Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

Gjest HermineH

Ja ja, da ble det litt utskeielser ikveld da - jeg drakk to glass vin, spiste 3 melkesjokoladebiter og 3 seigmenn - i tillegg til mat selvfølgelig. Deilig økologisk mat med masse salater, kylling og nøtter, spirer, økologisk brød etc - veldig godt!

 

Jeg har funnet ut at jeg fikk i meg ca 2300 kcal i dag - med 35 minutter joggetur og 10 min gange. Ikke så værst iallefall - nå er det natta og mørkt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar
Gjest HermineH

Jeg har i det siste hørt og lest så mye om rawfood og superfood - så mye at jeg i går kjøpte meg boka "RAWFOOD". I helgen skal jeg lese og ksoe meg med å planlegge et kosthold jeg tror jeg kan leve med. Fant en blogg der ute (http://www.siljesreise.com) som er helt fantastisk inspirerende. Hun skriver masse om alt hun har testet, noe som gjør at jeg slipperå bruke så mye tid på å lete og prøve meg frem:-) Hun har også masse handletips på nettet som gjør at man sparer penger også - helsekost er vel ikke akkurat billig!

 

I dag har jeg testet litt av det jeg kjøpte sammen med boka i går - jeg kjøpte hamp frø og goji bær. Så det ble en litt utradisjonell frokost. Jeg fylte en bolle med finhakket isbergsalat, sukkererter, cherrytomater, redikkspirer og litt vårløk - også strødde jeg over hampfrø økologiske solsikkefrø og goji bær. Det er såkalt "supermat" - mat som er proppfulle av antioksidanter og som gir deg et kick... Så får vi se da.... ikke sykt mye kalorier i den bollen, men det var godt! og absolutt et godt alternativ til egg og bacon!!! føler meg iallefall lett i kroppen:-)

 

Til uka skal jeg gå til innkjøp av mer grønnsaker og mat som jeg tror jeg kan leve med å spise. Rawfood prinsippet handler om at man ikke skal varme mat over 42 grader - tror ikke jeg kommer til å leve slik, men jeg kan fylle på med rawfood sammen med kyllingfiletene, fisken og biffen min - masse grønt og sundt ved siden av det jeg normalt spiser som hovedrett - grønt er skjønt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg investerte i en phillips juice/saft maskin i går. I dag har den blitt testet ut. Det er sååååååååååå godt! Først laget jeg en juice av jordbær, rips, gojibær, sitronmelisse, spinat!, agurk, squash og ananas..... det var SYKT godt og veldig sundt uten noen tilsetning av hverken sukker eller annet tjafs. Etterpå laget jeg en juice av eple, ingefær, sitron, gulrot, brokkoli og agurk. Dæven, så mye grønnsaker uten stress! Etterpå skal jeg lage en "salat" juice - spinat er visst veldig sundt og godt å ha i sammen med masse annet snacks så det blir genialt. Til middag i dag skal jeg lage hjemmelaget guakamole med avokado og tomatsalsa:-) Det blir stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Da ble det ikke egenlaget middag i dag. Når svigermor byr på hjemmelaget suppelapskaus med høyrygg og bibringe samt ett tonn med grønnsaker så kan man jo ikke si nei!

 

Nå i kveldingen ble det litt mer juice på oss - nå laget jeg en deilig sak med 2 epler, 1 grapefrukt og litt rips - det ble to gode store glass som vi har kost oss med. Juiceing er deilig!

 

Har hatt vannvittig mye energi i dag til tross for bare 5 timers nattesøvn - vi får se hvordan det går i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag har jeg gitt blod - og føler meg så nyttig og flink! Tenk at jeg er så frisk at jeg kan hjelpe til å gjøre andre friske!

 

En annen ting er energien min i dag. Jeg overrasket kjæresten med hjemmelaget ferskpresset grønnsaksjuice på senga i dag. Det er i dag tre år siden vi møtte hverandre <3 Juicen ble godt mottatt - den besto av følgende i den rekkefølgen jeg stappet det i maskinen: 1 eple, 5cm agurk, 5cm squasj, 2 store buketter med brokkoli, 1 "tommel" ingefær, 1 neve spinat og 1 stk eple. Det ble to store glass til oss to som vi nøt på sengen kl 7 idag med sugerør og isbiter:-) Det ble faktisk kjempegodt og så ut som en skikkelig energibombe da den pga spinaten ble GRØNN - supergrønn!

 

Gleder meg til ungene får smake mammas hjemmelagde juice, de kommer ikke til å ANE at de nyter rå brokkoli, spinat og squash - det er såååååååå kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Datteren min elsket appelsinjuicen jeg laget til henne i kveld. Det hun ikke visste var at den var proppet full av gulrot!!!!! hihi - og eple/sitron juicen var full av brokkoli, squash, agurk, spinat i tillegg til eple og sitron - hun elsket den grønne eple juicen. Nå skal jeg kjøpe rødbeter - tipper rødfarven blir stas - også rødbeter som er så sundt a gitt!

 

Det føles som KOS å drikke energirik hjemmelaget juice - og det er ikke mye kalorier i det heller. Jeg fikk to store glass med juice av 2 stk appelsiner (440gram) og gulrot (150 gram) - totalvekt på nesten 600 gram ble til 480 etter pressing/sentrifugering - alle næringsstoffene får jeg i meg - det er de mest ufordøyelig fiber som tas ut (har jeg forstått) - så når jeg regner kalorier etter det jeg putter inn så er det ikke helt riktig fordi jeg ikke spiser/drikker like mye da noe blir liggende igjen etter at maskinen har presset ut saften. Men, et kaloriregnskap som går i pluss kan jo være greit noen dager:-)

 

NÅ må jeg legge meg på lading slik at jeg våkner rask og uthvilt i morgen:-)

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg har spist nesten bare levende ubehandlet mat siden lørdag - and it feels great! Jeg er så LEVENDE.... ha ha ha ha, det er virkelig sant:-) Jeg er iallefall i usigelig godt humør! Nå skal jeg reise avgårde for å trene litt - viktig å holde seg i gang vettø.

 

Etter treningen skal jeg ta med meg juicemaskinen min på jobb sånn at de andre får smake at spinat, stangselleri og agurk kan være nydelig sammen med f.eks eple og sitron:-) Mangler bare å få tak i frisk rødbete - det kommer til å sette en herlig smak og farve på maten - drar på rødbetejakt i ettermiddag når jeg skal til byen - det er sikkert en innvandrerbutikk som har det.

 

Blir spennende å se om juiceing bare føles bra eller om det også gjør utslag på vekta!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

På Krille sin tråd har jeg lagt inn et innlegg om brystreduksjon. Hun er så heldig at hun får dekket operasjon:-)

 

Selv har jeg også store pupper - jeg bruker F og G cup. 80 G var størrelsen på den siste BH'en jeg kjøpte. Jeg har vært hos kirurg for å bestille time til operasjon 3 ganger i mitt liv og trukket meg hver gang med forskjellig unnskyldninger:-(

Første gang var jeg bare 18 år - da utsatte jeg fordi moren min mente jeg var for ung.

2 gang var jeg 26 - da utsatte jeg fordi jeg var "ungeklar" - og så for meg at det å ikke kunne amme var helt feil.

3 gang var når jeg var 37 - da turte jeg ikke!

 

Men, for 1,5 år siden oppsøkte jeg igjen lege for å kanskje endelig gjøre det - jeg hadde møtt så mange som hadde gjort det og som var fornøyd. Legen sa at det var ikke noe problem, da må vi bare fylle ut skjemaene og sende de inn, du får helt sikkert operasjon sa han, Helt til han spurte meg om hva jeg veide. Da veide jeg ca 90 kilo, jeg er 168 høy - han trodde meg ikke!!! Så etter å ha vært på vekta satt han seg ned, litt lang i maska og sa at det var uaktuelt å vurdere operasjon av mine bryster før jeg veide ca 72 kilo.

 

Man måtte ha en BMI under 25 - kan det virkelig stemme? Jeg fikk iallefall ikke operasjon - så her er jeg da, 15 kilo for tung - selv om ingen påstår at de kan tro at jeg veier så mye som jeg gjør - jeg får ikke operasjon fordi helse sør eller øst eller hva det nå heter sier de har satt en absolutt grense på BMI 25 - det var tydeligvis ikke noe poeng å sjekke hverken benbygning, muskelmasse eller å vurdere visuelt. Hva gjør man da?

 

Noen som har opplevd tilsvarende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart deg i min tråd:) Men, glemte å si at det mest vanlige for kirurgen jeg snakket med var å operere F og G cup. Så det er jo ikke rart han han fikk hakeslepp av min K (etter G kommer H, så HH, J, så JJ og deretter K....)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Skjønner godt at dere vil redusere - jeg har på mitt største vært oppe i DD, og jeg syntes DET var grusomt. Bare i veien, ikke sove på magen, vondt når du trener... Så hvordan dere har det, klarer jeg ikke helt å forstille meg.

 

Nå har størrelsen min minket betraktelig, og jeg er ned i en slunken B eller C. Og all spenst og elastisitet er borte etter mange år med jojo-slanking. "It ain't pretty", for å si det mildt. Jeg har veldig lyst til å ta brystløft når jeg er ferdig med slanking - noen av dere som aner om det er mulig å få dekket? Jeg regner vel ikke med det, fysiske plager stiller sikkert høyere på lista enn "psykiske":p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg har spist 1664 kcal i dag pluss ett glass av min egen hjemmelagede juice som jeg fant ut at inngikk i de tellede kaloriene mine. Greia er at jeg teller kalorier når jeg lager juice som om det ble juice av alt jeg putter i maskinen, men sannheten er jo at når jeg putter inn f.eks 500 g av noe så kommer det ut omtrent 4oo gram juice og igjen i søpla ligger det fiber, skall etc - så jeg teller flere kalorier enn jeg egentlig får i meg. I kveld delte jeg og mine to håpefulle juice laget av 2 epler, en diger neve frisk spinat, en 5cm agurk, 5 cm squash, 2 gulrøtter, 2cm skive sitron og litt ingefær - ikke akkurat skadelig å få i seg tror jeg:-)

 

Også har jeg trent i dag for ca 600 kcal - det er jo bare knall - blir nok vektnedgang av slikt. Jeg var forresten innom PTs vekt i dag - for 8 dager siden veide jeg 2,3 kilo mer enn i dag - så noe må ha skjedd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Woo-hoooo! Det er jo fantastisk! Knallbra:)

 

...egentlig så lurer jeg litt på om du rett og slett bare har forbrent masse ekstra kalorier på grønnsaksjuice high'en din?!

Hehe, neida, bare tuller;) Jeg er helt imponert over den energien som lyser ut fra tråden din om dagen - du er jo type Times Square reklameplakat for den juicepressen , det er helt sikkert! Til og med jeg har jo lyst på en slik nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Klart man får overskudd når man heller i seg massevis av ren sund energi!!! De på jobben lurer jo fælt når jeg kommer vandrende med et glass fylt av isbiter og mørkegrønn "gugge" som jeg gladelig heller i meg:-) Jeg koser meg og de blir nysgjerrig - jeg lurer på om jeg kan klare å leve slik, jeg - det hadde vært fantastisk. Som alt annet så handler det kun om å få rutiner - så når jeg har gjort dette lenge nok så tipper jeg at jeg gjør det av meg selv.

 

I går var jeg hos noen som spiste lunsj mens jeg var der - og jeg tok meg i å tenke at "stakkar, han spiser jo KUN død mat til lunsj, det der har jeg ikke lyst på en gang" - han spiste noe så enkelt som brødskiver med smør og pålegg på - en skive salami og en skive leverpostei med sylteagurk. Dette høres jo ille ut, at jeg har blitt helt hjernevasket liksom - men jeg tenkte litt over det nå - det er jo faktisk sant - alt han spiste var forbehandlet og hadde blitt oppvarmet over 42 grader, garantert. Brødet er stekt, salamien og leverposteien har blitt varmebehandlet - ja til og med agurken. At han drakk kaffe ved siden av toppet det hele så jeg faktisk klarte å la være å spise chokoladecookies som var satt frem. Normalt sett hadde jeg spist sikker 4-5 stk - nå var det IKKE NOE PROBLEM å la være. Jeg gledet meg bare til å komme hjem til juicen min:-)

 

Ja ja folkens - jeg innser det - jeg har blitt hjernevasket og frelst av den grønne bølge:-) And I like it! hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Ja, Jenny på "hei hopp nå er det sjokoladestopp" sier det, og det med rette! Jeg måtte nemlig innrømme i hennes profil at jeg hver gang jeg er på do må dra opp genseren min å se på maven min - jeg maner frem en slankere og fastere utgave av den:-) Og den tid kommer! Jeg drikker jo så mye nå, ja grønnsaker altså, at jeg fortalte en annen jeg kjenner i dag som også har blitt helt hekta på juice, at det faktisk føles som om jeg har innover mage!!!!!!!! he he, også er jeg ikke sulten - jeg har bare blitt litt hjernevasket!

 

I dag har jeg blakka meg HELT - jeg angrep en helsekostbutikk og kjøpe ALT jeg trenger for å leve et sundt liv - for de som spiser raw food. Det innebærer at jeg har f.eks spirulina for de neste månedene, jeg har nok ingredienser til å lage både kaker, sjokolade, is og annet digg av produkter som har navn jeg ALDRI har hørt om - men sundt er det sikkert:-) I morgen ettermiddag skal jeg KOSE meg med å lage merkelige ting som på bildene ser helt herlige ut, og som på papiret utvilsomt er godt for kropp og sjel - tenk å få lage noe som er både godt, bortimot umoralsk godt OG som kroppen trenger. Får jeg til det så skal jeg SLUTTE Å SPISE alt annet som ikke er bra - da må jeg bare sørge for å ha mitt nye dop innen rekkevidde:-)

 

Det kommer en rapport i morgen kveld tenker jeg - lev i spenning!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag ble ungene vekket med min fantantiske eple/spinat/brokkoli/gulrot/agurk/squash/sitron juice:-) BÆRRE LÆKKERT! I dag skal jeg jobbe hjemme med velsignelse fra sjefen - og han VET at jeg hovedsaklig skal rydde i huset for å komme meg ajour. Godt å ha en sjef som ser at når dagen går til jobb, kvelden til ungers aktivitet og natten sjelden får nok søvn fordi dagene blir for fulle, ja da kan det være godt å ta en dag hvor man kommer seg ajour. Jeg har en slik da og dag og elsker at jeg våkner frisk og uthvilt med alle gode intensjoner <3

 

Snart helg folkens! Tjoho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo innrømme at smoothiene dine virker en smule nifse på meg, hehe. Blir spennende å se hvordan vektnedgangen din fortsetter på den sunne bølge;)

 

Merkelig hvor hjernevasket vi blir uansett når vi holder på med dette. Selv om det er en livsstilsendring og ikke slankekur, må jeg jo innrømme at det er slanking for min del nå i starten. Teller nesten kalorier for de rundt meg....

 

Du og magen din;) får ha ei trivelig helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, HermineH!

 

Jeg skal innrømme dette: For et halvår siden lukket jeg øynene når jeg gikk fra toalettet om natten, bare i trusa og midt i mot doble speildører i skyvedørsgarderoben. Nå, selv MIDT PÅ NATTA, kan jeg gjerne ta en stopp, trekke inn magen og speide litt fra venstre og høyre, før jeg igjen tasser i seng. Hi hi, snakk om å være kroppsfiksert!

 

Når det gjelder denne juicen din; Kan dette virkelig smake godt....* kremt * ...det ser jo ut som litt pussige blandinger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Juicen min smaker helt nydelig - men jeg kan forstå at det høres ille ut. Ungene mine fikk ikke greie på hva som var i juicen før jeg var sikker på at de likte den. Det høres jo ille ut med brokkoli og spinat i juicen - men bare prøv - det smaker faktisk godt. Det som er rart er at jeg føler meg så mett. I dag har jeg nesten ikke inntatt fast føde unntatt i juicen - også 5-6 osteskiver + 15 cashew nøtter og 5 mandler - nå har jeg trent spinning og kjente at jeg var full av futt og fart - full av kraft:-) Og ja, jeg vet jeg er kroppsfiksert - men, jeg KJENNER at jeg har en kropp og midje om du forstå, jeg kan liksom trekke inn magen å føle at det faktisk er MULIG å trekke den inn.... hmm, kanskje jeg begynner å bli gal?

 

I kveld skal jeg iallefall kose meg med å lage raw sjokolade - sundt og godt uten sukker eller andre skadelige stoffer - bare gode ting for kroppen min (og hodet) I morgen skal svigermor feires - hun er diabetiker, så jeg skal overraske henne med sjokolade og kake helt uten sukker - men jeg skal ikke si noe til noen om at det er "hermine spesial" - det blir morsomt å se om de reagerer på nye smaker.-)

 

Ha en strålende aften, folkens:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg har laget en kake basert på dadler, mandler, kokosolje og rått kakaopulver i dag. Med vaniljefrø og himalayasalt!!!!! Neimen ikke mye som skulle til før søtbehovet var dekket:-) det beste var at det er sundt og bra for kropp og sjel. Kaka ble ikke varmet opp heller så den kan betegnes som RAW:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag har jeg startet med daglig inntak av spirulina. Spirulina er en alge som jeg tar i tablettform, ikke som pulver, selv om det sikkert er mest effektivt. Det skal gi meg overskudd og energi - og er proppfult av masse annet sundt:-)

 

Blir godt med litt hverdag i morgen - nå setter jeg i gang med prosjekt ryddig hus innen mandag morgen!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg føler meg litt hyper i dag - jeg boblet over av energi i går så jeg passet på å rydde i kåken - rett før jeg gikk løs på et rom som burde vært tømt og malt - men jeg klarte å dy meg:-) Det ble skifting av sengesett i alle ledige senger i stedet og nedbæring av kofferter i kjelleren sånn at bare de som er mest i bruk står tilgjengelig på vaskerommet.

 

Dagen i dag har vært litt merkelig matmessig, for jeg måtte så sykt tidlig opp for å stå i kø retning Oslo, de som gjør det daglig må enten være hjerneskadet eller lobotomert for å finne seg i den syke køen. En strekning som normalt tar 45 minutter tok i dag 2 timer - så teit å ha møter mandag morgen:-( Men, jeg rakk nå ikke frokost så jeg spiste ett eple og en appelsin på vei innover sammen med en neve goji bær. Til lunsj ble det en skive brød m smør, deilig grønnsakssuppe samt en salat med litt kjøtt og bittelitt dressing. I tiden etter det har jeg spist en banan, en pære og gojibær - og jeg er ikke sulten - men trøtt. Må innrømme at det kun ble 2 timers søvn i natt - kanskje litt lite!

 

Ja ja, nå får jeg jobbe meg ferdig før jeg skal hjem å lage meg litt deilig mat:-) Og kanskje spise litt sjokoladekake fra helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fy søren, imponert.... Kanskje hvis jeg også begynner med grønnsaksjuice... Så blir jeg like hyper som deg... Også slipper jeg å drømme om vaskehjelp en gang i fremtida?!? Hehe;)

 

Psssst: Hvis du har for mye energi, kan du godt få komme ned til meg og rydde her!! Jeg har nok grønnsaker i kjøleskapet til å holde deg gående leeenge:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...