Gå til innhold

Hilsen fra en ny gammel traver:)


Gjest soffe76

Anbefalte innlegg

Og åffkårs!

Jeg vil jo være innom her på forumet i tide og utide som ejg er nå :-)

Bare at jeg ikke gidder å føre opp mat varene..

Skal jo bli spennende å se om dette har noen innvirkning på vekta.

Jeg håper det.

Men jeg skal trimme likevel, spise bra og alt det der:-)

Vi skal klare dette uansett hva slags kosthold vi befinner oss på..

det som da er litt trist nå da.. jeg kan ikke bake Oreokake likevel.. Hvertfall ikke i prøveperioden, så jeg får vente ltit til.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Rask tur innom for å oppdatere vekt. Var bare en rask tur innom GR kurset i går for å veie meg, og det var ikke rare greiene -200gr. Men det er meg selv å takke. Ingen trim sist uke og bursdagselskap på fredag, lørdag og søndag (feiret min egen dag + 50 årsdag til ett søskenbarn).

Denne uken er det full fokus, skal ikke gi meg nå. Denne uken har begynt bra med trening - var på spinning mandag og styrke i går. Skal ha minst en treningsøkt til før helgen - det skal jeg klare..

 

Soffe - Bra at du fortsetter med trening og har litt fokus på mat, selv om det er andre ting som opptar deg mer.

 

Ha en fortsatt fin uke:)

____________________________________

Startvekt; 103,4 kg (25. august 2009)

Status pr i dag; 87,7 kg

Vektreduksjon til nå;15,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjer det for mye..

Jeg lever visst i en verden hvor alt har en tendens til å skje på en gang. Vi har mye vi skal jobbe oss igjennom i en vanlig hverdag, som kan være tøft nok. Og når alt skjer på en gang i tillegg, er det mye som det er vanskelig å tygge over og fordøye. Men, av tøffe tider blir man sterkere! Det er mitt motto, og det må jeg bare tro. Jeg har en flott familie, og fantastiske venner som støtter meg betingelsesløst. Jeg hadde ikke klart noen ting uten dem! :)

Og til dere som leser her, takk for at jeg får tømme og øse min frustrasjon over dere, og ikke minst takk for tilbakemeldingene!

Vi går alle mot lysere tider, på privat plan skal jeg gjennom noe som føles som min tøffeste kamp noensinne, men det skal bli så bra på alle plan!

Så til helgen skal vi kose oss. Hotell, bade, god middag, shoppe! Bare jeg og samboer, jentungen skal til mormor og kose seg der. Så nå brettes ermene opp og vi ruster til kamp. Vet det høres litt snålt ut, men det er sånn jeg føler det akkurat nå. Og jeg kan allerede smake på seieren ;)

Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei soffe!

Bare inne for å ønske deg en riktig god tur, og håper du storkoser deg i helgen!

Trenger virkelig å lade batteriene, og da er det bra å kunne gjøre det sammen med dem man er glad i (samt få litt voksentid).

 

God tur, og lykke til videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I januar begynte jeg på mitt 3. Grete Roede kurs, og med nye kursbøker/opplegg skulle det gi nok motivasjon.

Men, det har ikke vært det samme å gå 3. kurs som de to første. Først og fremst så blir det en god del nye kursdeltakere som har de samme sprøsmålene som vi alle har hatt på kurs 1 og 2, og desuten raser de andre ned i kilo mens jeg ikke klarer med en noen hundre gram.

Uansett så er det en kjekk kursholder og kjekke damer som går på kurset, men jeg kjenner nå litt på hva jeg skal gjøre videre. Diskuterte det litt med min kursleder sist og jeg har nå bestemt meg.

 

Var inne og kikket på kursoversikten, og ser at de heldigvis skal starte et aktiv kurs ikke så langt fra der jeg bor. Det betyr at jeg nå kan få trimpoeng på kurskveldene og trene sammen med andre som jobber med livsstilsendring. Jeg har meldt meg på dette, og det blir da mitt 4. kurs - vil ikke gi meg enda for jeg har enda lang vei å gå.

Så på tirsdag er siste kurskveld sammen med gjengen, og 9. mars begynner jeg på GR Aktiv kurs med spinning:) Yeas, det skal gå greit. Får jo påsken innimellom, så da er det greit å ikke miste fokus, men ha noen som fortsatt holder meg i ørene.

 

Etter det 4. kurset så vil jeg nok begynne på hold vekten kurs og da er jeg tilbake til min gamle kursdame.

 

Det var litt mine tanker denne dagen - nå ser jeg frem til en kjekk helg sammen med resten av familien. Skal ha reker i kveld, men starter helgen med en time på spinning etter jobb.

 

Kos dere på tur sammen med deres kjære:) Vi snakkes over helgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet

Tirsdag var siste kursdag på mitt 3. kurs og jeg hadde tatt av 700gr er fornøyd med det.

 

Nå har jeg meldt meg på Aktiv kurs m spinning og da håper jeg at motivasjonen kommer litt tilbake. Føler jeg kjenner opplegget og har sterkt behov for å få til mer trim i en travel hverdag. Tror derfor dette er det rette for meg.

 

Har bare fått positiv respons fra min nåværende kursleder og hun synes det er en god ide. Regner med å komme tilbake til henne på Hold vekten kurset.

 

Da er det snart tid for møte på jobben og jeg regner med at det blir pizza som vanlig. Har bestemt meg for å kun spise ett stykke selv om jeg sikkert får lyst på mer....

 

Snart helg:)

____________________________________

Startvekt; 103,4 kg (25. august 2009)

Status pr i dag; 87,0 kg

Vektreduksjon til nå;16,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soffe76

Liten stund siden sist nå gitt..

Men uansett, det ser ut til at det legen sa kan stemme. Jeg har spist lavkarbo/Fedon mat i snart to uker, og 3cm inn på beltet allerede.. Nærmer meg styggelig 10 kg nedgang, og jeg teller ikke en eneste kalori :-) Så er ganske fornøyd! Vekt kommer på onsdag..

Jeg slapper mer av, og begynner å få mer energi.

Helgen er over og 3årsbursdag for tøtte har gått kjempe bra! Kakespising på meget lavt nivå, men kanskje litt i overkant av mørk sjokoladespising ;)

Ha en flott uke damer! Og vi "snakkes" snart igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soffe76

hei igjen :-)

I kveld har jeg bakt meg proteinbrødet til Lars Sponheim. Det var faktisk kjempegodt!! Men det er nok en kaloribombe fra en annen verden... men det er det eneste alternativet jeg har til brød, så det får bare være. Jeg teller ikke kalorier lenger, og merker at jeg blir smalere og smalere. Viser seg ikke sånn veldig på vekta, men på klær og beltet på buksa! nå er det bare ett hull igjen:D

Og ikke minst, etter to uker på fedonmat så har jeg jaggu fått mensen også!! hipp hurra!! Snodig ting å juble for... men jeg har jo ikke hatt det på nesten ett halvt år :D

Ha en videre flott uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet

Hei på dere!

Dette går jo helt glimrende Soffe! Viser at kroppen vår er et komplisert system, og det at vi minker i cm er jo det som teller aller mest (selv om noen absolutt tyr til den vekta).

For meg har cm målene vært den største motivasjonen gjennom hele denne prosessen, selv om målene i seg selv ikke sier så mye der og da. Men, når en ser at buksene ikke strammer på lårene og magen, og en kanskje må invistere i noe nye bukser - ja da er det kjekt.

 

Jeg er som sagt begynt på GR kurs nr 4 og denne gangen er det på Aktiv kurs. Var så ivrig at jeg ba om å få slippe å gå gjennom det grunnleggende introen (for det har jeg vært gjennom 3 ganger de siste halve året) og heller får trene. Kurslederen fikset det slik at vi var 4 stk som slapp unna skravlingen og var på spinning! Kjempestart.

Motivasjonen min er tilbake og jeg har klart å trimmet hver dag denne uken. Håper det også vises på vekten på neste kurskveld, for jeg hadde gått opp 700gram på en uke. Vektøkning skyldes nok sjokoladespising på skituren, ny vekt og mensen. Er derfor spent på vekten på tirsdag.

 

Vel, nå er det bare en arbeidsdag før helg. Ingen spesielle planer denne helgen og det er bra. Blir en del bursdager i neste uke/neste helg, så nå må grunnlaget legges for en kontrolert feiring...

 

God helg:)

____________________________________

Startvekt; 103,4 kg (25. august 2009)

Status pr i dag; 87,7 kg

Vektreduksjon til nå;15,6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
hei igjen :-)

I kveld har jeg bakt meg proteinbrødet til Lars Sponheim. Det var faktisk kjempegodt!! Men det er nok en kaloribombe fra en annen verden... men det er det eneste alternativet jeg har til brød' date=' så det får bare være. Jeg teller ikke kalorier lenger, og merker at jeg blir smalere og smalere. Viser seg ikke sånn veldig på vekta, men på klær og beltet på buksa! nå er det bare ett hull igjen:D

Og ikke minst, etter to uker på fedonmat så har jeg jaggu fått mensen også!! hipp hurra!! Snodig ting å juble for... men jeg har jo ikke hatt det på nesten ett halvt år :D

Ha en videre flott uke!![/quote']

 

 

Aj, spennende! Lenge siden jeg har lest mye hos andre, men tror jeg må ta meg på tak. Må snart fine inspirasjon ett sted om jeg ikke skal havne helt i grøfta nemlig!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soffe76

Her går det fort i svingene vettu :(

Nå er jeg alenemor i en periode. Det er faktisk nesten litt trist. Har aldri vært lenge borte fra hverandre, og jeg føler meg helt fjortis patetisk. Men sånn erdet :-)

Alt ordner seg og vi klarer oss finfint. Men å savne er jo lov!

Ha en flott ha en flott uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Her går det fort i svingene vettu :D

Nå er jeg alenemor i en periode. Det er faktisk nesten litt trist. Har aldri vært lenge borte fra hverandre' date=' og jeg føler meg helt fjortis patetisk. Men sånn erdet :-)

Alt ordner seg og vi klarer oss finfint. Men å savne er jo lov!

Ha en flott ha en flott uke!![/quote']

 

 

Skjønner hva du mener! Vi er heller ikke vant med å være bort fra hverandre. Stort sett sammen om det meste vi foretar oss. Tror en cupfinalehelg er det lengste vi har vært borte fra hverandre på de 16 åra vi har vært i lag. Vi hadde nok ikke hatt vondt av litt "adskillelse", kjent at vi har savner hverandre :(

 

Håper "alenemor-perioden" ikke sliter deg aldeles ut.

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest klaredet

Håper det har gått greit med å være alenemor Soffe, vet godt hvordan det føles. Mye ekstra arbeid og kveldene kan bli litt stusselig. Jeg prøver alltid å prøve å pleie meg selv litt ekstra med fotbad, samt se en film som min kjære ikke er intresert i...

 

Vel, nå nærmer påsken seg og da håper jeg du får din kjære rundt deg igjen. Jeg skal ha lang påskeferie sammen med mine og det ser jeg frem til. Har planlagt at jeg skal holde vekten og få meg mange gode turer sammen med familien. Vi reiser på hyttetur ved sjøen, så jeg satser på turer på stranden.

 

Var på GR kurs i går og kun -100gr, men det var ikke mer en forventet pga mange bursdager og stress sist uke - samt at uken før hadde jeg gått ned 1,8kg!

 

Ønsker dere alle en riktig god påske og så snakkes vi:)

 

____________________________________

Startvekt; 103,4 kg (25. august 2009)

Status pr i dag; 85,6 kg

Vektreduksjon til nå;17,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...