Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

Jeg synes jeg har vært ganske flink i det siste. Til tross for at det ble litt lite trim i starten av uka, ligger jeg nå godt an, og matmessig har jeg vært kjempeflink de siste ukene. Jeg hadde derfor bestemt meg for at jeg i dag skulle unne meg litt sjokolade til kaffen etter at jeg var ferdig på jobb. Var innom butikken og handlet på vei hjem, og kjøpte meg en liten sjokolade som jeg skulle kose meg med når jeg kom hjem. Vel hjemme pakket jeg bort varene og spiste et par knekkebrød, og vips så var sjokoladen glemt. Hurra for meg! Nå ligger den i skapet (sammen med en smågodtpose som det var litt snakk om tidligere). Er det en seier eller? jeg føler i alle fall det. ;)

 

Nå skal jeg på med joggeskoa og ut og trimme. Har jo meldt meg på mosjonsutfordringen i oktober, så her er det bare å heng i. Vet at jeg har litt trøbbel med å komme meg ut i begynnelsen av uka pga litt ugunstig arbeidstid, så da er det bare å nytte på når det er helg og finvær! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar
Gjest Ninjastar

Hei Annys! Vi er "naboer" på mosjonsutfordringen! God innsats på luftetur:) Jeg har også landet i sofaen for kvelden - temmelig velfortjent, om jeg selv må si det:-D

Heia oss og tvi-tvi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt, Ninjastar. ;) ser vi er ganske like også, med tanke på vekt og målsettinger, selv om du kanskje er litt mer ivrig på treningsfronten enn jeg er. Hvilken tråd holder du til inne på? Hyggelig om vi kan følges litt.

 

I dag har jeg allerede vært en halvtime på stepen. Fornøyd med det. 2,3tp i boks, og nesten 6000 skritt. En god start på dagen. Nå er det frokost, før jeg skal på jobb om en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg holder til på tråden til Serene her på 20-30, "15 uker til jul - 10 kg lettere", men leser mye overalt. Med andre ord: Mitt kortsiktige mål er 10 kg til jul, og det tror jeg kommer til å gå. Er jo halvveis allerede! Jeg har ikke egen tråd. Og jepp, vi kan gjerne følges, enten her eller der:) Vi veiere jo nesten helt likt.... du leder litt;-)

 

Mosjonsutfordringen er gøy! Og imponerende med step før frokost på en søndag!! Jeg hadde tenkt meg ut på søndagstur i dag, men så begynte pøsregnet... Så da ble det en egenøkt på treningssenteret i stedet for. Jeg får ikke til å gå ned dersom jeg ikke trener mye, så derfor har dette førstepri for meg de neste ukene! Planen er å være superfokusert frem mot jul, og heller ta det litt langsommere på nyåret når jeg forhåpentligvis har kommet godt i gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! Jeg holder stort sett til her inne. Hadde egen tråd, men så ble det litt mye å følge med på, så siden det var mer aktivitet her, flyttet jeg inn hit. Men jeg, som du, leser mye overalt, så da kan vi jo følges litt både her og der. Jeg blir mer motivert når jeg har noen "faste" å forholde meg til. Arti at vi er såpass like og har ganske like mål. Lett å relatere seg til hverandre. ;)

 

Koste meg skikkelig med en liten sjokolade i gårkveld, så da var det ikke snakk om å sluntre unna trening i dag. Og med dårlig vær og lang jobbedag, måtte det bli litt step på starten av dagen. :( Jeg tror også at jeg går ned mer når jeg trener mye. Vet at det blir en oppsving på treningsfronten når jeg "flytter inn" på treningssenteret igjen etter utesesongen. Med været i dag, ser det ut til at det kanskje blir nå til uka. :D

 

I morgen er det veiedag. Spent på den. Er jo ganske fornøyd med innsatsen denne uka, så det skal bli arti å se. Men er jo, som alltid, redd for å bli skuffa. Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det saaaaakte (men sikkert?) nedover. 91,9 viste vekta i dag, det er ned 300g fra forrige veiing. Siden forrige veiing var på ettermiddagen, vil det vel i praksis si ingenting... ;) Nå ble jeg litt frustrert. Synes jeg egentlig at det har gått veldig bra. Spiser sunn mat, og nok mat, og hadde 14 tp. Med unntak av en liten sjokolade på lørdagskvelden, har det ikke vært noen utskeielser heller... Satser på at det betaler seg neste uke da i alle fall, men det skal vel holde hardt å nå målet om å komme under 90kg til neste mandag.

 

Men det er jo bare å ta seg på tak, så i dag har jeg vært på treningssenteret for første gang på en måned. Ikke akkurat ut-på-tur-vær i dag, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Tusen takk for at du og andre holder ut, Annys:-) Motiverende å se at noen har vært her mens jeg har vært helt andre steder. Jeg var på veiing i forrige uke og kan iallefall konstantere at til tross for null trening og deilig jentetur til Sardinia så sto vekta stille - jeg hadde ikke gått opp noe. Sikkert fordi jeg var så flink de to første ukene etter første veiing, men dog - jeg går opp to kilo før jeg får sukk for meg, så jeg er happy! DENNE uken hadde jeg planen klar. I går dro jeg også på spinning og bodypump i arbeidstiden og følte meg helt på topp - helt til kl 14.00.... da ble jeg kvalm og innen jeg kom meg på do så gikk det galt. Siden har jeg ligget i senga og spydd ut alt jeg har lurt på inni kroppen! Sjefen min er søt da, han kjørte oppom til meg med to rundstykker og to cola på morgenen i dag. Det var bare å kreke seg ned til inngangsdøra for å få litt mat. Det er de beste rundstykkene jeg noensinne har spist! Og de beholt jeg - så i dag har jeg hatt det litt bedre. Må på jobb i morgen. Men, planen min om trening denne uken har skjært seg, så jeg får være litt ekstra flink i helga.

 

Koselig med besøk fra Ninjastar også:-)

 

Kanskje vi er i gang med en trimutfordring neste uke folkens?

 

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg, Hermine. Har savnet deg her inne. :) Håper du blir frisk fort.

 

I dag gikk jeg på en liten smell med noen kjeks. Kjenner at jeg blir litt oppgitt over meg selv, men spist er spist. Bare å komme seg videre.

 

Ble bare en liten tur på stepen i dag, 1,2tp er tross alt bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på date i morgen! Snakk om god motivasjon. :) ble 50 min på stepen når jeg kom hjem. Lengste jeg har vært på stepen sammenhengende det siste året. Veldig fornøyd med den, altså!

 

En bra da, med andre ord. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ååååå, så kult! Tvitvi og break a leg:-D Det er noe eget med de date-sommerfuglene man får i magen...

Og 50 min step i tillegg... knallbra!

 

Jeg har forresten hatt veiedag i dag, drar på fjelltur i ettermiddag og får dermed ikke veid meg i morgen. Har gått ned 1 kg siden forrige uke, så jeg er også i temmelig godt humør akkurat nå:)

 

Trallalla:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det jammen slag i slag, men så skjer det mye hyggelig også, og da er det jo greit. Var på en veldig hyggelig date i kveld, og motivasjonen for å være flink i tiden framover er ganske stor, kan man si. Snakk om at litt positiv oppmerksomhet kan få gode ringvirkninger. :)

 

I dag har jeg 4,2tp og over 15000 skritt. Klapp på skuldra. :) Men desverre har det blitt litt lite mat. Måtte bruke hele pausen min på en stakkars elev med et lite sammenbrudd... Dermed ble det ikke matpakke før to timer etterpå.

 

Men men, ellers en OK dag. Og nå er det snart helg, og jeg skal på tur med gode venner. (den hyggelige daten er også i denne gjengen. ) Gleder meg til det, selv om det sikkert byr på noen utfordringer i matveien.

 

Tror jeg er litt rusa på livet i dag gitt... håper dere bærer over med meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk MajaS. Helga ble en suksess. Har storkost meg, og har faktisk vært veldig flink med maten også. Må jo strengt tatt bare spise det man får servert, men det var faktisk ganske bra mat, og jeg var godt måteholden. :)

 

Ble en øl på fredag og et par glass vin i går, så da spørs det om det gjør utslag på vekta i morgen. Litt værre er det at det ble pizza på vei hjem i dag. det var så utrolig unødvendig...

 

Nå er det rett på stepen for å få et par trimpoeng før jeg tar kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en uke som starter opp med gode intensjoner - forrige uke startet så bra men skar seg helt, jeg legger min lit til denne nye fine uken:-)

 

I forrige uke ble jeg syk mandag og det har hengt igjen hele uken, føler meg ikke helt fin i maven enda, men nå må jeg bare gi blaffen og kjøre på. Etter å ha vært på zara og sett på klær i helgen er det helt klart at jeg MÅ ned i vekt for å kunne bruke de klærne jeg liker best.

 

I forrige uke var jeg også hos legen for å få rekvisisjon til maveplastikk (jeg er jo en optimist) Men, de beskjeder jeg har fått om at man ikke er helt sykt avhengig av BMI for å få operasjon er bare tull. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha LAVERE enn 27 for å få operasjon. Der er jeg ikke akkurat enda - jeg må faktisk ned over 15 kilo før jeg er der. Særlig! Jeg skal ikke ned så mye engang!

 

Men jeg skal ned 10 kilo, så jeg har litt jobb å gjøre. I følge GR er det mulig å gå ned 10 kilo før jul. Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens plan er lagt....

 

Mandag: Svømming

Tirsdag: PT m styrke

Onsdag: Svømming

Torsdag: ingenting

Fredag: gåtur

Lørdag: Ingenting /skal svette i en svømmehall!

Søndag: Gåtur med kjæresten min

 

Dette burde være overkommelig!

 

Hadde ikke hatt mer enn 400 g vektoppgang siden sist. Happy med det - har som hjemmelekse til neste PT time å trene minst 3 ganger i uka OG SOVE - jeg sover altfor lite, stresser for mye. Nå MÅ jeg begynne å nyte livet.

 

I dag har jeg tatt det skikkelig alvorlig. Jeg har faktisk hatt hjemmekontor! Fikk faktisk gjort minst like mye som jeg ville gjort på jobben, men jeg fikk slappet av også. Jeg er faktisk veldig sliten etter kula jeg hadde i forrige uke, så kanksje jeg må høre på kroppen min?

 

Frøken snupp (datteren min) har ei venninne som skal sove over til i morgen - nå gjør jeg litt kos for de, for det største ønsket var gulrotkake - den står i ovnen nå. Jeg skal KUN smake et lite stykke også skal jentene få med seg resten på skolen i morgen

 

Kos:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt lei... ;) Lei av alltid å måtte passe på hva jeg putter i meg, når osv... Men men, sånn er det vel. Jeg står på og håper på nedgang, selv om jeg har mest lyst til å ligge på sofan og spise godteri...

 

Nok syting. 2,0 tp i dag og 12000 skritt. Det må da være bra? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Annys, du freser unna på skrittfronten, ser jeg:-D Flyter du fortsatt på helgen?! Så kult at du hadde en bra date, sånne lyspunkt blir man jo så glad og fornøyd av:)

 

Skjønner det med å bli lei av å passe på alt man spiser, da.. Aller verst når man skal ut å gjøre noe sosialt. Men smågodt på sofaen foran en yndlingsserie på tv'en eller en god bok er jo også noen ganger det eneste man har lyst til! Mitt mantra om dagen er at jeg skal holde ut og være flink en periode. Jeg kan ikke tenke så langt frem hele tiden, da blir jeg fort motløs. En dag om gangen, er det ikke det de sier i AA? Føler litt det gjelder meg også! Litt sånn "AS" - Anonyme Sjokoholikere... :-D Jeg tenker at når man en dag er der man vil være og skal vedlikeholde i stedet for å gå ned, må det være muligheter for sjokoladekvelder på sofaen en gang i blant. Superflink og fokusert en periode går an, men ikke for alltid. Ikke for meg, i hvert fall!

Du er i hvert fall ikke den eneste som går lei i blant. Men hold på helgefølelsen, så holder du sikkert ut én dag til;)

 

Hermine, lykke til med ukens treningsplan! Mye lettere å få til når man har en plan, synes jeg. Jeg var forresten i Barcelona for noen uker siden.. Og SÅ mye kule klær på Zara og Mango og de andre spanske kleskjedene, det er jo til å bli dårlig av. Jeg vil også passe inn i de klærne.. Jammen meg motivasjon i seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har begynt bra:-) Jeg har holdt meg til planen og er happy med det - i går svømte jeg 2000 meter, det var 50 minutter god trening også blir man så ren og pen av det. Huden min ble også glad da jeg stelte litt godt med den i går før jeg la meg, den sugde til seg fuktighet og har kost seg med det i hele natt:-) I dag har jeg ingen planer om å trene, men fordi jeg er så glad så har jeg lurt på om jeg skulle skeie ut med en liten gåtur innimellom slagene???

 

Som Ninjastar sier så er det stor motivasjon å ha tro på at man snart er fin i klær fra zara of mango. Jeg skal til Lisboa om en måned, 4-5 kilo hadde faktisk gjort det mulig å handle litt klær........ hmmmm DET var noe å tenke på det. Tror nok jeg må gå den turen i dag alikevel jeg:-)

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld dro jeg på boksing!!!!! Utrolig slitsomt og veldig morsomt. Vi var nesten 30 stk og av de var 10 stk menn - morsomt:-)

 

Kjempefin trening, tipper at jeg ikke klarer å løfte armene i morgen:-)

 

Dette har hittil vært en fin uke!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var virkelig morsomt å bokse - jeg var litt skeptisk og ikke lite spent før timen startet i dag. Men, jeg ble positivt overrasket, treningen var røff og tøff, og tilsynelatende veldig effektiv - jeg svettet som en gris og følte at armene omtrent gikk ut av ledd. Selvfølgelig ble jeg "parret" (he he) med en mann, og han slo hardt når jeg skulle ta imot slag med mine "pads" (noen nye ord i dag, ja)

 

Men. både han og jeg ble slitne og lo masse i den timen det varte. Det værste var nesten å løpe rundt i sal i 10 minutter før vi begynte med boksingen...... når 30 stk løper sammen så stopper du ikke, liksom!

 

Tipper jeg skal på boksing flere ganger, ja - og damer - PRØV på et treningssenter nær deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres morsomt ut, Hermine. De har ikke boksing på senteret mitt, så det er nok ikke et alternativ for meg, men det hadde vært arti å prøvd. ;)

 

Det går egentlig ganske bra her om dagen. Jeg har allerede 12 tp, og ligger godt over 10000 skritt per dag denne uka, men jeg kjeder meg litt... Det er på ingen måte morsomt å gå ned i vekt den uka her, men jeg flyter kanskje litt på gode rutiner?

 

Ikke har jeg fått veid meg heller, det hjelper heller ikke akkurat på motivasjonen. Vekta mi mente at jeg veide 82kg på mandag, og siden det, så vidt jeg kan se, er fysisk umulig at jeg har gått ned nesten 10 kg den siste uka, må jeg nok gå til innkjøp av ny vekt. Det får bli i morgen, så da blir det veiing på lørdag.

 

Jaja, jeg holder i det minste ut da. Sist dette skjedde, brukte jeg flere måneder på å komme i gang igjen, og resultatet var tre kilo opp. Det skal IKKE skje denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...