Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

Gjest HermineH

Nå har jeg booket time på treningssenteret..... spinning i kveld, spinning i morgen og puls/styrke onsdag..... også har jeg PT time torsdag-) Tipper jeg er i støtet snart jeg!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar

Motivasjonen i sommer har kommet av seg selv.

Mye gåring i fjellaktig terreng de siste to ukene, Helgeland er helt utrolig på terapi-trening - du har himmel hav og fjell innen rekkevidde hele tiden, og trenger ikke gå langt for å nå en topp!

 

Flink du har vært med godteriet!! Jeg har nok ikke vært så flink, men det kunne vært mye mye værre!

Antar at det går veldig bra på vekta med de dagene du tar som opptrapping!

 

Det har vært sånn at trening er min egen-tid - så det blir ikke noe ork heletiden.

Da flyet landet på fredag hadde jeg vondter i hele kroppen på lørdag og søndag - helt til jeg fikk rørt på meg igjen - vips alt bra igjen.

Nå er jeg i en god bølge må bare ri på den så langt den bærer!! (Huff dette ble mye skryt av meg selv, men du får bære over med det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg liker veldig godt at du skryter av deg selv - det er sannsynligvis helt sant det du sier og jeg er sikker på at du mener det! Så fortsett!!!! Jeg synes også jeg er flink:-) Etter spinningtimen i går var jeg lykkelig over at jeg klarte å komme meg dit! Det var veldig nære på at jeg ikke ble på sofaen med ei god bok - men jeg klarte å løsrive meg - heldigvis! I kveld skal jeg på spinning med min personlige trener som instruktør - det blir tøft, for da blir det ikke noe unnasluntring:-) Nå er det i første omgang 6 uker med full fart - blir spennende å kjenne på hvordan jeg føler meg i midten av september:-) Tipper jeg kommer til å være i storform! Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er tungt de første par gangene etter en periode med sofasliting men nå er du igang!!

Tror september kommer til å se helt topp ut for deg!!

Ingen av veninnene dine kommer til å ha så fin kropp som du i Sardinia - muskler og trening gjør underverker - selv om den er litt større enn de andre (hvis den er det da)! Husk på det på hver styrkeøkt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Selv om det var vondt å sette seg på sykkelsetet i dag så gikk det bare noen minutter før jeg innså at det var deilig å være i gang! Det er noe med det å komme i gang, og selv om det var andre gangen etter to uker sofa kos så føles det virkelig deilig:-) I morgen skal jeg sammen med en kollega på trening på dagtid - han skal prøve seg på en time med stram opp/puls:-) Det blir heretter iallefall en dag i uken hvor jeg og en kollega skal trene sammen. Det blir stas! Da drar vi hverandre på trening, da blir det liksom to "gratis" treninger fordi de er på dagtid. DET liker jeg.

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det ville vært deili å få en dagtidtrening.

En del driver med bandy og fotball på jobb, men jeg har aldri fått til sånt.

Sykkelen får stå til togene begynner å gå igjen neste uke.

 

I går hadde jeg treningspause, var så stiv og støl. Friskis og svettis hadde utetrening på mandag, da er underlaget på gressmatte som ikke er helt jevn.. Slitsomt men sykt deilig å gjøre det ute..

Helt sikkert bra for visse muskelgrupper som aldri ellers blir rørt.. Skal tilbake i kveld igjen. Føles bra.

 

Jeg er nå kommet til stadiet at jeg blir lykkelig når jeg begynner å svette og puste (Trene altså) .. Trodde aldri at det skulle skje hehehe.. men kjenner at etter mer enn et par dager uten så blir dørstokkmila lang likevel. Bra at du kommer deg igang igjen etter ferien!! Tror det skal gå bra i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Et liv uten trening er et liv uten mening............. jeg er ikke helt der, men jeg nærmer meg. Det beste hadde vært om det faktisk ble sånn uten at jeg ble hysterisk, altså:-) I dag dro min kollega og jeg på stram opp puls - han var eneste hane i kurven blandt 30 damer - tøff type! Og han syntes det var bra, han ble skikkelig svett og sliten og kjempehappy! Og det passet meg bra, for da blir det lettere å få han med på trening hver uke.

 

I dag ble jeg selvsakt sliten, men jeg kjenner at kroppen fungerer. Blir utrolig spennende i morgen når jeg skal på PT time - håper virkelig ikke jeg har gått opp noe særlig, men har jeg det så får jeg bare stå på! Kanskje jeg skal kompensere litt med å kjøre bilen ned på jobb i kveld for så å gå hjem? 30 minutter oppoverbakke gjør seg på kaloriregnskapet - og det er det viktig å ha kontroll på nå.

 

Tjo ho - om 6 uker er formen enda bedre - gleder meg til å nå første mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er heller ikke på den .. uten mening.. ennå - men er kommet dit at det er deilig å trene (for det meste). Kjenner at det jeg mangler er styrke - så får prøve å fokusere litt der framover..

 

 

Ville bare si lykke til hos PT i dag. Venter spent på resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Ja ja, da fikk jeg dommen over hvordan sommeren egentlig hadde gått - og det var neimen ikke noe spesielt morsomt:-( Jeg hadde faktisk GÅTT OPP 2,5 kilo på de 4 ukene som har gått siden jeg var hos PT sist. Skikkelig nedtur, for jeg synes jo egentlig jeg har vært ganske så flink. Men så begynner jeg å tenke etter da og være HELT ærlig med meg selv. Har jeg vært flink? Vel, jeg har ikke spist som jeg burde, det betyr for høyt kaloriinnhold - selv om jeg faktisk har holdt meg unna alt som heter gotteri. I fjor sommer gikk jeg sikkert opp 6-7 kilo i løpet av sommeren, så kanskje godis fraværet var greit? Trening? Vel, de siste to ukene har jeg overhode ikke beveget meg, selv om jeg har noe å skylde på den ene uken da jeg var syk, så er det for dumt - for det er for sent. Jeg må ned 2,5 kilo før jeg begynner å gå ned utover det jeg klarte før jeg dro på ferie. DUMT når jeg skal ha på bunaden om 5 uker. MEN jeg hadde gått ned 4 cm over hofta og opp en i livet..... kroppen driver vel å endrer seg da?

 

Hva nå? Vel, jeg er faktisk ikke så veldig deppa - det er jo bare å stå på slik at jeg raskest mulig tar av det som kom på i sommer. Easy come, easy go! Så, jeg har satt meg et mål. I løpet av de kommende 4 uker skal jeg ned 4 kilo. 2 september skal jeg til PT igjen, og da skal hun få se! Jeg skal være superflink. Denne uken var jo en flying start ift trening. Jeg trente spinning mandag og tirsdag - styrke/kondis onsdag og skikkelig styrketrening m høy puls i dag. I morgen blir det kanskje en spinning time:-) Det MÅ vel være en bra uke..... Kanskje jeg får til en tur i helga også, da er den første uka unnagjort!

 

Langsiktighet er jo viktig - så nå er første mål minus 4 kilo til 2 september.....

 

Wait and see!!!!!!

 

Tjo ho!

 

PS... MAJAS - jeg er superimponert over deg som klarte å ta av 2 kilo i løpet av sommerferien!!!!!!!!!!! bøyer meg i støvet! DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg utfordret i går MAJAS (Nå vil jeg ha kontroll) til en treningskonkurranse neste uke............ og jammen er det ikke ei til som vil være med:-) Her er dagens utfordring - ALLE SOM VIL KAN VÆRE MED PÅ NESTE UKES KONKURRANSE - HVEM FÅR FLEST TRIMPOENG?

 

Start: Mandag morgen

Slutt: Søndag kveld

 

Aktivitet: Legg inn all trim/aktivitet du utfører på siden din og finn ut antall trimpoeng hver dag. Send inn rapport på hva du har gjort hver kveld i neste uke, også oppsummerer vi i slutten av uken å ser hvem som har trimmet mest.

 

ALLE SOM VIL kan være med....

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Rapportering her på min tråd - helst hver kveld.

 

PREMIERING: Til alle: Bedre kondis, lavere vekt, bedre selvtillitt! Og, selvfølgelig heder og ære til vinneren:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste melding var fra BlueMum, ikke MajaS :-)

 

Slik bør det være:

 

Heimen: 1,6

HermineH: 3,8

BlueMum: 8,0!!!!

MajaS: 6,9!

 

-Men ikke gi opp for det, altså ;-)

 

BlueMum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Som Bluemum skriver så ble mitt forrige innlegg feil... trodde det var MajaS som hadde trent litt ekstra jeg:-)

 

Nå er vi 4 stk som konkurrerer denne uken - andre kan jo slenge seg på etterhvert!

 

Før resultatene 10.08.20 kommer inn ser det slik ut:

 

Heimen: 1,6

HermineH: 3,8

BlueMum: 8,0!!!!

MajaS: 6,9!

 

Her er det bare å stå på folkens:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke like flink som dere andre, men trening blir det:-)

Litt styrke og sykling i kjelleren = 4,1 tp ikke så galt egentlig når jeg tenker på at jeg ikke har trent så mye i sommer og trenger å trene meg opp igjen.

 

Spreke er vi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Her er resultatene jeg har fått ført inn:

 

Heimen: 1,6+4,1=5,7TP

HermineH: 3,8+5,3=9,1TP

BlueMum: 8,0!!!!+0=8TP

MajaS: 6,9+4,3=11,2TP!

 

Blir spennende å se hva dagen vil bringe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må melde inn mine 2,7 trimpoeng fra i går på 1 times lett aerobic på Wii..

 

Av en eller annen grunn fungerer internettet hjemme kun på en PC om gangen (selv om vi har trådløst nettverk), og i går kveld satt mannen min å jobbet via nettet hele kvelden (og deler av natten..)

 

Heimen: 1,6+4,1=5,7TP

HermineH: 3,8+5,3=9,1TP

BlueMum: 8,0+2,7=10,7TP

MajaS: 6,9+4,3=11,2TP!

 

Veldig jevt og bra på dere alle sammen! -Og MajaS i knapp ledelse!

Jeg ble nok liggende litt etter i går, men er klar for en skikkelig stavgang tur i regnværet i kveld :-) Gleder meg faktisk bitte litte grann :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Så flink Bluemum er!!!! Vi må nok stå på for å matche deg denne uken ser jeg:-)

 

Blir spennede å se hvor mange trimpoeng vi fire har samlet i slutten av uken - tipper vi er fornøyd med oss selv jeg på søndag:-)

 

Selv merker jeg at det motiverer veldig å konkurrere om trening. Hadde det ikke vært for konkurransen hadde jeg ikke gått/løpt ekstra etter spinningen i går - jeg hadde nok ikke trent i kveld heller. Deilig å kjenne at man lever og har noe å strekke seg etter!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, Hermine! Det motiverer å konkurrere! Man tar gjerne litt ekstra i når det er en konkurranse og når resultatet skal rapporteres til andre!

 

Jeg meldte meg på tråden for Slankekrig inne på Motiver meg også jeg.. All motivassjon er god motivasjon :-)

 

Når vi kommer i mål burde vi starte en Hold-vekten konkurranse også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...