Gå til innhold

Minus 30 kg på ett år


Gjest Lisa42

Anbefalte innlegg

Tar av meg lua for deg nå altså! Superflink er du! :)

 

For egen del trekker jeg lua langt ned på nasen.... :D

 

Ingen grunn til å trekke lua langt ned.. Du er et oppkomme av pågangsmot som gir motivasjon til oss andre, så la den lua sitte! Jeg skal glede meg med deg når nedgangen kommer igjen, og frem til da skal jeg sende mange gode tanker! Tror ikke jeg kommer til å måtte vente så lenge :-) Lykke til i uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar
Gjest tronderpi1
Ingen grunn til å trekke lua langt ned.. Du er et oppkomme av pågangsmot som gir motivasjon til oss andre' date=' så la den lua sitte! Jeg skal glede meg med deg når nedgangen kommer igjen, og frem til da skal jeg sende mange gode tanker! Tror ikke jeg kommer til å måtte vente så lenge :-) Lykke til i uka som kommer![/quote']

 

Ja en kan ikke gi seg! Til det er det for lenge til jeg er i mål og jeg er redd for å slippe det ivei igjen. Vil ikke opp igjen! Tror det er veldig viktig for meg å fortsette her inne da! Være ærlig på oppgang selv om det er nedgang som er mest moro å melde :)

 

Utrolig nok er jeg faktisk ved bemerkelsesmessig godt mot tross alt! Sånn føles det iallefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sååå utrulig bra da, bøyer meg i støvet :) så gøy når det går rette veien og julemålet har du i boks :D ingen tvil.

Har sykt barn hjemme så det blir ikke kurs på meg i dag, men skal veie meg senere på vekta mi så får jeg sånn ca .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtten Jane, Trønderpi1, Tirben og Octavia :-) Måtte smugveie i dag også bare for å få bekreftet at det faktisk var like bra i dag, og det var det heldigvis :-) Jeg gleder meg til å passere andre delmålet mitt på 85 kg, for det er snart femten år siden jeg var under 85 kg sist. 1,6 kg igjen dit :-) Dette føles som en god dag! Ha en fin dag dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka hadde jeg bare gått ned 0,2 kg og 1 cm. Det var litt overraskende, siden jeg har vært ganske flink, men det skyldes sikkert at jeg har gått ned ganske bra de to forrige ukene. 1,3 kg igjen til julemålet :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd så lenge det går nedover :-) Hadde en liten sprekk i går, eller hverdagsuhell som det også kalles her, men i dag er jeg i gang igjen. Forrige uke sprakk jeg ikke i det hele tatt, så kanskje det var det som var feil :-)

 

Vi kommer i mål vi, Jane, det er jeg helt sikker på :-) Takk for at du følger meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere for å oppnå gledeskick her i livet? Jeg sliter litt med motivasjonen akkurat nå, og derfor trenger jeg å fylle livet mitt med aktiviteter som gir glede. Det burde være motivasjon nok å ha gått ned 13,7 kg, men det er tydeligvis andre ting som er viktigere her i livet :-)

 

Mine tips er:

- Høre en god konsert

- Reise til et ukjent sted

 

Begge deler krever penger, som jeg har mer eller mindre av til tider. Alle gode forslag mottas med takk :-)

 

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- et par kilo

 

jippi er på rett vei

 

Kjempebra :-) For min del var det stillstand denne uka, men kunne ikke forvente så mye mer :-) Litt vanskelig måned i desember synes jeg... Nesten så jeg gleder meg til januar :-)

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg har ikke vært innom her på flere uker, og har hatt en pause fra alt som heter veiing og matfokus. Har ikke vært veldig sunn, men har ikke tatt helt av heller. Har fått den utskeielsen som jeg trengte for å kunne stå på videre. Prisen å betale er at jeg har gått opp mellom ett til to kilo ett sted, men håper på at endel går fort av siden det skyldes julematen. Uansett var det verdt det. Jeg hadde ikke noe motivasjon igjen, og nå er den tilbake :-) Målet mitt er fremdeles det samme, og jeg skal nå 69-70 kg til 01.07.10. Det vil si at jeg skal ned ca 18 kg til da. Nå har jeg så langt gått ned 12 kg på under fire måneder, så jeg tenker at målet mitt fortsatt er ganske realistisk selv om jeg falt av like før julemålet mitt var nådd og dermed ikke klarte det helt. Jeg kommer ikke til å registrere vekt i morgen, men venter til første mandag i januar. Da håper jeg at jeg er ca der jeg var når jeg "falt av" lasset sist. Jeg hadde for mye å tenke på hjemme, og da ble det litt for mye for meg. Ikke at det er så mye som har forandret seg, men jeg har i alle fall gjenvunnet fokuset på meg selv og min egen helse. Jeg skal nok ta meg av resten av familien også, men skal la det være igjen en liten bit til meg selv som skal hjelpe meg å nå målet mitt for 2010 :-)

 

Jeg har startet med veiing av all mat igjen i dag, men kommer til å skeie ut litt på nyttårsaften. Uansett er det viktig for meg å komme igang litt allerede nå. Jeg er glad for å se at dere holder koken her, og jeg ønsker alle en fortsatt god romjul og et kjempefint nyttår!

 

Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det januar, og tiden for å skeie ut er offisielt over for denne gang :-) Jeg gikk ned over ti kilo i 2009, og skal helst klare 20 kg i 2010. Ser at prosjektet mitt kan ta litt lenger tid enn jeg hadde håpt, men jeg får se det an underveis. Målet mitt var 70 kg, og det er kanskje litt mye å gå ned tjue kilo på ett år? Eller hva sier dere som kan det med å gå ned i vekt? :-) Det er kanskje ikke så viktig å sette noe endelig mål for året nå, men jeg kan ta en ny vurdering til sommeren og se hvor langt jeg har kommet da. Jeg sier meg fornøyd med året som har vært tross alt, og gleder meg til å ta fatt på 2010. Det er mye som skal skje på hjemmebane, og mange utfordringer på jobben, så jeg kommer tilå trenge alt pågangsmot og all styrke som jeg har for å opprettholde fokuset. Er optimist :-) Takk for følget i året som har vært, og lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser forresten at jeg er litt mer nøktern i dag enn jeg var i romjulen, og litt preget av å ha spist for mye rundt nyttår, men så fort kan det forandre seg :-) Kommer tilbake på det med mål når jeg har fått tenkt meg litt om :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal jeg sette inn resultatene mine for våren 2009, sånn ca frem til påske.

 

Dagens vekt: 89,6 (skremmende oppgang på litt over tre kg i desember, men heldigvis fortsatt under 90 kg... :-) Forhåpentligvis er noe av dette et resultat av ett par dagers ellevill fråtsing, og jeg håper de går fort av :-)

 

Uke 1: 88,8 (-0,8 denne uke og 11,2 totalt)

Uke 2:

Uke 3:

Uke 4:

Uke 5:

Uke 6:

Uke 7:

Uke 8:

Uke 9:

Uke 10:

Uke 11:

Uke 12:

Uke 13:

 

Jeg har som mål å gå ned 8 kg til påske, og det vil si vel 0,6 kg nedgang pr. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Festinalente
Jeg sier meg fornøyd med året som har vært tross alt' date=' og gleder meg til å ta fatt på 2010. Det er mye som skal skje på hjemmebane, og mange utfordringer på jobben, så jeg kommer tilå trenge alt pågangsmot og all styrke som jeg har for å opprettholde fokuset. Er optimist :-) Takk for følget i året som har vært, og lykke til alle sammen![/quote']

 

Jeg har lest gjennom tråden din etter du "besøkte" min - og jeg er superimponert! Du har vært kjempeflink og jeg bøyer meg i støvet. :D

 

Legen min sa en gang at det å gå ned 10 kg på ett år er en stor bedrift, og det støtter jeg fullt ut. Hvordan klarer du det? Går du på kurs eller kaver du på alene?

 

Uansett; lykke til videre med alle utfordringene både på hjemmefronten og jobben. Jeg heier på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemelding :-) Jeg kaver alene, og har valgt å ikke ta noe kurs denne gangen. Jeg har gått på GR kurs nærmere ti ganger de siste tjue årene, og jeg har lært mye om kosthold og kalorier. Jeg har gått opp og ned flere kilo , men det er lenge siden jeg har vært så på god vei nedover. Det som har vært utfordringen min har vært å få med meg hodet. Jeg trøstespiser fortsatt innimellom, men jeg føler at jeg har forandret meg. Det er ikke lenger slik at jeg spiser først og tenker etterpå. Nå er jeg veldig bevisst på hva jeg gjør og hvordan, selv om det innebærer at jeg tar gale valg. Jeg har i alle fall funnet ut at dette er et langtidsprosjekt som vil gå litt i rykk og napp. Jeg klarer ikke å være like flink hele tiden. Innimellom må jeg spise for mye sjokolade, og jeg klarer ikke å kutte sukker helt. Trening har jeg ikke kommet igang med enda. Men klarer jeg ti kilo i år også så er jeg i alle fall veldig nær målet :-) Jeg ser at det er andre her som har gått ned tjue kilo og mer på ett år, så det er mulig :-) Lykke til du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaver egentlig ikke alene så lenge jeg holder meg her :-) Det er dette foraet som gjør at jeg klarer å holde fokuset :-) Veldig nyttig forum med mange hyggelige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Kaver egentlig ikke alene så lenge jeg holder meg her :-) Det er dette foraet som gjør at jeg klarer å holde fokuset :-) Veldig nyttig forum med mange hyggelige mennesker.

 

 

Samma for meg det, Lisa! Dere som holder "hodet mitt over vann" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...