Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar
Gjest HermineH

Iallefall nå! Jeg prøvde den før helgen og innså at jeg måtte ned minimum 10 kilo for å komme inn i bunaden min, helst 15 tenker jeg:-)

 

Det motiverer iallefall til å trene i morgen, dagen i dag besto av mat i konfirmasjon - dumt med middag i stedet for koldtbord - men jeg dynget på med grønnsaker og saus! Kjøttet var så godt som ustekt, så jeg orket ikke å spise det - men MAT måtte jeg jo ha, så da ble det bortimot ustekt kjøtt og saus m grønnsaker. Hvordan er det mulig for en kokk å skjære opp kjøtt (helstekt indre) uten å registrere at det er RÅTT. Det var kanskje en grå hinne på 3-5 millimeter - også var alt annet rått kjøtt. Ekkelt når du liker det medium.

 

Men, i morgen - da skal jeg på trening! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Gårsdagen var veldig bra, den blir det nå alt går MIN veg:-) Jeg klarte å holde meg unna alt jeg ikke skulle spise og takket være en nødtelefon til en venninne rett før butikken så klarte jeg å unngå å kjøpe både is og godis! Jeg laget meg en blanding av krem og bær som jeg koste meg med i stedet - nesten som is:-)

 

I dag er jeg også i støtet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Kanskje jeg er i støtet nå? Reiste på fjellet og skal nyte noen late dager med et minimum av karbohydrater - det er målet!

 

I går onsdag gikk det fint - og i dag torsdag har det også gått strålende takket være at jeg laget gele i går av fun light og i dag har jeg også laget iskrem av fløte og egg samt vanilje essens - faktisk helt greit sammen med jordbær. Vet ikke hvor mye karbo jeg har spist i dag, men det kanke være mye! :-) En fin oppstart i allefall, jeg føler meg lett i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag og i går reddet jeg meg med skyr:-) Det er så deilig, kanskje ikke like godt som vanilje kesam, men HELT greit som erstatning!

 

Det eneste jeg ikke klarer å få til nå er å trene - men det kommer, maten er i gang og NÅ skal jeg snart ut å plante hekk - det er trening det også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hermine!

 

Nå har jeg sannelig lest gjennom alle innleggene dine.. Spennende :) Jeg har har nettopp begynt på Grete Roede og har egentlig store forventninger til dette. Men det er vel bare å stå på tenker jeg :)

 

Jeg har tidligere klart å gå ned 20 kg selv, men så fort jeg fikk meg en samboer så kom det 10 kg ekstra og enda litt til på 123... 20 kg som ble borte og bare endte opp med 8 kg igjen. Så nå er det slutt med at vekta skal gå oppover, er vel bare å motivere meg til å klare dette.

 

Men det jeg føler etter 3 dager nå da. Jeg syns jeg spiser såå mye og så ofte. Men jeg holder meg innen mine 1600 kcal. Kan bare være forandringene å da.. Er vant med å spise frokost, lunsj og middag jeg. Der jeg velter innpå med mange porsjoner. Men må si jeg er spent på å veie meg, livredd for å ha gått opp siden følelsen jeg sitter igjen med er at jeg spiser mye......

 

Meeen.. Veldig spennende å lese alle innleggene her :) STÅ PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg satt meg ned her om dagen for å lese "meg selv" også, Hansine - men jeg orket ikke alle innleggene!!!!! Så, ja - du må jammen ha satt av litt tid. Det er morsomt å lese alt jeg skrev i fjor høst, det er motiverende - og det er deilig å være i gang igjen. Nå gjør jeg egentlig det samme som i høst, men jeg har ikke kommet i gang med å trene så det blir ikke helt det samme. Men jeg spiser, og passer på å komme under 1600 - selv om jeg unner meg mye bær så går det bra!

 

Du har jo vært fantastisk flink da, Hansine - ned 20 kilo alene er heftig - samboer kilo er et problem - jeg har jo slitt med det samme. 20 kilo kom rett og slett snikende uten at vi merket det før jeg hadde hengebuk - grusomt!

 

Jeg skal følge deg jeg, og råder deg til å skrive dagbok både med hva du spiser og hva du tenker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Selv om det kanskje ble bittelitt mange kalorier så har jeg akkurat fått i meg en helt nydelig frokost:

1 yoplait m pasjonsfrukt m 10 bringebær, 10 bjørnebær og 8 mandler

2 skiver m serano skinke

2 fiberrik m solsikkefrø

2 egg (hard kokt)

1 tomat

10cm agurk

1 dæsj isbergsalat

Det ble ca 400 kcal, men når man ikke spiser før man normalt ellers spiser lunsj fant jeg ut at det var lov mens man hørte på operaorkesteret og alle de flotte korene som synger opera i åpningskonserten til Oslo Domkirke - skikkelig søndag med andre ord - med søndagsfølelse:-)

 

Nå skal vi ut å plante hekk! Dagens trim i første omgang, så får vi se:-)

 

Etter en rask! løpetur før gubben på vei til hagesenteret (kun nok til å pese som en belg) så har jeg inntatt en skyr, 2 kokte egg og en fiberrik samt masse vann til lunsj - ut å plante hekk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Nå har vi "hekka" hele helga - nå står den der og er kjempefin, med bark og alt i orden. Kjempefint!

 

Også har vi spist middag - jeg lot mannen i huset bestemme i dag og det ble kyllingklubber - ikke spesielt smart for meg mtp mye fett, men men - jeg spiste bare litt mindre også masse salat. Tar meg heller en dessert jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Det er bra Hansine, vi klarte det begge to!!!!!!!!!!!!! Tenk deg en 17 mai uten is og kaker - og vi lever:-) Det værste er at neste år husker vi ikke at vi ikke spiste is og kaker, det var jo helt naturlig:-O

 

Det ligger an til å bli en strålende uke. Jeg sovnet i ettermiddag og er i minus i dag - tenker jeg lar det bli med det, så kan jeg komme i gjenge igjen i morgen. Da kommer jeg til å våkne frisk og uthvilt

 

Takk for en fin dag!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Litt trøtt i dag etter en helg med litt omveltninger ift døgnet, men deilig å komme på jobb. Herlig salat til lunsj OG en hel kurv med deilige jordbær etter lunsj - 400 gram til 16 kroner på REMA er stas!

 

I kveld skal jeg TRENE, melder meg på via nettet NÅ.

 

Tjo ho!

 

Målene mine når jeg veide litt mindre (i oktober) og dagens kroppsmål har jeg skrevet her for å finne de igjen. (Dagens mål i parentes 2 januar mål i parentes 1 og først oktober målene)Trist at jeg har gått opp, men gøy å være i gang med å gå ned igjen:-)

 

Kroppsmål: oktober09, januar 10 og mai 10

 

Hals:37 (38) (38)

Høyre arm:32 (33) (33,5)

Midje: 84 (86) (90)

Hofte: 98 (100) (104,5)

Rompe: 103 (104) (106)

Lår: 60,5 (63) (65)

Legg: 39,5 (39,5) (40)

 

Her ser jeg at jeg må ned 6 cm i livet for å være der jeg var i høst - altså ca 6-7 kilo etter min erfaring. Der er jeg før sommeren så dette blir bra!!! I september skal jeg i en konfirmasjon med "ny" familie til bonusdatteren min og der ønsker jeg selvfølgelig å ta meg strålende ut - uken etter skal jeg på jentetur i bikini!!!! Altså ingen grunn til å hvile på lauvbærene til sommeren.

 

Nå har jeg ikke veid meg før oppstart, jeg tar kun mål - men jeg "vet" at jeg nå veier ca 91 kilo, altså nesten 7 kilo mer enn i høst - og mer har det vært er jeg redd. Nå har jeg jo vært strålende flink noen dager.

 

Jeg så for litt siden et program på tv der en britisk "kjendisdame" som selvfølgelig så helt strålende ut, gikk inn for at hun i 6 uker ikke skulle "tenke på" hva hun spiste. Hun skulle spise det hun ville å se hva som skjedde. Treningen kuttet hun ut. Det medførte at hun la på seg 13 - TRETTEN KILO - på 6 uker og det kom på 17cm om jeg ikke husker feil i livet hennes. Brystene gikk opp 2 størrelser på 6 uker. AKKURAT slik er jeg! Ille men sant - så kanskje det er sånn at mange av de som faktisk ser bra ut også må passe på hva de putter i seg?

 

Nei, folkens - her er det bare å komme seg ut på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Nå har jeg lest dagsinnlegget mitt 29.8, etter 4 uker på slanken i fjor høst. 4 herlige uker som virkelig er til inspirasjon. Det var et innlegg jeg må gå tilbake for å lese nå og da - jeg har virkelig glede av alt jeg skrev i høst nå - jeg inspirerer meg selv med tidligere suksesshistorier.

 

Tjo ho!

 

(har hatt en fantastisk vanndag!!! sikker 3 liter vann på jobb i dag - jeg løper på do å slipper ut "fett" hele tiden) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Nå har jeg kommet meg hjem fra trening - utrolig deilig å gjennomføre en spinningtime å kjenne at du er skikkelig sliten etterpå, også så flink jeg føler meg:-) Herlig!

 

Nå har jeg også spist noe deilig - jeg har spist en yoplait 0,1 yoghurt med 100 gram friske jordbær i små biter samt 20 gram 4korn fra axa - det så helt herlig ut og smakte HELT utrolig deilig. Nå skal jeg ta meg et bad, etter å ha børstet kroppen med en hampkost først - tror jammen det blir en hårkur også jeg - tipper morgendagen blir bra. Mulig natten innledes med spikermatte terapi:-)

 

MMMMMMMMMmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm - nå er jeg snill med meg selv - jammen på tide igjen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg sovnet som en stein, og jammen var det ikke sol inn vinduet i dag morges:-) Herlig! Også dere, tilbakemeldinger fra dere er virkelig alfa omega - det er nok noe i uttrykket: Sammen blir vi sterke! For dæven jeg føler meg sterk i dag - skrittene blir lenger, maten smaker herlig, mengdene med mat reduserer seg og vannet renner inn i munnen min helt av seg selv (nesten) - jeg har virkelig tro på at omega 3 tilskudd og masse vann gjør mye bra.

 

Ja for hva gjør det egentlig? Jo, mye vann renser systemet vil jeg tro. Om jeg ser for meg tarmene inne i kroppen min som et rørsystem så ville det vel vært omtrent som om at dersom man har rør som ligger med dårlig fall og man sjelden heller vann i rørene, ja da blir "klumpene" liggende igjen her og der å tørke - neste gang med drar ned i do så bygger det seg bare opp, og til slutt så tetter det seg - eller iallefall renner sakte unna. hmmmmmmmmm litt ekkelt kanskje, men i motsatt fall, kroppen min - om jeg trener så får jeg opp "fallet" på rørene, drikker jeg mye vann så "skyller" jeg bort "klumpene" - litt hopp og dans vasker faktisk tarmene, det liker de, for i tarmene - iallefall litt tidlig i tarmsystemet så tar vi opp næring av det vi spiser - og er det rent tar sikkert kroppen til seg mer næring. JA, det må være riktig. Omega 3 er jo fett - smøremiddel tenker jeg da. Kroppens smøremiddel som sørger for at leddene ikke knirker og at det brenner! Ja, for hva skjer om du heller "fett" på et bål? Jo det blusser opp!!!!!!!! Og jeg vil jo at min forbrenning skal blusse opp og gjerne holde seg hele døgnet. Altså er en kapsel eller to med omega 3, eller et måltid med fisk nyttig flere ganger om dagen.

 

Så - konklusjonen må være at en dose med omega 3 morgen, middag og til kvelds er bra for forbrenningen. Om jeg i tillegg drikker masse vann så vil vannet dra med seg slaggstoffene ut av kroppen - som jeg tidligere har skrevet så "renner" fettet ut av kroppen.

 

Kunsten er å innarbeide dette som vaner, helt dagligdagse vaner som kroppen min blir avhengig av:-) Sammen med min nye venn måtehold vil jeg ha en kropp som virker - og hvem vil ikke ha det?

 

Tjo ho...........................:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bealor

Ja da er jeg igang da, takket være deg. Klarer jeg å følge opp dette skal du få mer enn en takk på nettet. :D

 

Har ført matlogg for i dag og det ble faktisk ikke så ille, jeg har enda 400kcl for å ligger der jeg skal ligge. Men jeg må spise oftere og sunnere så skal dette gå bra. Jeg var faktisk innom Europris og Jula etter jobb og begynte å bli skikkelig sulten, og is og sjokolade lå å ropte på meg i butikken - men jeg klarte å gå forbi. Så fikk jeg heller sitte med skrikende mage i bilen hjem, gikk det også. Heldigvis hadde Inge middagen klar da jeg kom hjem. Og da tok jeg bare en liten middels porsjon, ikke en megaporsjon jeg ville tatt før idag. Ble jo mett av det også, bare ikke jeg-er-så-mett-jeg-orker-ikke-puste mett. Nå er vesla i seng og sover, så nå skal jeg snøre på meg skoa og gå en tur. En liten gåtur er bedre enn å sitte på rompa.

 

Ses imorra! Da gruer jeg meg til å gå på vekta. Har ikke veid meg på 4mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Imponerende å klare å komme seg gjennom flere butikker uten å ramle utpå med is og sjokolade!! Mindre middagsmengder føles også godt når du fører det inn her på GR - håper gåturen var bra i finværet. Alt som er litt plagsomt å komme i gang med er så deilig etterpå, ikke sant? Jeg "trua" meg på trening i dag, en time bodypump er tortur for kroppen når man er stor og tung, men det er deilig å føle seg flink etterpå.

 

Sees i morgen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Tarmene som vaskemaskin hehehehe, digger innlegget ditt!! Har hatt samme følelsen selv, særlig når jeg går svette turer.

Jeg er egentlig veldig lei av innetrening, (eller bare nyter utesesongen så ekstremt!) men det var nesten så jeg fikklyst til å prøve igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag har dagen vært fin, til tross for at jeg ikke fikk spist lunsj på jobben, til tross for at jeg ikke hadde mer enn 20 minutter til å spise og lage middag, til tross for at jeg sov 4 timer i natt - hmm, da er det deilig å sjekke dagboka si å se at jeg er på 1600 kcal og har trimmet nesten 400 kcal. Jeg konstanterer at jeg igjen har funnet formen! Og det var jammen på tide! Nå skal jeg gjøre ting kroppen min liker at jeg gjør, det vil medføre vektnedgang og krympende livvidde - JIPPPPPPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII <3

 

I morgen er det nok en dag! Og den kommer til å bli sååååååååå bra!

 

Natta folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bealor

Godt du har funnet formen igjen da Hermine. Du skal se at når vi er sammen om det og kan motivere og inspirere hverandre, så vil det går greit. Dette skal vi klare selv om enkelte dager ikke er like lette som andre.

Jeg gleder meg nesten til utfordringen imorgen - den store grillfesten! Det blir masse deilig mat og kaker som jeg før ville bare ha fråtset i. Nå gjelder det å velge riktig.

Igår kjøpte jeg Skyr som jeg skal smake på idag. Håper den er så god som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...