Gå til innhold

Minus 30 kg på ett år


Gjest Lisa42

Anbefalte innlegg

Trivelige, humoristiske, motiverende mennesker som skal gå ned noen kilo selv søkes! Vil du følge meg? Jeg har vært en aktiv jojo slanker over år, men det eneste jeg har pådratt meg er flere kilo og et stoffskifte som trenger mye hjelp av medisiner for å få kroppen min igang. Nå har jeg bestemt meg for at nok er nok, og i går begynte jobbingen for å få meg til trivselsvekt. Jeg skal ned 30 kg iløpet av det neste året, og dette vil få meg såvidt innenfor normalvekt på BMI kalkulatoren til Grete Roede. Jeg skal ha veiedag på mandager, og jeg håper du vil være meg meg å legge inn vekt og magemål da. Jeg trenger et mildt press for å prestere, og jeg håper og tror at dette kan være måten å gjøre det på.

Jeg kommer til å basere meg på gåturer som treningsform frem til jul, og deretter treningsstudio i tillegg. Det hadde vært fint om jeg hadde i alle fall minst en som kunne være med å jobbe sammen med meg, slik at vi kan dele tips og råd, motivere hverandre og nå målet sammen. Dagens tips er Tunfisk i Karrisaus. Veldig godt og gir bare 210 kcal for en hel boks. Kombinert med grønnsaker er det en middag i seg selv. Så da venter jeg i spenning og ønsker medslankere hjertelig velkommen til tråden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Hei til deg. Lykke til med året. Jeg har holdt på siden februar i år og har hatt omtrent samme mål som deg, bare at jeg har et ønske om 40 ned på et år. Og hvis alt går bra ser det ut til at det er muligheter for å klare det, har ca 14 kg igjen. MEN det er klart , nå er det de siste kiloene og hvor hardt de sitter det er jeg usikker på.

 

Det jeg vil si er at det er godt mulig å klare 30 på et år, høres ut som et godt gjennomtenkt opplegg du planlegger. Jeg er en gåer når det gjelder trimming og det har funka bra for meg. Begynnte med staver i tilegg rundt mai og det ga enda større effektivitet:)

 

Jeg følger deg gjerne framover, men har veidag ondagene. Kommer til å ta en titt innom for se hvordan det går med deg. Takker for matrettips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du vil følge meg Tirben. Jeg kommer til å hente motivasjon i bloggen din :-)

 

Og tusen takk til Cat for at du vil være med :-) Jeg er veldig glad for det. Jeg legger inn første resultat på mandag, og så følger vi hverandre fremover.

 

Jeg gleder meg til å få et nytt og lettere liv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilliankarin

Jeg tror jeg skal slenge meg på her om dere har plass til en til :)

 

Målet mitt er å komme ned i rundt 60-65kg. Jeg begynte i slutten av mai, og nå viser vekta 8,5kg mindre :) Men der er fortsatt MASSE å ta av... Er nå kommet ned i 98kg, så jeg har et stykke igjen enda, ja!

 

For å nå målet mitt, har jeg måttet se litt på matvanene mine... Så nå er det slutt på sjokolade, cola å andre søtsaker hver dag. Dette unner jeg meg kun i helgene. Jeg har begynt å kjøpe små mengder, så det som settes fram på fredagen, skal holde hele helga.

Samboeren min synes dette er litt urettferdig da han ofte liker å kose seg midt i uka også, men tror han skjønte poenget mitt når jeg skulte stygt på han å sa det var dårlig gjort av han å spise sjokolade når jeg ikke hadde lov! Så han gikk pent tilbake å la den i skapet på kjøkkenet. (Han er sjømann, så når han har fri er han hjemme å tussler hele dagene... Så neste dag når jeg kom hjem fra jobb lå sjokolade papiret i søppla :D )

Jeg har også begynt å trene igjen. Prøver å få til tre turer i uka på treningsstudio for å trene styrke, å så prøver jeg i tillegg å få gått en tur med hunden vår om kveldene, iallefall de dagene jeg ikke trener styrke. Jeg har begynt å trene styrke om morgenen før jeg går på jobb, og det fungerer helt supert for meg. Synes det er mye lettere å gå rett fra senga og til treningsstudioet, enn når man har sunket langt nedi sofaen med masse gøy på TV'en. Så nå kan jeg kose meg å slappe av å se på TV om kveldene uten dårlig samvittighet.

 

Jeg har også veiedag på mandagen slik som Lisa, så på mandag kommer de første "offisielle" tallene tikkende inn.

 

Lykke til alle sammen!

 

Klem fra Lillian!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lisa! Følger med deg med. Har begynt forrige uke med en litt dårlig start, men går mye bedre nå. Har ikke lagt med et spesielt mål, så lenge det går ned er jeg fornoyd.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott at det er flere som blir med :-) Jeg skal klare det denne gangen, og jeg er veldig innstilt på det. Måtte veie meg i dag, siden jeg var ute og spiste middag i går, men skal holde meg til mandagene fremover... Heldigvis hadde det gått fint. Det er litt vanskelig å beregne kalorier når man spiser ting man ikke helt vet hvordan er tilberedt. Jeg var veldig obs på hva jeg valgte, og valgte kongereker og spiste lite ris/saus. Kjempegodt. Jeg unnet meg ett glass rødvin også, men stoppet der. Det er det som er målet mitt, å lære å spise på en måte som gjør at jeg kan kose meg med maten uten at vekten øker, og uten at jeg må bli stappmett hver gang. Er det noen som har en fin oppskrift på kongereker? Det var kjempegodt :-) I dag kommer sommerens siste utfordring før livet normaliserer seg igjen etter ferien. Skal på tur, og det blir middagsbuffet i kveld, og lunsjbuffet i morgen. Er såpass tent på dette nå at jeg tror jeg skal klare å velge riktig. Mange snakker om delmål, og jeg håper på å gå ned 15 kg til jul. Deretter 15 kg til sommeren 2010. Jeg håper at det ikke er for ambisiøst, men jeg får heller revurdere målene etterhvert dersom kroppen nekter å være så kjapp. Det viktigste er at jeg klarer det til slutt. Lykke til i dag til dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint om kjæresten din er forståelsesfull, men jeg tror vi er nødt til å leve med at familiemedlemmene våre lever sine egne liv i matveien.. :-) Greitt at han tar hensyn nå i starten i alle fall, men etterhvert så synes vi forhåpentligvis at det er bedre med frukt med vaniljekesam enn det er med sjokolade og da blir det lettere. Jeg er veldig glad i sjokolade og potetgull, og har brukt det både til å kose meg med, trøste meg med og stresse ned på. Der fungererer ikke frukt like bra foreløpig, det må jeg vel innrømme, men jeg jobber med å finne andre alternativer :-) Du er flink til å trene. Jeg har ikke kommet så langt med treningen enda, siden jeg har en skade som gjør at det fortsatt tar noen måneder før jeg er fullt i gang. Bør vel kanskje ikke kreve for mye av meg selv heller, siden jeg tross alt ikke har holdt på mer enn tre dager enda. Skjer ikke mirakler over natta:-) Uansett, så er du i alle fall veldig godt i gang og gratulerer med å ha kommet så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 33 - minus 1,1 kg og 1 cm (første uke)

Uke 34 - minus 2,1 kg og 2 cm ( totalt 3,2 kg og 3 cm)

Uke 35 - minus 1,0 kg og 1 cm ( totalt 4,2 kg og 4 cm)

Uke 36 - minus 0,6 kg og 3 cm ( totalt 4,8 kg og 7 cm)

Uke 37 - minus 2,0 kg og 1 cm ( totalt 6,8 kg og 8 cm)

Uke 38 - minus 1,3 kg og 3 cm ( totalt 8,1 kg og 11 cm)

Uke 39 - pluss 0,9 kg og 0 cm ( totalt 7,2 kg og 11 cm)

Uke 40 - minus 1,7 kg og 2 cm ( totalt 8,9 kg og 13 cm)

Uke 41 - minus 1,0 kg og 1 cm (totalt 9,9 kg og 14 cm)

Uke 42 - minus 0,2 kg og 0 cm (totalt 10,1 kg og 14 cm)

Uke 43 - minus 0,7 kg og 1 cm (totalt 10,8 kg og 15 cm)

Uke 44 - pluss 0,3 kg og 0 cm (totalt 10,5 kg og 15 cm)

Uke 45 - minus 1,4 kg og 1 cm (totalt 12,1 kg og 16 cm)

Uke 46 - minus 1,4 kg og 1 cm (totalt 13,5 kg og 17 cm)

Uke 47 - minus 0,2 kg og 1 cm (totalt 13,7 kg og 18 cm)

Uke 48 -

Uke 49 -

Uke 50 -

Uke 51 -

 

23.12.09 Delmål - Vekttap på 15 kg.

 

01.07.10 Mål - Vekttap på minus 30 kg og ny kjole! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med supert resultat :)

 

Jeg er veldig fornøyd ut fra at dette var siste uken av ferien min, og den inkluderte båttur med buffeter og fri drikke, i tillegg til en tur ut og spise middag i starten av uka. Det passer liksom aldri å begynne, men når smerteterskelen er nådd midt i ferien så er det bare å benytte sjansen :-) I dag er det jobb, og livet normaliserer seg. Jeg er ved godt håp, og ser at det er mange som klarer det veldig fint. Gratulerer med minus 15 kg! Det står det respekt av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Jeg er veldig fornøyd ut fra at dette var siste uken av ferien min' date=' og den inkluderte båttur med buffeter og fri drikke, i tillegg til en tur ut og spise middag i starten av uka. Det passer liksom aldri å begynne, men når smerteterskelen er nådd midt i ferien så er det bare å benytte sjansen :-) I dag er det jobb, og livet normaliserer seg. Jeg er ved godt håp, og ser at det er mange som klarer det veldig fint. Gratulerer med minus 15 kg! Det står det respekt av :-)[/quote']

 

 

Det verste er den første uka synes jeg, nå har du et resultat å slå i bordet med og det motiverer. Stå på du!

 

Er fornøyd med minus 15 ja :) MEN, det er trøblette..... Var egentlig ferdig med de 15 i november, rota det til i desember.... Og så har det liksom aldri blitt helt svung over nedgangen igjen. Må innrømme jeg er litt lei meg nå ja! Men hva hjelper det, bare å brette opp erma, bare jeg som får gjort noe med det uansett. Suger til meg motivasjon fra dere her inne, forumet er den som tross alt holder meg på banen.

 

Ny uke, nye muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilliankarin

Da var det mandag, å veie dag igjen.

 

I helga var jeg å min søster i Bergen på campingtur og Alan Jackson konsert. Så da ble det ikke så veldig bra på mat fronten... Ble litt gatekjøkkenmat, digg å sånn i helga, men er man på tur synes jeg man skal kose seg litt også. Klarte iallefall å begrense mengdene :) Dermed så er endringen 0 både på vekt å midjemål. Er egentlig fornøyd med dette, da kalori inntaket nok har vært i overkant høyt! Men det var nå iallefall en koselig helg med en super konsert! Så da får vi krysse fingrene for at det går nedover til neste uke :)

 

Fortsatt lykke til alle sammen! Dere er kjempeflinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Da var det mandag' date=' å veie dag igjen.

 

I helga var jeg å min søster i Bergen på campingtur og Alan Jackson konsert. Så da ble det ikke så veldig bra på mat fronten... Ble litt gatekjøkkenmat, digg å sånn i helga, men er man på tur synes jeg man skal kose seg litt også. Klarte iallefall å begrense mengdene :) Dermed så er endringen 0 både på vekt å midjemål. Er egentlig fornøyd med dette, da kalori inntaket nok har vært i overkant høyt! Men det var nå iallefall en koselig helg med en super konsert! Så da får vi krysse fingrene for at det går nedover til neste uke :)

 

Fortsatt lykke til alle sammen! Dere er kjempeflinke![/quote']

 

Denne turen er jo ren "batterilading" som du skal nyte godt av i prosjektet utover hele høsten :) Lykke til i ny uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag' date=' å veie dag igjen.

 

I helga var jeg å min søster i Bergen på campingtur og Alan Jackson konsert. Så da ble det ikke så veldig bra på mat fronten... Ble litt gatekjøkkenmat, digg å sånn i helga, men er man på tur synes jeg man skal kose seg litt også. Klarte iallefall å begrense mengdene :) Dermed så er endringen 0 både på vekt å midjemål. Er egentlig fornøyd med dette, da kalori inntaket nok har vært i overkant høyt! Men det var nå iallefall en koselig helg med en super konsert! Så da får vi krysse fingrene for at det går nedover til neste uke :)

 

Fortsatt lykke til alle sammen! Dere er kjempeflinke![/quote']

 

Lykke til neste uke :-) Ikke helt lett å holde fokuset når det er ferie, men vi har heldigvis de andre dagene i året og gjøre det på :-) Ha en god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg gått ned 2,1 kg og 2 cm. Det vil si 3,2 kg og 3 cm totalt på to uker. Smugsjekket vekta i går, men da var jeg nesten ett kilo tyngre... så mulig jeg er litt heldig på denne veiinga her. Det vil vel vise seg neste uke :-) Uansett, jeg er glad for at jeg endelig er i gang og at jeg er så utrolig motivert denne gangen her. Kan aldri huske at det har vært så lite vanskelig å slanke seg. Jeg vet jo at det kommer tøffere tider antagelig, men inntil det så nyter jeg det :-)

Ha en kjempefin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilliankarin

Så bra da, Lisa! Du er kjempeflink!

 

Jeg har også hatt nedgang denne uka :) Ned 0,5 kg og 1 cm rundt midjen. Det er så gøy, for jeg merker hvordan kroppen strammes mer og mer opp. Der er fortsatt en lang vei å gå, men det hjelper ¨

på når man har positive resultater å se tilbake på.

 

Så da vil jeg bare ønske dere alle sammen lykke til med en ny uke, og håper alle får resultater de er fornøyde med!

 

Stå på! Dere er superflinke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da' date=' Lisa! Du er kjempeflink!

 

Jeg har også hatt nedgang denne uka :) Ned 0,5 kg og 1 cm rundt midjen. Det er så gøy, for jeg merker hvordan kroppen strammes mer og mer opp. Der er fortsatt en lang vei å gå, men det hjelper ¨

på når man har positive resultater å se tilbake på.

 

Så da vil jeg bare ønske dere alle sammen lykke til med en ny uke, og håper alle får resultater de er fornøyde med!

 

Stå på! Dere er superflinke alle sammen![/quote']

 

Takk det samme til deg LillianKarin, og tusen takk for støtte! Det er godt når det går riktig vei. Jeg har en lang vei å gå jeg også, men nå er det bare 26,8 kg igjen, og det høres jo bedre ut enn 30 :-) Jeg var 100,0 kg når jeg startet, så vi er ganske like vi. Jeg tror imidlertid at jeg er fornøyd når jeg når 70, men jeg får se hvordan det føles når den tid kommer. Blir neppe før langt ut i neste år. Håper å komme i mål til sommerferien neste år, og gleder meg veldig til det :-) Er litt utålmodig kjenner jeg, og det er vel ikke så sunt, men jeg klarer å holde meg på ca 1600 kcal likevel. Lykke til i uka som kommer du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ukas resultat ble minus 1 kg og 1 cm rundt livet :-) Hadde en sprekk denne uka, men klarte å ta meg inn igjen og det er jeg kjempeglad for! Håper det har gått bra med dere andre også :-) Lykke til med uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Denne ukas resultat ble minus 1 kg og 1 cm rundt livet :-) Hadde en sprekk denne uka' date=' men klarte å ta meg inn igjen og det er jeg kjempeglad for! Håper det har gått bra med dere andre også :-) Lykke til med uka som kommer![/quote']

 

Ikke noe er bedre en at en klarer å komme seg på rett sti igjen etter en lite utskeielse, planlagt eller ikke! Gratulerer med kiloen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye med 1 kg Lisa :) du er kjempe flink' date=' du motiverer.

Lykke til vidre :)[/quote']

 

Det var hyggelig å høre :-) Vi må støtte hverandre. Jeg er inne og leser på tråden din også daglig. Jeg henter motivasjon ifra trådene her hver dag, og det er en kjempestøtte :-) Lykke til i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...