Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

Gjest HermineH

Mangler et par tilbakemeldinger på TP, oppdaterer i morgen - men her er de foreløpige resultater fra vår lille trimkonkurranse:

 

Heimen: 1,6+4,1+?=5,7+?TP

HermineH: 3,8+5,3+6,8=15,9TP

BlueMum: 8,0+2,7+?=10,7+?TP

MajaS: 6,9+4,3+5,8=17,0TP

 

Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg er støl og sliten.... her gjelder det å hvile mellom slaga! Blir en rolig dag i morgen etter heftig bodypump og spinning timer i dag i tillegg til en bitteliten gåtur. Har aldri hatt sånn fokus - dette er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar
Gjest HermineH

Jeg leste som tidligere omtalt på min tråd, boken "endelig slank" før sommeren. Den gnager rundt i hodet mitt, og det påvirker kostholdet mitt og tankene mine. I dag har jeg konkludert med at den (boka) påvirker kostholdet mitt i riktig retning, selv om det kanskje ikke her helt etter alle andre kostholdsråd man har fått opp gjennom årene. I forrige uke dukket det jo også opp en treningsivrig statsviterstudent som påsto at frokosten IKKE var viktig og at man slett ikke hadde noen store fordeler av å spise mange måltider. Det har fått meg til å tenke litt.

 

Selvfølgelig er det antall konsumerte kalorier som teller. Om de kaloriene kommer fra sjokolade, isbergsalat eller epler betyr strengt tatt ingenting for vektbalansen vår. Det er selvfølgelig viktig å spise næringsrik mat som tilfører kroppen det den trenger av næringstoffer for å holde seg frisk og fungere bra, men til syvende og sist er det summen med mat man putter inn i forhold til den aktiviteten man har som teller. Rett og slett matte! Det er da mine nye tanker i tiden dukker opp. Jeg er jo egentlig ikke veldig glad i frokost, men jeg spiser den da og ofte kan det kanskje bli litt mange kalorier, men så har man jo hørt at frokosten er så viktig at det kanskje er lurt å putte på en god frokost.... I helgene opplever jeg at jeg faktisk klarer meg ganske bra for da sover jeg ofte over frokosten, så har jeg de kaloriene å spise utover dagen - det føles bra!

 

I følge boka "endelig slank" skal man begynne dagen med kroppens favorittmat. Og hva er egentlig favorittmaten min? Jo, bær - jeg elsker bær og frukt. Men i alle slankemenyer er det jo store begrensninger på frukt, så jeg har måttet dempe inntaket. Men nå gjør jeg det anderledes. Jeg råkoser meg med jordbær, bringebær, blåbær, rips og moreller.... og til høsten nå skal jeg stappe innpå med epler og plommer - til FROKOST! I forrige uke og denne uken har jeg forsøkt, og det fungerer helt herlig!

 

Dagen min ser slik ut:

Drikker vann når jeg står opp, dusjer kler på meg og drar på jobb etter å ha laget en deilig salat jeg skal ha til lunsj. Så spiser jeg en kurv med jordbær eller bringebær på jobb - føler jeg for det så spiser jeg mer bær. 3-4 timer etterpå spiser jeg lunsj - jeg varierer mellom salat med masse skinke eller kylling og grovt knekkebrød samt fiberrik som jeg har f.eks banan, bær, skinke, philadelfia og litt grønnsaker til. (synes kroppen fungerer best med en diger salat og 3% dressing) Når arbeidsdagen nærmer seg slutten spiser jeg somregel en frukt og noe gulrøtter før jeg drar på trening - og mens jeg er på trening har jeg mat i ovnen. I går og i dag har vi hatt deilig "hjemmelaget" lasagne med salat. Ungene elsker det når jeg gjør litt ekstra med Toro sin. Steker hvitløk, paprika, løk og squash sammen med karbonadedeigen og putter en liten boks tomatpure oppi sausen - derfor ble det to dager på rad. En lasagne kan fint stå et par timer i ovnen på 120 grader, så er den ferdig innen du har laget salaten etter trening:-)

 

På kvelden er jeg egentlig ikke sulten, men jeg spiser nå alikevel noe - kanskje litt dream is (melkekvoten min) eller en smootie med yoplait 0,1 og bær eller et knekkebrød - da kommer jeg opp i 1600 om jeg har spist "nok" lasagne:-)

 

Og hva vil jeg frem til her...... JO, jeg blir mindre sulten og mindre fysen når jeg spiser på denne måten - altså, en bærstart på dagen. Kan det bare være nå og så blir jeg lei det, eller vil dette fungere på lengere sikt?

 

Jeg sier jo selv jeg er et "brød" menneske - men er jeg egentlig det? Jeg ELSKER jo bær, spesielt bringebær og jordbær - jeg har forresten fyllt fryseren min i dag med 18 kilo bringebær.... skal den nye livsstilen holde til neste sommer må jeg nok plukke/kjøpe mer!

 

Er mine tanker om bare bær før lunsj helt vilt? Har noen forsøkt det? Hvorfor skulle det ikke fungere? Hva gjør at jeg ikke er fysen eller godtesyk etter jeg begynte med dette?

 

Mange spørsmål........... nå må jeg legge meg på lading slik at jeg holder ut trimkonkurransen med Heimen, MajaS og Bluemum:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble stavgang-tur i dag, verdt 5 TP og jeg rekker rett og slett ikke styrke og Wii i dag. Vi får håndtverkere p åbesøk i morgen tidlig klokka 7, og i tillegg til noe søvn (nok søvn er en utopi for tiden), så må jeg rydde bort en haug av skrot som ligger i rommet de skal jobbe i.. Det blir dessverre en altfor sen kveld, men jeg hadde en finfin tur ute, og det var så vidt det duske-regnet litt!

 

Da ser det slik ut:

 

Heimen: 1,6+4,1+?=5,7+?TP

HermineH: 3,8+5,3+6,8=15,9TP

BlueMum: 8,0+2,7+5=15,7+?TP

MajaS: 6,9+4,3+5,8=17,0TP

 

HermineH og MajaS har passert meg, men jeg er ikke slått enda ;-) De neste 2 dagene er jeg alene hjemme, og har lite muligheter for å komme meg ut, men jeg har tross alt både ergometersykkel, tredemølle og Wii'en! Kanskje jeg skal prøve ut en lett joggetur på tredemølla..? Det ville i så fall være første gang!

 

HermineH; angående tankene dine om bær og slikt.. Bær er fulle av antioksidanter og er utrolig godt. Jeg har faktisk nettopp spist en halv kurv bringebær til kveld (den andre halvdelen var begynt å bli litt dårlige:-( ) og det gjør jeg innimellom. Hvis man spisier for mye frukt, så kan fruktsukkeret virke negativt på vektreduksjon, men så vidt jeg har fått med meg, så er ikke bær så ille. Spis dine bær med god samvittighet, og nyt dem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med å få tid til trening for tiden. Planlegger bursdag, konfirmasjon og skal holde huset i orden og ta vare på 3 barn. Selvfølgelig skal mannen min hjelpe til også, men det meste blir det til at jeg må ordne med så jeg vet at det er gjort ordentlig. I tillegg jobber jeg fult.

 

Fikk til 1,4tp i går, tenker at det blir bedre når alt på lista mi er over for i år, har nemlig en konfirmasjon på samme tid neste år også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Da har alle resultater i trimkonkurransen kommet inn - ALLE imponerer med fysisk fostring daglig hittill - vil det holde mon tro? Er vår lille utfordring med trimkonkurransen NOK til å få oss alle til å klare å prioritere en bitteliten aktivitet også de dagene vi egentlig ikke ville trent?

 

Jeg synes iallefall vi er fantastisk flinke ALLE sammen, selv om vi har litt forskjellig utgangspunkt og muligheter til å få til å trene:-) GR anbefaler 7 TP pr uke... vi har alle passert anbefalingene - bra folkens:-)

 

Gleder meg til å summere igjen etter dagen i dag....det er jevnt i teten.....

 

Heimen: 1,6+4,1+1,4=7,1TP

HermineH: 3,8+5,3+6,8=15,9TP

BlueMum: 8,0+2,7+5=15,7TP

MajaS: 6,9+4,3+5,8=17,0TP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heimen: Det viktigste er ikke å vinne men å delta! Er imponert over at du får til noen i alle forberedelsene - vet ikke om jeg hadde greidd det!

 

Bluemum: Kroppen trenger faktisk litt hvile også - for å bygge opp musklaturen som en river ned.

 

HermineH - Høres ut som en kjempeplan mhp frokost. jeg og flere rundt meg (mye revmatisme og matintoleranse i familien min) har lagt merke til at ofte er det en ikke liker så godt veldig mye det samme som mat som kroppen egentlig ikke tåler så godt - så lenge som en spiser snå nogenlunde sunt og variert.

(La meg si det: det virker som om at jeg har sluppet unna alle revmatisme og intoleransegener - jeg har bare fått kake kake kake genet.)

 

Antar det er det samme med favorittmat (hvis en ser bort fra at kroppen alltid ønsker hurtig energi) - at det er noe kroppen faktisk trenger. jeg har mindre frukt og bærsug nå enn jeg pleier - antar jeg får i meg næringsstoffer som jeg trenger. Som du sier selv det er summen kalorier som teller. utrolig hvor mye eple og appelsin en kan spise for de samme kcal som 2 brødskiver.

 

Han som uttaler seg om frokost: Jeg har ikke lest de siste artiklene men jeg leste noe tilsvarende før - og ja det er summen av kalorier som teller - men det en tidligere artikkel gikk ut på var at presser du i deg frokost så kom de kcal i tillegg til det du ellers spiser - det er jo heller ikke bra.. jeg har ikke lest de siste nyhetene på det - men antar liksom at det er litt agurk-tid nå.

 

Det hjelper uansett på forbrenningen å spise noe om morgenen - men det må jo ikke være annet enn et eple. jeg må innrømme at i helgene så blir det ofte en eller to frukt til frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

På ett treningssenter jeg var støttemedlem ( :oS) på for en tid tilbake, så anbefalte de eple og kaffe før eventuell morgentrening. Frokosten tok de der etterpå. Kombinasjonen skulle visst ja noe for seg mtp forbrenning ;) Samme må da kunne gjelde for de som ikke er frokostmennesker ?!? Må selge det for det jeg kjøpte det for, ingen personlig erfaring med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Hjertlig velkommen til bollemajen i vår lille trimkonkurranse:-)

 

Bollemajen: 0+4+1,4+3=8,4 TP

Heimen: 1,6+4,1+1,4+?=7,1TP

BlueMum: 8,0+2,7+5+?=15,7TP

MajaS: 6,9+4,3+5,8+?=17,0TP

HermineH: 3,8+5,3+6,8+3,2=19,1TP

 

For egen del må jeg bare få si TAKK til dere som ville være med på denne "trimuken" - jeg hadde ALDRI klart å komme meg ut på stavgang og løping i kveld uten dere:-)

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null trening på meg i dag og resten av uka.

Vi skal nemlig på camping for å pakke sammen for i år, det blir sikkert noen tp med all jobbingen, men ikke som jeg kan regne ut. Jeg skal fortsette å prøve fra mandag, kanskje ikke som konkuranse, men for å se hvor mange tp jeg klarer på en uke. Har da vært oppe i 17 før sommeren.

 

God helg alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk rett og slett ikke! På grunn av arbeidere i huset, så var det ganske mye som skulle ryddes på plass og fikses på, pluss at jeg synes det er OK at det ser litt OK ut inne når fremmrde skal inn.. Husarbeidet har nemlig lidd litt under de mest ekstreme treningsrundene. Planen var for øvrig å legge meg tidlig, men så ble jeg sittende å jobbe til over 12 med en hastesak.. (Det er derfor jeg er online nå også, måtte inn og avslutte jobben før levering i barnehage!)

 

Skal gjøre mitt ytterste for å få en anstendig sum med TP i kveld, selv om mannen min kommer for sent til at jeg kommer meg ut!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Har sanket 1,8 trimpoeng idag. Blir nok ikke mer for idag ;) Målet mitt for uka er 14 trimpoeng. I morgen skal jeg på "fjelltur" (ca 400 m) med småen.

Planen er å kjøre opp barnevogna på skogsveien, bære han et stykke (ca 10 min) i bæresele fram (ulendt terreng). Så bære han tilbake i bæresele samme vei og trille barnevogna med småtten oppi ned igjen skogsveien. Han veier nå ti kilo, så totalvekta mi blir 102 kg. He he!

Det blir en flott tur! Dette bør resultere i en del trimpoeng. Tar på meg pulsklokka, min trofaste motivator! ;)

 

Bollemajen: 0+4+1,4+3+1,8=10,2 TP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Bollemajen: 0+4+1,4+3+1,8=10,2TP

Heimen: 1,6+4,1+1,4+0+?=7,1TP

BlueMum: 8,0+2,7+5+0+?=15,7TP

MajaS: 6,9+4,3+5,8+?+?=17,0TP

HermineH: 3,8+5,3+6,8+3,2+4=23,1TP

 

Venter på resultater fra MajaS i går og i dag....

 

Lykke til i helga, jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekningen på fjellet er veldig varierende... I helga var der ikke dekning, men her er siste resultater - ikke helt overbevisende avslutning men men

Fredag: Bære kjøkkendeler og plank til hytta (pulsklokke)

Lørdag: Gå tur med ungene: (joda masse lekign i tillegg, men det blir liksom ikke trening

Søndag lang god tur (1 t 20 min) med bæremeis på ryggen

fre:3,3

Lør: 1

Søn: 2,5

Bluemum: Jeg vet hva du mener med å ikke rekke.. neste uka blir laber treningsmessig, har en 3 åring på lørdag - som skal feires 2 dager til ende.. baking og rydding og ordning. jeg er ikke en sånn bleksprutmamma så jeg har liksom nok med hverdagene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Bollemajen: 0+4+1,4+3+1,8+5,5+2,7=18,4 TP

 

Jeg har overgått meg sjøl. Dette er mer trimpoeng enn jeg har hatt siden jeg startet opp forsiktig i starten av juli ;) Tror det motiverer meg ekstra at jeg skal rapportere til dere her inne! Håper på at neste uke blir en god trimuke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen rekord-uke på meg, men med kun 2 skikkelige stavturer og mannen borte 2-3 dager, så er jeg bra fornøyd! Det ble en liten helg-utflukt også, så trimpoengene mine de 2 siste dager er rett og slett turer i Kristiansand dyrepark :-) (Jeg har ikke gitt meg selv fullt uttelling fro alle timene i parken, for tempoet har antakeligvis være lavere enn 3km per time det meste av dagene.)

 

BlueMum: 8,0+2,7+5+0+3,3+2,5=21,5TP

 

Veldig bra resultater på hele gjengen! Det er alltid ekstra motiverende å skulle rapportere til alle her inne! Håper vi kan gjøre noe tilsvarende igjen om ikke så lenge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Da er det avgjort! Uke 32's beste trimmer ble MAJAS:-

 

Som dere ser ble det jevnt i toppen:

 

MajaS: 6,9+4,3+5,8+0+3,3+1+2,5=123,8TP

HermineH: 3,8+5,3+6,8+3,2+4+0+0=23,1TP

BlueMum: 8,0+2,7+5+0+3,3+2,5+?=21,5TP

Bollemajen: 0+4+1,4+3+1,82,7+5,5+2,7=18,4TP

Heimen: 1,6+4,1+1,4+0+0+0+0=7,1TP

 

Gratulerer så mye til MAJAS - du får herved utdelt en penere strammere og mer opplagt kropp, i tillegg til at du selvfølgelig har erobret tittelen UKENS slanker:-)

 

Håper dere som jeg hadde glede av å se at treningsmengden ble øke når du konkurrerte med andre i samme situasjon. Det er iallefall lenge siden jeg har hatt 23,1 tp på 5 dager. Fikk dessverre ikke til trening i helgen, det ble bare maling og husvask - trim sikkert det også, men fikk ikke målt det.

 

Jeg kan fint leve med å ha trim konkurranse flere uke, ja tilogmed hver uke! Hva med dere andre - kunsten er å holde fokus hele tiden også når hverdagen kommer å tar oss.

 

Uansett - GRATULERER til alle for strålende innsats.

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig jevnt da!!

 

En kjempeuke. tror det er ny rekord for meg selv om jeg vet dere andre har mye høyere rekorder. Bluemum, jeg kom langt unna dine 27.

 

Uka som kommer må jeg nok holde lav profil. Undertegnede og hennes yngste datter har bursdag med todagers mellomrom- så det må bakes og ordnes og pyntes.

Det blir Gele og masse bær i tillegg til kaker så kroppen min skal kunne nyte litt godt også. Det verste å holde kontroll på er vel egenlig baking og smaking...

Det betyr ikke at det ikke blir trening men må nok holde meg til mine normale treningstider..

Jeg er gjerne med igjen om to uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Da var vi i gang med en ny uke og da er det viktig å legge planer. Her er min plan for kommende uke:

Mandag: tredemølle (30 min) inkl minimum 5 min løping

Tirsdag: spinning

Onsdag: Bodypump

Torsdag: Stram opp

Fredag: hvile (mange timer på tog, kjedelig)

Lørdag: Ut på en tur (kolsåstoppen?)

Søndag: Får ikke tid pga dugnad

 

Med kost som passer til et liv i vekttapets tegn så burde vel det her være både bra og overkommelig:-)

 

Hva med dere andre, legger dere "treningsplaner"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Jeg er med på trimmekonkurranse denne uken også! :D

 

Planen min for denne uken er:

 

Trilletur hver dag på ca 60 min (400 kcal). Her er sinnsykt mange bakker og går tur i litt ulendt terreng.

Idag blir det ikke trilletur, men heller spasertur på den vanlige runden (bør bli 300 kcal der).

 

I tillegg skal jeg ha minst en lang tur på skogsveien (ca 3-4 trimpoeng).

 

Vi reiser på svigersbesøk i helgen, og da blir det mest turer på flate veien. Ingen bakker der han er fra. Men kanskje det blir en tur i turløype? :)

 

Trimpoengmål:

Mandag: 1,5 TP

Tirsdag: 2 TP (jenteklubb)

Onsdag: 2 TP + 3 TP skogstur

Torsdag: 2 TP + 3 TP sykkeltur ute om det er fint vær/trimsykkel inne?

Fredag: 2 TP (reisedag)

Lørdag: 2 TP + 3 TP turløype

Søndag: 2 TP

 

Mål SUM: 18,5 TP

Da har jeg klart det samme som denne uken. Veit det blir vanskeligere å få trimma når jeg er på besøk, men håper på mye fint vær! Klubb på tirsdag gir utfordring i matveien.

 

Fortsetter vi utfordringen?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

JA! Jeg er klar denne uken også! Målet er å få til et snitt på minimum 2 TP daglig. Tusen takk Bollemajen:-)

 

Flere som vil bli med så rapporter her daglig enten du gjør noe eller ikke:

 

Trimdager: mandag+tirsdag+onsdag+torsdag+fredag+lørdag+søndag=TP

Bollemajen:1.9 TP

HermineH:4,5 TP

 

HVEM ANDRE TAR UTFORDRINGEN?

 

Jeg feiret en ny uke konkurranse med en ekstra time stram opp puls i dag, utover at jeg gikk/løp tidligere i dag:-) HERLIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

En spasertur i raskt tempo resulterte i store mengder svette og 1,9 TP!

 

Bollemajen: 1,9 TP ;)

Mål: 18,5 TP

 

Håper flere melder seg på. For meg er det veldig motiverende, sjøl om jeg ikke kommer opp i så mange TP som dere andre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg regner med at det er flere enn meg som har det jeg kaller "hengebuk"? Slett ikke pent og sikkert ikke lett å få bukt med, men vekttap hjelper vel vil jeg tro. Jeg har alikevel litt dårlig tid og lurer på om noen har erfaring med muskelstimulatorer eller andre ting som kan fremskynde kroppens sammenkryminG???? ELLER ER DET BARE TULL? Noe slanke hudpleiedamer har begynt med for å lure oss fete?

 

Det er vel noe som heter bodytone eller lignende, men jeg har ingen erfaring og egentlig ikke tro på det heller. TIPS, anyone?

 

Jeg skal på tur med noen venninner om 4 uker til bikiniland!!! Kunne vært deilig å krympe litt i tillegg til de kiloene jeg skal ned. Jeg trimmer for livet, men er redd det fortsatt er endel kilo til "buken" forsvinner (om noengang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...