Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

Å kaste godteriet vil være den enkle løsningen. Men jeg har tenkt litt på dette her. Vil jeg ikke spise godteri fordi jeg ikke har det i huset? Eller fordi det er en del av vanen min at jeg ikke spiser godteri? Jeg vil gjerne at det skal være det siste. Jeg vil ikke at livet mitt skal bli en evig slankekur hvor jeg ikke kan ha noe usunt liggende i skapet. Jeg vil at fornuften og vanene mine skal holde meg på matta. Derfor blir smågodtposen liggende i skapet, så kan jeg servere den dersom det skulle komme besøk, eller kanskje det bare blir en styrkeprøve for min del? Så får vi nå se hvordan det går. Lover å oppdatere dere på når godteposen blir spist, og av hvem, men utover det har jeg ikke tenkt å gi den mer oppmerksomhet. :(

 

Ellers så kan jeg oppdatere om at det ikke er så mye trimming for tiden. Ble 40 min på stepen i går, men det er alt denne uka. Håper på en joggetur i morgen, og så har vi planlagt fjelltur både fredag og søndag, så da blir det vel noen trimpoeng. Gleder meg til å på skikkelig tur i godt selskap.

 

Var på vekta i dag. Stillstand den siste uka, men med lite trimpoeng, er det vel ikke annet å vente. Matmessig synes jeg imidlertid at jeg er ganske flink, så da er det vel bare å snøre på seg joggeskoa for å få fart på vekta igjen. Trening må definitivt komme høyere på prioriteringslista fremover!

 

HermineH: Hvis du leser litt på din egen tråd, er jeg sikker på at du finner mange gode grunner for at du skal vinne PT-timene, og du har så definitivt fortjent det! Og ja, Flinke deg som var på aerobictime etterpå! Jeg får faktisk litt dårlig samvittighet (på en god måte) for at jeg ikke har prioritert trening når jeg hører hvor flink du har vært!

 

Men nå er det natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar

Stille her i dag?

 

Ble ikke noe jogging i dag, men en god gåtur, og 25 min i friskt tempo på stepen etterpå. Lenge siden jeg har vært så svett... :(

 

Ble litt lite mat i dag. Hadde glemt å pakke med meg mellommåltid, og så ble jeg selvfølgelig sen hjem også. Skrubbsulten som jeg var, ble det litt mye middag og ikke noe kveldsmat, men jeg håper at det ikke ødelegger alt for mye.

 

I morgen skal jeg på fjelltur. Gleder meg til det. Har planlagt deilig lunsj på toppen, og pakker frukt og nøtter i stedet for sjokolade. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er Annys- fjelltur og greier. Hørtes helt herlig ut:-) Jeg har jobbet som en gal i hele dag og hele kveld. Først og fremst med jobb men også med konfirmasjonsforberedelser til helga. Det er litt som skal ordnes selv om det ikke er meg som konfirmeres men datteren til kjæresten. Koselig å kunne hjelpe til:-)

 

Nå er det bare å klare å stå opp tidlig i morgen for å gjøre unna 4-5 timers jobb før jeg tar helga. Puh....

 

I dag har jeg forresten gått i fella igjen - jeg har ikke spist nok og det resulterte i at jeg sykelig nok stappa fingeren i nugatti KRØSJ boksen til ungene. Sykt godt og over 500kcal pr 100g - huff og huff - men om jeg legger meg nå er jeg fortsatt under 1800 i dag selv med nugatti og brød sprekk!

 

Ja ja, jeg har meldt meg på spinning i morgen. Da sklir det av igjen.

 

Natta folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på en fantastisk flott tur i dag. Jeg elsker å komme meg på fjellet, få litt utsikt og litt luft rundt seg. Kjempedeilig! Mange trimpoeng blir det også, selv om det viste seg å være litt kortere enn vi trodde. Brukte ca 1 time og 30 min til toppen, hadde vel trodd at det var ca 2 timer, men men. Det var flott vær og fin utsikt, og med friskt tempo oppover bakkene ble vi god og svett begge to. Herlig! ;)

 

Hadde forresten smågodtposen som vi har snakket om før med i sekken. Spiste en sjokoladebit til kaffen på toppen, og spanderte masse på turkammeraten min. Hun er veldig glad i sjokkis, så da ble jo det en vinn-vinn-situasjon. Nå ligger den atter på plassen sin i skapet. Fornøyd med meg selv der altså, klapp på skuldra!

 

Skjønner det er travle tider hvis dere har konfirmant ja, HermineH. Lykke til med konfirmasjonen. Håper dere får en hyggelig dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en bra helg! Jeg jobber mye i helgene, men i helga har det "bare" vært et bryllupsoppdrag lørdag ettermiddag, dvs mye fritid. ;) I går var jeg på bytur før jeg var i bryllupet. Ble litt shopping og en tur på cafe, hvor jeg koste meg med en milkshake. Det var kanskje ikke det lureste, men hei! det var jo lørdag. Det ble med den lørdagskosen. :)

 

I dag har jeg vært på en liten topp like ved der jeg bor. Brukte litt over en time i ok tempo opp på toppen, og 40 min ned igjen. Var god og svett. Etter at jeg kom hjem, har jeg vasket hus og pusset vinduer, så i kveld kan jeg legge meg i rene sengeklær og med god samvittighet. :)

 

Dette tror jeg er den første helga siden før sommerferien at det ikke har vært godteri eller alkohol inne i bildet. Har til og med klart å styre unna cola zero og solo super i helga. Det er jeg ganske fornøyd med!

 

I uka som kommer skal jeg prøve å bli litt flinkere på en del ting. For det første skal jeg begynne å stå opp litt tidligere, sånn at jeg rekker å spise skikkelig frokost. Har lett for at jeg hiver i meg ei brødskive ved kjøkkenbenken eller at jeg ikke rekker å spise frokost i det hele tatt og må spise ett eller annet i bilen på vei til jobb. Men denne uka skal havregrøten tilbake på menyen. En annen ting som jeg må bli flinkere til, er å drikke mer vann. Jeg har tatt litt tak i det de siste dagene, og har blitt litt flinkere, men jeg tror fortsatt at jeg drikker for lite.

 

I uka som har gått, har jeg trimmet bare annahver dag. siden jeg har vært på lange turer både fredag og i dag, ble det helt ok med TP, men jeg tror jeg må prøve å røre meg litt mer hver dag hvis det skal bli noe fortgang i sakene. Jogging bør nok tilbake på timeplanen min, tror jeg.

 

Hvordan går det med dere andre? Er det noe action? Har dere hatt det bra i helga? :D

 

Når har dere forresten veiedag? Kanskje det hadde vært kjekt med felles veiedag?

 

OK, langt innlegg fra meg i kveld. Men nå er det sengetid. Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her har det ikke vært mye action inne den siste uka. Hvor er dere, folkens? Blir litt ensomt, synes jeg. ;)

 

HermineH: hvordan gikk konfirmasjonen? Fult hus og stormende jubel?

 

Så langt alt vel for meg denne uka. Har spist frokost, som planlagt, og dermed har kcal-inntaket gått opp til akseptabelt nivå igjen. Jeg har også drukket mer vann en tidligere, men her har jeg nok fortsatt litt å gå på. Blir så lett at jeg glemmer det...

 

Mandag var jeg ute og gikk en god tur, og så ble det 20 min på stepen etterpå, så da ble det nesten tre trimpoeng, men i går ble det bare en liten gåtur for å få det trimpoenget! :) Men hadde konsert i går da. Burde nesten være TP for det også, for det er mye rigging i forkant og etterkant, og ganske høy puls under konserten. Leste her inne en plass for en tid tilbake om ei som hadde hatt på pulsklokke på en presentasjon av et eller annet, og hun hadde forbrent ganske mange kalorier i løpet av presentasjonen. Arti å tenke på, men siden jeg ikke har pulsklokke, blir ikke dette registrert, bare bonus for min del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg flyttet inn på tråden her for noen uker siden, var det masse liv og mange innlegg, men nå er det visst bare meg igjen. Ble litt demotivert av at det aldri kom noe svar på innleggene min i forrige uke, men nå er jeg tilbake, klar for å gå ned mange kilo. Og jammen skal jeg ikke klare å holde liv i tråden også! :D

 

Jeg har etter påska vært redd for å sette meg konkrete mål, men jeg ser at det er mål og delmål som skal til for at jeg kommer i mål. Det er da jeg jobber mest målbevisst og holder meg til planen, så nå er det slutt på unnskyldninger og annet tull. Her kommer det konkrete mål!

 

Jeg veier i dag 92,5kg. Det er ca 4kg mer enn jeg veide 19.mai i år. Da var jeg lettere enn jeg har vært på sikkert 10 år, men så kom det altså på et par kilo før jeg tok sommerferie...

 

Jeg veier altså 92,5 kg, og jeg vil ned til 75 kg. Nei, jeg SKAL ned til 75kg! Helst i går, selvfølgelig, men det som har tatt tid å legge på seg, vil nok ta tid å ta av igjen også.

 

Startvekt 20.sept: 92,5kg

Delmål 1: 11.oktober: 90,0 kg

Delmål 2: 6.desember: 85,0 kg

Delmål 3: 3.januar: samme vekt som 20.desember.

 

Jeg skal altså gå ned 7,5kg før 6.desember. Det er 11 uker til, altså må jeg i snitt gå ned mellom 600 og 700 gram i uka. Det bør være gjennomførbart! Veiedag er på mandager, og jeg skal rapportere inn her hver dag om hvordan ndet går.

 

For å oppnå målene, har jeg et par andre mål som går på andre ting enn vekt.

1: Jeg skal drikke mye vann.

2: Jeg skal ha minimum 10 trimpoeng i uka.

3: Jeg ska ha 10000skritt på skrittelleren hver dag.

4: Jeg MÅ begynne å planlegge innkjøp og matlaging for mer enn neste måltid.

5: Jeg må bli flinkere til å holde meg til planene mine!

6: Jeg skal være positiv!

 

Lykke til til meg, og når jeg har oppnådd delmål 2, skal jeg belønne meg selv med å kjøpe en flott kjole jeg kan ha i jula! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at planlegging fungerer! I dag har alt gått etter planen. Det er en ganske god følelse å vite at jeg har fått i meg nok kalorier og at jeg har trimpoeng som planlagt. Har nok drukket litt for lite vann, men litt har det da blitt. Håper på en like bra dag i morgen.

 

Å ja, det ble forresten så vidt over 10000 skritt i dag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en uke på sardinia - og har det sykt travelt på jobb. Men jeg er litt borte også - håper å være på track i slutten av uka:-) Takk for at det var noen som savnet meg!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake HermineH - håper du har hatt en fortreffelig ferie!! tenk hva du har oppnått med denne ferie i sikte! Stress og diett er ikke lett å kombinere men vet at du kan greie det!!

 

Annys: Godt å se at du er på track!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trimpoeng i dag, men har vært en helt sinnsykt travel og lang dag på jobb, så jeg er egentlig fornøyd med at jeg har klart å spise fornuftig. Ingen utskeielser. :) Ble ikke 10000 skritt heller, men ca 8000 er ikke så ille det heller, når det bare er på jobb. Planlegger å ta det igjen i morgen, så da satser jeg på 12000 skritt da.

 

Velkommen hjem, HermineH. Hyggelig at det er litt aktivitet her igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hermine.

 

Lenge siden vi har fått snakket sammen nå.

 

Ting har gått forferderlig trått for meg når det gjelder å ha kontroll over matinntaket i de siste ukene, men nå jeg føler at jeg er tilbake igjen. Og siden jeg har begynt å trene så har jeg gått opp en meny og kan spise mer/annen mat - juhuu!! Ikke at jeg hadde noe problemer med det på forrige meny heller, men glad jeg kan spise litt annen mat da som inneholder litt mer kcl. eller litt mer mat hvis jeg føler for det.

 

Treningen kjenner jeg har hjulpet meg masse allerede. Særlig at jeg orker mer rent fysisk, som igjen gjør at jeg ikke blir så fort sliten i toppetasjen. Nå er det mange andre ting som gjør at toppetasjen ikke er helt på plass, men det skyldes hvertfall ikke kroppen så mye som før - og DET er jeg såååå fornøyd med. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal få toppetasjen til å funke som den skal igjen...

 

To ting som motiverer meg til å komme i gang igjen er tanken på ny bikini til sommeren og at jeg vurderer brystreduksjon. Og for at det i det hele tatt skal bli aktuelt så må jeg ned i vekt.

 

Nå må jeg bare bli flink til å bruke denne siden her for hva den er verdt!

 

Åssen går det med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare en kort liten oppdatering fra meg i dag også. Har vært en travel uke med lange dager på jobb, men det går faktisk ganske bra. I dag har jeg hatt "lørdag". Ble litt pizza til middag, og et par sjokoladebiter til kaffen, men ellers er det helt OK. Kalorimessig er det også helt ok, så satser på at det går bra. Bare 1 tp i dag, men 12700 skritt på skrittelleren. Aktiv dag på jobb, mao. Det liker vi. :)

 

Eneste jeg har å sette fingern på, er at jeg ikke drikker nok vann. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette. Har jo prøvd å være litt bevisst på det, men det funker liksom ikke helt. Dette får bli fokusområde i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk ikke å innom her i går. Ble ikke noe trimpoeng heller, for vi bestemte oss plutselig for å dra på konsert i byen. Dermed ble det bare 8700 skritt også, men det ligger jeg greit an til å ta igjen i dag. Matmessig gikk gårdagen veldig bra, og jeg klarte å styre unna både øl og vin ute på byen. Drakk en kaffe og et glass vann. Klapp på skuldra. :)

 

I dag har jeg vært på lang tur i flott vær. Helt supert! Har allerede 12000 skritt i dag, så har tjent inn igjen det jeg manglet i går. Ble nesten 6 tp når jeg la det inn her. Hurra! Ligger godt an matmessig også, og har drukket ganske bra med vann.

 

I kveld skal vi spise middag hos en venninne, så det blir spennende hva man får servert. Er tilbake i morgen med oppdateringer!

 

Ha en flott helg, folkens. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere andre? Synes liksom det har vært litt stille her denne uka også. Vil jo så gjerne ha selskap av dere og høre hvordan det går med dere. Håper alt er vel!

 

Ja, da har det gått en uke siden jeg gav meg selv en ny start, og i morgen er det veiing. Det blir ganske spennende. Håper at jeg har gått ned 0,5kg eller mer, men så lenge jeg har gått litt ned, skal jeg være fornøyd. :)

 

Uka har vært ganske bra. Jeg har i snitt 10000 skritt eller mer per dag, så det målet har jeg nådd. Hadde også 10 tp som mål per uke, og med 11,1 denne uka, er jeg i mål der også. :) Jeg har blitt flinkere til å drikke vann, men der må jeg fortsatt bli enda flinkere. Matmessig har det vært helt greit, både i forhold til hva og hvor mye jeg har spist. Der er jeg ganske fornøyd med meg selv, egentlig. Eneste unntaket er faktisk i dag, hvor jeg har puttet i meg litt potetgull... Men sammenlignet med mengden jeg ville spist tidligere, er det faktisk ingenting, så kanskje er det akseptabelt? Men skal i alle fall ikke spise mer. Uke "1" er godkjent, synes jeg. :)

 

I går var jeg på middag hos en venninne. Fikk servert lun kyllingsalat. Skikkelig deilig, og sunt, ikke minst. :) Etterpå var det brownies med kesam til. Dette hadde jeg imidlertid forutsett, så jeg hadde med steinfrie druer, som jeg forsynte meg av i stede. Det er et triks jeg skal huske til seinere også.

 

Neste uke tror jeg blir ganske så fin. Mye jobb, men har litt fri på dagtid, så da kan jeg ut og gå tur før jeg skal på jobb. Det er jo meldt så bra vær også, så da må jo det bli fint. Målet for neste uke er også minimum 10000 skritt i snitt per dag og minimum 10tp. Realistiske mål for meg på veien mot et lettere liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner ikke min verden å roe seg ned igjen før på fredag, men alikevel SKAL jeg ha fokus den uken som kommer. Jeg skal svømme i morgen kveld og tirsdag skal jeg trene med min personlige trener. Kanskje jeg også får trent onsdag - men da er det slitt - jeg skal på hotel tur med jobben torsdag og fredag - men i helgen kan jeg få gått litt om det ikke blir snø på fjellet da!

 

Håper å få kommet innom i morgen kveld med en liten rapport!

 

CU folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsov meg i dag. Snakk om dårlig start på dagen og uka. :) Stressa som jeg var, ble det ikke tid til veiing og måling før jeg måtte på jobb. Men jeg har jo sagt at mandag er veiedag, så da er det det. Veide meg før middag. Har gått ned 300g den uka her (med frokost, lunsj og mellommåltid i magen). Det er jeg ganske fornøyd med. :)

 

Ellers så ble det jo da en litt hektisk dag etter at jeg forsov meg, så da ble det ikke noen tur på morgenen i dag. Men jeg planlegger en halvtime på stepen når jeg kommer hjem i kveld.

 

Godt å høre fra deg Hermine. Hvordan gikk det med svømminga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mitt livs værste måned, og sitter innpakket i ulltepper og fryser med feber. Har vært borte på ferie en uke også (ble syk da jeg kom hjem, heldigvis), (og det var forresten en veldig fin ferieuke, så det er bare de andre 3-4 ukene som har vært vanskelige!), og det er godt å komme inn her å se at dere freldeles er aktive og holder koken!

 

Ser at Hermine har vært borte en stund også. Jeg håper du er på sporet igjen, HermineH!

 

Veldig bra resultat av Annys, og det er sant som MajaS sier, man får ofte litt høyere vekt på ettermiddagen (selv om jeg mistenker at 11,5 er en trykkefeil ;-) )

 

Ønsker dere en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, BlueMum. Så kjeldelig å være syk da. Håper du snart er på bedringens vei. :)

 

Takk for oppmuntring, MajaS. Jeg regner også med at vekttapet er litt større enn det jeg fikk på vekta, men jeg er fornøyd med at jeg holdt meg til planen om veiing i går, og ikke utsatte til i dag. :) Håper på godt resultat denne uka også.

 

I dag har vært en litt trasig dag, synes jeg. Ikke ble det noen trimpoeng, og så ble det sen (og litt mye) middag... Ble nok litt mange kcal i dag. I tillegg har jeg vært skikkelig humørsyk. Det er litt ulikt meg egentlig, men håper det går over snart. Kanskje det er for at det ikke har gått helt som planlagt i dag? jaja, ny dag, nye mulighetere i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annys, humørsvigninger er noe jeg også var veldig plaget med i starten - og fortsatt har tendenser til selv om det er blitt mye bedre (og jeg er normalt sett en veldig fornøyd person).

En forklaring som jeg fikk tidligere er at blodsukkeret er lavere - og det fremkaller en eller annen form for abstinens. En annen forklaring jeg har gitt meg selv er at dette er faktisk en ganske stor omstiling for psyken - en blir sliten både i hode og kropp av alt som skjer, dessuten tror jeg nok kroppen skiller seg av med en del avfallstoffer den har lagret med fettet så kjemi-balansen er nok ikke helt som den var.

Med andre ord helt normalt og det blir bedre!

 

Jeg hadde også hviledag i går. jeg har hatt som mål 15 TP i uka men merker i perioder med stress ellers at jeg blir sliten og føler jeg har møtt en liten vegg. Dessuten var det en del skuffer hjemme som ropte at de trengte en rydesjau. Vel vel, skal ut en tur i kveld med stavene mine - det blir nå godt likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært inne her nå. Har vært en litt slitsom uke med mye jobbing og mye styr. Men nå er jeg tilbake! Matmessig har uka gått helt fint, men det har vel vært litt lite trim de første dagene. Men i går ble det 3,1tp og godt over 12000 skritt. Hurra! ;)

 

I dag har jeg fri på dagen, skal jobbe litt i kveld. Så nå har jeg vaska huset og skal straks på med joggeskoa og ut på trimtur. Det skal bli herlig i det flotte høstværet. :( Helga byr på mye jobbing, så da satser jeg på at det holder meg unna de store fallgruvene som helg ofte fører med seg.

 

Takk for oppmuntring her om dagen, MajaS. hvordan går det med deg? Ble det ryddesjau? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...