Gå til innhold

Hilsen fra en ny gammel traver:)


Gjest soffe76

Anbefalte innlegg

Nå er det jul og jeg har "kapitulert". Vi får se hvordan dette ender, men jeg håper det ender godt;) Skal og er hvertfall litt måteholden.

Godt nytt år også jenter!

Snakkes til neste år! Kommer sterkere tilake da vøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Ja, da er det ett nytt år og nye muligheter og alt det der... ♪♪♫♪

Men jeg må nok innrømme at jula gikk jeg på en kjempesmell.. såpass heftig at jeg skal ha en skikkelig stram uke og satse på et lavt resultat når jeg går på vekta neste uke. Jeg tør ikke denne uken.. Nytt år nye muligheter? Er det ikke det dem sier da? :-)

Håper skaden ikke er for stor, men jeg aner ett minimum på +2 kg for hele desember, så uopprettbart er det jo ikke:)

 

Ha en flott ny uke i det nye året, og LYKKE TIL!!

jeg vet jeg kommer til å trenge det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Vi har jo hele 2010 til fri disposisjon :D

 

Jeg føler jeg har fått "nye, blanke ark" og satser på å komme meg litt videre nå. Om ikke i rakettfart så i rett retning og ikke videre oppover! Små justeringer, så er vi på rett vei igjen tror jeg :D

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau!

Sånn må det bare være, og vi kan jo ikke gi opp. Så lenge vi ikke gjør det, så går jo alt bra! Har jo til og med fått meg to forskjellige treningsopplegg med Nintendo Wii som har personlig trener og greier:-) Så nå er det bare å stå på!

Lykke til til deg også! Og 2010 skal vel være året? jo... det skal det... tror jeg... eller jo... DET SKAL DET!! 2010 er vårt år! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lekte med wii. Ble ikke sånn kjempesliten skal jeg innrømme, men det er masse å sette seg inn i. Så snart skal det testes ut Wii Active, men det blir ikke i dag. I dag skal det sykles :) Hurra! Svette litt og sånn.

Denne uken blir det litt mer hard kjør. Må kvitte meg med julekiloene. De skal ikke få gro fast.. får ikke... bort med dem!

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Denne uken blir det litt mer hard kjør. Må kvitte meg med julekiloene. De skal ikke få gro fast.. får ikke... bort med dem!

Ha en fin dag! :)

 

 

Det er rette holdninga det. You go girl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet

Godt å se at vi er mange i samme bås...

 

Har skeia skikkelig ut i jul og nyttårshelgen. Masse middager, lange frokoster og snopeskålene har ikke fått stått i fred (har ikke hatt de fremme på bordet, men jeg har gått og plukket i skapene hele tiden).

 

Totalt har jeg lagt på meg 2kg, men nå må det være stopp. Motivasjonen er ikke helt på topp, men stopper jeg ikke nå så havner jeg utpå igjen...

Vel, henger meg på *nytt år og nye muligheter* teorien og gir gass. Neste uke er er det nytt GR kurs og planen er -10 kg til påske.

 

Selv om ikke motivasjonen er helt på topp, så har kommet meg litt opp av sofaen. Har en skranglete hofte, men tenkte jeg skulle prøve meg på spinning i dag (dersom jeg finner veien til treningsenteret igjen...).

 

Ser at det er mange som har hevet seg på Wii, og det er kanskje noe jeg skal lufte litt for resten av familien? Det kan jo hende at ungene også vil være med å overtale han far i huset...

 

Ha et riktig godt nytt år alle her inne, og så snakkes vi etterhvert. Dette skal vi klare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare slenge meg med i fanclubben til Wii...

Jeg har hatt mange timer på stuegulvet med den. Det er ikke de hardeste treningsøktene, men man får i alle fall beveget seg. Og det er liksom ikke noe tiltak, ettersom det foregår i min egen stue.

Jeg tenker å kjøpe et nytt treningsspill, er litt lei det jeg har, er det noen som har noe å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo alltids Wii Active. Da følger det med litt ekstra utstyr, og treningsøkta er litt hardere enn wii fit/ wii fit plus.

Et annet spill er, Raymans raving Rabbids. Det er grisearti med gale kaniner :) Og tar man i litt, så blir man skikkelig sliten også. Jeg har litt mer trua på sånne slå, kaste, hoppe osv. spill, nn sånne adventure spill og fotball og sån. Jeg kan ta feil, men for meg funker det ikke.

I dag skal vi leke litt med Wii active, så skal jeg heller melde hvordan det funka. Har liksom ike prøvd det skikkelig enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fler enn meg som sliter litt med den nye designe på "rapportboka" vår? Jeg får ikke lagt til en dritt.. Bedre søkemotor står det, men jeg får ikke opp noen verdens ting når jeg skriver inn maten min.... Done, with errors on page står det i nedlarstingsfeltet... bajs!

litt irritert merker jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Er det fler enn meg som sliter litt med den nye designe på "rapportboka" vår? Jeg får ikke lagt til en dritt.. Bedre søkemotor står det' date=' men jeg får ikke opp noen verdens ting når jeg skriver inn maten min.... Done, with errors on page står det i nedlarstingsfeltet... bajs!

litt irritert merker jeg....[/quote']

 

 

Har kun lagt inn trimmen jeg nå.... Liker ikke nytt på data'n jeg - ALDRI , he-he :) Gammel vane, vond å vende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da kan jeg melde følgende:

Wii active er fali!!

Eller... det er nok ikke det hvis man varmer opp skikkelig først... Og det gjorde nok ikke jeg... Det er ikke ett spill, men en treningsøkt i både aeorob og anaerob trening. Kondis og styrke. Og jeg tror det er gull verdt.. men... jeg varmet ikke godt nok opp som sagt.. så fikk en smell i begge lårmusklaturene.. krampetight ett eller annet.. men sånn kan det gå når man ikke følger instruksjonene ordentlig :) Endte opp 45 min på sykkel med lav motstand for å få varma det litt opp så jeg skulle kunne gå i dag. Og det funka :)

Så i dag er det bare solskinn ☼☼

Det er bikkjekaldt, men humøret er på topp! ha en vidunderlig fantastisk flott helg!!!! Kos dere!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun lagt inn trimmen jeg nå.... Liker ikke nytt på data'n jeg - ALDRI ' date=' he-he :) Gammel vane, vond å vende :)[/quote']

 

Jeg er datamenneske, til og med som utdannelse, så jeg liker ofte nye dubbedingser på internett. Ikke helt geek, men når ting blir enklere å bruke, er jeg all for it. Problemet er jo at denne funker jo ikke... Men det går seg vel til :)

God helg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi ha noe til middag jeg oppdaget for en stund siden.

Eller, sideretten da.. Kålrabi.

Skjært i pinner, bittelitt olje på, salt og pepper, og ovnsbakt i 30 min.

Utroooolig snadder. All bitterhet er borte, og det er bare mykt og godt og søtt! Prøv!!

Vi skal i dag ha det til andre ovnsbakte grønnsaker, marinert kyllingfilet og røstipoteter :) Jeg er sulten jeg.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jadda... I dag skal jeg trene for første gang i år. Eller sånn årntli trim altså, med gruppetrenging og alt :-)

Håper det går bra... det rare er at jeg nesten gruer meg litt... MEn det skal bli bra dette, for både meg og kroppen min! :P

Jeg har fremdeles ikke turt å være på vekta, fordi jeg vet at skaden må være på¨minimum 4 kg... Så.. vi prøver på nytt på onsdag. Da blir det med vekt og alt.

Noen som har tips på hvordan man kan få inn 30min trening hver dag i 20 kalde grader? Det trenger ikke være svetteogslite trim, men kaloriforbrennende/ikkesittepårumpa-bevegelser:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man jobbe litt ekstra gitt...

Så i dag, sykle 30 min. I går aerobic i 50 min. I morra gå tur med venninner, torsdag litt mere trening. Hva som skjer til helga får vi ta da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I like your plan!!!

 

:P

Planen var bra den... intill kroppen ikke var med på hodet sin tankegang. I dag føres det samtaler med den store porselenstelefonen, og dyna er veldig god.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Planen var bra den... intill kroppen ikke var med på hodet sin tankegang. I dag føres det samtaler med den store porselenstelefonen' date=' og dyna er veldig god.....[/quote']

 

Huff, trasig!

 

Du får ha god bedring!

 

Kry under dyna og hvil deg du :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet
Planen var bra den... intill kroppen ikke var med på hodet sin tankegang. I dag føres det samtaler med den store porselenstelefonen' date=' og dyna er veldig god.....[/quote']

 

God bedring til deg Soffe, her må det tas en dag om gangen og konsentrere seg om å bli frisk.

 

Ellers så har jeg nå startet på kurs nr 3 (i går) og var utrolig spent på gruppen og veiinga. Var heldig med veiinga fordi jeg hadde gått ned 0,1 siden siste kurskveld på kurs 2 (men jeg gikk jo en del ned til før jul som da altså var kommet på igjen).

 

Nok om det. Ser ut til å være en motivert gjeng, og jeg håper det blir en del nytt ifm nye bøker.

 

Har satt meg som mål at jeg skal føre opp litt mer av det jeg spiser ila denne uken, og så må jeg drikke mer vann.

 

Når det gjelder trim så har jeg jo en dag i uke på treningsenter som hovedmål og som jeg gjennomfører, men jeg må få til mer turer på egenhånd og helst en dag til på treningsenter (en med styrke og en med spinning). Synes egentlig det er ok på treningsenter, men jeg har det jo så travelt i hverdagene.... Prøver derfor å ha en del aktive helger sammen med resten av familien (var på skitur med minsten på søndag..)

Planlegging er tingen, så jeg må bli flinkere å legge planer (og ha litt rom for endringer..) Er jo egentlig et menneske som liker planer... Så er det vel bare å sette igang:)

 

Da går jeg å henter med en kaffekopp og ett glass vann før jeg fortsetter med jobbinga.

 

Snakkes..

_____________________________________

Startvekt; 103,4 kg (25. august 2009)

Status pr i dag; 90,2

Vektreduksjon til nå;13,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg levd på salt potetgull og cocacola i 2 døgn...

Men jeg glemte visst å skrive vekttap i går.. Jeg har så lang etter jul klart ett vekttap på 3,1!! Og det var før jeg ble dårlig, så det skal jeg vel ikke klage på :D

Det var alt jeg orket for nå.. snakkes siden damer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet

Hei Soffe, hvordan går det med deg? Er du på bedringens vei? Føler med deg. Selv om vi av og til kunne tenke oss å ikke ha lyst på mat, så er det ikke på denne måten det skal være.

Håper du er kommet deg og snart er i vanlig gjenge...

 

Jeg for min del har slitt litt denne første kursuken. Har fårr mensen og hatt utrolig lyst på sjokolade/søtt hele tiden. Har jo hatt perioder hele kurstiden, men etter at jeg i julen skeia ut med sjokolade så er jeg utrolig flinkt til å lure meg selv til å ta en bit her og en bit der (Lurer meg unna så ingen ser meg, men den eneste jeg lurer er jo meg selv...)

Vel, jeg er veldig spent på veiinga i morgen på GR kurset. Hadde jo håpet på en god start etter jul med -1kg men snikveiinga i dag sier at jeg ligger på det samme som for en uke siden.

 

Har prøvd å skrive opp hva jeg spieser ila uken og det er jo ikke gale ift mat(bortsett fra de sjokoladebitene som finner veien til munnen...). Har drukket en del vann (men ikke nok) og trim er det kun blitt en spinningtime (på torsdag).

 

Men, mist ikke mote sier jeg til meg selv. Min kjære har dermed vært så snill med meg å gitt meg bursdagspresang på forskudd, nemlig spinningsko:) Det er en måned til jeg fyller året, men siden han synes jeg er så flink og han ønsker inderlig at jeg ikke skal miste motet så støtter han meg 100%.

 

Dette skal jeg klare, må tenke på helsen (er disponibel for diabetes) og da er det bare å legge om livsstilen.

 

I dag skal jeg på skøytebanen med speideren, og da tar jeg kanskje å prøver meg litt jeg også? Tar iallefall med meg skøytene så får vi se hva det blir til.

 

Ha en fin uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det liv laga vøtt!

Formen er stigende, og jeg håper vekta ikke er det...

Vekta skal vi sjekke i morra tidlig... Så vi får se om kroppen er restituert etter sjukdom, eller om den har klamra seg til alt den har fått putta i seg..

 

Mensen kan være noe dritt ja... Men personlig vet jeg ikke helt lenger virker det som.. Jeg har ikke hatt mensen på 3 mndr nå, og er heller ikke gravid (ble konstatert etter 3 tester..). Så egentlgi er jeg litt engstelig, det er liksom litt tidlig å komme i overgansaldern nå.. er jo bare 33 liksom.. Mamma fikk livmorkreft da hun var rundt min alder, så det er det som gjør at jeg er litt stressa.. Men time hos lege er booket, og vi håper på det beste! Og jeg har egentlgi bestemt meg for å skyve det litt foran meg til jeg har vært hos legen. Dersom jeg begynner å tenke for mye på det, blir jeg bare rar og virker ikke og sånn..

 

Men isj.. nei.. ha en finfin uke!! Og lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...