Gå til innhold

Hilsen fra en ny gammel traver:)


Gjest soffe76

Anbefalte innlegg

Gjest tronderpi1

Bra du har bestilt deg time til lege, Soffe! Sånt skal sjekkes. Håper du får komme inn ganske rask slik at du slipper å gå og engste deg!

 

God du er på bedringens vei også :)

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Da gikk vi i null denne uken.. Men sånn er det av og til. KAnskje ikke så rart etter man har vært sjuk? Og helgen gikk som den gjorde når matlysten plutselig kom tilbake.. :D

Jeg er nå hvertfall tilbake til der jeg var før jul, så jeg er fornøyd med det!

Ha en videre finfin uke jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet
Da har jeg lagt inn mat jeg skal dytte i meg i dag...

Og jeg ender på drøye 1100... ikke bra...

Så da fant jeg ut det blir en iskule til middag :D

 

Flott at du er tilbake, og ser at du er flinkt til å telle kalorier. Jeg har nå gått ned til meny 2 (1600kcal) og det blir jo lettere enn meny 3 som er vanskelig å nå dersom en holder seg til bare lovlige ting.

Is høres jo godt ut, kan jo plusse på det jeg og kansje....(eller kanskje ikke). Det er iallefall lurt å ha litt kontroll både på ja mat og lit mat og hva nå det heter allt....

 

Ja jeg var jo på kurs på tirsdag og hadde gått ned -0,6kg. OK det med en litt dårlig uke. Denne uken er humøret bedre. Jeg må nok bare innse at det tar den tiden det tar og at -1kg pr uke ikke er realistisk lengre (gikk greit for noen år siden). Er blitt eldre og da sitter det litt mer fast på kroppen, klarer ikke å lure den så lett nå lengre.

 

Fikk kommet med på skøyter på mandag og i går var jeg på spinning. Håper på en time spinning i dag/morgen, men tiden vil vise hva jeg får tid til. Uansett håper jeg på litt aktivtet i helgen sammen med familien:)

 

Ha en fortsatt fin uke til dere også og godt å seg deg igjen Soffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns 0,6 er godt som gull jeg:-) Flink er du!

Dessuten er det vel +-0,5 i uken som er mest gunstig ihht til varig vektnedgang?

Denne uken tror jeg selv jeg er ganske flink til å bevege på meg selv også.

Mandag: aerobic/styrke

Tirsdag: Sykkel 30min rolig tempo

Onsdag: gå til og fra jobb

Torsdag: gå til og fra jobb, sykle 45 min kondis

Fredag: LAng tur

Lørdag: Svømmehall med mann og barn

 

Ganske fornøyd egentlgi. Ikke de store utskeielsene på hverken alkohol eller godis heller:-)

Så får vi se neste uke om det betaler seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet

Ja -0,6 er jo bra resultat når en har holdt på en stund.

 

Men denne uken har som sagt vært bra, kom meg på spinning både onsdag og torsdag:)

 

Har lyst til å skrive noen ord om min kjære...

Dette er jo en Livstilsendring og en av de største motivatorene mine er Mannen min.

Mannen min hadde også nådd tresifret tall på vekta da vi sammen bestemte oss for at nå måtte vi ta rev i seila etter sommerferien. Vi har fordelt oppgavene litt; jeg går på kurs og han handler/lager mat. Manne min elsker å lage mat og det er nå gått litt sport i å lage mest mulig smakfulle retter som er gode og mette. Han bruker en del av oppskriftene han finner i GR bøkene og på nettet, og ellers så kutter han ut ingredienser og plusser på med ekstra grønnsaker. Vi koser oss ellers i helgene med et glass vin eller to (det er det jeg sparer kosemerkene til) og prøver å ha oppkuttet frukt til kos. Hele familien spiser stort sett det samme, men av og til får ungene feks pizza og da prøver vi å ha godt med salat ved siden av.

Nå gleder jeg meg til helg med familien min. Ungene har lyst til å gå på skøyter i helgen, og så skal vi ha en god hjemmelaget lapskaus til middag i kveld.

 

Må bare få unna litt arbeid før jeg tar helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har gått så som så.. Men det funker.

Jeg har jo gått tur, vært i svømmehall og aketur! Det må jo være godt for noe :-)

Lekefaktoren med jentungen har vært på topp :(

Men nå er det en ny uke! Kos dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye trim i lek! Og moro til liten og stor ;)

 

God' date=' ny uke!

 

:([/quote']

 

Og man ler så mye av det de gjør og det de sier :-)

 

Da har jeg tilbakelagt 1,5mil på sykkel, og over 3 TP og er ganske så fornøyd! Flink er jeg tenk!

Var jo ikke på trening... måtte jo se kamp. Så da må vi ordne på annen måte, så sykkel foran teve til Top Gear funker bra;)

Ha en videre flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet
Helgen har gått så som så.. Men det funker.

Jeg har jo gått tur' date=' vært i svømmehall og aketur! Det må jo være godt for noe :-)

Lekefaktoren med jentungen har vært på topp :(

Men nå er det en ny uke! Kos dere ;)[/quote']

 

Så flink du er soffe:) Jeg mener at vi ofte blir så opphengt i at allt skal være trim og at vi dermed glemmer at aktivtet også er god trening for oss som legger om livsstilen.

Selv prøver jeg å ha det litt i bakhode, så nå jeg i en travel hverdag ikke får så mye tid til meg selv så henger jeg meg på ungene. Får de med ut på tur og finner på ting sammen. På søndag feks så var vi en tur på skøyter, selv om det hadde vært veldig frisene å bare slengt seg ned på sofaen etter en deilig middag hos svigermor...

 

I dag er det ny kurskveld og jeg gru/gleder meg. Synes ikke kurskveldene gir meg så mye nytt og hadde heller sett at jeg tok meg en tur på Elixa. Men jeg vet av erfaring at jeg må ha disse kveldene for å få veid meg og ikke jukse. Heldigvis er det et par til som holder på med kurs nr 3, så det blir ikke bare nye i gruppen (og de samme spørsmålene/svarene....).

Kommer nok til å gå litt før kurset er slutt, for jeg skal på forening (og jeg ser frem til en god prat med kjekke jenter).

 

Ha en fin uke - kommer tilbake med offisiell rapport i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet

Ser ut til at ikke alle klarer å komme seg på kurs, og det er jo synd. Fikk med meg runden rundt bordet før jeg reiste i foreningen. Ikke noe nytt å fortelle, det fleste sliter med å komme opp i meny og å få tid til å trimme..

 

Vel, jeg holder ut. Skal gå ferdig dette kurset og så vurderer jeg å hoppe over til 'hold vekten kurs' selv om jeg ikke er helt i mål. Kunne tenkt meg å gå et aktiv kurs, men det har de ikke akkurat her jeg bor og da måtte jeg ha reist en time t/r hver kurskveld (og så mye tid har jeg ikke).

 

Resultatet er jeg fornøyd med, det ble -0,7 kg :) Minker stadig og kommende uke blir det en del utfordringer.... Skal reise vekk med jobben og på fest på lørdag. Må bare prøve å få tid til Trimmen, det vil være det som redder meg.

 

Ha en fortsatt fin uke.

____________________________________

Startvekt; 103,4 kg (25. august 2009)

Status pr i dag; 88,7 kg

Vektreduksjon til nå;14,6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaredet: Flink er du! Holder ut og greier. Jeg har ikke giddi å gå kurs en gang jeg.. Gjort det før, og jeg tar med meg det jeg har gjort før og ser om det funker..

 

Men nå er det noe rart hvertfall.. Jeg har vært flink i en lang periode, og de 3 siste ukene har jeg stått mer eller mindre stille... nedgang på 0,1 er bajs! Men jeg skal holde ut, ikke gi eg. Jeg får vel betalt for strevet etter hvert... Jeg har jo liksom 22,5 kg igjen også... Så det er jo ikke det det står på heller.. nedgang på 7,5 totalt siden høst.. og det er jo litt hvertfall.

Men det ordner seg vel i det lange løp.. Det må det... Vil kanskej hjelpe en tur til legen å finne ut hvorfor jeg plutselig ikke har mensen lenger i en alder av 33.. (3 graviditetstester påstår jeg ikke er gravid såh.. jau..)

 

Nei.. håper på bedre tall neste uke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på vekta i dag morges åsså jeg... Bare for å dobbelt sjekke.. og i forhold til i går, så har jeg en ytterligere nedgang på 0,5 :-)

Må bare sørge for å la det holde til neste uke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg vil dele med dere! Litt sånn "detter du av hesten kom deg opp igjen greie egentlig" :)

 

If youÂ’re trying to achieve, there will be roadblocks. IÂ’ve had them; everybody has had them. But obstacles donÂ’t have to stop you. If you run into a wall, donÂ’t turn around and give up. Figure out how to climb it, go through it, or work around it.

- Michael Jordan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Jeg gikk på vekta i dag morges åsså jeg... Bare for å dobbelt sjekke.. og i forhold til i går' date=' så har jeg en ytterligere nedgang på 0,5 :-)

Må bare sørge for å la det holde til neste uke.....[/quote']

 

 

Motiverende å ta med seg inn i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet
Jeg gikk på vekta i dag morges åsså jeg... Bare for å dobbelt sjekke.. og i forhold til i går' date=' så har jeg en ytterligere nedgang på 0,5 :-)

Må bare sørge for å la det holde til neste uke.....[/quote']

 

Dette er bra og så motiverende å ta med inn i helgen som ofte er den vanskeligste utfordringen.

 

Selv skal jeg på Team building med jobben fra i dag til i morgen, og vet av erfaring at det blir både god mat og drikke. Håper de har lagt til noen aktiviteter så vi får rørt litt på oss også. Jeg har iallefall tatt med meg gode uteklær, så en liten tur må jeg vel klare...

 

God helg til dere, vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle har hatt en like fin helg som meg! Jeg har drukket vin, spist sjokolade og potetgull, pinnekjøtt og i det hele tatt :-)

Det virker litt som feil propaganda, men her er greia...

For første gang i denne turnen har jeg planlagt alt! Alle de andre måltidene var små, magre lavkalori måltider, og snopet ble 75g sjokolade, en neve potetgull og 2 glass rødvin:) På lørdag endte jeg på drøye 1800 kcal, og i dag på drøye 2000. MEn, jeg har jo vært flink å mosjonere åsså! tror jeg er oppi 6 trimpoeng i helga!

men tiden vil jo vise da... Har jeg gjort rett? Eller har jeg bomma totalt? ...

Jeg har hvertfall hatt en av de beste helgene på lenge, og jeg har mer energi enn jeg har hatt på lenge:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gjort alt feil denne helgen, og uten dårlig samvittighet.. vi har kost oss her i huset... og jobben går videre i morgen... vi skal kose oss litt i denne tiden tenker jeg... ikke som jeg har i helgen, men en sjelden gang må det være lov å dette fullstendig utpå...

 

klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Hei damer!

 

Supert at dere har hatt flotte helger, det har jeg og!

 

Jeg må bare innrømme at jeg koser meg hver helg jeg. Orker ikke kjøre 0-tolleranse på snop i helgene. Dette prosjektet er noe jeg må jobbe resten av livet, derfor er det uaktuelt å være så streng! Vil derfor ha ett opplegg jeg kan leve med, uten at det føles som straff. At det noen ganger blir for mye er derinot noe jeg må jobbe mere med!!!

 

Alle tåler litt, ingen tåler alt!

 

Ha en fin, ny uke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal jeg leve med. Jeg liker å kose meg! Men kjøper kanskje en litt mindre pose når det er snakk om snop og snacks. Er posen mindre, spiser jeg mindre :-)

På lik linje som... er den større, osv...

Dette skal vi leve med, kos er lov.

Megndebegrensing er det jeg prøver å leve etter, og lykkes i tja.. ikke like mange tilfeller som jeg skulle ønske kanskje, men jeg kommer dit, jeg kommer dit :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... 0,5 fra forrige uke.. det er jo bedre enn ittno. Bare at det er så innmari lenge siden jeg hadde ett kilo, så jeg har så lyst til det igjen..

Nå vurderer vi om jeg burde få i meg mere mat, så nå prøver vi på det:-) I dag ser det bra ut, men hvem vet hva morgendagen bringer... :(

Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Hvordan kan jeg øke kcal inntaket mitt på en sunn måte? sliter litt med dette merker jeg.. jeg spiser alt fra 200 til 500kcal for lite om dagen...

 

 

Det kan være nok det å velge annen type pålegg, f.esk. makrell i tomat hvis du liker det eller kanskje ha på litt mere av det du allerde spiser. En yoghurt, en frukt, litt nøtter. Spiser man fisk som er kalorifattig til middags, så ikke velg kokt skinke på brødmaten den dagen. Ta brødskive istedet for knekkebrød. Sånn tenker jeg iallefall :(

 

-0,5 er jo kjempebra, men skjønner hva du mener! Moro med disse rykka.

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med saken gitt.. Har kobla inn litt avocado og valnøtter i kosten, så det nærmer seg... :D

0,5 ned er jo nedgang, og 3 cm på midjen er jo heller ikke å kimse av. MEn vi får se da, hva som skjer neste uke med ett høyere kcal inntak :(

I helga skal jeg gå på langrenn for første gang på . tja... 20 år kanskje?

Hele familien har investert i skiutstyr, så det må testes :) Gleder meg helt vilt! Rart nok egentlig... for jeg haaaaata ski frem til vi fikk unge. Blir stas detta!!

 

Ha en videre god uke !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...