Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Hmm.. under "unnskyldningen" jeg-kan-ikke-trene-for-fullt-ennå, hadde jeg egentlig tenkt å ikke sette opp treningsplan for kommende uke. Men så ser jeg at du har gjort det, og du er så flink til å trene, og å planlegge treningen.... Så nå tror jeg jammen jeg må gjøre det selv, også! Det går jo an å legge en plan selv om man ikke har tenkt å trene hver dag:p

 

Så der fikk du jammen sparket meg avgårde:D Ha en knall uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar

I går skar egentlig alt seg litt - uten at det fører til de helt store depresjonene:-) Jeg hadde så sykt mye å gjøre på jobb og måtte i møte med regnskapsfører på slutten av dagen - så da ble ikke corebar timen min noe av :-( Og etterpå, når jeg skulle svømme da datteren min var på svømmetrening, ja da SOVNET jeg i bilen!!! Jeg sov faktisk i nesten to timer.... har kanskje noe med at jeg ikke la meg før over kl 3 natt til mandag. Ikke rakk jeg frokost heller, før jobb mandag, så det ble en mager dag. Kanskje ikke så rart at jeg smalt i meg 3-4 brødskiver når jeg kom hjem?

 

Tror alikevel ikke det ble så ille for jeg spiste bare trøndersodd til middag og drakk appelsin/gulrot/grape juice når jeg kom hjem.

 

I dag derimot - i dag er jeg mer i rute. Var på jobb før 8, fikk krapyl på skolen i god tid OG fikk tatt både spirulinaen min og laget meg juice som jeg tok med på jobben. Nå skal jeg kose meg med min grønne supermat:-)

 

Ha en strålende dag, folkens !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skjønt det!!! Hva er egentlig frokost??? Jo, smak på ordet på engelsk.....BREAK FAST - bryt fasten!

 

Vi faster jo om natten, og frokosten skal bryte fasten. Hva er det smart å spise rett etter man har fastet? Jo, mest mulig flytende og næringsrikt - og hva er det? JO, min fantastiske grønnsaksjuice... I helgen testet jeg litt - jeg spiste grønt hele dagen og inntok ikke annet fast føde enn salater, frukt og grønnsaker - og jeg følte meg fantastisk! Virkelig:-) I går spiste jeg det jeg fikk tak i og etter jobb spiste jeg noe som var helt vanlig før, nemlig brødskiver. I går ettermiddag og kveld så var jeg full av gass og oppblåst i magen. Hmmmm tenke tenke, jeg må nok forske litt mer på min kropps reaksjonsmønster ift mat. Det jeg vet er at jeg helt sikkert gjør lurt i å bryte fasten med min grønne og sunne juice.

 

That feels good!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet meg på trening i kveld! Tjo ho!

 

Deilig å kjenne at man lever og har det bra. Datteren min laget deilig kylling, saus, potet og grønnsaker til middag i dag - flinke 13 åringen min:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag laget jeg en DIGER flaske med flytende grønnsaker - de går jeg å super til på jobb, med isbiter oppi - deilig:-)

 

I går fikk jeg svømt 1000 meter også - i dag er det kurs og møter på jobb, men i morgen skal jeg få til noe:-)

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken, Slippe:-)

 

Jeg er fortsatt her, men det har vært så vannvittig travelt! I forrige uke jobbet jeg nesten 70 timer, så i helgen ble det mye søvn. Men, jeg drikker fortsatt juice selv om helgen ble mer som i "gamle dager" med "normal" mat!

 

Plan for denne uker er som følger:

 

Mandag: Opptatt m styremøte på kvelden

Tirsdag: PT time med styrketrening (også var bilen tom for strøm så jeg måtte LØPE/GÅ til trening, det tok 20 minutter det også og var var svett som bare det:-)

 

Onsdag: Gå (pga flatt batteri) og svømming

Torsdag: Svømming

Fredag: Corebar

Lørdag: Spinning

Søndag: Gå/løpe

 

Jeg veide meg i går og da veide jeg 300 gram mer enn for snart 3 uker siden. Litt bekymret for at jeg ikke går ned når jeg egentlig er så flink, men om jeg tar hensyn til siste ukes aktiviteter med lite trening og litt rotete matinntak så ser jeg at jeg sikkert ikke har gått ned siste uke - men heller ikke opp egentlig... hmmm, merkelig den kroppen her!

 

Det gjelder bare å ikke gi opp tror jeg - også kanskje jeg skal begynne å sove litt??

 

Tjoho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...at du er i farta! Og for et tempo med både jobb og trening!

 

Stresshormoner gjør at vi binder mer i kroppen, så dersom du har hatt det mer enn vanlig travelt over de siste ukene, så kan muligens svaret på vektspørsmålet ditt ligge der??

 

Kanskje det med å sove litt er en god plan :)

 

Uansett, synes du er veldig flink med trening, altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste ukene har det tatt helt av på jobb, jeg har hatt altfor mye å gjøre og har derfor nesten ikke hatt tid til å hverken trene eller være veldig fokusert... men nå, ja NÅ er jeg i støtet.

 

I dag har jeg vært på corebar - la oss håpe at resten av uka blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest HermineH

Siden januar/februar har det gått minst en kule varmt - jeg har stort sett gitt blaffen i alt, bortsett fra at jeg har trent med PT hver 14 dag og fått til litt innimellom også. I dag begynner jeg liksom på nytt:-) Nå er det to måneder til sommerferien - jeg vet at sommeren blir bedre dersom jeg skjerper meg allerede nå og ikke venter i en måned til:-)

 

Så - planen er som følger denne uken:

Føre dagbok over hva jeg spiser. Konsentere meg om å spise knekkebrød eller kornblanding med lett yoghurt til frokost - det har fungert tidligere. IKKE spise godis, sånn som jeg har vendt meg til litt de to siste månedene. Merkelig hvor lett det er å kjøpe en kick eller to - eller å smelle i seg en sjokolade... :-(

 

Trening denne uken:

Tirsdag: Dra på senteret for å bevege meg som en oppstart.... gå/jogge/styrke

Onsdag: Gå en tur på kvelden minimum 30 minutter

Torsdag: Stram opp puls (puh) på dagtid

Fredag: PT time (huff og huff)

Lørdag: Dugnad på svømmestevne (gå en tur)

Søndag: Dugnad på svømmestevne (gå en tur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest HermineH

Denne uken har jeg trent corebar på mandag og heavy styrketrening med PT på tirsdag. I dag torsdag skal jeg på spinning. Det kan bli deilig - da er målet for denne uken oppnådd mtp trening - kun kosten å konsentrere seg om - tja, kun??? Det er kosten som betyr mest, kanskje jeg skal vie den mer oppmerksomhet?

 

Jeg ser at det jeg sliter mest med er å holde meg unna alle "godsakene" i går smalt jeg innpå med sukkerfri drops - det er masse kalorier i det også - det skal liksom ingenting til før jeg unner meg noe - da går man jo ikke ned i vekt.

 

Hva fungerer?

 

Jeg vet at faste måltider fungerer. Spise frokost, lunsj, middag og kvelds og INGENTING innimellom måltidene. Hvorfor gjør jeg ikke det? Hmmm

 

I dag begynte jeg med flytende frokost. Det er ikke en fullverdig frokost, men det er godt! Jeg skal skaffe meg en ny blender slik at jeg kan lage meg frokost i blender med greens og proteiner. Om noen uker skal det være kurs om greens på helsekosten her - det gleder jeg meg til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag morges kl 6.30 var jeg på plass på treningssenteret for å spinne! De holdt på å ramle av krakken! Denne uken har jeg gjort følgende:

Mandag Corebar

Tirsdag Styrketrening

Torsdag spinning

Fredag spinning

 

Kostmessig har det gått så der - men bedre enn på maaaange uker. Jeg har fått smaken på proteinbrød - så i helgen skal jeg bake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Denne uken ser omtrent slik ut:

 

Treningsplan:

Mandag: Styremøte og ikke noe trim

Tirsdag: Spinning

Onsdag: Zumba

Torsdag: Kjøre bil til Hallingdal. Kanskje dra tidlig ned igjen? Hmmm da blir det kanskje rom for en treningsøkt

Fredag: Forrige fredag dro jeg på spinning kl 6.30 - det var stas - målet er å få til det samme på fredag.

 

Kostholdsplan:

 

Mandag gikk litt dritt - jeg tok en overdose på 5 pin up! Sykt og veldig dumt å lære bort til datteren sin. Skulle tro jeg var fjorten!!! FY!

 

Tirsdag: Denne dagen skal bli så fin. Jeg bakte proteinbrød i går, noen som vet noe om kaloriinnhold? Uansett så er det en glimrende måte å få i seg brød på som det ikke er karbo i - LCHF brød til frokost, lunsj og mellommåltid med skinke og tomat - digg:-) Middag i dag blir wok. Huset er nyvasket når jeg kommer hjem så da skal jeg SOVE litt:-) Jeg trener nemlig på å slappe av og på å sove.

 

Onsdag: Dagen skal starte med litt jobb for så å reise bort å ha det gøy på en zumba time. Om jeg går bort så får jeg 20 minutter ekstra trim - det skal jeg jammen gjøre!

 

Torsdag: Da skal jeg kjøre tur retur Gol - kjedelig og langt. MEN, jeg får drukket masse vann og hørt på radioen, det er kos. Om jeg bare er på første halvdel av møtet så kan jeg suse nedover igjen og rekke en treningsøkt før jeg laller. Vi får se. Har en mistanke om at jeg skal trene på å sove på torsdag. Viktig det også. Ja, også skal jeg sammen med mannen i mitt liv på hytta i helga - da må jeg jo pakke også. Nei, det blir nok ikke trening torsdag.

 

Fredag, lørdag og søndag: DA SKAL JEG TIDLIG OPP. Det er en spinningtime kl 6.30 som gjør at man får en herlig start på dagen. Det vil jeg HA. Utpå dagen skal jeg i et møte og etter det er det bare hjem, på en danseforestilling med ett av mine bonusbarn for så å suse opp til verdens koseligste hytte der livet bare nytes. Skal få til en tur innimellom såing på tunet og rundt i hytteområdet der det er bygget vei.

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Dagen i dag har vært en fin dag. Dro på spinning rett etter jobb - svei av 450 kcal - herlig! Etterpå dro jeg hjem og sov i 1,5 time i mitt nyvaskede hus inkl rent sengetøy. Etterpå dro jeg og hentet datteren min på trening og vi shoppet litt klær til henne - jeg er foreløpig så fet og stappa at jeg ikke gidder å kjøpe noe! Utskeielsen ble kinesisk biff uten ris med masse deilige grønnsaker - sikkert ikke protein brød, men SINNSYKT GODT: GULSKOGEN senterets kinarestaurant er faktisk helt glimrende:-)

 

I morgen er det zumba på gang. Det blir deilig!

 

Nå er det natta snart - Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Dagen formiddagstrim ble zumba - det var kjempegøy! Masse morro og innimellom nesten som å være litt drita på disko! DET skal jeg være med på mange ganger, flott avveksling. Angrer på at jeg ikke tok på meg pulsklokka, det skal jeg gjøre neste gang, da ser jeg hvor mye jeg svir av på nesten en time heavy dansing.

 

Nå er det proteinbrød til lunsj med deilig ost og et tonn med gressløk på - deilig!

 

Jeg ble supermotivert av å se min slanke flotte datter i sitt nye antrekk fra Gina Tricot i dag. Jeg vil også ha midje og kunne gå i en lav bukse uten at håndtakene buler ut over kanten. Det er veldig lett å huske 4-5 år tilbake når jeg faktisk var slik, hvor deilig det var å kjøpe tøy og at jeg faktisk gikk i bikini uten å skjemmes - jeg ser jo nå at jeg må ha vært FLOTT. Hmmm - hjernen lurer meg, tror jeg. Nå er jeg iallefall klar for innsats - and I enjoy it!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Så fantastisk å se du er tilbake på rett slankespor igjen etter noen ukers opphold i skrivingen :) skal se du tripper rundt i flotte klær fra Gina Tricot igjen uten håndtak før du aner :D Mmmmmm, den kina'n på Gulskogen har god mat ja.. Har spist min del av innbakt kylling i sursøt saus der gitt, helt nydelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fint at du er tilbake, Hermine! Vi kjemper videre! Åssen går det med juicen? Har du opprettholdt inntaket av hyper-drinken?! :)

 

Og enig, zumba er veldig gøy som avveksling! Det er sikkert avhengig av instruktør, men jeg klarer aldri å få opp pulsen, da... Så det blir dårlig med kaloribrenning på disse timene for meg. Men som restitusjonstrening er det fantastisk:D

 

God tur til Hallingdal:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Til tross for travle dager så får jeg trent 2-3 ganger i uka. Kombinert med juiceinntak og sporadisk rawfood inntak så føles det bra. Denne uken har det blitt Zumba og svømming hittil. I morgen er det PT time, så får vi se hva mer jeg får tid til.

 

Lørdag er det storinnrykk her, hele slekta og litt til på besøk for å feire mine to mai barn <3 i morgen skal mat og kaker planlegges sånn at det går bra med mammaens kake og mat inntak. Godt forslag til hva jeg kan servere som ikke er typisk slankende men alikevel godt?

 

Har planer om standard kake, og gele av ymse sorter, bær, is også lurer jeg på hva jeg gjør med mat. Noe enkelt men godt kunne vært å lage masse rundstykker??! Men da må jeg nesten bakebog det har jeg ikke tid til. Gryte av ett slag eller taco!! Er kanskje litt jobb det også?? Hjeeeeelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax
Til tross for travle dager så får jeg trent 2-3 ganger i uka. Kombinert med juiceinntak og sporadisk rawfood inntak så føles det bra. Denne uken har det blitt Zumba og svømming hittil. I morgen er det PT time' date=' så får vi se hva mer jeg får tid til.

 

Lørdag er det storinnrykk her, hele slekta og litt til på besøk for å feire mine to mai barn <3 i morgen skal mat og kaker planlegges sånn at det går bra med mammaens kake og mat inntak. Godt forslag til hva jeg kan servere som ikke er typisk slankende men alikevel godt?

 

Har planer om standard kake, og gele av ymse sorter, bær, is også lurer jeg på hva jeg gjør med mat. Noe enkelt men godt kunne vært å lage masse rundstykker??! Men da må jeg nesten bakebog det har jeg ikke tid til. Gryte av ett slag eller taco!! Er kanskje litt jobb det også?? Hjeeeeelp!!![/quote']

 

Grill litt da vel, du kan gjøre i stand grillspyd...m.pølsebiter, champingjonger, anannas,kjøttbiter osv , minimais mmmmm ble sulten jeg nå. :)

Hamburgere med grove ham.brød fra Hattings er kjempegodt! Og masse salat og godt tilbehør. Marinerte kyllin fileet i passe biter å å super godt, de steker jeg alltid i pannen inne først så legger jeg det i folie og setter det på grillen i svak svak varme..

 

Lykketil med selskap

Minimax :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Det BLE grilling - deilig og sundt!

 

I går var jeg på foredrag om greens - utrolig spennende å få bekreftet det jeg har følt på kroppen en ukes tid nå - Greens fungerer bra på meg, jeg våkner før klokka om morgenen - det er et godt tegn! I kveld skal jeg på SUPERMAT foredrag. Sikkert mye av det samme men mer praktisk rettet tror jeg. Kjenner at jeg er inne i en god drive!

 

TJO HO ALLE SAMMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag klarte jeg å helle i meg hvetegress i pulverform! Det er nok en vane - så jeg blir nok vant til det. Men, grønn homemade juice blandet med en måleskje hvetegress pulver sammen med litt spirulina var dagens start på dagen. Jeg laget også "gotteri" i går. Godisboller med valnøtter, carob pulver, honning og litt vanilje var godt. Særlig de jeg rullet i kokos :-) Det ble et par slike til frokost. I tillegg forsøkte jeg meg på å lage lakris i går - det gikk IKKE bra! Men, jeg skal spise de. De er laget av litt raps olja, masse malte sorte sesamfrø, anisfrø og litt carob. Tipper jeg skal klare å konstruere en bedre oppskrift enn den der:-) Det som er fint med godisen jeg lager er at det ikke er sukker i det i det hele tatt. Mitt mål er å bli 100% sukkerfri.

 

Planen fremover er å innlemme mer og mer raw food i kostholdet mitt i tillegg til at jeg ikke skal spise sukker. Treningen min skal bestå av søvn og minimum to ganger i uka der jeg skal utfordre hjertet mitt ved at jeg trener på treningssenteret. Jeg tror faktisk det viktigste er at jeg sover mest mulig.

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...