Gå til innhold

Hilsen fra en ny gammel traver:)


Gjest soffe76

Anbefalte innlegg

I dag er en rar dag.... Mye tenking og reflektering.

I dag var den første legetimen. Siden ejg ikke har mensen, må dette undersøkes. Og etter en GU, kunne hun ikke se at det var noe galt, og da er liksom de tingene jeg fryktet mest avkreftet, og det er jo en lettelse.

Det er blitt tatt en lang smørbrødliste av prøver som skal sendes i hytt og gevær, så det vil jo gå en uke før jeg får svar på dette. Nå må jeg smøre meg med tålmodighet... igjen...

Jeg har også fått vite at dersom alle prøvene kommer tilbake og de ser bra ut, skal jeg få litt starthjelp hva mensen og syklus angår. Så vi får bare se.

På en måte er jeg lettet, på en annen måte er klumpen i magen der fremdeles, fordi jeg må bare fortsette å vente.. Heldigvis ikke mer enn en mnd..

Mest lyst har jeg til å gå hjem og legge meg og sove... Kroppen er sliten.. Rart det der, hvor sliten kroppen blir av at man tenker for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Jeg har ikke målt kcal og slike ting på denne, men her er en lunsjmuffinoppskrift:

 

100 gram margarin

4 dl hvetemel

4 dl sammalt hvete fin

1 ts salt

2 st bakepulver

100 gram kokt skinke

1/2 rød paprika

1/2 purre

gulost

 

Smelt marg og avkjøl. Finhakk paprika, purre og skinke.

Bland alle ingrediensene og fordel røra i muffinsformene. Strø over ost og stek på 250 grader i 15-20 minutter.

Røra kan stå i formene natta over, så kan de steke mens du spiser frokost, og muffinsene er helt ferske til nistepakka.

For lettere å få muffinsene ut av formene så kan de smøres med litt olje.

 

Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en bra dag igjen.. snodig dette humøret.. det er så mange variasjoner av det.. Weird.. :-)

I dag er form og humør på topp, og skal ut å gå og greier og greier.

Fremdeles trøtt, men arbeidslyst er der i høy grad. Ingenting jeg kangjøre uansett hva testresultater angår. Så jeg skal bare være flink pike og ha det gøy resten av uken!

Ha en god uke folkens! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du tenker mye. Mann min fjernet akkurat en føflekk som var så rar. Det er sånne ting som er godt å få ut av verden! Og ventetid er slitsomt. Jeg ventet veldig på et sånt resultat en gang. Jeg ble nesten sprø av det. Jeg fikk faktisk det resultatet jeg ikke ønsket, men nå som jeg lever med problemet er det faktisk greit. Rart det der. Fantasien og angsten er ofte værst. Godt at humøret er på topp igjen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt ett minijafs! 0' date='9kg ned :-)

Og jeg er kjempefornøyd!

Kanskje trikset var å spise mere? :([/quote']

 

Så bra Soffe! Det var jo nesten et helt kg - imponerende. Ser at du klarer å holde fokus selv om tankene ofte er helt andre steder, og jeg bøyer meg i støvet. Det som kommer, det kommer og det viktigste er at du har det ok med deg selv her og nå.

 

Selv er jeg inne i en periode med små steg av gangen. Har hatt en utrolig travel tid på jobben og i heimen, så jeg har mistet fokus kan du si. Har lurt meg til sjokolade, kake og drukkket en del vin de to siste helgene - så da jeg kom meg på kurs i går var jeg veldig spent på vekten. Minus 0,6 kg på to uker er jeg veldig fornøyd med - med tanke på allt jeg har vært gjennom.

 

Men, har jo nådd -15 kg:)

 

Selv om det er travle tider, så har jeg fått med meg spinningtimen på torsdagen. Har bestemt meg at det er minimum det jeg skal ha av tid til meg selv - en time spinning pr uke. Klarer jeg å få med meg en time eller to ekstra på treningsenteret så er jeg happy, men det er ikke lett i en travel hverdag. Er ikke så flink til å sette på musikk og trene hjemme, men på mandag fikk jeg en halv time på trimsykkelen før leggetid. Puh....

 

Gleder meg til hyttetur til helgen med gode venner, skal til sørlandet så det blir ikke ski, men satser på litt tur i nærområdet og kos rundt bålet.

 

Ha en fortsatt fin uke...

____________________________________

Startvekt; 103,4 kg (25. august 2009)

Status pr i dag; 88,3 kg

Vektreduksjon til nå;15,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det helg!!!

Hurra!!!!!

Og jeg og tøtte skal være hjemme alene... Jaja... Arti lell! Hva er vel bedre enn å være sammen med verdens søteste lille frøken på morsdagen?

 

Jeg var å gikk på ski i går. Andre gang på 20 år eller noe sånt.. Det er veldig tungt, men jeg syns det er gøy. Må bare finne ut åssen dette med smøring fungerer... Bakglatt.. neida.. sitter jeg fast med alt klisteret? Jadda... Men fantastisk trening!! Nesten dobbelt så masse kcal forbrent og greier!

 

Men ha en flott helg jenter!! Kos dere masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

God helg til deg og, Soffe!

 

Jeg har lovet å bake Oreo-kake til helga.... De hjemme (som er syltynne) har spurt en stund, men har sagt at vi kan bare ikke ha kake sånn uten videre (for det tåler ikke mor :) ). Kake må ha anledning! Og i helga feirer vi morsdag :D

 

Vi står også forran ett ras av bursdager, så min tøffeste tid, ja i tillegg til jula, står for tur. Får håper på masse flott vintervær å trimme i :( for litt kake skal jeg og ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oreokake....mmmm....

Jeg er jo en sånn som koser meg litt i helgene.

Og jeg ble så glad da jeg så de nye potetgullposene i butikken. De var små, tror 75 eller 90 g.. Jeg spiser jo sikkert hele posen uansett, men da er jeg liksom ferdig.. Samme gjelder jo da en 300g pose.. er den først åpnet osv...

Så for meg var det fantastisk!

Så kos i helga blir potetgull og mørk sjokolade. Kanskje ett glass rød, men det får vi se på.. Tror ikke vinen jeg har er så veldig god..

 

I kveld er det kjæreste middag!

 

Åssen lager du Oreokake forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Oreo-kake

 

300 gr knuste oreo-kjeks

100 gr smeltet smør

 

Sjokoladefyll:

1 pk toro sjokolademouse

grovdelte oreokjeks stikkes i mousen

 

(jeg bruker å lage mousen selv: pisk krem av en bx fløyte. Smelt 100 gr lys kokesjokolade og pisk inn to eggeplpmmer bland sjokoladen inn i )

 

Ostemasse:

Stivpisk krem av en bx fløyte.

Pisk en bx. Philadelphiaost og 2,5 dl. melis og bland inn i kremen.

 

Pynt med sjokoladesaus eller oreokjeksbiter.

 

Du kan gjerne sjekke nettet for utseende på kaka. Jeg gjør det enkelt med bunn, og ett lag hver av de to kremene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Er ikke dette et forum for slankere????

 

Hvis du hadde lest innlegg litt lenger opp så hadde du sett at jeg deler denne oppskriften med Soffe for "spesielle anledninger" - for de må vi som "slanker" oss også ha lov til å ha en gang i blant. Alle tåler litt, ingen tåler alt.

 

God helg alla i hopa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

Og jeg gleder meg til å lage den!

Jentungen har busjda snart, og da må vi ha en kake som passer voksne også.. I fjor var det snickers kake... farli god greie asså.... Så i år må jeg jo prøve på den da!

Fleksnes: Vi må ha lov til å kose oss, gjør vi ikke det fungerer ikke dette i det lange løp.

En annen greie... Jeg kan ikke snakke for andre, men for min del, er det snakk om livsstilforandring. Ikke slankekur. Slankekur har jeg prøvd, men ikke klart å leve med. Dette skal jeg leve med, og da blir det en liten bit kake i ny og ne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Samma for meg og. Dette er ikke kun en "kur". Har tenkt en del på hvordan det kunne ha vært om jeg ikke hadde hatt disse sidene, og er redd det ikke hadde vært veldig bra. Hjelper meg å holde litt fokus ;) Redd tallenes tale hadde vært ille om jeg ikke hadde hatt dere :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig om at vi må kunne bake kaker, selv om vi endrer livsstilen.

I vår familie er februar og mars bursdagsmåneden og det blir en del baking. Tusen takk for oppskriften, den har jeg lenge tenkt jeg skulle lete etter og prøve.

 

Tror det blir allerede til fredag, for da skal vi feire dagen min. Må jo alltid ha en kake eller to, men allt som serveres trenger jo ikke være fullt av kcal. Jeg skal feks ha pastasalat, gode rundstykker og kake.

 

Unner meg et lite kakestk når jeg har bursdag, og har fokus i hverdagen.

 

Vi snakkes jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Da var jeg på kurs igjen i går. Kjenner at det blir tyngre og tyngre å komme seg av gårde, men jeg har bestemt meg for at har jeg betalt så mye for å delta så skal jeg iallefall møte opp....

 

Er fornøyd med -400gr. Det går sakte men sikkert nedover, og med utskeielser i helgen så går det ikke fort. Er flink å holde fokus i ukedagene, men hyttetur med gode venner og selskapligheter kommer jo innimellom.

Fikk trimmen på torsdagen (spinning) og så svømte jeg litt i bassenget på hytten i helgen. Var også ute og gikk en fin tur på lørdagen, så det ble jo litt trimpoeng denne uken også.

 

Er inne i en travel uke på jobb med en del reiseaktivitet. Det er dagsturer til Bergen og Oslo og litt stressende, men jeg må bare holde fokus. Tar med meg litt frukt og knekkebrød, og da holder jeg meg vekke fra boller og pølser på flyplassen.

 

Ha en fortsatt fin uke:)

____________________________________

Startvekt; 103,4 kg (25. august 2009)

Status pr i dag; 87,9 kg

Vektreduksjon til nå;15,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøl har jeg en kapitulasjonsuke...

Dusteverdenen vil visst ikke la meg bli frisk.. 3 uker etter magasjau, blir jeg forkjøla... skikkelig forkjøla.....

Forbanna dritt asså...

Men sånn er det av og til.

 

Fått svar på noen prøver, og det ser visst ut til at jeg har en hormonforstyrrelse, og det kan vi gjøre noe med :-) Kan hende det vil hjelpe på vekttap også?

Så opi all sjukdomstull, så har jeg hvertfall noe positivt da :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenta!

Men slik ståa er nå, ser det ut til at jeg har PCOS, og da må jeg ned på en lav GI livsstil... Så nå vet jeg ikke om jeg gidder å føre dagbok på hva jeg spiser lenger...

Dersom det er PCOS, endelig svar etter ultralyd på eggstokker, men det er ikke gjort enda, så er det så mange brikker som faller på plass. Så mange at det er helt rart faktisk.. men jeg er lettet. Legen sa at alt tyder på det er det, men vil ikke starte behandling før jeg har vært til gynekologisk utredning på sykehuset. Blodprøvene så langt kan tyde på det.

Dette går det an å gjøre noe med, så jeg er egentlgi bare glad :-D

Lykke til videre fremover i disse kjempespennende tidene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp tur innom før jeg skal til lunch her på jobben.

 

Det må være en kjempelettelse for deg Soffe at de nå finner ut hva som er galt og at en kan gjøre noe med det.

 

Lykke til videre Soffe, håper du kommer innom av og til.

 

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...