Gå til innhold

Minus 30 kg på ett år


Gjest Lisa42

Anbefalte innlegg

Denne uka her har jeg gått ned 0,6 kg, og har redusert 3 cm rundt livet :-) Jeg hadde vel håpet på litt til, men er fornøyd tross alt. Jeg husker mine egne ord om at en halv kilo i uka utgjør 26 kg på ett år. Godt at kiloene forsvinner der de er mest helsefarlige i alle fall, dvs. rundt magen. Jeg har ikke målt cm noen andre steder på kroppen enda, men jeg burde vel kanskje begynne med det. Uka har gått ganske greitt, til tross for en tur ut med alkoholinntak på fredag. Den dagen ble det litt mer kalorier enn 1600, men jeg hadde en plan for hvordan jeg skulle gjøre det, og den sprakk bare litt...:-) Har noen av dere erfaring med at kroppen fungerer litt dårligere etter alkoholinntak? Jeg var litt lettere fredag morgen enn jeg er i dag, selv om jeg ikke gikk over 2000 kcal på fredag og har vært flink alle andre dager. Vet jo at vi går litt opp og ned, men likte ikke helt det der..

Ellers så er jeg klar for en ny uke, og denne uka er det heldigvis ikke planlagt noen store utskeielser. Jeg gleder meg til å passere minus 5 kg for godt, og til å nå mitt første delmål :-) Håper det har gått bra med dere, og lykke til med ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar
Gjest tronderpi1

Super nedgang! Og enig med Cindy, cm er viktigst, de man kjenner :) Men må innrømme at jeg og er en "kg-person".....

 

Mener å ha hørt at inntak at alkohol i første omgang fører til "for mange" kalorier for så å føre til nedsatt forbrenning en stund. Men man må jo være med noen ganger og :) Jeg er dessverre av de som synes fest er mest moro med ett glass eller to. Heldigvis sjelden da!

 

Lykke til i ny uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lisa! Og så veldig godt med de 3 cm! Det er nesten enda viktiger en selveste vekten. Lykke til denne uke! :-)

 

Jeg er glad for centimeterne, men det hadde jo vært morsomt å holde seg på riktig side av minus fem kilo også.. Men det kommer neste gang håper jeg på :-) Og forøvrig tusen takk! Har allerede ønsket deg lykke til på tråden din, men gjør det her også for sikkerhets skyld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super nedgang! Og enig med Cindy' date=' cm er viktigst, de man kjenner :) Men må innrømme at jeg og er en "kg-person".....

 

Mener å ha hørt at inntak at alkohol i første omgang fører til "for mange" kalorier for så å føre til nedsatt forbrenning en stund. Men man må jo være med noen ganger og :) Jeg er dessverre av de som synes fest er mest moro med ett glass eller to. Heldigvis sjelden da!

 

Lykke til i ny uke :)[/quote']

 

Alkohol er tydeligvis skummelt både på den ene og andre måten. Jeg tror på teorien din, siden jeg gikk taktfast nedover helt til fredag. Men ellers er jeg enig med deg. Av og til må det være lov å kose seg litt når man er på fest. Jeg klarer å ha det morsomt uten også, men det er ikke alltid jeg vil :-) Ikke så ofte det er fest for meg heller normalt sett, men akkurat denne måneden her er det mye som skjer. Jeg skal både i bursdag, bryllup og ut en liten tur med venner, så da kommer det til å holde hardt... Det kommer til å kreve all den motivasjonen jeg bare har. Heldigvis har jeg ganske mye av den om dagen, så jeg håper det går bra. Tusen takk for svaret, og takk for at du følger meg! Lykke til med uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skal med 30 kg på et år. Håper jeg.. Er 39, 155 cm høy og 97 kg. Har gått ned ca 5 kg i løpet av de siste 2-3 uker og er i uke 2 av GR kurs på nett. Har jojo slanket meg siden tenårene (da jeg slett ikke var overvektig en gang), og innser nå mer enn noen gang at for å bevare helsa, så haster det å få ned vekta.

 

Prøver å mosjonere jevnt gjennom uka, men hemmes litt av et vondt kne. Her håper jeg det hjelper når jeg får elipse treningsapparatet jeg har bestilt. Det skal være mindre belastende for knærne. Håper vi kan motivere hverandre og utveksle erfaringer her inne.. Lykke til, alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skal med 30 kg på et år. Håper jeg.. Er 39' date=' 155 cm høy og 97 kg. Har gått ned ca 5 kg i løpet av de siste 2-3 uker og er i uke 2 av GR kurs på nett. Har jojo slanket meg siden tenårene (da jeg slett ikke var overvektig en gang), og innser nå mer enn noen gang at for å bevare helsa, så haster det å få ned vekta.

 

Prøver å mosjonere jevnt gjennom uka, men hemmes litt av et vondt kne. Her håper jeg det hjelper når jeg får elipse treningsapparatet jeg har bestilt. Det skal være mindre belastende for knærne. Håper vi kan motivere hverandre og utveksle erfaringer her inne.. Lykke til, alle sammen:-)[/quote']

 

Her er det god plass til flere, og det er bare hyggelig dersom du vil slå følge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilliankarin

Jeg glemte helt ut å veie meg å notere vekt å mål forrige uke. Hadde et par trøblete visdomsjeksler, så jeg levde på paracet å glemte det meste aent :)

 

Nå er det imidlertid på'an igjen. Rakk ikke å få notert resultatene i går, men det endte opp med ned 0.5kg og nesten 1 cm. Så er veldig fornøyd med det. Dette var jo da på to uker, hvor jeg var syk den ene, men når jeg var syk spiste jeg nesten ikke, og da holder vekta mi seg stabil... Mange tar av i sånne perioder, men jeg står da helt stilt... Spiser jeg ikke nok, går kroppen helt i sparemodus, og nedgangen uteblir. Men nå er vi i gang igjen.

 

Dere er kjempeflinke alle sammen, å gratulerer med enda mer nedgang! Stå på, og lykke til denne uka også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte helt ut å veie meg å notere vekt å mål forrige uke. Hadde et par trøblete visdomsjeksler' date=' så jeg levde på paracet å glemte det meste aent :)

 

Nå er det imidlertid på'an igjen. Rakk ikke å få notert resultatene i går, men det endte opp med ned 0.5kg og nesten 1 cm. Så er veldig fornøyd med det. Dette var jo da på to uker, hvor jeg var syk den ene, men når jeg var syk spiste jeg nesten ikke, og da holder vekta mi seg stabil... Mange tar av i sånne perioder, men jeg står da helt stilt... Spiser jeg ikke nok, går kroppen helt i sparemodus, og nedgangen uteblir. Men nå er vi i gang igjen.

 

Dere er kjempeflinke alle sammen, å gratulerer med enda mer nedgang! Stå på, og lykke til denne uka også :)[/quote']

 

 

Flott at du er tilbake igjen! Ett halvt kilo her, og ett halvt kilo der, blir plutselig mange kilo etterhvert. Lykke til i uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Lisa!

 

Takk for hilsen :-)

Ser ut som du er godt i gang selv' date=' og vekta raser nedover. Godt jobbet og lykke til videre. Stikker nok innom igjen og ser hvordan det går med deg.[/quote']

 

Bare hyggelig det. Velkommen skal du være :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lisa.

En stund siden jeg har vært innom deg' date=' men dette går jo strålende bra , du er jo godt i rute til julemål og jeg tror du kan klare 15 fortsetter du som nå:)

Hurra for deg og lykke til videre!![/quote']

 

Det går riktig vei for meg også ja, heldigvis :-) Jeg har bestemt meg denne gangen, og selv om det er vanskelig til tider så skal det gå. Forskjellen denne gangen fra de forrige gangene, er at selv om jeg spiser noe usunt en kveld nå så fortsetter jeg likevel videre. Har ikke hatt noen skikkelig store sprekker, men er likevel mindre streng mot meg selv denne gangen. Gleder meg til jeg har gått ned 5 kg til :-) Har hatt en god vektnedgang denne uka også ser det ut til, og gleder meg til mandag...:-) Lykke til videre du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Denne uka gikk det veldig bra' date=' selv om jeg kanskje har spist litt mer enn de forrige fire ukene.. Minus 2 kg og minus 1 cm.

Håper det går bra med dere :-)[/quote']

 

 

Aii, 2 kg er jo supert da!!!

 

Håper det virker supermotiverende for kommende uke, sånn er iallefall jeg :)

 

Fortsatt lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aii' date=' 2 kg er jo supert da!!!

 

Håper det virker supermotiverende for kommende uke, sånn er iallefall jeg :)

 

Fortsatt lykke til :)[/quote']

 

Hei Tronderpi1 :-) Det var deilig med et vekthopp nå ja. Jeg så hva du skrev om motivasjon et annet sted her. Sånn føles det for meg også. Jeg er veldig motivert om dagen, og jeg har virkelig brukt flere år på å klare å komme ordentlig i gang. Jeg sprekker fortsatt innimellom, men forskjellen er at jeg fortsetter etterpå. Jeg er også ydmyk til at jeg kan få meg en smell, men jeg håper og tror at jeg vil være i stand til å få normalvekt og holde den iløpet av 2010. Gleder meg til neste sommer! Har ingen sydentur i sikte, men har flere andre hyggelige sosiale begivenheter i vente hvor det er helt greitt å se bra ut i kjole :-) Ha en fortsatt god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wauw' date=' 2 kilo! Veldig bra Lisa! Håper det blir 2 kilo igjen denne uke også for deg.

Stå på, lykke til denne uke![/quote']

 

To kilo i uka er vel for mye å be om, men det er morsomt når det skjer :-) Stå på du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilliankarin

Gratulerer så mye, Lisa! Du er superflink! Det er godt å se at det går bra med deg... Selv om min egen nedgang ikke er på langt nær så god som din, er det kjempemotiverende å se hva du får til!

Det ble nedgang også for meg denne uka :) Minus 0,5kg og 1 cm :) Er litt stolt over meg selv også! Føler 0,5kg pr uke er mer realistisk for meg. Litt misunnelig på dine 2kg, men er likevel fornøyd med 0,5kg :)

Stå på videre, og lykke til i ny uke!

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye' date=' Lisa! Du er superflink! Det er godt å se at det går bra med deg... Selv om min egen nedgang ikke er på langt nær så god som din, er det kjempemotiverende å se hva du får til!

Det ble nedgang også for meg denne uka :) Minus 0,5kg og 1 cm :) Er litt stolt over meg selv også! Føler 0,5kg pr uke er mer realistisk for meg. Litt misunnelig på dine 2kg, men er likevel fornøyd med 0,5kg :)

Stå på videre, og lykke til i ny uke!

Klem...[/quote']

 

Ett halvt kilo i uka er 26 kilo på ett år, så det er bra. Jeg er veldig glad for mine to kg selvfølgelig, men det viktigste er at pilen og vekta peker nedover. Stå på du også, og takk for at du følger meg :-) Lykke til i uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er enda en sosial happening over, og jeg drakk fire glass vin på en lang kveld. Jeg endte opp på blanke 2000 kcal, og jeg er ikke helt fornøyd med det. Vekta i dag er jo aldeles strålende, siden alkolen setter fart på systemet, men jeg vet fra forrige gang jeg drakk alkohol at resultatet ikke er fullt så bra i morgen. Jeg hadde en dag til denne uken der jeg endte på nesten 1800 kcal, men den dagen rørte jeg i alle fall litt på meg og fikk trent en time :-) Jeg synes hverdagene går kjempebra, men det er vanskelig når det skal være mye sosialt. Med andre ord så er jeg litt spent på veiinga på mandag. Håper og ber om at jeg i alle fall ikke går opp, siden jeg tross alt synes jeg har vært kjempeflink de andre dagene i uka. Jeg har så mange sosiale aktiviteter foran meg i tiden som kommer at jeg nesten blir stressa av det. Slik det er nå så vil jeg helst ikke ha for mange avvik fra normalen :-) Jeg kan jo alle regler om hva man spiser og ikke spiser, men det er ikke helt lett. Det er nesten så jeg er spent på jula allerede, siden jeg ikke har tenkt å tenke kalorier den dagen, men samtidig er livredd for å legge på meg igjen. Jeg vet at jeg har lettere for å holde motivasjonen oppe når vekta går riktig vei. Dette ble vel en litt merkelig melding, men jeg kjenner at denne livsstilsendringen er så viktig for meg at jeg blir livredd for å ikke lykkes. Mener ikke å plage dere med frykten min, men måtte bare få sagt det :-) Håper det går bra for dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...