Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

Takk - jeg gleder meg faktisk til veiing for en gangs skyld! I dag fikk jeg trent på dagtid og i kveld ble det en tur opp i skauen med svømmeklubben til datteren min - det var iallefall ett trimpoeng:-) 4,6 i dag! Tjo ho!

 

Utskeielsen var to biter med melkesjokolade og to marshmellows - normalt hadde jeg spist 25 mashmellows, hatt med sjokolade selv og spist alt og det jeg ble tilbudt:-)

 

Pølsene ble grillet og inntatt UTEN lompe eller brød - like greit og like godt:-)

 

Om jeg klarer å stå tidlig opp imorgen blir det litt trimpoeng da også - for å skal jeg to dager på seminar - og da blir det dårlig med trim - bare en haug med utfordringer!

 

Lykke til !"Hjeeelp" - tipper du merker forskjell etter noen dager jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar

Lykke til HermineH!! Jeg kan tenke med seminarer med masse god mat i pausen er noe herk:D Men jeg tror nok du klarer det, for egentlig kan du jo spise det du vil, bare det blir innen kalorigrensen:D

 

Etter at tante rød dro avgårde, tok ho med seg 900 gram så nu e jeg back in business;) kjempedeilig! Allikevel kutter jeg ut noen karbohydrater, så får vi se:) Gir deg tilbakemelding i neste uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da' date=' Monken - at jeg kan være til inspirasjon - det er jo derfor vi er her inne, ikke sant? Jeg får iallefall masse inspirasjon av å lese om andre som har fullt trøkk og viser meg at det GÅR an å klare det her. Nå har jeg trua - og det er kanskje det viktigste?

 

Jeg føler etter 10 dager skjerpings i denne omgang at jeg er der på en måte - gleder meg til bikini ferie til sommeren! Det skal bli anderledes enn tidligere sommere:-)

 

Ta i et skikkelig tak i kveld du - da føler du seg så bra i morgen at du får lyst til å gjøre noe da også:-)[/quote']

 

Jeg leste nettopp din første melding her inne og når jeg leser her nå så er det veldig tydelig at du har gjennomgått en markant endring! Vet ikke hvor mye du har gått ned men det er mindre vesentlig, det som er viktigere er at du virker sprekere og piggere enn utgangspunktet. Grattis som har kommet så langt! Det har virkelig inspirert meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet etter nå og kom frem til at jeg har gått ned 14,5 kilo i forhold til hva jeg veide for to uker siden og hva jeg veide når jeg skrev min første melding i august i fjor. Da har jeg ca 13 kilo igjen etter hva kroppsanalysen sier - så totalt skal jeg ned 27,5 kilo! Jeg hadde opprinnelig plan om å være ferdig med det til jul, men det går ikke - men til sommeren - DA er jeg 13 kilo lettere enn nå!

 

Turen på seminar gikk forsåvidt bra. Tirsdag var helt glimrende, jeg spise helt etter boka og drakk ikke engang ett glass vin hverken til maten eller etterpå - enda jeg kunne svømme i gratis brennevin! Herlig å våkne å være så uthvilt:-)

 

I dag har jeg foretatt to utskeielser - jeg har spist to små kopper med softice - OG ca 4cm2 med en fruktkake. Det var omtrent bare 1% av hva jeg ville fått i meg ellers, så jeg er happy selv om det var teit å spise det. MEN spist er spist.

 

I morgen skal jeg til PT og drive litt hardtrening. DET BLIR DEILIG.

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,2 kilo:-) Det var faktisk slett ikke værst!

 

Nå skal jeg til Lisboa og blir borte sammen med kjæresten min fra i morgen til onsdag- blir ikke trening før på onsdag er jeg redd - men jeg kommer sikkert til å gå masse!

 

Jeg skal klare å være flink også i Lisboa, men jeg regner med at noe MÅ gå feil!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal og vil få til å spise lavkarbo selv om jeg skal til Lisboa i helgen. Hva kan jeg gjøre tro, for å bedre odsene for at jeg lykkes?

 

Jo, jeg kan kjøpe SKYR og mandler med meg hjemmefra. Det metter og SKYRen kan jeg sikkert sette i minibaren på hotellet. Hmmm - det var en lur ide.

 

Hovedgreia å holde seg unna ER Brød før maten og pommesfrites - i tillegg til IS. Klarer jeg det så tror jeg jammen saken er i boks!

 

Tjo ho i snøværet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarer du Hermine:) Jeg har også begynt å spise skyr:) Ikke noe brød, pasta eller potet finnes i min kost:) Jeg føler meg ikke oppblåst nu. Takk for tipset. Gleder meg til å veie meg på mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen - etter en deilig tur til Lisboa. Turen var helt herlig, vi har virkelig kost oss, kjæresten og jeg. Fredag, lørdag og søndag gikk også veldig fint mtp mat - jeg spiste lavkarbo med unntak av et halvt rundstykke søndag. Og da var det gjort! Jeg koste meg også med brød m aioli på mandag og tirsdag på flyet hjem - fra rundstykket jeg tok på søndag og frem til i dag har jeg hatt vondt i maven, vært oppblåst og ikke hatt kontroll mtp at jeg må på do - ILLE og veldig synlig at brød gjør noe som ikke er bra med kroppen min.

 

Det beste med turen var nesten all gåingen! Vi har gått i timesvis hver dag unntatt hjemreisedagen og bare et par timer med gåing på ankomstdagen. Jeg er nesten støl i låra etter å ha gått mye bakker. Deilig! Det har sikkert kompensert for at jeg har spist mye deilig mat.

 

Og i kveld er det i gang igjen med treningen:-)

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jammen ikke trent i går - det ble for mye unger, i dag har det også vært det og pakking for å reise til Bergen om 5 timer! Men så er huset ryddig og snart rent også da - jeg vet ikke om jeg liker at jeg kutter ut trening for å rydde hus, men nå har jeg vært så mye borte og skal bort hele helga - så jeg MÅTTE. Jeg LOVER at jeg skal gå i helgen - og da blir det trening på mandag også - i rute igjen. Skal ikke på farta før i Januar nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er helgen unnagjort i Bergen og jeg kan begynne å leve litt mer normalt igjen - nå har jeg vært hos PT og fått kjørt meg:-)

 

3 ganger i uka med trening er målet - det må jobbes med!

 

TJo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg igang igjen - det var deilig! Men fy søren så sliten man blir når man ikke har trent skikkelig på to uker. Nå skal jeg være flink til å trene til jeg skal tilbake om ca 2 uker. Det blir litt planlegging, men det skal bli bra!

 

Problemet mitt er at jeg glemmer å spise riktig når jeg ikke trener.... glemmer er vel ikke riktig ordvalg, men det er slik det føles!

 

PS... jeg hadde gått opp 4oogram etter å ha vært lite flink i det siste - kanskje ikke krise, men det ga motivasjon til å jobbe og ha fokus!

 

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i dag skal jeg på spinning - det blir herlig:-) Godt å være tilbake i gode rutiner igjen sånn at jeg kan klare å holde fokus på kropp og trening uten å være hysterisk!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at du holder koken, Hermine:) Jeg klarte ikke å komme i gang med mine nye vaner før livet roet seg betraktelig. Det er vanskelig å holde fokus dag etter dag når livet ellers er superhektisk, synes jeg. Håper du får en bedre periode nå fremover!

 

Problemet mitt er at jeg glemmer å spise riktig når jeg ikke trener.... glemmer er vel ikke riktig ordvalg' date=' men det er slik det føles!

[/quote']

Og akkurat sånn har jeg det, også...;) Det er faktisk hovedgrunnen til at jeg MÅ trene mye dersom jeg skal ha sjangs til å gå ned i vekt. Hvis jeg er flink og trener mye, føles innsatsen så bortkastet dersom jeg da spiser på meg igjen alt jeg har forbrent! Mye trening gir meg BÅDE høyere forbrenning OG mindre lyst til å spise usunt. Win-win!

Ulempen med å ha det sånn, er jo da at det sååå vanskelig å spise fornuftig når jeg i en periode ikke trener... Men la oss ikke ta problemene på forskudd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hermine,

må bare si at jeg leste innlegget ditt før du slettet. Skjønner at det var godt å få ut! Ble rent andpusten bare av å lese, jeg... Masse cyber-sympati oversendes herved:)

Siden du har slettet det, skal jeg ikke kommentere i detalj, men kortversjonen (..eeh, semi-kort, i hvert fall, jeg er ikke så flink på korte formuleringer:p):

1) Jeg er super-imponert over at du i det hele tatt får til noe trening med den hektiske hverdagen din - og det synes jeg du skal være fornøyd med selv også, ikke bare være oppgitt over at du ikke får trent nok.

2) I perioder hvor livet er litt overveldende, synes jeg det hjelper å dele frustrasjonene (eller "utfordringene", for å bruke et mer positivt ladet ord) i to hauger: de du får gjort noe med, og de du ikke har kontroll over. Og så heller bruke energien på det en selv kan gjøre noe med. Jeg har ofte nedprioritert venninnetreff når jeg føler at det viktigste er å få meg selv på stell først. Prøver å ikke ha dårlig samvittighet, og heller tenke at jeg blir en bedre venninne i neste runde hvis jeg er mer fornøyd med meg selv og har mer overskudd.

 

Sånn! Måtte bare si det:) Stå på, her inne heier i hvert fall alle på hverandre - og så er det er jo alltid lov å komme med utbruddene, også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt morsomt at du hadde rukket å lese det før jeg slettet det:-) Det var godt å få ut, og det er godt å få tilbakemeldinger med gode råd. Ser at jeg kanskje burde nedprioritert f.eks venninner - men det gjorde jeg ikke:-)

 

Nå er jeg litt tilbake på "track" etter å ha trent i dag. Etter styremøte på slutten av dagen så håper jeg å få til en liten treningsøkt på slutten av dagen i dag også. Fikk ikke trent i går, så jeg må ta igjen litt i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man gjøre for å få opp motivasjonen til å få en "normalt" liv med gode rutiner? Vel, kanskje planlegging er tingen?

 

I morgen skal jeg legge en plan for hvordan uken min ser ut mtp trening frem til torsdag - kanskje jeg klarer å overraske meg selv med nedgang etter de to siste ukene som bare har gått sånn omtrent greit? Jeg må innse at jeg ikke klarer å stå imot fristelser. Jeg spiser kake når jeg blir budt det, jeg spiser vafler når jeg har sjansen - huff og huff - men jeg har iallefall bestemt meg for noen skjerpedager til uka. Sender inn min lille ukesplan i morgen:-)

 

TJo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro på trening søndag - stram opp puls - deilig, men litt slitsomt når du er full av snørr og har vondt i hodet - men jeg gjorde det!

 

Mandag dro jeg på Corebar - helt herlig og veldig motiverende! Jeg har både lår og nakke har jeg nå oppdaget - det verker!

 

Mandag kveld koste jeg med med 1000 meter brystsvømming helt i ro og fred, det gjorde godt:-)

 

I dag har jeg vært hos min personlige trener - å fyttirakkern så sprek jeg er! Iallefall MYE sprekere enn jeg var bare for 3-4 måneder siden. Jeg kjørte foreksempel en serie i dag med armbøyninger på STRAKE BEN, ikke noe kne i bakken her nei, først en runde med 14 stk, så en runde med 15 stk og så toppet jeg det med 16 stk sammenhengende pushups! Tjo ho! Føler meg supersprek!

 

I ettermiddag er planen å overleve en runde med spinning hvor min PT er instruktør - føler liksom at jeg får litt mer for pengene på hennes timer..... da blir det dobbelt opp, liksom:-)

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinningen i går ble en heftig og svett affære, jeg tok skikkelig i og ble sykt sliten - herlig! Men utmattende. Såvidt jeg orket å lage middag før jeg kveilet meg under min nye deilige flanell dyne <3

 

I dag var det meningen jeg skulle trene aerobic, men pga masse ekstra på jobb i dag så kunne jeg ikke skulke unna - dumt, men kanskje greit for jeg er virkelig ikke i form!

 

Da blir det svømming i kveld i stedet!

 

Har forøvrig booket inn fast trening mandag, tirsdag og fredag frem mot jul - NOTHING CAN STOP ME NOW!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er litt mye fra og ikke så mye til her inne på forumet - det har vel noe med tiden å gjøre - har jammen nok å gjøre før jul! I natt skal jeg rydde hus - da slipper jeg å vaske det selv før jul..... Men i dag har jeg prioritert å trene. Det ble en time dans så svetten rant og deretter 35 minutterp å tredemølla med både rask gange på flatt og bratt underlag i tillegg til noen drag med løping - herlig å føle seg så flink. I morgen skal jeg også ta meg en tur på trening, men da skal jeg ikke på noen time - da blir det bare tredemølle og styrketrening:-)

 

Det er viktig å få inn litt mengdetrening nå før jul, for jeg reiser på fjellet i jula og kjenner jeg meg selv rett så blir det mye lesing og kos - det er meldt minus 27 grader så jeg får vel mer enn nok å gjøre med å bære ved kanskje?

 

Denne ukens treningsplan ser iallefall slik ut:

 

Mandag: Tredemølle og dans

Tirsdag: Tredemølle og styrketrening på dagtid - Spinning på kvelden???

Onsdag: Aerobic på dagtid

Torsdag: Reise på fjellet - ikket tid for å trene

Fredag: Julaften - mat og ro:-)

Lørdag: Meldt knallvær men kaldt - liten trugetur

Søndag: Meldt knallvær og kaldt - liten trugetur

 

God jul folkens!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest HermineH

Vi skriver 2 januar 2011 - det er bare å innse det - nytt år med nye muligheter gjør at man liksom får en sjanse til. Det kan jo bare være positivt.

 

Nå må jeg finne ut hva jeg vil og hvordan jeg skal klare å oppnå det. Første bud er å komme over jula og tenke at det igjen er hverdag.

 

For ca 1,5 år siden tok jeg en beslutning som medførte at jeg gikk ned 10 kilo bare på tre uker eller noe slik - det var en herlig periode som medførte så mye bra. Står det noe i veien for å klare det igjen? Jeg veier fortsatt omtrent 13 kilo mindre enn for 1,5 år siden. Kanskje kroppen er klar for å miste 13 kilo til? Da er jeg omtrent der jeg skal - om 13 kilo altså.

 

Jeg vet følgende:

 

Jeg MÅ trene minst 3 ganger i uken

Jeg MÅ ha kontroll på maten - det betyr daste måltider og knekkebrød

Jeg MÅ kutte ut gotterier og sjokolade - HELT

 

Høres det så vanskelig ut da?

 

Egentlig ikke, så i morgen er jeg igang igjen:-)

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år!

 

.. Et godt år, ja det tror jeg det blir uansett vektresultater!

Se så mye vi har oppnådd bare det med å komme i form og får kroppen i bevegelse!

Klar vi skal ned de siste - tenk med litt fokus er vi snart nede på et ensifret mål!!

 

 

Lykke til - til oss begge - og alle andre her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og godt nytt år :D

 

Du høres veldig målrettet og bestemt ut, HermineH, og har tidligere erfaringer å høste av. Alt peker i retning av å klare det, og jeg ønsker masse lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Takk for ord og oppmuntring Slippe og MajaS - dagen og året har begynt bra så dette ser lovende ut:-)

 

Nok søvn tror jeg er et viktig element i min vektnedgang. Jeg har det siste halvåret innsett at jeg stresser for mye og sover for lite - noe som medfører at det iallefall ikke hjelper på vektnedgangen - det er derfor et mål å tilegne seg minimum 9 timer søvn i døgnet - det kan hende det innebærer en liten høneblund på ettermiddagen, for det er ikke ofte jeg kan legge meg klokken 22 om kvelden.

 

I dag har jeg målt meg og slik ser det ut:

 

Hals 39

Høyre arm 34

Bryst 109 (m sort trenings BH)

Midje 90

Hofte 108

Rompe 109

Lår 64

Legg 41

 

Så får vi se når jeg måler om en uke. Vekt kjøper jeg batterier til i morgen.

 

Målet er å være 75 cm i midjen:-)

 

Mat i dag har gått greit - når jeg har knekkebrød så har jeg kontroll på jobb.

 

Trening i dag: Jeg har allerede gått 30 minutter inkl litt jogging - nå skal jeg på noe som heter corebare - i kveld blir det kanskje litt svømming når datteren min er på sin svømmetrening. Altså - en knallstart på det nye året:-)

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corebar har jeg prøvd - super trening ja. Har til og med et par DVDer i kjellerne men etter at jeg begynte ordentlig med stavgang er jeg nesten allergisk mot innetrening.. Går 6-7-8 km 4-5 ganger i uken, det kaldeste jeg har vært ute var minus 20 og det gikk helt fint. Det er mest snakk om fokus selv om vekten står nesten stille her så merkes det på kroppen!

 

Og ja søvn søvn søvn er utrolig viktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...