Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

Gjest Bealor

Jeg har smakt på Skyr med jorbær og granateple - den var kjempegod på smak men ekkel å spise. Tror ikke det blir noe favoritt her altså. Er så sær på konsistens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar
Gjest HermineH

Synd du ikke likte skyr da, for det er en god hjelper i "krisestunder":-) Kanskje du skulle putte noe oppi den, f.eks bær - da blir kanskje konsistensen anderledes?

 

Bra du forsøkte da:-)

 

I kveld ble kosen min entrecote, salat, potet og bearnease - mye kalorier å bruke på en biff fant jeg ut, men jeg kunne kanskje begrenset meg litt - 259 gram kjøtt er i overkant - men så er jeg mett da! For FØR biffen dro jeg på spinning OG klipte gresset - deilig å få trent før helga. Da blir det vel en liten gåtur i morgen før familien strømmer på til bursdag selskap. Nå skal jeg bake kaker. Kaker jeg ikke har bakt før, det blir spennende (og utfordrene:-)

 

Ha en strålende aften i sommervarmen folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bealor

Kos deg med biffen din du - du har vel nesten forbrent den med gressklipping og spinning vil jeg tro. Du er virkerlig i siget med trening nå - så bra!

 

Jeg har avsluttet dagen med en rask gåtur i bratt oppoverbakke i 25 min, så et glass vann og en flaske Tuborg lite hos ei venninne, 2 timer med skravling og så gikk jeg bakken ned igjen så raskt jeg klarte. Nå er det dusj og senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Så utrolig deilig å våkne opp, frisk og opplagt å se ut på blå himmel, sol og sommerlyder. Man kan jo bli lykkelig av mindre!:-)

 

I dag skal vi feire begge barnas bursdag nå i mai - så hele familien kommer på kaker og kos. Jeg har tenkt å servere en pølsekjele også som vanlig, men i år blir det to kjeler - en med "vanlige" pølser og en med kylling/kalkun pølser. Og kakene i dag de er i en annen variant - de er med minimalt av karbohydrater, ja iallefall to av de:-) Sjekket på lavkarbo å fant noen kaker der som så helt herlige ut - problemet er å finne litt rare ingredienser. Johannesbrødkjerne mel, glutenmel (ikke glutenfritt, altså) samt cocosa olje og kokosmel - ja det er produkter jeg aldri har hørt om eller brukt - men de er alle ingredienser som trengs i noen av oppskriftene jeg fikk lyst til å bake. Finner de vel i en litt bedre helsekost enn den de har på senteret her kanskje?

 

Så var det der med lav karbo da. Jeg går ikke på noen lavkarbo diett, men så satt jeg å kikket over det jeg spiser i går å fant ut at jeg egentlig gjør det alikevel i forhold til hva jeg normalt har spist. Er egentlig slanking å spise mindre karber? Tja - mindre karber er greit, alle slankekurer forutsetter et veldig redusert inntak av det, men FETT - for lavkarbokurer forutsetter at du spiser endel fett. Og det er RART! Det tror jeg nesten ikke jeg fikser. Det at du kan spiser bacon svor som godis høres jo helt villt ut - det er jo BARE FETT, og den ene kaken jeg bakte i går, den består av mandler, smør, seterrømme, kremfløte, kremost og bringebærgele - (lagde gele av usøtet bringebærsaft) - blir sikkert utrolig deilig men er det mulig å putte i seg så mye fett da? GR dietten er jo også basert på redusert antall karber i matinntaket, men fett skal man også minisere - tror nok jeg har mer sansen for det da - men så er spørsmålet, når man først skal planlegge å spise noe som er usundt, skal man da spise f.eks kaker uten karbohydrater fordi det er bedre enn å spise noe som både har fett og karbo?

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg har bakt brownie uten karber - men det smakte egentlig ikke en dritt! :-) Også har jeg bakt lekre ostekaker med mandelbunn og gelelokk, men den smakte heller egentlig ikke en drit! He he, ja sånn var det med den saken - men den gele kaka med mandelbunn den skal jeg forbedre litt - kanskje litt bær hadde gjort seg, bringebær:-)

 

Men men, alt i alt så har kvelden egentlig vært helt fantastisk vellykket med glade barn og glad familie. Det eneste som skar seg var meg! Ja, for det tok jo av litt da - når de kakene jeg hadde satt min lit til ikke smakte en drit var det skikkelig nedtur - men så har jeg ført sirlig inn i loggen min og funnet ut at det egentlig bare er å spise litt lite i morgen så er jeg i rute igjen:-)

 

Hmmm, hvem var det egentlig jeg forsøkte å lure når jeg bakte "lovlige" kaker? Kun meg selv. Og hvem ble lurt? Jo, kun MEG!!! Kom på noe positivt, forresten. Svigermor som er diabetiker tok jo dette virkelig til sitt bryst, jeg hadde i hennes øyne gjort det for HENNE... he he, ja ja pluss poeng scorer man jo sjelden så utrettferdig som her - hun fikk til og med den mislykkede browniekaka med hjem for frysing. Hun syntes den var deilig sa hun...... tror kanskje hun sa det for å være hyggelig, men men - dama er grei hun.

 

Nå er det natt etter en hyggelig kveld.

 

Nye muligheter i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bealor

Så kjedelig! Ja det er ikke bare bare å skulle erstatte "the real thing" med noe annet, blir sjelden det samme. Men så er du en erfaring rikere. Jeg har større tro på at man kan spise et kakestykke i ny og ne, bare det ikke er halve kaka man setter til livs, og at man spiser mindre av andre ting den dagen, sånn at kalorimessig så ligger man der man skal.

 

Jeg spiste også kake i går. Smakte på 3 forskjellige, men de tre kakestykkene til sammen utgjorde mindre enn et kakestykke jeg ville tatt tidligere. Og så nøt jeg hver munnfull mye mer enn jeg gjorde før. Da gaflet jeg innpå i sånn fart at jeg knapt rakk å smake noe.

 

Men det ble jo en flott bonus da at svigermor trodde du hadde gjort alt dette for henne. Ikke er noe som noen ekstra ++ i margen når det gjelder svigermødre!

 

Du får være flink idag da vettu. Det er jeg sikker på du klarer! Og så tar du å trener i litt i en eller annen form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Ja ja, det ble en litt rotete helg, men det har gått ganske bra alikevel. Har ikke oversteget kaloriinntaket hekt vannvittig, men jeg har jo ikke trent nevneverdig heller så det blir nok litt feil på veiing denne uken. Jeg får bare stå på i morgen:-)

 

Syns jeg er flink jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også du er flink. :) Jeg har ikke vært så flink... 30-årsdag med kaker og greier i forrige uke, og fest på lørdag... Men jeg angrer ikke, for man skal jo leve også. Det positivet er at jeg har vært flink til å utå trimme hver dag, så får håpe det betaler seg. Håper å gå ned litt den uka her, men er fornøyd om jeg står på stedet hvil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Takk for at du minnet meg på akkurat det, Annys - det er virkelig sant at hverdagene er viktigst, de er det jo flest av:-)

 

I dag er det hverdag og jeg er superflink! Er vi ikke det alle sammen i dag på denne herlige sommerdagen?

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Ja ja, det begynte så fint i dag men skar seg litt med 3 stykker kringle - huff a meg! Men jeg har kompensert med en liten gåtur i kveld da - ble svett i panna iallefall. Tipper jeg ligger omtrent innenfor jeg når jeg får ført inn alt jeg har puttet i mathullet i dag :-)

 

Tja - havnet over 2000 - det fordrer kontroll når jeg skal spise lunsj på restaurant m koldtbord i morgen! Fysj!

 

He he, jeg skal fikse det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Hei

Bra å se at det ikke er bare meg det går opp og ned for :-)

 

Pleier å være mye godt for sånne som oss (hehehe) på koldtbord. jeg pleier å forsyne meg grovt av pynten, og så spiser jeg bare godsakene og Tar lite brød. (Jeg er heldig og liker ikke majones - eller noe med majones i - der har jeg spart mye kalorier oppigjennom tidene)

Da får en mye godt (rent kjøtt og fisk) for kaloriene. Det spørs jo litt - er der bare potetsalat og sånne ting sliter en jo..

 

Lykke til. Du er nok tilbake på sporet igjen - tenk hvordan dagene hadde sett ut uten fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jo, ganske bra - jeg spiste ikke brød eller pasta, kun salat, grønnsaker og kjøtt OG en bitteliten eplekakebit¨

 

Værre ble det da styremøtet jeg skulle på i kveld ikke ble noe av og jeg skulle kjøre innom ei venninne på spontanbesøk - da ble det noe godt faktisk. Philadelfia ost i bunnen, taco salsa over og litt ost oppå der. Herlig å dyppe litt tacochips oppi- Jeg spiste ikke så mange chips, men dæven så godt. Lurer på om jeg kunne klart å lage en magrere variant av den jeg? Hva skulle jeg brukt i stedet for chips mon tro? Forslag?

 

Nå er det natta - jeg skal legge meg på lading!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Så superflink!!

Vet ikke om det blir så mye mindre kalorier men hva med de kavli syltynne knekkebrødene, en type med salt og rosmarin, husker ikke hva de andre smakene er.

Hvert knekkebrød har jo 'bare' 35 kcal? har ikke prøvd men kan tenke meg at det kan være godt. Og så lag dip av yoghurt naturell eller kesam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Hmmmm, har veid meg i dag og begynner å lure på vekta mi. Første gang jeg gikk på vekta hadde jeg gått OPP 2,8 kilo. ÆKKE MULIG tenkte jeg og hoppet på en gang til - da hadde jeg gått opp 800 gram. Får leve med det, men tror egentlig ikke må det. Det værste var at BEALOR også hadde gått opp 500 gram - MEN VI LAR OSS IKKE KNEKKE - En uke til vil gi resultater:-)

 

Også har jeg gått tur i dag da - 30 minutter i deilig morgenfrisk sol:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Jammen du spiste jo salt og søtt i går selv om det ikke ar mye, begge deler binder vann...

(Jeg tror kroppen min er ekstrem på akkurat dette, men det gjelder helt sikkert flere)

Slapp av, tren litt og drikk masse så du får det ut av systemet. Så skal du se at neste gang.... går det mye bedre.

 

Min gamle vekt var også sånn - så jeg tok 32-3 kontrollveinger for hver gang. Laveste tall teller! Alltid!! Og husk målebåndet!

Evt kan du prøve å bytte batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekter meg på innleggene litt nå og da jeg :)

 

I helga så hadde jeg både fredag,lørdag og søndag der jeg var over 2000 kcal hver dag. Var på veiing igår og grudde meg som fyyy... Men sannelig hadde jeg ikke gått ned 1,3 kg likevel. Det er vel noe med det at så lenge jeg følger GR sånn nogen lunde, så kommer jeg aldri til å spise mer enn jeg gjorde før.

HUFF så mye som jeg spiste før.. Men ferdig med den tiden nå :)

 

Ellers da.. Dere har ikke noen gode treningstips som tar mye kcal? Jeg er ikke på treningsstudio da, kun ute i naturen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Hei hansine.

 

Ute: gå med staver.. det hjelper veldig. Forbrenner masse, og er mye mer gøy enn å jogge.

jeg har mobil med en gps applikasjon som måler avstand, fart og tid - da blir det enda mer gøy!

 

Iform.nu har noe styrkeøvelser som ikke krever apparater..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bealor

Hvordan har det gått med deg i helgen da?

 

Min har ikke vært så veldig bra. Har ikke hatt energi, så da falt jeg tilbake i gammelt mønster med få måltider og ikke den sunneste maten i verden. Men bortsett fra ei bolle på lørsdag og en gjendekjeks på søndag så har jeg holdt meg borte fra søtsaker og kaker, selv om jeg har hatt skikkelig lyst på sjokolade!

 

Nå tenkte jeg å vaske ferdig stua og kjøkkenet før jeg skal prøve meg på en av treningsdvd'ene jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Men himla mye bedre enn om jeg hadde vært helt "hjernedød":-) Jeg har ikke trent annet enn en og annen liten spasertur - og jeg hadde fest fredag. Lørdag var jeg på Grand Prix - tok på det også --og når dagen i dag i tillegg mye mat og lite bevegelse, ja da går det sikkert drit neste gang jeg skal veie meg. MEN, jeg kan jo være flink tirsdag, onsdag og torsdag - for det blir ikke veiing før fredag eller lørdag!

 

Tjo ho - tror jammen jeg må ta meg i nakken jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Hvordan tror du da ståa er, når du ikke har "hørt" fra meg på 8 dager? Vel, ståa er at det går ganske dårlig. Jeg går IKKE ned i vekt og i helga smalt jeg i meg en hel pose med sørlandschips. Den vanlige unnskyldningen er: Jeg hadde eksamen fra fredag til mandag og det var slitsomt og det var vanskelig å spise regelmessig, og jeg var stressa og og og og og og FYTTI RAKKERN så dum jeg er som lurer meg selv. MEN NÅ, ja nå har BEALOR inspirert meg. (10-20 forum) Hun har faktisk meldt seg på KURS som begynne i dag. Og det lurte jeg på også, men så fant jeg ut at jeg ikke hadde sjans 6 av 8 ganger - da blir det litt meningsløst å gå på kurs.

 

I går handlet jeg litt nye klær - dvs, jeg prøvde alt de hadde i lindex, H&M, Cubus og Kapp Ahl OG noen andre butikker, i største størrelse, og jeg ser helt mongo ut. Jeg fant riktignok noe på Lindex, men det er ikke noen god følelse å føle seg så tjukk. Så, jeg har gjort noen tiltak.

 

I og med at jeg ikke skal på noe slankekurs så har jeg bestil personlig trener (ei jeg kjenner fra før) en dag i uken frem til jeg drar på ferie og to ganger etter sommerferien. Det blir bra:-) Da blir det som et slankekurs tenker jeg. Det eneste som er ille er at jeg må gjennom en test på torsdag- må ut å gå i dag og morgen tror jeg så jeg ikke føler meg helt råtten!

 

Tjo ho - nå er jeg igang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...