Gå til innhold

Josefins dagbok. 5 kilo ned til 59. Femtiniiii !


Gjest josefin

Anbefalte innlegg

Gjest rosalilje

57,0 på vekta i dag, og opp 200g...:confused:Var 56,6 i går, så ikkje heilt motlaus likevel. Har eit snitt på 1213 kcal pr dag siste 12 dagane, og 1120 denne veka, så er ikkje at eg ikkje har vore flink som gjer at det går seint med vektnedgangen iallefall. Satsar på at det løsnar snart!

Skulle vore på tur denne helga, men det blei avlyst pga den berømte svineinfluensaen, er utbrudd på internatet der sønnen min bur. Ville ikkje ha masse foreldre der i tillegg då. Hadde tenkt å kose meg litt på tur, og har no bestemt meg for at det skal eg gjere sjølv om eg blir heime. Blir litt nøtter og sjokolade, er det som fristar mest!:(

Ha ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 355
  • Created
  • Siste svar

Hallo - godt at det er liv her:)

jeg har hatt det kjempefint, vært på Rivieraen og i Milano. Som alltid både godt og trist å komme hjem igjen. Ikke vært inne her på to uker, og ikke veid meg på like lenge. Glemte veie meg i morges, så i morgen skal det skje. Tror ikke jeg har gått opp. Vært opptatt av å spise sunt, og mener jeg har klart det så noenlunde. Merket fort at croissanter og loff ikke var særlig bra i lengden (som om jeg ikke visste det fra før :( ), og kaker hadde jeg ikke særlig lyst på. Er litt stolt av det,, ikke søtsug lenger yippi! Har gått og gått i byer, mange mil har det blitt. Spist gooode grønnsaker, bodde hos datter så vi laget mye mat selv. Kjenner at buksene er helt greie, men en god stund til de romslige hohoo. Et stykke vei å gå enda ja !!

Rosalilje: jeg har funnet ut selv hva jeg tåler og ikke. Kjenner det på magen, humør og kroppssmerter. Har ikke utslag ved allergitesting.

Kanella velkommen hit! Foreningen for de utholdende;) som snubler litt men ikke gir seg!

Lettogblid - ja nå skal det skje - god tid å slanke seg på nå. Før julebordene setter inn, og sikre litt god samvittighet til jul,,

Veiing imorra. Melder absolutt :) uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt ein super ferie! Litt misunnelig kanskje!

Og så bra at du klarte å holde deg mest til sunn mat, eg pleier ikkje å klare å vere så flink på tur, har litt å jobbe med der...

Blir spennande med veging i morgon, du må komme og rapportere!

Etter ei helg med utskeielse ventar eg ingen nedgang denne veka, men var utrulig deilig å gi litt blaffen! Men ikkje noko magen min sette pris på då, såg nesten ut som eg var 5 mnd på vei søndag kveld. Tåler ikkje sjokolade!

Snakkast i morgon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått opp, ikke ned. 62,0 kilo presis som da jeg dro den 23.okt. Klarer ikke finne ut av om jeg syns det er bra eller dårlig.. Mål presis som før, 74 midje, 100 baken. Pussig. Føler meg slankere. Bare tull det da :-/

 

Glemte å skrive at vi har hatt bursdag i huset igjen og at kjøleskapet inneholder 2 kaker og 1 dessert. Tror de får bare stå der parkert i ro for meg skal jeg klare noe mer NED i vekt, og ikke opp nå. Kan ikke kaste enda, datter vil kanskje ha et stykke.

 

Tja. Så da er det bare å sette i gang igjen. Ryvita, egg, skinke, grønnsaker. Kjennes bra. Vil komme under den magiske grense 62 raskest mulig. Mål før jul 60 kilo. Begynner å registrere inntak igjen nå for å få opp spiriten.

 

Frustrerende at det går så sakte. Men hatt en super ferie. Og helt OK å gå over på den gode maten som jeg vet jeg tåler igjen.

 

Rart at vi er i samme situasjon Rosalilje. Tåler det samme i matveien? Og har lav forbrenning. Har gått på GR-kurs og fått beskjed om å spise fordi jeg ikke går ned, så viste det seg at det eneste som hjalp var å redusere inntaket. Vi har lav forbrenning, ingen tvil. Og jeg fryser mye. Hvor langt har du igjen til målet? Glemt det jeg nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synes du skal vere veldig fornøyd med stillstand! Då hadde iallefall eg vore superfornøyd! :(

Ikkje lett å vere på tur sånn med mange fristelsar overalt, og ikkje heilt kontrollen sjølv på kva som skal etast og kor tid.

Eg har som mål å klare 55 kg, men har ingen forhåpningar om å klare det før jul. Går alt for sakte til det, dessuten veit eg om litt utfordringar med besøk og turar før det, og eg orkar ikkje å leve heilt etter skjema ved slike anledningar...Er så nærmt målet no og begynner å bli bra fornøyd, så det får heller ta litt lengre tid, tenker eg.

Eg frys og er alt for varm om ein annan heile året, har ofte litt feber. No har me hatt svineinfluensaen i huset siste veka, så er spent på om eg blir sjuk, men ikkje noko endå iallefall. Har ikkje vore sjuk sidan eg fekk ME (unntatt heilt lett forkjølelse) så ikkje sikkert eg får dette heller. Time will show...

Stå på vidare, tenk kor kjekt det blir å sjå 61-tallet snart! Alltid kjekt med eit nytt tall!

 

I kveld får eg mannen heim igjen, har vore på reise i 12 dagar. Har gått veldig fint åleine, men no gledar eg meg til å sjå han igjen!

Ha ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så positiv du rosalilje! Godt å lese. Innser at jeg blir værende i slankemodus en stund til jeg også, så blir det hele høsten til ende! Like bra det. Blir å leve sånn hele tiden, så jeg ikke legger på meg igjen. Har funnet balansen for å unngå vektøkning denne høsten, det er exakt hva jeg har.. Hvordan jeg skal bli kvitt de siste 3 kilo fatter jeg i øyeblikket ikke, for motivasjonen er mager. Og fristelsene store.

 

Lever tett med kjæresten som har en fullstendig annen forbrenning enn meg. Mange skiver, masse smør, all slags pålegg, solide sauser, bacon og stekefett, vin hver helgekveld, potetgull, alt går ned og det vises ikke på ham! I kveld kommer han til meg. Jeg må jo servere noe: Ordner og setter frem noe a la tapas med foccacia, skinke fra frankrike, oliven, majones, soltørket tomat. Jeg må bare "spise som hamsteren datteren min har, småknaske liksom". Og sånn skal det bli i all evighet! Bare å innfinne seg med det.

 

Godt med kjæreste da, ikke misforstå noen :D uendelig glad for ham, serverer hva som helst jeg. Må bare lære å spise under halvparten av det han spiser.

 

I morgen bursdag hos bror og middag hos mor. Hold-vekten-prosjektet fortsetter..

 

Har ikke infeksjoner du heller rosalilje? Ikke hatt det jeg heller, inntil for et par år siden. hatt noen "normale" forkjølelser nå. Immunforsvaret jobber vel på høygir hos oss, kanskje vi slipper svineinfluensaen? Vil absolutt ikke vaksinere meg, tør ikke, kan vel bli mer syk av den enn av influensaen vi.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har også ein heilt annan forbrenning enn meg, må visst berre godta det!

Eg klarer det som regel greit, og synes det er kjekt å bake og kjøpe inn og servere "godsaker" til resten av familien, og så ta meg grovskiver eller havregraut sjølv. Men av og til heldt det litt hardt!

Føler meg ikkje heilt bra om dagane, verre enn vanlig, meiner eg, har ca 38 grader og frys veldig, hodepine og ekstra sliten. Veit ikkje om eg kanskje er i ferd med å bli sjuk, eller om det berre er MEèn. Får berre vente og sjå.

Går bra her om dagane, et det eg skal. Har no auka med 100 kcal for dagen, og tenkte å auke iallefall 100 til etter kvart, i håp om å auke forbrenninga litt. Fått tips om det. Har lagt på 1100 denne veka.

Veit ikkje om noko spesielt som skal skje i helga, så satsar på å holde den ganske mager.

Eg er og veldig skeptisk til å vaksinere meg. Var på foredrag med Harald Nyland, reknar med du har hørt om han?Spesialist på ME på Haukeland. Han ville ikkje anbefale vaksine. Har sidan hørt at han no anbefaler alle å vaksinere seg, blei vel tvinga til det når Folkehelseinstituttet sa at alle skal vaksinerast...:confused:

Hører du har mange utfordringar i kvardagen, men stå på Josefin! Er iallefall bedre å holde vekta no enn å gå opp som vel er alternativet :-)

Ha ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag viste vekta 57,1, opp 100 gram, får vel vere greit nok det med tanke på at forrige helg var kosehelg...

Denne helga blir det ikkje nokon utskeielsar som eg veit om, får holde den ganske mager, for er mykje som skal skje vidare framover mot jul.

Ha ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vaksine her heller Rosalilje! jeg er sikker på at Nyland presses av helsemyndighetene i saken. Godt å høre han først frarådde. Da blir jeg mer sikker på at hverken jeg eller døtre skal vaksineres. De er jo også så sene med å tilby vaksinene. Mange har jo hatt forkjøleleser og litt av hvert, de lurer jo selvfølgelig på om de har hatt svineinfluensaen allerede. Jeg lå med feber to dager i august. Allerede hatt den?

 

Ikke bra med 38 i temp! Kanskje noe slurer seg gjennom kroppen din uten å bryte ut helt. Vanlig hos oss det. Bedre å bli syk og så ferdig med det. Ta det med ro iallefall!

 

Vekt i dag ikke bra. Opp 300 gram. Føler med oppblåst igjen. Jeg levde bedre på fransk mat og gåing hele dagen. Blitt kaker i helga: bursdag. Vin, Kino med en cookie i går. Kjente at det skar seg allerede fredag kveld med den tapasen og viljen glapp. Klarte ikke motivere meg. Men nå med 300 gram opp er motivasjonen føket i været. typisk meg. Så på igjen, startet med 2,2 trimpoeng på elixia. Gulrot og knekkebrød. gogogo. hadde vært supert med litt mer gjennomgående stabil motivasjon. Det må til skal jeg fixe de siste tre kilo. Bare å bestemme seg. vet det..

 

Fin uke og god bedring Rosalilje :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje lett dette Josefin! Er ofte lettast i vekene, og så går det litt skeis når helga kjem.:confused: Bra du har funne igjen motivasjonen no då!

Føler meg fremdeles ikkje heilt bra, dvs tilbake til vanlig ME-form...Har ofte rundt 38 grader til vanlig berre eg gjer litt eller stressar litt, men var liksom annerledes no, frysningar, veldig hovudverk og slapp. Kan jo og hende at det rett og slett blei litt for travelt når mannen var på ferie i 2 veker, at eg fekk meg ein liten reaksjon på det no.Bedre hvis eg hadde blitt skikkelig sjuk og ferdig med det!

Går fint med maten her, man var fryktelig godtesugen i dag når eg var på butikken...Var altfor trøtt, stressa og sulten til å handle, men holdt ut. Kjøpte ein sjokolade til mannen min som var med, og så smakte eg ei lita flis av den.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal me ha middagsgjestar. Tenkte å servere tacosuppe, utrulig godt, sunt og magert. Brukar kyllingkjøttdeig, og serverer rundstykker, nachochips og ost til, men eg et kun suppa, då kan eg ete to store tallerkar rekna eg ut sist gong eg laga det. Brukar kikerter og lapskausblanding i, så blir ganske tjukk, nesten som ein lapskaus.

Is og hermetisk fersken til dessert. Har lagt alt inn på forhånd, så veit eg heldt "kaloribudsjettet" i dag og.

Kjekt å ha 100 ekstra kaloriar per dag å gå på

Håpar å få sove litt godt i natt, har sove ca 5 t per døgn sidan lørdag... Trøtt no.

Ha ein fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne oppskrift på tacosuppe. Høres godt ut. Taco alltid populært her, godt med litt variasjon. Så flink du er Rosalilje. Lurt å regne ut og BESTEMME seg før fester hva en skal spise. Her må jeg begynne å registrere igjen, startet etter jeg kom hjem men har slurvet. Pån igjen. Nytter visst ikke annet nå. Det var liksom så mye å ta fatt med da jeg kom hjem.. ingen unnskyldning ugh. Men hva gjør jeg med helgens lutefisklag? Selvfølgelig mye fisk og lite tilbehør, tilbyr meg å kjøre så slipper jeg alkoholen. Og hva gjør jeg med neste ukes to julebord med juletallerken?? Lever magert ellers. Neste uke blir det vel ingen nedgang uansett med 3-4 ribbebiter innabords. Eller er det mulig? Den julepølsa og medisterkaka er bomber og frister meg ikke. Tar heller av noe av fettet på ribba. En av kveldene helaften med alkohol. ojoj utfordringer nok. Sulten på noe nedgang før jul jeg nå.

 

Inne i en god stim med trim da i det minste. 4 poeng hittil denne uka:)

 

Soving: jeg har begynt med melatonin. Knallbra. Sover mer og sover tungt. Fant det i Milano på et apotek, her fås det på reseptfritak. Spør lege. Virker om du mangler melatonin. Og det gjør tydeligvis jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører du har mange utfordringar framover, Josefin! Ikkje lett. Sjølv om ein et lite av sånn mat inneheldt den så mange kaloriar at det beste ein kan håpe på er vel stillstand...Du får vere superflink mellom festane! :-)

Eg skal på tacoparty i kveld. Gledar meg! Har allerede lagt det inn i regnskapet, litt vanskelig å vite akkurat kor mykje kjøttdeig eg tar, men sånn ca. Har tenkt å kun ta 1 lefse og droppe ost og rømme. Det blir alltid servert litt søtt etterpå, men tar ikkje noko uten at eg "må" feks hvis nokon byr meg. Seier ikkje at eg slankar meg...I teorien skal eg klare meg på 1100 kcal i dag og, men time will show...:D

Har Imovane som eg kan ta hvis det er heilt krise med søvn, men tør ikkje bruke dei så ofte, redd for å bli avhengig. Er det fare for det med melatonin? Må ein ta det fast for at det skal virke, eller kan ein ta det ein kveld og så sove godt den natta? Våknar veldig ofte opp på natta, og får då ikkje sove igjen. Så blir eg liggande og stresse og bekymre meg for korleis eg skal klare å gjere alt eg må neste dag. Hjelper jo ikkje akkurat på...

 

Tacosuppe:

600 g kyllingkjøttdeig

2 posar tacokrydder

1 løk

3 kjøttbuljongblokker

1,7 l .vatn

2 boksar hermetiske kikerter

1 pose frossen lapskausblanding

 

Steik kjøttdeig og løk. Bland inn tacokrydder og litt vatn slik at krydderet løyser seg opp.

Kok opp vatn og ha i kjøttbuljongterningane.

Ha oppi kjøttdeig, kikerter og lapskausblanding og kok til grønsakene er kokte.

 

Når du lager den slik blir det ganske suppe, hvis du vil ha den tjukkare berre reduserer du på vatnet. Det gjorde eg når eg laga den i går. Slik oppskrifta er no, rekna eg ut at det er 60 kcal pr.100 g. Raskt å lage, magert og godt! :)

 

Serverte den med rundstykker, tacochips og raspa ost i besøket i går, men det droppa eg. Har også sett at ein kan ha på rømme/kesam og salsa.

 

Håpar det smakar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Hei! Jeg snikleser litt på tråden deres. Jeg ble fanget av femtiniiiii;) Jeg er 1.59 og hater å veie mer en 60 kg. Jeg var opp i 62,5 i oktober. Jeg trodde 5 kg ned på noen uker skulle gå fint med litt tid og innsats. Men sånn er det ikke! Idag var jeg akkurat 61,0. Det går så sakte med meg, at å nå femtiniiiii til jul høres helt fantastisk ut!!! Jeg reier hjem på juleferie den 17.12, så 4 uker til. Jeg vet at jeg hadde følt meg så fresh om jeg hadde vært 59 da, altså to kg ned. Det må jeg da klare! Stå på jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berre kjekt med besøk på tråden!

Som du sikkert har skjønt går det ikkje akkurat så fort her heller, er vel helst nesten stilleståande...Er litt tungt, for får liksom ikkje betalt for å vere ganske flink med maten når ein ikkje får nokon trimpoeng :-( Stå på så klarer du nok ein del til før du reiser heim til jul!

Gjekk fint i går på jentekveld. Åt akkurat det eg hadde tenkt av taco, og ingenting av all snacksen som stod på bordet etterpå! Holdt meg til 1100 kcal i går og, så fornøyd med det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei studinisen! Du rekker fint 2 kilo til jul :D 4 uker til 18.desember i dag.

 

Min fascinasjon for femtiniii er der fortsatt. Skal klare det, men all tiden det har tatt visker ut noe av fascinasjonen her nå altså. Jeg vet jeg kan, har gjort det før. Sklir ut hele tiden nå. Som om jeg vet det ikke nytter. Jobber med saken. Kanskje jeg har så mye annet å tenke på, eller jeg pakker meg inn i mat for å beskytte meg. Noe med følelsene. Mest handler det om motivasjon. Ville det nok! Ja. Sånn er det. Så da blir julemålet å se 60-tallet her. Realistisk. Bare de tre utskeielsene de neste dagene nå fremover jeg vet om. Så er det sunn mat og hverdager hele veien ellers. 1200 kcal spist de siste dagene, ikke trening i går, men det blir en tur ut i dag.

 

Du som klarer å holde deg til planlagt inntak selv om det er jentekveld og fristelser Rosalilje, kommer til å klare det! 1100 om dagen, gått ned på deg jeg også dengang jeg levde livet mitt helt i ro uten trim. Det går an!

 

Takk for suppeoppskrift Rosalilje. Den skal jeg prøve! Vant til taco uten rømme og ost jeg også. Lager en olje/eddik-dressing for å ha på salaten, som jeg spiser mye av. Har alt på tallerkenen og spiser med gaffel. Tacoskjell til. Godt!

 

Søvn: melatonin er et naturlig stoff kroppen selv skal lage, økt produksjon om kvelden, ned om morgenen. Ingen tilvenningsfare. Jeg har jo aldri vært kveldstrøtt, det har jeg blitt nå. Må ta det hver kveld en time før sengetid, i en periode for å prøve. Noen sier de ikke merker forskjell. Mens jeg, jeg sov 10 timer i natt!

 

God helg dere! Holder på å regne ut hvor mye taco og vin jeg kan innta i kveld..nyttig nyttig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lurt å rekne ut på forhånd! Kos deg med vin og taco i kveld!

Her er det stillt og rolig i kveld, alle ungane er på ungdomsklubb, så eg og mannen er åleine heime :-)

 

Har lagt på 1100 kcal for dagen i 12 dagar no, og frå i morgon aukar eg opp til 1200 og heldt det i to veker før eg går opp til 1300.(hvis ikkje vekta går oppover då!) Berre for å teste ut om eg kanskje er kommt på sparebluss.

Har vore deilig å ha 100 ekstra for dagen. Har foreløpig brukt det til ekstra frukt og melk. Veit ikkje heilt kva eg skal bruke dei neste 100 til, for er egentlig rikelig mat no synes eg, men er jo eit luksusproblem då!:D

 

Akkurat no er eg stapp mett, men har registrert to skiver, egg og melk til kvelds for å komme opp i nok inntak i dag, blir vel litt meir sulten så eg får plass til det om ei stund

 

Kanskje eg må høre med legen om Melatonin, er ikkje noko kjekt å ikkje få sove! Tok sovetbl i natt, så då sov eg frå 10-06,våkna fleire gonger innimellom, men var deilig likevel.

Ha ein fin fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta i dag var utrulige 55,9 kg!!!:D Det er ned 1,2 kg siste veke!

Det var kjekt!

Har mykje problem med magen og har følt meg veldig "oppfylt" siste veka. Utan å gå i detalj har det no ordna seg ;)Trur det gjer noko med væskebalansen og når magen stoppar opp. Var 57,2 kg i går tidlig, og magen var stor og oppblåst, så føler meg SÅ mykje bedre no når det har ordna seg! Vil tru at eg kanskje går litt opp igjen dei neste dagane når alt stabiliserer seg igjen, men var kjekt allikevel!

 

I kveld er det besøk med gode venner. Skal prøve å ete fornuftig, men kjem ikkje til å registrere for det er heilt umulig å finne ut kva det veg og kor mykje kaloriar det er når ein er vekke sånn. Men fekk iallefall motivasjon til å vere flink i kveld!

 

Har no bestemt meg for å auke til 1150 kcal pr.dag i ei veke, og så 1200 pr dag neste veke. har fått tips om at det er lurt å gjere det istadenfor 100 meir pr.dag Får ta det litt forsiktig så eg får følge med vekta underveis.

 

Ha ein flott lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Rosalilje! 1,2 kilo ned, et skikkelig rykk! Det gjorde godt. Tenkte det, nå må det skje noe, du er jo sååå flink og standhaftig! Er du. Det lønner seg. Sikkert lurt å øke inntak langsomt nå.

 

Mage og væskebalanse: stemmer akkurat med mine erfaringer. Pussig, har liksom bare vært meg som har hatt det sånn. Og nå også du da :D

 

Seiler på motivasjonsbølgen jeg også nå. Fiiint. Her skal jeg være :) Inne og registrerer frokosten. Innstramming før den lutefisken i kveld. Salat-lunsj blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke jenter her inne :D Rosalilje...er det ikke altfor lite mat med 1100 kalorier? Det anbefales vel ikke å få i seg mindre enn 1300? Nå har jeg ikke lest alt du har skrevet, så du har kanskje en forklaring på så lavt inntak...Bra du er på vei oppover - og da snakker jeg ikke om vekta :)

 

God lørdag til dere!

 

Bente - Sliterne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det veldig kjekt i går med gode venner!

Vil seie eg klarte meg sånn midt på treet matmessig.

Positivt:

-kun 2 pizzastykker, masse salat og vatn, berre ein ørliten dæsj dressing.

-2 smash og 4 flak chips var alt eg tok frå skålene som bugna med snacks

Negativt:

-Ho hadde bakt 5!kaker og eg elskar kaker, så forsynte meg to gongar ganske bra,kunne nok klart meg med halvparten av det...

 

Alt i alt ganske fornøyd, og eg er rett tilbake på sunn mat i dag. Ville sende med oss heim kaker, men eg takka fint nei og mannen min fekk med seg to stykker som han skal ha til kaffien i dag. Eg tåler rett og slett ikkje så mykje søtt, så heldt rikelig det eg fekk i meg i går, sjølv om eg kjenner suget når eg først har fått litt...

 

Stille og rolig dag her i dag, godt å slappe av litt

 

Josefin:Håpar du koste deg med lutefisken i går! Godt å høre at motivasjonen er på plass!

 

Bente:For å gjere ein lang historie kort:

Eg har ME(kronisk utmattelsessyndrom)og kan derfor ikkje trene i det heile tatt og er mykje i ro om dagane.

Har rekna ut her på kalkulatoren at eg treng 1600 kcal pr. dag for å holde vekta, og at ein skal ligge 500-800 kcal under det for å gå ned.

La meg då på 1000 kcal for dagen når eg begynte å slanke meg i april i fjor. Gjekk ned 12 kg fram til jul.

Hadde no gått opp igjen 3-4 kg og hadde lyst å ha dei av igjen for å føle meg meir vel, og la meg difor på 1000 kcal igjen. Gjekk ganske seint ned 2 kg, og har no fått tips om å auke opp til 1300 kcal i tilfelle eg er kommt på sparebluss.

Har no ete 1100 i 2 veker, og tenker å auke med 50 pr dag kvar veke framover til eg er på 1300 hvis ikkje vekta går oppover då.

 

Har og hørt at ein ikkje bør gå under 1300 kcal for dagen, men veit ikkje heilt om det gjeld for meg som er så mykje i ro i forhold til ein som trenar ein del.

Prøver uansett å auke litt no, og så ser eg kva som skjer.

 

Ha ein fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke rart med det søtsuget rosalilje: fått litt sukker, og så er det der igjen. 3 dager uten sukker, og det er borte igjen.

 

Ikke lyst til å rapportere i dag jeg.. Ned 200 gram. Veier 62,1 kilo. Gått ned 1,9. 3,1 kilo til målet. 8,8 trimpoeng sist uke. Mål presis som før.

 

Lutefisken setter vel spor. Røfflig regnet 2200 kcal lørdag. 750 kcal bare i alkohol. Ville kjøre men det ble ikke populært mottatt, festbrems. Jaja. Så tok det litt av. MYE av. 2 øl, 2 akevitt, 2 glass vin. F.. men det var gøy :) Viljestyrke hvor er du?? Tilbake på sporet i går. Angrende men ikke bakfull. Bra hva? :D Fortsatt godt motivert. Registrerer alt nå, det hjelper masse. Bortsett fra lørdag holdt meg på 1200 kcal+ grønnsaker, altså ca 1300.

 

Trenger 1600 kcal for å holde vekta jeg også. Så samme utregning som deg rosalilje. Ett trimpoeng pr dag klarer jeg å holde. Vet fra før at på 1100 går jeg ned. Alltid. Med ME har vi lav forbrenning. De fleste sier det samme, merkelig lett for å legge på seg. Ikke bare det at vi er mye i ro, det er noe med forbrenningen.

 

Mål 1200 kcal. Bare det at 2 juletallerkener venter denne uken.. i kveld og onsdag. Ingen alkohol i kveld. Onsdag må jeg bestemme meg for: bare EN øl og EN akevitt. trenger virkelig en skikkelig vektnedgang. Trenger å se 61-tallet. Veldig. Det hjelper ikke at julebord er gøy og tid for å slå seg løs, jeg trenger å kjenne at jeg har kontroll. Det er hva jeg trenger.

 

Kontroll, kontroll, stå meg bi ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned er ned, Josefin! Dessuten trur eg nok at du går endå litt meir nedover i dagane som kjem, det heng vel i litt etter lørdag endå, tenker eg! :-)

 

Eg og skal ut på julebord i morgon, på Egon, med ME-foreningen her. Blir litt spennande, har berre snakka så vidt med to av dei som skal og resten har eg aldri møtt. Gav beskjed om at eg ville kjøpe meg ein vanlig rett istadenfor julemiddag, har lyst å spare den til julafta, smaker ekstra godt då når eg ikkje har ete pinnekjøtt på forhånd.:DVar visst fleire som skulle det.

 

Men klarer ikkje heilt å bestemme meg for om eg skal velge det magraste dei har, eller om eg skal ta det eg har mest lyst på. Er ganske sjelden eg er ute og et....

Det eg har aller mest lyst på er Blackened kylling, og det i seg sjølv er jo ikkje så verst, men eg synes det er veldig godt med pommes frites til i stadenfor ris...Og så kan eg jo kutte brødet som er med og dressingen, men det er jo så godt!

 

I dag skal eg vere med på ME-kurs igjen, og temaet i dag er kosthold. Gler meg til det, håpar eg kan få litt tips som kan hjelpe meg litt med den vanskelige magen min.Har lurt litt på om eg skulle fått meg ein time til ein ernæringsfysiolog og fått funne ut av kva eg ikkje tåler.

LaxPlus hjalp godt ein stund, men så var det akkurat som effekten forsvant :D

Ha ein fin mandag og kos deg på julebord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg innpå her med en kommentar til vanskelig mage...har selv tatt gastroskopi for om mulig få hjelp til å finne ut hva jeg feiler/IKKE feiler i min mage. Ikke noe i veien med tarmene. Fikk tips om å være forsiktig med med karbohydrater. Et godt tips for meg (og ikke minst når man skal slanke seg). Jo mindre karbohydrater jeg spiser, jo mindre oppblåst og rumlende mage. Kan jo være verdt et forsøk? Kullsyre er fyfy, likeledes alt kunstig søtstoff. Da er også tyggis og pastiller inkludert.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er hovedproblemet mitt er rett og slett forstoppelse. Trur egentlig det er noko eg ikkje tåler. Var på foredrag om ME og kosthold i dag med ein flink ernæringsfysiolog. Fekk mailadressa hennar og skal sende inn to vekers registrering av kostholdet mitt, så skal ho sjå på det før me møtest. Håpar eg får gode tips der! Men lurer på om eg skal vente til over nyttår. Trur ikkje at 1 veke sydentur og advent og julefeiring vil gi eit rett bilde av kostholdet mitt til vanlig :-)

Det som var kjekt var jo at eg har omtrent 100 % rett kosthold i forhold til kva ho anbefalte i dag :)

Prøver å ete lite karbohydrat, men et litt potet og brukar alltid fullkornspasta, hveteris og grovt brød/knekkebrød. Merkar at eg får mykje luft i magen av feks kaker og sjokolade, men det et eg berre ein sjelden gong, et nesten ikkje sukker i det heile tatt, heller ikkje søtstoff.Mistenker vel kanskje meir melk eller gluten, som er veldig vanlig å ha intoleranse for ved ME.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...