Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

Gjest bollemajen

Bollemajen: 4,7+1,2+0+3,1+1,9+0 = 10,9 TP

 

Ingen trimpoeng på meg idag. Har vært litt umotivert for trening idag. Mye kjekkere å være på besøk hos mamma :P I morgen håper jeg at jeg klarer en tur på kvelden. Hvis ikke må uken som kommer bli knallhard, skal jeg klare nedgang til torsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar

5,2+0+3,8+0+3,2+2+3,1 = 17,3 TP

Følgende aktiviteter: Sykle, Friskis&svettis, Gå med staver, Joggetrening, Styrketrening m/strikk (hjemmetrening), Bære kjøkkeninnreding på hytta fra bilvei (pulsklokke), push-ups.

 

Ellers Annys: Kjempeflink du var til å prioritere i utdrikkingslaget!! Den derre at du bare fant stepmaskinen i klesskapet var jo genial hehehe. Skulle ønske treningsapparater hadde den virkningen på meg... Til nå er det bare sånt en kan putte i munnen som har hatt den virkningen! Kankje en skulle legge et trenings-strikk i kjøkkenskapet foran godterisamlingen til ungene..

 

Bollemajen: Du holder koken

 

HermineH - den frokosten din høres veldig genial ut. jeg legger inn en oppskrift på en frøblanding å min tråd som er veldig fin for PMS dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Bollemajen: 4,7+1,2+0+3,1+1,9+0+1,5 = 10,9 TP

 

Det har stort sett blitt trilleturer på meg, men også en økt med styrketrening :P Jeg klarte 10 TP, men det er jo halvparten av hva jeg hadde forrige uke! Skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

 

Kort innom med ukesluttrapport. :P Litt travelt i dag, men lover å komme sterkere tilbake utover uka.

 

Mandag: 2,2 tp

Tirsdag: 4,3 tp

Onsdag: 1,3 tp

Torsdag: 2,7 tp

Fredag: 4,5 tp

Lørdag: 0

Søndag: 2,2 tp

Sum: 17,2 tp

 

Det ble da ikke så værst. Ganske fornøyd egentlig, med unntak av at det ble 0 tp på lørdag da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være dere klarer jeg å ta meg inn igjen jenter, for i forrige uke "ramla" jeg skikkelig utpå - det er så vondt, men jeg er lykkelig hver gang jeg klarer å komme tilbake. Beklager at jeg datt ut av registrering av treningen vår . skal forsøke å ta det igjen - har bare hatt det så sykt travelt at jeg har glemt at jeg slanker meg og at jeg skriver her inne. Men nå.... kanskje det kan skje noe. Kommer tilbake i morgen en gang når jeg vet litt mer om resten av uka. Huff, ille når hverdagen og alt rundt deg tar sånt tak - liker det ikke!

 

Trøsten er at vi har spart masse penger!!!! Vi fant nemlig et hus vi har gått å "siklet" på i et par år tilsalgs før helga- og etter det har all tid gått med til å sjekke i både hue og ræva om det huset - i dag viste det seg at huset var registrert som kulturminne, og da misten vi lysten. Om vi ikke får bygge det om og gjøre det slik vi vil ha det så er det for dyrt og for mange restriksjoner på drømmetomta/huset vårt - dumt men sant. Mye billigere å la være da, enn å trå til. SÅ . nå kan jeg kanskje tenkte på meg selv igjen???

 

Jeg skal til personlig trener i morgen - huff og huff mtp vekta - hadde som mål å gå ned 4 kilo -. er lykkelig om jeg i det hele tatt har gått ned noe siste 4 uker. Teit for jeg har jo vært så flink frem til for en uke siden.

 

Kommer innpå med rapport!

 

Og dere - tusen takk for at dere hører på:-) <3

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hermine velkommet tilbake. Vi har alle vært der.

Særlig når det er mye stress!!

 

Det viktigste nå er ikke å ha gått ned elelr holde oversikt over våre trimpoeng men å få til snuoperasjonen og komme tilbake igjen!!

 

Jeg er mer en litt avhengeig av forumet for å holde meg i skinnet for tiden!

 

Vi 'snakkes'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig begynt å få negang på vekta igjen etter full stopp i sommer. Veldig deilig når det skjer. Så etter at vekta viste 1 kg nedgang forrig uke, på veiingen på denne ukes GRkurs, så belønnet jeg meg med å kjøpe nye gardiner, duker, pynteputer og stearinlys ++ Så nå får stua en fornyelse, og det gjør meg ekstra glad og motivert nå som høstmørket senker seg.

 

Fortsett å stå på Hermine, og ikke glem å ta hensyn til deg opp i alt som skjer i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som MajaS sier; Vi har alle vært der, og for min del blir det alltid noen tøffe dager når jeg må avvennes alle uvaner nok en gang (som sjokolade og mengder med sukker)! Når man først kommer godt inn i reutinene igjen, så er man reddet for denne gangen :-) Jeg håper det hjelper å vite at vi venter på å høre hvordan det går med deg!

 

Trist at huset var så regulert, men veldig fint at dere fant ut av det før dere eventuelt kjøpte! Man må vel være spesielt interessert for å kjøpe ett kulturminne.. Jeg håper dere finner noe liknende snart som passer dere!

 

Det blir litt av en pangstart med personlig trener i dag, da! Det er helt sikkert en veldig lur måte å ta seg inn igjen på, og den treneren aner jo ikke hva du har veid, hva du veier uansett, så han/hun bryr seg ikke! Du får snakke litt pent til deg selv i speilet før du setter i gang ;-) Velkommen tilbake! Vi venter på rapport og resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 2,6 kilo de siste 4 ukene - det ble konstantert av min personlige trener i går:-) Målet var riktignok 4 kilo, men hallo.... kanskje jeg skal være happy? Jeg har som mål å gå ned 1,4 kilo til de neste tre ukene. DET skal jeg iallefall klare!

 

Når jeg trener med personlig trener TAR JEG I!!!! Dæven som jeg tar i, det bobler i låra, svimer i hodet og verker i armer og bryst - maven står i brann - JA jeg tar i. Og det er DEILIG.

 

Jeg har av økonomiske årsaker planllagt en 4-5 ukers intervall med personlig trener - første torsdag i måneden. Nå viste de siste 4 uker meg at det kanskje var litt bråkjekt - fra 1 gang i uken før sommeren. Derfor har vi nå gjort en avtale om ny time om 3 uker - kanskje jeg ikke rekker å "ramle" utpå? Målet er iallefall det. Når jeg nå tegnet meg for 6 nye PT timer fikk jeg en "gratis" pluss en bodyanalyse på kjøpet (er 400,- kr det også) - så nå gleder jeg meg til onsdag, for da skal jeg på test med henne. Motivasjonen skal jeg klare å holde oppe til da iallefall:-)

 

Nå er alt så mye bedre - og jeg ber om at det holder!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere i tråden omtalt min lille "søte" hengebuk. Og i dag lærte jeg noe nytt!

 

Som alle andre vil jeg gjerne bli kvitt hengebuken min, så jeg trener og trener og vil selvfølgelig ned i vekt. Bra og fint det, men nytter det? Vel, knapt - jeg har mave og sliter med at det henget som er over keisersnittet ikke blir borte. Det blir sikkert mye mindre når jeg har tatt av 10 kilo til, men borte blir det nok ikke. Så - til saken

 

Jeg ringte til en hudpleier her jeg bor for å spørre om hva en muskelstimulator kan gjøre - da lærte jeg noe nytt - hun ville gjerne ser på meg, men mente at jeg burde få legen min til å sende meg til coloseumklinikken for en vurdering av maveplastikk. Ettersom jeg hadde tatt hastekeisersnitt mente hun jeg kunne ha "krav" på en operasjon som retter opp skadene etter fødselen og keisersnittet. HVORFOR har ingen sakt det til meg tidligere? Normalt keisersnitt eller fedme var ikke noe som gjorde at du fikk hjelp til dette men hastekeisersnitt og problemer med "hengebuk" gjorde visst det i mange tilfeller. GJETT HVA JEG SKAL SJEKKE TIL UKA!!!!

 

Kanskje det blir mindre mave alikevel?? Men vi får se - kanskje det er falsk "alarm" - og noe som ikke gjelder meg. Man hva med DEG???? Kanskje du også har "krav" på hjelp?

 

Liker ikke ordet "krav" på - det høres så ille ut, men finner ikke riktig alternativt ord!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som slet med det samme. Hun tok også hastesnitt og fikk en skikkelig hengemage over arret etterpå. Hun måtte gå ned endel i vekt, for de tar ikke inn til plastikk-operasjoner med mindre man er under 30 i BMI (iallefall fikk hun beskjed om det). Hun gikk ned, og tok operasjonen, og ble veldig fornøyd! Men det er en operasjon, og med min egen nyopererte mage ved siden av PC'en på fanget, så vet jeg at det det tar tid og er til tider smertefullt. -Og jeg har ikke engang hatt noen komplikasjoner.. (Jeg har tatt galleblæra, så det er en helt annen tipe operasjon også)

 

Tidligere når jeg har gått ned, så har faktisk både hengebuk og ryggvalker forsvunnet med kiloene, men denne ganger ser det ut til at alderen har tatt knekken på elastikken i huden.. Jeg tror faktisk jeg ender opp med hengebuk denne gangen, og det er jeg ikke helt begeistret for. Men for meg er faktisk brystene ett større problem (bokstavlig talt), så hvis jeg noen gang tar en plastikk operasjon, så blir det nok brystreduksjon i første omgang. Satser nok på at magen kan stappes ned i en hold-in-truse en god stund til ;-)

 

Er spent på hva de sier til deg om mulighetene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt fraværende den siste uka. Livet er ikke så innmari bra for tida, og når jeg da i tillegg har gått opp i vekt siste uka, selv om jeg har vært kjempeflink med maten, blir jeg ikke akkurat i sprudlehumør av det heller... Men satser på at det ordner seg neste uke. skal i alle fall ikke gi opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HermineH - 2,6 ned på 4 uker - det er jo faktisk akkurat hva doktoren anbefaler! Synes det er bra jeg! Og kjempemessig hvis du får operasjon!

Jeg har en nabo som fikk mageplastikk pga seriøst mye løshud, ulempen var at magehuden ikke ble penere, men hun ser fantastisk ut i en tett topp ja!

Hmm operasjon - jeg fikk også haste keisersnitt på nr 1 men siden magen aldri har vært noe stort problem så er det ganske ok.. Men har en hengerumpe som gjerne kunne .. vel den har krympet litt, noen andre som opplever at buksene får kortere bein når dere blir slankere..?

Og supert at du fortsetter med PT - det er det som virker for deg!! jeg synes jeg husker ei Hermine som slet!

 

Annys! Håper du føler deg bedre. Mange grunner til å gå opp en uke - stress er også en grunn til at vann setter seg. Jeg lover at jobbingen skal gi resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag kan jeg konstantere at jeg har klart å leve meg gjennom en helg som er bra mtp både mat og trening. Det er jammen deilig:-)

 

I går gikk jeg en times tur - hun jeg gikk med har de laaaaaaaaaaaange beina så i fjor når vi gikk tur var jeg bortimot død etterpå og underveis. Nå tripper jeg for å kunne gå raskere og løpe litt - stilig! Det er iallefall tydelig at jeg har blitt i mye bedre form. Hurra!

 

I dag har jeg gått i 30 minutter på vei til spinning i det fine været - deilig. Etter en time spinning var det deilig å bli hentet. Blir spennende å se hva jeg kan få til i kommende uke.

 

Onsdag skal jeg på kroppsanalyse - det blir spennende å se hvor mye jeg veier og hvordan kroppen min er "sammensatt"

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Det ble 16,8 trimpoeng forrige uke, og det er jeg godt fornøyd med!

 

Mitt veldig ambisiøse mål ble ikke nådd. Jeg oppnådde i alle fall at jeg fikk mange flere trimpoeng enn uken før, og det er jo bra! Kanskje det hjelper å sette målet høyt? :(

Målet for neste uke er 19 trimpoeng. Det har jeg hatt tidligere (faktisk mer), så det kan/skal jeg klare!

 

Idag har jeg hatt den vanlige runden med vogna og lillemanni strålende sol! Her er flott sol, så jeg vurderer sterkt å ha meg en sykkeltur ut i fineværet evt. skogstur! Skal jeg på sykkeltur, må jeg i så fall finne fram sykkelpumpen. Ikke noe kult å sykle når det er nada luft i hjulene! God sommer, folkens! For det er faktisk sommer idag :)

 

Hermine: Det blir spennende på kroppsanalyse! Jeg har bare en sånn amatørvekt som viser fett, vann, muskler, indre fett og vekt, men synes det er inspirerende å se at fettprosenten går ned, og at musklene forblir :) Jeg har gått ned 3 kg, ned 1 fettprosent :) Ikke så fryktelig mye, men 1 % er 1 %, og muskelmassen er den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta opp tittelen på tråden igjen: Hva er det for noe galt med meg? Jo, det kan jeg svare på. Jeg blir rett og slett sinnsyk i gjerningsøyeblikket. Håper i alle fall å kunne skylde på det...

 

I dag var jeg på handle tur, med handleliste og greier. (litt har man jo lært) På Ica har de nå masse ti-kronerstilbud, selvfølgelig også smågodt. Logikken slår til, som alltid: "Det var jo billig. Kjekt å ha i skapet." Så da kjøpte jeg selvfølgelig smågodt da, og hva gjør jeg når jeg kommer hjem? Åpner posen og skal til å forsyne meg med stor appetitt. Er det mulig?!?!?!? Vet jeg ikke at jeg er sånn? Jo, det vet jeg jo godt! Likevel kjøper jeg smågodt. skylder på sinnsyk i gjerningsøyeblikket... Men nå ligger posen lukket innerst i skapet, så får jeg se på dette som en styrkeprøve. Hvor lenge blir posen liggende uten at jeg spiser av den? Lenge, håper jeg. :(

 

Ellers så hadde jeg en veldig tøff uke forrige uke, men nå ser det ut som om ting roer seg litt. Ikke bestandig like lett å holde fokus på mat og trimming når verden går en i mot, men sånn vil det vel alltid være i harde tider. Så nå prøver jeg å komme meg videre og fokusere på det som er positivt i livet.

 

I går hadde jeg en liten mimrestund for meg selv, hvor jeg satte meg ned og så på bilder. Skikkelig kos. Men det mest positive, er at jeg ser stor forskjell på meg selv fra bildene fra i fjor og for to år siden og til bildene fra i år. Me like. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder er kjempegod motivasjon! :( Grunnen til at jeg virkelig fant ut at jeg måtte skjerpe meg var etter at jeg så et bilde av meg selv på tur i vår... Aldri igjen!

 

Og den godteposen du har i skapet ? hvorfor ikke kaste den!? :) Da føler du deg nok kjempebra etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alle sinnsyke i gjerningsøyeblikken, stadig vekk! Hadde det fantes et sted man kunne legges inn for det der med å ikke ha kontroll så hadde nok jeg vært fast gjest der, ja! MEN, sånne steder finnes ikke for det er så mange av oss.............. Jeg har også gjort akkurat de samme tabbene som deg Annys - tusenvis av ganger - og jeg kommer til å gjøre de igjen. Sånn er kanskje livet? Men jeg vet jeg blir flinkere, også får jeg bare leve med mine sinnsyke gjerningsøyeblikk.

 

Tipper det er flere enn meg som har gjort mye sykt i "slankingen" eller kontrollens ånd. Jeg har siden mai måned pint meg selv med å ha en stappa full "champagne" flaske full av småsjokoleder (som jeg bare elsker) synlig utstilt på skapet inne på mitt kontor. Mange har kommentert den, men jeg har bare tenkt at det er en TEST på min kontroll. Og jeg har virkelig hatt kontroll helt til i forrige uke når alt bare skar seg. Da ga jeg flasken med sjokolader til min datter i håp om at jeg skulle kunne klare å holde meg unna - med det resultat at når hun åpnet den på mitt kontor så KLIKKA det. Jeg bare MÅTTE HA og tilslutt satt jeg med 4-5 sjokolader stappa inn i munnen og papiret i hånden når hun var ute av kontoret et øyeblikk. ERRE MULIG?

 

Vel, jeg innså tabben rett før jeg skulle svelge og SPYTTET sjokoladene ut i søpla igjen. Men HERREMIN - er det virkelig mulig å være så gal? Jeg smakte på to sjokolader til - men de spyttet jeg også ut!!! Nesten sykt, må jeg nå si:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg også vært flink! Jeg har spist etter boka og vært en time på spinning. Det føles godt!

 

I morgen skal jeg til min personlig trener (høres litt rart ut) for å ta kroppsanalyse - håper de siste dagenes innsats gir resultater i morgen. Vekten i morgen tidlig er ikke sammenlignbar med at jeg veier meg kl 15, etter en times hardtrening. Håper er derfor tilstede for at jeg skal se ett nytt enertall:-)

 

Det er også bare en uke til jeg skal på en laaaang helg til Sardinia med noen venninner:-)

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag morgen fant min kjære ut at han var altfor tung! Wow - han har jo også plutselig gått opp 8-10 kjæreste kilo:-) Han har humret og ledd litt av mine utfordringer for å gå ned i vekt, men på søndag var det altså SLUTT. Han bestemte seg der og da for at nå var det slutt, så han ba meg (slankeeksperten) om gode råd - det kan jo ikke være helt håpløst det jeg driver med da!

 

Siden søndag morgen har han vært HELT konsekvent. Han har egentlig nesten ikke spist. Det har vært omtrent ingen karbohydrater, unntatt de han MÅ spise når jeg sier at han må spise salat. Det er mengder med egg og skinke som gjelder. I går var han ute å spise lunsj ifb med jobb og spise LAVKARBO salat på TGI - ha ha ha ha, han ante ikke hva lavkarbo var for 3 år siden! Trening er det ikke snakk om, det har han ikke tid til - her er det effektiv slanking som gjelder!

 

Han har en forventning om å gå ned minimum 5 kilo første uka! Vi snakker her om en viljesterk mann som ikke har slanket seg før.

 

Vel, når han gikk på vekta i dag morges hadde han gått ned 2,7 kilo!!!!! ERRE MULIG, ja da, jeg vet det er vann og mindre mat i kroppen - men alikevel da. Han veier ikke såååååå mye altså - faktisk ikke veldig mye mer enn meg for 15 kilo siden. Også er han 18 cm høyere og muskuløs (faktisk riktig så deilig:-)

 

HVORFOR kan ikke jeg gå ned nesten 3 kilo på 2 døgn?

 

Nei jenter, det er MYE enklere å være mann enn dame:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du får huske at spiser han pittelitt sukker så går det nok på noen kg fort.

Min bedre halvdel hadde bodd i Sverige noen år før jeg møtte han - og lagt på seg ca 10 kg etter en forkjærlighet for Pizza til lunsj. De forsvant på 2 måneder da han flyttet hjem - og holdt seg borte uten at han har gjort noe for det..

Utrolig urettferdig!!

 

Vel vel, verden er ikke rettferdig, men har bare måttet innse at dette er min kamp, andre har andre store og små kamper som ikke jeg tenker over...

 

Så godt at du kom tilbake fra sjokoladeuka!!!

Annys - det er lov å kaste godteri i søpla - å la det gnage hull på selvkontrollen har ingen hensikt - tror ikke selvkontrollen blir sterkere - bare tanken på det som ligger der blir større. Når hadde du tenkt å spise det?

Jeg har godteri liggende men ligger i ungenes lørdagsgodtbokser - da er det ikke mitt lengre - og veien er mye lengre. jeg har vel insett at jeg ikke kan planlegge med å spise sjokkis neste uke eller uka etter. Noe går selvsagt inn i det store hullet men jeg må planlegge med aldri mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært å analysert kroppen min. JEG ER MUSKULØS - det betyr ikke at jeg har løse muskler men mye av dem - så PT sa at jeg ikke skulle jobbe med å få mere musker, bare sterkere og mer utholdende muskler. I følge den testen jeg tok skal jeg ned ca 12 kilo til før jeg er "helt strøken". Jeg hadde ikke så høy fettprosent lenger at den var skadelig, jeg lå helsemessig veldig bra an! Stas:-)

 

Det blir spennende å se når jeg har tatt av noen kilo til hvordan det da ligger an! På treningssenteret jeg går har de en konkurranse - VINN 6 PT timer (verdi 3300). Det man må gjøre er å gi de en god grunn for at nettopp DU skal vinne. Har dere noen tips til at jeg burde vinne de timene? Gudene skal vite at jeg trenger det, for det er ingen tvil om at oppfølging hjelper:-)

 

PS.... jeg tok en aerobic time i samme slengen jeg var på treningssenteret - FLINKE MEG:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo helt topp å få den tilbakemeldingen da!! Da vet du at helsegevinsten er på plass!! Nå er det bare finest mulige deg som skal ut.

veldig smart å ta en ekstratime i samme slengen hehe.

 

En god grunn er at du har jobbet et år (eller sånn ca hvor lenge) med å få kroppen "på stell" og at du ser at de timene med PT du allerede har tatt har hjulpet på motivasjon og resultat derfor trenger du noen fler for å kunne nå helt i mål!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt å få beskjed om at man har mye muskler og at kun 12 kg må av for at du skal bli strøke! Kjempe bra! Jeg har ikke klart å finne tilbake til hvor mye du har gått ned hittil, og hva som er idealvekten din. Er nyskjerrig på om den er langt unna det kroppsanalysen mente du bør veie.

 

Ellers tror jeg du trenger disse timene fordi du har jobbet så lenge for dette. Du har musklene, men trenger å lære deg hvordan du skal trene best mulig for å øke utholdenhet og spesielt med tanke på at mange repetisjoner krever god teknikk.. Eller 400 andre gode grunner som du kommer på selv!

 

I det siste har jeg tenkt at jeg burde hatt en vekt som beregnet fettprosent og muskler, helst fra før jeg startet å gå ned, så jeg kan følge med når resultatene blir bedre. -Men det er nok enda bedre med en kroppsanalyse! Burde sjekke opp hvor jeg kan få tak i det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...