpet av 2010!

Det skal vel la seg gjøre hvis jeg er flink og står på!????

Det må gå for jeg skal i MÅL vektmessig dette året!!!!

Da er det bare å gi bånn gass! Skal melde meg på spinning i kveld :D

 

har vært flink å trene i jula og det er vel grunnen til at jeg "bare" gikk opp 3 kg! haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar
Gjest HermineH

Ja ja mia og knerte, det ser ut som om vi er i samme båt - greit å være menneskelig ikke sant:-) Jeg har gått opp 3-4 kilo fra jeg var syk i november til nå, og begynte så fint med et par spinning timer i forrige uke.... men det er vanskeligere nå altså. Liker ikke kulda vi har hatt, så det har vært min unnskyldning:-) Denne uken begynte datteren min på svømming og det var LURT! Det er litt drass å måtte kjøre 20 minutter hver vei og vente i 2 timer så jeg har like godt bestemt meg for å SVØMME. Så, onsdag ble det 2000 meter og i går 1000 - fin start synes nå jeg:-) Tenkte jeg skulle trene litt aerobic i dag kl 16, så da er vel denne uka bra alikevel:-) Da får jeg veid meg også.

 

Heretter skal jeg ha som mål å svømme når datteren min er på trening minimum 2 ganger i uken - og om jeg får til en spinning time og en bodypump/aerobic i tillegg blir vel det her super bra. Nå er det bare maten som må tilpasset et juletempo som ikke lignet grisen. For 2 måneder siden var det utenkelig å spise sjokolade, men i jula så skled det ned som det skulle vært smøring. Hmmmm Må nok gå tilbake i bloggen min å lese hva jeg gjorde som var så bra i august, september. Kanskje jeg klarer 10 kilo i en fei så jeg får litt mer glede av salget?

 

Supert at dere fortsatt er med jenter - dere motiverer meg!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Mandag, onsdag og torsdag denne og forrige uke i svømmehallen! 2000 meter bryst hver gang - det er en time svømming det:-) Svir av kalorier så det suser - men sliter med å rekke så mye mer enn det gitt. Pga at datteren min svømmer disse dagene har jeg hengt meg på, men hele ettermiddagen går jo! Huden er ren, og jeg kjenner faktisk forskjell etter to uker. Nå har aktiviteten også smittet over på kostholdet - jeg er MYE flinkere. Skal våge meg på vekten i morgen - håper å være omtrent der jeg var før jeg ble syk i november - altså ca85 om jeg ikke husker feil - må tilbake å sjekke i loggføringen min.

 

Svømming er virkelig deilig trening - gleder meg til hver gang - topper det med å ta 15 minutter badstue sammen med aftenposten etter jeg har svømt. Ro i sjelen er viktig!

 

Hmm - kanskje jeg får med mannen i mitt liv på en tur ut i helgen også - viktig med planer:-)

 

Salat til lunsj i dag.

 

Heia meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Kroppsmål pr 21.1 er:

 

Hals:38 (+1) (39)

Høyre arm:33 (+1) (35)

Midje: 86 (+2) (101)

Hofte: 100 (+2) (106)

Rompe: 104(+1) (112,5)

Lår: 63 (+2,5) (67)

Legg: 39,5 (=) (42,5)

 

Endringer fra forrige gang i parentes....... 1, i parentes 2 står mine opprinnelige mål.

 

Sjukt å se hvor mye mindre jeg er nå enn i august - blir spennende å se hvor jeg er om 10 kilo:-) Målet er midje på 75 til sommeren - da blir bikinisesongen morsommere enn på mange år, og tenk deg de mulighetene man har til å handle på salg da - tenk å kunne kjøpe noe lekkert som ikke er i XXL eller 46! Herlig! Dette er motivasjon, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Selv om jeg skal på kurs i 3 dager så føler jeg at jeg er i gang:-) I dag ble det ikke noe svømming, men jeg dro på spinning i stedet. Gjorde godt å svette litt! Er trøndersodd greit å spise? Jeg hadde en boks der innholdsdeklarasjonen var revet av, så jeg kjenner ikke kaloriinnholdet - føltes greit å spise, kunsten nå er å komme seg over dobingsinntaktet jeg har lagt meg til ifb med jula. Det går fint i uka, men jeg sliter i helga. Må nok jobbe mer med motivasjon! OG på fredag så la jeg virkelig opp til det. Det var en butikk som jeg eller pleier å finne mye fint i, de hadde salg - 4 plagg for kr 200 jeg fikk 24 plagg for kr 1200. Stilig! Jeg fant en dongeri bukser som sitter som et skudd, to knebukser til sommeren som er bittelitt trange - jeg får de på meg men 5 kg gjør underverker - ja jeg fant masse! BLandt annet to kjoler, kanskje litt pyntet men helt sikkert noe jeg kommer til å bruke. Noen av buksene jeg kjøpte hadde kostet over kr 1000! Nå kr 50 - slikt burde vel motivere? 5-6 av plaggene jeg kjøpte var til datteren min, men resten var til mammaen som bare gleder seg til å stæsje seg opp til sommeren!

 

Godt jeg kom på det - klart jeg MÅ ned - har jo så masse flotte klær som venter på meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har ikke klart å ha fokus på å gå ned i vekt siden jeg var syk i november - men NÅ ja nå har vår følelsen begynt å melde seg (selv om masse snø ute) Så jeg begynne å planlegge igjen. Har klart å karre meg tilbake der jeg var i november, men det er NÅ jobben begynner. Først og fremst minus 10 kilo nå, så er jeg i gang. Hvordan skal jeg klare det?

 

PLANEN:

 

1) Slutte med se siste måneders begynnende utskeielser med å spise litt sjokolade (uten å ha planlagt det) Kjøpe en kick eller annen lakris (uten å ha planlagt det) samt finne unnskyldninger for å bake boller etc.

2) Føre dagbok over trening og mat inntak.

3) Finne rom for å trene mer enn to ganger i uka (svømming) Minst to ganger til på spenst alternativt gå til/fra jobb.

4) Planlegge trening

5) Planlegge matinntak

6) Fortsette å være glad

7) Pleie meg selv, jeg vil være pen!

8) Bruke litt energi på å sminke seg/velge klær hver dag

 

 

I PRAKSIS:

1) Love meg selv å la være å kjøpe/spise digg uten å ha planlagt det!

2) http://www.greteroede.no er min venn

3) Bestille timer til trening utover svømmingen på spenst.no

4) Sette av plass til å gå på jobb

5) Lage ukentlige matlister

6) Smil til verden og den smiler tilbake!

7) Fin i dag - rette tang og høyhelte støvler gjør susen! Rense huden HVER kveld!

8) Kjøpe ny maskara!

 

Ja ja, folkens - da er jeg i gang IGJEN!

 

Heia meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å se litt pågangsmot ;) Det gir meg også et kick! Og det kan jammen trengs - har fått trent i dag så det er positivt, i morgen er det reise og da pleier det å ryke på litt ekstra kalorier og drittmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk at du er tilbake. (eller ja, du skjønner hva jeg mener...) Det er så inspirerende å lese det du skriver. Jeg er også tilbake for fullt nå. 10 kilo mindre til 1.juni er målet, og det skal jeg klare! (nå høres jeg ut som en GO-1-2-3-reklame, men det har jeg ingen tro på... Her er det sunn og god mat for alle penga. ;) )

 

Med den innsatsviljen og pågangsmotet som du viste i høst, er jeg ikke i tvil om at du kommer til å klare målet ditt på null komma niks.

 

Liker planen din veldig godt. Har en lignende liste hengende på en post-it-lapp på badespeilet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for å være tilbake - nå gjenstår det bare å kjøpe batterier til badevekten. Må jo ha kontroll:-)

 

Har begynt på "lista" mi, svømte 2000 meter i går, avsluttet med badstue og 15 min solarie. Gylden hud ser bedre ut enn blekfet:-)

 

I morgen er det tid for trening igjen, da skal jeg på spenst. Glemte det rett og slett i dag............hmmm, ja ja, er vel ikke helt på track enda.

 

Moro å ha heiagjeng! Jeg skal heie på dere også jenter<3

 

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sliter litt, altså - jeg kommer liksom ikke skikkelig tilbake i gammelt "trav" - jeg småspiser litt, trener for lite, glemmer å trene, kjøper litt smågodt, spiser for mye, ja i det hele tatt - detta går ikke bra! Men, jeg GIR ikke opp! Innen sommerferien så skal jeg ha tatt av 10 kilo, da skal jeg på ferie og ikke F... om jeg går i bikini slik jeg ser ut nå. Jeg VET jo hvor deilig det er å være slank, jeg VET at jeg klarer, jeg "kjenner" hvordan det er når jeg lukker øynene

 

JAAAAAAAAAAAA Det skal bli deilig, i morgen er nok en dag!

 

I don't give up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest HermineH

Hmmm - at det skal være så vanskelig da? Jeg har liksom "villet" nå i snart tre måneder - men ingenting skjer riktig vei - jeg har gått opp 6 kg siden jeg ble syk i november - ILLE - så I DAG tenkte jeg igår, da var jeg igang igjen.

 

I dag har jeg spist kontrollert frokost og har planer om å svømme til "kveldstrim". Det er 15 uker til jeg reiser på ferie - innen da skal faktisk 15 kilo være borte. Det høres mye ut, men jeg VET at det er mulig. Jeg klarte det jo i høst. Løsningen? Jo det er å gå og trene samt slutte med digg. I går begynte jeg med en god time ute i guds frie natur:-)

 

Jeg skal daglig være innom her, for det hjalp virkelig sist gang (i august når jeg tro til etter en sjokkartet veiing)

 

Da gjentar jeg fremgangsmåten:

 

Drikk vann!

0 godis

Kontrollerte planlagte måltider

Bevegelse hver dag

Trening i form av svømming/spenst 3 ggr/uke

Lete frem vitaminene mine igjen - de virker!

Bli litt mer nazi eller hjernevasket, målrettet, hyper og enspora! DET FUNKER!

 

YES I am back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monarda

Så bra du er tilbake :) Jeg holder nå på fortsatt, har brukt 3 mnd på å gå ned 3 kilo siden jul... snakk om platå...

 

Problemet er vel at kaloriunderskuddet minsker når jeg går ned i vekt og fortsatt spiser det samme - kroppen når det nivået der den vedlikeholder seg selv på kalorimengden. Og det er surt å gå enda mer ned i kaloriinntak.

 

Litt happy i dag da det var pent ned igjen, men vi får se om det holder eller om det var en liten veskeubalanse.

 

Lekte meg litt med en BMI kalkulator i dag, jeg har satt som mål å veie 68 kg. Men da er jeg fortsatt overvektig! Hellemåne... jeg må ned til 65 kg for å bli normalvektig. Det har jeg ikke veid på 20 år! Tror jeg får avfinne meg med å være overvektig for 65 kg er ikke noe for meg - kommer til å legge på meg av et salatblad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Hei Monarda:-)

 

Koselig å se "gamle kjente" her inne som holder ut:-) Du har havnet på litt av et vektplatå må jeg si - du er flink som holder ut!

 

Jeg ser du som meg helt sikkert har mye muskelmasse og tung benbygning - ikke rart at BMI tallet blir helt villt for deg også. Jeg vurderte en brystreduksjons operasjon for noen år siden og fikk beskjed om at jeg da, 10 kg lettere enn nå som jeg er lykkelig om jeg går ned 15 kilo, allerede da måtte ned 25 kg for at jeg skulle få anbefalt operasjon fra legen min. Jeg fikk jo sjokk - og det gjorde legen også for frem til at han fikk vite hva jeg veide så var han jo innstilt på operasjon, men når han fikk høre vekta så begynte det fordømte BMI regnestykke igjen - jeg hadde jo ikke sjans! Den gangen gikk jeg ned 15 kilo - altså 25 kg mindre enn nå og var kjempeflott - men jeg fikk ikke operasjon fordi BMI var for høy - snakk om paragrafrytter!

 

Jeg fikk tatt en kroppsanalyse på treningssenteret mitt og de fant ut at min rette vekt er ca 15 kg fra der jeg er nå - og da har jeg fortsatt en BMI på 28 og noe - slevfølgelig kan jeg sikkert med fordel gå ned litt til, men jeg VET at om 15 kg er jeg flott!

 

Så, Monarda - drit i hele BMI tallet og stol på speilen din!

 

Jeg er forresten i støtet - det føles deilig nå rett før en påske med drittvær og skapene fulle av sjokolade på hytta- men jeg går rett på og gjør det beste ut av det!

 

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest HermineH

Jeg tror jammen det handler om å bestemme seg jeg, gitt! Nå har jeg lest gjennom gamle meldinger fra og til meg selv, og jeg ser helt klart det handler om fokus - fokus på å få det til. De siste månedene har jeg kanskje hatt mer fokus på at det ikke spiller noen rolle, men så kommer våren og jeg ser at bunaden nok et år blir hengene de i skapet - ergelig!

 

Derfor har jeg igjen begynt å skrive dagbok over hva jeg spiser - og jeg blir sjokkert. Jeg spiser riktig helt til jeg er ferdig på jobb (med unntak av litt ekstra her og der om jeg er ute å farter med jobb) Når jeg kommer hjem så skjer det - jeg STAPPER I meg! Pølser til middag, pizza, ja alt som er enkelt. Grønnsaker er omtrent borte fra kostholdet mitt når jeg ikke har kontroll. Det samme er trim.

 

Så i går gikk jeg 20 min før jobb og var med på en aerobic/dansetime. Ille å se seg i speilen, men deilig etterpå når jeg innså at jeg faktisk hadde trent. Hurra!

 

Så i dag har jeg snudd litt på flisa, jeg har jobbet hjemme noen timer på formiddagen og skal avslutte med en gåtur før jeg drar på jobb kl 11.30 - det blir bra.

 

Frokost i dag ble salat! Deilig og effektivt mtp kroppen min. Innen helgen er over så føler jeg meg og ser bedre ut.

 

Heia meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Ja ja, det ble en litt rar dag - jeg dro på trening, fikk med meg 30 min styrketrening samt 30 min gå tur på tredemølle - deilig. Jeg kjenner forøvrig at jeg HAR MAVE muskler - etter dansetimen i går så kjenner jeg det i maven!

 

Etter trening ringer telefonen, en fremmed dame på min sønns telefon, for å fortelle at han har vært utsatt for en mopedulykke - gjett om jeg kom meg avgårde - det gikk bra, men han har brukket leggbeinet. Etter 3 timer er vi hjemme med gips fra lysken til tærne. Tipper det blir litt høy servicegrad her hjemme i 6 uker:-) Så kommer jeg til poenget - han og jeg holdt på å sulte ihjel på sykehuset, men ingenting var åpent så vi MÅTTE kjøpe sjokolade. Smalt i meg 1/3 liten fruktnøtt og 1 liten dajm - godt vi ikke hadde mer penger. MEN så har jeg trent i dag da - 30 min gange samt 30 min bodypump - det dekker vel kanskje nesten sjokoinntaket. Teit!

 

Men i morgen:-)

 

Er uansett veldig glad for at det gikk bra med sønnen min, det kunne gått så veldig mye værre. Da får jeg vel tåle en sjokoutskeielse:-)

 

Håper det blir en rolig natt for sønnen min <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så skremmende det må ha vært å få den telefonen! Jeg ville ha fått helt hetta! Men bra at det tross alt gikk ganske bra da. :) Jeg tror ikke du skal ha så dårlig samvittighet for den sjokoladen jeg. Det er ikke nødsjokoladen man putter i seg en dag man blir feit av, det er hvis man må ty til nødsjokoladen hver dag. Spist er spist. :)

 

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver i et tidligere innlegg om å ha fokus. det funker ikke uten! Jeg har vært skikkelig på for å gå ned i vekt etter vinterferien, men jeg har stresset sånn i forhold til kiloene, at det har stoppet helt opp. Nå har jeg også snudd litt på flisa, og fokuserer på å ha et sundt og variert kosthold i stedet, med vektreduksjon som en bonus, og jammen ser det ikke ut til å funke! Spent på veiing på mandag. :)

 

Onsdag skal jeg begynne på kurs. Det blir jo spennende å se hvordan det går denne gangen. Gikk ikke ned så mye sist, men var kanskje ikke supermotivert heller, så håper det går bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Deilig å bli "ferdig" med en helg og føle at den har gått ganske bra. Jeg hadde en bitteliten utskeielse som ikke var planlagt lørdag - 4 smågodt biter som havnet i munnen før jeg forsto det. Gammel vane er vondt å vende:-) I går var vi på hyttelivsmessa, og der var Honda med sykt gode karameller - 5 stk, smokk!

 

I dag er det mandag og nye muligheter:-) Jeg har allerede drukket 3 glass vann!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Dagen er over, på tide med litt ettertanke - eller metakommunikasjon med meg selv:-)

 

Dagen gikk strålende med matinntak. Jeg har stått imot det meste av fristelser - og tilogmed svømt 2000 meter! Deilig og utrolig slitsomt å komme igang igjen:-) I morgen er planen å trene litt på dagtid - vi får se hva det blir tid til.

 

Problemet er når jeg kom hjem - da smeller jeg i meg mat. I dag var jeg inspirert av en side om lavkarbo så jeg spiste KAVLI skivet ost stekt i ovnen - deilig! Men veldig mye fett da selv om det ikke var noen karber der. Og jeg testet noe godt - jeg la kokt skinke i en muffinsform og knakk et egg oppi - stekte det i ovnen. Kjempegreit og godt med litt ketshup på!Sikkert godt kaldt også. Det ble jeg veldig mett av, så det gikk fint helt til jeg nå skulle prate litt med sønnen min og kompisene. De spiste potetgull - og jeg ramla utpå med sikkert to never potetgull. Huff - men så la jeg det inn sammen med alt annet jeg har spist og kom frem til at jeg har spist ca 1500 kcal i dag. Slett ikke ille alikevel da.

 

Dagens egenpleie var å ligge 30 min på spikermatte når jeg kom hjem fra svømmingen. Det var deiligvondt! Tror jeg trenger det, for jeg får i gang sirkulajsonen og blodpumpa.

 

Nå skal jeg legge meg på lading!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Sliter litt med en sønn som er gipset fra låret til tærne - det går ut over min hverdag - men i dag fikk jeg endelig beskjed om at han får taxi til skolen. Hurra! Da skal jeg bruke tiden jeg "vinner" på det til å gå en liten tur om morgenen. Herlig!

 

Dagen i dag er en stressedag - jeg kjenner jeg puster dårlig allerede. Med et styremøte kl 15.00 og et kl 18.00 som jeg begge må forberede masse til så blir det nok en dag uten noe pusterom. Også jeg som trodde jeg skulle rekke så mye på morgenen at jeg kunne stikke av å trene - uff - ja ja, jeg setter av tid til det i morgen i stedet jeg:-)

 

Vanndrikkingen er påbegynt - og sola stråler - det blir en deilig dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Hva er det med salat? Jo, det er faktisk sundt og godt samt MOTIVERENDE!

Jeg blir faktisk motivert til videre innsats av å spise salat. I dag smalt jeg i meg en stor deilig salat med dressing, tomat, skinke, løk og diverse salat typer - også masse vann. Stappmett og fornøyd:-)

 

Så folkens - spis grønt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Takket være ei sykt fristende kake på styremøtet så sprakk opplegget mitt i dag. Jeg smalt i meg to små kakestykker, alt for mye og egentlig ikke godt nok til å sprekke for. Neste gang så skal jeg være mer selektiv:-) Kanskje jeg skulle gå meg en tur? hmmmmmmmmmm :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mimmimor

Jeg har vært "hovedsponsor" av Grete Roede i mange år og alltid greier jeg noen uker for så å ladde helt ut. Ser du her store planer, lister opp alle gode forsett, akkurat slik jeg har holt på i alle år. Har flere tettskrevne dagbøker med store mål og planer. Dette fungerte dessverre ikke for meg. Har nå hatt en lang slankepause og har holdt en nokså stabil vekt de siste to årene, men veier ca 30 - 40 kg for mye.

 

Jeg har funnet ut at jeg på dette kurset skal jobbe med å ha et avslappet forhold til selve slankingen. Jeg skal kose meg med en liten mørk sjokkoladebit til kaffen hvis jeg ønsker det og evt ta et kakestykke hvis det passer seg slit. Skal prøve å "lure" i meg en liten bit mørk sjokkolade når kakene står forran meg, så blir jeg kanskje ikke fult så trigget. Får dekt litt av søtbehovet mitt. Ei fortalte meg at slankingen hennes kunne samenlignes med et varmeaparat på bilen,- enten kjørte hun med varmeaparatet på fult eller så var det av (svart- hvit, allt eller intet). Tror vi blir SLITEN av å ta så hart i, med mange, mange mål. Vi mislykkes så fort da, og da forsvinner den positive energien vi trenger for å greie å stå i dette. Senk skuldrene. Lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Du har jammen lært mye på veien. Det du beskriver er vel egentlig det vi alle vil, få et normalt forhold til mat som samtidig gjør at vi klarer å holde en stabil vekt og samtidig føler oss bra:-) Jeg er også som et varmeapparat - enten på eller av, så min plan er å ikke være så svart hvit - heller litt jevnt grå:-)

 

Ja ja, vi får finne vår vei - jeg har ikke funnet min enda, men jeg tror jeg er godt på vei.

 

Natti natt - sov godt og ha gode drømmer<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Mandag og kurs - ikke en spesielt god start på uka som ender i en trang bunad, men men - jeg har fått inspirasjon i dag!

 

Spisingen gikk litt dritt, men jeg har tatt meg inn i løpet av kvelden og er på hugget igjen i morgen. Tenker det blir litt trening også jeg, i morgen kveld - også skal jeg gå litt før kurset i morgen. OG ha med en yoghurt og kornblandingen min. Rutiner rutiner rutiner - det er DET det handler om:-)

 

Håper alle får en like fin uke som den jeg planlegger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...