Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

Gjest HermineH

I dag var min første tanke å få inntatt juicen min - og det er virkelig sant, jeg føler jeg så vel - kan faktisk ikke huske sist jeg følte at jeg var så "tilstede" - om det sier noen noe?

 

I går kom jeg hjem til strøkent nyvasket hus - det føltes som en fantastisk belønning etter å ha ryddet omtrent hele natta! Nå skal jeg anstrenge meg for å holde det slik også, selv om jeg vet at det klapper sammen om noen dager så er hver dag med ryddig og rent hus en fryd. Jeg la merke til at gangen allerede var begynt å bli møkkete på gulvet, så i ettermiddag er det frem med filla. Det er godt når man ser at 10 minutter ekstra før leggetid og 10 minutter ekstra før jobb gjør at man klarer å opprettholde kaoset nogenlunde kontrollert:-)

 

I dag har jeg kurs på jobben så jeg kommer ikke hjem før sent - men det er klart for to treningsøkter i morgen, både på dagtid og kveldstid:-)

 

Nå håper jeg dere alle får en herlig dag - for det skal jeg ha!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar
Gjest HermineH

Ja ja, man kan ikke få til ALT - nå er det treningen jeg sliter med å få inn mellom alle andre aktiviteter. Jeg kjenner det straffer seg å ikke sove en natt - for når jeg kunne trent i går så orket jeg rett og slett ikke - jeg sov på sofaen, og det var så deilig. Også lagde jeg skikkelig gammeldags suppelapskaus i går. Det blir middagen resten av uka tror jeg. Svigermor koker høyrygg og bibringe sammen med masse deilig grønnsaker - og den deilige lapskausen fikk jeg til middag av henne forrige helg. Jeg glemmer det ikke så i går fikk jeg laget en diger kjele hjemme hos oss også. I dag er den enda bedre enn i går så jeg gleder meg!

 

Ellers er det juice det går i - i dag har jeg tatt et deilig bad før jobb, fønet håret, brukt glattetang OG sminket meg litt - føler meg så flott! Og det er fint for jeg skal ha 25 unge menn på kurs her hos oss i dag - så jeg rekker ikke å trene før det, men jeg tar en rufs i kveld:-)

 

Nå skal kurset forberedes med litt finpuss:-)

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I morgen tidlig skal jeg til PT og da skal jeg veie meg:-) Har virkelig godfølelsen, men den har jeg jo bommet på tidligere:-) - nå skal jeg legge meg på lading!

 

Kryss armer og bein og stor nedgang i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag har jeg fått kjørt meg hos personlig trener - nytt program med masse morsomme øvelser:-) Vekta viste 3,3 kg ned siden tirsdag 18.1 - det er jo helt fantastisk!

 

HIHI, jeg skal fortsette å drikke juicen min:-)

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Det er jo helt rått, Slippe - jeg er så happy! I kveld skal jeg feire de nye øvelsene mine (som verker i armer og ben) med å svømme iallefall 1500 meter. Det blir stas! Middag i dag ble mer av min deilige hjemmelagde suppelapskaus - lite kalorier, deilig mat og utrolig deilig å slippe å lage middag HVER dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg var kjempeflink i kveld og svømte 2000meter - herlig å kjenne at man har krefter til slikt:-) Men så dro jeg på symøte - uten å spise eller engang drikke juicen min før jeg dro - det gikk jo som det måtte - jeg spiste sikkert 20 saltstenger og helt sikkert 20 biter med smågodt. ÆRRE MULIG! Ja ja, "straffen" blir å stå tidlig opp i morgen for å dra på spinning!

 

HA HA; sånn går det når man er så dum at man mister kontrollen!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Svøm i vei Slippe, man blir sterk og flott av det;-) jeg har et triks for å holde kontroll på antall lengder når jeg svømmer: hver 4.de lengde svømmer jeg rygg! Det er lett å huske antall rygglengder etterhvert, også får man litt avveksling. Om jeg skal svømme langt setter jeg meg et mål også pusher jeg meg 100 og 100 meter videre:-) Svøm i vei folkens:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag har jeg reist langt og lengere enn langt for å dra på inspirasjonsdager om helse og mat. Lunsjen i dag var 100%raw food fra restauranten HELT RÅ, som egentlig holder til i Sandvika. Nydelig mat med bare sunne råvarer uten å vie kalorier en tanke! Herlig:-) nå har jeg fått enda mer inspirasjon til å dytte inn mer grønnsaker<3 nå er det tid for rødvin tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Du er jammen i siget om dagen, må jeg si. "Sinnssykt bra", for å bruke det utskjelte idrettsuttrykket:D

Og dine fantastiske 3.3 ned er jo bare rått. Skikkelig boost for å fortsette!

 

Jeg kjøpte min første raw sjokolade uten sukker på helsekostbutikk i går. Spiste 17 gram av den platen, og fyste ikke på mer. Fine greier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Uken som kommer skal bli bedre treningsmessig enn forrige uke:

 

Mandag: corebar - svømming

Tirsdag: Spinning

Onsdag: Zumba - svømming

Torsdag: gå/jogge/styrke

Fredag: Spinning

Lørdag: Hviledag

Søndag: Hviledag/kanskje gåtur

 

Matmessig er det ingen spesielle utfordringer utover at jeg skal på et kurs tirsdag kveld der maten erlitt ala junk. MEN jeg kan påvirke det med å tilby meg å skaffe maten!!! JA, det gjør jeg:-)

 

Jeg skal starte hver dag med supersunn supermat juice!

Jeg skal spise litt superfood hver dag

Jeg skal spise null karbo til lunsj hver dag - det betyr planlegging

Jeg skal drikke juice etter jobb hver dag

Middagen må planlegges dagen før

Målet er å være i seng FØR kl 22.30 ALLE ukedager!

 

DA bør dette bli en bra uke:-)

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Nå er uke 6 godt i gang, om enn litt skakt!

 

Jeg fikk kun svømt på mandag, corebar skar seg fordi datteren min var en time for sent tilbake etter skidag på skolen;-( MEN, jeg svømte 1500meter da og det var ikke regnet med.

 

Tirsdag var jeg på spinning - som planlagt.

 

I dag onsdag så skar zumba seg fordi en kollega måtte til legen og jeg måtte steppe inn for ham :-( MEN, jeg ligger an til å klare å få til en tur på treningssenteret alikevel, da blir det styrke og tredemølle som er tingen!

 

Når det gjelder andre mål så er det greit å minne seg selv på hva man skulle være flink til:

 

Jeg skal starte hver dag med supersunn supermat juice! !!!!OK, er flink!!!

Jeg skal spise litt superfood hver dag. !!JA, det gjør jeg. Chia frø og gojibær!!!

Jeg skal spise null karbo til lunsj hver dag - det betyr planlegging - Hittill ok!!!!

Jeg skal drikke juice etter jobb hver dag - JA, det gjør jeg med glede!

Middagen må planlegges dagen før - Tja...

Målet er å være i seng FØR kl 22.30 ALLE ukedager! Gikk fint mandag, i går ble den 2!!! HUFF. Blir tidlig i kveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger an til å få 16-18 TP denne uken om jeg står på, og DET gjør jeg jo:-) I går ble det 2000 meter svømming mens jeg i dag har vært på BOKSING! Det er tøft og slitsomt må jeg si - kjenner godt at jeg har trent. I morgen og lørdag skal jg på corebar - det er jo styrke det også.

 

Juicen er fortsatt en god vane å ha med seg på formiddagen, det eneste jeg skeier ut med for tiden er brød.... jeg er så sulten når jeg kommer hjem fra jobb at jeg HIVER i meg to skiver med brød, ristet, og SMØR. ERRE MULIG????? NÅ er det slutt på det, skal sette brødristeren langt vekk i stan!

 

Siste dag i morgen, før det er helg. JEG GLEDER MEG TIL DET!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld ble det corebar trening - utrolig vondt og deilig pga gårsdagens boksetime! Lår og armer verker, men det er helt sikkert bare til det gode. Planen er å trene sykkel i morgen, men jeg tror jammen jeg skal sove så lenge jeg orker jeg gitt - lenge siden jeg har sovet til langt utpå dagen. Det blir digg!

 

Jeg koser meg fortsatt med spirulinaen og juicen min - deilig og rensene. Livgivende er vel kanskje ordet?

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg til en gåtur på litt over en time - INNE på senteret jeg trener - trir det var lurt å bare gå seg en tur i dag, jeg er skikkelig støl etter torsdagens boksing og gårsdagens corebare - i morgen har jeg plass på en bodypump time, men jeg er neimen ikke sikker på om jeg er i stand til å kjøre så mye knebøy i morgen. Kanskje jeg rett og slett skal slappe av i morgen eller bare gå meg en tur da også? Ja ja, jeg har 17 trimpoeng denne uken så jeg skal kanskje ikke klage! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvorfor men i dag er alt galt:-( jeg er rett og slett lei meg. Også laget jeg hjemmelaget og sunn sjokolade, uten sukker eller annet fy. Dadler er jo søtt, men helt naturlig. Ble det bedre av det ? Nei da, men det var godt da:-) nå må jeg få fokus over på noe annet enn mat, kanskje jeg skal legge meg? Snufs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth70

Så ille kan det vel ikke være. Det er naturlig å tenke på mat i denne perioden som vi er i. Når man prøver å gå ned i vekt, blir liksom fokuset bare på mat. For lite, for mye, sunt, ikke sunt, søtt, ikke søtt, nok måltider gjennom dagen, trim, ikke trim osv.........

Men prøv heller å se det positive i hverdagen. Det er jo en grunn for at man har tatt valget å forsøke å gå ned. Helsemessige årsaker eller ikke. Du har jo vært flink til nå, så se heller på det resultatet du har oppnådd til nå og klapp deg selv på skulderen for det.

 

Opp med humøret du, ting er ikke så fryktelig ille :-)

 

En stor trøsteklem fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Noen ganger har man bare en dårlig dag, Hermine.. Uten at man helt skjønner hvorfor, engang. Ikke noe moro, men...: Du skal se du føler deg mye bedre i morgen!

 

Du har dessuten vært utrolig flink med treningen denne uka, superflink:) Det er jo grunn i seg selv til å være fornøyd! Kanskje du skal gjøre som du selv foreslår, starte dagen med en super-juice, gå deg en god tur i dagslys i morra og bare nyte søndagen?

 

Mange god-vibber oversendes herved:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å få en god natt søvn leger noen sår og gjør at man våkner friskere og gladere dagen etter. Jeg drakk min deilige morgenjuice, leste litt i TARA og dro på treningssenteret. Der fikk jeg til å gå i 1,5 time - tjo ho! Denne uken hanket jeg inn 21 trimpoeng. DET må jeg jo være happy med:-)

 

Nå skal jeg jobbe litt å se om jeg får gjort unna masse arbeid slik at jeg kan ta livet litt mer med ro til uka og dermed også få treng bra da også:-)

 

Ha en strålende vinterdag, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken ble det 21 trimpoeng - tjoho! Veldig happy med det, ja:-)

 

Neste uke skal det også bli noen trimpoeng. Her er planen:

 

Uke 7:

Mandag: Corebar & ca 30 minutter Svømming

Tirsdag: Spinning

Onsdag: Svømming

Torsdag:

Fredag: Gå/Jogg/styrke tidlig på dagen (kan skjære seg)

Lørdag: Hvis det ikke er altfor kalt så blir det trugetur

Søndag: Samme som lørdag

 

Da gleder jeg meg til en ny uke. Føles som om jeg er i støtet nå! Ikke er jeg så veldig lei meg lenger heller. Jeg har jobbet noen timer i dag, det gjør uka som kommer lettere!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...