Gå til innhold

Josefins dagbok. 5 kilo ned til 59. Femtiniiii !


Gjest josefin

Anbefalte innlegg

I dag viste vekta 57,4 kg og det er 0,8 kg ned frå forrige veke. Veldig fornøyd med det, spesielt etter tacoparty i går. Men åt kun to små tortilla med masse grønsaker, litt kjøttdeig og bittelitt ost og lettrømme. Vatn til drikke og absolutt ingenting av alt godteriet som stod på bordet!

I kveld skal eg lage pizza til gjestane og litt snop, frukt og snacks etterpå. Trur det skal gå heilt fint å ete kontrollert då og. Eg er mest glad i Tacopizza med kyllingkjøttdeig og berre litt ost på, så det blir ikkje så gale om eg ikkje et for mykje. Har faktisk funne ut at eg blir dårlig om eg et for mykje, lurar nesten på om det krev for mykje energi når magen skal jobbe med mykje mat, blir heilt slapp og utmatta.

Og etterpå er det jo berre frukt på meg, evt litt knekkepeanøtter.

Kanskje litt verre i morgon og på mandag, for då blir det mykje kaker, og det trekker jo veldig opp kaloriane om ein ikkje et så mykje. Og så er eg veldig glad i kaker...

Håpar du får ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 355
  • Created
  • Siste svar

63,5 kilo. Mål uforandret. 12 trimpoeng.

Gikk markatur i flere timer i går. Veldig hoven igjen i dag. Så veier meg flere morgener denne uka. Gikk ned til 63,0 i forrige uke.

Men fortsatt altfor lite nedgang. Forstår det delvis. Det har blitt noen kakestykker, 2 glass vin, en veldig liten skål potetgull. Ellers knekkebrød, masse grønt, alt riktig. Så må det være kakene. Men altså - har jeg spist 3500 kcal i kaker, som tilsvarer det halve kiloet jeg skulle gått ned? nope. så må jeg ha inntatt for mye jevnt over.

 

Gyver løs på en ny uke. Skikkelig fandenivoldsk i dag. F heller det må da gå an! Har klart det før.

 

Flink du Rosalilje! Gratulerer med nedgang! Godt det går an. Så er du standhaftig også :)

Ja det er bedre å ikke spise så mye, og spise sunt. Merker det jeg også. Mye bedre for hele systemet.

 

Startet dagen med 2,5 trimpoeng og frokost + lunsj på tilsammen 460 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er me ferdig med alle besøka for ei stund, og i dag er eg heilt ferdig både i kropp, hode og mage...

Fredag og lørdag holdt eg meg til omtrent vanlig mengde. Søndag var me i kaffibesøk og eg åt litt kaker, men veldig mykje mindre enn eg ville gjort før. I går var det middag og kaker, og egentlig åt eg ikkje så mykje av nokon av delane, men føler meg skikkelig oppblåst og stinn i dag. Så no blir det vanlig mat framover.

Synes synd på deg som ikkje får uttelling for innsatsen! skriv du opp kva du et og har rekna ut kor mykje du skal ha kvar dag? Kor mykje ligg du i minus? Eg prøver å ligge ca 500 kcal i minus kvar dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er en fest :)......

Det var to bursdager forrige uke. Ikke tellet kalorier de dagene. Heller ikke venninnebesøk og hos slekt hvor jeg begrenser meg i fatene så godt jeg kan. De der kaloriene som jeg får ekstra gjør at det skjærer seg. Trener 1- 2 trimpoeng om dagen og jeg blir suuulten. Spiser magert så godt jeg kan men det er vanskelig å holde seg under de 1300. Deler en del middager med kjæreste, og datter. Altså ofte andre lager maten. RISTER liksom av sausen men likevel.. for mye fett. Og vanskelig å telle kcal. Så kommer de alt-mulig-treffene på kveldene. Et LIIITE stykke kake, men -for mye kcal likevel. Kommer vel opp i 1600-1800 kcal sikkert en del dager, så har jeg det gående. Trenger 1600 kcal for å holde vekten uten trim. Med ett trimpoeng 1800. Altså holde meg innenfor 1300 pr dag. På 16-1800 går jeg da ikke ned.

 

Stram telling så langt denne uka. Fjelltur i dag! 8 trimpoeng i dag, 2,5 i går. Spist 1800 kcal. 1400 i går. Trenger nok det akkurat nå. Ned på 1200 i morra. Må bare si helt nei til søtt og fett jeg nå, funker jo ikke med det der liiite, bare litt...

 

Hverdager med bare min egen mat - gjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veging i dag viste 57,6, så det er opp 0,2 sidan forrige lørdag. Merkelig nok er eg fornøyd likevel, for er skikkelig forstoppa og stinn i dag, og forrige lørdag var eg heilt "tom" etter at eg måtte ta 2 Dulcolax for å få bukt med forstoppelsen. Så trur egentlig at vekta er stabil, eller muligens har gått litt ned hvis forholda hadde vore like. Har skikkelig problem med magen, endå eg tar max dose Duphalac kvar dag.

Bortsett frå besøka forrige helg og mandag går det veldig fint med maten. Har vore litt godtesugen siste dagane, men no er eg så bestemt på å holde meg unna snop, så det har gått greit likevel.

Har kinoavtale til onsdag, så då blir det ein liten pose snop. Gledar meg!

Noterer ikkje inntaket, men har gjort det så lenge før at eg føler meg rimelig trygg på at eg litt ca rett. Synes det er ein del arbeid, spesielt å rekne ut middagane.Dessuten vil eg ikkje vege mat så ungane ser det.

Har pressa meg til å gå tur fleire dagar denne veka, har vore så nydelig vær. Er ikkje sikker på om det er lurt eller dumt, men kan kanskje hjelpe litt på ryggen som er ganske dårlig for tida. Verker i korsryggen+ blir så fryktelig trøtt i musklane når eg gjer for mykje og til slutt verker heile ryggen og eg føler eg nesten ikkje klarer å holde meg oppreist.

Korleis går det med deg då, Josefin?

Håpar å høre frå deg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du er her Rosa ;)

 

Lite motivajon til å skrive noe mer sist uke, før jeg hadde noe som helst resultat å vise til. Og det fikk jeg da endelig: 62,6 kilo. Ned 1,4 kilo totalt. yippi! Etter en sikksakk-vektkurve de siste -er det 4 uker?? Jaja. Nå begynner ting å skje. Motivasjonen er tilbake når jeg ser det nytter. Vært mer flink med maten. har ikke fått registrert i helga, nei det er ikke enkelt å drive og veie med folk rundt seg.. men vet omtrent hva som tåles nå. Endelig det også. Sluttet med det der "bare litt" kosemat. ikke rørt noe bortsett fra noen små stykker mørk sjokolade i helga og litt vin. Akkurat nå fungerer det. Bare knekkebrød, bare magert pålegg, mye grønt. Forsiktig med middag, spiser sakte, stopper før jeg blir helt mett. Forstår at skal jeg gå ned, og skal jeg unngå å gå opp igjen, må jeg leve sånn. Måtte det vare....

 

Ang magen Rosalilje: anbefaler LAX PLUS. Urtetabletter, uten bivirkninger og uten tilvenningsfare. Får magen til å begynne å jobbe selv. Fås kjøpt på nettet på helseshoppen.no. Det fikk magen min i lage igjen, utrolig nok. Har strevd sånn som du jeg også, i mange år. Startet med 4 tbl pr dag, reduserte etterhvert. Nå tar jeg en tbl en sjelden gang bare. Har også hatt nytte av en urte-te fra helsekostbutikk. Grønn pose, heter mage-tarm-te eller noe sånt. inneholder noe av de samme urtene.

 

Jeg har gått og gått sist uke. To lange turer, først fjelltur og så lang markatur i går på 18 km. 21 trimpoeng sist uke. Tror ikke jeg kan matche det denne uka, men noe skal det bli.

 

Ikke enkelt for deg å finne ut hva som er bra og passe aktivitet med ME. Hva en tåler varierer jo, og reaksjonen på overbelastning kommer alltid etterpå. Venninne sa nå: det er det jevne som drar. Små turer, ofte? Det er ikke lett å finne den balansen mellom aktivitet og hvile. Du er kjempeflink i matveien :) Imponerende standhaftig!

 

God uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre at du endelig har fått lønn for strevet! Og så mange trimpoeng,då!

No er du virkelig i gang, berre å fortsette i samme sporet.

Takk for tips om tbl for magen! Trur eg skal prøve ut dei, ikkje kjekt å ha det slik som det er no iallefall. Såg dei hadde to typar, ein som heitte noko med tarmrens og. Har du prøvd den? Hadde kanskje vore ein grei start..

Har vore ganske flink i helga,litt utskeielse i går då me hadde litt kakerestar etter bursdagen til mannen min som eg ville ha ut av frysaren. Tok berre litt og juksa med å ete mindre vanlig mat. Går vel bra ein gang i blandt...I dag var eg på handletur med ei venninne, og me åt lunsj på McDonalds. Ikkje akkurat det luraste valget, og ikkje min favorittmat, men tok rein kyllingfilet med grovt brød og åt berre ein del av pommes fritesen og vatn til. det som er greit med McDonalds, er at alle menyane ligg på nettet med kcal innhold. Har ete litt magert resten av dagen, så trur eg ca har holdt meg til planen likevel. fann iallefall ut at eg skal ta salat med grilla kylling neste gong. Den hadde berre 190 kcal i ein porsjon. Ein lærer så lenge ein lever!

Har gått turar på ca 1,5 km 4 gongar forrige veke. Ikkje så langt, men er allikevel ganske sliten etterpå.Men føler at det gjer godt både i kropp og sinn.

Lykke til vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 km turer er da kjempefint Rosalilja! Holdt meg til omtrent det jeg også lenge. Gjør veldig godt, for det hele syntes jeg :( Laxplus: tror det er samme slag i begge. Samme innhold ser det ut til. Jeg har den boksen med mørk farge.

 

Ikke trim men husarbeid på meg nå. Både i går og i dag, forbrenner en del på det også. Mulig treningssenter i kveld om det blir tid, og ork. Litt for mye mat i går også tror jeg, var überhungrig etter den lange turen søndag. Men kjenner at kroppen er innstilt på mindre mat nå, og søtt har jeg ikke lyst på. Det er en bare GOD følelse. Skal jeg slippe nok en slankekur sånn omtrent neste år.. må jeg bare lære leksa om hva kroppen egentlig trenger nå. NÅ! Tror jeg har funnet en bra middelvei når det gjelder hvetemel, melk og sukker også. Spiser det ikke hjemme utenom når jeg lager middag til fler og jeg bruker det i maten, og spiser litt når det blir servet ute, så jeg slipper å lage trøbbel for folk jeg er hos. Så holder jeg meg til mat uten dette når jeg spiser alene. Har ikke godt av det. Er en del på cafe, det er utrolig hvor dårlig mat som finnes der. Hvitt brød, pastasalater med sånn ca 90 % pasta, muffins, brownies,,,, En utfordring.

 

Nå gjelder det å holde seg til planen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var eg på jentetur til byen. Hadde det veldig kjekt med litt shopping, middag på Egon og kino etterpå. Kutta å tenke så veldig fornuftig då, er så sjelden eg er ute på sånt. Så hadde pommes frites til middagen og ca 100 g sjokolade og litt nøtter på kinoen. Blir nok ikkje nedgang denne veka, nei...Men veldig godt å kunne kutte heilt ut ein gang i blandt.

No har eg bestillt tabl du anbefalte, blir spennande å prøve!

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var det ny vegedag, og vekta viste 57,3, så det går jo ikkje akkurat fort dette her. Blir visst ein tålmodighetsprøve...Men skeia jo litt ut på onsdag då, så må vel berre vere fornøyd likevel. Skal i middagsbesøk i dag, men reknar med det skal gå fint. Kaffimat etter eit møte i morgon, men såg dei også skulle serevere frukt, så det er jo flott!

Håpar det går bra med deg, ha ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg har holdt på i 8 uker og gått ned 1,4 kilo. Livsprosjekt?? Iallefall til jul..?? Mål å se 59-tallet til 22.okt. 2 kilo på litt over 3 uker. Blir vel hardt det. Glad om jeg ser 60-tallet tror jeg, så føles det hele mer realistisk. Du slår meg iallefall mange ganger når det gjelder fart på nedgangen Rosalilje!

 

Tror det er lurt som du gjør å spise mer en dag innimellom, for å opprettholde forbrenningen. Kosedager med moderat kos, er bra, og er godt.., bare de ikke kommer for ofte. --som hos meg.

 

Vært lite på nett og fartet mye siste dager. Har vært uoversiktlig i matveien også, men stort sett påpasselig. Spent på veiing imorra. Det som er supert er at favorittjeansen går på igjen, nedgang eller ikke. VELDIG fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 200 gram sist uke. Vekta stoppet på 62,4. Total ned gang 1,6 kilo. 3,4 kilo igjen til målet. Det går sakte, løsner det snart tro? Trenger et rykk jeg nå.. Satser på å få det denne uka. Starter friskt på treningssenteret.

 

Ha en fin uke alle sammen her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som er ned er bra! Og så flott at jeansen passa igjen då! Er jo det som er det viktigaste, at ein merkar at ein minkar, og ikkje nødvendigvis kor mange kilo ein går ned. Det er jo ikkje nokon andre som ser kva ein veg, og ikkje ofte nokon spør heller...

Har gått ganske bra her i helga. Begynte på Lax Plus fredag kveld, tok 2 stk,og så 3 lørdag og søndag.Iallefall effektive! Sprang på do heile lørdagen, og i natt har eg vore oppe i fleire timar.Trur eg må prøve å ta berre ein for dagen til å begynne med.

Så føler meg ganske slapp og utslitt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Klarer ikkje å vege meg kun ein dag i veka...I dag viste vekta 57,0, så går no rette veien iallefall, om det går seint. Har no tatt ein Lax Plus kvar morgon, og det ser ut som det fungerer bra! Takk for tipset!

Ikkje så mykje utfordringar denne veka, skal i middagsbesøk søndag, men satsar på at det skal gå ganske greit. Men neste veke vert det kanskje to byturar og eit besøk, så det blir sikkert i meste laget for å klare nokon nedgang den veka. Når ein ligg så lavt i inntak som eg gjer, skal det utrulig lite til for å bikke over grensa for kva som er for mykje kcal på ein dag. Treng 1600 for å holde vekta, det har eg rekna ut, men i praksis føler eg kanskje at det er endå mindre...Så for å få nedgang bør eg helst ligge på 1000-1100.Den som berre hadde kunnna trent!Blir litt frustrert av og til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettogblid

Endelig en dame som er på min alder. Jeg har lett litt i diskusjons forumet, men har stortsett funnet de som er rundt 25 år. Og når du selv er 44 så føler en seg ikke på samme planet.. Jeg er gift og har 3 barn på 14, 19 og 20. Vel - barn og barn... Ungdommer!! Jeg gikk GR kurs for 5 år siden, og tok av 16 kg. Dette måtte jeg gjøre for å få en operasjon (fett-forkle het magen som hang...) Men - hvor lenge var Adam i Paradis? Så nå har det sneket seg på igjen omtrent 10 kg, og jeg føler panikken bre seg... Jeg trener 3-4 ganger pr. uke, springer på fjellet og føler at jeg spiser fornuftig. Har kommet frem til at jeg sikkert drikker for lite vann, prøver nå å drikke 3 flasker (2 ltr ) på arbeid, og ca. 2 hjemme. Men vekten står stille....!!! ;) Nå har jeg og en vennine bestem oss for å ha veiedager på tirsdager, jeg står i ro, hun går ned... Og humøret synker. Jeg har nå - start i går - begynt å notere ned ALT som spises. Også har jeg satt meg 2 delmål:

 

Til 1. nov skal vekten vise ca. 82 kg.

Til 1. des. skal vekten vise ca. 79 kg

 

En annen ting: når dere sjekker BMI - blir dere ikke litt sur over å se at dere er overvektig!!

 

ha en strålende dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettogblid

Dere er fantastiske!! Jeg har ikke noe å syte for, frisk og rask som jeg er ... Man blir ydmyk av å lese innleggene, for selvom dere har ME virker humøret på topp og dere har vært flinke med mat og veging. Jeg trener og trener og spiser litt... men det har liksom vært en ned og to opp - :-(. Men damer - jeg synes dere fortjener en flott salutt for gode innlegg - godt mot - og utrolig god motivasjon.. Ha en riktig flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Takk for eit flott innlegg LettogBlid! Blei reint i godt humør eg no! Er ikkje ein lett sjukdom dette her...Eg har så mykje eg har lyst og få gjort og masse tiltakslyst, men må heile tida prøve å beregne kor mykje eg kan gjere på ein dag. Må innrømme at eg som regel bommar og gjer alt for mykje, og endar opp heilt utslitt og då får eg ikkje sove heller. Men som eg og Josefin var enige om:Heller sitte utslitt og glad over det ein har utretta enn utkvilt og deppa over alt ein ikkje får gjort!

Og ingenting blir bedre av å gå rundt og deppe, heller gjere det beste ut av situasjonen.

Veldig vanskelig for andre å forstå denne sjukdommen, for når ein er med på noko har ein som oftast brukt resten av dagen til å kvile for å klare det, og ser ganske opplagt ut. Dei andre ser ikkje at ein kollapsar heilt når ein kjem heim igjen.

Men veldig viktig å kunne vere litt sosial og, treng det når eg stort sett er heime heile dagen ellers.

Flott at du er igang å tenke på trening og kosthold og ta tak før vekta går lenger oppover. Er vel berre slik at forbrenningen går ned når ein blir eldre...Men trur det er lurt at du noterer alt ein periode og reknar ut kor mykje du skal ete for å gå ned. Ein får seg ofte noken Aha opplevelsar då, og skjønnar korfor vekta står i ro. Eg er noken år yngre enn deg og har 4 ungar som begynner å bli store.

 

Og så har eg veldig tru på å drikke nok vatn. Eg drikk som regel nesten 1/2 liter vatn før frokost, trur det gjer godt. Har også hatt snopefri i 5 veker no, kun ete litt 2 gonger eg har vore på kino. Trur eg berre fortsett med det framover og, for er egentlig snop som er min største utfordring.

Håpar det løsnar for deg snart! Ha ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

I dag viste vekta 56,7, så det var jo veldig kjekt! Litt mykje som skal skje no i høstferien, så redd det ikkje blir nedgang neste veke, men det får eg berre leve med. Må vere med på litt og, og det involverer jo ofte mat. Har tenkt å vere forsiktig og ete lite, men er ofte meir kaloririk mat ein får servert både i besøk og på restaurant enn eg pleier å ete. Håpar de får ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her var det aktivitet! Så fint da! Har ikke lest her på lenge, mye å styre med, og det merkes på konsentrasjonen rundt slanking også. Velkommen hit Lettogblid! Så positive navn dere har begge to:) Gjør sitt for motivasjonen det også. Har lett etter folk på min egen alder jeg også, -jeg er 46 altså, snart 47..

 

For meg var det nyttig å registrere ALT jeg spiste en tid Lettogblid. Fant ut at jeg hadde lagt meg til noen fæle vaner med å spise for mye og for lenge og for ofte og feil mat. Alt på en gang. Jeg som tror etter hver gang jeg har gått ned at NÅ har jeg skjønt hvordan jeg skal spise for å holde vekten, men så går tiden og dårlige vaner sniker seg inn. Tror også det har å gjøre med at det er så mye usunn mat tilgjengelig. Overalt. Og så har det med det å gjøre at jeg har en solid og aldri sviktende apetitt.. Nå holder jeg på å lære meg å spise mindre og sunnere igjen. Største utfordring å lære å stoppe før jeg er stappmett, og styre unna bombene.

 

Nedgang sist uke på meg ble 300 gram. Veier 62,1. Ikke noe å skryte av, men nå peker endelig vektkurven nedover. Bare 4,4 trimpoeng sist uke, lite til å være meg nå for tiden. Men iallefall - rett retning på meg nå, og magen minker. :(

Tatt av 1,9 kilo totalt. 3,1 kilo igjen til målet, 1, 2 kilo til jeg ser 60-tallet. To og en halv uke på meg til det målet, drar til frankrike da. Burde gå om jeg klarer å få opp farten nå.

 

Hvor mye skal du ned til 1.nov lettogblid?

Hvor langt er det til ditt endelige mål rosalilje?

 

Ha en fin uke! Hilsen Josefin som nettopp tok EN liten bit av en brownie, resten av stykkene ligger på kjøkkenbenken og roper til meg. De får bare rope.. Kaken er ikke min, men min datters. Sånn er det her, stadig noe fristende kommer inn i huset og ligger rett foran meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Kjekt at du er på rett vei, Josefin!Hjelper på motivasjonen det! Ein får seg som regel litt overraskelsar når ein begynner å registrere maten, ein del har utrulig mykje kaloriar.

Mitt endelige mål er 55 kg, så 1,7 igjen. Er egentlig begynt å bli fornøyd allerede, men tenkte eg skulle fortsette til eg er i mål. Godt å ha litt å gå på når eg skal til å auke kaloriane igjen. Tenkte eg skulle prøve å gjere det på ein skikkelig måte denne gongen, feks auke med 100 kcal og så ligge på det i 1-2 veker før eg aukar igjen. Hadde vore godt hvis eg kunne komme opp på iallefall 1600 i snitt pr.dag. Reknar då med at eg kanskje ligg litt lavare i vekene, og litt høgare i helgane. Les litt inne på Hold Vekten for å få litt tips. Har ikkje tenkt å legge på meg igjen denne gongen! Har tenkt å vere veldig forsiktig i jula, var då det skar seg sist gang.

Er så deilig å kjenne at kleda passar godt igjen!

I kveld blir det date med min mann på restaurant... Gler meg til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettogblid

I dag er det veiedag, og jeg er litt spent på hva vekten vil vise. Jeg ser at helgene blir problem, med for lite mat... Nå i helga kom datter vår hjem på høstferie, første gang hun er borte fra oss på skole, så det var fryktelig kjekt å få henne hjem (for en liten uke....). Og maten i helgen blir helt ustrukturert i forhold til ukedagene. Men jeg spiste bare en vaffel - selv om hele huset luktet nystekte vafler. Men - delmål en er 82 kg til 1/11.

 

Skal blogge senere i kveld, når veginga er ferdig. Vi er aktive damer, så veging blir nesten på nattestid....

 

Nyt dagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettogblid

Har vært på møte og når jeg kommer hjem har barna bakt boller.... :( Saker!! Men som den gode slanker jeg er, spiste jeg bare en bolle. En liten en... Men jippi igjen -vekten har gått ned med nesten 1 kg, Målene er de samme, men det er ikke så rart siden jeg trener ganske mye.

Vet dere om en måte å måle forbrenning på? Tror jeg må få dette målt ( hvis det er mulig.) for å se om det er noe jeg kan gjøre for å få litt fortgang i dette.

 

Men - bottom line som det heter på fint: pilene peker rett vei. Og da er vi glade for det.

 

Nå er det kvelden, God Natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Gratulerer så mykje med nedgang lettogblid! Bra for motivasjonen! Ikkje enkelt å seie nei når ungane har bakt bollar, nei...

Her er det litt for mykje som skjer om dagane. Har ete veldig magert og lite alle måltid heime, og kun litt når me har vore i besøk, men selvfølgelig litt feil mat. Var også ute med min mann på mandag på kinarestaurant, og der er det jo litt store porsjonar, men er no ganske sunn mat. Er då 1,2 kg meir i dag enn søndag morgon! Forstå det den som kan...Reknar med at det er mest væskebalansen, men er litt dumt likevel. Blir litt demotivert, for vil påstå at eg har virkelig vore flink desse dagane,trur ikkje eg har vore over 1600 nokon av dagane, og det er jo det eg skal ha for å holde vekta.

Eg og min mann skulle også på kino på mandag, men var ikkje nokon film som frista. Koste oss likevel med ca 10 ruter sjokolade kvar, så var vel litt på kanten av fortsettet mitt om å kun ete godteri på kino :-)Men første glipp på 6 veker då!

Veit ikkje korleis ein kan få målt forbrenninga, lettogblid. Eg føler på at eg sikkert har ganske lav forbrenning...Hadde vore interessant å sett det på papiret korleis det ligg an.

Ein av mine ungar har også flytta vekk på skule for første gang, er berre 16 år. Veldig kjekt å få dei heim igjen på besøk, ja! Heldigvis ikkje lenger enn at han kan komme heim nokre helgar og. Men rart for mamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er ! Bare EN vaffel og EN bolle Lettogblid -imponerende:) Klart det bare unntaksvis jeg ja, å styre meg når hele huset lukter godt.. Du har bare 1,7 kilo igjen Rosalilje, standhaftig er du! Jeg kommer nok etter deg inn på Hold Vekten-forumet.. men jeg skal dit før jul!

 

Forbrenning: tror ikke det er noen enkel sak å måle det. Jeg har også lurt på om jeg hadde spesielt lav forbrenning. Etter registrering av inntak og trim her inne, Finner jeg ut at tallene stemmer. Jeg går ikke ned så lenge inntaket er for stort. Trenger 1600 kcal, etter utregning, for å holde vekten med lite aktivitet, og det stemmer nok det. Det er bare jeg som har lagt meg til å spise for mye og feil.

 

Godt med barn hjemme. Jeg har ei igjen her, på siste året tror jeg. Eldste bor i frankrike i høst, hun har ikke vært her siden jul. Men jeg har besøkt henne i danmark i sommer mens hun ennå bodde der.. Langt unna, men hun har det bra så mor kan ikke klage. Gleder meg stort til å reise til frankrike om to uker da.

 

Så skjerping her, før croissantene og vinen inntar kroppen- ojoj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettogblid

Det høres herlig ut - å dra på tur til Frankrike. Også så spennende med barn i det store utland. Vår 19 åring tenkte Australia og Bali da gymnaset var ferdig, men "heldigvis" ble det Porsgrunn. Selv om det er 10 timer med bil, er det likeve nærmere enn Australia... )) Så alvor: jeg prøver å komme opp i 1600 kcal pr. dag. Og det er et kav. Men hver lille matbit blir nå notert ned, tror det er bare å begynne med en gang - og denne gangen skal jeg få med alt - hele tiden. Men - Rosalilje - nå er du så nærme målet ditt, at dette klarer du. Bare den siste motbakken nå får du sklir i mål. Råelegant over målstreken, skulle vært der med medalje og laubærkrans da! For det fortjener dere begge 2. Ha en stålende uke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...