Gå til innhold

Hilsen fra en ny gammel traver:)


Gjest soffe76

Anbefalte innlegg

Gjest tronderpi1

Adgangskortet til jobb ligger igjen på hytta for min del. Glemte å ta det ut'a en sekk som skulle være igjen der oppe. Korte skulle jo i utgangspunktet aldri vært med dit da, men-men. Takk og pris for gjestekort :P

 

You're not alone :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Noen dager er bare bånn i bøtta, men morgen dagen er sikkert myyye bedre, bare vent å se :P

0,8 er jo veldig bra, nesten 1 kg det. Beste for kroppen er 0,5 til 1 kg i uka så du ligger perfekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager er bare bånn i bøtta' date=' men morgen dagen er sikkert myyye bedre, bare vent å se :P

0,8 er jo veldig bra, nesten 1 kg det. Beste for kroppen er 0,5 til 1 kg i uka så du ligger perfekt :)[/quote']

 

Allerede ganske så bra faktisk!:P Fikk kjempegod salat fra kantina med egg og marinert ost(i en veldig liten mengde) og greier.. Og banan er sikra, og middag er planlagt. Så når blir det bare opptur;) Og i kveld skal jeg ut å gå.

Tror problemet er hue mitt... og tålmodighet... Vil så gjerne fort å gæli vettu,men sånt varer jo ikke, så her er detbare å smøre seg med tålmodighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som melder seg?

Jeg skal _ikke_ spise godis eller snækks før jul. Og jeg trenger noen til å passe på meg litt... frivillige?

 

Hei:)

 

Kan godt være vaktbikkja di jeg hehe...

Men selv spiser jeg det meste, bare jeg holder meg innom kcal inntaket mitt.

tror det egentlig er litt lurt. Man kan smake litt, slik ryker man ikke og overspiser.... Kaker ,snacks, sjokolade osv.

 

Jeg passer på å ha det som det er minst kcal i... superchips, kokosboller, kvikklunsj....

 

Det er det jeg trenger å lære meg ihvertfall, å smake litt, å ikke trenge å spise hele sjokoladen før jeg har smakt på den..Hehe

Skal jo tilbake til hverdagen...

 

Kjomsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den. Og jeg er egentlgi veldig enig. Litt er liksomikke problemet, men mye er det. Grunnen til at jeg velger dette nå er fordi jeg må teste ut noe. Tror egentlgi ikke kroppen min er så innmari glad i sukker nemlig. Så det er litt sånn eksperimentelt.

 

Men jeg har en innrømmelse å komme med.... Jeg "ramla utpå" i går... Big time... Jeg tenkte..jeg skal spise meg kvalm på dette så jeg ikke har lyst på det på lenge... og kcalinntaket mitt låpå 1200 ettermiddag.. I dag er jeg kvalm, følermeg rett og slett bakfull uten å ha inntatt alkohol, weird...

Så i dag repareres det... jeg skal ha ett noget lavere kcal inntak,endte på rett under 3000 igår... Ikke bra... Men det var liksom noe jeg måtte få ut av systemet.

Nå går det i knekkebrød,vann og grønn te:) I dag skal jeg sykle og bakebrød, og drikke mere vann. Det blir bra.

1....2......3! Jeg har begynt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den. Og jeg er egentlgi veldig enig. Litt er liksomikke problemet' date=' men mye er det. Grunnen til at jeg velger dette nå er fordi jeg må teste ut noe. Tror egentlgi ikke kroppen min er så innmari glad i sukker nemlig. Så det er litt sånn eksperimentelt.

 

Men jeg har en innrømmelse å komme med.... Jeg "ramla utpå" i går... Big time... Jeg tenkte..jeg skal spise meg kvalm på dette så jeg ikke har lyst på det på lenge... og kcalinntaket mitt låpå 1200 ettermiddag.. I dag er jeg kvalm, følermeg rett og slett bakfull uten å ha inntatt alkohol, weird...

Så i dag repareres det... jeg skal ha ett noget lavere kcal inntak,endte på rett under 3000 igår... Ikke bra... Men det var liksom noe jeg måtte få ut av systemet.

Nå går det i knekkebrød,vann og grønn te:) I dag skal jeg sykle og bakebrød, og drikke mere vann. Det blir bra.

1....2......3! Jeg har begynt! :P[/quote']

 

Stå på:P

Blir spennende å følge deg å se om du finner ut av om du tåler sukker....

 

Klem kjomsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det ble -800 gr på meg også denne uken, og det var jeg kjempefornøyd med (litt trim og veldig forsiktig i København med mat men litt mye vin...).

 

Ja da har jeg startet på kurs 2 og fått meg ny kursbok med flere oppskrifter (har jo egentlig denne boken fra før en eller annen plass). Motivasjonen er fortsatt på topp, men jeg er ganske stresset for tiden.

 

Utrolig travel uke med jobb, lekser, speidermøte, foreldremøte, kurs, kino og i kveld er det stor samling med jobben og i morgen kveld er det ungdomsfest i kjelleren (guttungen skal ha 10 stk på 'fest'). Puhhh jeg ser frem til helg med litt mer tid til meg selv for det trenger jeg nå. Har ikke fått vært på Elixa eller tatt kveldstur...

 

Skal som sagt på samling med resten av gjengen på jobben og det er vist store greier pågang. Menyen er hemmelig (og de sier at det alltid er god mat og masse drikke på disse samlingene). Jeg tror jeg har vært lur og bestillt Vegetarmat + at jeg kjører. Jeg skal spare vinen til helgen, og orker ikke stresse med noe kollegtiv transport midt i uken (det er jo helt elendig tibud her jeg bor uansett). Kommer til å være veldig svak for desseren i kveld (elsker kaker og desserer), og tror jeg skal spare litt i løpet av dagen slik at jeg kan smake litt. Det er planen, så har jeg iallefall den klar.

 

Ønsker dere alle en riktig god helg:)

____________________________

Startvekt; 103,4 kg

Vektreduksjon til nå; -7,4 kg

Langsiktig mål er -25 kg (og -12,5 til jul)

___________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott Klaredet!

Som man så, gikk jeg på en liten smell på torsdag, men den var litt kalkulert. Så de siste dagene (les i går;)) tar vi oss sammen igjen. Skal til mamma ihelga,og hun vet at kaker og snop er fy, så jeg tror dette kan bli en sunn helg:) Forhåpentligvis lang tur i morra, og kanskje på søndag også.

Bare jeg kan få sovet litt også.. føler ikke jeg har gjort det på en stund. Tøtte var så trøtt i går at hu sovna rundt 1730... tenk det.. halvseks.. var helt umulig å få liv i etterpå, så hu våkna kl 3... og vi tenkte pøkk.. tokhu opp i senga vår, og kl 4 sov hun videre. Skulle bare ønske at hu kunne læreseg å sove lengeom morran. Da kunne nemli jeg også gjort det. Dyne er godt om morran altså.. :P

 

HA en fortreffelig helg damer!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått helg jenter.

Da er vi klare for en ny uke?

Jeg tror kanskje jeg er det.. Helgen har godt greit egentlig. Litt turgåing har det blitt og litt kos har det blitt, MEN ikke sjokolade eller snacks! Er egnetlig ganske stolt, for det er ikke så lett. Men jeg klarte å si nei, og er fornøydmed det.

En annen ting er at jeg har bestemt meg for noe.. igjen.. ;) Jeg har vært litt sånn manisk når det gjelder å veie meg, men nå har jeg bestemt at ejg skal slutte med all den mellomveiinga! Jeg skal nå veiemeg kun onsdag morgen da det er den vekta jeg "melder" om til dere! Sånn er det med den saken!

Ha en flott uke jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er senga så innmari god om morran??

Det er ikke så lett å stå opp nei.. Menmen, legge seg tidligere kanskje?

det er bare det at jeg syns kl 22 er så innmari tidlig, mendet er kanskje på tide å innse at jeg ikke er i 20-åra lenger... ;)

Uansett.. i går trimmet vi igjen. og jeg runda 3TP :) Men det skjedde noe rart... Jeg tror ikke denne kroppen her er vant til å bevege på seg, eller har i hvert fall ikke vært det.. Men vi jobber med saken. Jeg skulle løpe på stedet, noe jeg ikke har gjort på... tja...10 år?? åsså knasa det i ryggen.. litt sånn mot hofta, og beinet ga rett og slett etter. Og sta som jeg er nekta jeg å gi meg.. vi hadde jo bare holdt på i ett knapt kvarter tross alt. Så forsiktig gled jeg inn i det igjen, og det gikk stadig bedre. Men schteike.. det gjør litt vondt i dag ja. Men klarer å gå, og ikke no gang sperre. Så da regner jeg med at alt ordner seg under marsjen.

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:DJeg har da hatt veiedag/ eller morgen om du vil ;)

1,2 var nedgangen og jeg er stor fornøyd.

Så i dag "feires" det med hjemmelaget hamburger. Karbonade deig og litt olje og masse gode krydder.

Burger er ikke så ille om man er villig tilå lage den selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:DJeg har da hatt veiedag/ eller morgen om du vil ;)

1' date='2 var nedgangen og jeg er stor fornøyd.

Så i dag "feires" det med hjemmelaget hamburger. Karbonade deig og litt olje og masse gode krydder.

Burger er ikke så ille om man er villig tilå lage den selv;)[/quote']

 

Så flink du er! Grattis med flott nedgang:D

 

klem kjomsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært og godt tur. Deilig! Herlig frisk kald luft, og godt å komme inn i varmen:) Men så tenkte jeg bare jeg skulle dele min lørdagsmiddag med dere.

Den var så innmari god!

Jeg tok kyllingfileter og la i en form (frosne så danne) Smurte litt rød pesto oppå hver av dem. helte en liten kartong med kaffefløte (mindre fett enn matfløte, men nesten samme smak) i en bolle og hadde oppi masse snadder krydder, tørka urter, chili, grillkrydder... Helte dette overkyllingen og satte det i ovnen i 45-55 min på 200 grader. Kutta opp løk, brokkoli, paprika, sellerirot i passe biter og stekte i en gryte sammen med søt chilisaus. Og serverte dette med ris. Det var rett og slett kjempesnadder!! Kyllingen var skikkelig saftig og god. Absolutt å anbefale altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Ble ikke mye melding fra meg sist uke, men jeg kan rapportere om -1 kg på tirsdag.

Var på kurs nesten hele uken, og med avsluttende eksamen på torsdag så måtte jeg bare lese på kvelden. Fikk også en ekstra hard arbeidsdag på fredag, så da helgen kom var det gått å ta litt PC fri og roe det helt ned.

Fikk alikevel tid til spinning både torsdag/fredag, så jeg er kjempefornøyd.

 

Men, jeg må innrømme at jeg snikveier meg hver dag. Kanskje jeg bør gå vekk fra det? Har hatt en positiv effekt ved å vise litt nedgang hver dag, men i dagmorges hadde jeg gått opp igjen. Hmmm, jeg må nok skjerpe meg. Var i gotteskålen til ungene på lørdag og har ikke vært flink med regelmessige måltid i helgen (mye som skulle ordnes hjemme + hånballkamper både lørdag/søndag for ungene).

 

Vel, i dag er det ny uke og nye muligheter. Håper på -1kg på når jeg veier meg i morgen, men tror det bare blir ca -0,5kg - vi for se.

 

Målet til jul skal jeg klare uansett ;)

 

Ha en fin uke til alle her inne!

________________________________________________

Startvekt; 103,4 kg

Vektreduksjon til nå; -8,6 kg

Langsiktig mål er -25 kg (og -12,5 til jul)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først..

Klaredet: Du er rett og slett helt rå!!! Kjempbra! ;)

 

så over til litt syting...

Jeg er snørrete, sløv, slapp, og i genrelt laber forfatning. Dette har ført til at jeg ikke har vært så flink til å spise det jeg skal i helgen.. har ikke spist snop og sånt, men jeg har spist få og store måltider.. Og da vet jeg at forbrenninga mi stopper opp.. Eller jo..jeg harspist snop, hele 5 twist.. Ikke all verdens,men litt er det jo.

Jeg har heller ikke vært flink til å drikke vann, og har derfor satt til livs 3litermed pepsi max. *gurgle*

Så.. jeg syns dynd på meg selv, men søker stor trøst i at jeg ikke har feber, og at de påstår at forkjølelse skal være bra mot Svineinfluensa....

*snufse* *snørre*

ha en fin dag jenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snørra vil ikke gi seg.. Og jeg tror det er bihulebetennelse.. Men drar jeg til legen blir jeg jo syk:P Og egentlgi er det kjipt å ta masse nesespray og sånn, for da slutter maten å smake no...

Men vi gir oss ikke! Slapp og sliten som fy... men det funker så lenge man ikke har feber.

Regner som nevnt tidligere å ha gått opp til i morgen, men sånn er det. Vi får bare satse på så liten økning som mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først; God bedring til soffe76 - og tusen takk for oppmuntrene tilbakemeldinger.

 

I går var nok en kurskveld og -0,4 kg. Ganske fornøyd, men ikke helt. Merker at jeg ikke er så skjærpet hele tiden og ha lett for å stappe i munnen litt her og litt der....

Tror det er litt høsten, mørke og følelsen av ikke å få tid til allt jeg egentlig burde ha gjort (spesiellt få tid til trim). Travel tider med full jobb, Mann som er på reise og to unger som skal følges opp med lekser og fritidsaktiviteter.

 

Hm, må legge en plan for dagen - full fart hjem fra jobb og hente minstejenta som skal på håndballtrening. Mens hun tar på seg treningstøy så gjør jeg det samme, benytter de 45 minuttene mens hun er på trening til å ta meg en spasertur (det er ikke så mørkt da). Satser på en fin halvtime med rask gange, og håper at i morgen kommer jeg meg på Elixa igjen.

 

Vel, litt depping må vi jo ha - men litt planlegging så får man tid til mer...

 

Snakkes!

 

________________________________________________

Startvekt; 103,4 kg

Vektreduksjon til nå; -9,1 kg

Langsiktig mål er -25 kg (og -12,5 til jul)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tilfeldighetene har det seg da slik at jeg også har gått ned 0,4, men jeg er kjempefornøyd.

Rompami har sitti i ro i enuke, så jeg skal ikke klage! Sånn er det når man er sjuk.. Jeg var så sikker på at jeg haddegått opp, og var sjeleglad for at det ikke var tilfelle. Så.. I'm happy!

Og Klaredet: 0,4 er kjempebra! Og du sier jo selv at du har hatt en tendens til å ty til andre ting siste uken;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart helg! :)

Og godt er det, for jeg vil sove....

trøtt og alt det der, og sliter skikkelig med å våkne i dag. Men sånn er det jo bare av og til.

De siste dagene tror jeg har spist for lite, mendetfår bare være. Liggi rett rundt 1500, men ettersom jeg ikke får beveget på meg, så får det bare være.

Neste uke bør basilluskene ha forlatt kroppen min så jeg får bevegt littpå meg igjen!

Ha en god helg jenter!!

Jeg tror hvertfall jeg skal ha det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... nå var det lene siden gitt:)

HAr nettopp sykla en drøy mil, og over 500kcal forbrent! Har sitti på rompa for lenge nå. Men sånn er det formen ikke er bra.

Hedigvis har ikke utskjeielsene vært veldig til stede, men jeg har glemt alt av avtaler og i det hele tatt... Ikke sånn veldig men bare bittelitt... Og jeg har drukket rødvin:D Men det er ikke sånn big deal. Skal bli spennende å se hva vekta viser meg i morra!

 

Lykke til frøkner! og ha en fabelaktig uke.

 

Og dagens godbit: Masse frossen frukt+appelsinjuice+kanel+blender! Skikkelig snadder! og for en energibombe og vitaminbombe i disse sykdomstider! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...