Gå til innhold

Josefins dagbok. 5 kilo ned til 59. Femtiniiii !


Gjest josefin

Anbefalte innlegg

Gjest rosalilje

Her går det litt over stokk og stein for tida, er i besøk, har besøk eller på bytur kvar dag denne veka...Skreiv opp alt eg åt på tirs,ons og torsdag.Gjennomsnittet er rett under 1600, så skulle jo egentlig gå bra då? Ein liten klatt krem, is med peanøtter og nonstop eller litt brownies, det gjer jammen grusomme utslag i kaloriregnskapet...Men klarer stort sett å ta berre litt og et veldig magert og lite når eg er heime, før hadde eg berre gitt blaffen og ete mykje heile veien. Så ser iallefall forbedring. vil ikkje kutte ut og vere med på ting for å slanke meg og vil heller ikkje utbasunere at eg ikkje skal ha for eg slankar meg.Så ja takk, litt får vere mottoet!

Godt med høstferie, men skal og bli godt når skulen begynner igjen. Blir for lite tid til å kvile når eg har alle ungane heime, så er ganske sliten no. Men har heldigvis sove godt siste nettene, så det hjelper på.

Nærmar meg forsåvidt målet, men trur det kjem til å gå veldig seint på slutten, så trur eg får belage meg på at det tar ei stund endå.Men hadde vore kjekt å stabilisere litt før jul. I fjor var eg akkurat kommt i mål julafta og så ga eg litt blaffen i jula. Ikkje lurt, får ta lærdom av det i år.

Du seier at du har problem med å komme opp i 1600, lettog blid.Kva et du i løpet av ein vanlig dag?Kanskje du kan bytte ut noko av det du et med noko som ikkje er fullt så magert? Litt nøtter i tillegg feks. For meg som ligg på 1000-1100 kcal for dagen høres det ut som eit "deilig problem":-)

Håpar de får ei fin helg Josefin og lettog blid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 355
  • Created
  • Siste svar
Gjest rosalilje

Etter alt for mykje feil og søt mat denne veka, gav eg rett og slett litt blaffen i helga...Blir litt skuffa over meg sjølv når det skjer, men har tross alt holdt ganske streng diett i ca 6 veker no...Trur det har litt med at eg er veldig sliten no, kvir meg litt til veka som kjem og at eg allerede hadde ete for mykje før i veka. Håpar det ikkje har ødelagt heilt for dei andre vekene eg har vore flink.

Er sikkert ikkje så gale det eg har ete i forhold til kva andre ser på som skikkelig utskeielse, men føler at for meg er det veldig lite som skal til for at vekta skal gå feil vei og at eg føler meg stinn og oppblåst. Får også veldig vondt i magen av kaker og søtt.At eg giddar å ete det då!

Men i morgon er det ein ny dag og eg gler meg litt til sunt og godt kosthold igjen!Veit ikkje om noko som skal skje som kan bli problem med søtt før bursdagsbesøk på søndag. skal prøve å vere veldig flink då!

Har du forresten lest om den nye forskningen på ME, Josefin? At dei har funne eit virus som dei trur gjer ME?Er veldig interessant, synes eg! Held på å prøve å finne ein blodprøve som kan gi diagnosen og medisin mot sjukdommen.

Ha ei fin veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite fokus på mat her. Mye som skjer, og jeg ramler ut av fokus på det meste. Skal ikke så mye til før jeg blir stressa og mister konsentrasjonen enda.. Har begynt på en deltidsutdanning som liksom tar hele meg, vært i besøk, kaloribomber i alle retnninger, ikke tid til trening,,, Veier 62,4 kilo i dag. opp 300 gram blir det vel. Lurer nå på om jeg klarer å komme i mål før jul. Altfor sakte fart her.

 

MEN det som er bra: jeg har blitt mye flinkere til å ta lite av de der bombene, tenker totalinntak kalorier hele tiden, dvs tar jeg en liten kake, blir det noe magert til kvelds osv. Tror den leksa er er veldig viktig for meg å lære, for ikke f..om jeg orker å gå opp i vekt igjen nå etter dette. Denne runden med vektnedgang har hittil vært tøff. Når det går så saaakte.

 

Stort med det der viruset de har funnet rosalilje. Mulig gjennombrudd i forskningen. Tar nok en stund før medisin kommer, men den kommer nok, før eller siden.

 

Mer siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettogblid

Litt opp, men bare snakk om gram... Men målene går nedover. Så ikke så galt at det ikke er godt for noe. :-) Jeg har hatt er veldig trivelig helg, med firmafest (som aldri tok slutt), familiebesøk (som heller aldri tok slutt..) Også sendte vi datter vår tilbake til skolen. Heldigvis for henne traff hun en annen skolevenninne på toget, så de 9 timene ble ikke riktig så lang....

 

Også over til alvoret: Jeg har pulsklokke - og jeg bruker den på trening for å se kalori-forbuket. Pulsen er på topp kjenner jeg... :-), men på en trening hadde jeg forbrukt over 1800 kcal. Og jeg spiste kanskje opp til ca. 1500 den dagen.... Men dagene mine går med til 2 skiver frokost, 2 skiver til lunsj, yoghurt til mellommåltid og frukt, og middag. Kanskje litt til kvelds, men det er ikke hver dag. Lurer på om jeg kanskje spiser for mye brød, det er så mange som er på lavkarbo-dietter for tiden. Og da er brød og potet fy-fy. Men - merker at formen bare blir bedre og bedre, kroppen er sterkere - og det er jeg stolt av. Var med på Jentebølgen i våres, og løp alle 5 km..... Da var mor stolt da..!!!

 

Ha en strålende uke... Jeg sa til en (mannlig) kollega et det er best med bare en tanke om gangen - og den skal være positiv. Vi damer klarer flere.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Egentlig godt å høre at det ikkje berre er eg som har vore i mykje besøk og ete litt usunt i veka som har gått...!Men no er eg veldig klar for å gå vidare nedover, får berre håpe at eg ikkje har gått for mykje opp forrige veke. Vog meg på fredagen og då var eg 57,2 så det er opp 0,6 kg, men håpar at det er mest vatn i kroppen og oppfyllt mage. Blir spennande å få dommen på lørdag.

Nydelig vær her om dagane, så skal prøve å få gått meg noken turar. Hjelper på både humør og kropp det!

Stå på, me skal nok klare dette sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettogblid

Jeg har veiedag på tirsdag, og da viste vekten 88. I dag viste vekten 85,7. Jeg skjønner ikke dette helt... Men rett før middag i går, fikk jeg melding om minnestund. Det satte meg helt ut, så det ble ikke mye mat på meg i går. Grunnen tl det er at for 1 år siden mistet vi nevøen vår på 20 i en bilulykke. Brutalt, unødvendig og trist. Mange ord som kan beskrive mine følelser og tanker i den perioden. Men - med 3 ungdommer i huset må livet gå videre. Vi har jobb, fritids sysler, familie, venner å ta vare på - så ting gikk seg til. Jeg grudde meg fælt til jul, til bursdagen hans og nå kom denne meldingen om 1 års markering. Spørsmålene henger fremdeles i luften... Men de får vi aldri svar på. Vi savner han, og føler veldig med bror min og hans familie. Det blir sikkert bedre neste år, men akkurat nå er ikke ting så bra. Det topper seg opp mot minnemarkeringen. Men - mor må være sterk. Hun har tross alt 3 flotte ungdommer som har mistet sitt søskenbarn - og disse ungdommene trneger å ha en mor som er både tøff og sterk og myk og trist og ikke minst en mor som er der når de trenger det.

 

Ha en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

No fekk eg heilt vondt i hjertet,lettog blid...Det må vera ubeskrivelig grusomt å miste ein av sine nærmaste på den måten.Så heilt fullstendig meiningslaust....Er nok ekstra vanskelig for søskenbarna og, vil eg tru. Men hørtes lurt ut med ei minnestund slik at ein kan vera samla på ein sånn vanskelig dag som ein 1-års markering er. Har ikkje opplevd noko lignande sjølv, men har hørt at mange seier at det første året med alle spesielle dagar sånn som jul, bursdag,o.l er det verste, og at ein etter kvart lærer seg å leve vidare sjølv om sorga alltid vil vera der. Godt du tenker mykje på ungane dine, men pass på deg sjølv også midt oppi det heile!Tenker på deg og ønsker deg alt det beste i desse dagane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei! Korleis går det med dokke lettogblid og Josefin?

Her har veka gått heilt etter skjema så langt, kanskje litt mykje taco i kveld då...

Vekta i dag tidlig var 57,0 så litt oppgang etter høstferien 0,4 kg, men håpar det no skal gå nedover igjen. Ingenting søttt foreløpig denne veka, men litt i morgon i kaffibesøk. Nydelig vær her, men har nesten ikkje fått gått tur, for må spare kreftene til ein del andre ting som eg er nødt til å gjere. Ha ein fin helg vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært inne her siden sist jeg skrev. Har hatt mye å gjøre, og bursdag. 13 stk på tapas, marengskake fra datter og kjærestens spesial jordbærkake. Har besinnet meg, men noe har det blitt. Kjøleskapet er fullt av mat enda! Spiser opp det magreste jeg da, så får de andre ta bombene. aioli huff huff.. Det har nok blitt et lite hyggelig kaloriregnskap de siste dagene, Men hyggelig har det vært på andre måter da.

 

Gått lang tur i dag, 2 timers. Lenge siden sist, har blitt avlyst dag etter dag. Kroppen kjennes tung og lite samarbeidsvillig. Godt når jeg kom i gang, frisk luft og vi vasset i fallent løv, deilig. Bare å fortsette nå. Fant ut at pause er ikke noe for meg, Fant det ut ennå en gang.. MÅ prioritere trening og trim jeg, da har jeg det best.

 

Godt å følge dere, du er jo snart i mål rosalilje! Fornuftig å stabilisere litt før jul. Enn om jeg kunne fulgt deg på det?.. Ialle fall skal jeg inn på hold-vekten-tråden før jul! Det virker som du er på full fart ned i vekt lettogblid. Har dere hatt minnemarkering nå? Tenker på deg! Meningsløst med unge som dør i trafikken. Annet trøbbel vi klager over blir så smått, ubetydelig.

 

Det virker som dere er i bedre modus enn meg. Kjenner jeg har dalende motivasjon før turen. Drar torsdag, først skole i to dager - bor hos venninne da, så et seminar i Oslo, så Nice søndag morgen. Skal prøve å hølde meg i skinnet og ikke gå opp, men tror ikke jeg greier å gå ned noe. Blir et passelig mål det, ikke opp.

 

Veiing i morgen huttetu. KJENNER at det ikke har vært noen stor nedgang, om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

62 blank og fornøyd med det.

Burde selvfølgelig hatt et helt annet tempo på dette, har gått ned i gjennomsnitt 250 gram pr uke. Men det går da rette veien :D

=langsiktig livsstilsprosjekt. Jeg har lært hvordan jeg skal leve for å HOLDE vekten. Må jeg ikke glemme det igjen...og må jeg klare de siste 3 kilo:

Totalt gått ned 2 kilo, 3 igjen.

 

Fin uke ønsker jeg alle!

Og lykke til i morn Lettogblid, med veiing altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Gratulerer så mykje med overstått bursdag! Sakte, men sikkert nedover er bra det! Har hørt at det skal vere lettare og holde den nye vekta hvis det ikkje går for fort, så me får jo trøste oss med det!

Eg har også tenkt tanken at eg veit iallefall korleis eg skal klare å holde vekta, er jo stort sett det som har skjedd siste vekene...Åt litt for mykje is på søndag og litt is og kake i besøk i går, og no føler eg meg nesten som om eg skulle vere 5 mnd på vei, og føler meg på ein måte forgifta. Må visst til å innsjå at eg ikkje tåler så godt sånn mat. Trur nesten eg må få kontakt med ein ernæringsfysiolog eller noko, og få funne ut kva eg tåler og ikkje. Har du vore t det Josefin, eller har du berre funne ut av det sjølv?

Trur eg har gått opp endå litt, mister nesten motet...Er veldig flink 5-6 dagar i veka, men hvis eg et litt utenom det eg skal dei andre dagane, virkar det som om alt blir ødelagt.

Neste utfordring no er ein kafetur på lørdag og bursdagsbesøk om kvelden. Klarar ikkje å bestemme meg for om eg skal kose meg litt, eller om eg egentlig burde la vere alt eg iallefall blir uvel av. Veit ikkje om noko meir som kan blir problem av den sorten før 14 dagar etterpå, så litt fristande å nyte det denne dagen, og heller lide litt i dagane etterpå.

Laxplus virka veldig bra første veka når eg tok ein tbl for dagen, men akkurat som dei har mista litt virkning no etter ei stund. Dumt, for var utrulig deilig når magen fungerte. Får kanskje prøve med 2 for dagen ei stund.

Føler det har vore litt sutrete innlegg frå meg i det siste, men er rett og slett litt frustrert. skal prøve å finne igjen den gode stimen.

Håpar du får det kjekt på tur, Josefin! Så kjekt å besøke datter då! Du får kose deg med måte, og syns stabil vekt er eit flott mål!

Korleis går det med deg,lettogblid? Godt at minnemarkeringa er over?

Ha ei fin veke, begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettogblid

Tusen takk for gode tanker fra dere. Har vært fraværende noen dager, men må prøve å komme tilbake til kvardagen igjen no. Det var minnemarkering på mandag, og tante gråt sine modige tårer over savnet, og over hvor menigsløst det hele er. Det ble en fin markering, med masse mediadekning. Tror at slike markeringer vekker ungdommen mer enn allverdens aksjoner. Fryktelig sterkt av bror min og familien at det klarer å gjennomføre slike ting.

Men - oppi det hele har jeg ikke all verdens matlyst, og vekten har faktisk rast litt ned... Deilig å kunne stramme beltet ett hakk videre innover.:P Har nå kommet til 85 kg. Men utfrodringene står i kø, skal bort på langhelg til Stavanger nå, og vet av erfaring at da blir det verre med rett spising til rett tid... Men det får vi ta somd et kommer.

 

Jeg synes dere er så flinke, dere har all grunn til å være stolte av hva dere har fått til. Og jeg er så glad for å kunne får ut litt tanker til dere. Og Rosalilje - du er ikke sutrete!! Og Josefin - kos deg på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vekt lørdag:57,2.Ja, ja veit ikkje heilt kva eg skal synast om det.Opp 0,2 kg.Mandag til fredag åt eg heilt etter skjema.Lørdag koste eg meg først på kafe og så i besøk, så kunne absolutt vore endå flinkare, men klarer ikkje å seie nei til absolutt alt heile tida...Men har iallefall blitt flink til å hente meg inn igjen med ein gong.Før blei det ofte mange dagar når eg først skeia ut.Håper de har hatt det fint på tur begge to! Og at de ikkje blir straffa på vekta etter litt ekstra kos som det ofte blir på tur...

Ha ei fin veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skummet igjennom innleggene deres og vil bare si at om dere savner en gjeng voksne damer, er noen av oss på tråden Sliterne i alle fall ;) Det går ikke så fort med vektnedgangen der heller, men vi har det om ikke annet, hyggelig sånn oss mellommenneskelig i alle fall. Vi går litt opp og ned, men er evige optimister :)

 

Velkommen innom!

 

- Bente (snart 46)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest meg gjennom innleggene deres, og kunne nesten skrevet det samme selv. Måten dere jobber med mat, trim, vektnedgang, vektoppgang - alt stemmer. Synes dere er utrolig flinke, og også flinke til å sette ord på det dere gjør, det skaper iallefall bevisstehet.

Jeg innså at jeg måtte melde meg på et GR-kurs i høst, og avsluttet det for 1 1/2 uke siden med ca 4 kilo nedgang på de 7 ukene. De to-tre siste kiloene skal jeg ta på egenhånd, og har klart 0,6 siden siste kursdag. Ikke så verst, egentlig :-)

Jeg er 46 år, bor sammen med min eldste datter på 20, jobber og har en pleietrengende datter på institusjon som krever daglig oppfølging av meg, så trim blir det lite av i hverdagen. Får samlet 4 trimpoeng i helgene, det er stort sett alt. Kunne klart mer, men har ikke motivasjon/lyst/ork til å gå ut når jeg er så lite hjemme på hverdagene. Men deilig når jeg endelig får det gjort. ;)

 

Er ellers en stornyter av kaker og sjokolade. Ekstremt avhengig, føles det som, mister all viljestyrke i nærheten av enkelte sorter. Skal ha klubb til onsdag, og er jo allerede klar over at restene kan bli en utfordring... Kjenner at det er vanskeligere nå når jeg ikke går på kurs mer.

 

Tall:

 

Målsetning

Vekt: mellom 59 og 60 kg

Midje: 80-82 cm

 

Pr i idag:

Vekt: 62 kg

Midje: 85 cm

 

Håper også at dere er ved godt mot, og at målene ses der fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei!Så koselig å få besøk på tråden!

Bente:Eg har lest mykje inne på tråden hjå dokke, synes de er utrulig flinke å støtte kvarandre og gi kvarandre positive tilbakemeldingar!Ein positiv tråd sjølv om det er mykje trist og vanskelig de skriv om innimellom. Kjem nok innom igjen på besøk, skal prøve å legge igjen ei helsing av og til.

Kanella:Supert resultat på Grete Roede kurset!Stå på, du klarer nok dei siste kiloane og!

Eit lite tips til klubbmat:På lørdag var eg i besøk og fekk servert kyllingsuppe. veldig magert og veldig godt!Rundstykker til. Kanskje smootie til dessert?

Eg er og veldig glad i sjokolade og kaker!Har sidan august kun ete godteri på kino, bortsett frå 1 gong eg smakte litt i godt selskap. Synes det er lettare med nesten avhold enn måtehold. Når eg er i besøk er det liksom ikkje eit alternativ å forsyne seg av snacks, det skal eg ikkje ha.

Kaker har eg kost meg med når anledningen har bydd seg, men er ikkje så ofte det skjer, så det får heller gå. Er vel omtrent einaste utskeielsane eg har hatt siste 2 månadane, bortsett frå kinogodteri 4 gongar og litt nøtter...Er klar over at det ødelegg litt for innsatsen resten av veka, men klarer ikkje å leve heilt uten noko søtt!

Håpar å høre meir frå deg korleis det går.

Stjernerose:viktig å prioritere ting som gir meining og energi, og prøve å kutte det som kun krev energi!

Etter ein liten utskeielse lørdag, var søndag heilt etter skjema, og forsåvidt i dag, anna enn at eg åt ein del nøtter i ettermiddag...Er jo veldig kaloririkt...Har hatt ein skikkelig tung og vanskelig dag, og då blir eg så sugen på noko, så kunne forsåvidt vore noko verre enn nøtter...Men har knipe inn litt ellers, så fremdeles litt i minus på kaloriar i dag.

No satsar eg på mange gode dagar framover, så eg får litt resultat på vekta igjen. Hadde gjort godt for motivasjonen!

Ha ei fin veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettogblid

Hei alle, kor kjekt å høre fra dere. Også positivt at andre også kommer innom. Uken min har vært bra, bare vekten som står helt i ro... Men med en langhelg på tur, uten system i inntaket og både alkohol og usunn mat så er jeg fornlyd med dette. Livvidden har krympet, og den siste tiden har jeg tatt av 3,5 kg. Men - jeg har betennelse i akilles, og kan ikke gå på trening slik som jeg vil. Og da blir jeg vanskelig å være i hus med....:-(

 

Målet mitt med 82 kg til 1. nov blir nok ikke så enkelt. Det betyr - 3 kg denne uken.... Men jeg er på rett vei, har bare 2 julebord, en Oslotur og en annen helgtur foran meg før jul. Så det blir enkelt å ta av noen kilo.. ;)) Da er dete veldig godt å ha dere - for dere er en utrolig motivasjon for meg. Jeg tror at så lenge vi har det godt i hverdagen, så går alt så mye lettere. Vi har store barn, og de er også en flott motivasjon for mor... Men det betyr også at vi slapper mye mer av, det er ikke det vanvittige stresset hver dag med henting og bringing.. Det var en herlig tid det også, men når vi har passert 40 er det godt å se tilbake på den tiden.

Nyt uken - grip dagene og så håper jeg solen skinner på dere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Likar så godt nicket ditt, det er så positivt og framtidsretta! Mange har nick som fleskeberget og tjokkebolla. Mykje bedre å sjå framover mot målet!

Synes du har vore flink på langhelg, kan ikkje forvente noko bedre enn stillstand då.Dessuten har du gått ned mykje i det siste.

Utfordringane du har framover mot jul klarer du nok med glans! For meg var det sjølve jula i fjor som blei problemet. Var akkurat i mål på vekta, så tenkte at no kan eg kose meg litt. Men blei litt mykje kos...:-)

Går fint her om dagane. Fekk gått meg ein liten tur i dag, og det går fint med maten etter nøttesprekken på mandag. Har begynt å notere igjen berre for å ta ein kontroll, ser ut som eg har lagt ganske bra rett siste vekene, prøver å ligge på 1000-1100 kcal for dagen i vekene,litt høgare iallefall ein dag i helga.

Laga tacosuppe til middag i dag. Absolutt å anbefale! Godt, sunt og magert! Kan legge ut oppskrift hvis nokon er interessert.

Ha ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Vekta i dag var 56,8, så 400g ned, det får vere greit det. Skal ha besøk i kveld, synes det er det lettaste for då bestemmer eg menyen, og kan på forhånd tenke ut kor mykje eg skal ete. Ikkje heilt planar for i morgon endå, men skal iallefall holde meg i "skinnet", for skal vekk neste helg, er ofte vanskeligare då.

Ha ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Holdt meg kanskje ikkje heilt i "skinnet" på søndag, for me var på kino og Peppes...

Men bra tross alt, hadde med 100 g sjokolade på kino, lite til å vera meg iallefall, og valgte tacosalat på Peppes istadenfor pizza. Såg når eg la inn her etterpå at den salaten hadde nok ganske mange kaloriar, for det var gratinerte tortillas med kjøttdeig og ost+salat. Men oversteig iallefall ikkje 1600 i går, så det får gå.

Vog meg i dag og var 56,7, det er bra på ein mandag!

Korleis går det med dokke andre, det blei så stille her?

Ha ein fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler det om å tenke nytt og anderledes for resten av livet, hvis jeg skal være litt dramatisk.

I går var jeg en snartur i byen for å gjøre noen innkjøp, og kjente plutselig at jeg var veldig sulten. Det første som slo meg (siden dette var før middag) var at jeg kunne ta en rosinbolle i hånda mens jeg gikk rundt. Men det er jo på disse områdene jeg må skifte holdning. Hva ville Vendela ha gjort? Hun er IKKE mitt store forbilde, men hun holder nok ganske effektivt på vekten. Dessuten har hun sagt en klok setning som jeg vet om: GÅ ALDRI HJEMMEFRA UTEN EN FRUKT I VESKA. For meg er det sånn at selv om den frukten ikke metter så mye, så er det noe å bite i. Selv et drops kan gjøre nytten når man er sulten, det er noe å putte i munnen. I går hadde jeg ikke frukt i veska, men mobiliserte masse viljestyrke, og kjøpte en banan og en flaske Bendit smoothie. Det berget meg gjennom den situasjonen.

 

Dessverre hadde jeg en tre timers kjøretur langs E18 på kvelden, ble forferdelig trøtt og måtte stoppe flere ganger. Det er så vidt jeg tør å si det, men til slutt kapitulerte jeg, og kjøpte to marsipanpølser, dajm og kanelsnurre, fordelt på flere bensinstasjoner. Var fysisk og psykisk dårlig da jeg kom hjem, så mye har jeg ikke skeiet ut i løpet av hele GR-kurset eller i perioden etterpå.

 

Så nå må jeg virkelig ta denne uka seriøst, og målet er rett og slett å holde vekten. Har jo vært sosial hele helgen, og det ser "dårlig" ut for kommende helg også, skal på helgebesøk til god venninne som også har de samme laster som meg.

 

Må dere ha lykke til denne uka, alle som holder på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Det er heilt klart ein livsstilsendring dette her. Hjelper ikkje å gå ned mykje på kurs hvis ein går tilbake til sine gamle matvanar etterpå, då er det rett opp igjen. Ein må leve ganske forsiktig for å gå ned, men når ein først har rett vekt kan ein ete ganske mykje sunn og mager mat og likevel holde vekta, sjølv om ein skeiar ut ei og anna helg. Men ikkje kvar helg, og ikkje heile helga, og ikkje noko usunt i vekedagane. Rett og slett ta rette valg heile veien.

Planlegging er viktig både for å gå ned i vekt og holde vekta. Ofte vanskelig å finne sunn og mager mat hvis ein må kjøpe noko ute. Eg smør ofte med meg matpakke og ein frukt hvis eg skal noko. Billig og! Hvis eg ikkje har det kjøper eg meg kanskje eit brød og skjer opp på brødskjeremaskin og ein pakke med feks skinke,så lagar eg meg brødskiver i bilen. Kjøper ein ferdig rundstykke feks er det ofte mykje smør og majones på.

Lurt å legge inn maten her, for eg har fått veldig mange aha-opplevelsar. Ting eg har trudd ikkje var så verst har vist seg å inneholde veldig mange kaloriar.

No har eg gitt deg råd, skal prøve å høre på dei sjølv og! :-)

Lett å falle for fristelsen på noko godt når ein er ute på tur sånn som du var. Kjenner meg litt igjen i at då hjelper det ikkje med litt sjokolade, då blir det gjerne ein del når ein først er i gang...

Ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Så stille det var her då! Håper de berre har det travelt og at det ikkje er motivasjonen som sviktar! Her går det iallefall fint med maten, men om det går fint med vekta blir jo spennande å sjå til lørdag...

Ha ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...