Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

Tp tirsdag 4,4

tp torsdag 1,9

tp i dag 3,1

Til sammen 9,4

 

Det går ikke så bra dette her... Sånn matmessig er det helt ok, og trimpoengene er også helt ok, hadde jeg bare kommet meg ut hver dag... Men totaltilværelsen er ikke så veldig bra for tida. Jeg er konstant ganske sliten og uopplagt, og med oppstart etter ferien i tillegg, er det ikke mye overskudd til å komme seg ut på tur eller på treningssenteret på ettermiddagstid. Mulig jeg brygger på et eller annet. Tror det blir en hviledag i morgen, så får vi se om det hjelper så jeg kan komme sterkere tilbake neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar

Lovnaden om en fridag var visst det som skulle til. Formen er mye bedre i dag, og jeg har vært på min første joggetur etter ferien. Det var ganske tungt, men det gikk egentlig overraskende bra!

 

Tp tirsdag 4,4

tp torsdag 1,9

tp lørdag 3,1

tp søndag 2,9

Til sammen 12,3 tp

 

Alt i alt er det ikke så ille, så jeg sier meg fornøyd med ukens innsats, men satser på litt mer neste uke. Minimum 2tp per dag er målet, og alt over er bonus. :)

 

I morgen er det veiedag. Skal bli spennende å se hvordan det ligger an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 TP i dag. Har vært fullfart, siste dag av barnebursdag i dag - forbusende bra, tok et halvt stykke sjokoladekake. Veldig godt men totalt unødvendig.. Tok rundstykke med masse grønt, ost og skinke i stedet for pølse.

Forresten, jeg angret nesten pulsklokketrening i går for da jeg lot GR beregne fikk jeg mye mer.. men men, antar at pulsklokke er det korrekte får prøve å være ærlig med meg selv

Sliten i dag ihvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

1,9+0,7+2,0+3,5+2,6+3,4+5,5= 19,6 TP

 

Ny personlig rekord med nitten komma seks poeng! :) To trilleturer på totalt 3 timer og en rask spasertur seinere gav 5,5 trimpoeng idag! HOHOI! :( Og jeg som ikke trodde jeg skulle klare 10 poeng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles litt sånn.. Det ble ingen trening på lørdag, men på søndag fikk jeg akrret meg til 1,5 TP etter å ha spilt fotball med mann og barn.

 

Ukesresultatet denne gangen ble dermed

 

Bluemum:2,2+2,4+9,8+4,3+1,5+0+1,5=20,2TP

 

Forrige uke var det 21,5TP, så jeg ligger ganske jevnt iallefall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Ja ja, da var en lang helg uten nett tilgang og med minimal slanke kustus avsluttet!!!! Men, var det nå egentlig så ille da? Hva har jeg skeiet ut med? Jo, jeg spiste 5 brødskiver til lunsj fredag - jeg var dødssulten og fikk ikke spist frokost før jeg dro på tog til Gol kl 7 om morgen. Kanskje ikke så ille? Også spiste jeg brødskiver både lørdag og søndag til frokosten. Når det gjelder trening ble det så som så - jeg fikk gått meg to rolige turer og jobbet som en gal med å luke/klippe torvtak på hytta - også sov jeg - jeg var helt utslitt på fredag og lørdag, da sparte jeg de rødvinskaloriene:-)

 

Nå tok jeg en oppsummering av hva dere damer har fått til av trimming denne uken. Jeg ble slått ned i støvla, men dæven så mye annet jeg har fått gjort:-)

 

Oppsummeringen kommer snart:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Bluemum:2,2+2,4+9,8+4,3+1,5+0+1,5=20,2TP

Bollemajen:1,9+0,7+2,0+3,5+2,6+3,4+5,5= 19,6 TP

MajaS:3,3+3,1+3,2+0+4,9+2,9=17,4

HermineH:4,5+3,9+0+0+0+2,2+2,4=13TP

AnnyS: 0+4,4+1,9+0+3,1+0+2,9=12,3 tp

 

 

Bluemum - du hadde jammen BOllemajen i hæla denne gangen, ja:-) Tydelig at trimkonkurranse inspirerer - jeg skal ha en konkurranse med meg selv denne uken. Tror det er nok. Treningen i helgen begrenset seg til litt lange rolige turer og MASSE luking/slåing av torvtak. Slitsomt det også, men ikke det jeg vil kalle trim. I dag skulle jeg på svømming eller bodypump - men ingenting ble noe av. Selv om det er veldig hyggelig med litt impulsive mennesker som "bare" kommer innom så er det vanskelig å si at det ikke passer. Er redd de skal bli fornermet om jeg sier at det ikke passer fordi jeg skal på trening. Hva mener dere om det? Kan man si til noen som "kommer innom" en tur at det ikke passer fordi man skal reise på trening om en halvtimes tid? Jeg sliter med det - hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner bra her, med 2,2tp i dag. Satser på at det er en trend. :) For å unngå å gå i samma fella som forrige uke, har jeg laget meg en plan for mosjon i uka som kommer. Hvis jeg følger den, skal jeg havne på 16tp denne uka. Det bør være gjennomførbart. :(

 

HermineH: jeg har flyttet inn på tråden din jeg. Håper det er greit? Synes det er litt håpløst å være flere plasser, så nå konsentrerer jeg meg om det som skjer her. :)

 

Når det gjelder impulsive mennesker som stikker innom, så må jeg innrømme at jeg er litt sånn. En del av det er at man må forvente at folk har andre planer. Jeg blir ikke fornærmet hvis den jeg besøker sier at han/hun har tenkt seg på trening om en halvtimes tid. Det er bedre det enn at de sitter og ser på klokka, og at den besøkende ikke føler seg velkommen. Dessuten så bruker jeg å være veldig ærlig på sånne ting selv også. "så hyggelig at du stikker innom. Skal på trening om ca en halvtime, men kom inn så tar vi en kaffe først." for eks. Har ikke opplevd at noen har blitt sur på meg enda, men jeg vet jo ikke hva de sier om meg når jeg ikke er der. :) Også kommer det jo selvfølgelig helt an på hvem det er. Hvis det er noen jeg ser en gang i skuddåret, kan det jo tenkes at jeg utsetter treningen. Tror trikset egentlig er å finne en løsning man er komfortabel med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Det er så deilig med nye uker, de er HELT NYE og innebærer masse muligheter på mange nivåer. Herlig!

 

Jeg fikk ikke trent i går heller, men jeg depper ikke av den grunn - for jeg har allerede 4 TP i dag!!! HALLELUJA som spreke Bollemajen skriver:-) Da skal jeg klare møter i kveld - selv om det blir noen utfordringer.

 

Jeg fikk på meg min "slanke" ola bukse i dag. Ja ikke den "slankeste" da, men en som er fin og slank og gjør at jeg får fine lår og rumpe - håndtakene er nesten borte og det føles herlig. Trim fokus denne uken kan gjøre at jeg klarer å snike meg ned en kilo til før veiing 2 september hos PT. Hadde vært kult å ha klart å gå ned målet jeg satte meg etter ferien - nemlig 4 kilo til før 2.9. Tipper jeg mangler litt, så nå må jeg ha fokus!

 

ANNYS: Du er hjertlig velkommen til å flytte sammen med meg her på tråden min:-) Her er det god plass!

 

Stå på folkens - la oss satse på en uke med MASSE trim og bevegelse. Ekstra utfordring: Hvem har praktisert flest forskjellige trim "metoder" - f.eks. gå, løpe, svømme, aerobic, spinning, sykling, styrke, riding, kajakk osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for nå er det faktisk alvor. Jeg har slitt litt med å komme igang igjen etter sommeren, men nå begynner rutinene å falle på plass, så da ligger vel alt til rette for at det skal gå riktig vei. :)

 

2,5tp så langt i dag. Ble en joggetur før jobb. Fornøyd med den. Får se om det blir en liten trimtur i kveld også. Ganske fint vær i dag, så deilig å komme seg ut. Men nå skal jeg ta en dusj og stikke på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på folkens - la oss satse på en uke med MASSE trim og bevegelse. Ekstra utfordring: Hvem har praktisert flest forskjellige trim "metoder" - f.eks. gå' date=' løpe, svømme, aerobic, spinning, sykling, styrke, riding, kajakk osv osv[/quote']

 

En fantastisk ide! Jeg er med! Jeg får dra tilbake i tråden min og lage en plan som inneholder alle (for meg) mulige treningsmetoder. Denne uka blir nok litt amputert pga operasjonen (ikke amputasjon, altså!), men 5-6 alternativer bør jeg iallefall få til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ble det en skikkelig trimtur etter arbeid i kveld. Deilig! :) Og med det ble det til sammen 4,3tp. Tror nok ikke jeg hiver meg på utfordringen om flest mulig trimmetoder. Det er jogging og lange gåturer i tillegg til styrketrening som funker best for meg, så da holder jeg meg til det. Mulig jeg varierer med en aerobictime på fredag. Vi får se. Men bra initativ. Burde jo strengt tatt være flinkere til å gjøre varierte aktiviteter. :)

 

Mandag: 2,2 tp

Tirsdag: 4,3 tp

Sum: 6,5 tp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Veldig lurt å ha den fokus på variasjon av treningen. Når jeg begynte å sykle litt merket jeg et gedigent formhopp så greitt å ha den fokusen denne uka. Skal prøve å tenke ut noe.

Likevel Enig med Annys - jeg holder meg nok sikkert til gode gamle vaner - Gå/jogge, Friskis&svettis, Sykling og litt hjemmestyrke (Når jeg manner meg opp).

Bære andre halvdel av hyttekjøkken fra bilvei til Hytta er jo en variasjon det og hehehe.. Skal huske pulsklokka!

Ikke så værst egentlig - i forhold til før som bare var gåtrening - med en og annen styrkeøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Dette kommer til å bli en super uke på treningsfronten alikevel. Jeg var litt redd på mandag for at denne uken bare skulle fortsette å skjære seg, men så klarte jeg å få til en sykkeltime i går og i dag blir resultatet aerobic OG pilates:-) Det var det med den variasjonen vettu. Det var faktisk veldig motiverende for meg - håper jeg klarer å få til mange andre treningsformer denne uken.

 

I lunsjen i dag hadde jeg laget meg en diger salat med masse isbergsalat, litt agurk, sukkererter, tomat, løk, kokt skinke og pinjekjerner. I tillegg hadde jeg på litt 3% thousand island/selskapsdressing..... (visste du at det nesten ikke er kalorier i den?) En stor og fin tallerken med kokt skinke (ca 150 gram) på toppen. Helt herlig og jeg ble stappmett. MEN underveis så kom en av mine sabotører til å åpne brødhølet - en kommenterte at salaten så deilig ut, også sier en annen at det var jammen nok... da smeller det fra sabotøren: Ja, vi får se om to uker, da får nok pipa en annen låt. Det værste er at du lurer deg selv med det der, du får holde deg til brødskiver som oss andre veit du, trenger ikke så mye fiksfakserier for å holde vekta! Å FY F..... JEG BLIR SÅ EITRANDE FORBANNA. Jeg svarte forsiktig at den salaten jeg hadde laget faktisk hadde et lavere kaloriinnhold enn de 4 brødskivene hans, men da bare fnøys han og lo litt foraktelig. (JÆVLA BONDE) Jeg VET at man ikke skal bruke energi på sånne idioter, men jeg KLARER IKKE Å la være. HUFF og HUFF. Når jeg la inn salaten min mot hans 4 kneipskiver m litt smør og leverpostei på GR.no så ble faktisk hans måltid ett med nesten dobbelt så mange kalorier enn min salat. Hvordan skal man få fortalt sånne folk at de er IDIOTER og faktisk ødelegger for andre.

 

Deilig å få det ut iallefall:-)

 

Stå på folkens:-) Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

jeg er sikker på at den personen er negativ til det meste. Synes jeg kjenner lusa på gangen.. Sånne ødelegger dagen ikke bare for slankere men for alle som prøver å tenke nytt - eller bare å se lyst på livet.. Har en sånn på jobb. Jeg blir sur og irritert og lei..

 

Ikke prøv å diskuter med sånne en gang for sånn de gjøre ting er alltid det rette..

Uansett salaten din høres ut til å smake mye bedre enn brødskivene hans så får han bare sitte der å kose seg med den samme gamle matpakka!

 

Masse oppmuntring og godord til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Ble ikke noe trim på meg i går :) Men har fått meg en svettistrilletur idag, så det hjelper på! Føler meg konstant sulten for tiden! Kjenner godt musklene i låra, føles støle :)

 

Bollemajen: 4,7+1,2+0+1,8=7,7 TP hittil torsdag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 1,2kg den siste uka! Hurra for meg. :P Motivasjonen er ganske god, og jeg har full tro på at det er jogginga som skal ha mye av æren. Har imidlertid et kne som ikke liker at jeg jogger på asfalt, så jeg får vel bare flytte inn på tredemølla igjen. Virker som om det går greit. :)

 

Jeg har så innmari lyst på mat og snavvel hele tida. Det er egentlig litt ulikt meg, og i alle fall når jeg er inne i en od periode med trening og sunne, regelmessige måltid. Lurer på hva det skyldes? Noen som har noe tips til hvordan jeg skal bli kvitt det? Det er jo ikke for at jeg er sulten, jeg har bare lyst på noe... men o viljestyrke er heldigvis stor, så jeg bruker å klare meg. Håper det er noe som gir seg snart.

 

Planen med trimming går ganske bra, så dette blir nok en bra uke tp-messig. :)

 

Mandag: 2,2 tp

Tirsdag: 4,3 tp

Onsdag: 1,3 tp

Torsdag: 2,7

Sum: 10,5 tp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei annys - Kanllbrad nedgang!!

Jeg er også utrolig snavvelsjuk for tida!!

Men jeg tror årsaken liger i at jeg trener mye (til meg å være for tiden) så sukkerlager ligger konstant lave

Og mye trening gir økt søvnbehov og jeg sover ikke mer så er konstant småtrøtt = godtesjuk tel tusen.

Så det jeg burde gjøre er å spise mer frømat f.eks hjemmelaget knekkebrød) (stabilisere blodsukker for meg) og sove mer..

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloi!

 

Jogging og styrketrening i dag. Herlig! Var tidlig oppe i dag, selv om jeg har fri, så nå sitter jeg her, ferdig trent, ferdig med husvask, pusset vinduer, drukket kaffe, lest avisa, og klokka er ikke ett enda. Herlig. :P

 

I kveld skal jeg i utdrikningslag. Da har jeg faktisk ikke tenkt å bry meg så mye om hva jeg spiser/drikker. Har tenkt å drikke rødvin, og skal spise det jeg får servert, men jeg skal styre unna snacksen i størst mulig grad. Satser på at det ikke gjør for stort utslag på vekta, men tåler det om jeg blir stående på stedet hvil ei uke for denne anledningen. (Det er jo tross alt ikke hver uke jeg er på fest...) :)

 

Mandag: 2,2 tp

Tirsdag: 4,3 tp

Onsdag: 1,3 tp

Torsdag: 2,7 tp

Fredag: 3,2 tp

Sum: 13,7 tp

 

Ha en flott dag, og en herlig helg, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag begynte dagen så fint med min "jobbmusli" - yoplait, bringebær, mandler, solsikkefrø, linfrø og axa 4 korn - mettende og sundt - kanskje litt mye fett, men det får stå sin prøve. Sundt fett skal man ha:-) Heldigvis ble et møte avlyst i dag, så jeg stakk av fra jobb og dro på trening - spinningtimen gikk helt strålende, jeg hadde masse energi. Det er jammen godt:-)

 

Når jeg kom tilbake på jobb var det bløtkake for ei som fylte år - men jeg sto over og spiste nok en jobbmusli ladning. Kalorimessig ligger jeg greit an i dag og jeg føler meg helt topp!

 

Hengebuken foran på maven skal KRYPE og jeg begynner å se at den er litt mindre enn før - 10 kilo til nå så er den nesten borte, tror nå jeg:-)

 

Dette blir en herlig helg - jeg skal gå tur og kose meg med livet sammen med kjæresten min. Kanskje jeg skulle fått til et møte med ei venninne det blir lite tid til?, Jo - det hadde vært kos.

 

Tjo ho folkens!

 

 

PS.... litt stress om dagen. Fint om dere som er med på trimkonkurransen skriver inn en samlet oversikt over uka deres i løpet av helgen - da slipper jeg å lete så mye bakover i tråden. DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter forrige innlegg, ble jeg litt arbeidsledig, og visste ikke helt hva jeg skulle finne på. Det som egentlig begynte som "rydde-i-klesskapet"-prosjekt, endte med at jeg gikk amok på step-maskina som står på soverommet. Dermed ble det 1,3tp mer i dag, og jeg må bare pent gå i dusjen igjen. :P

 

Mandag: 2,2 tp

Tirsdag: 4,3 tp

Onsdag: 1,3 tp

Torsdag: 2,7 tp

Fredag: 4,5 tp :)

Sum: 15,0 tp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrikningslaget ble en suksess, Brura blei lura, for å si det sånn. :P Kjempearti. Matmessig var det også helt topp. Fikk servert kyllingsalat. Kjempegodt, og ikke mange kaloriene per porsjon. i tillegg klarte jeg og begrense meg til en skive av hvitløksbaguetten, så middagen i går ble nok helt ok. :) Klarte å styre unna snack-skåla også. Fornøyd med det. Men det ble kanskje litt mye rødvin, kjenner hjelmen er litt trang i dag. Men det var verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...